abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29705839
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:49 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik reken 'n stel springende apen niet tot erfgoed.
Ons erfgoed begon toen een aantal wat slimmere mensjes richting dit continent trokken.
Grappig hoe je aan de ene kant deze mensen als springende apen afwimpelt, maar tegelijkertijd degenen die hier per ongeluk binnen kwamen strompelen zo ver boven onszelf kunt verheffen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:54:12 #102
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705905
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Grappig hoe je aan de ene kant deze mensen als springende apen afwimpelt, maar tegelijkertijd degenen die hier per ongeluk binnen kwamen strompelen zo ver boven onszelf kunt verheffen.
Ik heb ook recht op enige hypocrisie.
Hell, vrijwel de hele wereld is 't
Daarnaast, de verstandigen gedijen, blijkt maar weer
Kijk 'ns naar de bende die 't tegenwoordig is in het 'beginland'
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_29706148
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:54 schreef Graveland het volgende:

Daarnaast, de verstandigen gedijen, blijkt maar weer
Kijk 'ns naar de bende die 't tegenwoordig is in het 'beginland'
Zou het feit dat we hier zo lang onder die niet-Europese invloeden te lijden hebben gehad hier misschien iets mee te maken kunnen hebben? .
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:03:42 #104
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29706299
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zou het feit dat we hier zo lang onder die niet-Europese invloeden te lijden hebben gehad hier misschien iets mee te maken kunnen hebben? .
Kun je dat bewijzen?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:05:21 #105
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29706359
Zullen we deze discussie morgen voortzetten?
Ik ga nu eventjes aan 't bier, en nog wat reltrappen in ONZ.
pi_29706396
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:05 schreef Graveland het volgende:
Zullen we deze discussie morgen voortzetten?
Ik ga nu eventjes aan 't bier, en nog wat reltrappen in ONZ.
Is goed.
pi_29706477
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef schwarz het volgende:
Free Iran news
http://www.activistchat.com/
Je beseft toch wel dat die teksten óók propaganda zijn, zij het dan van activisten die tégen de Iraanse overheid zijn?
Die "opleving van het paganisme" waar ik je al een paar keer naar heb zien verwijzen, kan dus voor hetzelfde geld door deze activisten een beetje "opgeblazen" zijn qua grootte.

Als je in ons land demonstraties hebt, dan schatten de organisatoren het deelnemersaantal nu eenmaal ook altijd hoger in dan de politie.
Zelfde principe is dat.

Wat niet wil zeggen dat ik qua standpunt niet eens zou zijn met die activisten en dat ik hoop dat ze veel succes hebben!
pi_29709731
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:45 schreef Aargh het volgende:

Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten. Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
homo's horen gewoon bij de samenleving, zijn mensen zoals jou en ik. dat ze op zelfde geslacht vallen is niet hun keus maar gevolg van moeder natuur.
homo's kunnen mijn inziens een zeer belangrijke en goede rol vervullen inzake kansarme weeskinderen (al dan niet uit ontwikkelingslanden).

ben die anti-homo reacties van fundi's een beetje zat. rot dan op naar iran en laats ons, vrijdenkenden (inclusief homo's), ons gang gaan in de westerse samenleving!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:45:53 #109
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29709747
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:43 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

homo's horen gewoon bij de samenleving, zijn mensen zoals jou en ik. dat ze op zelfde geslacht vallen is niet hun keus maar gevolg van moeder natuur.
homo's kunnen mijn inziens een zeer belangrijke en goede rol vervullen inzake kansarme weeskinderen (al dan niet uit ontwikkelingslanden).

ben die anti-homo reacties van fundi's een beetje zat. rot dan op naar iran en laats ons, vrijdenkenden (inclusief homo's), ons gang gaan in de westerse samenleving!
Je idee dat 'n fundi meteen op mag rotten naar Iran zegt al genoeg over je bedroefende gebrek aan intelligentie.
Fundamentalisten heb je in elke stroming, leer er maar mee leven, of ga lekker op Cuba wonen.
pi_29709782
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je idee dat 'n fundi meteen op mag rotten naar Iran zegt al genoeg over je bedroefende gebrek aan intelligentie.
Fundamentalisten heb je in elke stroming, leer er maar mee leven, of ga lekker op Cuba wonen.
ik woon in nederland, een land waar ieder INDIVIDU dezelfde rechten heeft, ik ben daar trots op. toch zijn het iedere keer de gelovigen die haat zaaien inzake bijvoorbeeld homosecualiteit.
ik wordt daar zo moe van, zelfs als heterosexueel. ik neem tijdens uitgaan al niet eens meer de moeite om met die irri kut fundi's te praten. sla er gewoon op en kijk of wanneer ze op de grond liggen te happen naar lucht ook nog zo'n stoere praat hebben.

nederland is voor iedereen maar ga dan niet anderen bashen zoals nu veel gebeurd.
bah

het leukste is dat de meeste homofobe fundi's kansloze rukkers zijn die tot op late leeftijd maagd blijven. de meeste dames houden van homo;s dus ik scoor altijd goed
Islam=facisme
pi_29709811
wat ik ook niet snap: homo's zullen qua natuur uitsterven aangezien ze zich niet kunnen voortplanten.
homo's neuken andere homo's, waar maken de homofobe idioten zich dan druk over?
Islam=facisme
pi_29710775
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Door alleen de stukjes uit het voorgeschreven geloof te filteren die je goed uitkomen.
Of beter gezegd wat mensen graag willen horen, wat mensen gewend zijn te horen, wat op dat moment het beste uitkomt.
Geloven is vrij flexibel voor de meeste mensen.
Ja maar dat geld niet voor de strenge leer in Iran en het wahibi gedachte. Zij leven letterlijk zoals het in de koran en hadith staat
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29711408
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:52 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

ik woon in nederland, een land waar ieder INDIVIDU dezelfde rechten heeft, ik ben daar trots op. toch zijn het iedere keer de gelovigen die haat zaaien inzake bijvoorbeeld homosecualiteit.
ik wordt daar zo moe van, zelfs als heterosexueel. ik neem tijdens uitgaan al niet eens meer de moeite om met die irri kut fundi's te praten. sla er gewoon op en kijk of wanneer ze op de grond liggen te happen naar lucht ook nog zo'n stoere praat hebben.

nederland is voor iedereen maar ga dan niet anderen bashen zoals nu veel gebeurd.
bah

het leukste is dat de meeste homofobe fundi's kansloze rukkers zijn die tot op late leeftijd maagd blijven. de meeste dames houden van homo;s dus ik scoor altijd goed
Ondanks je mooie woorden in het begin van je verhaal, ben je duidelijk geen haar beter en laat je hetzelfde gedrag, maar dan nog een tikkeltje erger, zien als degenen die je hier beschuldigt. Je respecteert duidelijk niet het recht van anderen anders te zijn dan jij, terwijl je toch aangeeft hier zo trots op te zijn.

Verder... fundamentalisten die je tijden het uitgaan tegenkomt?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:17:00 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29711422
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:32 schreef schwarz het volgende:

[..]

als jij daar zou wonen en met een Graveland shirt zou lopen (ik neem aan dat je de band noemt uit Polen) zou je ook opgehangen worden, of ergens in het geheim in een gevangenis worden vermoord
In zijn geval zie ik ook daar het probleem niet van.
pi_29711679
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:43 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Dat had je eerder moeten bedenken.
Daarvoor is het nu te laat.
Ook in ons land zullen homo's merken dat de tolerantie afneemt en omslaat in vervolging.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29711931
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ook in ons land zullen homo's merken dat de tolerantie afneemt en omslaat in vervolging.
dit soort fundi's bedoel ik.
jij bent typisch zo'n figuur die compleet gehersenspoelt is en het liefst homo's en heidenen op de brandstapel zet.
dan sla ik dat soort figuren liever een paar maal dan een zinloze discussie.

maar klowjow(of iemand anders), als jij lionsguy via discussie op een ander standpunt qua homosexualiteit kunt krijgen dan verander ik mijn standpunt!
succes
Islam=facisme
pi_29714052
Gehersenspoelt is met een d. Het is een voltooid deelwoord.
Ik ben geen fundi en ik wil zeker geen mensen op de brandstapel.
Ik denk dat je fantasie op hol geslagen is.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:31:32 #118
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29714248
Zeg lionguy,... als jij nou voor een keertje zegt 'homo's zijn lief', dan veranderd darkdancer zijn menig en gaat hij zijn gal spuwen op de homo's.
pi_29714342
Homo's zijn lief
pi_29714486
quote:

[..]

your point?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:40:36 #121
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29714505
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:52 schreef DarkDancer het volgende:

maar klowjow(of iemand anders), als jij lionsguy via discussie op een ander standpunt qua homosexualiteit kunt krijgen dan verander ik mijn standpunt!
succes
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Homo's zijn lief
Nou darkdancertje,... begin maar met het gal spuwen naar die fundi homo's. Maar wel oppassen want er zijn een paar homo's op het fok die licht ontvlambaar zijn.
pi_29714615
Voor Monus doe ik alles
pi_29715376
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:09 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Omdat het geloof niet altijd liefde brengt en je zelf uit een geloof kan halen wat je er in wilt vinden wat dus alles goed kan praten wat je doet/goedkeurt.
Men neme vervolgens een kudde mensen en die lopen er graag achteraan.
Besef jij wel dat het niet alleen (of juist niet) de gelovigen zijn die het eng/vreemd vinden?
Waarom durft een homo het niet tegen zijn (niet gelovige) ouders te zeggen?
Ik heb niets tegen homo's (heb een een echte vriend die dus niet verliefd kan worden op een meisje)
Ben trouwens niet zo gek op die mannen die willen rellen d.m.v een optocht enzo.
Zolang jij echte liefde als man voor een andere man voelt, zal ik je ook niet vreemd aankijken.
Ga je met Jan en alleman naar bed, vind ik het
Maar dit geld ook voor hetero's.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_29715411
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Homo's zijn lief
Zie er ook genoeg die net als hetero's niet lief zijn hoor.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_29715884
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik ben tegen elke vorm van fundamentalisme.
Deze mensen zijn arrogant, en gaan over lijken.
Gaan ze niet over lijken, is het ook geen fundamentalist/extremist.
Trouwens, ik ben ook tegen een extremist (zijn mensen die dus alles aanhangen wat extreem is) en daar dus ook voor wilen doden.
Hitler was zo'n voorbeeld.
pi_29716112
die smerige holneukers ook!
je zou ze dood moeten slaan met hun eigen gucci handtasje!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:39:17 #127
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29716280
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:34 schreef DarkDancer het volgende:
die smerige holneukers ook!
je zou ze dood moeten slaan met hun eigen gucci handtasje!
Jij smerige homofoob.
pi_29716947
quote:

[..]

Afgelopen jaren:

-huwelijk opengesteld voor homoseksuelen
-adoptie mogelijk gemaakt voor homoseksuelen

Die vervolging komt in ieder geval niet van regeringswege, godzijdank (sic).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29717779
Hoe meer culturen hoe leuker het wordt. Diversiteit is prachtig en houdt de samenleving spannend. Echter de pest met die geloven is dat de een het ophangen van homo's met de koran in de hand afkeurt en de ander met diezelfde koran in de hand het alleen maar toejuicht. Net zoals in het christendom dat immers ook zoveel stromingen kent, is de islam hopeloos verdeeld. Respect zou de basis moeten zijn maar dat hebben we hier nu net pas een beetje geleerd na 2000 jaar.
Het doden van mensen keur ik zelf principieel af.
Wellicht een mazzel voor die homo's dat Iran olie heeft, dus daar zal wellicht Bush ook een steviger vinger in de pap willen hebben.
pi_29722805
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Afgelopen jaren:

-huwelijk opengesteld voor homoseksuelen
-adoptie mogelijk gemaakt voor homoseksuelen

