quote:The society is strongly hierarchic, divided into nobles, vassals and serfs (descendants of slaves that have faced problems breaking free from their inherited social status).
Jij leest ook alleen maar wat je bevalt;quote:
Onzin. Het was een driedubbelpost.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
Dubbelpost, dat wordt een ban pb.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij leest ook alleen maar wat je bevalt;
''woman in the Tuareg societies have (sic} a strong and free position and she decides over her own life. Men, not women, wear veil in public but this has more to do with practical needs than with moral attitude — as men move more around in the desert than women, they have more need for covering and protecting their face.
However, women play so strong a role in the society, that social status depends on matrilineal descent.''
Echt bijzonder is dat toch niet. Mannen dragen beschermen om hun gezicht omdat ze vaker in de woestijn zijn. Praktisch en niet religieus.En de status van vrouwen hangt af van hun afkomst, ik weet ff niet wat matrilineal betekentquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Jij leest ook alleen maar wat je bevalt;
''woman in the Tuareg societies have (sic} a strong and free position and she decides over her own life. Men, not women, wear veil in public but this has more to do with practical needs than with moral attitude — as men move more around in the desert than women, they have more need for covering and protecting their face.
However, women play so strong a role in the society, that social status depends on matrilineal descent.''
Dat klopt, maar;quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Echt bijzonder is dat toch niet. Mannen dragen beschermen om hun gezicht omdat ze vaker in de woestijn zijn. Praktisch en niet religieus.
Nee, ieders status hangt af van de positie die zijn moeder bekleedt. Matri = van de moeder, lineal = afkomst.quote:En de status van vrouwen hangt af van hun afkomst, ik weet ff niet wat matrilineal betekent
Zo enorm is hij anders niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:05 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Talpa uitzending - "Huge a Jew" is een daverend succes.
Maar die positie heeft dus te maken met de positie/afkomst van de moeder. Weinig spectaculair als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat klopt, maar;
''woman in the Tuareg societies have (sic} a strong and free position and she decides over her own life''.
En dat allemaal in de alinea die vooraf gaat aan degene die jij citeerde.
Nee, ieders status hangt af van de positie die zijn moeder bekleedt. Matri = van de moeder, lineal = afkomst.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zo enorm is hij anders niet.
Dat verdient wel het tegendeel van een vruchtbaarheidssymbool.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:11 schreef Monidique het volgende:
Ik ben er weer.
Neuh fiets ongeluk. Dat achterlijke gezuip ook altijdquote:
Ik ken het.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:12 schreef du_ke het volgende:
Neuh fiets ongeluk. Dat achterlijke gezuip ook altijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |