abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:45:35 #1
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29701016
Dit bericht staat op de FP:
quote:
'Iran gaat weer homo's ophangen'

Op diverse homosites duiken berichten op dat in Iran op korte termijn weer homo's zullen worden opgehangen. Volgens de journalist, die de vorige openbare doodsvoltrekking wereldkundig maakte, zullen twee homo's op 28 augustus worden opgehangen.

Eerste berichtgeving laat zien dat de doodstraf is opgelegd wegens het verrichten van homoseksuele handelingen. Door officiële persbureaus is dit nog niet bevestigd. Binnen enkele dagen worden meer details verwacht.

Mensenrechtenorganisaties schatten dat sinds het begin van het streng islamitische regime in 1979 meer dan 4.000 homo's en lesbiennes om het leven zijn gebracht. In Iran werden vorige maand nog homo's opgehangen, nadat ze eerst 228 zweepslagen hadden moeten incasseren.
Nu weet ik dat het haast wel 'vragen om problemen' is om te proberen hier binnen NWS een serieuze discussie over op te starten. Toch wil ik bij deze een poging wagen met de (wellicht ijdele) hoop dat dit geen bashtopic wordt.

Wat is er in hemelsnaam mis met een homosexuele handeling? Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen. (misschien dat iemand met verstand van zaken dit voor me uit wil leggen)

En waarom blijft men dit soort zaken maar pikken? Ze krijgen daar toch genoeg mee van de 'westerse' invloeden om in te zien dat het niet op deze manier hóeft. Dat de wereld een stapje verder is gegaan. De bevolking accepteert deze praktijken echter nog steeds. Waarom komen ze niet in opstand?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_29701855
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:45 schreef flugeltje het volgende:
[..]

En waarom blijft men dit soort zaken maar pikken? Ze krijgen daar toch genoeg mee van de 'westerse' invloeden om in te zien dat het niet op deze manier hóeft. Dat de wereld een stapje verder is gegaan. De bevolking accepteert deze praktijken echter nog steeds. Waarom komen ze niet in opstand?
Omdat het geloof niet altijd liefde brengt en je zelf uit een geloof kan halen wat je er in wilt vinden wat dus alles goed kan praten wat je doet/goedkeurt.
Men neme vervolgens een kudde mensen en die lopen er graag achteraan.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:11:48 #3
17166 error
gewoon fout!?
pi_29701938
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:09 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Omdat het geloof niet altijd liefde brengt en je zelf uit een geloof kan halen wat je er in wilt vinden wat dus alles goed kan praten wat je doet/goedkeurt.
you said it!
Ach, het ligt eraan van welke kant je het bekijkt.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:18:02 #4
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29702147
quote:

[..]

Kan ik mezelf een heel eind in vinden. Maar wat me verbaasd is dat ze dáár zo volgzaam zijn. Als je met een dergelijk systeem in NL aan zou komen stond alles op z'n kop...
pi_29702251
quote:
Ze zijn in Iran juist al heel vaak in opstand gekomen, veel studentenopstanden in de grote steden en zo.

Die opstanden worden echter in de regel bijzonder bloedig en gruwelijk neergeslagen.

En het platteland van Iran is dan weer een heel stuk conservatiever, dus van daar hoef je niet veel te verwachten.
pi_29702479
quote:
[..]

Nu weet ik dat het haast wel 'vragen om problemen' is om te proberen hier binnen NWS een serieuze discussie over op te starten. Toch wil ik bij deze een poging wagen met de (wellicht ijdele) hoop dat dit geen bashtopic wordt.

Wat is er in hemelsnaam mis met een homosexuele handeling? Ik kan dat gewoonweg niet begrijpen. (misschien dat iemand met verstand van zaken dit voor me uit wil leggen)

omdat homoseksualiteit een zonde is in de ogen van de islamitische wet!
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
pi_29702541
Ik weet zeker dat een deel van die mensen die zijn opgehangen niet eens homo of lesbisch waren maar ervan beschuldigd werden om ze op te hangen

ik ken wat mensen uit Iran en die zeggen ook dat als je geen moslim daar bent dat er dan wel een heksenvervolging komt om je zwart te maken zodat ze een reden hebben om je legaal te vermoorden

Vroeger deed dat men ook in de middeleeuwen, je was geen christen, of niet goed genoeg, ze noemde je heks en hoppa, je werd opgehangen/verbrand

Zelfde is nu daar aan de gang, je bent homo, christen of iniedergeval geen moslim, ze labellen je met iets wat verboden is daar en koppa je word vermoord.

Achterlijk land, en veel mensen in Iran zijn het daar met me eens, ik wens de goede mensen in Iran veel sterkte toe met die nazi achtige islamofascistische regiem.
pi_29702575
dubbel
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:31:36 #9
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29702581
Ik zie serieus het probleem niet
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_29702630
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:31 schreef Graveland het volgende:
als jij daar zou wonen en met een Graveland shirt zou lopen (ik neem aan dat je de band noemt uit Polen) zou je ook opgehangen worden, of ergens in het geheim in een gevangenis worden vermoord
pi_29702705
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:30 schreef schwarz het volgende:
Ik weet zeker dat een deel van die mensen die zijn opgehangen niet eens homo of lesbisch waren maar ervan beschuldigd werden om ze op te hangen

ik ken wat mensen uit Iran en die zeggen ook dat als je geen moslim daar bent dat er dan wel een heksenvervolging komt om je zwart te maken zodat ze een reden hebben om je legaal te vermoorden

Vroeger deed dat men ook in de middeleeuwen, je was geen christen, of niet goed genoeg, ze noemde je heks en hoppa, je werd opgehangen/verbrand

Zelfde is nu daar aan de gang, je bent homo, christen of iniedergeval geen moslim, ze labellen je met iets wat verboden is daar en koppa je word vermoord.

Achterlijk land, en veel mensen in Iran zijn het daar met me eens, ik wens de goede mensen in Iran veel sterkte toe met die nazi achtige islamofascistische regiem.
Een islamitisch land moet er zijn in de wereld toch...dus...let them be!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:35:10 #12
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29702715
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:32 schreef schwarz het volgende:

[..]

als jij daar zou wonen en met een Graveland shirt zou lopen (ik neem aan dat je de band noemt uit Polen) zou je ook opgehangen worden, of ergens in het geheim in een gevangenis worden vermoord
Daarom woon ik er ook niet, en natuurlijk noem ik de band uit Polen.
Ik heb totaal niets met Moslims, maar met het ophangen van mensen die zich tegendraads gedragen heb ik geen problemen.
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_29702745
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:34 schreef Sukh het volgende:

[..]

Een islamitisch land moet er zijn in de wereld toch...dus...let them be!
Dus als wij hier een wet maken dat laten we zeggen alle buitenlanders opgehangen moeten worden, alle moslims etc, dan zou je zeker ook zeggen:

Een nazi land moet er zijn in de wereld toch...dus...let them be!

trouwens, bedankt dat je toegeeft dat het DUS WEL islamitisch is om homo's en niet moslims te haten en te vermoorden
pi_29702863
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:35 schreef Graveland het volgende:

[..]

Daarom woon ik er ook niet, en natuurlijk noem ik de band uit Polen.
Ik heb totaal niets met Moslims, maar met het ophangen van mensen die zich tegendraads gedragen heb ik geen problemen.
je weet wel dat de islam eigen net zo buitenlands voor iran is als voor Nederland heh ?

het zijn veel arabische moslims die daar de ellende veroorzaken, daarom zeggen veel iranezen ook, de islam is een buitenlandse bezetter van ons land, het hoort hier niet, weg met de islam, weg met de arabieren! terug naar het paganistische Perzie!
pi_29702909
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:35 schreef schwarz het volgende:

[..]

Dus als wij hier een wet maken dat laten we zeggen alle buitenlanders opgehangen moeten worden, alle moslims etc, dan zou je zeker ook zeggen:

Een nazi land moet er zijn in de wereld toch...dus...let them be!

trouwens, bedankt dat je toegeeft dat het DUS WEL islamitisch is om homo's en niet moslims te haten en te vermoorden
In principe wel, ideologieen zijn niet verkeerd het is slechts een verschil van mening. Elke mening is evenveel waard maakt niet uit hoe walgelijk je die mening vindt. De samenleving bepaald welke mening of ideologie er heerst en welke opvattingen dominant zijn.

Hoe walgelijk je een ideologie vind, inprincipe zijn ideologieen allemaal gelijk aan elkaar, de dominate ideologie of opvatting bepaald hoe er gekeken word naar andere ideologieen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:42:44 #16
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29702996
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:39 schreef schwarz het volgende:

[..]

je weet wel dat de islam eigen net zo buitenlands voor iran is als voor Nederland heh ?

het zijn veel arabische moslims die daar de ellende veroorzaken, daarom zeggen veel iranezen ook, de islam is een buitenlandse bezetter van ons land, het hoort hier niet, weg met de islam, weg met de arabieren! terug naar het paganistische Perzie!
Ofcourse I know, maar dan ga ik er alsnog niet wonen, want de situatie is nu éénmaal zoals de situatie is.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:44:56 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_29703085
Waarom krijgen die mensen eigenlijk eerst 228 zweepslagen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29703113
Ik vind dat de Westerse wereld probeert haar idealen op te leggen aan de rest van de wereld. Waar USA mee bezig is gewoon een vorm van neo-kolonialisme, en niet van het bevrijden van de wereld. Dat men in niet-Westerse landen geen democratie heeft, dat is hun zaak, en niet de onze.
In landen als Iran heerst een andere cultuur, en ik vind niet dat ik degene ben die mag zeggen dat wat zij doen fout is, omdat het anders is dan zoals wij het doen. Ik vind het ook onzin om de Islam te bashen, of ieder ander geloof. Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Als ik in Iran was geboren was ik waarschijnlijk ook een Moslim geweest, en was ik het met ze eens geweest. Nu ik hier ben geboren moet ik ineens maar vinden dat de hele wereld hetzelfde moet zijn als Nederland?

Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten. Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
Aargh Aargh Aargh
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:46:23 #19
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703142
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:44 schreef robh het volgende:
Waarom krijgen die mensen eigenlijk eerst 228 zweepslagen?
Om het punt duidelijk te maken?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:47:11 #20
16625 robh
pi_29703187
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:46 schreef Graveland het volgende:

Om het punt duidelijk te maken?

Nou, ik denk dat ze dat na de eerste keer opgehangen worden ook wel snappen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29703203
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:45 schreef Aargh het volgende:
Ik vind dat de Westerse wereld probeert haar idealen op te leggen aan de rest van de wereld. Waar USA mee bezig is gewoon een vorm van neo-kolonialisme, en niet van het bevrijden van de wereld. Dat men in niet-Westerse landen geen democratie heeft, dat is hun zaak, en niet de onze.
In landen als Iran heerst een andere cultuur, en ik vind niet dat ik degene ben die mag zeggen dat wat zij doen fout is, omdat het anders is dan zoals wij het doen. Ik vind het ook onzin om de Islam te bashen, of ieder ander geloof. Wat mensen doen moeten ze zelf weten. Als ik in Iran was geboren was ik waarschijnlijk ook een Moslim geweest, en was ik het met ze eens geweest. Nu ik hier ben geboren moet ik ineens maar vinden dat de hele wereld hetzelfde moet zijn als Nederland?
Mee eens......couldnt said it better!
quote:
Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten. Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
Niet mee eens, je bent homo of niet, en ja er moeten mannen zijn die met je vriendin willen shoppen!
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:48:51 #22
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703250
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:47 schreef robh het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat ze dat na de eerste keer opgehangen worden ook wel snappen
zout in wonden idee
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:55:12 #23
16625 robh
pi_29703509
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:48 schreef Graveland het volgende:

zout in wonden idee
Gemeen. Erg gemeen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_29703535
quote:
Als ik in Iran was geboren was ik waarschijnlijk ook een Moslim geweest, en was ik het met ze eens geweest. Nu ik hier ben geboren moet ik ineens maar vinden dat de hele wereld hetzelfde moet zijn als Nederland?
En dat vind ik nu net HET grote probleem. Deze mensen geloven dus niet omdat het zo in koran staat maar omdat de buurman het ook zo vind. Helaas pindakaas homo, je moet dood maar als je wilt weten waarom moet je even bij iemand anders aanbellen want de echte reden ken ik niet!
quote:
idem hierboven...
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:56:05 #25
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703540
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:55 schreef robh het volgende:

[..]

Gemeen. Erg gemeen
Zit Martin Drent eigenlijk nog bij Groningen?
pi_29703640
quote:

je weet wel dat de islam niet uit iran komt heh, vroeger werd de islam juist op die mensen gedwongen door de arabieren, daarom zoals ik al zei zeggen veel mensen daar dat de islam hun land heeft gekonoliseerd en hun regels op hun hebben gedwongen.

veel mensen in iran willen maar als te graag dat bush komt
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:59:20 #27
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29703663
quote:
Als homo's zich niet kunnen voortplanten, waar komen dan al die homo's vandaan?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29703681
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:39 schreef schwarz het volgende:

[..]

Zeggen ze dat joh? Dat heb ik nou nog nooit gehoord.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:59:55 #29
16625 robh
pi_29703700
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:56 schreef Graveland het volgende:

Zit Martin Drent eigenlijk nog bij Groningen?
Veendam hè. En laatst ook nog gescoord tegen Groningen
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:00:20 #30
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703718
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:58 schreef schwarz het volgende:

[..]

je weet wel dat de islam niet uit iran komt heh, vroeger werd de islam juist op die mensen gedwongen door de arabieren, daarom zoals ik al zei zeggen veel mensen daar dat de islam hun land heeft gekonoliseerd en hun regels op hun hebben gedwongen.

Nahja, het punt is dat ze daarna pas erachter komen wat ze in godsnaam in huis gehaald hebben.
Korte-termijndenken.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:01:15 #31
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703765
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:59 schreef robh het volgende:

[..]

Veendam hè. En laatst ook nog gescoord tegen Groningen
Well damn, Dat krijg ik dan weer niet mee.

Dat zal me leren Engels voetbal te volgen!
pi_29703790
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:55 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

En dat vind ik nu net HET grote probleem. Deze mensen geloven dus niet omdat het zo in koran staat maar omdat de buurman het ook zo vind. Helaas pindakaas homo, je moet dood maar als je wilt weten waarom moet je even bij iemand anders aanbellen want de echte reden ken ik niet!
[..]
Maar waarom moeten wij daar over oordelen? Zijn wij dan zo perfect dat we alles goed doen en alles weten? Abortus is ook een vorm van moord, vinden zij, en wij vinden dat homo's ophangen een vorm van moord is? Zij vinden dat zij gelijk hebben, en wij vinden dat wij gelijk hebben.

Zij zullen dat waarschijnlijk vinden omdat ze geindoctrineerd zijn, vanaf geboorte inderdaad. Maar dat zijn wij net zo goed. In ieder land gelden andere waarheden denk ik. Jij groeit op met kaas op je brood, en dat vind je lekker, maar je vind het vies om sprinkhanen op te eten. In een ander land groeien mensen op met sprinkhanen, en vinden ze kaas vies...
Aargh Aargh Aargh
pi_29703823
An Iranian Mullah Say Islam is Murder

Potkin Azarmeher

If this letter by the shiite cleric Hadi Ma'ssumi published on the iran-chabar site is true then this is just mega explosive:
http://www.iran-chabar.de/1384/02/20/masoomi840220.htm

The letter to Rafsanjani is written by a Karaj based cleric. He says in the letter that he is ill and near death, so presumably that is what has given him the extra ordinary courage needed to write this letter.

If this letter was from an exiled opposition, it would not have been so controversial but to read this sort of thing from a Shiite cleric is truly remarkable.

In the letter, the cleric Hadi Ma'ssumi starts from the beginning of Islam in Iran. How the religion was forced upon Iranians, how the invading Arabs raped the Iranian women, massacred the population, looted our wealth, tried to run the windmills with the blood of Iranians and how they burned all our books and destroyed so much of our knowledge.

He then starts scrutinising 26 years of Rafsanjani's unrelentless power. He reminds Rafsanjani of what went on in Iran's political prisons in the 80s. How young virgin girls were raped before their executions using Koranic justifications - virgin girls go to heaven no matter what, so young female political activists were raped to ensure they didn't go to heaven - how thousands suffered torture and the massacre of Iranian political prisoners in 1988.

The many extra-judicial killings of Iranian dissidents both inside Iran and outside Iran.
"Ayatollah Rafsnajani, you know how murder, kidnapping and torture has become synonymous with your name" Ma'assumi writes in his letter.

Hadi Ma'ssumi asks about Rafsanjani's close relationship with the likes of Saeed Emami, responsible for murder of dissidents inside Iran and Vahid Gorji who is responsible for many assassinations of Iranian exiles outside Iran.

Ma'ssumi recalls how Rafsanjani unnecassarily prolonged the war with Iraq, casuing the death and injuries to millions and how he himself hugely profitted from the war instead.

Ma'ssumi asks Rafsanjani to comment on the imprisonment of many of Iran's dissidents today. What he thinks of stoning, public flogging, cutting limbs and forcing women to wear the veil.

He asks Rafsanjani why women in Iran are forced to wear the veil in summer heat and yet Rafsanjani's daughter Faezeh dresses up in skimpy clothing when she travels through European cities of Paris, London and Geneva.

Even perhaps all this is not that controversial, there are after all many Iranian clerics who oppose the Islamic Republic and the rule of mullahs. But just read this below. This is an exact translation of one paragraph of an elderly Shiite cleric's statement on his death bed:

"You know like I do what lies behind this religion (Islam), after all this crime carried out against Iranians. lets do one good thing and tell the people what is behind this religion. Lets tell everyone that this religion is neither "martyr generating", nor pro-science nor pro the people, this religion tells the elite that it is for the plebs and it tells the plebs that it is for the elite, it tells the elite that all its silly laws are for the stupid plebs, in fact this religion is "ignorance generator". It has come about to humiliate people. As you (Rafsanjani) once told me, it is one religion for the elite and another for the plebs. You rightly regard yourself, the supreme leader and your Guardian Council as the elite, and the "martyr generating" nation of Iran are the plebs. Now for the sake of God tell the truth to the people that there is nothing in this religion but stupidity and ignorance, other than silly laws about what is considered clean and what is untouchable, what is allowed and what is not allowed, believe me that God and the people will then forgive you, although I know you are conscious enough NOT to believe in God!"
pi_29703842
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:58 schreef schwarz het volgende:

[..]

En het Christendom komt niet uit Nederland, whats ur point! Wat jij zegt gebeurde 100de jaren geleden. Het heeft geen zin om vanuit dat principe te redenen omdat we nu te maken hebben met de realiteit van de dag en dat is dat de Perzische cultuur islamitisch is en de meeste iraniers of perzen islamitisch zijn.

Onzin argument van bush. Heb je een enquette gehouden in Iran dat je weet dat de meeste mensen voor Bush zijn?? Dus de specualtie dat ze bush willen is een legitiem argument voor het starten voor een militair ingrijpen met vele onschuldige doden???
pi_29703848
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Als homo's zich niet kunnen voortplanten, waar komen dan al die homo's vandaan?
Beweer je daarmee dat homo zijn een erfelijke ziekte is, of een genetische afwijking?
Aargh Aargh Aargh
pi_29703859
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:01 schreef Aargh het volgende:

[..]

Maar waarom moeten wij daar over oordelen? Zijn wij dan zo perfect dat we alles goed doen en alles weten? Abortus is ook een vorm van moord, vinden zij, en wij vinden dat homo's ophangen een vorm van moord is? Zij vinden dat zij gelijk hebben, en wij vinden dat wij gelijk hebben.

Zij zullen dat waarschijnlijk vinden omdat ze geindoctrineerd zijn, vanaf geboorte inderdaad. Maar dat zijn wij net zo goed. In ieder land gelden andere waarheden denk ik. Jij groeit op met kaas op je brood, en dat vind je lekker, maar je vind het vies om sprinkhanen op te eten. In een ander land groeien mensen op met sprinkhanen, en vinden ze kaas vies...
heb je diezelfde mening over nazi Duitsland ? dat het hun cultuur was en dus hun recht was om de homo's/joden en weet ik wat te doden ?
pi_29703876
quote:

[..]

yep....
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:04:41 #38
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703885
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:03 schreef Sukh het volgende:

[..]

En het Christendom komt niet uit Nederland, whats ur point! Wat jij zegt gebeurde 100de jaren geleden. Het heeft geen zin om vanuit dat principe te redenen omdat we nu te maken hebben met de realiteit van de dag en dat is dat de Perzische cultuur islamitisch is en de meeste iraniers of perzen islamitisch zijn.

Onzin argument van bush. Heb je een enquette gehouden in Iran dat je weet dat de meeste mensen voor Bush zijn?? Dus de specualtie dat ze bush willen is een legitiem argument voor het starten voor een militair ingrijpen met vele onschuldige doden???
Wil je daarmee de aanwezigheid van de Christelijke pest hier in Europa goedkeuren?
Naar mijn idee komt die onzin nog altijd uit Palestina.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:04:50 #39
67640 SaintOfKillers
pi_29703889
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:03 schreef Aargh het volgende:

[..]

Beweer je daarmee dat homo zijn een erfelijke ziekte is, of een genetische afwijking?
Beweer ik iets? Ik dacht dat ik een vraag stelde. Waarop ik geen antwoord krijg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:05:39 #40
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29703931
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:03 schreef schwarz het volgende:

[..]

heb je diezelfde mening over nazi Duitsland ? dat het hun cultuur was en dus hun recht was om de homo's/joden en weet ik wat te doden ?
Is toch ook zo?
pi_29703935
quote:

[..]

yep zolang ze andere soevereine staten daarmee niet zouden schaden zou het hun goedrecht zijn. Voor de rest zie me reactie van eerder.
pi_29703942
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:03 schreef Sukh het volgende:

[..]

daarom zijn steeds meer mensen tegen het christendom omdat wij er geen hol mee te maken hebben en daarom is het Asatru (het voor christelijke paganistische geloof) ook sterk in de opkomst.

en dat heb je ook in iran:

Iran Press News: According to received reports from various cities in Iran, today which marks the first celebration of the Iranian New Year's Festival of Fire was met with celebrations as well as huge protests and demonstrations against the Islamic regime of Iran. The protestors chanted: "We need no Sheikh or Mullah, we curse YOU - RUHOLLAH!"

A report from Tehran: Young celebrants today set scarecrows in the likeness of various Mullahs, such as Khamenei, Rafsanjani, Khatami, Sharoudi, Jannati, etc. on fire in the streets. They cried out slogans such as: "Referendum, referendum, this is the people's dictum."

In various parts of the capitol, celebrations and parties rage on. As a part of this celebration which is held on the very last Tuesday night of the year, dry bundles of bramble and shrubbery are set on fire and people jump over them. This is in order to purge their spirits of all the sins and tribulations of the passing year, in order to start the new year, with a pure heart. This is an ancient Persian (Zoroastrian) tradition, one that the Mullahs have done their best to eradicate since their takeover in 1979.

An eyewitness reported that despite severe crackdowns by the Revolutionary Guards and storm troopers, people bravely came out of their homes to celebrate. The sound of bursting firecrackers (which is a part of the celebrations), fireworks, toy rockets, confetti and various other celebratory trajectiles can be heard all over Tehran and smoke has filled the streets.

In one of the grassy knolls, in a suburban area of Tehran, large bonfires were lit and people danced around it and continued chanting the various slogans in defiance of the Mullahs and their henchmen. It is reported that the local Mullahs in various areas of several areas have locked themselves in their mosques fearing the crowds who continually and collectively shout out their slogans.

In several other parts of Tehran, revolutionary guards who have blocked off roads in order to stop cars carrying passengers of various groups from joining others. However people have begun parking their cars and have joined their fellow celebrants on foot. The guards however have become frightened by the force of the people. In this specific area several non-Iranian journalists were also present with their film crews, reporting.

In another area of the city people took to setting the French flag on fire while chanting: "Europe is finished and so are their Mullahs." OR "Bush, Bush, where is Bush?" (In Persian this rhymes: Bush, Bush, kush, kush!).

Like last year's celebration, the brave women who also participating in the celebrations removed their headscarves, stomping and dancing.

In the town of Karaj, near Tehran, people chanted: "Death to Khamenei" as the brutal revolutionary forces took chains and batons to people, severly beating and injuring many.

In the Southern city of Ahvaaz, on the Iran/Iraq border and the surrounding townships celebrants also came out in droves, confronting the regime's thugs. In the Shi'ite holy city of Mash'had, the city closest to the border of Afghanistan, where anti-regime and anti-Mullah fervour has always been most impressive, large groups of celebrants were arrested and detained.
pi_29703981
quote:

[..]

Ik beweer dat er geen universele waarheid is over goed en fout... En dat ik daar al helemaal niet over kan oordelen....
Aargh Aargh Aargh
pi_29704013
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:02 schreef schwarz het volgende:
Dat soort zogenaamde teksten duiken wel vaker op. De authenticiteit is vaak nogal twijfelachtig. Als ik de intro zo lees:
quote:
The letter to Rafsanjani is written by a Karaj based cleric. He says in the letter that he is ill and near death, so presumably that is what has given him the extra ordinary courage needed to write this letter.

If this letter was from an exiled opposition, it would not have been so controversial but to read this sort of thing from a Shiite cleric is truly remarkable.
Komt dit ook niet echt geloofwaardig op mij over.
pi_29704023
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

yep zolang ze andere soevereine staten daarmee niet zouden schaden zou het hun goedrecht zijn. Voor de rest zie me reactie van eerder.
oke, ik neem aan dat je het dan ook niet erg vind als het hier legaal word om moslims op te hangen puur om het feit dat het moslims zijn.
pi_29704048
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:05 schreef schwarz het volgende:

[..]

daarom zijn steeds meer mensen tegen het christendom omdat wij er geen hol mee te maken hebben en daarom is het Asatru (het voor christelijke paganistische geloof) ook sterk in de opkomst.

en dat heb je ook in iran:

Iran Press News: According to received reports from various cities in Iran, today which marks the first celebration of the Iranian New Year's Festival of Fire was met with celebrations as well as huge protests and demonstrations against the Islamic regime of Iran. The protestors chanted: "We need no Sheikh or Mullah, we curse YOU - RUHOLLAH!"

A report from Tehran: Young celebrants today set scarecrows in the likeness of various Mullahs, such as Khamenei, Rafsanjani, Khatami, Sharoudi, Jannati, etc. on fire in the streets. They cried out slogans such as: "Referendum, referendum, this is the people's dictum."

In various parts of the capitol, celebrations and parties rage on. As a part of this celebration which is held on the very last Tuesday night of the year, dry bundles of bramble and shrubbery are set on fire and people jump over them. This is in order to purge their spirits of all the sins and tribulations of the passing year, in order to start the new year, with a pure heart. This is an ancient Persian (Zoroastrian) tradition, one that the Mullahs have done their best to eradicate since their takeover in 1979.

An eyewitness reported that despite severe crackdowns by the Revolutionary Guards and storm troopers, people bravely came out of their homes to celebrate. The sound of bursting firecrackers (which is a part of the celebrations), fireworks, toy rockets, confetti and various other celebratory trajectiles can be heard all over Tehran and smoke has filled the streets.

In one of the grassy knolls, in a suburban area of Tehran, large bonfires were lit and people danced around it and continued chanting the various slogans in defiance of the Mullahs and their henchmen. It is reported that the local Mullahs in various areas of several areas have locked themselves in their mosques fearing the crowds who continually and collectively shout out their slogans.

In several other parts of Tehran, revolutionary guards who have blocked off roads in order to stop cars carrying passengers of various groups from joining others. However people have begun parking their cars and have joined their fellow celebrants on foot. The guards however have become frightened by the force of the people. In this specific area several non-Iranian journalists were also present with their film crews, reporting.

In another area of the city people took to setting the French flag on fire while chanting: "Europe is finished and so are their Mullahs." OR "Bush, Bush, where is Bush?" (In Persian this rhymes: Bush, Bush, kush, kush!).

Like last year's celebration, the brave women who also participating in the celebrations removed their headscarves, stomping and dancing.

In the town of Karaj, near Tehran, people chanted: "Death to Khamenei" as the brutal revolutionary forces took chains and batons to people, severly beating and injuring many.

In the Southern city of Ahvaaz, on the Iran/Iraq border and the surrounding townships celebrants also came out in droves, confronting the regime's thugs. In the Shi'ite holy city of Mash'had, the city closest to the border of Afghanistan, where anti-regime and anti-Mullah fervour has always been most impressive, large groups of celebrants were arrested and detained.
dus wat? een ingrijpen is legitiem vanwege dat artikel???
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:08:52 #47
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704078
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:07 schreef schwarz het volgende:

[..]

oke, ik neem aan dat je het dan ook niet erg vind als het hier legaal word om moslims op te hangen puur om het feit dat het moslims zijn.
Daar zou ik voor zijn.
Het is een cultuur die hier niet hoort, zelfde geld voor 't Christendom en 't Jodendom.
pi_29704088
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:07 schreef schwarz het volgende:

[..]

Nee ik zou het niet erg vinden, maar het zou dan niet een land zijn waar ik in zou willen wonen. Ik zou dan emigreren.
pi_29704103
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Beweer ik iets? Ik dacht dat ik een vraag stelde. Waarop ik geen antwoord krijg.
Ik dacht dat je de link tussen homo zijn, en voortplanting legde... mijn fout zeker.
Ik weet ook niet wat de oorzaak is van het homo-zijn... Misschien is het een ziekte, misschien een afwijking, misschien iets wat sociaal is ingeprent, of een van de honderden andere oorzaken die het kan hebben. Ik zou het echt niet weten...
Aargh Aargh Aargh
pi_29704186
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:08 schreef Graveland het volgende:

[..]

Daar zou ik voor zijn.
Het is een cultuur die hier niet hoort, zelfde geld voor 't Christendom en 't Jodendom.
Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Als mensen anders zijn dan jij, horen ze hier niet?
Aargh Aargh Aargh
pi_29704206
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:08 schreef Sukh het volgende:

[..]

dus wat? een ingrijpen is legitiem vanwege dat artikel???
jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch is

dat slaat nergens op, dat is hetzelfde dat je zegt dat de islamitische cultuur christelijk is

en ik laat zien met dat stukje dat er veel mensen zijn die het voor islamitische ''heidendom'' aanhangen, en dat weer totaal terug willen hebben.

bij de vuur feesten verbranden ze zelfs korans
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:12:40 #52
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704246
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:

[..]

Dus omdat jij vind dat het niet hoort, moet het maar uitgeroeid worden hier? Dat vind ik raar, ik kan me niet voorstellen dat jij perfect bent en alles weet, en alles moet zijn zoals jij wilt dat het is.
Die interpretatie is ongeveer correct.
Iedereen heeft 'n eigen plekje op deze aardbol gekregen.
En wij zitten hier, heel simpel.
En ja, voor mijn gedeelte van de Aarde ben ik perfect.
pi_29704291
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:
Dat lijkt me erg waarschijnlijk. Het is immers niet zo dat op zoiets de doodstraf staat ofzo. Ik kan me goed voorstellen dat dit massaal gedaan wordt.
pi_29704295
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef schwarz het volgende:

[..]

jij beweerde dat de Perzische cultuur islamitisch is

dat slaat nergens op, dat is hetzelfde dat je zegt dat de islamitische cultuur christelijk is

en ik laat zien met dat stukje dat er veel mensen zijn die het voor islamitische ''heidendom'' aanhangen, en dat weer totaal terug willen hebben.

Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
pi_29704304
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:42 schreef Graveland het volgende:
Ofcourse I know, maar dan ga ik er alsnog niet wonen, want de situatie is nu éénmaal zoals de situatie is.
Alsof die homo's er wel voor gekozen hebben in dat land te gaan wonen.
pi_29704319
quote:

[..]

Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704320
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:

[..]

Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Zeg aan de andere kant van de aarde worden mensen doodgemaakt omdat ze homo zijn, je kan het goed praten zoals je wilt maar het is barbaars en niet goed te praten.
Ik ben niet perfect, over de rest van Nederland kan ik niet oordelen maar ik vermoed dat niet heel Nederland perfect is.
Een mens heeft het recht te leven, het leven nemen van een ander mens vanwege een meningsverschil vind ik nogal ver gaan helemaal daar er in heilige geschriften staat dat je niet mag oordelen en je je naaste lief moet hebben. Dat telt dus allemaal blijkbaar ineens niet meer als je homo bent.
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.
Aargh Aargh Aargh
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:14:58 #58
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704334
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:

[..]

Maar de realiteit van de dag is dat in de hedendaagse perzische cultuur de islam DE dominate religie is en daarmee alles wat er mee te maken heeft. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar het gaat om de meerderheid niet om de minderheid. De meerderheid is representatief voor een samenleving niet de minderheid.
Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:16:13 #60
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704379
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Aargh het volgende:

[..]

Op zich snap ik wle wat je bedoelt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Er wonen hier ook christenen en moslims, en alle soorten mensen. Zij wonen hier misschien net zo lang als jij, of langer, dan snap ik niet waarom jij meer recht hebt op een stuk grond, of je plaats in de samenleving dan hun.
Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Dit geeft mij een hoop meer recht op dit stuk grond.
pi_29704418
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.
pi_29704428
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:12 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?
pi_29704459
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Sukh het volgende:

[..]

nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurt
pi_29704465
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef Aargh het volgende:

[..]

Is het een schok voor je als mensen oordelen over je gedrag?
Als het gaat om homo's doodmaken heb je er duidelijk minder moeite mee, ...dat oordelen.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:18:26 #65
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704481
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je beseft dat 'wij', jouw definitie hiervan volgend, een minieme minderheid is, waarmee de stelling dat 'wij' hier zitten nietszeggend is?
Dan nog, hier zitten wij.
Jouw redenatie zou bijvoorbeeld de suggestie kunnen wekken dat: Ik woon met m'n vriendin ergens, en op een dag komen er 3 anderen, die mij uit m'n huis zetten.

Das ook krom?
pi_29704497
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je hebt het fout, de Islam is niet een perzische cultuur, het is een Arabische cultuur, iets totaal anders.
dat zeg ik niet...

ik zeg dat de islamitische religie vandaag de dag dominant is in de Perzische cultuur.

Ik weet wel het verschil tussen Arabieren en Perzen, Arabisch en Farsi en Nasq en Nasq taleeq.
pi_29704508
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:14 schreef Graveland het volgende:

[..]

De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
pi_29704556
quote:

[..]

je zei dat je tegen neo-kolonisatie was, dat is wat moslims doen.
pi_29704561
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:17 schreef schwarz het volgende:

[..]

nou ik zie wel wat er de komende jaren in iran gebeurt
Vele seculieren hopen daar al jaren op maar er gebeurt gewoon niks.....verandering in Islamitische landen gaat erg maar dan ook erg traag.
pi_29704571
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ah, we hebben het hier over voorouderen, en aangezien ik mijn familie tot voor 1500 terug kan vinden, en daarbij moet gezegd worden dat ze altijd hier gewoont hebben.
Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...

edit: ik moet gaan, sry als ik geen antwoord meer geef
Aargh Aargh Aargh
pi_29704580
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Graveland het volgende:

[..]

mee eens
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:20:48 #72
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704589
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De Islam is helemaal geen cultuur, maar een geloof dat in veel verschillende een plaats heeft gevonden.
Het is een geloof dat grotendeels door Arabieren en Afrikanen omarmt word.
Perzen horen hier niet bij
pi_29704600
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:18 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dan nog, hier zitten wij.
Jouw redenatie zou bijvoorbeeld de suggestie kunnen wekken dat: Ik woon met m'n vriendin ergens, en op een dag komen er 3 anderen, die mij uit m'n huis zetten.

Das ook krom?
Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.
pi_29704608
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:

[..]

En daarom zijn zij Shia
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:21:30 #75
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704619
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Aargh het volgende:

[..]

Jij bent je familie niet, jijzelf hebt niets gedaan om meer respect te verdienen dan iemand anders. Jouw voorouders waren waarschijnlijk ook gelovigen, maar dat ben jij niet, je kunt niet zeggen dat je ergens recht op hebt, omdat iemand anders iets gedaan heeft...
Dus, stel: Ik heb een familie-erfstuk, maar dat kun jij me gewoon afnemen omdat ik er niets voor gedaan heb?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:22:43 #76
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704671
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:21 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Niet als je beseft dat het door de hele geschiedenis zo gegaan is. Daarbij zijn er zoveel meer mensen die op basis van dezelfde geschiedenis evenveel aanspraak op 'dit huis' kunnen maken als jij, die jouw mening niet delen. Dan zou je je toch af moeten vragen in hoeverre jouw mening er eigenlijk toe doet.
Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.
Daar hadden we 't niet over.
pi_29704722
quote:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar ik denk niet dat omdat WIJ dat vinden, dat zij dat ook moeten vinden. Zij vinden iets als euthanasie of abortus barbaars, en dat is hier ook gewoon toegestaan.
Het gaat om vrijheid. Wie bepaald voor een ander mens wat hij moet denken?
Heeft een homohater meer vrijheid dan een homo?
Of mocht de homo de homohater ook doodmaken?
Waar ligt de grens?
Ik vind dat de grens overschreden word als je iemand doodmaakt om zijn denkwijze of daden.
Dan ontneem je iemand zijn vrijheid door je eigen vrijheid er boven te stellen.
Word het dan niet gewoon het recht van de sterkste?
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704766
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:20 schreef Graveland het volgende:

[..]

Hoe kom je daar toch bij?
pi_29704769
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

raar dat men dat wel spreekt over de christelijke cultuur in Nederland....

Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
pi_29704800
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef Sukh het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en opvatting, maar niet iedereen in de wereld deelt jouw mening. En ze hebben alle recht om hun eigen opvattingen te ontwikkelen.
Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.
Ik heb altijd gelijk.
pi_29704854
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:

[..]

Trouwens, religie maakt/verandert cultuur, vooral als het al een tijdje ergens zit, zoals in het midden oosten.
religie heeft invloed op een cultuur maar maakt geen cultuur.
pi_29704855
slaap ze mensen
pi_29704879
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:25 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is alleen zo hypocriet als het maar kan.
hoe bedoel je
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:27:34 #84
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_29704900
quote:
Wat is er in hemelsnaam mis met een homosexuele handeling?
Niks natuurlijk.

Maar mensen die niet al te slim zijn, niet zelf durven denken of verblind zijn door de regeltjes van godsdienst zijn nu eenmaal bang voor alles dat net ietsje afwijkt van wat de goemeente doet.

In een land waar de Islam zo in het middelpunt staat, heb je dergelijke fobieën in extreme mate en dus komt men tot dit soort walgelijke daden.

Volgens mij is de mens in de basis domweg een stinkend egocentrisch wezen. Er zijn er maar weinigen die de kunst verstaan zich in anderen te verplaatsen en ze daardoor met enige liefde te bezien en te behandelen. En die kunst beheerst men in de Arabische wereld al helemaal niet zo best..
Stop the world, I want to get out.
pi_29704954
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:22 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ahh, kijk, nu ga je 't over verschillende bevolkingsgroepen binnen Europa hebben.
Daar hadden we 't niet over.
Daar had ik het ook niet over. .
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:29:51 #86
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29704990
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daar had ik het ook niet over. .
Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'ns
pi_29705030
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:24 schreef schwarz het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar raar aan is?
quote:
Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.
pi_29705061
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:27 schreef Sukh het volgende:

[..]

hoe bedoel je
Door alleen de stukjes uit het voorgeschreven geloof te filteren die je goed uitkomen.
Of beter gezegd wat mensen graag willen horen, wat mensen gewend zijn te horen, wat op dat moment het beste uitkomt.
Geloven is vrij flexibel voor de meeste mensen.
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:31:57 #89
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705064
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar raar aan is?
[..]

Dat zei ik toch al? Alles wat je in je cultuur opneemt, of hiermee verweven raakt verandert per definitie die cultuur... Dat lijkt me vanzelfsprekend.
Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?
pi_29705089
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:29 schreef Graveland het volgende:

[..]

Dan was je post volkomen onduidelijk, vertel 't me nog 'ns
Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:33:34 #91
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705124
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:32 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Waarom denk jij meer aanspraak te kunnen maken op een leven hier, dan zij die jouw geschiedenis delen, maar anders in het leven staan?
Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
pi_29705224
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef Graveland het volgende:

[..]

Nu heb ik aan jou de vraag: Is iedereen die het niet met die cultuurverandering ééns is meteen kortzichtig?
Uiteraard niet. Cultuur is dan ook niet iets wat je in zijn totaliteit met alle personen die hiertoe gerekend worden deelt. Iedereen bezit een zekere mate van individualiteit, datgene waarin men afwijkt van 'het gemiddelde', 'de norm' enz.
pi_29705245
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:

[..]

Als je de geschiedenis van je volk verraad, waarom zou je dan recht hebben op het erfgoed?
Kun je iets verraden dat je niet kent?
pi_29705258
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:33 schreef Graveland het volgende:

[..]

Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:38:38 #95
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705329
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:36 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Kun je iets verraden dat je niet kent?
Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.
Een echte Germaan kent ook de geschiedenis die voor 't Joods-Christendom kwam, ons erfgoed.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:39:03 #96
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705344
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:37 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je nog meer catchy Hitler quotes ?
Honderden, hoezo?
pi_29705505
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:38 schreef Graveland het volgende:

[..]

Daar heb je studie voor hé, Nederland bestaat wel iets langer dan het Christendom, uiteraard niet in z'n huidige vorm, maar het land was er al langer.
Een echte Germaan kent ook de geschiedenis die voor 't Joods-Christendom kwam, ons erfgoed.
En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet tot stand is gekomen, op basis van hetgeen hiervoor bestond?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:44:48 #98
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705573
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

En alles wat daarna kwam maakt geen deel uit van ons erfgoed? Je hebt het over leven hier en nu, in deze maatschappij, datgene wat Nederland nu geworden is. Waarom zou jij recht hebben op alles wat na het enige in onze geschiedenis dat er volgens jou echt toe doet, tot stand is gekomen op basis van hetgeen hiervoor bestond?
Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.
Een religie die met geweld andere religies van de kaart veegt heeft sowieso weinig recht van spreken.
pi_29705663
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:44 schreef Graveland het volgende:

[..]

Het is niet 'ons' erfgoed, het Christendom is niet van origine Europees, dus waarom zou het in aanmerking moeten komen voor 'amnestie' om het zo maar te zeggen.
Een religie die met geweld andere religies van de kaart veegt heeft sowieso weinig recht van spreken.
Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:49:38 #100
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705725
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof er niets anders dan het Christendom bestaat of bestaan heeft, en alles hieruit voortgekomen is. Als dit het geval is snap ik al helemaal niet waarom jij aanspraak zou willen maken op alles wat hier het resultaat van is. Dat zou je dan net zo goed af moeten wijzen als iets dat niet van origine Europees is. Verder is, als je maar ver genoeg teruggaat, natuurlijk niets van origine Europees. Ik zie dan ook niet in hoe je het ene zo zeer boven het andere kunt verheffen.
Ik reken 'n stel springende apen niet tot erfgoed.
Ons erfgoed begon toen een aantal wat slimmere mensjes richting dit continent trokken.
pi_29705839
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:49 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik reken 'n stel springende apen niet tot erfgoed.
Ons erfgoed begon toen een aantal wat slimmere mensjes richting dit continent trokken.
Grappig hoe je aan de ene kant deze mensen als springende apen afwimpelt, maar tegelijkertijd degenen die hier per ongeluk binnen kwamen strompelen zo ver boven onszelf kunt verheffen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:54:12 #102
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29705905
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Grappig hoe je aan de ene kant deze mensen als springende apen afwimpelt, maar tegelijkertijd degenen die hier per ongeluk binnen kwamen strompelen zo ver boven onszelf kunt verheffen.
Ik heb ook recht op enige hypocrisie.
Hell, vrijwel de hele wereld is 't
Daarnaast, de verstandigen gedijen, blijkt maar weer
Kijk 'ns naar de bende die 't tegenwoordig is in het 'beginland'
pi_29706148
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:54 schreef Graveland het volgende:

Daarnaast, de verstandigen gedijen, blijkt maar weer
Kijk 'ns naar de bende die 't tegenwoordig is in het 'beginland'
Zou het feit dat we hier zo lang onder die niet-Europese invloeden te lijden hebben gehad hier misschien iets mee te maken kunnen hebben? .
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:03:42 #104
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29706299
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zou het feit dat we hier zo lang onder die niet-Europese invloeden te lijden hebben gehad hier misschien iets mee te maken kunnen hebben? .
Kun je dat bewijzen?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 00:05:21 #105
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29706359
Zullen we deze discussie morgen voortzetten?
Ik ga nu eventjes aan 't bier, en nog wat reltrappen in ONZ.
pi_29706396
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:05 schreef Graveland het volgende:
Zullen we deze discussie morgen voortzetten?
Ik ga nu eventjes aan 't bier, en nog wat reltrappen in ONZ.
Is goed.
pi_29706477
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:16 schreef schwarz het volgende:
Free Iran news
http://www.activistchat.com/
Je beseft toch wel dat die teksten óók propaganda zijn, zij het dan van activisten die tégen de Iraanse overheid zijn?
Die "opleving van het paganisme" waar ik je al een paar keer naar heb zien verwijzen, kan dus voor hetzelfde geld door deze activisten een beetje "opgeblazen" zijn qua grootte.

Als je in ons land demonstraties hebt, dan schatten de organisatoren het deelnemersaantal nu eenmaal ook altijd hoger in dan de politie.
Zelfde principe is dat.