Die vervolging komt in ieder geval niet van regeringswege, godzijdank (sic).
De regering is op zichzelf een meningsloos apparaat.
Ik heb het over de bevolking die zich elk jaar meer afkeurender over homo's uit.
De klappen die ze nu oplopen is nog maar het begin van wat ze straks te wachten staat.
Niet van mij overigens want ik keur geweld af.
pi_29724803
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De regering is op zichzelf een meningsloos apparaat.
Dat zich steeds meer sterk maakt voor de toepassing van bepaalde grondrechten voor homo's zoals deze feitelijk zonder onderscheid van seksuele voorkeur gegarandeerd worden door de grondwet.
quote:
Ik heb het over de bevolking die zich elk jaar meer afkeurender over homo's uit.
De klappen die ze nu oplopen is nog maar het begin van wat ze straks te wachten staat.
Niet van mij overigens want ik keur geweld af.
Ik denk dat er zeker nog een stijging in het geweld te verwachten staat, maar echt extreme dingen verwacht ik niet hier.
Tevens keur ook ik geweld af, maar ik zal er ook niet wakker van liggen als ze een keertje de verkeerde "fag" proberen te bashen die toevallig een kickboxverleden heeft en er eentje de andere kant op helpt. Dan krijg ik zeg maar dat tasjesdiefgevoel van "tis niet hoe het hoort, maar ik treur er ook niet om".
Iets anders vind ik het als er van staatwege besloten wordt om een hele bevolkingsgroep geen bestaansrecht te geven en om te gaan brengen. Van een tasjesdief/potenrammer/terrorist heb je last, van homo's niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29725442
quote:
Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten.
Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
God wat een sukkel.

Tegennatuurlijk? Is het homoisme niet een puur natuurlijk fenomeen? Is toch voortgekomen uit de 'natuur'?

Homoisme heeft altijd bestaan en bij bijna alle diersoorten.
De natuur z'n gang laten gaan? Ook al planten alle homo's zich vanaf nu niet voort, dan nog worden er homo's geboren. Ooit aan gedacht dat het een natuurlijk proces is? Mijns inziens veroorzaakt tijdens de geslachtbepaling in de baarmoeder.
Het wordt gewoon doorgegeven door heterogene mensen.

Om JOUW standpunt te verduidelijken;
om mongolen uit te laten sterven moeten we gewoon mongolen niet meer laten voortplanten. Op die manier sterven ze uit en daarom het advies, gewoon de natuur z'n werk laten gaan. WEDDEN dat er dan nog steeds mongolen worden geboren?

Ik vind dat jij ook een defect hebt met jouw redenatie en daarom hoop ik ook dat jij uitsterft. Zelfde redenering. Wie ben jij om te bepalen wat tegennatuurlijk is en wat niet.
pi_29725700
quote:
Ik vind dat de Westerse wereld probeert haar idealen op te leggen aan de rest van de wereld. Waar USA mee bezig is gewoon een vorm van neo-kolonialisme, en niet van het bevrijden van de wereld. Dat men in niet-Westerse landen geen democratie heeft, dat is hun zaak, en niet de onze.
In landen als Iran heerst een andere cultuur, en ik vind niet dat ik degene ben die mag zeggen dat wat zij doen fout is, omdat het anders is dan zoals wij het doen. Ik vind het ook onzin om de Islam te bashen, of ieder ander geloof. Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Als ik in Iran was geboren was ik waarschijnlijk ook een Moslim geweest, en was ik het met ze eens geweest. Nu ik hier ben geboren moet ik ineens maar vinden dat de hele wereld hetzelfde moet zijn als Nederland?

Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten. Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
Gut o gut o gut, a) met deze instelling had amerika europa zeker ook niet mogen terugveroveren op de duitsers, en keur je dus indirect de holocaust goed?
b) homoseksualiteit is helemaal niet onnatuurlijk, immers een homo kan zich net zo makkelijk voortplanten als elke ander mens. Zijn mensen die geen relatie hebben dus ook onnatuurlijk omdat ze zich niet voorplanten?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_29725758
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:31 schreef Graveland het volgende:
Ik zie serieus het probleem niet
Zei mijnheer de verkapte nicht, kanker zeg ik ben homo maar liever dat nog dan eruit zien als een homo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:02:23 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29726954
Maar zou de bevolking van Iran het nou écht eens zijn met het feit dat iemand opgehangen wordt omdat hij/zij homosexueel is óf durven ze gewoon niet te protesteren? Als je dan idd hoort dat de studenten al een aantal maal in opstand zijn gekomen zou je gezien de frase, 'de jeugd heeft de toekomst', mogen verwachten dat er later nog wel wat zal veranderen in Iran.

Overigens wil ik 'mijn' geloof aan niemand opdringen. Mijn opvattingen hebben ook niets met geloof te maken, maar met mijn eigen gevoel voor normen en waarden. Met de huidige maatschappij, die bol staat van opinievorming onder invloed van tv en internet kan het haast niet anders dat ook mensen in Iran meekrijgen hoe het er in de rest van de wereld aan toegaat. Juist in dat opzicht begrijp ik niet dat ze mee blijven lopen met de kudde...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:05:22 #136
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29727015
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:02 schreef flugeltje het volgende:
Maar zou de bevolking van Iran het nou écht eens zijn met het feit dat iemand opgehangen wordt omdat hij/zij homosexueel is óf durven ze gewoon niet te protesteren? Als je dan idd hoort dat de studenten al een aantal maal in opstand zijn gekomen zou je gezien de frase, 'de jeugd heeft de toekomst', mogen verwachten dat er later nog wel wat zal veranderen in Iran.
Volgens mij zijn ze 't misschien niet noodzakelijk eens, maar zijn er velen die het niet belangrijk genoeg vinden om er veel woorden aan vuil te maken of risico's voor te nemen. Zoiets van "Ach, liever niet, maar ze doen maar."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29729607
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:02 schreef flugeltje het volgende:

Overigens wil ik 'mijn' geloof aan niemand opdringen. Mijn opvattingen hebben ook niets met geloof te maken, maar met mijn eigen gevoel voor normen en waarden. Met de huidige maatschappij, die bol staat van opinievorming onder invloed van tv en internet kan het haast niet anders dat ook mensen in Iran meekrijgen hoe het er in de rest van de wereld aan toegaat. Juist in dat opzicht begrijp ik niet dat ze mee blijven lopen met de kudde...
"Als ik het maar niet ben"
Ik denk zoiets.
pi_29735132
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gut o gut o gut, a) met deze instelling had amerika europa zeker ook niet mogen terugveroveren op de duitsers, en keur je dus indirect de holocaust goed?
b) homoseksualiteit is helemaal niet onnatuurlijk, immers een homo kan zich net zo makkelijk voortplanten als elke ander mens. Zijn mensen die geen relatie hebben dus ook onnatuurlijk omdat ze zich niet voorplanten?
Duitsland had de oorlog verklaart aan Amerika, en als er een oorlog aan de gang is zijn er andere regels van toepassing.
pi_29739623
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:41 schreef Sukh het volgende:

[..]

Duitsland had de oorlog verklaart aan Amerika, en als er een oorlog aan de gang is zijn er andere regels van toepassing.
Duitsland heeft helemaal niet de oorlog verklaart aan Amerika. JAPAN heeft Amerika aangevallen en daarom heeft Amerika zich gemengd in de strijd.

Ja, dat er in oorlog andere regels van toepassing zijn hoef je niet uit te leggen met die heilige oorlog van moslims. Dan is alles ok, of niet?
Maar goed dat je het vertelt, dan weet ik iig dat het legitiem is dat Amerika democratie wil opleggen in Irak. t Is oorlog nietwaar?

Is ook wel erg egoistisch van Amerika om mensen een democratisch systeem te geven he? Amerika heeft het slecht voor met die mensen, stel je voor dat het volk straks mee mag beslissen over wat er in het land mag gebeuren. Of erger, dat ze een toekomst kunnen opbouwen. Wat zal er dan komen van hun religie, god mag behoeden dat ze misschien in de toekomst door scholing kritisch gaan kijken naar het Arabische instituut dat ze islam noemen.

Ook vervelend dat de 'Neo-kolonisten' (grappige benaming eigenlijk aangezien het landjepik van de Arabieren in vervlogen tijden als normaal wordt gezien maar dit eigenlijk een veel ergere vorm van kolonisatie is geweest) zulke verdorven instituten meebrengen zoals McDonalds en Coca Cola. Zo'n Big Mac is echt een hel, en dat spul waarmee je het weg moet spoelen is afschuwelijk. Ergste is wel dat je zelf de keuze hebt of je t wil kopen of niet.

