abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45076220
Hoi

Even een vraagje...
We plannen dit jaar een reis naar Mexico en Guatemala. De bedoeling is dat we een huurauto oppikken in Mexico (Cancun ?) en ermee het zuiden van Mexico vertekken, om dan de grens over te steken naar Guatemala en misschien ook Belize alvorens terug naar Mexico te gaan.

Als ik zo eens bij de grote verhuurbedrijven kijk (Avis, Herz enz) is het niet mogelijk om een auto te grens mee over te nemen vanuit Mexico naar vb Guatemala of Belize.

Heeft iemand er ervaring mee om dat toch te doen - eventueel met een ander (betrouwbaar) verhuurbedrijf ?

Alvast bedankt !
  zaterdag 6 januari 2007 @ 16:17:25 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_45076752
Informeer anders een bij reisorganisaties die hier meer ervaring mee hebben. Bv. Fox vakanties.

Ik denk dat het een lastig verhaal blijft als ik eerlijk moet zijn. Overigens kun je bij Fox ook individuele rondreizen boeken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:36:00 #3
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_45079686
Ik begrijp dat je met een huurauto wilt omdat het makkelijker is.. Vooral Yucatan is makkelijker met auto omdat je dan op plekjes kunt komen waar minder toeristen zijn en je kunt vroeger naar bv Itchenitza (waardoor je 20000 minder toeristen tegen komt).

Maar ik vond de busreizen naar Belize wel heel gaaf. In Guatemala vond ik de busreizen wat minder speciaal. Maar vooral in Belize is het cool met al die relaxte negers en blanke mormonen opgepropt in een oude amerikaanse schoolbus.

Owja.. als je in Belize naar het strand wilt.. *Placencia*.. Das zooooooo leuk! Is echt geen fck te doen en weinig mensen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:02:25 #4
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_45090610
Huurauto meenemen van Mexico naar Guatemala en Belize is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen:
1). beginnen in Cancun, dan via Mérida, Campeche, Palenque naar San Cristobal. Daar, of in Tuxtla, lever je de auto weer in. Dan neem je van San Cristobal naar Panajachel (bijvoorbeeld) een shuttle. In Guatemala reis je met openbaar vervoer of shuttles, dat is goedkoop en goed. Tussen Antigua en Flores kun je eventueel vliegen, als je krap in de tijd zit. Belize zou ik zeker bezoeken, hoewel je je moet realiseren dat hotels wat duurder en mindere kwaliteit zijn. Veel speciale dingen die je in Belize kunt bezoeken zijn ook vaak fors prijzig. Als je geen geld uit wilt geven (of zo min mogelijk) cross dan maar zo snal mogelijk door Belize heen. Placencia is idd erg leuk (aanrader: Seaspray hotel, eigenaars horen tot de alleraardigste mensen van deze planeet) maar ligt erg uit de route; als je krap in de tijd zit dan beter Caye Caulker.
2). Als het je vooral om Tikal gaat, doe dan je rondje Mexico en bezoek Tikal vanuit Palenque. Er gaan shuttles van Palenque naar Flores en terug, geen probleem. Beetje basic, dat wel. Je laat de auto dan gewoon in Palenque staan. Als je tijd genoeg hebt bezoek dan zeker Yaxchilan, en slaap eventueel 1 nacht in Lacanja - Chansayab. Veel bedrijfjes die transfers aanbieden regelen dat ook.

Groetjes,

C.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')