Wat niet wil zeggen dat ik qua standpunt niet eens zou zijn met die activisten en dat ik hoop dat ze veel succes hebben!
pi_29709731
quote:

homo's horen gewoon bij de samenleving, zijn mensen zoals jou en ik. dat ze op zelfde geslacht vallen is niet hun keus maar gevolg van moeder natuur.
homo's kunnen mijn inziens een zeer belangrijke en goede rol vervullen inzake kansarme weeskinderen (al dan niet uit ontwikkelingslanden).

ben die anti-homo reacties van fundi's een beetje zat. rot dan op naar iran en laats ons, vrijdenkenden (inclusief homo's), ons gang gaan in de westerse samenleving!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 02:45:53 #109
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_29709747
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:43 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

homo's horen gewoon bij de samenleving, zijn mensen zoals jou en ik. dat ze op zelfde geslacht vallen is niet hun keus maar gevolg van moeder natuur.
homo's kunnen mijn inziens een zeer belangrijke en goede rol vervullen inzake kansarme weeskinderen (al dan niet uit ontwikkelingslanden).

ben die anti-homo reacties van fundi's een beetje zat. rot dan op naar iran en laats ons, vrijdenkenden (inclusief homo's), ons gang gaan in de westerse samenleving!
Je idee dat 'n fundi meteen op mag rotten naar Iran zegt al genoeg over je bedroefende gebrek aan intelligentie.
Fundamentalisten heb je in elke stroming, leer er maar mee leven, of ga lekker op Cuba wonen.
pi_29709782
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Je idee dat 'n fundi meteen op mag rotten naar Iran zegt al genoeg over je bedroefende gebrek aan intelligentie.
Fundamentalisten heb je in elke stroming, leer er maar mee leven, of ga lekker op Cuba wonen.
ik woon in nederland, een land waar ieder INDIVIDU dezelfde rechten heeft, ik ben daar trots op. toch zijn het iedere keer de gelovigen die haat zaaien inzake bijvoorbeeld homosecualiteit.
ik wordt daar zo moe van, zelfs als heterosexueel. ik neem tijdens uitgaan al niet eens meer de moeite om met die irri kut fundi's te praten. sla er gewoon op en kijk of wanneer ze op de grond liggen te happen naar lucht ook nog zo'n stoere praat hebben.

nederland is voor iedereen maar ga dan niet anderen bashen zoals nu veel gebeurd.
bah

het leukste is dat de meeste homofobe fundi's kansloze rukkers zijn die tot op late leeftijd maagd blijven. de meeste dames houden van homo;s dus ik scoor altijd goed
Islam=facisme
pi_29709811
wat ik ook niet snap: homo's zullen qua natuur uitsterven aangezien ze zich niet kunnen voortplanten.
homo's neuken andere homo's, waar maken de homofobe idioten zich dan druk over?
Islam=facisme
pi_29710775
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Door alleen de stukjes uit het voorgeschreven geloof te filteren die je goed uitkomen.
Of beter gezegd wat mensen graag willen horen, wat mensen gewend zijn te horen, wat op dat moment het beste uitkomt.
Geloven is vrij flexibel voor de meeste mensen.
Ja maar dat geld niet voor de strenge leer in Iran en het wahibi gedachte. Zij leven letterlijk zoals het in de koran en hadith staat
pi_29711408
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:52 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

ik woon in nederland, een land waar ieder INDIVIDU dezelfde rechten heeft, ik ben daar trots op. toch zijn het iedere keer de gelovigen die haat zaaien inzake bijvoorbeeld homosecualiteit.
ik wordt daar zo moe van, zelfs als heterosexueel. ik neem tijdens uitgaan al niet eens meer de moeite om met die irri kut fundi's te praten. sla er gewoon op en kijk of wanneer ze op de grond liggen te happen naar lucht ook nog zo'n stoere praat hebben.

nederland is voor iedereen maar ga dan niet anderen bashen zoals nu veel gebeurd.
bah

het leukste is dat de meeste homofobe fundi's kansloze rukkers zijn die tot op late leeftijd maagd blijven. de meeste dames houden van homo;s dus ik scoor altijd goed
Ondanks je mooie woorden in het begin van je verhaal, ben je duidelijk geen haar beter en laat je hetzelfde gedrag, maar dan nog een tikkeltje erger, zien als degenen die je hier beschuldigt. Je respecteert duidelijk niet het recht van anderen anders te zijn dan jij, terwijl je toch aangeeft hier zo trots op te zijn.

Verder... fundamentalisten die je tijden het uitgaan tegenkomt?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 09:17:00 #114
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_29711422
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:32 schreef schwarz het volgende:

[..]

In zijn geval zie ik ook daar het probleem niet van.
pi_29711679
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:43 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

Dat had je eerder moeten bedenken.
Daarvoor is het nu te laat.
Ook in ons land zullen homo's merken dat de tolerantie afneemt en omslaat in vervolging.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_29711931
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:36 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Ook in ons land zullen homo's merken dat de tolerantie afneemt en omslaat in vervolging.
dit soort fundi's bedoel ik.
jij bent typisch zo'n figuur die compleet gehersenspoelt is en het liefst homo's en heidenen op de brandstapel zet.
dan sla ik dat soort figuren liever een paar maal dan een zinloze discussie.

maar klowjow(of iemand anders), als jij lionsguy via discussie op een ander standpunt qua homosexualiteit kunt krijgen dan verander ik mijn standpunt!
succes
Islam=facisme
pi_29714052
Gehersenspoelt is met een d. Het is een voltooid deelwoord.
Ik ben geen fundi en ik wil zeker geen mensen op de brandstapel.
Ik denk dat je fantasie op hol geslagen is.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:31:32 #118
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29714248
Zeg lionguy,... als jij nou voor een keertje zegt 'homo's zijn lief', dan veranderd darkdancer zijn menig en gaat hij zijn gal spuwen op de homo's.
pi_29714342
Homo's zijn lief
pi_29714486
quote:

[..]

your point?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:40:36 #121
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29714505
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 09:52 schreef DarkDancer het volgende:

maar klowjow(of iemand anders), als jij lionsguy via discussie op een ander standpunt qua homosexualiteit kunt krijgen dan verander ik mijn standpunt!
succes
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Homo's zijn lief
Nou darkdancertje,... begin maar met het gal spuwen naar die fundi homo's. Maar wel oppassen want er zijn een paar homo's op het fok die licht ontvlambaar zijn.
pi_29714615
Voor Monus doe ik alles
pi_29715376
quote:

[..]

Besef jij wel dat het niet alleen (of juist niet) de gelovigen zijn die het eng/vreemd vinden?
Waarom durft een homo het niet tegen zijn (niet gelovige) ouders te zeggen?
Ik heb niets tegen homo's (heb een een echte vriend die dus niet verliefd kan worden op een meisje)
Ben trouwens niet zo gek op die mannen die willen rellen d.m.v een optocht enzo.
Zolang jij echte liefde als man voor een andere man voelt, zal ik je ook niet vreemd aankijken.
Ga je met Jan en alleman naar bed, vind ik het
Maar dit geld ook voor hetero's.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_29715411
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Homo's zijn lief
Zie er ook genoeg die net als hetero's niet lief zijn hoor.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_29715884
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 02:45 schreef Graveland het volgende:

[..]

Ik ben tegen elke vorm van fundamentalisme.
Deze mensen zijn arrogant, en gaan over lijken.
Gaan ze niet over lijken, is het ook geen fundamentalist/extremist.
Trouwens, ik ben ook tegen een extremist (zijn mensen die dus alles aanhangen wat extreem is) en daar dus ook voor wilen doden.
Hitler was zo'n voorbeeld.
pi_29716112
die smerige holneukers ook!
je zou ze dood moeten slaan met hun eigen gucci handtasje!
Islam=facisme
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:39:17 #127
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29716280
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:34 schreef DarkDancer het volgende:
die smerige holneukers ook!
je zou ze dood moeten slaan met hun eigen gucci handtasje!
Jij smerige homofoob.
pi_29716947
quote:

[..]

Afgelopen jaren:

-huwelijk opengesteld voor homoseksuelen
-adoptie mogelijk gemaakt voor homoseksuelen

Die vervolging komt in ieder geval niet van regeringswege, godzijdank (sic).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29717779
Hoe meer culturen hoe leuker het wordt. Diversiteit is prachtig en houdt de samenleving spannend. Echter de pest met die geloven is dat de een het ophangen van homo's met de koran in de hand afkeurt en de ander met diezelfde koran in de hand het alleen maar toejuicht. Net zoals in het christendom dat immers ook zoveel stromingen kent, is de islam hopeloos verdeeld. Respect zou de basis moeten zijn maar dat hebben we hier nu net pas een beetje geleerd na 2000 jaar.
Het doden van mensen keur ik zelf principieel af.
Wellicht een mazzel voor die homo's dat Iran olie heeft, dus daar zal wellicht Bush ook een steviger vinger in de pap willen hebben.
pi_29722805
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 13:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Afgelopen jaren:

-huwelijk opengesteld voor homoseksuelen
-adoptie mogelijk gemaakt voor homoseksuelen

Die vervolging komt in ieder geval niet van regeringswege, godzijdank (sic).
De regering is op zichzelf een meningsloos apparaat.
Ik heb het over de bevolking die zich elk jaar meer afkeurender over homo's uit.
De klappen die ze nu oplopen is nog maar het begin van wat ze straks te wachten staat.
Niet van mij overigens want ik keur geweld af.
pi_29724803
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:31 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

De regering is op zichzelf een meningsloos apparaat.
Dat zich steeds meer sterk maakt voor de toepassing van bepaalde grondrechten voor homo's zoals deze feitelijk zonder onderscheid van seksuele voorkeur gegarandeerd worden door de grondwet.
quote:
Ik heb het over de bevolking die zich elk jaar meer afkeurender over homo's uit.
De klappen die ze nu oplopen is nog maar het begin van wat ze straks te wachten staat.
Niet van mij overigens want ik keur geweld af.
Ik denk dat er zeker nog een stijging in het geweld te verwachten staat, maar echt extreme dingen verwacht ik niet hier.
Tevens keur ook ik geweld af, maar ik zal er ook niet wakker van liggen als ze een keertje de verkeerde "fag" proberen te bashen die toevallig een kickboxverleden heeft en er eentje de andere kant op helpt. Dan krijg ik zeg maar dat tasjesdiefgevoel van "tis niet hoe het hoort, maar ik treur er ook niet om".
Iets anders vind ik het als er van staatwege besloten wordt om een hele bevolkingsgroep geen bestaansrecht te geven en om te gaan brengen. Van een tasjesdief/potenrammer/terrorist heb je last, van homo's niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_29725442
quote:
Overigens heb ik niets tegen homo's persoonlijk, maar het is gewoon tegennatuurlijk. Homo's horen uit te sterven, gewoon omdat ze zich niet kunnen voortplanten.
Je zou kunnen zeggen dat de Iraniers de natuur een handje helpen, maar dat zou te cru zijn. Ik zou gewoon de natuur haar gang laten gaan...
God wat een sukkel.

