Daarom wil ik 't eerst nog wel 's zien gebeuren of hij vertrekt naar een binnenlandse club.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Benfica had iig niet genoeg geld voor Kone
ik ookquote:Op woensdag 17 augustus 2005 01:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie Kone net zo min komen als Kalou...
Wij kunnen helemaal niks zelf, nog nooit opgevallen?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:17 schreef Shreyas het volgende:
Of PSV gaat achter spelers aan van Ajax of Feyenood, of ze gaan achter spelers aan die gescout zijn door Ajax en Feyenoord, of waar die 2 clubs interesse in hadden.
Wat kan de club nou eigenlijk zelf?
Eigenlijk wel, maar nu ik een bevestiging heb van een PSV'er weet ik het helemaal zeker.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:22 schreef Djekko het volgende:
[..]
Wij kunnen helemaal niks zelf, nog nooit opgevallen?
Huilliequote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:17 schreef Shreyas het volgende:
Of PSV gaat achter spelers aan van Ajax of Feyenood, of ze gaan achter spelers aan die gescout zijn door Ajax en Feyenoord, of waar die 2 clubs interesse in hadden.
Kampioen worden...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:17 schreef Shreyas het volgende:
[quote]quote:PSV heeft zich officieel bij Roda JC gemeld voor Arouna Koné. Trainer Huub Stevens van Roda vond het voor de Limburgse radiozender L1 nog wat voorbarig om uitgebreid te reageren, maar liet wel weten dat Roda de Ivoriaan niet zonder slag of stoot laat gaan. "Wij moeten er in ieder geval niet slechter van worden."
PSV lijkt zich erbij te hebben neergelegd dat Feyenoord Salomon Kalou niet wil laten gaan. "Maar dan moeten ze ook met hun handen van onze spelers afblijven", aldus Stevens. "En als ze die dan toch willen hebben, weten we wat voor prijs daar tegenover moet staan."
Koné was vorig seizoen goed voor 15 doelpunten in 33 competitieduels voor Roda. Afgelopen weekend was hij in de seizoensouverture van Roda thuis tegen FC Twente (2-0) opnieuw goed voor een doelpunt
Konequote:Het Algemeen Dagblad meldt dat de Ivoriaanse spits Arouna Koné het seizoen bij Roda JC wilt afmaken. De hele zomer wordt hij in verband gebracht met een transfer naar grote clubs, maar tot een transfer kwam het nog niet. PSV zou zich gisteren officieel hebben gemeld bij Roda JC en ook Benfica leek lange tijd dichtbij een transfer. De Portugese club is volgens zaakwaarnemer Serge Trimpont echter afgehaakt: "Ik heb met Benfica gesproken, maar die club heeft geen geld om hem aan te trekken. Benfica is dus geen optie meer."
Arouna Koné zal volgens Serge Trimpont dit seizoen nog afmaken bij de club uit Kerkrade: "Eind vorig seizoen gaf Roda JC zijn steraanvaller een nieuw, verbeterd contract. Toen is ook afgesproken dat Arouna nog één jaar zou blijven. Na dit seizoen is het voor zijn carrière het best wanneer hij naar een grotere club gaat. Hoewel het niet zijn intentie is, kan dat natuurlijk ook sneller. Maar dan moet Roda er ook beter van worden. En mocht een club hem willen, dan moeten ze zich op korte termijn melden. Een transfer op het laatste moment gebeurt niet."
Vorig jaar augustus was Arouna Koné dichtbij een transfer naar Ajax, de Ivoriaanse aanvaller moest bij de Amsterdammers de Zweed Zlatan Ibrahimovic opvolgen, maar door een dubieuze hartkwaal ketste deze overgang op het laatste moment
Is een stukje van de dag ervoor, van 15 augustus, naar aanleiding van de afgeketste interesse van Benfica.quote:
Je hebt gelijkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:03 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Is een stukje van de dag ervoor, van 15 augustus, naar aanleiding van de afgeketste interesse van Benfica.
http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1124085522093.html
PSV meldt zich toch op korte termijn?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:02 schreef DaYwALKuR het volgende:
(...)En mocht een club hem willen, dan moeten ze zich op korte termijn melden.(...)
