abonnement Unibet Coolblue
pi_29674665
Vervolg op het eerste centrale Mexico topic

Stel hier je vragen over dit prachtige land
En deel hier je (reis)ervaringen met andere users
pi_29674853
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:05 schreef Vogue het volgende:
Wat gaaf, met een vliegtuig naar Corozal vliegen Hoelang vlieg je daarover, 20 min? Heb je nu geen jet-lag trouwens?
Yup, dat was 20 minuten vliegen, een binnenlandse vlucht in Belize dus
Een jet-lag heb ik wel ja, met uitzondering van een paar uurtjes in het vliegtuig heb ik de afgelopen 36(?) uur niet geslapen... we stonden om 5.00 uur mexicaanse tijd.. reken maar uit dus
M'n ogen beginnen wel dicht te vallen, dus zo maar lekker naar bed en morgen weer een gewoon ritme proberen op te pakken...
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_29674892
Hier dan maar gelijk de eerste vraag: Wie is er wel eens in het noorden van Mexico geweest? En dan doel ik voornamelijk op Baja California en Baja California Sur en omringende staten. Wat waren je ervaringen?
pi_29675049
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:16 schreef Magicfrankie het volgende:

[..]

Yup, dat was 20 minuten vliegen, een binnenlandse vlucht in Belize dus
Een jet-lag heb ik wel ja, met uitzondering van een paar uurtjes in het vliegtuig heb ik de afgelopen 36(?) uur niet geslapen... we stonden om 5.00 uur mexicaanse tijd.. reken maar uit dus
M'n ogen beginnen wel dicht te vallen, dus zo maar lekker naar bed en morgen weer een gewoon ritme proberen op te pakken...
Wow, sterkte dan maar en slaap lekker Hoop dat je snel weer geacclimatiseerd bent, zal wel niet meevallen, al helemaal niet met het %^@-weer wat we hier hebben de laatste weken.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:04:42 #5
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29695319
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:16 schreef Vogue het volgende:
Hier dan maar gelijk de eerste vraag: Wie is er wel eens in het noorden van Mexico geweest? En dan doel ik voornamelijk op Baja California en Baja California Sur en omringende staten. Wat waren je ervaringen?
Ik dus....

* Sonora: Toen het net 'aan' was met mijn toenmalige vriendin (nu vrouw :-) werkte zij als archeologe in Hermosillo. Ik ben haar toen op wezen zoeken, heb een pick up gehuurd en we zijn topen gaan kamperen op 'haar' archeologische site, midden in de woestijn.
Wat hoor je dan, als je in jke tentje ligt midden in de middle of nowhere?
- beestjes die om je tent scharrelen
- gehuil van coyotes wat verder weg
- continue gebrom van landende en opstijgende vliegtuigjes die drugs naar de vs brengen.
Conclusie: alleen naar toe gaan als je toevallig hele leuke contacten hebt, zodat je dit soort dingen unt meemaken.
* Sinaloa:
Uiteraard de Barranca del Cobre. Schitterend, aanrader, wil absoluut terug om er langer rond te kunnen trekken. Lees Mexicaanse Sneeuw, van Karin Anema, mooier kan ik het niet vertellen.
* Baja California Sur:
-La Paz (aankomst plaats van de ferry vanaf Topolobampo, Sinoaloa) is een verrassend leuk plaatsje. Heel levendig, heel Mexicaans.
- Loreto is een beetje doods, het enige leuke is een boottochtje maken naar Isla Coronada, waar een heel leuk strandje is. Dan die bootsjongens een vis laten bbq-en, succes gegarandeerd.
- San Ignacio: Ach leuk. Wel bijzonder zo'n oase in de woestijn.
* Dan gaan we nu door naar Baja California:
Guerrero Negro: Zeer geschikt als uitgangspunt om walvissen te bekijken (in het seizoen) verder erg lelijk. Laat maar.
* Bahia de los Angeles:
Mooie baai. Verder niets bijzonders.

Conclusie Baja California en Baja California Sur: Alleen heen gaan als je veel tijd, en een eigen auto (liefst 4x4), en veel geld (hotels cateren vooral voor amerikanen) en in de winter gaat (voor de walvissen). Er zijn veel mooie dingen te zien (oude missieposten, muurschilderingen et cetera) maar vaak zijn deze moeilijk te bereiken. Afstanden zijn erg groot, en wegen (buiten de Panamericana) erg slecht.

Succes met de planning iig!!!

Casey
pi_29783860
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:16 schreef Vogue het volgende:
Hier dan maar gelijk de eerste vraag: Wie is er wel eens in het noorden van Mexico geweest? En dan doel ik voornamelijk op Baja California en Baja California Sur en omringende staten. Wat waren je ervaringen?
Ik ben alleen in het zuiden geweest... Acapulco, Cancun, Veracruz en Mexico City natuurlijk
Midnight Accord | GReddy EVO 2 Exhaust System
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 11:20:36 #7
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_29806427
Ben ook alleen naar het Zuiden geweest (Mexico City, Oaxaca , Chiapas , Yucatan, Tabasco) maar ben idd ook benieuwd naar het Noorden, en wil zeker nog een keer terug.

Zal je tips onthouden Casey... Hoe lang heb jij trouwens voor deze reis uitgetrokken en was dat lang genoeg/te kort? Heb je het gecombineerd met California (US), of heeft iemand anders dat gedaan, en hoe lang zou je daar voor uittrekken en hoe is de verbinding tussen de US en Mexico zonder eigen vervoer??
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_29807860
Ik vond Mexico City erg leuk! Veel leuker dan ik had verwacht van een van de grootste en meest vervuilde steden. Mooi centrum, veel dingen te zien en te doen en eigenlijk gewoon heel erg fascinerend! Niet overslaan dus!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:44:11 #9
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_29809683
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:30 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond Mexico City erg leuk! Veel leuker dan ik had verwacht van een van de grootste en meest vervuilde steden. Mooi centrum, veel dingen te zien en te doen en eigenlijk gewoon heel erg fascinerend! Niet overslaan dus!
Dat had ik ook... Totaal geen slechte ervaringen mee. Ook de wijken net buiten het centrum zijn erg mooi en leuke eettentjes enzo. Toevallig allebei de keren dat wij er waren was het weer ook wel erg gunstig, zonnig, weinig last van smog... Je kon zelfs de vulkanen zien en dat schijnt erg uitzonderlijk te zijn daar.

Maar je kunt het alleen al niet overslaan vanwege het Antropologisch museum natuurlijk!

Sowieso vind ik steden van die grootte erg fascinerend.... zo levendig en zoveel soorten mensen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Laurabeest op 20-08-2005 15:40:36 ]
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
pi_29809868
Ik vond de metro helemaal geweldig! Ontzettend efficient en in iedere metro liep wel een verkoper rond die wat aan de man/vrouw probeerde te brengen. Heel verhalen oplezen enzo! Echt geweldig! Heb nog een cd gekocht bij een van die gozertjes, voor 10 hele pesos!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:34:37 #11
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29818067
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 11:20 schreef Laurabeest het volgende:
Ben ook alleen naar het Zuiden geweest (Mexico City, Oaxaca , Chiapas , Yucatan, Tabasco) maar ben idd ook benieuwd naar het Noorden, en wil zeker nog een keer terug.

Zal je tips onthouden Casey... Hoe lang heb jij trouwens voor deze reis uitgetrokken en was dat lang genoeg/te kort? Heb je het gecombineerd met California (US), of heeft iemand anders dat gedaan, en hoe lang zou je daar voor uittrekken en hoe is de verbinding tussen de US en Mexico zonder eigen vervoer??
In Sonora ben ik dus een aantal keer geweest, steeds een lang weekend of zo. Maar dus geen aanrader tenzij je eigen transport, goede contacten, en een heel specifieke interesse in het gebeid hebt.

Voor de rest heb ik de volgende reis gemaakt:
Mexico - Patzcuaro ( 2nts Patzcuaro)
Patzcuaro - Paricutin - Guadalajara (2 nts Guadalajara)
Guadalajara - mazatlan (1 nt mazatlan)
Mazatlan - Los Mochis (1 nt)
Los Mochis - Creel (met de trein, 2 nts Creel)
Creel - Mochis ( 1 nt)
Mochis - La Paz (overnacht in de ferry, 1 nt La paz)
La Paz - Loreto (1 nt)
Loreto - San Ignacio (1 nt)
San Ignacio - Bahia de los Angeles (2 nts)
Bahia de los Angeles - Los Angeles (nachtbus, 2 nachten Los Angeles).

We hadden de hele reis prive vervoer (behalve de trein van Mochis naar Creel vv , de ferry naar La Paz en de nachtbus van Bahia de los Angeles naar Los Angeles) en dat is ook wel een aanrader hier, of in ieder geval in Baja.
De tijd: veel te kort. Voor de Barranca del Cobre mag je rustig een week uittrekken, en in Baja was ook veel meer tijd nodig, om bijvoorbeeld de grotschilderingen te bezoeken (deze liggen iha. ver afgelegen op moeilijk te bereiken plaatsen).
De connectie tussen Mexico en VS gaat prima, gewoon de Greyhound, die heeft pendelbussen tussen Tijuana en Los Angeles. USD 30 pp of zo.

Groetjes,

Casey
pi_29865609
Casey bedankt voor je superuitgebreide antwoord! Ik vlieg eind oktober naar Mexico om weer een Mayaroute te begeleiden en zit er aan te denken om er nog een week of 3 langer te blijven om het noorden te bezoeken, vandaar
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:19:38 #13
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29867445
Bij welke reisorganisatie werk je dan?
pi_29869813
Ik heb in 2003 stage gelopen bij Euro Latino en ben na mijn stage bij Shoestring en Sawadee beland, heb voor beide organisaties een aantal mayaroutes en Midden Amerika overlands gedaan, en verder nog wat incentives voor Ixcanan en Solana Nu ga ik er een reis voor Fox doen, wederom een Yucatan-Chiapas-Guatemala reis, ben een beetje verliefd geworden op het gebied en kom er graag. Maar met het noorden ben ik dus helemaal niet bekend
  maandag 22 augustus 2005 @ 23:24:17 #15
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_29871501
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 19:54 schreef Vogue het volgende:
Ik heb in 2003 stage gelopen bij Euro Latino en ben na mijn stage bij Shoestring en Sawadee beland, heb voor beide organisaties een aantal mayaroutes en Midden Amerika overlands gedaan, en verder nog wat incentives voor Ixcanan en Solana Nu ga ik er een reis voor Fox doen, wederom een Yucatan-Chiapas-Guatemala reis, ben een beetje verliefd geworden op het gebied en kom er graag. Maar met het noorden ben ik dus helemaal niet bekend
Als je Ron Kuijper toevallig weer ziet, doe hem dan de groeten :-) En Marion (zo heet ze toch.. van Ixcanan?) ook. Je zult Ira ook wel kennen denk ik? Maar die werkt niet meer bij Eurolatino. De dames die er nu werken ken ik niet.

Ga je voor Fox alleen de 4-landen reis doen? De Viva komt natuurlijk handiger uit als je het noorden wilt bezoeken... Hoe dan ook, je zult mijn naam nog wel eens tegenkomen de komende weken :-)

Groetjes!!

C.
pi_29889155
Ron ken ik wel behoorlijk goed ja Ik zou vorig jaar nog een "gehandicaptenreis" met hem gaan doen, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan omdat het niet uitkwam met de data. Marion van Ixcanan ken ik eigenlijk alleen telefonisch. Er was toen ook nog een NL stagiaire. Tot nog toe doe ik alleen eenmalig de 4 landenreis, maar wie weet wat er nog gaat komen, de Viva lijkt me geweldig

Ontopic maar weer: Waarom hebben Mexicanen zoveel gouden en zilveren tanden/zilveren randjes om hun voortanden? Is dat versiering, teken van rijkdom of hebben ze gewoon een slechte tandarts? Ik dacht altijd dat het een soort van versiering was, maar nu hoorde ik van de week van een vriendin dat de tandartsen daar standaard ijzer in je mond gieten ter preventie van gaatjes. Jij enig idee?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:00:51 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29890167
Noorden van Mexico lijkt me super inderdaad!
Ooit, ooit, ooit...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:56:21 #18
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_30126741
Ik ga volgende week woensdag naar mexico, echter zit ik met het "stroom" probleem.
Wat voor stekkers heb je nodig in Mexico en moet je daarvoor een transformator voor hebben ofzo iets ??
pi_30146227
http://www.volkskrant.com(...)php?stad=Mexico-Stad
De volkskrant heeft een leuk stukje over Mexico Stad op de site staan.
pi_30149628
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:56 schreef killermj het volgende:
Ik ga volgende week woensdag naar mexico, echter zit ik met het "stroom" probleem.
Wat voor stekkers heb je nodig in Mexico en moet je daarvoor een transformator voor hebben ofzo iets ??
Je hebt daar een verloopstekker voor nodig, deze kan je volgens mij bij de meeste elektronica zaken wel kopen. Ik heb zo'n ding met 5 verschillende stekkers, daar kom ik volgens mij een heel eind mee. Je hebt er in ieder geval 1 nodig met platte stekkerpootjes, zoiets als dit dus:

Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  donderdag 1 september 2005 @ 08:28:49 #21
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_30156293
En heb gelezen dat er in mexico maar 127v ofzo is..
Kan dit met zo'n stekker en onze apparatuur ?
Want het is wel een erg groot stroom verschil
pi_30215992
Nee, onze apparatuur werkt daar niet. Ze hebben daar 110 volt. Een föhn bijvoorbeeld werkt wel, maar dan op halve kracht. Als je batterijopladers mee wil nemen, dan ben ik bang dat die niet werken, tenzij je ze op 2 voltages kan gebruiken. Wat je daar ook makkelijk kan doen is de markt opgaan en goedkoop daar je spullen kopen. Ik heb bijvoorbeeld een lader gekocht voor mijn telefoon, kostte me omgerekend 2 euro. En da's goedkoper dan een adapter.
  zondag 4 september 2005 @ 16:42:36 #23
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30261316
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje.. ik zit voor 5/6 maanden in Guadalajara en wil ook wat rondreizen als ik tijd vrij kan maken. Welk reisboekje raden jullie mij aan? Ik was met iemand mee naar Ecuador en die had een LP bij zich en die was echt supergoed.. ik heb alleen later van mensen gehoord dat de LP voor Mexico niet echt heel goed was. Heeft iemand er ervaring mee en wat zijn goeie alternatieven?

Dank.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zondag 4 september 2005 @ 16:45:42 #24
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30261456
Ik denk dat het er vooral vanaf hangt hoe recent-ie is. Als de laatste versie al een paar jaar oud is kun je ook geen voor een Rough guide of een Footprint. Mijn LP voldeed prima destijds.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 5 september 2005 @ 00:50:33 #25
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_30276764
Ja, heb er zelf een maand rondgereisd en ik moet zeggend at de LP net zoals bij mijn andere vakanties prima voldeed
Hatsjoe!
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:23:53 #26
10646 killermj
Jah Man Jah ©By KillerMJ
pi_30311594
Morgen is het zo ver...
Nog een klein vraagje...
Waar moet ik mee betalen in Mexico (wat is beter) Mexicaans geld of Dollars ?
pi_30322630
Veel plezier!!

Je kan natuurlijk het beste in pesos betalen. Ik geloof dat 10 pesos ongeveer een dollar waard zijn, 14 een euro. Je kan vrijwel overal gewoon pinnen, behalve in de kleine dorpjes.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:59:55 #28
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_30335116
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:25 schreef Vogue het volgende:

Ontopic maar weer: Waarom hebben Mexicanen zoveel gouden en zilveren tanden/zilveren randjes om hun voortanden? Is dat versiering, teken van rijkdom of hebben ze gewoon een slechte tandarts? Ik dacht altijd dat het een soort van versiering was, maar nu hoorde ik van de week van een vriendin dat de tandartsen daar standaard ijzer in je mond gieten ter preventie van gaatjes. Jij enig idee?
Ik heb even voor je nagevraagd; het gaat hier idd om versiering... Beetje vreemde versiering, en je ziet het eigenlijk ook (bijna) alleen bij de Indiaanse bevolking, maar wel echt versiering.
pi_30635728
Stroomsterkte is in Mexico 110volt. Het gaat erom of het apparaat het aankan om op die sterkte te draaien. Een mobiele telefoon of digitale camera worden opgeladen dmv een adapter. als deze adapter 110volt ondersteunt (staat op de adapter zelf) dan kan je deze gewoon gebruiken met een kleine verloopstukje. Heeft je adapter geen ondersteuning voor andere voltages dan in nederland, moet je een stroomconverter halen, deze zijn een stuk prijziger.
Huh?
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:47:26 #30
21210 Paladin82
In Black and White
pi_30750224
Woei!! ik ga 11 november voor 24 dagen naar Mexico met Summum reizen. Iemand nog tips of dingen waar je zeker aan moet denken voor zo'n avontuurlijke rondreis, tis namelijk de eerste keer dat ik dat ga doen.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:53:57 #31
49006 Glatze
The world is flat!
pi_30774704
Is het verstandig om in Mexico een prepaid kaart te kopen om ter plekke goedkoop te kunnen bellen en zaken te reserveren?

We gaan een maand rondreizen.
pi_31515654
Woehoe! Nog ruim een week en dan ben ik weer even in mijn lievelingsland Hoewel Marokko prachtig was heb ik toch mijn hart verloren aan Midden Amerika

Offtopic: Casey, je zal wel druk zijn na Stan. Ik las je bericht op het f-forum. Ik hoop dat de weg naar Pana weer open is en dat het leed in Santiago niet verder is opgelopen. Ik vraag me af welke wijk verdwenen is. Krijg ik je nog te zien trouwens, of zit je fulltime in DF?

[ Bericht 6% gewijzigd door Vogue op 17-10-2005 18:54:56 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:45:10 #33
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31516905
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:53 schreef Glatze het volgende:
Is het verstandig om in Mexico een prepaid kaart te kopen om ter plekke goedkoop te kunnen bellen en zaken te reserveren?

We gaan een maand rondreizen.
Prepaid kopen! Voor 400 Pesos heb je 300 Beltegoed en een nokia (simpel) telefoon met ingebouwde zaklamp
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:10:49 #34
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31970688
Is iemand al van Mazatlan naar La Paz geweest? En weet die persoon toevallig de vertrektijden van Mazatlan? En hoeveel heb je gelapt?

Dank
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 5 november 2005 @ 08:43:56 #35
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_31983557
Nog anderhalve maand dan ga ik ook weer lekker die kant op!!! Waarschijnlijk naar het noorden!! Zucht, was t maar al zo ver....
No Worries Mate!!!
  maandag 7 november 2005 @ 23:32:35 #36
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_32073626
Begin januari wil ik naar Mexico.
Hoe zijn de weersomstandigheden rond die tijd daar en hoe zit het precies met al die naweeen van de orkaan ? Verstandig om te gaan of toch maar voor Venezuela gaan ?

ps: het idee was om naar Playa del Carmen te gaan...
  dinsdag 8 november 2005 @ 00:02:57 #37
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_32074841
Ik ga over een maand naar Playa del Carmen en hoop dat het dan al opgeknapt is. Dat is ook wat de gedachte onder de mexicanen is. Hoorde zelfs dat de kinderen in Cancun vrij hebben gekregen van school om met de wederopbouw te helpen

Heeft iemand nog ervaringen met Baja California? Tips? Ik ga er volgende week een weekje heen
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:19:51 #38
21210 Paladin82
In Black and White
pi_32087746
Woei nog 3 dagen en dan ben ik bijna in Mexico, zweef ergens in de lucht geloof ik , maargoed als ik terug ben zal ik wel even wat foto's plaatsen
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  maandag 5 december 2005 @ 07:57:35 #39
21210 Paladin82
In Black and White
pi_32827257
Goed gister terug gekomen van mijn 3 weken Mexico, Guatamale Belize rondreis, en het was echt geweldig, wat een verschrikkelijk mooie landen zijn Mexico en Guatamala, over Belize kan ik niet heel veel zeggen heb 2 dagen op ceye caulker rond gebracht en dan nog voornamelijk onder water wat erg gaaf was.

Verder verschrikkelijk veel dingen gezien, en kan ik weer door ruim 1000 foto's gaan spitten, omdat ik de laatste paar dagen in Playa heb gezeten, kan ik hier wel wat info over geven, Wilma heeft Playa redelijk gespaard cancun, en het eiland cozumel hebben verschrikkelijke klappen gehad, maar in Playa is bijna alles wel weer operationeel, of bijna operationeel. Wel zie je nog veel natuur schade omgeknakte bomen en nog niet opgeruimde electra kabels, maar verder is het prima vertoeven.

als ik mezelf door de berg foto's heb heen geworsteld, zal ik als men benieuwd is er een paar posten.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_32851219
Ik ben afgelopen februari in Mexico op vakantie geweest op een eilandje vlak bij Cancun, namelijk Isla Holbox. Samen met mn vriendin, mn ouders, mn boer + vriendin en mn zusje + een vriendin.



Na de landing in Cancun zijn we met een busje naar Chiquila gebracht. Een rit van ongeveer 3 uur met om de paar 100 meter een flinke verkeersdrempel. De zogeheette "topes".


Rond 12 uur lokale tijd kwamen we aan in Chiquila waar 2 bootjes ons lagen op te wachten om vervolgens over te varen naar Isla Holbox.


Aangekomen op het eiland stonden er 2 taxi's klaar om ons naar het resort te brengen.


De volgende ochtend was dit het uitzicht vanuit de hut.


Eén van de hutten.


Uitzicht vanuit het restaurant.


Zodra de zon warm begon te worden, zaten de leguanen direct op de rand van het zwembad.


Foto van het resort vanuit de zee gezien.


"Passion Island" Het wereldberoemde kitesurf paradijs. Dit is een klein eilandje aan de westkant van Holbox.


Een foto genomen in het dorpje.


En.... veel dolfijnen aanwezig rond het eiland.


Nog een foto'tje van mn vriendin en ik.


Helaas is het eiland voor een groot gedeelte verwoest door de orkaan Wilma. Dit zijn de overblijfselen van één van de hutten. Het zal waarschijnlijk nog maanden duren voordat de schade op het eiland weer hersteld is.
Scroll maar verder naar benee!
pi_33583383
van de zomer zijn me ouders 25 jaar getrouwd, ze hebben besloten dat we een keertje naar mexico gaan.... tis beetje een gewoonte geworden dat ik mee besluit waar we heen gaan. (me broer en broertje dus niet :p)

ik wil eigenlijk gewoon lekker op het strand liggen, en feesten... van mij hoeft dat rondtrekken niet egt, en al helemaal niet met me ouders
we zitten nu dus te twijfelen tussen cancun en playa del carmen...
cancun is redelijk bekend om het nachtleven, en ik wil daar wel graag heen, maar ik hoorde weer dat playa ook wel vet is...
wat raden jullie aan?
pi_33583606
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 16:12 schreef CittaR het volgende:

wat raden jullie aan?
Ga lekker met je vrienden op vakantie!
pi_33587899
tuurlijk ga ik ook met me vrienden op vakantie

omdat me ouders 25 jaar getrouwd zijn willen ze graag weer met ze alle op vakantie... en als ze naar mexico willen....

2 jaar geleden isla margarita beviel me ook prima
  zaterdag 31 december 2005 @ 20:58:34 #44
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33591215
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:53 schreef Glatze het volgende:
Is het verstandig om in Mexico een prepaid kaart te kopen om ter plekke goedkoop te kunnen bellen en zaken te reserveren?

We gaan een maand rondreizen.
Ja, dat raad ik sowieso voor elke bestemming aan. Ik heb voor heel veel landen wel een prepaidkaartje. Handig als je daar dingen moet regelen of lekkere lokale chicks wilt bellen.
Hup, aan het werk!
pi_34578772
Ik heb net t vorige deel ook doorgelezen over cancun. M'n vriend en ik willen een vakantie waarin we niets hoeven te doen en alleen maar echt tot rust willen komen met warm weer, aan het strand. Dan is cancun toch best te doen, ondanks vadsige amerikanen? Of is het ECHT zo verschrikkelijk?
Ik heb ook gekeken naar playa del carmen aanbiedingen, maar (voor vertrek volgende maand) dan zit je toch al snel minimaal 300 euro hoger p.p.
(:
pi_34579226
edit: fout
Scroll maar verder naar benee!
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:49:39 #47
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_34836464
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:57 schreef nein het volgende:
Ik heb net t vorige deel ook doorgelezen over cancun. M'n vriend en ik willen een vakantie waarin we niets hoeven te doen en alleen maar echt tot rust willen komen met warm weer, aan het strand. Dan is cancun toch best te doen, ondanks vadsige amerikanen? Of is het ECHT zo verschrikkelijk?
Ik heb ook gekeken naar playa del carmen aanbiedingen, maar (voor vertrek volgende maand) dan zit je toch al snel minimaal 300 euro hoger p.p.
Ik was 3 december in Cancun en was op dat moment echt heel lelijk. Het zand was bijna helemaal verdwenen en waar je wel op het "strand" kon liggen lag je half op de rotsen. Ook kon je er het water niet in omdat het allemaal rotsen stenen waren waar je niet langs of overheen kon.

Ik weet niet hoe het op dit moment is maar mooi en goed was het niet. Playa del Carmen was wel normaal strand maar heel erg lelijk. Ik heb foto's gezien van Cozumel (eiland buiten Cancun) en dat zag er heel goed uit. Of bij Tulum had je een deel strand wat nog redelijk goed erbij lag.

Ik zeg: Baja California! Dat was zoooooooooooo mooi!!!!! Vooral als je een auto'tje kan huren en naar de maagdelijke stranden kunt gaan waar je dan met z'n 4'en op ligt met gruwelijk mooi helder water (niet zo blauw als Cancun). Haal wel al je spulletjes uit je auto, bij mij was alles eruit gehaald.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:51:32 #48
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_34836518
Ik zou eigenlijk aan het reisbureau vragen hoe het nu is, en een garantie of iets vragen voor als het kut is. Ze vertelden in Mexico telkens dat het met kerst wel goed zou zijn, al die Amerikanen dus goedkope reizen gekocht en als je daar dan aankomt heb je niet eens een normaal strand. Ppfftt bagger zeg.

Owja.. Cancun was 3 december ook niet zo druk, dus niet echt de feeststemming die je verwacht.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_34836559
Phew, gelukkig hebben we een reis naar de dominicaanse geboekt dan! Alle vluchten zaten helemaal vol naar mexico!
(:
  dinsdag 7 februari 2006 @ 18:56:12 #50
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_34836674
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:52 schreef nein het volgende:
Phew, gelukkig hebben we een reis naar de dominicaanse geboekt dan! Alle vluchten zaten helemaal vol naar mexico!
hahaha Al die andere mensen komen waarschijnlijk nog slechte stranden tegen! Jammer!

Veel plezier op je vakantie!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:19:11 #51
16082 Wytze
...Confidential
pi_35412768
Ik heb van 15 tot 19 Maart een conferentie in Cancun en vroeg me af waar ik allemaal op moet letten ?
Mijn hotel en vliegtickets zijn geregeld

Hoe zit het met de reis vanaf het vliegveld naar Cancun ?
Ik land om 23.30 op Cancun airport

Zijn er inentingen die ik moet halen ?

Zijn er nog verdere tips etc? dingen waar ik aan moet denken, op moet letten?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:15:02 #52
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_35421054
Aks je naar een conferentie gaat zal de transfer naar het hotel toch wel geregeld zijn? Dus bij aankomst letten op het bordje 'Mr. Wytze **** Conference'.

Voor 4 dagen in een 5* all in hotel in Cancun zou ik me om inentingen maar eens geen zorgen maken, denk ik.

Er zijn wel eens mensen geweest die een wat spannender reisje gemaakt hebben, vermoed ik zo! (verder niet sarcastisch bedoeld hoor). Veel plezier in Cancun!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 00:23:17 #53
16082 Wytze
...Confidential
pi_35428751
damn het weer is ook zo relaxt als ik ga hehehe

Vervoer van vliegveld naar hotel is niet geregeld, is gewoon taxi pakken denk ik ?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:53:38 #54
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_35454946
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef Wytze het volgende:

Vervoer van vliegveld naar hotel is niet geregeld, is gewoon taxi pakken denk ik ?
Ik zou in ieder geval niet gaan lopen

Wel een beetje een shabby conferentie, als er geen aankomst transfertje in zit. Doen wij toch beter!!! De tijd dat bij de ITC de bomen tot in de hemel groeiden is duidelijk voorbij!
  zaterdag 25 februari 2006 @ 02:04:34 #55
16082 Wytze
...Confidential
pi_35466968
ITC?
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  zaterdag 25 februari 2006 @ 22:38:28 #56
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_35492802
ICT....
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:11:42 #57
16082 Wytze
...Confidential
pi_35603391
Het is een Internet Marketing event

I'm not in the ICT
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_35635221
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 00:23 schreef Wytze het volgende:
damn het weer is ook zo relaxt als ik ga hehehe

Vervoer van vliegveld naar hotel is niet geregeld, is gewoon taxi pakken denk ik ?
Taxi kost je een dollar of 25. Je kan beter de bus nemen, kost je 10 pesos ofwel 1 dollar (althans dat was de prijs anderhalf jaar geleden), en die rijdt ieder half uur, ook 's nachts. Het zijn rood/grijze touringcars van ADO en je kan je kaartje in de aankomsthal kopen tegenover de pinautomaat
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:59:39 #59
16082 Wytze
...Confidential
pi_35673105
En die bus stopt ook bij de Omnihotels neem ik aan ?
BTW, iemand enig idee hoe ver het rijden is van Cancun naar die Pyramides ? Wil toch nog wel iets cultuur mee pikken als het effe kan dan
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:00:56 #60
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_35684459
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:59 schreef Wytze het volgende:
En die bus stopt ook bij de Omnihotels neem ik aan ?
Sure.... voor tien pesos ($0.9 dollar) wordt jij netjes voor de deur afgezet. O en er loopt iemand met je mee om je koffer te dragen, en je schoenen te poetsen en je onder te stoppen (inclusief nachtzoen). Dude, neem een taxi!
quote:
BTW, iemand enig idee hoe ver het rijden is van Cancun naar die Pyramides ? Wil toch nog wel iets cultuur mee pikken als het effe kan dan
Tulum, Ek Balam, Coba, Chichen Itza? Om maar even de bekendste te noemen... Chichen Itza (heb jij het vast over) is ongeveer drie uur rijden. Maar boek maar een toertje, lijkt me in dit geval wel aan te raden... Of anders ga je even naar El Rey, ligt in Cancun zelf.. zijn ook pyramides
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:41:08 #61
16082 Wytze
...Confidential
pi_35692450
Ik heb niet de tijd om een hele dag er tussen uit te knijpen. Ik kan wel een paaruur tussen uit,

Dus dat wordt el Rey
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_35844293
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:00 schreef Casey het volgende:

[..]

Sure.... voor tien pesos ($0.9 dollar) wordt jij netjes voor de deur afgezet. O en er loopt iemand met je mee om je koffer te dragen, en je schoenen te poetsen en je onder te stoppen (inclusief nachtzoen). Dude, neem een taxi!
[..]

Tulum, Ek Balam, Coba, Chichen Itza? Om maar even de bekendste te noemen... Chichen Itza (heb jij het vast over) is ongeveer drie uur rijden. Maar boek maar een toertje, lijkt me in dit geval wel aan te raden... Of anders ga je even naar El Rey, ligt in Cancun zelf.. zijn ook pyramides
El Rey
Je vergeet de mooiste van de regio Uxmal
  woensdag 8 maart 2006 @ 22:32:39 #63
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_35862042
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:18 schreef Vogue het volgende:

[..]

El Rey
Je vergeet de mooiste van de regio Uxmal
Nee hoor niet vergeten... Maar deze vogel wil zelf in een namiddagje op eigen gelegenheid ruines bezoeken- terwijl na aankomst een taxi regelen al een groot probleem schijnt te zijn. Zullen we hem maar niet naar plaatsen als Uxmal of Edzna toe gaan sturen?? El Rey lijkt me voor hem de beste oplossing Of anders hanger er in de lobby van het hotel vast wel fotos of en site hier of daar, wellicht nog beter
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 08:42:07 #64
5428 crew  miss_sly
pi_35869184
Wij hebben tickets geboekt voor Mexico
We vertrekken 23 mei en komen 9 juni terug. We vliegen eerst naar Mexico City en vliegen terug vanaf Cancun. Hoe of wat met hotels weten we nog niet zo, maar we willen wel graag van tevoren een hotel boeken in Mexico City voor als we arriveren en iets in Cancun voor de laatste paar dagen.

De vraag dus: iemand tips voor een leuk, niet te duur hotel in zowel Mexico City als in Cancun?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_35869328
Ik weet nog wel een leuk (en goedkoop!) hotelletje in Mexico City, volgens mij was het Hotel Havanna in Calle de Cuba. Meen dat het 20 of 30 euro per nacht was.
  Moderator donderdag 9 maart 2006 @ 09:13:58 #66
5428 crew  miss_sly
pi_35869651
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 08:53 schreef Liejannuh het volgende:
Ik weet nog wel een leuk (en goedkoop!) hotelletje in Mexico City, volgens mij was het Hotel Havanna in Calle de Cuba. Meen dat het 20 of 30 euro per nacht was.
Dat is inderdaad niet duur
Ik zal eens kijken of ik het op een of andere online bookingssite kan vinden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_35869773
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet duur
Ik zal eens kijken of ik het op een of andere online bookingssite kan vinden!
Dat is mij toen niet gelukt. Op de heenreis hebben we uiteindelijk in Hostel Moneda gezeten. Was wel aardig, maar Hotel Havanna was wel beter (en goedkoper!).
Wij zaten trouwens in het Centro Historico en niet in de Zona Rosa. Zona Rosa is er alleen voor de touristen en heeft wat mij betreft weinig met Mexico te maken.
pi_35870533
Liejannuh zat jij in Moneda? Wat grappig daar heb ik ook nog een kleine week gezeten, op een slaapzaal. Ik vond het er maar een ranzige zooi, vooral die badkamer... Maar de ligging was geweldig!
pi_35870868
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:02 schreef Vogue het volgende:
Liejannuh zat jij in Moneda? Wat grappig daar heb ik ook nog een kleine week gezeten, op een slaapzaal. Ik vond het er maar een ranzige zooi, vooral die badkamer... Maar de ligging was geweldig!
Ik zat met de vriend met wie ik was in een tweepersoonskamer, en het was te doen, maar ik huppelde er niet rond op mijn blote voeten!
Dat Hotel Havana was me aangeraden door een collega en dat was dus echt een stuk beter (en schoner!) dan Moneda!
Het ontbijt in Moneda was wel ok trouwens.
  donderdag 9 maart 2006 @ 17:21:25 #70
16082 Wytze
...Confidential
pi_35884483
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:32 schreef Casey het volgende:

[..]

Nee hoor niet vergeten... Maar deze vogel wil zelf in een namiddagje op eigen gelegenheid ruines bezoeken- terwijl na aankomst een taxi regelen al een groot probleem schijnt te zijn. Zullen we hem maar niet naar plaatsen als Uxmal of Edzna toe gaan sturen?? El Rey lijkt me voor hem de beste oplossing Of anders hanger er in de lobby van het hotel vast wel fotos of en site hier of daar, wellicht nog beter
Idd
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  maandag 13 maart 2006 @ 19:25:35 #71
16082 Wytze
...Confidential
pi_35999719
Morgen
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_36031806
Ik ga in eind juni voor 16 dagen naar Playa del Carmen, ik ben er bewust van dat het zeer toeristisch en druk zal zijn maar heb daar niet zoveel problemen mee, ik wil wel een beetje van de 'begane paden' af... Als jullie leuke tips zouden hebben voor excursies of zo, laat maar horen!
oh ja, we gaan naar hotel El Tukan, waarschijnlijk simpel maar ik heb niet zoveel luxe nodig.
pi_36032661
Huur een auto voor een dag of 3 en doe een rondje naar Chichen Itza, Izamal, Merida, Uxmal, de Ruta Puuc en Tulum. Goed te doen en kost je waarschijnlijk maar een fractie meer dan een dagtochtje voor 2 personen en is een stuk leuker!
pi_36035523
ja daar dacht mijn vriend ook al aan omdat we dan ook veel meer vrijheid hebben dan met van die georganiseerde excursies. dus dat bekijken we eens maar ik las ook ergens dat het openbaar vervoer er heel goed is geregeld dus dat is mss ook een optie...
pi_36035718
Openbaar vervoer is ook wel goed geregeld, maar niet echt handig als een paar dagen langs allerlei ruines wilt gaan struinen. Ik heb anderhalf jaar geleden een maand lang de maya route gevolgd (met het openbaar vervoer) en heb juist voor het stukje tussen Merida en Cancun een auto gehuurd.
pi_36038815
ok bedankt voor de tip
pi_36041271
Goede keuze En El Tukan is een prima hotel cq appartement (weet niet wat je geboekt hebt maar beide zijn goed en zitten in hetzelfde gebouw). Bovendien ligt het midden in de quinta avenida, de hoofdstraat van Playa del Carmen, en een metertje of 150 van het strand, een betere ligging voor je hotel kan je je haast niet voorstellen. En er zijn genoeg excursies te doen.

Auto huren is een prima plan, is heel erg leuk om een rondje te doen en Mérida is absoluut een aanrader (en de archeologische zones die op de route liggen, Chichen Itza, Uxmal, Kabah, Labna, Coba, Tulum). Alleen zal je dan wel voor minimaal 2 a 3 dagen wegmoeten, want Mérida ligt niet naast de deur. Als je ernaartoe gaat, ga dan op een zondag, groot feest op straat, weinig toeristen en live salsa/merengue, volksdansen & straattheater! Mérida is mijn favo stadje

En anders kan je inderdaad de bus pakken, openbaar vervoer is prima geregeld, zo goed zelfs dat wij er in NL nog wat van kunnen leren (neem een trui mee in de bus!!!! De chauffeurs zetten de airco op 18 graden). Alleen stoppen die bussen niet bij de archeologische zones, ze rijden van busstation naar busstation.

Veel plezier alvast met voorbereiden
pi_36045975
We hebben een standaardkamer in El Tukan, eigenlijk boekten we dat hotel omdat het het goedkoopste was maar ik lees er nu niks dan goed over dus we hebben geluk...
Dat van die trui is een goede tip! zou ik nooit aan gedacht hebben
pi_36045983
ahja nog wat vergeten, ik las ergens dat je 25 moet zijn om een auto te kunnen huren, klopt dat? want dan hebben we wel een probleem...
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:26 #80
16082 Wytze
...Confidential
pi_36236287
Cancun was sooo hot !

Het was ook spring break, dus er waren 100-en chicks. Het water was echt prachtig. Hotel was goed (Omnihotels) Mexico City was kut, airport mexico city was ook kut.

En nu ben ik ziek.

Maar verder awesome time though
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  maandag 3 april 2006 @ 19:38:16 #81
145855 DoubleYouIm
leven en laten leven
pi_36617594
Ik wil naar mexico

ik kan ten vroegste op 29/4 eind van de maand dus en ten laatste terug op 16-17/5

nu vraag ik me af ,hoe kan ik best reis boeken en waar !
ik dacht aan vliegticket en dan daar aan komen en zelf zien waar je kunt verblyven natuurlijk komt hier veel planning by te pas, en aangezien ik er niks ken zeg maar ,nogal moeilijk vandaar alle info is welkom en reply'en maar zou ik zo zeggen!

waar moet ik geweest zyn,wat heb ik vooral nodig,waar vooral niet,.....
is het moeilijk verblyf te zoeken in bep plaatsen ,ik spreek spaans en versta alles men vriendin HALF zogoed:)

nu auto huren de moeite ? beter bus taxi ? of auto alléén voor ?
war vooraal gaan ik dacht aan palenque, mexico stad cancun enz....
laat maar weten uitgaan enzo ,da is al een tydje geleden alhoewel ik da nog graag doen maar da is niet de hoofdzaak warom ik naar mexico gaan!
wil met men vriendin genieten van zon zee en vooral natuur en het eigen mexico ,eten,muziek enz...;

beetje ff weg van deze kutwereld werk enz.....
zodus alle informatie is welkom zoals ik al zei en eventuele email np!
graag zo rap mogelijk ik bedankt jullie alvast en hoop nuttige info te krijgen, van eender
wie

ik las ook op deze thread dat er reisleiders enzo by zitten(vogue) als ik me niet vergis !
aandacht

bedankt en tot ziens
pi_36641921
quote:
Op maandag 3 april 2006 19:38 schreef DoubleYouIm het volgende:
Ik wil naar mexico

ik kan ten vroegste op 29/4 eind van de maand dus en ten laatste terug op 16-17/5

nu vraag ik me af ,hoe kan ik best reis boeken en waar !
Dit is een typische vraag voor de (vlieg-)reisspecialisten in Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #4

Voor de rest van je vragen kun je uitstekend hier terecht
pi_36655106
Hola!

ben nog niet helemaal zeker van m'n reisplannen, misschien kan iemand me tips geven over het volgende plan, voor komende juli/aug/sept:
Ik wil een rondreis maken door Mexico, backpackend, alleen met mezelf. Waarschijnlijk vanaf regio Merida/Cancun tot Mexico City, of andersom. Daar zoek ik een mexicaanse jongen op die ik vorig jaar heb ontmoet tijdens vakantie in Spanje en nu nog contact mee heb. Hij stelde voor om samen te reizen in Cuba, backpackend.

Misschien dat dit ook een beetje in het cuba-topic thuis hoort, maar goed de volgende vragen:
1) Ik word niet echt veel wijzer over het weer in deze periode: de een zegt dat het iedere dag zo klef is van de warmte en het regenseizoen (regenjas nodig), de ander zegt dat het wel meevalt?? Ahh, wat is nou waar, fokkers??
2) Het wordt de tweede keer dat ik alleen op reis ga, vorig jaar naar het spanje. In hoeverre verschilt dit met elkaar: ik bedoel: ik wil Mexico niet meteen een 3ewereldland noemen, maar ik moet toch rekening houden met bepaalde zaken, welke?? (veiligheid, hygiene, vervoer enz) Iemand ervaring met de verschillen, hoe is dat bevallen?
3) In hoeverre verschillen Cuba en Mexico. Aan de ene kant denk ik dat Cuba veel veiliger is dan Mexico, maar het lijkt me ook wel een eng land, en lastig om te bereizen: geldzaken, eten enz. MIsschien zit ik maar wat te zeuren, maar wie me kan helpen of het vertrouwen kan geven dat het echt wel meevalt, alvast bedankt!

Adios
OR
  maandag 10 april 2006 @ 13:22:03 #84
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_36820058
Laat ik dan maar even reageren...
Ik ben in hartje zomer op Yucatan geweest, vond het erg meevallen met de hitte... als je maar zorgt dat je altijd een flesje water bij je hebt.
Veiligheid hoef je niet ontzettend zorgen over te maken, zolang je maar onder de mensen blijft. Het is niet verstandig om de wat mindere buurten in te gaan..
Hygiene is op zich ok, gewoon altijd eerst je hotelkamer checken voordat je hem neemt. Het eten is ook prima, ik heb geen enkel probleem gehad. Het is niet verstandig om bij kraampjes aan de straat te kopen, maar dat kan je zelf ook wel bedenken...
Vervoer is uitstekend, gewoon met het openbaar vervoer kom je een heel eind, en het rijdt allemaal op tijd. Zoals hierboven al werd gezegd is het wel verstandig om een trui mee te nemen i.v.m. airco.
Als je alleen gaat zou ik je afraden om een auto te huren.
Cuba kan ik niet over oordelen, ben ik nooit geweest, maar Mexico was heel erg leuk!
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_36825258
kunnen jullie me nog tips geven voor playa del carmen? wat moet ik er zeker gedaan hebben?
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 16:44:13 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_36826795
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:01 schreef moon1702 het volgende:
kunnen jullie me nog tips geven voor playa del carmen? wat moet ik er zeker gedaan hebben?
Snorkelen. Dat kan daar prima. Voor de rest is het net een soort Salou, maar dan voor de Amerikaanse jeugd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 10 april 2006 @ 16:53:58 #87
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_36827141
ja dat... en bij het shoppen... blijf in het midden van de straat lopen, kijk niet naar links of rechts als je niet geinteresseerd bent... anders kom je er nooit meer weg...
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_36830082
16 dagen snorkelen en shoppen is me wat te lang...
welke dingen zijn er buurt nog te doen?
Ik wil zeker ook naar chichen itza en Tulum maar er zijn vast nog wel dingen.
pi_36835900
Huur een auto voor een paar dagen en doe een rondje naar Merida, Uxmal, de ruta puuc en Chichzen Itza.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:32:51 #90
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_36866639
Coban ook zeker doen! Das een van de leukste parken om te doen, kun je namelijk lekker een stukje fietsn en ligt puur in het midden van oerwoud.



Laat ook nog ff weten hoe Cancun er nu bij ligt
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_36879059
coban? daar heb ik nog niet van gehoord, wat is dat voor iets dan?
pi_36884581
Nee hij bedoelt Copán. Er is geen Cobán in Yucatan, alleen in Guatemala, en dat is een vreselijk lelijk provinciestadje (en juist ook daarom zo leuk, omdat het zo gewoon is).

Copán is een archeologische zone op ongeveer een uur rijden van Tulum en ligt in de jungle/bossen, qua oude architectuur niet zo heel interessant maar qua ligging heel erg mooi.
pi_36891996
ok copan dus en coba, is dat wat?
pi_37426043
TVPtje..

want dit jaar ga ik ook richting Mexico

keb d'r al super veel zin in..
Dit keer zonder signature
  zondag 30 april 2006 @ 15:43:50 #95
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_37427796
quote:
Op woensdag 12 april 2006 13:15 schreef Vogue het volgende:
Nee hij bedoelt Copán. Er is geen Cobán in Yucatan, alleen in Guatemala, en dat is een vreselijk lelijk provinciestadje (en juist ook daarom zo leuk, omdat het zo gewoon is).

Copán is een archeologische zone op ongeveer een uur rijden van Tulum en ligt in de jungle/bossen, qua oude architectuur niet zo heel interessant maar qua ligging heel erg mooi.
Nee... weer fout!
Copan: Maya stad in Honduras
Coban: Stadje in Guatemala bekend van de (dichtbijgelegen) grotten van Lanquin en van Semuc Champey
Coba: mayastad 1 uur rijden van Tulum
Kabah: Maya-sateliet stad dichtbij Uxmal.

pfffff... iets meer verschillende namen was leuk geweest!
  zondag 30 april 2006 @ 17:18:21 #96
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37430051
Ik bedoelde Coba, sorry.. ben op dezelfde reis ook in Guatemala (Semuc en Lanquin) geweest dus waarschijnlijk heb ik het daardoor door elkaar gehaald. Coba is dus gaaf
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37449912
ok ik dacht al zoiets dat zal ik dan zeker op mijn lijstje zetten hé...
pi_37460822
Ja stom, je hebt helemaal gelijk Casey! Ik ben een beetje in de war met alle steden
Ben in Coba, Coban en Copan geweest maar het lijkt allemaal zo op elkaar qua naam
pi_37494401
quote:
Op maandag 10 april 2006 16:01 schreef moon1702 het volgende:
kunnen jullie me nog tips geven voor playa del carmen? wat moet ik er zeker gedaan hebben?
Ik ben net 1 maand terug van Mexico ( Playa del carmen) wat je zeker moet doen is naar Xel Ha, en dan lekker snorkelen en bijv met dolfijnen zwemmen. Ik zou er wel de hele dag voor nemen. Daarbij is alles makkelijk met openbaar vervoer te bereiken, ( of met de collectivo's: kleine busjes. Tulum is klein en heb je zo gezien.. Verwacht van Coba geen jungle zoals in amazone (wat wij dus wel hadden verwacht hehe).. is gewoon een bos met wat maya's. maar heeft wel wat speciaals. Chichen Itsa niet gedaan (achteraf toch wel spijt van) Cancun vonden we erg tegenvallen.. Heel Kil en nep (bijv waren een soort van mislukte versie van venetië aan het nabouwen), en weinig sfeer. Ben blij dat we in PdC zaten
Veel plezier in PdC!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 21:29:36 #100
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37495520
Als je Chitchen Itza wil doen zou ik een auto huren en er heen schueren voordat de andere touristen komen met de bussen. Gewoon met openingstijd al voor de deur staan! Weet niet of je hotel enzo al geboekt hebt anders kan je ook in Valladolid overnachten dan hoef je 's ochtens niet zo ver te rijden.

Ergens ligt ook nog zo'n grot waar je in kan zwemmen.. maar weet ff niet meer waar (iig tussen Cancun en Chitchen Itza).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37509999
Hotel is al geboekt,dat ligt in het centrum van Playa del Carmen.
auto huren gaan we niet doen, omdat we waarschijnlijk beiden nog te jong zijn.
Maar we kunnen ook gewoon vroeg met de bus vertrekken of niet?
Ik tel al af nog 52 dagen en ik ben weg
  woensdag 3 mei 2006 @ 13:56:50 #102
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37510164
Bus kan iid maar dan kom je dus aan met de rest van de mensen.. dan lijkt het de Kalverstraat wel op zaterdag middag zo druk dat het is.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:32:58 #103
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37519391
Gewoon lokale bussen nemen, eerst een nachtje in Valladolid overnachten en daar vandaan ben je binnen een uur in Chichen Itza.
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:57:08 #104
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37520146
Dat wil die volgens mij dus niet omdat hij dat van z'n hotel noemde

Over de leeftijd bij het huren van een auto deden ze bij ons iig niet moeilijk! Gewoon een jaartje minder intikken!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37585323
Iemand al eens de 'Copper Canyon' ofwel 'Barranca del cobre' bezocht? Tussen Chihuahua en Los Mochis?? Georganiseerd of alleen geregeld? Is het de moeite waar om "richting noordwesten van Mexico hiervoor te reizen, aangezien de meeste "hotspots" zich hier niet bevinden?
  vrijdag 5 mei 2006 @ 23:43:52 #106
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_37591850
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:23 schreef OrientalRed het volgende:
Iemand al eens de 'Copper Canyon' ofwel 'Barranca del cobre' bezocht? Tussen Chihuahua en Los Mochis?? Georganiseerd of alleen geregeld? Is het de moeite waar om "richting noordwesten van Mexico hiervoor te reizen, aangezien de meeste "hotspots" zich hier niet bevinden?
Gedaan, en is erg leuk. Misschien ga ik in juni nog eens, maar dan om echt te gaan wandelen met vrouw + 2 honden, en onderweg camperen Alleen kan mijn vrouw nu nog niets dragen, als dat niet snel over is dan gaat het feest dus niet door.

Wat tips:
- Als je krap in je budget zit, niet gaan. Het is inderdaad heel erg uit de route, wat je altijd geld gaat kosten. Bussen kan maar is erg vervelend en vliegen is duur.
- Neem de 2de klas trein. Die is prima. Dat is ook de trein de de lokalen nemen. Je zit dan dus tussen de Indianen en niet tussen de dikke Duitsers + Amerikanen.
- Liefst in Chihuahua beginnen. Je kunt evt. een bus nemen naar Creel, het eeste stuk is toch doodsaai en je bespaart zo aardig wat geld. Ook worden r vanuit Chihuahua transfers aangeboden waarbij je meteen wat Mennonieten dorpjes bezoekt.
- Creel is een leuk 'uitvals dorpje'. Er zijn ook leuke en goedkope hotels / hostels. Neem hier meerdere dagen.
- Als je budget hebt, slaap dan aan het eind van de reis in El Fuerte. Volgende dag een transfer naar Mochis. Het stuk trein van El Fuerte naar Mochis is erg vervelend.
- Plan geen tijd in Mochis. Als het niet anders kan kun je naar het strand, Maiviri, wel grappig. Ook kun je met een vissersbootje op zoek naar dolfijnen. Los Mochis zelf is weinig aan.

Mocht je budget hebben en dit georganiseerd willen ondernemen, laat het dan even weten, kan wel wat voor je regelen. Als je echt als backpacker wilt gaan kun je alles zelf ook prima regelen.
  zondag 7 mei 2006 @ 12:36:55 #107
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37625057
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:23 schreef OrientalRed het volgende:
Iemand al eens de 'Copper Canyon' ofwel 'Barranca del cobre' bezocht? Tussen Chihuahua en Los Mochis?? Georganiseerd of alleen geregeld? Is het de moeite waar om "richting noordwesten van Mexico hiervoor te reizen, aangezien de meeste "hotspots" zich hier niet bevinden?
Als je al in die buurt zit (Mochis) zeg ik doe Baja California ook! Het strand "Playa Balandra" 10 km buiten La Paz is het geilste strand wat je in je leven zult tegenkomen!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 11:12:11 #108
5428 crew  miss_sly
pi_37652195
Morgen over 2 weken vertrekken we

We vliegen naar Mexico City, waar we voor 3 dagen een hotel geboekt hebben.
Op dinsdag 7 juni willen we in Cancun arriveren in het strandhotel dat we daar geboekt hebben om een paar dagen lekker te luieren voor we naar huis gaan. Beide hotels zijn inmiddels geboekt, dus het begin en eind is reeds in orde

In de tussenliggende periode gaan we op eigen houtje van Mexico-City naar Cancun reizen, met de Lonely Planet in de hand, uiteraard
Aangezien we maar 10 dagen onderweg zijn, kunnen we niet echt alles op ons gemakje bekijken. We willen echter liever iets minder in aantal zien, maar datgene dat we bekijken ook op ons gemak doen. Dus niet gehaast langs zoveel mogelijk bezienswaardigheden, dat is niet ons ding.

Wat zijn nou, op de route van Mexico-City naar Cancun de dingen die je volgens jullie echt gezien moet hebben? En dat hoeven niet alleen de platgetreden toeristische paadjes te zijn, maar ook de dingen waar je zelf per ongeluk terecht gekomen bent en waarvan je dacht: wow, dit is zo geweldig, ben blij dat ik hier geweest ben Ook tips voor hotels onderweg zijn welkom.

ow ja, we huren geen auto ofzo, maar reizen gewoon met de bus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 mei 2006 @ 11:39:27 #109
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37652856
Ik vond San Cristobal de las Casas erg tof Miss Sly.
En Palenque en de tempels in de buurt bij Merida (Uxmal enzo).
Verder vind ik het heel jamer dat ik niet in Oaxaca ben geweest, want volgens mij is dat ook een heel leuk stadje.
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 11:48:23 #110
5428 crew  miss_sly
pi_37653047
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:39 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond San Cristobal de las Casas erg tof Miss Sly.
En Palenque en de tempels in de buurt bij Merida (Uxmal enzo).
Verder vind ik het heel jamer dat ik niet in Oaxaca ben geweest, want volgens mij is dat ook een heel leuk stadje.
Ja, van Oaxaca heb ik inderdaad ook wel goede dingen gehoord en gelezen.
Hoe lang ben je in de plaatsen geweest die je noemt? want gezien de weingie tijd, moeten we dus wel selectief zijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 mei 2006 @ 11:58:41 #111
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37653232
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, van Oaxaca heb ik inderdaad ook wel goede dingen gehoord en gelezen.
Hoe lang ben je in de plaatsen geweest die je noemt? want gezien de weingie tijd, moeten we dus wel selectief zijn
  maandag 8 mei 2006 @ 12:08:50 #112
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37653475
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]
Ga ik vanavond even op terug komen. Kan ik alles er even bij zoeken.
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 12:09:24 #113
5428 crew  miss_sly
pi_37653487
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:08 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ga ik vanavond even op terug komen. Kan ik alles er even bij zoeken.
Great, je bent geweldig
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 mei 2006 @ 12:37:54 #114
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37654113
D.F. - Cancun.. 24 uur in de bus.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 12:41:18 #115
5428 crew  miss_sly
pi_37654209
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:37 schreef jojomen4 het volgende:
D.F. - Cancun.. 24 uur in de bus.
I know, maar we gaan dus niet in 1 keer, maar in etappes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 mei 2006 @ 13:41:59 #116
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37655802
quote:
Op maandag 8 mei 2006 12:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

I know, maar we gaan dus niet in 1 keer, maar in etappes
Heb je al een idee van wat je wilt zien tussen die 2 steden? Zo heeeeel veel is daar niet, toch?

Veel plezier iig!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 13:44:39 #117
5428 crew  miss_sly
pi_37655854
quote:
Op maandag 8 mei 2006 13:41 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Heb je al een idee van wat je wilt zien tussen die 2 steden? Zo heeeeel veel is daar niet, toch?

Veel plezier iig!
Nou, als ik het goed gelezen heb, zijn er toch minstens 4 of 5 plaatsjes waar het goed toeven is en mooie historisch/culturele/natuur zaken te zien zijn.

Dank je
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 8 mei 2006 @ 18:28:45 #118
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_37664527
dag 1 Mexico - Oaxaca (6 uur in de bus)
dag 2 Oaxaca, bezoek Monte Alban en in de middag het centrum. 's Avonds de nachtbus naar San Cristobal (er is geen dagbus)
dag 3 ca. 09.00 am aankomst San Cristobal. Beetje bijslapen, in de middag het centrum bezoeken
dag 4 's ochtends San Juan Chamula en Zinacantan bezoeken. 's middags relaxen of eventueel nog naar de Sumidero Canyon) wel een lange dag zo.
dag 5 Met de bus of een lokaal te boeken transfer naar Palenque. Bus doet er 5 uur over, transfer bijna de hele dag want dan bezoek je Agua Azule n Misol Ha meteen. Mijn voorkeur: hier die transfer.
dag 6 hele dag voor Palenque ruins.
dag 7 hele dag in de bus naar Mérida
dag 8 vanuit Mérida Uxmal en Kabah bezoeken
dag 9 Bus naar Chichen Itza en site bezoeken. Dan door met de bus naar Valladolid en cenote Dzit Nuub bezoeken. Slapen in Valladolid
dag 10 Valladolid - Cancun.

Zo, precies 10 dagen en precies de highlights. Als je ergens een dag meer wilt zijn kun je Valladolid eruit knikkeren, daar ben je toch alleen voor de cenote. Neem je gewoon de bus van Chichen Itza meteen door naar Cancun. In zo'n strak programma red je het niet 'van de gebaande paden' af te komen, helaas.
  maandag 8 mei 2006 @ 18:33:10 #119
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37664661
Nou, Casey, klinkt als een geweldig programma!
Ik zou ongeveer hetzelfde aanraden, ware het niet dat ik niet in Oaxaca ben geweest.
Mocht je nog willen schuiven, dan is het wel leuk om een extra dag in San Christobal te doen en paard te gaan rijden of vanuit Palenque naar Yaxhilian te gaan. Alhoewel dat laatste weer meer ruines zijn.
  Moderator dinsdag 9 mei 2006 @ 12:01:56 #120
5428 crew  miss_sly
pi_37686739
Klinkt als een mooi schema, bedankt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_37691711
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:51 schreef moon1702 het volgende:
Hotel is al geboekt,dat ligt in het centrum van Playa del Carmen.
auto huren gaan we niet doen, omdat we waarschijnlijk beiden nog te jong zijn.
Maar we kunnen ook gewoon vroeg met de bus vertrekken of niet?
Ik tel al af nog 52 dagen en ik ben weg
Wanneer ga je die kant op, wij gaan 24 juni richting Playa del Carmen
bla bla bla......
pi_37694455
wij ook 24 juni das toevallig zeg
pi_37694464
in welk hotel zit je?
pi_37703721
Occidental Allegro Playacar en jullie?
bla bla bla......
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 11:50:31 #125
5428 crew  miss_sly
pi_37732087
Ik heb nog een vraagje aan degene die rondgereisd hebben: hoe gevaarlijk is het werkelijk? Op diverse sites wordt gewaarschuwd voor roofovervallen enzo. Heeft iemand hier iets dergelijks meegemaakt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_37733287
Ik heb geen enge dingen meegemaakt.
Gewoon goed op je spullen letten zou voldoende moeten zijn.
  Moderator donderdag 11 mei 2006 @ 12:58:32 #127
5428 crew  miss_sly
pi_37733663
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:41 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb geen enge dingen meegemaakt.
Gewoon goed op je spullen letten zou voldoende moeten zijn.
Dat laatste lijkt me duidelijk, dat moet je altijd, toch?
en geen dure sieraden e.d. opzichtig dragen (niet eens meenemen eigenlijk).
Er wordt namelijk zelfs gewaarschuwd voor sommige busreizen tussen plaatsen omdat die aangehouden en overvallen worden. Maar goed, ik zorg gewoon dat ze me niets kostbaars afhandig kunnen maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:29:34 #128
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37736332
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 12:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me duidelijk, dat moet je altijd, toch?
en geen dure sieraden e.d. opzichtig dragen (niet eens meenemen eigenlijk).
Er wordt namelijk zelfs gewaarschuwd voor sommige busreizen tussen plaatsen omdat die aangehouden en overvallen worden. Maar goed, ik zorg gewoon dat ze me niets kostbaars afhandig kunnen maken.
Die verhalen gaan iid in de rondte.. volgens mij zou dat dan in Chiapas moeten zijn. Ik heb er iig niks van gemerkt! Wel een keer 's nachts door de politie gestopt voor een controle ofzo.. kwamen ze de bus in. Verder kun je je tasje met waardevolle spullen verstoppen ;s nachts.. ik vond tussen het raam en het gordijntje wel een goeie plek!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37741339
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 08:17 schreef Stiffmaster het volgende:
Occidental Allegro Playacar en jullie?
El Tukan
pi_37743159
ik ga 6 Juni naar Mexico {Playa del carmen}

19 Juni weer terug! ik heb er zoooooooon zin in!!!


nog maar 3 weken!!!
pi_37744564
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:29 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Die verhalen gaan iid in de rondte.. volgens mij zou dat dan in Chiapas moeten zijn. Ik heb er iig niks van gemerkt! Wel een keer 's nachts door de politie gestopt voor een controle ofzo.. kwamen ze de bus in. Verder kun je je tasje met waardevolle spullen verstoppen ;s nachts.. ik vond tussen het raam en het gordijntje wel een goeie plek!
Ja! Dat is handig! Dan kunnen ze aan de buitenkant van de bus zien dat je daar alle waardevolle spullen hebt gestopt!
Maar afijn, het valt allemaal wel mee daar volgens mij. Gezond verstand brengt je overal een heel eind.
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:18:56 #132
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37747330
Het is 's nachts, in de middle of nowwhere zonder licht en jij denkt dat ze rustig de bus van buiten gaan bekijken? Het gaat overigens om kleine handtasjes.. die de dames meestal mee hebben, die zie je dan echt niet hoor.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  vrijdag 12 mei 2006 @ 08:13:22 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37752149
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:46 schreef Shining_x het volgende:

[..]

Ik ben net 1 maand terug van Mexico ( Playa del carmen) wat je zeker moet doen is naar Xel Ha, en dan lekker snorkelen en bijv met dolfijnen zwemmen. Ik zou er wel de hele dag voor nemen. Daarbij is alles makkelijk met openbaar vervoer te bereiken, ( of met de collectivo's: kleine busjes. Tulum is klein en heb je zo gezien.. Verwacht van Coba geen jungle zoals in amazone (wat wij dus wel hadden verwacht hehe).. is gewoon een bos met wat maya's. maar heeft wel wat speciaals. Chichen Itsa niet gedaan (achteraf toch wel spijt van) Cancun vonden we erg tegenvallen.. Heel Kil en nep (bijv waren een soort van mislukte versie van venetië aan het nabouwen), en weinig sfeer. Ben blij dat we in PdC zaten
Veel plezier in PdC!
Mooi dus ik kan aan jou vragen stellen? Wij overwegen nu ook naar PdC te gaan. Spreekt me erg aan, alleen ken ik het verder niet zo heel goed.

Hoelang ben je geweest? En heb je nog andere excursies gedaan dan de hierboven vermeldde? Hoe was de lokale bevolking? Ben je er in een discotheek geweest en hoe was dat? Welk hotel zat je en hoe was dat?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:55:06 #134
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37843621
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 20:46 schreef Shining_x het volgende:

[..]

Ik ben net 1 maand terug van Mexico ( Playa del carmen) wat je zeker moet doen is naar Xel Ha, en dan lekker snorkelen en bijv met dolfijnen zwemmen. Ik zou er wel de hele dag voor nemen. Daarbij is alles makkelijk met openbaar vervoer te bereiken, ( of met de collectivo's: kleine busjes. Tulum is klein en heb je zo gezien.. Verwacht van Coba geen jungle zoals in amazone (wat wij dus wel hadden verwacht hehe).. is gewoon een bos met wat maya's. maar heeft wel wat speciaals. Chichen Itsa niet gedaan (achteraf toch wel spijt van) Cancun vonden we erg tegenvallen.. Heel Kil en nep (bijv waren een soort van mislukte versie van venetië aan het nabouwen), en weinig sfeer. Ben blij dat we in PdC zaten
Veel plezier in PdC!
En wat waren de kosten van Xel-Ha? En dan met name het zwemmen met dolfijnen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 14:14:46 #135
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37844095
Waarom wil iedereen zo nodig naar Playa del Carmen? Zit vol met Amerikanen en het strand is helemaal niet zo mooi (Tulum is veel mooier en rustiger).
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 15 mei 2006 @ 14:30:18 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37844500
quote:
Op maandag 15 mei 2006 14:14 schreef jojomen4 het volgende:
Waarom wil iedereen zo nodig naar Playa del Carmen? Zit vol met Amerikanen en het strand is helemaal niet zo mooi (Tulum is veel mooier en rustiger).
Wat ik begrepen heb is dat er ongeveer net zoveel europeanen als amerikanen zitten.

Overigens: we hebben geboekt. Vertrek 09-09-06 retour 24-09-06.
We zitten in het Riu Hotel Tequila. Iets verder van het strand, maar wel lekker rustig.

Zit nu al naar de live webcam van het strand te kijken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 15:56:26 #137
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37847165
Over de hoeveelheid Amerikanen en Europeanen ga ik niet discuseren want daar zul je best gelijk in hebben. Maar als er nou 15000 Amerikanen zitten en 15000 uit Europa dan zit het toch behoorlijk vol
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 15 mei 2006 @ 15:56:53 #138
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37847177
Doe die link eens van het strand als je wil
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 15 mei 2006 @ 16:03:39 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37847439
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:56 schreef jojomen4 het volgende:
Over de hoeveelheid Amerikanen en Europeanen ga ik niet discuseren want daar zul je best gelijk in hebben. Maar als er nou 15000 Amerikanen zitten en 15000 uit Europa dan zit het toch behoorlijk vol
Tuurlijk, maar dat zit het overal waar het mooi is.

Wij zijn niets gewend wat vakantie betreft dus snel tevreden

OT: op foto's en de webcam ziet het er goed uit en lijtk het of de stranden voldoende herstelt zijn na Wilma.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:03:57 #140
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37847449
quote:
Op maandag 15 mei 2006 15:56 schreef jojomen4 het volgende:
Doe die link eens van het strand als je wil
http://media.playa.info/webcam-beach.html
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:16:08 #141
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37847892
Jeetje.. wel bewolkt vandaag!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 15 mei 2006 @ 16:18:01 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37847951
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:16 schreef jojomen4 het volgende:
Jeetje.. wel bewolkt vandaag!
Het is pas 9.30 uur in de ochtend daar!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:26:47 #143
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37848237
En dan zou er geen zon zijn?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 15 mei 2006 @ 16:33:09 #144
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37848426
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:26 schreef jojomen4 het volgende:
En dan zou er geen zon zijn?
Jawel, maar de dag is nog lang hoor. Zo te zien begint de zon nu te schijnen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 15 mei 2006 @ 16:36:46 #145
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37848545
quote:
Op maandag 15 mei 2006 16:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Jawel, maar de dag is nog lang hoor. Zo te zien begint de zon nu te schijnen
Ja! Gelijk mensen het water in
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37953052
nog een vraagje
Wat is het leukste park rond Playa del Carmen, ik bedoel dan zoiets als Xelha, Xaret, ... er zijn er heel wat heb ik gemerkt maar welke is nu echt de moeite waard?
  donderdag 18 mei 2006 @ 15:49:42 #147
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37953909
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 15:25 schreef moon1702 het volgende:
nog een vraagje
Wat is het leukste park rond Playa del Carmen, ik bedoel dan zoiets als Xelha, Xaret, ... er zijn er heel wat heb ik gemerkt maar welke is nu echt de moeite waard?
Na 24 september laat ik het je weten, dan ben ik terug.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_37956055
ga je ze allemaal bezoeken dan? Ik ga 24 juni, dus september is aan de late kant hé
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:50:07 #149
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37957797
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 16:56 schreef moon1702 het volgende:
ga je ze allemaal bezoeken dan? Ik ga 24 juni, dus september is aan de late kant hé
Weet nog niet precies wat. Zit nu ook op het forum van playa.info en daar heb ik de vraag gesteld wat goed is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 22 mei 2006 @ 02:16:01 #150
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38073057
laat ik ook maar even reageren hier

Ben afgelopen zomer 2 weken in cancun geweest, zat in riu cancun (5 sterren, all.inc en pal aan het strand)
Reis was geheel verzorgd, van schiphol tot in de hotelkamer en terug... Hotel was perfect, niks op aan te merken. Eten was uitstekend, nergens last van gehad (ook al eens in de Dominicaanse republiek geweest, ook in een riu hotel, daar wel enige dagen flink last van me maag gehad)
Vriendelijk personeel, kregen zelfs een junior-suite aangeboden zonder bijbetaling (hadden riu-lette gedaan, en er was schijnbaar nog een junior-suite vrij) We kwamen in riu caribe, óf riu palace las americas, óf riu cancun..werd dus de laatste

kreeg persoonlijk veel sjans van het personeel daar, waarschijnlijk door me lengte (1.86) niet lang zou je zeggen, maar tussen die mexicanen... en dan ben je nog europeaan ook

ik las hierboven trouwens dat er in Playa del carmen veel europeanen zaten? waar ik zat waren er met ons nog 2 andere Nederlanders. De rest was Amerikaans, Canadees, en enkele Engelsen... vrijwel geen europeanen eigenlijk. Volgens onze reisleider was Playa del Carmen inderdaad het ietswat meer toeristische gedeelte met bijbehorende Nederlanders...kennelijk klopt dat dus.

Sinds me tijd daar heb ik een onwijs ander beeld van de gem. amerikaan gekregen, zó vriendelijk allemaal!! beginnen allemaal spontaan een praatje over de meest maffe zaken...

een excursie gemaakt, naar Chichen-Itza... en géén spijt van! érg mooi, indrukwekkend en sfeervol... ook de reis ernaar toe is zeer indrukwekkend, per bus... komt door afgelegen dorpjes die je nooit zult vergeten...ga er komend jaar weer heen, en dat zegt genoeg lijkt me! (Saai he? 2x zelfde excursie ) Meer excursies staan niet in de planning, immers zonde om dagen weg te gaan uit zo'n hotel waar je wel flink voor betaalt, bent tenslotte Nederlander ofniet

kwa strand, tja... prima om lekker op te zonnen, water ook kraakhelder en het gedeelte waar ik zat (strand bij riu cancun/ Riu palace) geen rotsen op de bodem, en het liep heel geleidelijk af.. kon 50M uit de kust nog staan
Moet wel toegeven dat als je puur en alleen voor de (caribbische) stranden gaat, je beter naar de Dom. republiek kunt gaan... gewoon bredere, meer natuurlijke stranden... (Cancun is grotendeels aangelegd) wel wit zand, palboompjes en blauw water, alleen nét ff wat anders )

Ga deze zomer weer naar cancun, zelfde hotel weer, gewoonweg uitstekend bevallen
enige nadeel wat ik kan opmerken wat betreft de vakantie is het feit dat ik op me slippers een aantal x bijna onderuit ben gegleden in de gangen van het hotel... die tegels kunnen best verradelijk zijn

als iemand meer info wilt over de reis zelf ofzo, laat maar weten

Oja, heb ook onwijs veel foto's van het hotel en Riu palace en de stranden... van alles wat eigenlijk... ook een paar van Cancun downtown zegmaar... als ik iemand daar blij mee kan maken: Laat maar weten
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_38073871
ik ga van de zomer naar een Riu hotel in Playa, en door jou stukje heb ik er nog meer zin in gekregen..
  maandag 22 mei 2006 @ 09:16:23 #152
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38074833
Riu
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 22 mei 2006 @ 10:41:43 #153
5428 crew  miss_sly
pi_38076820
Morgen rond deze tijd vertrekt ons vliegtuig
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 mei 2006 @ 12:11:53 #154
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38079286
oh ik heb btw ook nog toffe foto's van Chichen-Itza...mocht iemand daar interesse in hebben
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  maandag 22 mei 2006 @ 12:21:55 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38079587
quote:
Op maandag 22 mei 2006 12:11 schreef EsDe het volgende:
oh ik heb btw ook nog toffe foto's van Chichen-Itza...mocht iemand daar interesse in hebben
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Graag zelfs

sander@sandergerritsen.com

Heb je verder alleen foto's van Cancun? Of ook van Playa del Carmen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 05:20:22 #156
5428 crew  miss_sly
pi_38258955
vanuit Mexico.

We zitten nu in Oaxaca, een schattig hotelletje dat La Casa de Tia Tere heet. Kamers zijn leuk ingericht en liggen allemaal rondom een patio waar we morgenochtend kunnen ontbijten. De achterdeur van onze kamer komt uit op het zwemdbad

Mexico City is vooral groot en druk, maar heeft toch wel een zekere charme. We hadden een eenvoudig maar goed hotelletje vlakbij de Zocalo in het Centro Historico, een heel gezellige levendige wijk. Vanuit DF hebben we Teotihuacan bezocht, wat een geweldige indrukwekkende plek is dat! Morgen gaan we hier in de buurt Monte Alban bezoeken.

ERg leuk was inderdaad het Antropologisch Museum, waar je eea te weten kunt komen over de plekken die je later nog gaat bezoeken. Al met al hebben we het tot nu toe prima naar ons zin en bevalt het backpacken ns ook prima.

Later meer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:25:40 #157
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38261724
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 05:20 schreef miss_sly het volgende:
vanuit Mexico.

We zitten nu in Oaxaca, een schattig hotelletje dat La Casa de Tia Tere heet. Kamers zijn leuk ingericht en liggen allemaal rondom een patio waar we morgenochtend kunnen ontbijten. De achterdeur van onze kamer komt uit op het zwemdbad

Mexico City is vooral groot en druk, maar heeft toch wel een zekere charme. We hadden een eenvoudig maar goed hotelletje vlakbij de Zocalo in het Centro Historico, een heel gezellige levendige wijk. Vanuit DF hebben we Teotihuacan bezocht, wat een geweldige indrukwekkende plek is dat! Morgen gaan we hier in de buurt Monte Alban bezoeken.

ERg leuk was inderdaad het Antropologisch Museum, waar je eea te weten kunt komen over de plekken die je later nog gaat bezoeken. Al met al hebben we het tot nu toe prima naar ons zin en bevalt het backpacken ns ook prima.

Later meer
Doe de mensen maar alvast de groeten van me

Ben benieuwd naar je uitgebreide verslag als je terug bent.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:28:47 #158
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_38261806
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 05:20 schreef miss_sly het volgende:
vanuit Mexico.

We zitten nu in Oaxaca, een schattig hotelletje dat La Casa de Tia Tere heet. Kamers zijn leuk ingericht en liggen allemaal rondom een patio waar we morgenochtend kunnen ontbijten. De achterdeur van onze kamer komt uit op het zwemdbad

Mexico City is vooral groot en druk, maar heeft toch wel een zekere charme. We hadden een eenvoudig maar goed hotelletje vlakbij de Zocalo in het Centro Historico, een heel gezellige levendige wijk. Vanuit DF hebben we Teotihuacan bezocht, wat een geweldige indrukwekkende plek is dat! Morgen gaan we hier in de buurt Monte Alban bezoeken.

ERg leuk was inderdaad het Antropologisch Museum, waar je eea te weten kunt komen over de plekken die je later nog gaat bezoeken. Al met al hebben we het tot nu toe prima naar ons zin en bevalt het backpacken ns ook prima.

Later meer
Oaxaca is echt wel een leuke stad!!! Zeker Zocalo is gezelli!!!!!! Ga je ook nog richtng Palenque? Dat vondt ikeen van de mooiste historische sites die ik gezien heb!! Veel plezier verder!!!!!
No Worries Mate!!!
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 17:27:31 #159
5428 crew  miss_sly
pi_38273820
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:28 schreef MrMadMan het volgende:

[..]

Oaxaca is echt wel een leuke stad!!! Zeker Zocalo is gezelli!!!!!! Ga je ook nog richtng Palenque? Dat vondt ikeen van de mooiste historische sites die ik gezien heb!! Veel plezier verder!!!!!
zometeen wandelen we via de Zocalo naar de plek waar de bussen naar Monte Alban gaan. Als het inderdaad zo gezellig is, zullen we daa rop de terugweg wel even blijven hangen

Palenque willen we zeker nog bezoeken, moeten alleen even kijken hoe en wat met de bussen.

Vanochtend werd ik hier in Oaxaca iig wakke met het geluid van vogeltjes, dat is iets dat in Mexico City niet gebeurde
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 28 mei 2006 @ 23:04:45 #160
5428 crew  miss_sly
pi_38318448
Iemand enig idee wat er gaande is in Mexico?
zowel in Mexico City als hier in Oaxaca staan er veel tentjes enzo en lijken er hele horden mensen soort van te demonstreren. Wel een beetje jammer, want ze versperren hele wegen (ook de Zocalo) en het is toch minder prettig rondwandelen nu. Niet echt goed voor het toerisme denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 29 mei 2006 @ 01:01:48 #161
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_38322095
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Iemand enig idee wat er gaande is in Mexico?
zowel in Mexico City als hier in Oaxaca staan er veel tentjes enzo en lijken er hele horden mensen soort van te demonstreren. Wel een beetje jammer, want ze versperren hele wegen (ook de Zocalo) en het is toch minder prettig rondwandelen nu. Niet echt goed voor het toerisme denk ik.
Verkiezingen komen eraan (2 juli) en dat is meestal een tijd om flink te protesteren. Dit zul je de rest van je trip ook wel meer tegen komen. Inderdaad niet geweldig voor het toerisme, maar dat waait ook wel weer over. Ze zullen je verder niets doen hoor maar wel jammer voor de fotos
  Moderator vrijdag 2 juni 2006 @ 18:16:15 #162
5428 crew  miss_sly
pi_38482080
quote:
Op maandag 29 mei 2006 01:01 schreef Casey het volgende:

[..]

Verkiezingen komen eraan (2 juli) en dat is meestal een tijd om flink te protesteren. Dit zul je de rest van je trip ook wel meer tegen komen. Inderdaad niet geweldig voor het toerisme, maar dat waait ook wel weer over. Ze zullen je verder niets doen hoor maar wel jammer voor de fotos
Het vreemde is dat we in San Christbal hier weer niets van gezien hebben en nu in Palenque ook weer niet. Ik ben ook niet bang dat z iets doen, maar de sfeer iljkt toch ook wat minder vriendelijk en ja, de foto's...maar ach, al met al hebben we al heel veel foto's en heel mooie dingen gezien, dus die paar foto's die ik nu mis zijn ehtp robleem niet hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_38482660
dinsdag is het zover voor ons!!!!!!!!!!!!!!!
pi_38592096
Mexico Playa del Carmen

Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik er geweest ben, maar wat was het daar heerlijk.
We hadden met een aantal vrienden een appartement in El Tukan gereserveerd. Helemaal in orde.
's ochtends voor ht ontbijt even het (kleine) zwembar in. Daarna ontbijt wat in El Tukan boven verwachting goed was. Heel El Tukan was gewoon goed, geen 5 sterren luxe, maar gewoon normaal.

Uiteraard ook naar Chichen Itcha, Coba en Tulum geweest.

Ook nog een dagje naar een Eco-waterpark geweest. Duiken onder begeleiding, snorkelen, kanoën, catamaran zeilen. Helemaal top.

's Avonds op een terrasje aan de 5th Avenue zitten en rustig relaxt een hapje en een drankje naar binnen werken.

Als je meer de Costa Brava achtige taferelen wil, ga dan naar Cancun, als je het iets relaxter wil, ga dan naar Playa del Carmen.

Enige nadeel is dat je voor elke Mexicaan een amigo bent omdat hij je iets wil verkopen of je naar zijn restaurant wil lokken. Stug doorlopen en niet reageren is de enige oplossing.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_38594413
Ik ga binnenkort ook naar El Tukan, wel leuk om er alleen maar goede dingen over te horen, krijg er al helemaal zin in

Weet iemand mss of je daar in Playa del carmen gemakkelijk een snorkelset kan vinden of eventueel huren? Heb nl. geen zin om er één mee te nemen...
  dinsdag 6 juni 2006 @ 22:36:17 #166
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38609581
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 14:55 schreef Bruce117 het volgende:
Enige nadeel is dat je voor elke Mexicaan een amigo bent omdat hij je iets wil verkopen of je naar zijn restaurant wil lokken. Stug doorlopen en niet reageren is de enige oplossing.
Vriendelijk glimlachen en een "No, gracias" werken ook uitstekend.
pi_38648049
Ik ga in september/oktober met mijn vriendin drie weken backpacken in Mexico, Guatemala en Belize. We zijn nu de reis aan het uitwerken
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_38662778
Ik ga ook weer die kant op! Pas eind november helaas. Heb vorige week mijn vakantie vastgelegd op mijn werk. Ga ongeveer dezelfde reis doen als die ik meerdere keren begeleid heb, maar dan wat rustiger aan, samen met mijn vader. We gaan een stuk rijden en de rest doen we met OV. Via mijn werk kan ik aan goedkope tickets komen voor inkoopprijs en ook een aantal hotelletjes kan ik zonder commissie bespreken.

De rest van de reis (in Guate en Belize) zoeken we gewoon ter plekke hotels. Heb er zooooooo'n zin in!! Mocht er een PM Mexico functie vrijkomen op mijn werk, dan ben ik de eerste die reageert (hoewel Frankrijk me ook prima bevalt hoor).

Mexico here I come again!
  Moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 10:33:15 #169
5428 crew  miss_sly
pi_38716872
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 22:36 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Vriendelijk glimlachen en een "No, gracias" werken ook uitstekend.


Ik vind negeren en stug doorlopen zo ontzettend onvriendelijk en arrogant overkomen, maar wat jij zegt werkt net zo goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_38744831
quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:28 schreef CittaR het volgende:
ik ga van de zomer naar een Riu hotel in Playa, en door jou stukje heb ik er nog meer zin in gekregen..
Naar welk RIU hotel ga je? Ik ben zelf in Riu Playacar, Riu Yucatan, Riu Tequila geweest in Playacar
Ik heb daar echt zulke toffe herineringen aan...leuke shows, uitstekende entertainment team, super ligging! We konden toen zo goed op schieten met dat entertainment team ze kwam altijd naar ons toe en dan gingen we uit in Playa del carmen **AANRADER** Mambo cafe!!! Al met al super vakantie.
pi_38755342
volgens mij Riu Yucatan, ik weet het niet zeker maar ik heb er iig wel erg veel zin in.
  zondag 11 juni 2006 @ 18:21:39 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38755383
Voor de mensen die nu in Mexico zitten: Hoe is de WK sfeer daar? Ik gok erg opwindend.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:59:53 #173
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_38764608
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]



Ik vind negeren en stug doorlopen zo ontzettend onvriendelijk en arrogant overkomen, maar wat jij zegt werkt net zo goed.
Jij begrijpt het!
Ben je al terug? Hoe was het?
Wat vond je het tofste? Wat vond je van het eten?
  Moderator zondag 11 juni 2006 @ 23:35:20 #174
5428 crew  miss_sly
pi_38765940
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:59 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Jij begrijpt het!
Ben je al terug? Hoe was het?
Wat vond je het tofste? Wat vond je van het eten?
Ik had die ervaring ook al opgedaan in Egypte. Ik hoorde achteraf veel mensen klagen over die nare opdringerige verkopers, en ik heb echt geen last van ze gehad. Ook toen was een vriendelijke lach"en een duidelijk "No thank you" ook voldoende, net zoals nu, alleen dan "No, gracias"

Anyway, gisterochtend half 9 geland op Schiphol, lang op de bagage moeten wachten, maar om 10 uur waren we thuis (heerlijk, zo dicht bij Schiphol wonen ).

Ik vond het geweldig. Het land is mooi, heel divers, we hebben zoveel verschillende landschappen gezien! De ruines waren ook erg mooi. We hebben Teotihuacan, Monte Alban, Palenque en Chichen Itza gezien. Ik denk dat ik Palenque het mooiste vond, ook al was het minder groots dan de anderen. Maar de ligging, in de jungle, dat riviertje dat erbij stroomt...schitterend

Maar ook Aqua Azul vond ik erg mooi, hebben we ook hele mooie foto's van. En Celestun, en....ach, ik heb gewoon genoten, het was geweldig.

Het land is ook echt er goed te reizen zelf, die bussen rijden regelmatig en tegen heel schappelijke prijzen en je komt gewoon overal, zonder problemen.

En het eten was ook errug goed. Mijn is erg gek op salsa, hoe heter hoe beter, en die heeft soms bijna zijn vingers opgegeten bij de salsa's die hij voorgeschoteld kreeg


Ow en ik ben helemaal overtuigd van het nut van de Lonely Planet: geen vakantie meer zonder
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_39010868
Ik ga zaterdag over een week naar Mexico, Playa Del Carmen. Ik heb T-Mobile en moet in Mexico dan per minuut ¤4,00 en ¤0,55 per sms te betalen. Ik zat erover te denken om dan een prepaid kaartje te kopen daar en die dan te gebruiken. Via vakantiebellen.com kwam ik bij de providers Telcel en Movistar, maar op die sites kan ik niet echt informatie vinden over de bel/sms-kosten, mijn Spaans komt namelijk niet echt veel verder dan si/nada/gracias

Iemand hier toevallig die ervaring heeft met prepaid kaarten in Mexico of een overzichtje van de bel/sms kosten in dat land? Zijn de prepaid kaarten daar sowieso zo vrij verkrijgbaar als hier?
pi_39326031
quote:
Oja, heb ook onwijs veel foto's van het hotel en Riu palace en de stranden... van alles wat eigenlijk... ook een paar van Cancun downtown zegmaar... als ik iemand daar blij mee kan maken: Laat maar weten


Een beetje laat, maar als je ze nog hebt. heeeel graag.

projectmatigwerken@hotmail.com
pi_39327669
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:34 schreef Diederik_Moederkoek het volgende:
Ik ga zaterdag over een week naar Mexico, Playa Del Carmen. Ik heb T-Mobile en moet in Mexico dan per minuut ¤4,00 en ¤0,55 per sms te betalen. Ik zat erover te denken om dan een prepaid kaartje te kopen daar en die dan te gebruiken. Via vakantiebellen.com kwam ik bij de providers Telcel en Movistar, maar op die sites kan ik niet echt informatie vinden over de bel/sms-kosten, mijn Spaans komt namelijk niet echt veel verder dan si/nada/gracias

Iemand hier toevallig die ervaring heeft met prepaid kaarten in Mexico of een overzichtje van de bel/sms kosten in dat land? Zijn de prepaid kaarten daar sowieso zo vrij verkrijgbaar als hier?
ik ga de 11e naar playa... maar hoe ben je erachter gekomen hoe duur het bellen is?
pi_39347175
staat op de website van t-mobile.

en het is idd 4 euro per minuut
pi_39688934
morgen om half 10 's ochtends vertrekt het vliegtuig richting playa
  maandag 10 juli 2006 @ 14:27:16 #180
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39690114
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:50 schreef CittaR het volgende:
morgen om half 10 's ochtends vertrekt het vliegtuig richting playa
Ga je nog zwaaien voor de webcam daar?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39759040
Wij zijn inmiddels weer terug van een mooie tijd in Mexico, playacar hotel Allegro. Prima hotel en de omgving is ook mooi vooral de zee....errug blauw en helder.
Verder nog naar Chicken pizza geweest (Chichen Itza) wat indrukwekkend en erg mooi was, op de weg daar naar toe nog de IK KIL cenode gezien wat ook zeker de moeite waard was.
Cancun naar 28th market geweest wat geinig is om te zien en we zijn wezen shoppen in een mall op "de strip" die helemaal op Amerikanen is ingericht.

Voor de rest genoten van zon, zee en strand (en zwembad)
bla bla bla......
pi_39759169
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Ga je nog zwaaien voor de webcam daar?
heb jij het over dezelfde webcam? op het strand van playa del carmen?
wij hadden die site gevonden voor we op vakantie gingen en zijn toen gaan zoeken di9e cam bleek nog geen 5 min van ons hotel af te liggen dus wij zwaaien naar het thuisfront! wat erg leuk was!!

de wk sfeer in mexico was btw SUPER GAAF!!
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:33:53 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39763309
Ik bedoel de cam op www.playa.info
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39768425
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:33 schreef sanger het volgende:
Ik bedoel de cam op www.playa.info
die bedoel ik dus ook
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:51:12 #185
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39779128
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

die bedoel ik dus ook
Ook ingelogd op het forum daar dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:23:42 #186
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_39817382
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:49 schreef jojomen4 het volgende:

[..]

Ik was 3 december in Cancun en was op dat moment echt heel lelijk. Het zand was bijna helemaal verdwenen en waar je wel op het "strand" kon liggen lag je half op de rotsen. Ook kon je er het water niet in omdat het allemaal rotsen stenen waren waar je niet langs of overheen kon.

Ik weet niet hoe het op dit moment is maar mooi en goed was het niet. Playa del Carmen was wel normaal strand maar heel erg lelijk. Ik heb foto's gezien van Cozumel (eiland buiten Cancun) en dat zag er heel goed uit. Of bij Tulum had je een deel strand wat nog redelijk goed erbij lag.

Ik zeg: Baja California! Dat was zoooooooooooo mooi!!!!! Vooral als je een auto'tje kan huren en naar de maagdelijke stranden kunt gaan waar je dan met z'n 4'en op ligt met gruwelijk mooi helder water (niet zo blauw als Cancun). Haal wel al je spulletjes uit je auto, bij mij was alles eruit gehaald.
hmm dat strand, zat je zeker op het lange rechte gedeelte? heb laatst een hele rits videofilmpjes gezien gemaakt vanuit een helicopter waarin ze de 'schade' opmaakten na de orkaan... het rechte gedeelte van het eiland mist inderdaad her en der een stuk strand... op de 'hoek' zegmaar waar riu cancun en palace las americas staan is alles nog intact (ga daar ook heen deze zomer, gelukkig)...

meer mensen hier die deze zomer nog naar Cancun gaan?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:31:47 #187
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_39817672
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 16:47 schreef bravoboost het volgende:

[..]



Een beetje laat, maar als je ze nog hebt. heeeel graag.

projectmatigwerken@hotmail.com
kan ik op MSN toevoegen? net iets makkelijker dan mailen
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:44:48 #188
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_39818128
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:23 schreef EsDe het volgende:

[..]

hmm dat strand, zat je zeker op het lange rechte gedeelte? heb laatst een hele rits videofilmpjes gezien gemaakt vanuit een helicopter waarin ze de 'schade' opmaakten na de orkaan... het rechte gedeelte van het eiland mist inderdaad her en der een stuk strand... op de 'hoek' zegmaar waar riu cancun en palace las americas staan is alles nog intact (ga daar ook heen deze zomer, gelukkig)...

meer mensen hier die deze zomer nog naar Cancun gaan?
Was iid op het rechte stuk, denk zo'n 5 minuten van het Hilton lopend. Ben der maar een dag gebleven vanwege het strand en de sfeer die er hing.

Iemand dus geweest en hoe ligt het er nu bij?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_39818301
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Ook ingelogd op het forum daar dan?
ja ik ben er al een tijdje lid
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:36:13 #190
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39821542
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:50 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

ja ik ben er al een tijdje lid
Na checken fotoboek herinner ik me je introductie topic ook weer!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39835255
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Na checken fotoboek herinner ik me je introductie topic ook weer!
met mijn brakke engels
engels praten gaat me heel goed af maar schrijven ietsje minder haha
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:13:54 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39836322
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 22:40 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

met mijn brakke engels
engels praten gaat me heel goed af maar schrijven ietsje minder haha
Geeft niets! Welkom terug in NL.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40008800
Tijdens een zonnige dag op het strand, nadat we een aantal weken hebben lopen klussen(daardoor geen vakantie dit jaar) hebben mijn vriendin en ik besloten om 2 vrienden van ons te vragen of ze volgend jaar 2 of het liefst 3 weken mee gaan naar Mexico. Zij lagen op het strand van Tenerife en dachten er precies het zelfde over...

We gaan dus volgend jaar met ze 4e naar Mexico, in de periode van 20 juli tot 20 augustus...heb van de week wat gidsen bij een reisbureau gehaald om wat ideeën op te doen!

Wij willen tijdens de vakantie lekker op het strand liggen, jetskiën, snorkelen,auto huren(om wat meer te ontdekken) Als met al lekker uitrusten maar ook zeker bezig zijn.

Heeft er iemand nog een goede leuke tip?
Van wat ik nu weet, Cancun is denk ik te druk.
Willen denk ik wel all inclusieve maar er moeten zeker wat restaurantjes en andere tentje in de buurt zijn.

We gaan er op dit moment van uit dat de reis 1500¤ p.p. gaat kosten, is dit een redelijk bedrag ligt dit hoger of lager. En 1000¤ zak geld daar moet toch wel voldoende zijn?Dus voor excursies, eten/drinken en shoppen?
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:20:09 #194
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_40008970
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:15 schreef Hubertje het volgende:
Tijdens een zonnige dag op het strand, nadat we een aantal weken hebben lopen klussen(daardoor geen vakantie dit jaar) hebben mijn vriendin en ik besloten om 2 vrienden van ons te vragen of ze volgend jaar 2 of het liefst 3 weken mee gaan naar Mexico. Zij lagen op het strand van Tenerife en dachten er precies het zelfde over...

We gaan dus volgend jaar met ze 4e naar Mexico...heb van de week wat gidsen bij een reisbureau gehaald om wat ideeën op te doen!

Wij willen tijdens de vakantie lekker op het strand liggen, jetskiën, snorkelen,auto huren(om wat meer te ontdekken) Als met al lekker uitrusten maar ook zeker bezig zijn.

Heeft er iemand nog een goede leuke tip?
Van wat ik nu weet, Cancun is denk ik te druk.
Willen denk ik wel all inclusieve maar er moeten zeker wat restaurantjes en andere tentje in de buurt zijn.

We gaan er op dit moment van uit dat de reis 1500¤ p.p. gaat kosten, is dit een redelijk bedrag ligt dit hoger of lager. En 1000¤ zak geld daar moet toch wel voldoende zijn?Dus voor excursies, eten/drinken en shoppen?
hoezo is cancun te druk? Op het strand is het echt alles behalve druk namelijk. Er zitten veel leuke uitgaansgelegenheden pal tegenover het hotel (Alle riu hotels staan weer pal aan zee, het eiland is amper 100M breed) waar je ook kunt winkelen. Dan heb je dus alles, zon, zee, strand, all.inc formule, én je kunt nog gaan stappen en weer binnen 5 min op je hotelkamer zijn

bovendien heb je bij cancun (tenminste Riu Cancun, Riu palace las Americas en riu Caribe) de zekerheid dat het strand nog intact is, in tegenstelling tot playa del carmen, op dat lange rechte stuk ontbreekt hier en daar een stuk strand)

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_40009096
Weet het ook niet zeker, maar bij het reis bureau vertelde ze wat verhalen. Grote discotheken veel amerikanen. Kwam allemaal erg druk op mij over.. Moet nog veel meer lezen hoor..daarom ook deze reactie zodat ik veel meer info krijg
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:39:45 #196
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40009631
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:15 schreef Hubertje het volgende:
Tijdens een zonnige dag op het strand, nadat we een aantal weken hebben lopen klussen(daardoor geen vakantie dit jaar) hebben mijn vriendin en ik besloten om 2 vrienden van ons te vragen of ze volgend jaar 2 of het liefst 3 weken mee gaan naar Mexico. Zij lagen op het strand van Tenerife en dachten er precies het zelfde over...

We gaan dus volgend jaar met ze 4e naar Mexico, in de periode van 20 juli tot 20 augustus...heb van de week wat gidsen bij een reisbureau gehaald om wat ideeën op te doen!

Wij willen tijdens de vakantie lekker op het strand liggen, jetskiën, snorkelen,auto huren(om wat meer te ontdekken) Als met al lekker uitrusten maar ook zeker bezig zijn.

Heeft er iemand nog een goede leuke tip?
Van wat ik nu weet, Cancun is denk ik te druk.
Willen denk ik wel all inclusieve maar er moeten zeker wat restaurantjes en andere tentje in de buurt zijn.

We gaan er op dit moment van uit dat de reis 1500¤ p.p. gaat kosten, is dit een redelijk bedrag ligt dit hoger of lager. En 1000¤ zak geld daar moet toch wel voldoende zijn?Dus voor excursies, eten/drinken en shoppen?
Jij hebt precies dezelfde wensen als ons! All Inclusive, maar genoeg andere tentjes in de omgeving!

Wij gaan naar Playa del Carmen. Is iets rustiger en authentieker dan Cancun. Ook is de sfeer meer verEuropeest! Cancun is meer Amerikaans.

Wij zitten in Riu Tequila ( 9 september - 24 september). Je kan dan gebruik maken van 3 verschillende resort, zwembaden en strand. Inclusief bar en restaurants (behalve diner).

Ook het budget komt aardig in dezelfde richting. Wij gaan 16 dagen ()langer kon niet helaas) en het kost ons ¤ 3500,= met twee personen. Dit is inclusief alle belastingen enzo.

Let er overigens wel op dat je dan in het "hurricane-season" zit. De kans op wat slechter weer is groter. De uren zon per dag en temperatuur allemaal wat minder.

Die ¤ 1000,- zakgeld. Is dat per persoon of voor samen/vieren? Wij nemen pp ongeveer ¤ 1500 mee (creditcard/bankpas/contant). Ik kan je na de vakantie vertellen wat je overhoudt!

Algemeen vraagje daan diegen die net terug zijn: moet je bij vertrek vanaf Cancun ter plekke nog luchthavenbelasting betalen zoals in bijvoorbeeld Sri Lanka en de Malediven?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40009895
Oke, leuk hoor!!
Wat is dan de beste periode om te gaan??

Die 1000¤ is voor ons 2!
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:52:40 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40010110
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:46 schreef Hubertje het volgende:
Oke, leuk hoor!!
Wat is dan de beste periode om te gaan??

Die 1000¤ is voor ons 2!
Tja, hurricane-season duurt van mei tot en met oktober. Dus darbuiten zou ik zeggen. Al hebben wij ook het idee dat de kans klein is dat er toevallig net daar en net op die periode een hurricane is. Dat risico zijn wij bereid te nemen (je moet alles meegemaakt hebben toch?).

De reisbureaus adviseren vaak om toch buiten die periode te gaan.

Die ¤ 1000,= kan genoeg zijn. Je gaat immers all-in. Ligt eraan wat je aan excursies gaat doen en of je (ondanks all-in) veel buiten hotel(resort) gaat eten, zoals wij van plan zijn.

Overigens zijn de Riu hotels alleen via Arke te boeken (dacht ik). Riu is een keten die wereldwijd een kwaliteitsstandaard hanteert (volgens reisbureau). De kwaliteit is zondermeer goed te noemen. Ook volgens de beoordeling op vakantiereiswijzer.nl!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:42:24 #199
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_40020433
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Tja, hurricane-season duurt van mei tot en met oktober. Dus darbuiten zou ik zeggen. Al hebben wij ook het idee dat de kans klein is dat er toevallig net daar en net op die periode een hurricane is. Dat risico zijn wij bereid te nemen (je moet alles meegemaakt hebben toch?).

De reisbureaus adviseren vaak om toch buiten die periode te gaan.

Die ¤ 1000,= kan genoeg zijn. Je gaat immers all-in. Ligt eraan wat je aan excursies gaat doen en of je (ondanks all-in) veel buiten hotel(resort) gaat eten, zoals wij van plan zijn.

Overigens zijn de Riu hotels alleen via Arke te boeken (dacht ik). Riu is een keten die wereldwijd een kwaliteitsstandaard hanteert (volgens reisbureau). De kwaliteit is zondermeer goed te noemen. Ook volgens de beoordeling op vakantiereiswijzer.nl!
Ja dat hurricane season is wel waar, zit er dit jaar ook weer midden in...vorig jaar zelfde, alleen zoals je zegt, dat risico is gewoon te nemen. Mocht er echt een zware orkaan plaatsvinden dan wordt je ruim op tijd in veiligheid gebracht.

En die 1000 euro: zou voor mij teveel zijn, maar ik blijf dan ook bijna elke dag in het resort... wel 1 dag een excursie. Voor eten/drinken heb je het niet nodig. je kan/mag ook eten meenemen uit het resort op excursies. Daarvoor zijn speciale plastic bakjes te verkrijgen. maar als je dus wel veel buiten het resort wilt eten, en nog spullen wilt kopen (er veel zilver bijvoorbeeld, tegen vrij lage prijzen) dan zal het wel handig zijn.

En die kwaliteitsstandaard van riu is inderdaad top. nu zelf 2x mogen ervaren, beide keren alles tot in de puntjes verzorgt. ook het eten (wat nog wel het belangrijkste is... stel je voor dat je buikkramp krijgt ofzo ) gewoon top! heb vrij veel ijs gegeten ook, en dat is toch wel risky vaak, zeker met die temperaturen... toch nergens last van gehad!

Daarbij ging riu zelfs zo ver dat een mexicaan me schoen ging plakken...ik vroeg bij de receptie alleen om wat superlijm om me schoen te fiksen... paar minuten later kwam zo'n technische dienst swa van het hotel met koffer gereedschap...5 min later was me schoen gefikst

En over die luchthavenbelasting op de terugweg: Hoef je in Cancun niet te betalen. op Punta Cana moest dat weer wel.
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 19:00:38 #200
5428 crew  miss_sly
pi_40020913
Als je een maand naar Mexico gaat, vind je het dan niet jammer om alleen naar Cancun of Playa del Carmen te gaan? Mexico heeft zoveel meer en dat zie je niet als je alleen eens een keer een auto huurt, daarvoor is het land echt te groot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40025642
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Tja, hurricane-season duurt van mei tot en met oktober. Dus darbuiten zou ik zeggen.

Die ¤ 1000,= kan genoeg zijn. Je gaat immers all-in. Ligt eraan wat je aan excursies gaat doen en of je (ondanks all-in) veel buiten hotel(resort) gaat eten, zoals wij van plan zijn.
Reisbureau zei ook al dat we het beste rond 20 juli konden vertrekken, hoe meer we naar de 20 augustus toe zouden gaan groter de kans is idd...

Wij zijn denk ik wel van plan om toch regelmatig ergens anders te eten..Maar zijn de prijzen een beetje zoals op de spaanse costa's of kan je voor veel minder stukken meer eten.
Die 1000¤ is maar een richtpunt natuurlijk
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:14:37 #202
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40026480
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:00 schreef miss_sly het volgende:
Als je een maand naar Mexico gaat, vind je het dan niet jammer om alleen naar Cancun of Playa del Carmen te gaan? Mexico heeft zoveel meer en dat zie je niet als je alleen eens een keer een auto huurt, daarvoor is het land echt te groot.
Wij gaan 16 dagen en hebben ook overwogen een rondreis te doen. We hebben echter besloten een echte relax vakantie te houden. Dus veel strand, weinig reizen.

Die rondreis staat nu gepland als huwelijksreis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:15:29 #203
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40026519
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:50 schreef Hubertje het volgende:

[..]

Reisbureau zei ook al dat we het beste rond 20 juli konden vertrekken, hoe meer we naar de 20 augustus toe zouden gaan groter de kans is idd...

Wij zijn denk ik wel van plan om toch regelmatig ergens anders te eten..Maar zijn de prijzen een beetje zoals op de spaanse costa's of kan je voor veel minder stukken meer eten.
Die 1000¤ is maar een richtpunt natuurlijk
Wat ik begrepen heb ligt het prijsniveau voor bv uit eten ongeveer gelijk aan hier in NL.

Ik laat het je weten zodra ik terug ben oke!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 22:47:32 #204
5428 crew  miss_sly
pi_40027841
De prijzen in de restaurants aan de hotelboulevard in Cancun zijn ongeveer gelijk aan gewone restaurants hier in Nederland. ls je de stad in gaat zal het al een stuk goedkoper worden en in overig Mexico kun je heerlijk eten voor heel weinig geld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40029248
IS goed sanger..ik hoor alles wel!!ben benieuwd hoor!!En natuurlijk wat mooie foto's erbij!haha
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:07:22 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40038943
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:21 schreef Hubertje het volgende:
IS goed sanger..ik hoor alles wel!!ben benieuwd hoor!!En natuurlijk wat mooie foto's erbij!haha
Uiteraard
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40425874
kben vanochtend terug gekomen uit playa del carmen. ik ben er dus voor 3 weken geweest en dat is eigenlijk 1 week te lang. ik zat in het nieuwe RIU palace (riviera maya) hotel en dat zag er allemaal mooi uit, we waren geupgrade van RIU yucatan, en dit was ¤3000 in ons voordeel, geen slechte deal dus.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:30:48 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40427129
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:38 schreef CittaR het volgende:
kben vanochtend terug gekomen uit playa del carmen. ik ben er dus voor 3 weken geweest en dat is eigenlijk 1 week te lang. ik zat in het nieuwe RIU palace (riviera maya) hotel en dat zag er allemaal mooi uit, we waren geupgrade van RIU yucatan, en dit was ¤3000 in ons voordeel, geen slechte deal dus.
Dan zat je wel wat meer vanaf het centrum (toch?)

En hoezo een week te lang? Nog excursies gedaan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40428450
centrum was 10 minuten lopen dus dat viel nog wel mee. ik heb wat excursies gedaan maar aangezien iedereen daar maar 1 week tot 10 dagen blijft zie je veel mensen komen en gaan en daar werd ik een beetje moe van, elke keer weer nieuwe mensen zoeken om uit te gaan etc.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:24:07 #210
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40428777
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:14 schreef CittaR het volgende:
centrum was 10 minuten lopen dus dat viel nog wel mee. ik heb wat excursies gedaan maar aangezien iedereen daar maar 1 week tot 10 dagen blijft zie je veel mensen komen en gaan en daar werd ik een beetje moe van, elke keer weer nieuwe mensen zoeken om uit te gaan etc.
Verder wel goed bevallen? Heb je foto's (die je wilt delen?)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40430660
foto's nog niet op computer gezet maar ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:51:24 #212
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_40937583
Morgen vlieg ik naar Cancun, Mexico... 12.00 uur inchecken, 15.00vertrekt de vlucht... zal toffe foto's maken, duim even voor mooi weer en dat er geen orkanen mogen ontstaan!

dag allemaal!
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:54:57 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40937683
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 14:51 schreef EsDe het volgende:
Morgen vlieg ik naar Cancun, Mexico... 12.00 uur inchecken, 15.00vertrekt de vlucht... zal toffe foto's maken, duim even voor mooi weer en dat er geen orkanen mogen ontstaan!

dag allemaal!
Veel plezier
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41073839
Voor degenen die nog moeten vertrekken, hier alvast enkele opwarmertjes ...
Tulum


Cozumel


tip: als je naar Cozumel gaat, ga dan niet naar het nationaal park Chankanaab, het is nog niet terug opgebouwd na de orkanen van vorig jaar en bovendien is het koraal en ook de vissen er verdwenen.

nog een tip: Ga in Playa del carmen een eindje weg van de 5th av., de zijstraten in, daar is alles goedkopen, bvb. om te eten en zo.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 19:59:31 #215
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_41104412
Hey Sanger, jij hier ook??

Zien er gaaf uit die foto's krijg er zo steeds meer zin in.
thnx voor de tip over Playa.

Ok wij zullen onze ervaring in dit topic zetten als wij weer terug zijn van onze 16 dagen mexico.
Planning is 12 september weg, en de 27e weer retour.
The Admirals......1995-2007
  woensdag 23 augustus 2006 @ 23:45:35 #216
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41113900
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:59 schreef RodenCity het volgende:
Hey Sanger, jij hier ook??

Zien er gaaf uit die foto's krijg er zo steeds meer zin in.
thnx voor de tip over Playa.

Ok wij zullen onze ervaring in dit topic zetten als wij weer terug zijn van onze 16 dagen mexico.
Planning is 12 september weg, en de 27e weer retour.
Al een tijdje hoor Roden

Denk dat je te laat gaat zijn, wij zijn eerder terug

De foto's van de Fok! Meet in PdC staan er dan al op
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41273852
Hallo allen, Ik heb een beetje gebladerd in alle topics over Mexico. Maar volgens mij heb ik mijn antwoord nog niet gevonden.
Ik wil volgend jaar voor 2 a 3 weken naar Mexico. Ik weet het is kort, maar als het bevalt kan ik altijd terug.
Nou ziet het er naar uit dat ik alleen ga wegens een aantal redenen. Nou vroeg ik me af is dit verstandig en zijn er dan dingen waar ik op moet letten.
Ik zou graag alleen een vliegticket willen kopen en dan in Mexico een min of meer uitgestippelde route willen rond reizen.
Heeft iemand tips, sites alles wat handig is.
Let wel. Het is pas iets voor over een klein jaar, maar denk dat voorbereing wel belangrijk is


Bedankt alvast
pi_41274545
nou mensen..

ik ben sinds 2 dagen ook terug uit mexico..

wat een geweldige tijd heb ik gehad daar.. echt super!! veel gezien en veel beleeft..

zal ff een paar foto's posten




















enige wat wat minder was is dat we aangehouden zijn door een paar corrupte politie. We moesten veel geld betalen of anders werden we gearresteerd. De politie in mexico is namelijk behoorlijk gewapend met m4's en shotguns... toen wou ik bellen naar een contactpersoon en dat vonden ze toch niet zo leuk.. uiteindelijk (na dik half uur) mochten we weggaan zonder enige bekeuring.

owhh.. en ik heb nog steeds nachtmerries van die rot tope's.... wat een kutdingen!!
Dit keer zonder signature
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:10:11 #219
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41274810
Gewoon beetje afdingen bij de politie. Zij willen je niet mee nemen en ze willen wel wat verdienen. Als je laat blijken dat je echt niet gaat betalen wat ze vragen nemen ze met minder ook wel genoegen. Tis idd kut maarja.. hoort ook bij je reis!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41274947
quote:
Gewoon beetje afdingen bij de politie
ik had niks foutgedaan!
Dit keer zonder signature
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:36:53 #221
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_41275900
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:12 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

ik had niks foutgedaan!
Dat zal die agent een worst wezen.. die moet ook kerstspullen kopen voor de familie. Of je gaat mee of je betaald wat. Hij verzint wel iets wat je gedaan zou hebben hoor. Toen ik een keer met Mexicanen mee reed in D.F. werden we aangehouden. Die agent vertelde dat hij al 10 minuten achter hem reed en hem naar de kant wilde halen en dat we aan het vluchten waren. Hij wilde ons naar de kant halen omdat het nummer van het nummerbord van de auto een even nummer was en daar mocht je op woensdag niet mee in D.F. rijden (ze hanteren daar een systeem met nummers om het aantal auto's in de stad te matigen). Het mooie was... het was donderdag, een dag waarop dat nummer wel mocht rijden ! Verteld die gigantisch oetlul dat we gister ook al in de stad reden terwijl we gewoon op door reis waren.

Nouja.. gewoon 500 pesos neerleggen en anders werdt je auto meegenomen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_41284230
die watervallen en zo, waar is dat? echt mooi
pi_41284325
Hallo luitjes,

Wij, ik en mijn vriendin vliegen 14 September op Cancun om daar vervolgens een 2 weken durende rondreis te maken. Daarna zitten we nog een week in playa del carmen.

Wat mogen we beslist niet missen?
We rijden via chiapas terug naar playa.

Gaan er nog meer mensen deze periode?
En moeten we ons nog een beetje voorbereiden op het hurricane season?

Gr. Hans
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:03:44 #224
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41284383
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:01 schreef Hansel73 het volgende:
Hallo luitjes,

Wij, ik en mijn vriendin vliegen 14 September op Cancun om daar vervolgens een 2 weken durende rondreis te maken. Daarna zitten we nog een week in playa del carmen.

Wat mogen we beslist niet missen?
We rijden via chiapas terug naar playa.

Gaan er nog meer mensen deze periode?
En moeten we ons nog een beetje voorbereiden op het hurricane season?

Gr. Hans
Ik en mijn gaan 9 september naar Playa. Rodencity en zijn gaan 12 september naar Playa.

Niet missen? Genoeg dacht ik zo. Zwemmen met dolfijnen, snorkelen cq duiken, jeep/quadsafari, Chitzen Itza, Tulum, Xelha etc......

Wanneer arriveer je in Playa?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41284865
vanaf 28 september zitten we 1 week in playa
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:35:30 #226
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285015
Dan zijn wij alweer weg...dus je kunt niet meedoen aan de meet....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285103
uh??? "de meet"?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:52:40 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41285441
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:39 schreef Hansel73 het volgende:
uh??? "de meet"?
Rodencity (en co.) en ik (en co.) gaan meeten in PdC
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41285823
Ok, jammer.
Was misschien wel leuk geweest.
Jullie blijven 2 weken in playa?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:25:57 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41286323
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:07 schreef Hansel73 het volgende:
Ok, jammer.
Was misschien wel leuk geweest.
Jullie blijven 2 weken in playa?
16 dagen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:16:46 #231
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_41295134
yups wij ook 16 dagen.
Was eventueel wel tof geweest om een de meet uit te breiden...
Maar ja, volgend jaar beter.
The Admirals......1995-2007
pi_41297661
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:56 schreef moon1702 het volgende:
die watervallen en zo, waar is dat? echt mooi
kleine watervallen is in aqua azul en de grote is misol-ha (daar is de film tarzan opgenomen en heeft arnold naar beneden gesprongen in preditor)

alle 2 dicht bij palenque
Dit keer zonder signature
pi_41305953
nu weet ik weer waar ik naartoe moet als ik ooit nog eens naar Mexico ga
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:08:03 #234
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_41307679
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:04 schreef Ericjuh het volgende:
nou mensen..

ik ben sinds 2 dagen ook terug uit mexico..

wat een geweldige tijd heb ik gehad daar.. echt super!! veel gezien en veel beleeft..

zal ff een paar foto's posten
Gave fotos!!!
quote:
enige wat wat minder was is dat we aangehouden zijn door een paar corrupte politie. We moesten veel geld betalen of anders werden we gearresteerd. De politie in mexico is namelijk behoorlijk gewapend met m4's en shotguns... toen wou ik bellen naar een contactpersoon en dat vonden ze toch niet zo leuk.. uiteindelijk (na dik half uur) mochten we weggaan zonder enige bekeuring.
Graag gedaan!!!

Kees
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:37:27 #235
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_41346285
Ben sinds vandaag terug uit Cancun, top tijd gehad, echt geweldig

Wel even wennen, temperatuur hier nu momenteel een graadje of 7, grijze lucht etc... cancun mooi blauwe lucht, zon, groene planten etc.

ik wil weer terug per direct
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_41349532
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 22:08 schreef Casey het volgende:

Graag gedaan!!!

Kees
????
Dit keer zonder signature
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:26:41 #237
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_41362089
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:11 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

????
Met wie had jij gebeld? Nummer eindigend op 443? Anders was er gewoon nog iemand anders en ben ik in de war
pi_41363034
Casey, even een vraagje, zijn jullie ook partners van K. Tideline in Playa? Zo ja dan stuur ik je even een mailtje, misschien dat je me even ergens mee kan helpen?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:56:49 #239
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_41363124
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:54 schreef Vogue het volgende:
Casey, even een vraagje, zijn jullie ook partners van K. Tideline in Playa? Zo ja dan stuur ik je even een mailtje, misschien dat je me even ergens mee kan helpen?
Stuur maar
pi_41363671
verstuurd
pi_41364899
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:26 schreef Casey het volgende:

[..]

Met wie had jij gebeld? Nummer eindigend op 443? Anders was er gewoon nog iemand anders en ben ik in de war
twas een dame die ik belde
Dit keer zonder signature
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:27:39 #242
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_41365998
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:51 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

twas een dame die ik belde
Ok dan was ik in de war ;-) Ging dus om iemand anders. Toeval, ongeveer dezelfde tijd.
pi_41382849
geen probleem,

maar aan je reactie te lezen gebeurt het dus regelmatig!
Dit keer zonder signature
  vrijdag 1 september 2006 @ 01:47:17 #244
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_41384236
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 01:05 schreef Ericjuh het volgende:
geen probleem,

maar aan je reactie te lezen gebeurt het dus regelmatig!
Nee, dat valt wel mee. Wij geven de klanten een papier mee, waarin duidelijk staat dat er geen boetes aan hen uitgeschreven mogen worden. In het Spaans dus. Als ze dat laten zien druipen de meeste foute agenten al weer af. Soms heb je er 1 tussen die wat meer overtuigingskracht nodig heeft en die kafferen we hier op kantoor dan vrolijk uit. Pure bluf natuurlijk want ik kan hiervandaan natuurlijk helemaal niets! Maar op het moment dat je ze om hun dienstnummer gaat vragen worden ze erg nerveus en is het probleem acuut opgelost! Voor de duidelijkheid: dat is dit jaar nog maar 1 keer voorgekomen (vandaar dat ik dacht dat jij dat was). Het hoort er een beetje bij.

Groetjes,

C.
pi_41512901
Hallo,

Wij kunnen volgend jaar waarschijnlijk 3 weken naar Mazatlán aan de westkust!
Is dit de moeite waard? Zijn er nog genoeg andere dingen te doen in de buurt? We hebben een auto ter beschikking!
Zijn er in Mazatlán ook watersport mogelijkheden zoals duiken,snorkelen,jetski enz?

Iemand tips??
pi_42726973
Nog een ruime maand!!

Hier even een greep aan de plaatsen die we aan gaan doen (in Mexico dus, Guate, Belize en Honduras heb ik buiten beschouwing gelaten):

-Cancun (start, overnachting)
-Valladolid, cenote dzit'nup, Chichen Itza
-Izamal (overnachting)
-Merida (2 overnachtingen)
-Hacienda Yacxopoil
-Celestun
-Uxmal
-Kabah
-Campeche (overnachting)
-Palenque (overnachting)
-Agua Azul & Misol-Ha
-san Cristobal de las Casas (2 overnachtingen)
-San Juan Chamula en Zinacantan
-Tulum (cabañas aan het strand) (overnachting)
-Playa del Carmen om nog 3 nachtjes uit te rusten (3 overnachtingen)
-Cancun (vertrek)

Ik ben eigenlijk in al deze plaatsen al geweest, maar vind het zó geweldig dat ik heel graag weer terug wil. Nu kan ik alles aan mijn pa laten zien
pi_42727061
Wat leuk Vogue!
Kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
pi_42727976
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 23:27 schreef Liejannuh het volgende:
Wat leuk Vogue!
Kan me voorstellen dat je er zin in hebt!
Liejannuh! Hoe is het met jou dan? En wat is jouw nieuwste reis?
Volgend jaar moet ik echt van mezelf eens ergens anders naartoe Dus dan wordthet waarschijnlijk China (ben al begonnen met een cursus Mandarijns Chinees waar ik geen hout van snap)
pi_42728159
Liejannuh, hoe heb je dat trouwens destijds gedaan met openbaar vervoer in Guatemala? Ik heb geen zin om de helft van de reis opgepropt in een chickenbus te zitten, een paar keer een uurtje of wat is geen probleem. Maar waarschijnlijk zijn er heel gemakkelijk transfers te boeken? Ik ben eigenlijk gewend dat de chauffeur bij de grens al klaarstaat maar dat is nu wel even anders natuurlijk Of kan ik dat allemaal in de LP vinden?
pi_42728488
Hi! Dit jaar voor mij geen grote reizen, moet nu echt eens afstuderen en dat heeft even prioriteit. Wel al een paar stedentrips gedaan, dus ik mag nog niet echt klagen.
Ik zit overigens heel erg met India en Egypte in mijn hoofd, dus grote kans dat ik daar naar toe ga.

Maar, qua vervoer. Vanaf San Christobal hebben wij een minibusje geregeld en aan de grens stond een ander busje klaar naar Panajachel waarin we konden over stappen. Volgens mijn dagboek (ik ben zo'n verveel die de meest lullige details opschrijft af en toe! ) kostte dat 2 jaar geleden tussen de 350 pesos en 50 dollar. Wij hebben de 350 pesos variant genomen en dat was gewoon goed.

In Panajachel hebben we bustickets geregeld voor naar Antigua, Rio Dulce en Tikal en dat kostte 40 dollar. Ze beweerden dat het eerste klas bussen waren, maar dat waren het volgens mij niet echt. Maar het voldeed allemaal uitstekend.

En dan ga ik nu mijn bed opzoeken.
  zaterdag 23 december 2006 @ 07:18:23 #251
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_44675712
Iemand ondertussen al naar Playa Balandra geweest, 20 km van Laz Paz, Baja California?

Ik zat net foto's te kijken op een website en zag de hele dag terugflitsen in m'n gedachten.

http://www.intangibility.(...)l/LaPaz00/Playa.html

Die jongen die die website heeft gemaakt heeft trouwens goed z'n best gedaan met die foto's zeg. Zien er echt prima uit.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 27 december 2006 @ 08:38:36 #252
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44762725
Mooie site hoor!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:06:57 #253
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_44852304
Wij zitten te denken om naar Mexico te gaan (eerste keer). Dit zou in juni moeten gebeuren, hoe zit het dan met de orkanen en andere stormen?

iemand daar ervaring mee?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_44852445
Wij waren er eind mei/begin juni van dit jaar en de regentijd begon toen een beetje. Dus niet al te heet en zo nu en dan behoorlijk nat. Aqua Azul was minder mooi, omdat dit het mooiste van kleur is als de zon schijnt en de lucht onbewolkt. Maar ondanks wat regen hebben we een heerlijke vakantie gehad!

Wil je rondreizen of alleen naar het strand?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:19:01 #255
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_44852594
rondreizen als in een aantal excursies Snorkeltrips enzo.

Het liefst halverwege mei dus? Een keer een bui is niet erg zolang het maar niet dagen hoost...
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_44852677
Vaste standplaats aan de kust dus? Dan heb je er minder last van, volgens mij. regen hadden we vooral in de binnenlanden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 december 2006 @ 12:27:42 #257
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_44852765
ah ok, word idd een hotel (cancun naar alle waarschijnlijkheid) vandaar gaan we meestal kijken wat er te doen is.