Tegennatuurlijk? Is het homoisme niet een puur natuurlijk fenomeen? Is toch voortgekomen uit de 'natuur'?

Homoisme heeft altijd bestaan en bij bijna alle diersoorten.
De natuur z'n gang laten gaan? Ook al planten alle homo's zich vanaf nu niet voort, dan nog worden er homo's geboren. Ooit aan gedacht dat het een natuurlijk proces is? Mijns inziens veroorzaakt tijdens de geslachtbepaling in de baarmoeder.
Het wordt gewoon doorgegeven door heterogene mensen.

Om JOUW standpunt te verduidelijken;
om mongolen uit te laten sterven moeten we gewoon mongolen niet meer laten voortplanten. Op die manier sterven ze uit en daarom het advies, gewoon de natuur z'n werk laten gaan. WEDDEN dat er dan nog steeds mongolen worden geboren?

Ik vind dat jij ook een defect hebt met jouw redenatie en daarom hoop ik ook dat jij uitsterft. Zelfde redenering. Wie ben jij om te bepalen wat tegennatuurlijk is en wat niet.
pi_29725700
quote:

Gut o gut o gut, a) met deze instelling had amerika europa zeker ook niet mogen terugveroveren op de duitsers, en keur je dus indirect de holocaust goed?
b) homoseksualiteit is helemaal niet onnatuurlijk, immers een homo kan zich net zo makkelijk voortplanten als elke ander mens. Zijn mensen die geen relatie hebben dus ook onnatuurlijk omdat ze zich niet voorplanten?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_29725758
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:31 schreef Graveland het volgende:
Zei mijnheer de verkapte nicht, kanker zeg ik ben homo maar liever dat nog dan eruit zien als een homo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:02:23 #135
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29726954
Maar zou de bevolking van Iran het nou écht eens zijn met het feit dat iemand opgehangen wordt omdat hij/zij homosexueel is óf durven ze gewoon niet te protesteren? Als je dan idd hoort dat de studenten al een aantal maal in opstand zijn gekomen zou je gezien de frase, 'de jeugd heeft de toekomst', mogen verwachten dat er later nog wel wat zal veranderen in Iran.

Overigens wil ik 'mijn' geloof aan niemand opdringen. Mijn opvattingen hebben ook niets met geloof te maken, maar met mijn eigen gevoel voor normen en waarden. Met de huidige maatschappij, die bol staat van opinievorming onder invloed van tv en internet kan het haast niet anders dat ook mensen in Iran meekrijgen hoe het er in de rest van de wereld aan toegaat. Juist in dat opzicht begrijp ik niet dat ze mee blijven lopen met de kudde...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:05:22 #136
67640 SaintOfKillers
pi_29727015
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:02 schreef flugeltje het volgende:
Maar zou de bevolking van Iran het nou écht eens zijn met het feit dat iemand opgehangen wordt omdat hij/zij homosexueel is óf durven ze gewoon niet te protesteren? Als je dan idd hoort dat de studenten al een aantal maal in opstand zijn gekomen zou je gezien de frase, 'de jeugd heeft de toekomst', mogen verwachten dat er later nog wel wat zal veranderen in Iran.
Volgens mij zijn ze 't misschien niet noodzakelijk eens, maar zijn er velen die het niet belangrijk genoeg vinden om er veel woorden aan vuil te maken of risico's voor te nemen. Zoiets van "Ach, liever niet, maar ze doen maar."
pi_29729607
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 19:02 schreef flugeltje het volgende:

Overigens wil ik 'mijn' geloof aan niemand opdringen. Mijn opvattingen hebben ook niets met geloof te maken, maar met mijn eigen gevoel voor normen en waarden. Met de huidige maatschappij, die bol staat van opinievorming onder invloed van tv en internet kan het haast niet anders dat ook mensen in Iran meekrijgen hoe het er in de rest van de wereld aan toegaat. Juist in dat opzicht begrijp ik niet dat ze mee blijven lopen met de kudde...
"Als ik het maar niet ben"
Ik denk zoiets.
pi_29735132
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 18:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gut o gut o gut, a) met deze instelling had amerika europa zeker ook niet mogen terugveroveren op de duitsers, en keur je dus indirect de holocaust goed?
b) homoseksualiteit is helemaal niet onnatuurlijk, immers een homo kan zich net zo makkelijk voortplanten als elke ander mens. Zijn mensen die geen relatie hebben dus ook onnatuurlijk omdat ze zich niet voorplanten?
Duitsland had de oorlog verklaart aan Amerika, en als er een oorlog aan de gang is zijn er andere regels van toepassing.
pi_29739623
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:41 schreef Sukh het volgende:

[..]

Duitsland had de oorlog verklaart aan Amerika, en als er een oorlog aan de gang is zijn er andere regels van toepassing.
Duitsland heeft helemaal niet de oorlog verklaart aan Amerika. JAPAN heeft Amerika aangevallen en daarom heeft Amerika zich gemengd in de strijd.

Ja, dat er in oorlog andere regels van toepassing zijn hoef je niet uit te leggen met die heilige oorlog van moslims. Dan is alles ok, of niet?
Maar goed dat je het vertelt, dan weet ik iig dat het legitiem is dat Amerika democratie wil opleggen in Irak. t Is oorlog nietwaar?

Is ook wel erg egoistisch van Amerika om mensen een democratisch systeem te geven he? Amerika heeft het slecht voor met die mensen, stel je voor dat het volk straks mee mag beslissen over wat er in het land mag gebeuren. Of erger, dat ze een toekomst kunnen opbouwen. Wat zal er dan komen van hun religie, god mag behoeden dat ze misschien in de toekomst door scholing kritisch gaan kijken naar het Arabische instituut dat ze islam noemen.

Ook vervelend dat de 'Neo-kolonisten' (grappige benaming eigenlijk aangezien het landjepik van de Arabieren in vervlogen tijden als normaal wordt gezien maar dit eigenlijk een veel ergere vorm van kolonisatie is geweest) zulke verdorven instituten meebrengen zoals McDonalds en Coca Cola. Zo'n Big Mac is echt een hel, en dat spul waarmee je het weg moet spoelen is afschuwelijk. Ergste is wel dat je zelf de keuze hebt of je t wil kopen of niet.

Ik zeg altijd maar zo, Democratie is niet het beste systeem maar wel het minst slechte.

[ Bericht 27% gewijzigd door alex4allofyou op 18-08-2005 00:52:07 ]
  donderdag 18 augustus 2005 @ 01:17:15 #140
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29740837
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 00:36 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Duitsland heeft helemaal niet de oorlog verklaart aan Amerika. JAPAN heeft Amerika aangevallen en daarom heeft Amerika zich gemengd in de strijd.
Duitsland heeft Amerika de oorlog verklaart gelijk na Pearl Harbor.
quote:
[knip verhaal over iraq]

Ik zeg altijd maar zo, Democratie is niet het beste systeem maar wel het minst slechte.
We hebben het hier over iran, en volgens mij heeft iran verkiezingen en kan dus gerekend worden tot een democratie. Hoewel het natuurlijk wel verkeert is om homo's te doden alleen vanwege het homo zijn.
pi_29744203
quote:

[..]

Ja, dat er in oorlog andere regels van toepassing zijn hoef je niet uit te leggen met die heilige oorlog van moslims. Dan is alles ok, of niet?
Maar goed dat je het vertelt, dan weet ik iig dat het legitiem is dat Amerika democratie wil opleggen in Irak. t Is oorlog nietwaar?

Is ook wel erg egoistisch van Amerika om mensen een democratisch systeem te geven he? Amerika heeft het slecht voor met die mensen, stel je voor dat het volk straks mee mag beslissen over wat er in het land mag gebeuren. Of erger, dat ze een toekomst kunnen opbouwen. Wat zal er dan komen van hun religie, god mag behoeden dat ze misschien in de toekomst door scholing kritisch gaan kijken naar het Arabische instituut dat ze islam noemen.
Ook vervelend dat de 'Neo-kolonisten' (grappige benaming eigenlijk aangezien het landjepik van de Arabieren in vervlogen tijden als normaal wordt gezien maar dit eigenlijk een veel ergere vorm van kolonisatie is geweest) zulke verdorven instituten meebrengen zoals McDonalds en Coca Cola. Zo'n Big Mac is echt een hel, en dat spul waarmee je het weg moet spoelen is afschuwelijk. Ergste is wel dat je zelf de keuze hebt of je t wil kopen of niet.

En dat is nou precies waarom dat democratische systeem in Irak nooit van de grond zal komen: de fundamentalistische islam teert op ellende, want dan kunnen ze onder het mom van liefdadigheid steun verwerven (90% van de activiteiten van Hamas is ook gericht ook liefdadigheid!).
pi_29744650
quote:

[..]

http://www.yale.edu/lawweb/avalon/wwii/gerdec41.htm
pi_29752484
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 08:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En dat is nou precies waarom dat democratische systeem in Irak nooit van de grond zal komen: de fundamentalistische islam teert op ellende, want dan kunnen ze onder het mom van liefdadigheid steun verwerven (90% van de activiteiten van Hamas is ook gericht ook liefdadigheid!).
Okay, dat kan zo zijn maar dat doet niet af aan de (niet geheel belangenloze) goede intenties van de Amerikanen.
Wat ik wil zeggen is dat Amerika natuurlijk wel kijkt naar z'n eigen belangen, dat doet elk land. Maar dat de gedachtengang wel ten goede komt aan het Iraakse volk.
De strijd tegen de Amerikanen heeft helemaal niets te maken met de 'ongeoorloofde inval' van Amerika, maar met het feit dat dit een bedreiging is voor de islam. En als de islam een ondergeschikte rol krijgt in Irak, zal de macht van de geestelijken afnemen en dat is dus wat ze niet willen. Resultaat, mensen opdraaien tegen de 'ongelovigen' zodat er geen dreiging kan onstaan van een islamitsche revolutie in het Midden-Oosten.
pi_29754027
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 14:06 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Okay, dat kan zo zijn maar dat doet niet af aan de (niet geheel belangenloze) goede intenties van de Amerikanen.
Wat ik wil zeggen is dat Amerika natuurlijk wel kijkt naar z'n eigen belangen, dat doet elk land. Maar dat de gedachtengang wel ten goede komt aan het Iraakse volk.
De strijd tegen de Amerikanen heeft helemaal niets te maken met de 'ongeoorloofde inval' van Amerika, maar met het feit dat dit een bedreiging is voor de islam. En als de islam een ondergeschikte rol krijgt in Irak, zal de macht van de geestelijken afnemen en dat is dus wat ze niet willen. Resultaat, mensen opdraaien tegen de 'ongelovigen' zodat er geen dreiging kan onstaan van een islamitsche revolutie in het Midden-Oosten.
Dat bedoelde ik.
pi_29755049
quote:

[..]

Jaren negentig denken.

In de jaren negentig riepen velen: "och de taliban in Afghanistan, dat is nou eenmaal hun cultuur en hun gewoontes, dat ze vrouwen uitbuiten en andersdenkenden ombrengen? So what hun cultuur mogen wij niet over oordelen. En dat al qaida hetzelfde voorstaat, is toch niet erg dat hoort er nu eenmaal bij. En die man in Nederland die zijn dochters opsluit en laat besnijden, hoezo verminking, dat is een oeroude traditie die we in stand moeten houden en trots op moeten zijn." Probleem is dat men vergeet het uit het perspectief van het lijdend voorwerp te bekijken. Het is NIET de cultuur/wens van de dochter om verminkt te worden, van de vrouw om vernedert te worden, van de andersdenkende om vermoord te worden, van de Amerikaan in het WTC om te sterven. Vandaardat wij daarover moeten oordelen en er universele rechten van de mens zijn.

What comes around goes around! (Ook een oeroud indiaans spreekwoord )
pi_29756372
Ik snap niet dat dit nog kan gebeuren. Een openbare executie wordt voltrokken, en niemand die er iets tegen doet. Al doen ze het nog honderd keer, geen haan die er naar kraait. Wat mij betreft mag Amerika Iran best aanvallen. Als een land al zo gek is om homo's op te hangen, wat gaan ze dan wel niet doen met hun kernwapenprogramma?
Graag op anoniem
pi_29757058
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 01:17 schreef Monus het volgende:
We hebben het hier over iran, en volgens mij heeft iran verkiezingen en kan dus gerekend worden tot een democratie. Hoewel het natuurlijk wel verkeert is om homo's te doden alleen vanwege het homo zijn.
Heb je ook gezien hoe de 'verkiezingen' in Iran verlopen dan? De raad van hoeders (hoge islamitsche geestelijken die de werkelijke macht in Iran in handen hebben) schrapt eerst ALLE kandidaten van de lijst die ook maar enigszins iets van hervormingen willen. Alleen al die handeling is genoeg om te kunnen stellen dat van een democratie geen sprake meer is. De strijd gaat vervolgens alleen nog tussen conservatief en ultra-conservatief.
quote:
Hervormers Iran geweerd
(Novum/AP) - De Iraanse Raad van Hoeders heeft meer dan duizend kandidaten voor aanstaande presidentsverkiezingen in juni gediskwalificeerd. Er zijn slechts zes kandidaten goedgekeurd, van wie het overgrote deel behoort tot de groep rond geestelijk leider ayatollah Ali Khamenei.

De zuivering van praktisch alle hervormingsgezinde kandidaten binnen het politieke establishment betekent dat degenen die voor maatschappelijke verandering in Iran ijveren geen kandidaat meer hebben. De gang van zaken doet sterk denken aan vorig jaar, toen de Raad ruim tweeduizend hervormingsgezinde kandidaten uitsloot van de parlementsverkiezingen.

Van de zes overgebleven kandidaten geldt de sluwe Rafsanjani ongetwijfeld als de grootste kanshebber voor de opvolging van president Mohammad Khatami, die wettelijk van een derde termijn is uitgesloten. Khatami kwam in 1997 met overweldigende steun van hervormingsgezinde partijen en kiezers aan de macht, maar slaagde er nooit in de verwachtingen van de hervormers waar te maken. Zijn pogingen om politieke en sociale hervormingen door te voeren, stuitten keer op keer op verzet van conservatieve geestelijken.

De conservatieven wisten vorig jaar de meerderheid in het parlement te heroveren nadat de Raad ruim tweeduizend hervormingsgezinde kandidaten had afgewezen. De hervormers bestempelden de verkiezingen tot "een historisch fiasco" en velen weigerden te stemmen. De geestelijken beschouwen de presidentsverkiezingen als een kans om hun greep op de macht te consolideren.
(Bron: ingekorte versie van een bericht op Tiscali)

En zo'n land durf jij een 'democratie' te noemen?
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:54:26 #148
120711 Sukh
Pure Desi
pi_29781173
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Jaren negentig denken.

In de jaren negentig riepen velen: "och de taliban in Afghanistan, dat is nou eenmaal hun cultuur en hun gewoontes, dat ze vrouwen uitbuiten en andersdenkenden ombrengen? So what hun cultuur mogen wij niet over oordelen. En dat al qaida hetzelfde voorstaat, is toch niet erg dat hoort er nu eenmaal bij. En die man in Nederland die zijn dochters opsluit en laat besnijden, hoezo verminking, dat is een oeroude traditie die we in stand moeten houden en trots op moeten zijn." Probleem is dat men vergeet het uit het perspectief van het lijdend voorwerp te bekijken. Het is NIET de cultuur/wens van de dochter om verminkt te worden, van de vrouw om vernedert te worden, van de andersdenkende om vermoord te worden, van de Amerikaan in het WTC om te sterven. Vandaardat wij daarover moeten oordelen en er universele rechten van de mens zijn.

What comes around goes around! (Ook een oeroud indiaans spreekwoord )
Nou de universele rechten van de mens word ook geschonden op guantanamo bay....hypocriet ten top.

What goes around comes around geld ook voor de westerse wereld..

p.s. het spreekwoord indiaans??
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:21 #149
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_29781326
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:45 schreef dVTB het volgende:

[..]

Heb je ook gezien hoe de 'verkiezingen' in Iran verlopen dan? De raad van hoeders (hoge islamitsche geestelijken die de werkelijke macht in Iran in handen hebben) schrapt eerst ALLE kandidaten van de lijst die ook maar enigszins iets van hervormingen willen. Alleen al die handeling is genoeg om te kunnen stellen dat van een democratie geen sprake meer is. De strijd gaat vervolgens alleen nog tussen conservatief en ultra-conservatief.
[..]

(Bron: ingekorte versie van een bericht op Tiscali)

En zo'n land durf jij een 'democratie' te noemen?
Als je amerika er bijhaalt dan zijn er ook genoeg zaken wat je geen 'democratie' kan noemen. In amerika zijn het de grote bedrijven die de werkelijke macht hebben. Daar is een president benoemt waar men niet op heeft gestemd, en die alleen maar oorlog wil. En ook daar worden verschrikkelijke zaken die het daglicht niet kunnen verdragen gedaan. Medische experimenten op kinderen in de US

en dan hebben we ook nog 'guantanamo bay'.

Ik denk dat je een beetje te rooskleurige ideeen hebt over 'democratie'.
pi_29782115
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:54 schreef Sukh het volgende:

[..]

Nou de universele rechten van de mens word ook geschonden op guantanamo bay....hypocriet ten top.

What goes around comes around geld ook voor de westerse wereld..

p.s. het spreekwoord indiaans??
Het is allebei even walgelijk. En je mag er van allebei iets van zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')