jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch isquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:08 schreef Sukh het volgende:
[..]
dus wat? een ingrijpen is legitiem vanwege dat artikel???
Die interpretatie is ongeveer correct.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:
[..]
Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Als mensen anders zijn dan jij, horen ze hier niet?
Dat lijkt me erg waarschijnlijk. Het is immers niet zo dat op zoiets de doodstraf staat ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat dit massaal gedaan wordt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:
bij de vuur feesten verbranden ze zelfs korans
Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:
[..]
jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch is
dat slaat nergens op, dat is hetzelfde dat je zegt dat de islamitische cultuur christelijk is
en ik laat zien met dat stukje dat er veel mensen zijn die het voor islamitische ''heidendom'' aanhangen, en dat weer totaal terug willen hebben.
bij de vuur feesten verbranden ze zelfs korans
Alsof die homo's er wel voor gekozen hebben in dat land te gaan wonen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:42 schreef Graveland het volgende:
Ofcourse I know, maar dan ga ik er alsnog niet wonen, want de situatie is nu éénmaal zoals de situatie is.
Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:01 schreef Aargh het volgende:
[..]
Maar waarom moeten wij daar over oordelen? Zijn wij dan zo perfect dat we alles goed doen en alles weten? Abortus is ook een vorm van moord, vinden zij, en wij vinden dat homo's ophangen een vorm van moord is? Zij vinden dat zij gelijk hebben, en wij vinden dat wij gelijk hebben.
Zij zullen dat waarschijnlijk vinden omdat ze geindoctrineerd zijn, vanaf geboorte inderdaad. Maar dat zijn wij net zo goed. In ieder land gelden andere waarheden denk ik. Jij groeit op met kaas op je brood, en dat vind je lekker, maar je vind het vies om sprinkhanen op te eten. In een ander land groeien mensen op met sprinkhanen, en vinden ze kaas vies...
Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:
[..]
Die interpretatie is ongeveer correct.
Iedereen heeft 'n eigen plekje op deze aardbol gekregen.
En wij zitten hier, heel simpel.
En ja, voor mijn gedeelte van de Aarde ben ik perfect.
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:
[..]
Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Aargh het volgende:
[..]
Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:
[..]
Die interpretatie is ongeveer correct.
Iedereen heeft 'n eigen plekje op deze aardbol gekregen.
En wij zitten hier, heel simpel.
En ja, voor mijn gedeelte van de Aarde ben ik perfect.
nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:
[..]
Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
Is het een schok voor je als mensen oordelen over je gedrag?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:
[..]
Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Als mensen anders zijn dan jij, horen ze hier niet?
Dan nog, hier zitten wij.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?
dat zeg ik niet...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:
[..]
Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:
[..]
Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
je zei dat je tegen neo-kolonisatie was, dat is wat moslims doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Aargh het volgende:
[..]
Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
Vele seculieren hopen daar al jaren op maar er gebeurt gewoon niks.....verandering in Islamitische landen gaat erg maar dan ook erg traag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef schwarz het volgende:
[..]
nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurt![]()
Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Dit geeft mij een hoop meer recht op dit stuk grond.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Dit geeft mij een hoop meer recht op dit stuk grond.
Het is een geloof dat grotendeels door Arabieren en Afrikanen omarmt word.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:18 schreef Graveland het volgende:
[..]
Dan nog, hier zitten wij.
Jouw redenatie zou bijvoorbeeld de suggestie kunnen wekken dat: Ik woon met m'n vriendin ergens, en op een dag komen er 3 anderen, die mij uit m'n huis zetten.
Das ook krom?
En daarom zijn zij Shiaquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:
[..]
Het is een geloof dat grotendeels door Arabieren en Afrikanen omarmt word.
Perzen horen hier niet bij
Dus, stel: Ik heb een familie-erfstuk, maar dat kun jij me gewoon afnemen omdat ik er niets voor gedaan heb?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Aargh het volgende:
[..]
Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...
Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.
Het gaat om vrijheid. Wie bepaald voor een ander mens wat hij moet denken?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Aargh het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.
Hoe kom je daar toch bij?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:
[..]
Het is een geloof dat grotendeels door Arabieren en Afrikanen omarmt word.
Perzen horen hier niet bij
raar dat men dat wel spreekt over de christelijke cultuur in Nederland....quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Sukh het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.
religie heeft invloed op een cultuur maar maakt geen cultuur.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:
[..]
raar dat men dat wel spreekt over de christelijke cultuur in Nederland....
Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
hoe bedoel jequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:25 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.
Niks natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:45 schreef flugeltje het volgende:
Wat is er in hemelsnaam mis met een homosexuele handeling?
Daar had ik het ook niet over.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:22 schreef Graveland het volgende:
[..]
Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.
Daar hadden we 't niet over.
Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'nsquote:
Ik zie niet in wat daar raar aan is?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:
[..]
raar dat men dat wel spreekt over de christelijke cultuur in Nederland....
Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.quote:Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
Door alleen de stukjes uit het voorgeschreven geloof te filteren die je goed uitkomen.quote:
Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat daar raar aan is?
[..]
Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:29 schreef Graveland het volgende:
[..]
Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'ns
Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?
Uiteraard niet. Cultuur is dan ook niet iets wat je in zijn totaliteit met alle personen die hiertoe gerekend worden deelt. Iedereen bezit een zekere mate van individualiteit, datgene waarin men afwijkt van 'het gemiddelde', 'de norm' enz.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef Graveland het volgende:
[..]
Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?
Kun je iets verraden dat je niet kent?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Kun je iets verraden dat je niet kent?
Honderden, hoezo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?
En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet tot stand is gekomen, op basis van hetgeen hiervoor bestond?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:38 schreef Graveland het volgende:
[..]
Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.
Een echte Germaan kent ook de geschiedenis die voor 't Joods-Christendom kwam, ons erfgoed.
Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:42 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet, tot stand is gekomen op basis van hetgeen hiervoor bestond?
Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:44 schreef Graveland het volgende:
[..]
Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.
Een religie die met geweld andere religies van de kaart veegt heeft sowieso weinig recht van spreken.
Ik reken 'n stel springende apen niet tot erfgoed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |