abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:47:58 #251
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_29714702
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:44 schreef twi het volgende:

[..]

Ho, een PSV'er moest hier zonodig beginnen over de financiele situatie van Feyenoord en zeggen dat ze in geldnood zitten. Dan kom ik inderdaad op de proppen met de financiele situatie bij PSV. En ja, dat gaat met name om het stadion en PSV kan alles keurig betalen, maar Hiddink zelf blijft ook maar spreken over het dichten van gaten. Ik heb bij Feyenoord nog nooit wat gehoord over het dichten van gaten, verkopen van parkeerplaatsen en gebruiken van opgebracht transfergeld om de financiele situatie te verhelpen.
Nee, maar Feyenoord kan Simons niet betalen en PSV wel, dat zegt mij toch genoeg
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:51:14 #252
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29714814
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Als je niemand verkoopt of voor een drol en een knikker, is er ook niks om mee te lappen. Verder 'koopt' Feyenoord alleen transfervrije middelmaat als Boussaboun of legt miljoenen neer voor 'betere varianten van Kezman'.
Dat is waar, en dat heeft z'n redenen. PSV kan gewoon meer risico nemen, omdat ze elk jaar Europees veel meer geld kunnen verdienen, een selectie hebben die minstens het dubbele waard is van wat Feyenoord heeft en geen voorzitters hebben die eigen geld in de club hebben gestoken en dat er ook weer uit willen halen. En inderdaad een eigen stadion in bezit. Maar om dan als PSV-supporter te melden dat Feyenoord in de financiele zorgen zit, dat is hetzelfde als dat ik PSV ga verwijten dat hun aankopen dit seizoen dramatiscch presteren.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:52:01 #253
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29714844
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:47 schreef The_M het volgende:

[..]

Nee, maar Feyenoord kan Simons niet betalen en PSV wel, dat zegt mij toch genoeg
Feyenoord wil geen 4 miljoen betalen voor een speler op leeftijd. Klein nuanceverschil. Bovendien, zie m'n bovenstaande post.
pi_29714882
Wat een gezeik ook altijd
pi_29714908
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef twi het volgende:

[..]

Feyenoord wil geen 4 miljoen betalen voor een speler op leeftijd. Klein nuanceverschil. Bovendien, zie m'n bovenstaande post.
En konden ook niet betalen!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 augustus 2005 @ 11:56:03 #256
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_29714989
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef twi het volgende:

[..]

Dat is waar, en dat heeft z'n redenen. PSV kan gewoon meer risico nemen, omdat ze elk jaar Europees veel meer geld kunnen verdienen, een selectie hebben die minstens het dubbele waard is van wat Feyenoord heeft en geen voorzitters hebben die eigen geld in de club hebben gestoken en dat er ook weer uit willen halen. En inderdaad een eigen stadion in bezit. Maar om dan als PSV-supporter te melden dat Feyenoord in de financiele zorgen zit, dat is hetzelfde als dat ik PSV ga verwijten dat hun aankopen dit seizoen dramatiscch presteren.
da's t kip en t ei verhaal natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:02:34 #257
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29715178
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:52 schreef twi het volgende:

[..]

28 op leeftijd, kom nou toch op man!
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:02:56 #258
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715193
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:53 schreef the_legend_killer het volgende:
En konden ook niet betalen!
Wie zegt dat? Jij?

En rubbereend, ja dat is een vicueuze cirkel inderdaad. Net zoals dat bij veel andere dingen in 't voetbal zo is. Zo dat op kleine schaal voor Feyenoord geldt, geldt dat op grotere schaal voor Nederlandse ploegen in de Champions League.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:03:24 #259
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29715204
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:32 schreef twi het volgende:

[..]

Sorry, maar PSV zit in grotere financiele zorgen dan Feyenoord voor zover ik heb begrepen. Ze hebben in elk geval geen 120 miljoen schuld.
Ajax en Feyenoord betalen gewoon jaarlijks huur voor die betonnen bakken. En je weet het verschil tussen huren en hypotheek betalen. Huren is gewoon geld weggooien, bij een hypotheek ligt dat net iets anders.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:03:46 #260
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715220
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:02 schreef PyTh het volgende:

[..]

28 op leeftijd, kom nou toch op man!
Toch wel. Of denk jij dat PSV over 2 tot 3 jaar meer dan 4 miljoen vangt bij een doorverkoop van Simons?
pi_29715277
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef twi het volgende:

[..]

Toch wel. Of denk jij dat PSV over 2 tot 3 jaar meer dan 4 miljoen vangt bij een doorverkoop van Simons?
Ja: als hij naast Cocu staat bij het heffen van de Cup met de grote oren en Chelsea belt...:)
/dream modus
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_29715293
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef PirE het volgende:

[..]

Ajax en Feyenoord betalen gewoon jaarlijks huur voor die betonnen bakken. En je weet het verschil tussen huren en hypotheek betalen. Huren is gewoon geld weggooien, bij een hypotheek ligt dat net iets anders.
Desalniettemin is een hypotheek gewoon een schuld en is het stadion (voor een gedeelte) van de bank.

Ik denk dat psv max. ongeveer 7 miljoen zal willen betalen voor Kone, en dat lijkt me ook wel een redelijk bedrag. Toen ik hoorde dat Ajax vorig jaar 9 miljoen zou betalen, werd ik daar even niet zo goed van. Dat verdient die speler echt niet terug...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:07:14 #263
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715322
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:03 schreef PirE het volgende:
Nu De Kuip kopen is geld weggooien, want over een jaar of tien moet dat ding afgebroken worden. Bij Ajax ligt dat anders, maar achteraf kan ik toch niet geheel ontevreden zijn dat we dat onding niet in eigen bezit hebben.

Het is een keuze die je maakt als club, en het zou me niks verbazen wanneer veel topclubs eenzelfde constructie hebben. Bovendien was de vermeende schuld eind februari 35 miljoen euro groter dan de hypotheek op het stadion.

Het zou me trouwens weinig verbazen wanneer ook Ajax financieel lang niet zo gezond is als wordt beweerd, daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat erom dat de pot de ketel verwijt dat 'ie zwart ziet, om nog maar eens zo'n gezegde het topic in te slingeren.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:07:32 #264
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29715331
quote:

[..]

Het gaat hier toch niet over wat PSV vangt bij doorverkoop, maar wat hij nu nog waard is en zal presteren.

Van Bommel en Van Nistelrooij zijn ook 28, vind je die ook "op leeftijd"?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:09:00 #265
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715366
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:

[..]

Desalniettemin is een hypotheek gewoon een schuld en is het stadion (voor een gedeelte) van de bank.

Ik denk dat psv max. ongeveer 7 miljoen zal willen betalen voor Kone, en dat lijkt me ook wel een redelijk bedrag. Toen ik hoorde dat Ajax vorig jaar 9 miljoen zou betalen, werd ik daar even niet zo goed van. Dat verdient die speler echt niet terug...
Bovendien is 'ie zo vaak geblesseerd, dat 't gewoon zonde is om salaris aan zo'n speler uit te geven. Vandaar dat 'ie aan 't einde voor 9.5 miljoen naar RKC verkast, ik moet 'm niet meer...

[/FM2005 mode]
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:10:29 #266
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715412
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:07 schreef PyTh het volgende:

[..]

Het gaat hier toch niet over wat PSV vangt bij doorverkoop, maar wat hij nu nog waard is en zal presteren.

Van Bommel en Van Nistelrooij zijn ook 28, vind je die ook "op leeftijd"?
Voor PSV niet, jullie hebben niet zo gedacht bij het aantrekken van een opvolger voor van Bommel. PSV zocht vooral een manier om van Bommel sportief op te vangen. Feyenoord stelde nog meer eisen aan een nieuwe speler, namelijk de doorverkoopwaarde.

En over van Bommel en van Nistelrooij. Waarom denk je dat van Bommel vorig jaar niet weg kwam bij PSV? Of Landzaat niet weg komt bij AZ, om nog maar zo'n speler "op leeftijd" te noemen? Real Madrid gaat ook echt geen miljoenen betalen voor van Nistelrooij. Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk (Makaay).
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:11:34 #267
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29715445
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:

[..]

Het stadion wordt op termijn dan wel eigendom van PSV. Die jaarlijkse huur die Ajax en Feyenoord betalen zal altijd blijven en ze worden nooit eigenaar van het stadion. En het stadion is ook het onderpand van de hypotheek, dus die "schuld" is ook afgedekt.

Investeren vs geld weggooien.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:13:47 #268
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_29715513
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:09 schreef twi het volgende:

[..]

Bovendien is 'ie zo vaak geblesseerd, dat 't gewoon zonde is om salaris aan zo'n speler uit te geven. Vandaar dat 'ie aan 't einde voor 9.5 miljoen naar RKC verkast, ik moet 'm niet meer...

[/FM2005 mode]
[FM2005 mode] Hij, Kone, gaat in mijn FM2005-game transfervrij weg bij Feyenoord . Realisme ten top.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:14:18 #269
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715525
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:11 schreef PirE het volgende:
Het stadion wordt op termijn dan wel eigendom van PSV. Die jaarlijkse huur die Ajax en Feyenoord betalen zal altijd blijven en ze worden nooit eigenaar van het stadion. En het stadion is ook het onderpand van de hypotheek, dus die "schuld" is ook afgedekt.

Dat heeft natuurlijk ook een andere kant. Het onderhoud van het stadion, uitbreidingen die je wilt hebben en bovendien de capaciteit. Ajax haalt elke wedstrijd bijna 2 keer zoveel binnen als PSV, en hoeft geen rekening te houden met welk aspect dan ook rond het onderhoud van het stadion.

Zoals gezegd, je moet afwegingen maken als club zijnde.
pi_29715546
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:11 schreef PirE het volgende:

[..]

Wat precies heb je aan een stadion in eigen bezit? Ik vind het toch echt wel even wat anders dan een eigen huis, wat je na een aantal jaar weer (met winst) kunt doorverkopen, maar dit stadion wordt niet meer verkocht natuurlijk (tenzij ze ook dezelfde constructie als Ajax en Feyenoord op willen en het toch willen huren, maar dat is geld weggooien volgens jou).
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:17:48 #271
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_29715627
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:14 schreef twi het volgende:
Ajax haalt elke wedstrijd bijna 2 1,5 keer zoveel binnen als PSV, en hoeft geen rekening te houden met welk aspect dan ook rond het onderhoud van het stadion.

Zoals gezegd, je moet afwegingen maken als club zijnde.
Niet overdrijven he?!
pi_29715664
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:02 schreef twi het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Jij?

En rubbereend, ja dat is een vicueuze cirkel inderdaad. Net zoals dat bij veel andere dingen in 't voetbal zo is. Zo dat op kleine schaal voor Feyenoord geldt, geldt dat op grotere schaal voor Nederlandse ploegen in de Champions League.
feyenoord zelf.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:19:47 #273
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715685
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:17 schreef PyTh het volgende:

[..]

Niet overdrijven he?!
Onze kaartjes zijn duurder
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:20:05 #274
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29715696
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:19 schreef the_legend_killer het volgende:
feyenoord zelf.
Quote?
pi_29715701
quote:

[..]

Wie zegt dat hij is gehaald voor de doorverkoop ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')