Kone
Heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan, zoals eerder in dit topic al is gezegdquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:06 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar het is wat Huub zegt als PSV niet de hoofdprijs betaalt blijft hij in Kerkrade
(geef hem groot gelijk). En of PSV +/- 11 Miljoen wilt betalen?
Wat fout is! Roda krijgt de volle mep!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:10 schreef The_M het volgende:
[..]
Heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan, zoals eerder in dit topic al is gezegd![]()
Hoezo is dat fout? Waar staat dat?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Wat fout is! Roda krijgt de volle mep!
[..]quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:00 schreef The_M het volgende:
Dat zegt 'ie toch gewoon? Of moet ik het simpeler verwoorden voor je? PSV moet met hun handen van een speler afblijven wanneer ze er geen redelijk bod op uit brengen. Of: PSV moet niet denken dat Kone voor een appel en een ei te koop is, nu ze Kalou niet kunnen kopen.quote:Waar slaat dit nou in vredesnaam op![]()
![]()
Je mag toch g&*@$%verdomme als PSV wel een bod doen op een speler van RODA????? Zo gaat het toch al 100 jaar in het voetbal, wat is dit nou voor een gelul
Dit had ik echt niet verwacht van Huub, die weet toch hoe het voetbal in elkaar zit....Als ze het bod niet goed vinden ok, maar kom niet met deze belachelijke uitspraken
![]()
Zuchtquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:14 schreef The_M het volgende:
[..]
Hoezo is dat fout? Waar staat dat?
Bron: LDquote:Roda JC wacht op bod PSV
Voetbal -
PSV heeft zijn interesse voor Roda JC-aanvaller Arouna Koné gisteren officieel kenbaar gemaakt bij de Kerkraadse club. Roda heeft de landskampioen gevraagd een bod uit te brengen, maar wil de 21-jarige Ivoriaan alleen verkopen als een waardig alternatief voorhanden is.
Commissaris technische zaken Arnold Hendriks van Roda JC verwacht dat PSV vandaag laat weten hoeveel miljoen de Eindhovense club wenst uit te trekken voor Koné, die onlangs zijn contract nog heeft opengebroken tot 2008. Bedragen wenst Hendriks niet te noemen, maar duidelijk is dat de Afrikaan, die met Ivoorkust vanavond aantreedt tegen Frankrijk, miljoenen euro's (naar verluidt meer dan negen miljoen) moet opbrengen.
Vorig jaar wilde Roda 10 miljoen en was Ajax bereid dat te betalen. Nu heeft 'ie iz'n contract verlengd en is die gelimiteerde transfersom echt niet (veel) minder dan die 10 miljoen. Ze weten immers dat clubs bereid zijn een dergelijk bedrag te betalen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:10 schreef The_M het volgende:
[..]
Heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan, zoals eerder in dit topic al is gezegd![]()
Bedankt. Nu snappen we het wel...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:15 schreef twi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zegt 'ie toch gewoon? Of moet ik het simpeler verwoorden voor je? PSV moet met hun handen van een speler afblijven wanneer ze er geen redelijk bod op uit brengen. Of: PSV moet niet denken dat Kone voor een appel en een ei te koop is, nu ze Kalou niet kunnen kopen.
Bijvoorbeeld....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:15 schreef twi het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat zegt 'ie toch gewoon? Of moet ik het simpeler verwoorden voor je? PSV moet met hun handen van een speler afblijven wanneer ze er geen redelijk bod op uit brengen. Of: PSV moet niet denken dat Kone voor een appel en een ei te koop is, nu ze Kalou niet kunnen kopen.
Vond het origineel ook wel makkelijk te begrijpen, maar op de een of andere manier wekte die bij die M een gefrustreerde reactie op.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Bedankt. Nu snappen we het wel...
idd, een echte lampquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:19 schreef twi het volgende:
[..]
Vond het origineel ook wel makkelijk te begrijpen, maar op de een of andere manier wekte die bij die M een gefrustreerde reactie op.
Tja, maar ze kunnen het tegenover Kuijt en het legioen echt niet meer maken om Kalou nu nog aan PSV te verkopen. En hij wil in Nederland blijven, dus uiteindelijk vangt Feyenoord er niks voor nee, dus of het verstandig was weet ik niet........quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef Mighty het volgende:
Wat ik dus bedoelde eerder had The_M goed door. Toen PSV in onderhandeling was met Feyenoord over Van Persie, werd PSV ook alleen maar gebruikt om Arsenal meer te laten bieden. Ik ga er vanuit dat Feyenoord nog steeds in financiele zorgen zit en dat ze de hoofdprijs voor Kalou willen. Mocht het duidelijk worden dat Kalou helemaal niet verkocht gaat worden dan zouden ze de prijs verlagen om zo toch aan geld te komen. Als ze Kalou volgend jaar verkopen zal hij immers veel minder opleveren omdat hij dan nog maar een 1-jarig contract heeft.
Zie Kalou ook niet meer vertrekken.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:27 schreef The_M het volgende:
[..]
Tja, maar ze kunnen het tegenover Kuijt en het legioen echt niet meer maken om Kalou nu nog aan PSV te verkopen. En hij wil in Nederland blijven, dus uiteindelijk vangt Feyenoord er niks voor nee, dus of het verstandig was weet ik niet........
Sorry, maar PSV zit in grotere financiele zorgen dan Feyenoord voor zover ik heb begrepen. Ze hebben in elk geval geen 120 miljoen schuld.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:24 schreef Mighty het volgende:
Wat ik dus bedoelde eerder had The_M goed door. Toen PSV in onderhandeling was met Feyenoord over Van Persie, werd PSV ook alleen maar gebruikt om Arsenal meer te laten bieden. Ik ga er vanuit dat Feyenoord nog steeds in financiele zorgen zit en dat ze de hoofdprijs voor Kalou willen. Mocht het duidelijk worden dat Kalou helemaal niet verkocht gaat worden dan zouden ze de prijs verlagen om zo toch aan geld te komen. Als ze Kalou volgend jaar verkopen zal hij immers veel minder opleveren omdat hij dan nog maar een 1-jarig contract heeft.
Kone raken ze toch wel kwijt voor veel geld. Vorig jaar bijna aan Marseille?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:35 schreef Dorus_ het volgende:
Voor hetzelfde geldt halen we de CL dit jaar en tekent ie bij... Of speelt ie super in de UEFA cup en wordt ie alsnog voor meer verkocht dan 8,5 omdat meedere clubs hem willen hebben.
You'll never know.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef twi het volgende:
[..]
Sorry, maar PSV zit in grotere financiele zorgen dan Feyenoord voor zover ik heb begrepen. Ze hebben in elk geval geen 120 miljoen schuld.
Ok, ben specifiekerquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:37 schreef Dorus_ het volgende:
Ik had het over Kalou
quote:Met de in Eindhoven overbodige Gerald Sibon, ex-Roda JC'er, hoeft PSV in elk geval niet aan te komen, benadrukken Hendriks en Roda-trainer Huub Stevens. ,,Dat is voor mij geen vervanger van Koné'', reageert Stevens die een eventueel vertrek van zijn sterkste aanvaller zeer zou betreuren. ,,Het is natuurlijk het goed recht van PSV om Koné te willen hebben, maar de club fietst wel door onze plannen heen. We hebben er toch rekening mee gehouden dat Koné dit seizoen zou blijven.''
En Ajaksquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:36 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Kone raken ze toch wel kwijt voor veel geld. Vorig jaar bijna aan Marseille?
Grapjasquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef twi het volgende:
[..]
Sorry, maar PSV zit in grotere financiele zorgen dan Feyenoord voor zover ik heb begrepen. Ze hebben in elk geval geen 120 miljoen schuld.
Ho, een PSV'er moest hier zonodig beginnen over de financiele situatie van Feyenoord en zeggen dat ze in geldnood zitten. Dan kom ik inderdaad op de proppen met de financiele situatie bij PSV. En ja, dat gaat met name om het stadion en PSV kan alles keurig betalen, maar Hiddink zelf blijft ook maar spreken over het dichten van gaten. Ik heb bij Feyenoord nog nooit wat gehoord over het dichten van gaten, verkopen van parkeerplaatsen en gebruiken van opgebracht transfergeld om de financiele situatie te verhelpen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]krijgen we weer die discussie, die schuld is Hypotheek die we netjes kunnen betalen, de begroting is sluitend en er is geld voor transfers, bovendien komt er een speciaal fonds voor PSV om spelers te gaan kopen.
Daar blijft iedereen maar over zaniken. PSV heeft een hypotheekschuld, dat komt omdat het stadion in eigen bezit is. Verder zijn alle schulden die zijn ontstaan volledig weggewerkt door de verkoop van spelers en het belendende parkeerterrein.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:40 schreef PyTh het volgende:
[..]
Grapjas
Hoe kom je nou in godsnaam weer aan die 120 miljoen schuld?
De enige schuld die PSV nog heeft is de hypotheek op het stadion.
Als je niemand verkoopt of voor een drol en een knikker, is er ook niks om mee te lappen. Verder 'koopt' Feyenoord alleen transfervrije middelmaat als Boussaboun of legt miljoenen neer voor 'betere varianten van Kezman'.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:44 schreef twi het volgende:
[..]
Ho, een PSV'er moest hier zonodig beginnen over de financiele situatie van Feyenoord en zeggen dat ze in geldnood zitten. Dan kom ik inderdaad op de proppen met de financiele situatie bij PSV. En ja, dat gaat met name om het stadion en PSV kan alles keurig betalen, maar Hiddink zelf blijft ook maar spreken over het dichten van gaten. Ik heb bij Feyenoord nog nooit wat gehoord over het dichten van gaten, verkopen van parkeerplaatsen en gebruiken van opgebracht transfergeld om de financiele situatie te verhelpen.
Nee, maar Feyenoord kan Simons niet betalen en PSV wel, dat zegt mij toch genoegquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:44 schreef twi het volgende:
[..]
Ho, een PSV'er moest hier zonodig beginnen over de financiele situatie van Feyenoord en zeggen dat ze in geldnood zitten. Dan kom ik inderdaad op de proppen met de financiele situatie bij PSV. En ja, dat gaat met name om het stadion en PSV kan alles keurig betalen, maar Hiddink zelf blijft ook maar spreken over het dichten van gaten. Ik heb bij Feyenoord nog nooit wat gehoord over het dichten van gaten, verkopen van parkeerplaatsen en gebruiken van opgebracht transfergeld om de financiele situatie te verhelpen.
Dat is waar, en dat heeft z'n redenen. PSV kan gewoon meer risico nemen, omdat ze elk jaar Europees veel meer geld kunnen verdienen, een selectie hebben die minstens het dubbele waard is van wat Feyenoord heeft en geen voorzitters hebben die eigen geld in de club hebben gestoken en dat er ook weer uit willen halen. En inderdaad een eigen stadion in bezit. Maar om dan als PSV-supporter te melden dat Feyenoord in de financiele zorgen zit, dat is hetzelfde als dat ik PSV ga verwijten dat hun aankopen dit seizoen dramatiscch presteren.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Als je niemand verkoopt of voor een drol en een knikker, is er ook niks om mee te lappen. Verder 'koopt' Feyenoord alleen transfervrije middelmaat als Boussaboun of legt miljoenen neer voor 'betere varianten van Kezman'.
Feyenoord wil geen 4 miljoen betalen voor een speler op leeftijd. Klein nuanceverschil. Bovendien, zie m'n bovenstaande post.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:47 schreef The_M het volgende:
[..]
Nee, maar Feyenoord kan Simons niet betalen en PSV wel, dat zegt mij toch genoeg![]()
En konden ook niet betalen!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef twi het volgende:
[..]
Feyenoord wil geen 4 miljoen betalen voor een speler op leeftijd. Klein nuanceverschil. Bovendien, zie m'n bovenstaande post.
da's t kip en t ei verhaal natuurlijkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef twi het volgende:
[..]
Dat is waar, en dat heeft z'n redenen. PSV kan gewoon meer risico nemen, omdat ze elk jaar Europees veel meer geld kunnen verdienen, een selectie hebben die minstens het dubbele waard is van wat Feyenoord heeft en geen voorzitters hebben die eigen geld in de club hebben gestoken en dat er ook weer uit willen halen. En inderdaad een eigen stadion in bezit. Maar om dan als PSV-supporter te melden dat Feyenoord in de financiele zorgen zit, dat is hetzelfde als dat ik PSV ga verwijten dat hun aankopen dit seizoen dramatiscch presteren.
28 op leeftijd, kom nou toch op man!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef twi het volgende:
[..]
Feyenoord wil geen 4 miljoen betalen voor een speler op leeftijd. Klein nuanceverschil. Bovendien, zie m'n bovenstaande post.
Wie zegt dat? Jij?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:53 schreef the_legend_killer het volgende:
En konden ook niet betalen!
Ajax en Feyenoord betalen gewoon jaarlijks huur voor die betonnen bakken. En je weet het verschil tussen huren en hypotheek betalen. Huren is gewoon geld weggooien, bij een hypotheek ligt dat net iets anders.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef twi het volgende:
[..]
Toch wel. Of denk jij dat PSV over 2 tot 3 jaar meer dan 4 miljoen vangt bij een doorverkoop van Simons?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:02 schreef PyTh het volgende:
[..]
28 op leeftijd, kom nou toch op man!
Ja: als hij naast Cocu staat bij het heffen van de Cup met de grote oren en Chelsea belt...:)quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef twi het volgende:
[..]
Toch wel. Of denk jij dat PSV over 2 tot 3 jaar meer dan 4 miljoen vangt bij een doorverkoop van Simons?
Desalniettemin is een hypotheek gewoon een schuld en is het stadion (voor een gedeelte) van de bank.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef PirE het volgende:
[..]
Ajax en Feyenoord betalen gewoon jaarlijks huur voor die betonnen bakken. En je weet het verschil tussen huren en hypotheek betalen. Huren is gewoon geld weggooien, bij een hypotheek ligt dat net iets anders.
Nu De Kuip kopen is geld weggooien, want over een jaar of tien moet dat ding afgebroken worden. Bij Ajax ligt dat anders, maar achteraf kan ik toch niet geheel ontevreden zijn dat we dat onding niet in eigen bezit hebben.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef PirE het volgende:
Ajax en Feyenoord betalen gewoon jaarlijks huur voor die betonnen bakken. En je weet het verschil tussen huren en hypotheek betalen. Huren is gewoon geld weggooien, bij een hypotheek ligt dat net iets anders.
Het gaat hier toch niet over wat PSV vangt bij doorverkoop, maar wat hij nu nog waard is en zal presteren.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef twi het volgende:
[..]
Toch wel. Of denk jij dat PSV over 2 tot 3 jaar meer dan 4 miljoen vangt bij een doorverkoop van Simons?
Bovendien is 'ie zo vaak geblesseerd, dat 't gewoon zonde is om salaris aan zo'n speler uit te geven. Vandaar dat 'ie aan 't einde voor 9.5 miljoen naar RKC verkast, ik moet 'm niet meer...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Desalniettemin is een hypotheek gewoon een schuld en is het stadion (voor een gedeelte) van de bank.
Ik denk dat psv max. ongeveer 7 miljoen zal willen betalen voor Kone, en dat lijkt me ook wel een redelijk bedrag. Toen ik hoorde dat Ajax vorig jaar 9 miljoen zou betalen, werd ik daar even niet zo goed van. Dat verdient die speler echt niet terug...
Voor PSV niet, jullie hebben niet zo gedacht bij het aantrekken van een opvolger voor van Bommel. PSV zocht vooral een manier om van Bommel sportief op te vangen. Feyenoord stelde nog meer eisen aan een nieuwe speler, namelijk de doorverkoopwaarde.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:07 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het gaat hier toch niet over wat PSV vangt bij doorverkoop, maar wat hij nu nog waard is en zal presteren.
Van Bommel en Van Nistelrooij zijn ook 28, vind je die ook "op leeftijd"?
Het stadion wordt op termijn dan wel eigendom van PSV. Die jaarlijkse huur die Ajax en Feyenoord betalen zal altijd blijven en ze worden nooit eigenaar van het stadion. En het stadion is ook het onderpand van de hypotheek, dus die "schuld" is ook afgedekt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Desalniettemin is een hypotheek gewoon een schuld en is het stadion (voor een gedeelte) van de bank.
[FM2005 mode] Hij, Kone, gaat in mijn FM2005-game transfervrij weg bij Feyenoordquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:09 schreef twi het volgende:
[..]
Bovendien is 'ie zo vaak geblesseerd, dat 't gewoon zonde is om salaris aan zo'n speler uit te geven. Vandaar dat 'ie aan 't einde voor 9.5 miljoen naar RKC verkast, ik moet 'm niet meer...
[/FM2005 mode]
Dat heeft natuurlijk ook een andere kant. Het onderhoud van het stadion, uitbreidingen die je wilt hebben en bovendien de capaciteit. Ajax haalt elke wedstrijd bijna 2 keer zoveel binnen als PSV, en hoeft geen rekening te houden met welk aspect dan ook rond het onderhoud van het stadion.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:11 schreef PirE het volgende:
Het stadion wordt op termijn dan wel eigendom van PSV. Die jaarlijkse huur die Ajax en Feyenoord betalen zal altijd blijven en ze worden nooit eigenaar van het stadion. En het stadion is ook het onderpand van de hypotheek, dus die "schuld" is ook afgedekt.
Investeren vs geld weggooien.
Wat precies heb je aan een stadion in eigen bezit? Ik vind het toch echt wel even wat anders dan een eigen huis, wat je na een aantal jaar weer (met winst) kunt doorverkopen, maar dit stadion wordt niet meer verkocht natuurlijk (tenzij ze ook dezelfde constructie als Ajax en Feyenoord op willen en het toch willen huren, maar dat is geld weggooien volgens jou).quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:11 schreef PirE het volgende:
[..]
Het stadion wordt op termijn dan wel eigendom van PSV. Die jaarlijkse huur die Ajax en Feyenoord betalen zal altijd blijven en ze worden nooit eigenaar van het stadion. En het stadion is ook het onderpand van de hypotheek, dus die "schuld" is ook afgedekt.
Investeren vs geld weggooien.
Niet overdrijven he?!quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:14 schreef twi het volgende:
Ajax haalt elke wedstrijd bijna 2 1,5 keer zoveel binnen als PSV, en hoeft geen rekening te houden met welk aspect dan ook rond het onderhoud van het stadion.
Zoals gezegd, je moet afwegingen maken als club zijnde.
feyenoord zelf.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:02 schreef twi het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Jij?
En rubbereend, ja dat is een vicueuze cirkel inderdaad. Net zoals dat bij veel andere dingen in 't voetbal zo is. Zo dat op kleine schaal voor Feyenoord geldt, geldt dat op grotere schaal voor Nederlandse ploegen in de Champions League.
Quote?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:19 schreef the_legend_killer het volgende:
feyenoord zelf.
Wie zegt dat hij is gehaald voor de doorverkoop ?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef twi het volgende:
[..]
Volledige autonomie is het argument enige dat ik kan verzinnen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Wat precies heb je aan een stadion in eigen bezit? Ik vind het toch echt wel even wat anders dan een eigen huis, wat je na een aantal jaar weer (met winst) kunt doorverkopen, maar dit stadion wordt niet meer verkocht natuurlijk (tenzij ze ook dezelfde constructie als Ajax en Feyenoord op willen en het toch willen huren, maar dat is geld weggooien volgens jou).
Nooit geweten dat er 70.000 man in de ArenA kan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:14 schreef twi het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk ook een andere kant. Het onderhoud van het stadion, uitbreidingen die je wilt hebben en bovendien de capaciteit. Ajax haalt elke wedstrijd bijna 2 keer zoveel binnen als PSV, en hoeft geen rekening te houden met welk aspect dan ook rond het onderhoud van het stadion.
Zoals gezegd, je moet afwegingen maken als club zijnde.
Dat wordt proppenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:21 schreef PirE het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er 70.000 man in de ArenA kan..
Opbrengsten uit evenementen natuurlijk ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:20 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Volledige autonomie is het argument enige dat ik kan verzinnen.
Ik doe helemaal niet zielig, van wat ik me kan herinneren had Feyenoord geen 4 miljoen over voor Simons, en was er helemaal geen sprake over het niet ervan kunnen betalen. Dat is een heel belangrijk verschil. PSV kan ook wel 15 miljoen voor Kone of Kalou betalen, maar dat hebben ze niet voor 'm over.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:20 schreef the_legend_killer het volgende:
Er was genoeg te lezen dat Feyenoord hem niet kon betalen.
Doe nu niet zielig.
Dat is waar ja, maar zoveel evenementen zijn er bij mijn weten niet in Eindhoven?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:24 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Opbrengsten uit evenementen natuurlijk ook.
