abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29704206
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:08 schreef Sukh het volgende:

[..]

dus wat? een ingrijpen is legitiem vanwege dat artikel???
jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch is

dat slaat nergens op, dat is hetzelfde dat je zegt dat de islamitische cultuur christelijk is

en ik laat zien met dat stukje dat er veel mensen zijn die het voor islamitische ''heidendom'' aanhangen, en dat weer totaal terug willen hebben.

bij de vuur feesten verbranden ze zelfs korans
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:12:40 #52
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704246
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:

[..]

Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Als mensen anders zijn dan jij, horen ze hier niet?
Die interpretatie is ongeveer correct.
Iedereen heeft 'n eigen plekje op deze aardbol gekregen.
En wij zitten hier, heel simpel.
En ja, voor mijn gedeelte van de Aarde ben ik perfect.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_29704291
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:
Dat lijkt me erg waarschijnlijk. Het is immers niet zo dat op zoiets de doodstraf staat ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat dit massaal gedaan wordt.
pi_29704295
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:

[..]

jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch is

dat slaat nergens op, dat is hetzelfde dat je zegt dat de islamitische cultuur christelijk is

en ik laat zien met dat stukje dat er veel mensen zijn die het voor islamitische ''heidendom'' aanhangen, en dat weer totaal terug willen hebben.

Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29704304
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:42 schreef Graveland het volgende:
Ofcourse I know, maar dan ga ik er alsnog niet wonen, want de situatie is nu éénmaal zoals de situatie is.
Alsof die homo's er wel voor gekozen hebben in dat land te gaan wonen.
pi_29704319
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:01 schreef Aargh het volgende:

[..]

Maar waarom moeten wij daar over oordelen? Zijn wij dan zo perfect dat we alles goed doen en alles weten? Abortus is ook een vorm van moord, vinden zij, en wij vinden dat homo's ophangen een vorm van moord is? Zij vinden dat zij gelijk hebben, en wij vinden dat wij gelijk hebben.

Zij zullen dat waarschijnlijk vinden omdat ze geindoctrineerd zijn, vanaf geboorte inderdaad. Maar dat zijn wij net zo goed. In ieder land gelden andere waarheden denk ik. Jij groeit op met kaas op je brood, en dat vind je lekker, maar je vind het vies om sprinkhanen op te eten. In een ander land groeien mensen op met sprinkhanen, en vinden ze kaas vies...
Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704320
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:

[..]

Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.
Aargh Aargh Aargh
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:14:58 #58
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704334
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:

[..]

Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:16:13 #60
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704379
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Aargh het volgende:

[..]

Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Dit geeft mij een hoop meer recht op dit stuk grond.
pi_29704418
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.
pi_29704428
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?
pi_29704459
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:

[..]

nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurt
pi_29704465
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:

[..]

Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Als mensen anders zijn dan jij, horen ze hier niet?
Is het een schok voor je als mensen oordelen over je gedrag?
Als het gaat om homo's doodmaken heb je er duidelijk minder moeite mee, ...dat oordelen.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:18:26 #65
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704481
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?
Dan nog, hier zitten wij.
Jouw redenatie zou bijvoorbeeld de suggestie kunnen wekken dat: Ik woon met m'n vriendin ergens, en op een dag komen er 3 anderen, die mij uit m'n huis zetten.

Das ook krom?
pi_29704497
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
dat zeg ik niet...

ik zeg dat de islamitische religie vandaag de dag dominant is in de Perzische cultuur.

Ik weet wel het verschil tussen Arabieren en Perzen, Arabisch en Farsi en Nasq en Nasq taleeq.
pi_29704508
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:

[..]

De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
pi_29704556
quote:

[..]

je zei dat je tegen neo-kolonisatie was, dat is wat moslims doen.
pi_29704561
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef schwarz het volgende:

[..]

nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurt
Vele seculieren hopen daar al jaren op maar er gebeurt gewoon niks.....verandering in Islamitische landen gaat erg maar dan ook erg traag.
pi_29704571
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...

edit: ik moet gaan, sry als ik geen antwoord meer geef
Aargh Aargh Aargh
pi_29704580
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:

[..]

mee eens
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:20:48 #72
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704589
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
Het is een geloof dat grotendeels door Arabieren en Afrikanen omarmt word.
Perzen horen hier niet bij
pi_29704600
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:18 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dan nog, hier zitten wij.
Jouw redenatie zou bijvoorbeeld de suggestie kunnen wekken dat: Ik woon met m'n vriendin ergens, en op een dag komen er 3 anderen, die mij uit m'n huis zetten.

Das ook krom?
Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.
pi_29704608
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:

[..]

En daarom zijn zij Shia
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:21:30 #75
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704619
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Aargh het volgende:

[..]

Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...
Dus, stel: Ik heb een familie-erfstuk, maar dat kun jij me gewoon afnemen omdat ik er niets voor gedaan heb?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:22:43 #76
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704671
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.
Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.
Daar hadden we 't niet over.
pi_29704722
quote:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.
Het gaat om vrijheid. Wie bepaald voor een ander mens wat hij moet denken?
Heeft een homohater meer vrijheid dan een homo?
Of mocht de homo de homohater ook doodmaken?
Waar ligt de grens?
Ik vind dat de grens overschreden word als je iemand doodmaakt om zijn denkwijze of daden.
Dan ontneem je iemand zijn vrijheid door je eigen vrijheid er boven te stellen.
Word het dan niet gewoon het recht van de sterkste?
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704766
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij?
pi_29704769
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

raar dat men dat wel spreekt over de christelijke cultuur in Nederland....

Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
pi_29704800
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Sukh het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.
Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704854
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:

[..]

Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
religie heeft invloed op een cultuur maar maakt geen cultuur.
pi_29704855
slaap ze mensen
pi_29704879
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:25 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.
hoe bedoel je
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:27:34 #84
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_29704900
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:45 schreef flugeltje het volgende:
Wat is er in hemelsnaam mis met een homosexuele handeling?
Niks natuurlijk.

Maar mensen die niet al te slim zijn, niet zelf durven denken of verblind zijn door de regeltjes van godsdienst zijn nu eenmaal bang voor alles dat net ietsje afwijkt van wat de goemeente doet.

In een land waar de Islam zo in het middelpunt staat, heb je dergelijke fobieën in extreme mate en dus komt men tot dit soort walgelijke daden.

Volgens mij is de mens in de basis domweg een stinkend egocentrisch wezen. Er zijn er maar weinigen die de kunst verstaan zich in anderen te verplaatsen en ze daardoor met enige liefde te bezien en te behandelen. En die kunst beheerst men in de Arabische wereld al helemaal niet zo best..
Stop the world, I want to get out.
pi_29704954
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:22 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.
Daar hadden we 't niet over.
Daar had ik het ook niet over. .
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:29:51 #86
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704990
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daar had ik het ook niet over. .
Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'ns
pi_29705030
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar raar aan is?
quote:
Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.
pi_29705061
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:27 schreef Sukh het volgende:

[..]

hoe bedoel je
Door alleen de stukjes uit het voorgeschreven geloof te filteren die je goed uitkomen.
Of beter gezegd wat mensen graag willen horen, wat mensen gewend zijn te horen, wat op dat moment het beste uitkomt.
Geloven is vrij flexibel voor de meeste mensen.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:31:57 #89
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705064
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar raar aan is?
[..]

Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?
pi_29705089
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:29 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'ns
Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:33:34 #91
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705124
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:32 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?
Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
pi_29705224
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef Graveland het volgende:

[..]

Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?
Uiteraard niet. Cultuur is dan ook niet iets wat je in zijn totaliteit met alle personen die hiertoe gerekend worden deelt. Iedereen bezit een zekere mate van individualiteit, datgene waarin men afwijkt van 'het gemiddelde', 'de norm' enz.
pi_29705245
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:

[..]

Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
Kun je iets verraden dat je niet kent?
pi_29705258
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:

[..]

Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:38:38 #95
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705329
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Kun je iets verraden dat je niet kent?
Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.
Een echte Germaan kent ook de geschiedenis die voor 't Joods-Christendom kwam, ons erfgoed.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:39:03 #96
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705344
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?
Honderden, hoezo?
pi_29705505
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:38 schreef Graveland het volgende:

[..]

Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.
Een echte Germaan kent ook de geschiedenis die voor 't Joods-Christendom kwam, ons erfgoed.
En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet tot stand is gekomen, op basis van hetgeen hiervoor bestond?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:44:48 #98
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705573
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet, tot stand is gekomen op basis van hetgeen hiervoor bestond?
Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.
Een religie die met geweld andere religies van de kaart veegt heeft sowieso weinig recht van spreken.
pi_29705663
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:44 schreef Graveland het volgende:

[..]

Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.
Een religie die met geweld andere religies van de kaart veegt heeft sowieso weinig recht van spreken.
Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:49:38 #100
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705725
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.
Ik reken 'n stel springende apen niet tot erfgoed.
Ons erfgoed begon toen een aantal wat slimmere mensjes richting dit continent trokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')