Iets met dolfijnen schijnt erg leuk te zijn En aangezien we bezig zijn met het behalen van een duikbrevet is dat misschien wel leuk
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_44853300
Cancun, en dan vooral de hotel-boulevard, vond ik niet zo bijzonder. Ik heb hier verhalen gehoord over andere plekken (Playa del Carmen, die eilandjes) die me leuker lijken dan Cancun. Dat is gewoon een stukje VS, met veel Amerikanen, duur, grote hotels, lawaai....niet bepaald Mexico, imo
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 december 2006 @ 13:03:17 #259
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_44853658
In playa del carmen hebben we ook nog een hotel gezien, nog maar eens verder neuzen dan
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_44854172
Ik raad jullie ook Playa aan, ten eerste zit je dan dichterbij de excursies (Tulum, Xelha, Coba, Chichen Itza, scheelt vaak een uur rijden en het eiland Cozumel om te duiken ligt aan de overkant van Playa)), en ten tweede is het plaatsje zelf gewoon een stuk leuker. Ik ben er 4 jaar geleden voor het eerst geweest, toen was het erg leuk, wel vrij groot maar een cool sfeertje. 2 Weken geleden was ik er voor het laatst. Nu is het veel groter en is er wel wat commerciele onverschilligheid, maar nog steeds leuk. Ik denk dat het over een jaar of 5 niet meer leuk is als het zo hard door blijft groeien.

Hotels te over in Playa del Carmen, net als restaurants, zilverwinkels (echt heeeeeel veel), barretjes, winkelcentra en natuurlijk een mooi strand met een superblauwe zee. En als je all night long wil gaan stappen kan je de bus naar Cancun nemen, uurtje rijden, gaat 24 uur per dag iedere 10 minuten ('s nachts iets minder vaak). Als je all-in wil kom je vaak op de hotelzone van Playa del Carmen uit, Playacar (mooooie stranden), in het stadje zelf (ook mooie stranden) heb je voornamelijk veel B&B's omdat er al zoveel restaurants zijn, en een paar appartementen.
pi_44854683
In Playa Del Carmen heb je eigenlijk maar een leuke discotheek (Blue parrot), je hebt ook een soort mexicaanse salse/merengue club voor de incrowd, maar dit vond ik minder. Vraag me niet hoe iet heette, zit eveneens in het centrum.
pi_44855376
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:35 schreef Jeanne_Darc het volgende:
In Playa Del Carmen heb je eigenlijk maar een leuke discotheek (Blue parrot), je hebt ook een soort mexicaanse salse/merengue club voor de incrowd, maar dit vond ik minder. Vraag me niet hoe iet heette, zit eveneens in het centrum.
dat valt zeker tegen in playa del carmen... de blue parrot ziet er wel geinig uit maar ik vond het concept niet echt onwijs dat er 2 verschillende soorten muziek werd geluisterd 20 meter van elkaar af (het is een openlucht disco zeg maar).
Ik zou eigenlijk echt moeten weten hoe die andere club heet maar ik kan er niet op komen. elke avond live salsa muziek, het ziet er wel geinig uit alleen het personeel daar was gewoon echt asociaal. ik had dan bijvoorbeeld 5 bier gehaald, laten we zeggen dat dat 10 euro was, dan betaal je met 20 en dan moet je nog om je wisselgeld gaan vragen.
pi_44855715
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:59 schreef CittaR het volgende:

[..]

dat valt zeker tegen in playa del carmen... de blue parrot ziet er wel geinig uit maar ik vond het concept niet echt onwijs dat er 2 verschillende soorten muziek werd geluisterd 20 meter van elkaar af (het is een openlucht disco zeg maar).
Ik zou eigenlijk echt moeten weten hoe die andere club heet maar ik kan er niet op komen. elke avond live salsa muziek, het ziet er wel geinig uit alleen het personeel daar was gewoon echt asociaal. ik had dan bijvoorbeeld 5 bier gehaald, laten we zeggen dat dat 10 euro was, dan betaal je met 20 en dan moet je nog om je wisselgeld gaan vragen.
Die tent had een hele simpele naam. Iets van Club Salsa, ik kom er gewoon niet op. Van het barpersoneel heb ik niks gemerkt, ik heb ook niks uitgegeven daar behalve de entree. Vond het wel 'aardig' maar meer ook niet. Ik ben ook een keer in een achteraf clubje beland, daar werden we echt weggekeken door de locals, die tent zat tegenover de standplaats van de kleine busjes (vannetjes die naar tulum of cancun reden, ik kom gewoon niet op de naam). We zijn ook maar een keer of 3 uitgegaan in 2 weken tijd, er was niet zoveel, maar de behoefte had ik ook niet zo in Playa.
pi_44856225
een erg simpele naam idd maar ik ben erachter... mambo café
pi_44856504
Dat is hem! Podium met een mambo(?) band die de hele avond mensen moest opzwepen. Ik kwam niet echt van de vloer, maar ja, ik ben niet voor niks Hollander ;-)
pi_44856983
ik heb het ook verschillende malen geprobeerd maar die muziek daar gaat gewoon echte te snel en als je zag wat voor mensen daar ook aan het dansen waren schok dat toch wel af om er tussen te gaan staan.
  zaterdag 30 december 2006 @ 15:11:59 #267
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_44857399
playa del carmen dus de betere optie lees ik..

Ik zal het mijn vriendin zeggen kan die weer ff de boeken in duiken
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_44871863
Mambo cafe is een keten die volgens mij door het hele land zit. Ik ging er in Cancun wel eens heen, best een leuke toko, ze laten vaak salsa- en merenguebands uit Cuba overvliegen, mooi om te kijken hoe de mensen dansen, maar om er nou zelf als Hollander tussen te staan... ik voelde me wel een beetje een stijve hark daarzo
pi_44875519
Mambo cafe is dus gewoon iets commercieels. En ik maar denken dat ik iets authentieks gevonden had Salsa dansen kan ik niet, de gemiddelde Mexicaan wel, maar als ik ga stappen wil ik gewoon een DJ.
  zondag 31 december 2006 @ 18:49:50 #270
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44898830
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:11 schreef Magic666 het volgende:
playa del carmen dus de betere optie lees ik..

Ik zal het mijn vriendin zeggen kan die weer ff de boeken in duiken
Zeker de beste optie!

Wij zaten in Hotel Riu Tequila, en dat was echt perfect. Zit ook op Playacar. Zit wel iets verder van het strand, maar dat is prima te lopen of met de golfkart.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_44899106
wij zouden naar Hotel RIU Yucatan gaan. maar dat zat vol toen werden we overgeplaatst naar RIU Palace Riviera Maya (nieuwe hotel). 3 weken zat ik er, maar na 2 weken heb je het echt wel gezien...
het was wel echt super, een vakantie om nooit te vergeten...
was trouwens ook grappig dat ook Deco (portugese voetballer) daar ook 3 weken zat, zegt wel veel over hoe luxe dat hotel wel niet was...
pi_44900498
Volgens mij liggen alle resorts aan Playacar. Een hotel lag aan de strip midden in het stadje. Wij liepen elke avond de vanuit het stadje de hele route terug naar het hotel. Was veilig. Wij zaten in Iberostar Tucan, bijna helemaal achteraan. Die resorts waren inderdaad superluxe. Aan het strand kwamen die meiden en jongens (butlers) van het hotel je drankjes niet alleen brengen, maar ook afhalen. Echt bizar. Amerikanen zijn verwend.... en wij profiteerden daarvan ;-)
pi_44900905
ja service op het strand was idd niet verkeerd. mijn vooroordeel over amerikanen werd deels bevestigd.. ze zijn erg luidruchtig en ze denken dat ze de beste zijn...

gelukkig waren er ook een hoop relaxede amerikanen..
  woensdag 3 januari 2007 @ 01:53:02 #274
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_44962510
Palenque, Chiapas, México:

Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:25:42 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_44965121
Mooie foto hoor SillyWalks!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45076505
Iemand die in dit topic kan helpen? => Fly and Drive Mexico-Guatemala ?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:34:24 #277
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_45077471
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 13:35 schreef Jeanne_Darc het volgende:
In Playa Del Carmen heb je eigenlijk maar een leuke discotheek (Blue parrot), je hebt ook een soort mexicaanse salse/merengue club voor de incrowd, maar dit vond ik minder. Vraag me niet hoe iet heette, zit eveneens in het centrum.
Ik was er 2 jaar geleden geweest toen was de Blue parrot echt heel gaaf.
Heerlijk de hele nacht feesten half op het strand, en mooie vuur shows, heb me daar goed vermaakt.

Je had toen ook nog Kapitan Tutix dat was ook een hele gave tent 400 meter verder op het strand.

Wij zitten te twijfelen of we dit jaar weer naar Mexico gaan.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
pi_45080758
playa del carmen is idd perfect.
Wij zaten in hotel Gran porto real, een schitterend hotel heel dict bij 5th avenue wat een super gave straat is met veel winkels, eet en drink tentjes enz.

Ook allerlei excursies binnen goed bereik.
Met dolfijnen zwemmen raad ik je aan te doen bij delphinus, hier de link van hun website:
http://www.delphinusworld.com/index.php

fijne vakantie! Wij zijn helemaal verliefd geworden op Mexico!


Echt een aanrader!!
pi_45081657
zwemmen met dolfijnen heb ik daar ook gedaan... best duur maar echt een mooie ervaring.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:23:34 #280
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_45083591
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 18:05 schreef Suuz_ het volgende:
playa del carmen is idd perfect.
Wij zaten in hotel Gran porto real, een schitterend hotel heel dict bij 5th avenue wat een super gave straat is met veel winkels, eet en drink tentjes enz.

Ook allerlei excursies binnen goed bereik.
Met dolfijnen zwemmen raad ik je aan te doen bij delphinus, hier de link van hun website:
http://www.delphinusworld.com/index.php

fijne vakantie! Wij zijn helemaal verliefd geworden op Mexico!


Echt een aanrader!!
Hetzelfde hotel als waar ik heb gezeten
Echt een super goed hotel waar gewoon alles geregeld is, goed eten, de hele dag drinken door wordt
zelfs op je handdoek op het strand gebracht.

De 5th avenue is zeker een leuke straat met voor iedereen wat wils.

Ik wil der echt weer terug naartoe.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  zondag 7 januari 2007 @ 10:16:50 #281
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_45102268
Gisteren geboekt voor Mexico Playa del Carmen, hotel Riu Playacar

We vertrekken 12-6

Nog tips voor het hotel?
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  zondag 7 januari 2007 @ 10:40:53 #282
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45102478
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:16 schreef Magic666 het volgende:
Gisteren geboekt voor Mexico Playa del Carmen, hotel Riu Playacar

We vertrekken 12-6

Nog tips voor het hotel?
1 tip neem niet de Riu Playacar maar de Riu Tequila!

De Tequila zitten minder amerikanen, en die zijn heel luidruchtig. Ook is het entertainment iets beter in de Tequila. En volgens mij is de Tequila ook iets goedkoper.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:24:30 #283
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_45102970
quote:
Op zondag 7 januari 2007 10:40 schreef sanger het volgende:

[..]

1 tip neem niet de Riu Playacar maar de Riu Tequila!

De Tequila zitten minder amerikanen, en die zijn heel luidruchtig. Ook is het entertainment iets beter in de Tequila. En volgens mij is de Tequila ook iets goedkoper.
ehhh...... ik quote mijzelf: we hebben gisteren geboekt...

Als ik de reacties lees op vakantiereiswijzer zit het wel goed
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  zondag 7 januari 2007 @ 11:38:05 #284
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45103178
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Magic666 het volgende:

[..]

ehhh...... ik quote mijzelf: we hebben gisteren geboekt...

Als ik de reacties lees op vakantiereiswijzer zit het wel goed
Hij is ook niet slecht, en je kunt vrij gebruik maken van alle faciliteiten in de Tequila als je wilt (behalve diner). Eigenlijk is een Riu nooit slecht. Let maar op, je kunt rekenen op een meer dan goed hotel!

Ook een tip. Neem wat brood mee naar het strand. Gooi dat een meter of 2-3-4 ut de kust in het water en je zult genoeg vis zien. Als je lang genoeg doorgaat komen er zelfs grote vissen! Sommige springen zelfs boven water uit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 7 januari 2007 @ 11:39:26 #285
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_45103204
quote:
Op zondag 7 januari 2007 11:24 schreef Magic666 het volgende:

[..]


Als ik de reacties lees op vakantiereiswijzer zit het wel goed
Dat denk ik ook hoor, alle RIU hotels/resorts staan goed aangeschreven Het lijkt mij heerlijk om daar nog eens een weekje of wat door te brengen
  zondag 7 januari 2007 @ 12:11:58 #286
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_45103925
Eerste keer een Riu hotel dus ik ben benieuwd Ah brood en snorkel mee
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
pi_45136885
WIj gaan 3 juli naar Play...Zitten in El Tukan!! Heerlijk hoor..wij hebben er echt zin in!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 11:07:28 #288
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45137117
quote:
Op zondag 7 januari 2007 12:11 schreef Magic666 het volgende:
Eerste keer een Riu hotel dus ik ben benieuwd Ah brood en snorkel mee
Als je mooi wilt snorkelen ga dan naar Cozumel, kost iets van EUR 11 voor de boot. Daar kun je snorkelen vanaf het ene rif, naar de andere. Duurt ongeveer 45 minuten. Of duiken.

Op Cozumel kun je heel goed een auto huren en zelf rondtoeren! Er staan diverse bouwwerken! Let wel op, ergens midden op het eiland staat er 1, maar dat is nog een wandeltocht van 1,5 uur (uit het hoofd) en bij de paardenranch is het 45 minuten. Wij kwamen daar pas rond 4 uur aan, dus was er geen tijd meer voor. Helaas.

De kust aan de kant van Cuba is erg mooi en woest. Kun je mooie foto's maken. 's Avonds zie je de lichtjes van Cuba.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 8 januari 2007 @ 17:43:26 #289
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_45149238
Hoe zit het daar eigenlijk met een auto huren? is dat redelijk te doen? (rijden ze een beetje normaal, rechts?)
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  maandag 8 januari 2007 @ 17:53:28 #290
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45149644
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:43 schreef Magic666 het volgende:
Hoe zit het daar eigenlijk met een auto huren? is dat redelijk te doen? (rijden ze een beetje normaal, rechts?)
Dat is heel goed te doen ja. Wij hebben 2x een huurauto gehad en niets aan het handje.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_45763623
Allemaal supergoeie tips enzo.
Maar om te snorkelen, is dit alleen maar te doen in de buurt van Cancun en Cozumel?
Of valt er ook nog wat te zien wat viissen en koralen betreft in de buurt van Acapulco en ook in de buurt van Veracruz/ Coatzacoalcos/ Campeche ???
En vind je dolfijnen ook elders of alleen maar in de buurt van Cancun?
En zijn dit dan wilde dolfijnen of is het altijd in een "park" ofzo?
pi_45763729
Weet iemand de prijzen van binnenlandse vluchten?
bv van Mexico-city naar Cancun?
En met welke maatschappij???
  zondag 28 januari 2007 @ 18:59:25 #293
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_45766195
rond de 80/90 euro moet de doen zijn. Mexicana en Aero Mexico. 1 van deze 2 maatschapijen hebben een soort van "basiq Air" bedrijfje. Ben de naam alleen ff kwijt.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_45772249
Reken maar op 150 dollar voor een retour incl. belastingen. Goedkoper lukt je denk ik niet. Zo ja, dan wil ik graag weten waar
pi_45791713
quote:
Op zondag 28 januari 2007 17:35 schreef Cachou het volgende:
Allemaal supergoeie tips enzo.
Maar om te snorkelen, is dit alleen maar te doen in de buurt van Cancun en Cozumel?
Of valt er ook nog wat te zien wat viissen en koralen betreft in de buurt van Acapulco en ook in de buurt van Veracruz/ Coatzacoalcos/ Campeche ???
En vind je dolfijnen ook elders of alleen maar in de buurt van Cancun?
En zijn dit dan wilde dolfijnen of is het altijd in een "park" ofzo?
wij waren in zo'n park geweest, ik denk dat het heel moeilijk is om met wilde dolfijnen te zwemmen.
pi_46386902
Ff een tvp, ga er heeeeeeeel misschien naar toe.......
  zaterdag 17 februari 2007 @ 00:27:52 #297
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46387157
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:19 schreef het-is-mij het volgende:
Ff een tvp, ga er heeeeeeeel misschien naar toe.......
Moet je doen! Is echt mooi!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46387613
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:19 schreef het-is-mij het volgende:
Ff een tvp, ga er heeeeeeeel misschien naar toe.......
Als je naar Playa gaat, laat het me dan even weten, ik heb een paar weken geleden besloten om er (voor 2 tot 3 jaar) te gaan wonen Heb er een baan aangeboden gekregen vandaar. Dus dan kunnen we een bakkie doen
pi_46392646
T hangt niet zozeer van mezelf af maar van mn lot om het zo maar even uit te drukken hehe
pi_46396203
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 00:42 schreef Vogue het volgende:

[..]

Als je naar Playa gaat, laat het me dan even weten, ik heb een paar weken geleden besloten om er (voor 2 tot 3 jaar) te gaan wonen Heb er een baan aangeboden gekregen vandaar. Dus dan kunnen we een bakkie doen
wat voor baan heb je daar aangeboden gekregen?
pi_46397703
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:11 schreef CittaR het volgende:

[..]

wat voor baan heb je daar aangeboden gekregen?
manager operations & sales bij een (nu nog) kleine incoming tour operator. Is een joint venture van een bekende Nederlandse tour operator en het Mexicaanse moederbedrijf. Werken samen met een paar andere Nederlandse reisorganisaties Ik vlieg er 26 maart definitief heen.
pi_46407127
En het volgende deel: Mexico! (deel 3)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')