Ik zeg altijd maar zo, Democratie is niet het beste systeem maar wel het minst slechte.

[ Bericht 27% gewijzigd door alex4allofyou op 18-08-2005 00:52:07 ]
  donderdag 18 augustus 2005 @ 01:17:15 #140
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29740837
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:36 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Duitsland heeft helemaal niet de oorlog verklaart aan Amerika. JAPAN heeft Amerika aangevallen en daarom heeft Amerika zich gemengd in de strijd.
Duitsland heeft Amerika de oorlog verklaart gelijk na Pearl Harbor.
quote:
[knip verhaal over iraq]

Ik zeg altijd maar zo, Democratie is niet het beste systeem maar wel het minst slechte.
We hebben het hier over iran, en volgens mij heeft iran verkiezingen en kan dus gerekend worden tot een democratie. Hoewel het natuurlijk wel verkeert is om homo's te doden alleen vanwege het homo zijn.
pi_29744203
quote:

[..]

Ja, dat er in oorlog andere regels van toepassing zijn hoef je niet uit te leggen met die heilige oorlog van moslims. Dan is alles ok, of niet?
Maar goed dat je het vertelt, dan weet ik iig dat het legitiem is dat Amerika democratie wil opleggen in Irak. t Is oorlog nietwaar?

Is ook wel erg egoistisch van Amerika om mensen een democratisch systeem te geven he? Amerika heeft het slecht voor met die mensen, stel je voor dat het volk straks mee mag beslissen over wat er in het land mag gebeuren. Of erger, dat ze een toekomst kunnen opbouwen. Wat zal er dan komen van hun religie, god mag behoeden dat ze misschien in de toekomst door scholing kritisch gaan kijken naar het Arabische instituut dat ze islam noemen.
Ook vervelend dat de 'Neo-kolonisten' (grappige benaming eigenlijk aangezien het landjepik van de Arabieren in vervlogen tijden als normaal wordt gezien maar dit eigenlijk een veel ergere vorm van kolonisatie is geweest) zulke verdorven instituten meebrengen zoals McDonalds en Coca Cola. Zo'n Big Mac is echt een hel, en dat spul waarmee je het weg moet spoelen is afschuwelijk. Ergste is wel dat je zelf de keuze hebt of je t wil kopen of niet.

En dat is nou precies waarom dat democratische systeem in Irak nooit van de grond zal komen: de fundamentalistische islam teert op ellende, want dan kunnen ze onder het mom van liefdadigheid steun verwerven (90% van de activiteiten van Hamas is ook gericht ook liefdadigheid!).
pi_29744650
quote:

[..]

http://www.yale.edu/lawweb/avalon/wwii/gerdec41.htm
pi_29752484
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 08:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dat is nou precies waarom dat democratische systeem in Irak nooit van de grond zal komen: de fundamentalistische islam teert op ellende, want dan kunnen ze onder het mom van liefdadigheid steun verwerven (90% van de activiteiten van Hamas is ook gericht ook liefdadigheid!).
Okay, dat kan zo zijn maar dat doet niet af aan de (niet geheel belangenloze) goede intenties van de Amerikanen.
Wat ik wil zeggen is dat Amerika natuurlijk wel kijkt naar z'n eigen belangen, dat doet elk land. Maar dat de gedachtengang wel ten goede komt aan het Iraakse volk.
De strijd tegen de Amerikanen heeft helemaal niets te maken met de 'ongeoorloofde inval' van Amerika, maar met het feit dat dit een bedreiging is voor de islam. En als de islam een ondergeschikte rol krijgt in Irak, zal de macht van de geestelijken afnemen en dat is dus wat ze niet willen. Resultaat, mensen opdraaien tegen de 'ongelovigen' zodat er geen dreiging kan onstaan van een islamitsche revolutie in het Midden-Oosten.
pi_29754027
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 14:06 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Okay, dat kan zo zijn maar dat doet niet af aan de (niet geheel belangenloze) goede intenties van de Amerikanen.
Wat ik wil zeggen is dat Amerika natuurlijk wel kijkt naar z'n eigen belangen, dat doet elk land. Maar dat de gedachtengang wel ten goede komt aan het Iraakse volk.
De strijd tegen de Amerikanen heeft helemaal niets te maken met de 'ongeoorloofde inval' van Amerika, maar met het feit dat dit een bedreiging is voor de islam. En als de islam een ondergeschikte rol krijgt in Irak, zal de macht van de geestelijken afnemen en dat is dus wat ze niet willen. Resultaat, mensen opdraaien tegen de 'ongelovigen' zodat er geen dreiging kan onstaan van een islamitsche revolutie in het Midden-Oosten.
Dat bedoelde ik.
pi_29755049
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:01 schreef Aargh het volgende:

[..]

Maar waarom moeten wij daar over oordelen? Zijn wij dan zo perfect dat we alles goed doen en alles weten? Abortus is ook een vorm van moord, vinden zij, en wij vinden dat homo's ophangen een vorm van moord is? Zij vinden dat zij gelijk hebben, en wij vinden dat wij gelijk hebben.

Zij zullen dat waarschijnlijk vinden omdat ze geindoctrineerd zijn, vanaf geboorte inderdaad. Maar dat zijn wij net zo goed. In ieder land gelden andere waarheden denk ik. Jij groeit op met kaas op je brood, en dat vind je lekker, maar je vind het vies om sprinkhanen op te eten. In een ander land groeien mensen op met sprinkhanen, en vinden ze kaas vies...
Jaren negentig denken.

In de jaren negentig riepen velen: "och de taliban in Afghanistan, dat is nou eenmaal hun cultuur en hun gewoontes, dat ze vrouwen uitbuiten en andersdenkenden ombrengen? So what hun cultuur mogen wij niet over oordelen. En dat al qaida hetzelfde voorstaat, is toch niet erg dat hoort er nu eenmaal bij. En die man in Nederland die zijn dochters opsluit en laat besnijden, hoezo verminking, dat is een oeroude traditie die we in stand moeten houden en trots op moeten zijn." Probleem is dat men vergeet het uit het perspectief van het lijdend voorwerp te bekijken. Het is NIET de cultuur/wens van de dochter om verminkt te worden, van de vrouw om vernedert te worden, van de andersdenkende om vermoord te worden, van de Amerikaan in het WTC om te sterven. Vandaardat wij daarover moeten oordelen en er universele rechten van de mens zijn.

What comes around goes around! (Ook een oeroud indiaans spreekwoord )
pi_29756372
Ik snap niet dat dit nog kan gebeuren. Een openbare executie wordt voltrokken, en niemand die er iets tegen doet. Al doen ze het nog honderd keer, geen haan die er naar kraait. Wat mij betreft mag Amerika Iran best aanvallen. Als een land al zo gek is om homo's op te hangen, wat gaan ze dan wel niet doen met hun kernwapenprogramma?
Graag op anoniem
pi_29757058
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 01:17 schreef Monus het volgende:
We hebben het hier over iran, en volgens mij heeft iran verkiezingen en kan dus gerekend worden tot een democratie. Hoewel het natuurlijk wel verkeert is om homo's te doden alleen vanwege het homo zijn.
Heb je ook gezien hoe de 'verkiezingen' in Iran verlopen dan? De raad van hoeders (hoge islamitsche geestelijken die de werkelijke macht in Iran in handen hebben) schrapt eerst ALLE kandidaten van de lijst die ook maar enigszins iets van hervormingen willen. Alleen al die handeling is genoeg om te kunnen stellen dat van een democratie geen sprake meer is. De strijd gaat vervolgens alleen nog tussen conservatief en ultra-conservatief.
quote:
Hervormers Iran geweerd
(Novum/AP) - De Iraanse Raad van Hoeders heeft meer dan duizend kandidaten voor aanstaande presidentsverkiezingen in juni gediskwalificeerd. Er zijn slechts zes kandidaten goedgekeurd, van wie het overgrote deel behoort tot de groep rond geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei.

De zuivering van praktisch alle hervormingsgezinde kandidaten binnen het politieke establishment betekent dat degenen die voor maatschappelijke verandering in Iran ijveren geen kandidaat meer hebben. De gang van zaken doet sterk denken aan vorig jaar, toen de Raad ruim tweeduizend hervormingsgezinde kandidaten uitsloot van de parlementsverkiezingen.

Van de zes overgebleven kandidaten geldt de sluwe Rafsanjani ongetwijfeld als de grootste kanshebber voor de opvolging van president Mohammad Khatami, die wettelijk van een derde termijn is uitgesloten. Khatami kwam in 1997 met overweldigende steun van hervormingsgezinde partijen en kiezers aan de macht, maar slaagde er nooit in de verwachtingen van de hervormers waar te maken. Zijn pogingen om politieke en sociale hervormingen door te voeren, stuitten keer op keer op verzet van conservatieve geestelijken.

De conservatieven wisten vorig jaar de meerderheid in het parlement te heroveren nadat de Raad ruim tweeduizend hervormingsgezinde kandidaten had afgewezen. De hervormers bestempelden de verkiezingen tot "een historisch fiasco" en velen weigerden te stemmen. De geestelijken beschouwen de presidentsverkiezingen als een kans om hun greep op de macht te consolideren.
(Bron: ingekorte versie van een bericht op Tiscali)

En zo'n land durf jij een 'democratie' te noemen?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:54:26 #148
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29781173
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Jaren negentig denken.

In de jaren negentig riepen velen: "och de taliban in Afghanistan, dat is nou eenmaal hun cultuur en hun gewoontes, dat ze vrouwen uitbuiten en andersdenkenden ombrengen? So what hun cultuur mogen wij niet over oordelen. En dat al qaida hetzelfde voorstaat, is toch niet erg dat hoort er nu eenmaal bij. En die man in Nederland die zijn dochters opsluit en laat besnijden, hoezo verminking, dat is een oeroude traditie die we in stand moeten houden en trots op moeten zijn." Probleem is dat men vergeet het uit het perspectief van het lijdend voorwerp te bekijken. Het is NIET de cultuur/wens van de dochter om verminkt te worden, van de vrouw om vernedert te worden, van de andersdenkende om vermoord te worden, van de Amerikaan in het WTC om te sterven. Vandaardat wij daarover moeten oordelen en er universele rechten van de mens zijn.

What comes around goes around! (Ook een oeroud indiaans spreekwoord )
Nou de universele rechten van de mens word ook geschonden op guantanamo bay....hypocriet ten top.

What goes around comes around geld ook voor de westerse wereld..

p.s. het spreekwoord indiaans??
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:21 #149
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29781326
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:45 schreef dVTB het volgende:

[..]

Heb je ook gezien hoe de 'verkiezingen' in Iran verlopen dan? De raad van hoeders (hoge islamitsche geestelijken die de werkelijke macht in Iran in handen hebben) schrapt eerst ALLE kandidaten van de lijst die ook maar enigszins iets van hervormingen willen. Alleen al die handeling is genoeg om te kunnen stellen dat van een democratie geen sprake meer is. De strijd gaat vervolgens alleen nog tussen conservatief en ultra-conservatief.
[..]

(Bron: ingekorte versie van een bericht op Tiscali)

En zo'n land durf jij een 'democratie' te noemen?
Als je amerika er bijhaalt dan zijn er ook genoeg zaken wat je geen 'democratie' kan noemen. In amerika zijn het de grote bedrijven die de werkelijke macht hebben. Daar is een president benoemt waar men niet op heeft gestemd, en die alleen maar oorlog wil. En ook daar worden verschrikkelijke zaken die het daglicht niet kunnen verdragen gedaan. Medische experimenten op kinderen in de US

en dan hebben we ook nog 'guantanamo bay'.

Ik denk dat je een beetje te rooskleurige ideeen hebt over 'democratie'.
pi_29782115
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:54 schreef Sukh het volgende:

[..]

Nou de universele rechten van de mens word ook geschonden op guantanamo bay....hypocriet ten top.

What goes around comes around geld ook voor de westerse wereld..

p.s. het spreekwoord indiaans??
Het is allebei even walgelijk. En je mag er van allebei iets van zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')