abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29642072
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen en alles is welkom, vooral mensen die rustig gaan slapen.

Voor alle vervelende klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.

Volgende POL-meet eind augustus te Groningen. Noteer het in uw agenda !

[ Bericht 4% gewijzigd door Johan_de_With op 14-08-2005 22:54:40 ]
pi_29642137
Hoi.
pi_29642171
Ik kan alleen zeggen: soms is het goed om zondig te zijn.
pi_29642202
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:52 schreef Monidique het volgende:
Ik kan alleen zeggen: soms is het goed om zondig te zijn.
Jij bent een kind in de zonde.
pi_29642229
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:53 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij bent een kind in de zonde.
O, zeker!
pi_29642232
Eindelijk weer eens een JdeW gegenereerd topique.. Dat soort zekerheden zijn best wel fijn
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29642310
Maar goed, donderdag drie boeken gekocht: De Noormannen, Inquisitie in de Middeleeuwen en een soort beknopte overview van de Late Middeleeuwen. Eigenlijk had ik "Reformatie en Hugenoten" erbij moeten kopen -hoorde bij zo'n serie-, is maar twee of drie euro, maar ja, zo gaan die dingen. Er was ook nog een boek over de Kruistochten en eentje over de Germanen. Maar die laatste vertrouwde ik niet helemaal, ik weet niet waarom, en ja, ik heb nog twee boeken over de Kruistochten die ik nog moet uitlezen.
pi_29642320
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:54 schreef Tafkahs het volgende:
JdeW
Daar staat dus gewoon ''Jew''. Nu mijn dekmantel weg is, moet ik mij uit de voeten maken.
pi_29642341
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:56 schreef Monidique het volgende:
: De Noormannen.
Ook die in Zuid-Italie? .
pi_29642371
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Daar staat dus gewoon ''Jew''. Nu mijn dekmantel weg is, moet ik mij uit de voeten maken.
daag, tot morgen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29642454
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:57 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Ook die in Zuid-Italie? .
Zuid-Italië, Vinland, Kiëv, Palestina, Byzantium et cetera. Het is alleen wel jammer dat het persoonlijk is geschreven, prozaïsch en onderzoekend. Geef mij maar gewoon kale feiten.
pi_29642778
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:01 schreef Monidique het volgende:
. Geef mij maar gewoon kale feiten.
Dit is de beschaafde wereld, rot maar op naar Irak.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:11:27 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29642809
Feiten met bakkebaarden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29642926
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:10 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Dit is de beschaafde wereld, rot maar op naar Irak.
.
pi_29643502
Ik lees nu een hoofdstuk uit een boek waarin de Noormannen een rol spelen.

De ondergang van de Noormannen gemeenschap op Groenland
pi_29643526
Klimaatrevisionistische onzin zeker?
pi_29643608
Om maar iets positiefs te melden: de terugtocht uit de Gaza-strook is begonnen.
pi_29643880
Jared Diamond - Ondergang.

Zeker geen onzin lijkt me.
pi_29643901
Goed, maar ik ga naar bed, , !
pi_29643922
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:46 #22
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29644271
Na een onderbreking van rum 12 uur, ga ik weer vérder met mijn slaap.
  zondag 14 augustus 2005 @ 23:53:49 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_29644273
quote:
Cypriotisch vliegtuig neergestort bij Athene (video)

Uitgegeven: 14 augustus 2005 11:35
Laatst gewijzigd: 14 augustus 2005 19:12
ATHENE - Een Cypriotisch vliegtuig is zondag in Griekenland neergestort en in brand gevlogen. Alle 121 inzittenden, voornamelijk Grieks-Cyprioten, kwamen om het leven. Het toestel was vanuit Larnaca op Cyprus op weg naar Praag en zou een tussenstop maken in Athene, toen het in bergachtig gebied vlakbij de Griekse hoofdstad neerstortte.

Bekijk video: Modem/ Breedband

Omwonenden zagen lijken liggen met zuurstofmaskers op. Door de crash ontstond een bosbrand, die hinderlijk was voor de reddingswerkers.

Uitsluitsel

De autoriteiten denken dat het om een ongeluk gaat. Er zijn aanwijzingen voor problemen met de zuurstofverzorging. Een Cypriotische functionaris sloot een terroristische aanval uit. De Griekse autoriteiten op hun beurt wezen geruchten over een kaping van de hand. De vluchtrecorders van de Boeing 737, die zondagmiddag zijn gevonden, zullen nader uitsluitsel moeten geven.

De piloot van het toestel van de Cypriotische luchtvaartmaatschappij Helios Airways had melding gemaakt van systeemproblemen toen hij contact had met de controletoren van de luchthaven van Athene. Kort daarna werd het contact verbroken. Twee Griekse F-16 gevechtsvliegtuigen werden daarop op verkenning gestuurd.

Luchtdruk

De Griekse piloten zagen dat de piloten van het Cypriotische toestel dubbelgevouwen lagen in de cockpit en dat de zuurstofmaskers in de cabine tevoorschijn waren gekomen. Dat zou volgens de luchthaven van Larnaca erop wijzen dat de luchtdruk in het vliegtuig was weggevallen.

Sms'je

Een passagier aan boord van de Boeing 737 slaagde erin juist voor de crash een sms'je te verzenden naar een neef. "De piloot ziet blauw in zijn gezicht. Vaarwel neef, we bevriezen", luidde de telefonische tekstboodschap.

De Griekse premier Karamanlis heeft zijn vakantie op het Griekse eiland Tinos onderbroken en gaat naar de plek des onheils vlakbij Marathon. De crash met de Helios-Boeing is de ergste vliegramp uit de Griekse geschiedenis.

Kinderen

Onder de 121 doden zijn 115 passagiers en zes bemanningsleden. Zeker tien van de passagiers waren kinderen, aldus CNN. Helios repte over een groep van 48 jongeren aan boord.

Herhaaldelijk problemen

Griekse en Cypriotische media meldden zondag dat er de afgelopen maanden herhaaldelijk problemen zijn geweest met de airconditioning en de luchtdruk in het ramptoestel. Daarbij zouden wegens zuurstofgebrek passagiers bewusteloos zijn geraakt. Ook zouden werktuigkundigen van Helios zijn ontslagen omdat zij weigerden te tekenen voor de veiligheid van toestellen.

Een woordvoerder van Helios ontkende de berichten over onveiligheid van het toestel en zei dat de Boeing nog vorige week was gereviseerd.

Tumult

Toch kwam het zondagmiddag op het vliegveld van Larnaca tot tumult. Nabestaanden van de slachtoffers riepen: "Moordenaaars, jullie hebben een defect toestel laten vliegen." Andere familieleden bestormden de landingsbaan om andere vluchten het vertrek te beletten. De politie moest ingrijpen.

Luchtvaartmaatschappij Helios Airways is volgens haar eigen website in 1999 opgericht. Ze was de eerste private luchtvaartonderneming die in de Republiek Cyprus werd opgericht. In mei 2000 werden de eerste charters uitgevoerd op de luchthaven Gatwick bij de Britse hoofdstad Londen.

EU-commissaris Jacques Barrot van Verkeer ziet in de ramp een aanleiding om de "inspanningen te intensiveren om te hoogste veiligheidsstandaards door te drukken voor alle Europese passagiers en bemanningen".
Bizar ongeluk.....
pi_29644538
Erg merkwaardig idd. Geen pretje
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:11:35 #25
89730 Drugshond
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:21:20 #26
89730 Drugshond
pi_29645522
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:11 schreef Drugshond het volgende:
Vliegen met een russische maatschappij is ook vragen voor ellende.
Hmm Cyprus is naar mijn weten nog steeds geen onderdeel van Rusland
  maandag 15 augustus 2005 @ 00:44:12 #28
89730 Drugshond
pi_29645646
I know... maar rusland heeft ook een leuke reputatie.

Ik was op google aan het zoeken over de wantoestanden in het voormalige DDR. Waar russische piloten zelfs hun remvloeistof van hun toestel opdronken om maar onder invloed te kunnen zijn.
Hoax-or-not.
Ooit zoiets gelezen in een krant...toen de muur er nog stond.
(google nog niks kunnen vinden).
pi_29645846

Dat zou wel tragisch zijn. Gekke Russen
pi_29648887
Dan ben je wel een held hoor....remvloeistof drinken .

Goedemoddige trouwens.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29648984
quote:
Hete herfst voor Verdonk

Het zal de komende maanden zwaar worden voor minister Rita Verdonk (VVD, Integratie). Zij zal flink wat stressdossiers moeten afhandelen terwijl politici, belangenorganisaties, columnisten, gemeenten en kerken klaar staan om er voor te strijden. Zij zouden dan ook geen traan zouden laten als de liberale politica zou struikelen.

Rita Verdonk

Eén van de stressdossiers betreft een besluit over hoe verder te gaan met de verplichte inburgering van 850.000 oudkomers in Nederland, één van de struikelblokken van haar integratiebeleid. Het van de grond krijgen van dit plan zal bepalen of ze al dan niet als een geslaagde minister de geschiedenis zal ingaan.

Het blijkt juridisch zeer moeilijk om allochtonen met een achterstand verplicht te laten inburgeren zonder daarbij te discrimineren. Van de 850.000 oudkomers is ongeveer de helft genaturaliseerd tot Nederlander. Aan hen kan de plicht nu mogelijk niet kan worden opgelegd omdat burgers van EU-lidstaten op grond van Europees recht zijn uitgezonderd van de inburgeringsplicht. Voor het zomerreces bleek uit een advies van de Raad van State dat Verdonk met haar inburgeringsplannen, ondanks de aangekondigde aanpassingen, nog steeds discrimineert. Als ze de -soms tegenstrijdige- adviezen negeert dan kan ze rekenen op vertragende procedures tot aan het Hof in Luxemburg aan toe, terwijl in 2006 de examens moeten beginnen

Voor het reces kreeg de minister het al zwaar te verduren vanwegen uitgelekte informatie van uitgezette asielzoekers uit Congo. De bewindsvrouw schortte de uitzetting van uitgeprocedeerde Congolezen op en kondigde een onderzoek aan. Afgelopen vrijdag kreeg Verdonk, in de eerste ministerraad van na het zomerreces, meteen al te maken met een groep uitgeprocedeerde Iraanse asielzoekers die in hongerstaking was gegaan tegen hun uitzetting.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_29649002
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:44 schreef Drugshond het volgende:
I know... maar rusland heeft ook een leuke reputatie.

[...]
Ik had een collega waarvan de vader een russische testpiloot was (tegenwoordig werkt hij voor de Navo). Die vertelde dat als zijn vader een vliegtuig moest testen, ze nieteens zeker wisten of hij het wel deed. Zovan: "Hier. Een vliegtuig. Misschien doet hij het. Misschien ook niet."

pi_29649030
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:12 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik had een collega waarvan de vader een russische testpiloot was (tegenwoordig werkt hij voor de Navo). Die vertelde dat als zijn vader een vliegtuig moest testen, ze nieteens zeker wisten of hij het wel deed. Zovan: "Hier. Een vliegtuig. Misschien doet hij het. Misschien ook niet."

Daar zijn testpiloten voor hè. .
pi_29649120
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:10 schreef sizzler het volgende:

[..]
Hier zie je zo'n beetje hoe incapabel de minister is...rel na rel door haar eigen schuld.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_29649123
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Daar zijn testpiloten voor hè. .
Ja, maar dan zou ik dat liever niet in de USSR willen zijn.
pi_29649162
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:23 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ja, maar dan zou ik dat liever niet in de USSR willen zijn.
Ze draaiden er gewoon niet omheen en hadden vertrouwen in hun testpiloten.
pi_29649178
Ik heb ook nog 's in een Aeroflot gereist in de Gorbatsjov-tijd.

Daar weet ik verder niets meer van.
pi_29649329
Twee treinen ontspoord bij Amsterdam Centraal

Is dit je voorspelde aanslag, Drugshond?
pi_29649935
quote:
Leger Israël trekt nederzettingen binnen

Israël In de Gazastrook is afgelopen nacht begonnen aan de ontruiming van de 21 nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Daarmee is een begin gemaakt aan de overdracht van de Israëlische gebieden aan de Palestijnen. Honderen Israëlische militairen zijn opgetrokken naar Neve Dekalim, de grootste joodse nederzetting in de Gazastrook. Als protest hadden kolonisten de hoofdingang geblokkeerd. Militairen zijn na middernacht begonnen met de verwijdering van de blokkades. Honderen bewoners hebben zich daar verschanst.

Met ingang van maandag heeft Ariel Sharon de aanwezigheid van kolonisten in dit deel van de bezette gebieden voor illegaal verklaard. Het leger deelt van huis tot huis dwangbevelen uit. Daarin staat dat de 9000 joden voor woensdag moeten vertrekken, anders worden ze met harde hand verwijderd. Verwacht wordt dat de kolonisten zich fel zullen verzetten tegen de ontruiming. Sinds zondagavond mag niemand de gebieden meer in.

Met de volledige Israëlische terugtrekking is een einde gekomen aan de bezetting van de Gazastrook, die het Israëlische leger na de Zesdaagse Oorlog in 1967 was begonnen.
Soms heb ik het idee dat de Israeli's daar helemaal geen oplossing van het conflict willen.
pi_29650020
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 10:24 schreef sizzler het volgende:

[..]

Soms heb ik het idee dat de Israeli's daar helemaal geen oplossing van het conflict willen.
Doelend op het felle verzet. Niet op de ontruiming.
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:32:57 #41
89730 Drugshond
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:34:04 #42
89730 Drugshond
  maandag 15 augustus 2005 @ 10:42:26 #43
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_29650247
tveeeeeeeeepeeeeeeeeeee
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_29650527
quote:
en dan krijg je een situatie à la (no pun intended) Hans Teeuwen:
Ik heb dan een schrift bij me en daar heb ik in geschreven "God Bestaat NIET", en dan als ik in discussie ga met zo'n Christen:
"Hoe weet je nou zo zeker dat God bestaat?"
"Ja, dat staat geschreven."
"Oh, das dan heel gek, want hier staat......"
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/56820#2192453

Die kende ik nog niet.
pi_29650972
Een aantal West-Afrikaanse jongeren, op weg naar de Wereldjongerendagen, een katholiek mega-evenement in het Duitse Keulen, zit nog steeds vast aan de grens. Duitsland weigert de katholieke broeders toegang te geven omdat het land bang is dat ze massaal asiel zullen aanvragen na afloop van de Wereldjongerendagen. Uit angst voor terroristische aanslagen zijn in Keulen, het epicentrum van dit geweldige evenement, de riooldeksels gelukkig dichtlast. Ook vuilnisemmers zijn verwijderd. De wereldjongerendagen gaan aanstaande dinsdag pas echt los!.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_29651118
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:15 schreef Meki het volgende:

Een aantal West-Afrikaanse jongeren, op weg naar de Wereldjongerendagen, een katholiek mega-evenement in het Duitse Keulen, zit nog steeds vast aan de grens. Duitsland weigert de katholieke broeders toegang te geven omdat het land bang is dat ze massaal asiel zullen aanvragen na afloop van de Wereldjongerendagen. Uit angst voor terroristische aanslagen zijn in Keulen, het epicentrum van dit geweldige evenement, de riooldeksels gelukkig dichtlast. Ook vuilnisemmers zijn verwijderd. De wereldjongerendagen gaan aanstaande dinsdag pas echt los!.
Ik heb daar een topic over. .
pi_29651429
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:22 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik heb daar een topic over. .
jep

pi_29651522
MEKI MID?
pi_29651560
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:35 schreef Johan_de_With het volgende:
MEKI MID?
jep

Meki Inlichtingen dienst
pi_29651621
Waar kan ik solliciteren?
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:44:03 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29651768
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:38 schreef Johan_de_With het volgende:
Waar kan ik solliciteren?
Bij Schiphol.
pi_29651782
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bij Schiphol.
Dat zijn geen feiten met bakkebaarden, maar grappen met maagdenvlies.
  maandag 15 augustus 2005 @ 11:52:23 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29652003
Ik laat de grappen met bakkebaarden over aan de professionals:
quote:
President Bush signed an energy bill in New Mexico this week. He had a clear message for all Americans. He said the economy is moving…it’s moving to China, Korea, Taiwan… but it’s moving. It’s on the go. – Jay Leno

Today after President Bush signed the new transportation bill he said that it’s not enough to just pass the law - he said now “people have to show up to do the work.” Then he went back to his five-week vacation. – Jay Leno
pi_29652124

Anderhalf uur later via-via toch nog bij CS aangekomen. Stelletje prutsers.
pi_29652192
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:56 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]

Anderhalf uur later via-via toch nog bij CS aangekomen. Stelletje prutsers.
quote:
Ik laat de grappen met bakkebaarden over aan de professionals
Vandaar dat je pas vier minuten later op je Meester kon reageren. .
pi_29652214
RQ zat toch niet in die trein met z'n bejaarden?
  maandag 15 augustus 2005 @ 12:55:50 #57
89730 Drugshond
pi_29653764
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:59 schreef Johan_de_With het volgende:
RQ zat toch niet in die trein met z'n bejaarden?
Ook een decadente manier om van je schoonfamilie af te komen.
pi_29653819
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:55 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ook een decadente manier om van je schoonfamilie af te komen.
Throw Momma from the train...
pi_29653976
quote:
Jonge allochtonen willen blijven

VOORBURG Veruit de meeste Marokkaanse en Turkse jongeren in Nederland willen voorgoed hier blijven. Een op de tien Turken tussen 18 en 27 jaar ziet voor zichzelf een toekomst in Turkije. Van de Marokkanen is een op de twintig van plan voorgoed in Marokko te gaan wonen.

Dat blijkt uit onderzoek van het CBS. Een op de zes ondervraagden geeft aan nog niet over eventuele emigratie te hebben nagedacht.

Van de blijvers noemt bijna de helft als reden dat het in Nederland goed bevalt. Ongeveer eenderde zegt geen binding met het herkomstland te hebben of ziet er geen toekomst voor zichzelf.
oorlopig zijn we nog niet van ze af. !
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:05:09 #60
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_29654066
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:02 schreef kLowJow het volgende:

[..]

1 op de 10 is een goed begin. Als straks na de eerste de beste aanslag enkele moskeeen tot de grond toe afbranden zullen er meer volgen.
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:06:35 #61
93744 Finder_elf_towns
pi_29654114
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:58 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

[..]

Vandaar dat je pas vier minuten later op je Meester kon reageren. .
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:11:57 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29654241
9 van de 10 is goed genoeg om een leger te vormen om ongelovigen zoals DrCape voor altijd het zwijgen op te leggen, na de eerste de beste aanslag.
  maandag 15 augustus 2005 @ 13:16:22 #63
89730 Drugshond
pi_29654645
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:02 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Gek hé, Nederlanders die in Nederland willen wonen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29654667
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Gek hé, Nederlanders die in Nederland willen wonen
Walgelijk ja .
pi_29654746
Remigratie moet gestimuleerd worden
pi_29654800
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:27 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Walgelijk ja .
Gelukkig lijken er genoeg vrijwilligers te vinden om dit land steeds minder leuk te maken..
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_29654874
Nederland is nooit leuk geweest.

Ik kots op dit land
pi_29654980
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
Veruit de meeste Marokkaanse en Turkse jongeren hebben niks te remigreren.
Maar van mij mogen er best een hoop luitjes emigreren.
pi_29655021
Mensen die op dit land kotsen bijvoorbeeld. Kan ik missen als kiespijn.
pi_29655079
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:37 schreef sigme het volgende:
Veruit de meeste Marokkaanse en Turkse jongeren hebben niks te remigreren.
Maar van mij mogen er best een hoop luitjes emigreren.
Tuurlijk wel. Ze mogen dan wel in Nederland geboren zijn maar dat zegt niets.

Ik vind het sws merkwaardig dat allochtonen zomaar een paspoort krijgen. Een paspoort moet je verdienen.

Ze zouden eigenlijk pas een paspoort moeten krijgen vanaf hun 21ste na goed gedrag zonder in aanraking te zijn geweest met justitie. Voor die tijd een tijdelijk bewijs. Volgens mij hebben ze zo'n soort systeem in Denemarken
pi_29655089
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
Remigratie wordt gestimuleerd. In hoeverre dit wenselijk is vraag ik mij soms af. Het creeërt een beetje een verwarrende situatie wanneer je je eigen burgers gaat stimuleren het land te verlaten.
pi_29655099
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:39 schreef sigme het volgende:
Mensen die op dit land kotsen bijvoorbeeld. Kan ik missen als kiespijn.
Sue me

Wat vind je leuk aan Nederland?
pi_29655116
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ze zouden eigenlijk pas een paspoort moeten krijgen vanaf hun 21ste na goed gedrag zonder in aanraking te zijn geweest met justitie. Voor die tijd een tijdelijk bewijs. Volgens mij hebben ze zo'n soort systeem in Denemarken
Voor immigranten zeker?
pi_29655124
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Gelukkig lijken er genoeg vrijwilligers te vinden om dit land steeds minder leuk te maken..
Cynisch sarcasme. Prachtig.
pi_29655157
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:42 schreef kLowJow het volgende:
Remigratie wordt gestimuleerd. In hoeverre dit wenselijk is vraag ik mij soms af. Het creeërt een beetje een verwarrende situatie wanneer je je eigen burgers gaat stimuleren het land te verlaten.
Eigen burgers kan je in dit geval met een korreltje zout nemen. Marokkanen hebben een dubbel paspoort dus hoe eigen zijn die dan nog.
pi_29655181
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Eigen burgers kan je in dit geval met een korreltje zout nemen. Marokkanen hebben een dubbel paspoort dus hoe eigen zijn die dan nog.
Alleen Marokkanen met dubbel paspoort zijn niet échte eigen burgers of ook andere mensen?
pi_29655203
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:43 schreef Monidique het volgende:
Voor immigranten zeker?
Yep. Ideaal systeem.

Een staatsburgerschap moet je verdienen en niet zomaar krijgen. Het stelt dan immers vrij weinig voor.
pi_29655227
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:45 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

(dubbele) Nationaliteit en burgerschap staan geheel los van elkaar.
pi_29655228
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Yep. Ideaal systeem.

Een staatsburgerschap moet je verdienen en niet zomaar krijgen. Het stelt dan immers vrij weinig voor.
Goed, dat is dus heel wat anders dan dat het voor allochtonen zou zijn.
pi_29655240
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
Alleen Marokkanen met dubbel paspoort zijn niet échte eigen burgers of ook andere mensen?
Mensen die een te sterke band hebben met hun land van oorspronkelijke herkomst zijn geen echte eigen burgers. Maar allochtonen
pi_29655273
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:48 schreef Monidique het volgende:
Goed, dat is dus heel wat anders dan dat het voor allochtonen zou zijn.
Maar het is wel bedoeld voor allochtonen in mijn voorbeeld. Zowel westers als niet-westers.
pi_29655275
quote:
Straattaal in jongerenwoordenboek

Uitgeverij Prisma werkt momenteel aan een jongerenwoordenboek. Het boekje moet jongerentaal vertalen naar de 'normale' taal, die ouderen gebruiken. Het naslagwerk van Prisma wordt gemaakt met behulp van degenen die de voor ouderen onbegrijpelijke woorden bezigen, namelijk de jongeren zelf.

De jongerentaal, ook wel straattaal genoemd, is een mengelmoes van verschillende talen. Vooral verbasteringen uit het Engels en Surinaams zijn populair en woorden hebben vaak betrekking op thema's die populair zijn onder jongeren, zoals seks, geld en sociale contacten.

Vanaf 22 augustus kun je woorden (lyrics) uit de jongerentaal neerplanten (droppen) op de site www.dropjelyrics.nl. Alle woorden zijn toegestaan mits voorzien van uitleg en voorbeeld. In de zomer van 2006 wordt het jongerenwoordenboek ten doop gehouden. De mooiste inzendingen worden beloond met een woordenboek.

Ouderen kunnen met behulp van het jongerenwoordenboek dan uitvissen waar zinnen als: ''Mijn mattie met lauwe patta's heeft veel doekoe waardoor hij veel chickies weet te scoren'' en ''Ik heb met mijn plastic cash uit de muur getrokken om bling bling te gaan halen voor mijn sweetie, die helemaal te fly is '', voor staan.

Voorbeelden van jongerentaal waar Prisma op doelt:
Lauw = cool/gaag
Patta's = gympen/sportschoenen
Doekoe = geld
Geknakt = bedonderd/besodemieterd
Sweetie = liefje
Chickie = meisje
Sma = meisje/schatje/lieverd
Puta = hoer
Jiggy = tof/losjes
Bling bling = geld of gouden sierraden
Fawaka = Hoe gaat het?
Posse = vriendengroep
Fly = gaaf
Flex = te gek/goed/oke
Laterzz = de mazzel/tot ziens
Hebben we het hier dan over Nederlandse jongeren?
pi_29655309
Straattaal, daar begint de verloedering van een samenleving.

Walgelijk
pi_29655316
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Mensen die een te sterke band hebben met hun land van oorspronkelijke herkomst zijn geen echte eigen burgers.
En dat kunnen we zien aan de Te-Sterke-Band-Met-Land-Van-Oorspronkelijke-Herkomst-meter? Wat is oorspronkelijke herkomst trouwens voor tautologie?
pi_29655355
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:48 schreef kLowJow het volgende:
(dubbele) Nationaliteit en burgerschap staan geheel los van elkaar.
Als je in dit geval ook een Marokkaans paspoort hebt ben je niet voor 100% Nederlander.
pi_29655405
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:50 schreef Monidique het volgende:
En dat kunnen we zien aan de Te-Sterke-Band-Met-Land-Van-Oorspronkelijke-Herkomst-meter? Wat is oorspronkelijke herkomst trouwens voor tautologie?
Dat systeem zou van toepassing moeten zijn op x generaties na de komst van de eerste generatie. Dus de mensen die daadwerkelijk geboren zijn in een ander land.
pi_29655435
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als je in dit geval ook een Marokkaans paspoort hebt ben je niet voor 100% Nederlander.
Dat lijkt me dan ook geen vereiste om hier een leven op te kunnen bouwen, noch een argument om mensen het land uit te wensen.
pi_29655574
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:55 schreef kLowJow het volgende:
Dat lijkt me dan ook geen vereiste om hier een leven op te kunnen bouwen, noch een argument om mensen het land uit te wensen.
Maar indien je een Marokkaans paspoort heb erken je zelf ook dat je geen Nederlander bent. Ik begrijp sws niet waarom de Marokkaanse overheid dat verplicht.
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:01:37 #90
93744 Finder_elf_towns
pi_29655629
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:11 schreef Sidekick het volgende:
9 van de 10 is goed genoeg om een leger te vormen om ongelovigen zoals DrCape voor altijd het zwijgen op te leggen, na de eerste de beste aanslag.
Zijn vergezochte allianties het beste wat je kunt bedenken pepermuntkoning?
pi_29655700
pi_29655726
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar indien je een Marokkaans paspoort heb erken je zelf ook dat je geen Nederlander bent. Ik begrijp sws niet waarom de Marokkaanse overheid dat verplicht.
Volgens diezelfde redenatie ontkennen ze dus ook dat ze Marokkaan zijn?
Ik denk dat de meeste een dubbel paspoort hebben, simpelweg omdat het mogelijk is.
pi_29655746
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:01 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Zijn vergezochte allianties het beste wat je kunt bedenken pepermuntkoning?
Ken je het Palestina Platform? En dan niet het schavot van die naam?
pi_29655761
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:04 schreef kLowJow het volgende:
Volgens diezelfde redenatie ontkennen ze dus ook dat ze Marokkaan zijn?
Ik denk dat de meeste een dubbel paspoort hebben, simpelweg omdat het mogelijk is.
In zekere zin wel. Ze vallen tussen wal en schip.
Ik dacht dat een Marokkaans paspoort verplicht is voor mensen van Marokkaanse afkomst ook al zijn ze geboren in Nederland.
pi_29655888
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef MrX1982 het volgende:
.
Ik dacht dat een Marokkaans paspoort verplicht is voor mensen van Marokkaanse afkomst ook al zijn ze geboren in Nederland.
Daar was toch laatst ook iets aan veranderd? Eens kijken of ik voldoende zoektermen heb.
pi_29655920
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In zekere zin wel. Ze vallen tussen wal en schip.
Je bent natuurlijk niet verplicht een paspoort te gaan halen. Marokko erkent je simpelweg als Marokkaan op basis van de nationaliteit van je vader. Een paspoort is zo'n beetje het enige voordeel wat dat feit je biedt. Ik zou niet weten waarom je daar geen gebruik van zou moeten maken.
pi_29655941
Het is inderdaad straattaal, aangezien dergelijk pidgeon-Nederlands door lullo's alleen met een zeer brede grijns in de mond wordt genomen.
pi_29656074
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:12 schreef kLowJow het volgende:
Je bent natuurlijk niet verplicht een paspoort te gaan halen. Marokko erkent je simpelweg als Marokkaan op basis van de nationaliteit van je vader. Een paspoort is zo'n beetje het enige voordeel wat dat feit je biedt. Ik zou niet weten waarom je daar geen gebruik van zou moeten maken.
Maar door die wetgeving blijf je altijd verbonden met Marokko of je nu wilt of niet.
Tamelijk merkwaardig als je jezelf als Marokkaan in Nederland hebt gevestigd en daar voor altijd blijft.
pi_29656086
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:11 schreef Johan_de_With het volgende:
Daar was toch laatst ook iets aan veranderd? Eens kijken of ik voldoende zoektermen heb.
Ik ben benieuwd
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:22:49 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29656207
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:11 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Verdonk: Marokko denkt na over dubbele nationaliteit

Een dag later:

Marokko: Geen sprake van afstaan nationaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')