Interlands bijv ook?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat is waar ja, maar zoveel evenementen zijn er bij mijn weten niet in Eindhoven?
Typisch, voor iemand die zijn beweringen niet kan onderbouwen met feiten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Nou dan hebben we beide gewoon een standpunt en ik heb geen zin om hierover door te gaan.
Ik weet zelf niet hoe het exact werkt met de neveninkomsten, maar het lijkt mij niet dat de interland-inkomsten naar PSV zouden gaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:27 schreef Suijk het volgende:
[..]
Interlands bijv ook?
Maar onderhoud etc. moet dus ook allemaal betaald worden door psv?
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:28 schreef twi het volgende:
[..]
Typisch, voor iemand die zijn beweringen niet kan onderbouwen met feiten.
De KNVB huurt bij interlands het stadion van PSV voor een vast bedrag plus een percentage van de kaartverkoopopbrengst. Hetzelfde doen ze bij alle andere stadions, tenzij ze langere termijn contracten hebben zoals Gatorade Cup in de Kuip en J.C. Schaal in de Arena.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik weet zelf niet hoe het exact werkt met de neveninkomsten, maar het lijkt mij niet dat de interland-inkomsten naar PSV zouden gaan.
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
![]()
Het stond uitgebreid in de media.
Ga jij anders het nog even nalezen.
Gezien het feit dat Feyenoord een bod van een paar miljoen op Landzaat bij AZ neer heeft gelegd, en interesse toont in Barreto (en die kan je echt niet voor een miljoen of twee halen), zegt genoeg dat Feyenoord een dergelijk bedrag echt wel kan betalen, maar niet voor Simons over heeft.quote:Technisch directeur Mark Wotte: ´Gezien de leeftijd van de speler vonden wij de gewenste afkoopsom niet verantwoord. Daarnaast pasten de salariseisen van Simons niet binnen de Feyenoord-normen. Wij gaan onze alternatieven nu heroverwegen.´
twi, pas op joh, als je Wotte gaat quoten kom je op glad ijs.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:37 schreef twi het volgende:
[..]
[..]
Gezien het feit dat Feyenoord een bod van een paar miljoen op Landzaat bij AZ neer heeft gelegd, en interesse toont in Barreto (en die kan je echt niet voor een miljoen of twee halen), zegt genoeg dat Feyenoord een dergelijk bedrag echt wel kan betalen, maar niet voor Simons over heeft.
Wotte liegt altijd.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:37 schreef twi het volgende:
[..]
[..]
Gezien het feit dat Feyenoord een bod van een paar miljoen op Landzaat bij AZ neer heeft gelegd, en interesse toont in Barreto (en die kan je echt niet voor een miljoen of twee halen), zegt genoeg dat Feyenoord een dergelijk bedrag echt wel kan betalen, maar niet voor Simons over heeft.
Tel daar bij op:quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:41 schreef Dylan Dog het volgende:
Als ze dan wat aantrekken, zijn ze transfervrij (vaak niet voor niks) en/of cheap en van ongewisse kwaliteit (Greene, Magrão, Bosschaart).
Kosten voor onderhoud zullen ook in de huursom zitten. De verhurende partij moet er toch ook aan verdienen. Er zal dus een x-bedrag voor onderhoud in de huursom zitten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:27 schreef Suijk het volgende:
[..]
Interlands bijv ook?
Maar onderhoud etc. moet dus ook allemaal betaald worden door psv?
Ik vond Greene het juist zeer goed doen afgelopen weekend.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:41 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Als ze dan wat aantrekken, zijn ze transfervrij (vaak niet voor niks) en/of cheap en van ongewisse kwaliteit (Greene, Magrão, Bosschaart).
Maar PSV huurt juist niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 12:58 schreef PirE het volgende:
[..]
Kosten voor onderhoud zullen ook in de huursom zitten. De verhurende partij moet er toch ook aan verdienen. Er zal dus een x-bedrag voor onderhoud in de huursom zitten.
Maar zijn kwaliteiten zijn wel redelijk ongewis natuurlijk...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:17 schreef Jajong het volgende:
[..]
Ik vond Greene het juist zeer goed doen afgelopen weekend.
Dat valt nog maar te bezien.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 13:21 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Maar zijn kwaliteiten zijn wel redelijk ongewis natuurlijk...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |