whehehe, dat was idd vorig jaar zoquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Start jij morgen eentje in SPT?
De meeste wel jaquote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:15 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Gaan al die voertuigen uit de OP ook mee doen aan Le Dakar?
Volgens de OP gaan ze welquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:32 schreef alsem het volgende:
ik zal eff vragen een de leider van het hutten rally team of ze dit jaar weer gaan
ik heb het over bob ten harkel, die komt uit het zelfde dorp als ikquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens de OP gaan ze wel
Maar fijn dat je even met je connecties patst
Als je de OP had gelezen, wist je dat hij niet meer bij het Hutten team zitquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 00:38 schreef alsem het volgende:
[..]
ik heb het over bob ten harkel, die komt uit het zelfde dorp als ik![]()
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik vind vooral de Trucks het mooist in de Dakar rally
En geen trekker-opleggers meerquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 01:49 schreef MewBie het volgende:
[..]
Alleen jammer dat die grote 8x8's niet meer meedoen
![]()
Nog wat informatie van de site:quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:14 schreef Baan1980 het volgende:
Zondag zullen er een aantal in Rotterdam aanwezig en probeer dan wat pics te schieten !!
Maakt niet uitquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 02:13 schreef Alexxxxx het volgende:
Das geen parijs-Dakar, das trucktrail.
Ik heb ze toen ik nog op de middelbare school zat, en dat is max 8 jaar geleden ook nog zien rijden in de Dakarquote:
Helemaal niet jammer. 'vroeger'was het gewon altijd een spannende strijd tussen de DAFs, de mercedes van Groine, de Unimogs, De LIazzen, de Tatra's en de Kamazzenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 10:52 schreef One_conundrum het volgende:
leuk speelgoed altijd, jammer dat die russen ook weer meegaan doen...
De Unimog dubbele cabine is van Fast & Speed en de Ginaf F2222 heeft dit jaar dienst gedaan bij MD-Trucks, nu heten ze "dutch team dakar" en zijn een stel motorcoureurs. De 2 trucks hebben als T5 meegedaanquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet toevallig iemand van welk team die Unimog op de bovenste foto is? En de Ginaf F2222?
Hopen dat ze dit jaar meer luck hebben hoor!quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:11 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ben benieuwd wat de rooy komend jaar gaat laten zien...
hoop dat het ze nu allemaal wel mee zit, zo ook hans bekx....
nie nurmoal!!!!
Het meest benieuwd ben ik nog altijd naar Hans Bekx, het is hem, zeker na vorig jaar, zeker gegund om eens heel ver voorop te finishen.quote:Op zondag 4 september 2005 10:52 schreef Dr.Droxz het volgende:
[..]
Hopen dat ze dit jaar meer luck hebben hoor!
Eindelijk eens die kamas de baas worden dit jaar!
48 Nederlandse equips zul je toch bedoelen hoop ik? want 48 in totaal is wel heel erg weinig hequote:Op donderdag 22 september 2005 23:57 schreef Baan1980 het volgende:
Goed nieuws !!! Anne Kies, wie? Anne kies, de chauffeur van de service truck van het Hutten Hyundai team gaat dit jaar mee doen aan de rally zelf in de fabrieks Ginaf truck van Ginaf Rally power!!!! Het team doet mee met 2 Hyundai`s en 2 racetrucks. De 2e is de Unimog die vorig jaar in spanje te geest gaf.
Bij een presentatie van RTL7 is bekend gemaakt dat 48 equips van start gaan !!!!! Dit zijn 30 motoren en de rest zijn auto`s en vrachtwagens
Ja klopt Alexxxxx, maar de X1 is wel de meest spectaculairste, afgelopen jaar was die in het filmpje op RTL ook elke keer te zien hoe hij Vatanen in de 205 Turbo 16 op topsnelheid het nakijken gaf.quote:Op maandag 26 september 2005 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Er staan wel meer dan alleen de X1 in het museum hoorDe meeste PD trucks wel uit de jaren 80 van DAF...
De aanklacht is ingetrokken/laten vallen en er is dus niks gebeurd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:28 schreef stinkie het volgende:
Weet iemand trouwens hoe dat afgelopen jaar is geeindigd met de Rooy en zijn (aan)klacht ivm dat geneuzel van die Russen?
De Ginaf is eigendom van Hans Bekx en wordt al een paar jaar verhuurd, met deze auto heeft hij nog eens zelf gereden samen met Bennie Jolinkquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet toevallig iemand van welk team die Unimog op de bovenste foto is? En de Ginaf F2222?
De Kamaz 4911 is trouwens in grote lijnen een standaard voertuig zoals het aan het Russische leger geleverd wordt, zie deze link http://www.kamaz.net/kamaztrade/sport/4911t_en.pdfquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 13:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Helemaal niet jammer. 'vroeger'was het gewon altijd een spannende strijd tussen de DAFs, de mercedes van Groine, de Unimogs, De LIazzen, de Tatra's en de Kamazzen![]()
Wat je moets schrijven is:
Jammer dat die russen tegenwoordig niet meer kunnen winnen zonder vals te spelen...
Het is klote dat het zo is, maar het is wel zo, ik noem zomaar 3 voorbeelden:quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:54 schreef area51 het volgende:
[quote]Op dinsdag 27 september 2005 15:52 schreef JosvG het volgende:
...................................... corrupt .......................................[quote]
inderdaad regels worden naar believen aangepast![]()
Het zal eerder zijn dat de Russen voor geld zorgen....quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:51 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is klote dat het zo is, maar het is wel zo, ik noem zomaar 3 voorbeelden:
1. De kamazzen die niet kloppen volgens de regelementen
2. De kamazzen die qua homologatie niet overeen komen met de truck zelf
3. Hans Bekx in Dakar 2005 in de op 1 na laatste dag afgekeurd op de 2 bovenste punten die dus voor de Russen wel legaal blijken te zijn.
Tja, de Russen zorgen voor spektakel he...
Voor het geld denk ik niet, wel voor het spektakel immers heeft Hubert "L'Africain" toen nog wedstrijdleider enige jaren geleden Jan de Rooy (in Frankrijk bekent als L'Ourse -de beer-) niet benaderd om weer eens deel te komen nemen, met name om voor spektakel te zorgen. De russen rijden inderdaad regelmatig als gekken, dat hebben we allemaal al op TV kunnen zien, en uit de verhalen van Bekx blijkt dat ook. Bovendien bij die etappe waarbij een parc fermé was waarbij een van de Kamazzen in het dorp gelast moest worden: ik heb zelf 17 jaar bij de plaatselijke vrachtwagen-fabrikant gewerkt en mijn zwager hield zich daar bezig met het "mishandelen" van auto's totdat het kapot ging, en dat valt nog niet mee.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:24 schreef stinkie het volgende:
[..]
Het zal eerder zijn dat de Russen voor geld zorgen....
wel 2 eigenlijkquote:Op woensdag 28 september 2005 17:02 schreef Alexxxxx het volgende:
Gelukkig is er een communistenvrachtwagenliefhebber in dit topic om de haat wat te compenseren
quote:De ogen van Hubert Auriol glanzen als hij zijn verhaal vertelt.
De twinkeling weerspiegelt zijn diepste gevoelens. ,,Wanneer ik tevreden ben? Als ik glanzende ogen zie. Dat betekent voor mij dat ik mijn werk goed heb gedaan. Dan heb ik de dromen van mensen vervuld en zijn ze gelukkig.’’
Auriol, jarenlang de grote man achter de Dakar Rally, is zelf een gelukkig mens. Hij gaat doen wat hij al lang wilde: terug naar de woestijn, met klassieke motoren. Gewone mensen hun droom laten meemaken. Ook voor hem is Heroes Legend zodoende een droom die in vervulling gaat. ,,Als jonge vent wilde ik niets liever dan op een motor door Afrika. Nu zie ik die wens nog steeds bij anderen. En ook bij mezelf gaat het boek met herinneringen open. Dit is wat ik een liefste doe: met mensen, die dezelfde passie hebben als ik, de woestijn in. Mijn ideaal heb ik verwezenlijkt in Heroes Legend.’’
Hij moest geen minuut nadenken toen Henk Verschuren en Roel den Braven bij hem aanklopten met het idee om een wedstrijd uit te zetten voor Yamaha XT500’s. De motor roept bij Auriol (53) warme herinneringen op. Hij reed er zijn eerste Dakar Rally mee, in 1979. ,,Het was destijds de enige motor waarmee je zoiets kon. Hij was er niet helemaal op gebouwd, maar desondanks was het de enige motor die de woestijn aankon: het was de eerste echte off-road motor. Mijn eerste XT500 was een zwaarbevochten machine. Elke levering die uit Japan kwam, was uitverkocht voor hij aankwam in de haven. Het heeft me een rib uit m’n lijf en heel veel praten gekost om er één te pakken te krijgen.’’
Auriol beschouwt de XT500 als een meesterwerk. De machine kwam op precies het goede moment op de markt. ,,Deze machine is een legende. Het was het begin van een nieuw tijdperk. Erop rijden was een avontuur. Dat geluid, dat stampen… Voor de helft van de rijders was het trouwens een nachtmerrie. Het starten van de motor was een drama. Je moest het trucje kennen, er handigheid in hebben. Ik had dat. Ik mocht dus elke ochtend bij de start voor een man of tien de motor aan de praat helpen…’’
Hij blijkt het nog niet verleerd te zijn. Bij de eerste aanblik op een XT500 wil hij het proberen. Hij trapt – niks. ,,Ik heb het witte stipje te ver laten komen. Nog eens.’’ Met een verbeten gezicht tuurt hij naar het stipje en trapt nog eens. Hoestend slaat de machine aan. ,,Tadááá’’, kirt Auriol triomfantelijk. ,,Ik kan het nog.’’ Auriol gaat met zijn kennis van Afrika en al zijn rally-ervaring voor Heroes Legend de route uitzetten, de bivouacs organiseren en de wedstrijd leiden. ,,Het wordt geen remake van de eerste Dakar Rally’’, waarschuwt hij. ,,We hebben de route aangepast aan de motoren en de deelnemers. Maar ik ga wel de geest van die eerste Dakar laten herleven in Heroes Legend. Daarom beginnen we bij het begin: de Yamaha XT500. Het moet weer worden zoals het vroeger was. Mensen moeten elkaar helpen, deelnemers moeten samen aan de finish komen. Het moet een avontuur zijn, de wedstrijd mag niet overheersen. Het moet wel leuk blijven én voor iedereen haalbaar zijn. Daarom ook hebben we gekozen voor teams, waarin ieder lid op de XT500 mag rijden.’’
De bivouacs zullen kleinschalig zijn. Vliegtuigen worden niet gebruikt – wel een helikopter– dus de aanwezigheid van een vliegveld is niet noodzakelijk. ,,We kunnen dus overal waar we willen een bivouac opslaan.’’ Hij kijkt uit naar het uitzetten van de route van Heroes Legend, door Marokko, Mauritanië en Senegal. Hij zal het op een XT500 doen, om precies te weten wat de machine aankan. ,,Met dit ding kun je niet door hoge duinen van poederzand. Dat trekt ‘ie niet. 30 Jaar is niet oud voor een legendarische motor als deze, maar je kunt er nu niet mee rijden zoals wij toen deden. Toen reden er ook Renault 4’tjes mee; dat zou nu ook niet meer kunnen. Dat neemt niet weg dat het een prachtig avontuur wordt. Dat beloof ik.”
quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:40 schreef stinkie het volgende:
quote:
Mij ook. Ik hoop dat het groter word en niet eenmalig is. Eventueel ook andere (oudere) voertuigen erbij.quote:
Idem. Vooral omdat ze voor mijn gevoel veel meer op zichzelf zijn aangewezen. Lijkt me geweldig om zelf ook een tocht van een paar dagen op de motor te maken op die manier. Machine aan de praat houden, navigeren, kampje opzetten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:49 schreef dubidub het volgende:
Ik heb echt veel ontzag voor die motormuizen. Die hebben het volgens mij echt FOK!king zwaar. Niet dat de auto's/vrachtwagens het licht hebben, maar om de een of andere manier hebben die motorrijders een streepje voor bij mij
Deze ooto staat trouwens de koop!! Voor 147.500 is die van jouquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Merk en type: Ginaf X-3331
Eigenaar: team Dakar sport
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Veemarkthallen
Datum: 02-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens Mack en speciaal transportdag
de route is bekend gemaakt, stata naar ik meen in het 4wd en SUV Magazinequote:Op zondag 16 oktober 2005 23:08 schreef jochem8 het volgende:
Ben heel benieuwd naar de route. Zit op het moment in Málaga, en op het moment dat de rally langskomt ook nog, dus ik denk dat ik een kijkje ga nemen bij de grens waar ze oversteken.
Ik vrees ook van niet. Maar ik neem aan dat de route vast nog wel ergens online of op de Dakar-site komt te staan.quote:Op zaterdag 5 november 2005 21:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de route is bekend gemaakt, stata naar ik meen in het 4wd en SUV Magazine
Maar die zullen ze bij jou wel niet in de kiosk verkopen
http://www.amsterdamdakar.comquote:Op maandag 7 november 2005 11:21 schreef stinkie het volgende:
Amsterdam - Dakar is toch ook pas van start gegaan? Erg weinig van gehoord, zelfs niet als smaakmakertje
De vorige keer dat ne Hummer mee deed, was het een grote flop. En voor een nieuwe auto is het simpleweg onmogelijk de dakar te winnen. Dat is hetzelfe als zeggen dat Minardi volgend jaar kampioen Formule 1 word. (tenzij je (overheid) de organisatie omkoopt uiteraard, maar daarvoor is het een Franse rally)quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:32 schreef robodorK het volgende:
Ik ben retebenieuwd naar de prestaties van die hummer met die amerikaan. Die amerikaan gaat echt voor de winst namelijk en rijd als een gek (afgelopen jaar deed ie t niet slecht in de nissan)
Maar nog nieuwsgieriger ben ik naar het team de rooy. Ik heb er nog niks van gehoord. Wanneer gaat hun nieuwe site on line? Ik kan niet w8en.
Als iedereen nou ff alle interessante links die die kent van dakarteams hier post. Dan ben ik jullie dankbaar.![]()
Niet helemaal waar natuurlijk, het is wel een verschil dat in de Formule 1 de teams miljoenen en miljoenen in de auto's pompen, als er een nieuw team komt met veel rally ervaring en heel veel geld maar die gewoon nog nooit Dakar hebben gereden, dan is er een kans dat ze de 1ste keer winnen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:05 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De vorige keer dat ne Hummer mee deed, was het een grote flop. En voor een nieuwe auto is het simpleweg onmogelijk de dakar te winnen. Dat is hetzelfe als zeggen dat Minardi volgend jaar kampioen Formule 1 word. (tenzij je (overheid) de organisatie omkoopt uiteraard, maar daarvoor is het een Franse rally)
Zoals Nissan en Volkswagen?quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:38 schreef JosvG het volgende:
[..]
Niet helemaal waar natuurlijk, het is wel een verschil dat in de Formule 1 de teams miljoenen en miljoenen in de auto's pompen, als er een nieuw team komt met veel rally ervaring en heel veel geld maar die gewoon nog nooit Dakar hebben gereden, dan is er een kans dat ze de 1ste keer winnen.
Mooie fotoquote:Op zondag 6 november 2005 14:00 schreef Baan1980 het volgende:
Ohja, en Karel Loprais is druk bezig geweest om zijn Tatra wat competatieve te maken... denk echter niet niet dat ze de DAF`s kunnen bij houden![]()
[afbeelding]
Ik weet niet of ik daar de details al over bekend mag makenquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Zoals Nissan en Volkswagen?
Doet je pa ook weer mee?
Hey van Genugtenquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:45 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik daar de details al over bekend mag makenIk zal het straks even vragen, er is iig veel in het team geschoven
Het is allemaal nog veranderd, maar ik mag er nog niks over zeggen. Het staat binnenkort op www.dakar.com, dus daar kun je straks precies alles op zienquote:Op woensdag 16 november 2005 18:16 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Hey van Genugten
Het eerste team is iig bekend. Hans achter het stuur, je pa als monteur en een zeeer ervaren rot als navigator (staat op de website). Word de 2e truck bestuurd door iemand die ook al vorig jaar met het team mee reedt"??
Ja, maar duurt nog 1 hele wekenquote:Op donderdag 17 november 2005 16:50 schreef JosvG het volgende:
[..]
Het is allemaal nog veranderd, maar ik mag er nog niks over zeggen. Het staat binnenkort op www.dakar.com, dus daar kun je straks precies alles op zien
Jah, hij dot weer mee. Bij ADsport als kopman in hele dikke Toyota Rav4 Protoypequote:Op donderdag 17 november 2005 21:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Doet Koen Wouters ook weer mee? Vorig jaar kon hij niet omdat hij een live concert had, maar dit keer zou hij toch weer mee doen?
Sorry, ik heb vorig jaar al problemen gehad omdat ik een paar dingen op internet had geplaatst die niet mogen, dus ik kijk wel uitquote:Op donderdag 17 november 2005 19:59 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Ja, maar duurt nog 1 hele weken![]()
Geen voorproefje of een nieuwtje van een ander team, zoals van de Rooy ofzo (we hebben het niet van jou)
Aah nou ok dan, jammer. Ik dach trouwens dat Hans Stacey bij Gerard in in z`n trainingskelder zich voorbereide... toch?quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:57 schreef JosvG het volgende:
[..]
Sorry, ik heb vorig jaar al problemen gehad omdat ik een paar dingen op internet had geplaatst die niet mogen, dus ik kijk wel uit
Over de Rooy weet ik overigens heel weinig omdat we met hen helemaal niks meer te maken hebben.
De SP is bijna klaar, aanvullingen mag je nogsteeds sturen natuurlijkquote:
check anders je mail even, ik heb een kwartier voor jouw post al een mailtje gestuurdquote:Op zondag 20 november 2005 12:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Je hebt er toch wel een paar mooie foto's in gestopt he?
Een OP zonder foto's is zo kaal, en zeker in een Dakar topic
Ik denk het nietquote:Op zondag 20 november 2005 13:19 schreef Baan1980 het volgende:
ook van mij heb je een mailtje[edit: aangekomen dus]
Trouwens goed nieuws!! Het Team van Deijen heeft Ginaf T4 ingeschrevenWaarschijnlek meer als assistentie dan voor de wedstrijd zelf, want Peter Verhoeven zit er in, die heeft al heel wat motoren geprepareerd, en Paul Verheijden van ADsport. Hij word bestuurd door Fons Jans die vorig jaar in de 6x6 zat van Stacey. Denk nu ook dat ik weet wat je pa gaat doen Jos
![]()
Mooie foto's!!, komen die soms van de organisatie af (Maindru-photo) ik heb daar ook nog 2CD's vol van met Hi-Res foto's, maar ik weet niet of ik die ivm copyright zo op internet mag zetten, ons mam heeft ze namelijk van de organisatie gekocht.quote:Op zondag 20 november 2005 14:46 schreef robodorK het volgende:
mooie foto's gezocht:
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.tatraclub.at/images/HL_2003_dakar/mitsu_3.jpg
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Over een mijn gereden, een oostenrijker en Italiaan. Beide ongedeerd
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een modje vragen, die kan dat geloof ik nog wel.quote:Op zondag 20 november 2005 15:08 schreef Alexxxxx het volgende:
JosvG, ik kan er helaas neit bij zijn, te ver op de fiets
en mn OP kan ik niet meer aanpassen....
iedereen welkom of alleen op uitnodiging ?quote:Op zondag 20 november 2005 16:13 schreef JosvG het volgende:
Ik heb het gevoel dat dit een beetje een slowchat topic wordt zo, heeft iemand nog boeiende informatie over Dakar 2006of mooie foto's van een eerdere versie?
Die open dag bij Tridec is trouwens op 11 December. De tijden zijn nog niet bekend, ongeveer 11.00 uur tot 15.00 uur
Iedereen is welkomquote:Op zondag 20 november 2005 18:03 schreef Klonk het volgende:
[..]
iedereen welkom of alleen op uitnodiging ?
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar Son ligt tegen Eindhoven aanquote:Op zondag 20 november 2005 18:06 schreef Klonk het volgende:
hmmm, ik ga eens kijken hoe ik tegen die tijd zit, maar als het gaat ga ik eens even kijken, Venlo-Tilburg is goed te doen
Als jij ze bekend maakt heb ik er geen last van, zolang de informatie van een buitenstaander komt is er niks mis mee, ik zal wel zeggen of jouw informatie kloptquote:Op maandag 21 november 2005 08:39 schreef colidakar het volgende:
aangezien we niet willen dat dit een slowchat topic wordt nog maar eens wat nieuws, de tweede MAN van team Exact-Man wordt bereden door een Duitser !
Verder zal ook Geert Verhoeven van Dikkerbv een grotere rol gaan spelen.
(Jos kan ik de overige namen ook gewoon bekend maken??, het ook allemaal te vinden op internet hoor, gewoon weten waar je moet zoeken)
Dan team Kroon, team kroon zou rijden met 4 desert warriors, Kroon-Rond, Van Vliet-Van Dam, Voermans-DeBois en Hessing met Leyds??
Tot dusver heb ik alleen de auto van Kroon gezien maar de rest schijnt wel geleverd te zijn.
Eric Verhoef met Eddy Loix in 2de Bowler van Loomans???
maar ik heb ook gehoord dat Loix in een mitsubishi zou starten..
Iemand nog een verzoekje voor een bepaalde foto uit 2005?![]()
Greetz
Coli
hoe kom ik op tilburgquote:Op maandag 21 november 2005 12:27 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar Son ligt tegen Eindhoven aan
Ik dacht, ik zeg het even... voordat die arme Klonk in Tilburg (of Venlo, maar ik kan me vaag ergens herinneren dat je limbo bentquote:
import limburger dat welquote:Op maandag 21 november 2005 14:50 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik dacht, ik zeg het even... voordat die arme Klonk in Tilburg (of Venlo, maar ik kan me vaag ergens herinneren dat je limbo bent) rondjes aan het rijden is op zoek naar Tridec
.
Dit !! Heeft vorig jaar als assistentie meegedaan als T5 voor Eric verhoef en Bart Fransen. Stoer dat jullie nu ook een snelle assistentie hebben. Die duitser is iig niet onerveran. Hij heeft vorig jaar een snelle assistentie voor Volkswagen gereden!!!quote:Op maandag 21 november 2005 18:25 schreef Alexxxxx het volgende:
MAN L90? Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een MAN TGL?
Ik denk niet dat De Rooy erg veel sponsors nodig heeft. Die kerel heeft massa's geldquote:Op maandag 21 november 2005 20:00 schreef tenharkeldakar het volgende:
weet je wat het is met bekende nederlander en dakar
ik weet toevallig dat tim en tom coronel met verschillende teams in contact waren
maar tim en tom willen wel rijden maar willen niks betalen.
hun willen hun naam er aan verbinden en denken dan dat er wel een grote sponser komt maar dat is dus niet zo.
en ze hebben wel race ervaring maar wijnig tot geen rally ervarin en dat telt meer
een dakar team trekt wel sponser met bekende dakar namen als:
jan de rooy meervoudig winaaaren deze dakar wordt zijn 10de dakar
eric verhoef paar keer in de top 10 ge eindigd
bob ten harkel 2 voudig dakar winnaar in de T1 klasse en 2 keer 10de algemeen en werd ik 1994 en 1998 door mitsubishi fabriek japan en ralliart japan uit geroepen tot beste rijder van het jaar.
zo zijn er nog meer nederlandse namen die kwa dakar ervaring meer sponser opleveren en dat levert geld op dakar is gewoon een super dure sport
En ik kan het bevestigen, de moeite en het geld dat erin gestoken wordt is echt vele malen groter dan mensen denken, en toch willen de deelnemers het steeds weer opnieuw doen voor die 2-3 weekjes plezier in de woestijn, en dat is dus de kracht van Dakar.quote:Op maandag 21 november 2005 20:37 schreef tenharkeldakar het volgende:
ja die jongens zullen ook zelf veel geld er in stoppen maar de rooy krijg ook behoorlijk veel geld van Gauloises.
ik ben al 10 jaar zeer dicht betrokken bij het dakar gebeuren.
ik ben de zoon van bob ten harkel en ik zie natuurlijk hoe het erbij ons in de werkplaats aan toe gaat tijdens de dakar voorberijding en dat is niet niks.
en ik kan je vertellen dat er meer geld en werk voor nodig is dan somige mensen denken
Dankjequote:
quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:41 schreef robodorK het volgende:
voor iedereen die een beetje opgewonden word als ie beelden ziet van dakar: http://www.rtl.nl/sport/dakar2005/video/
http://eurosport.tf1.fr/h(...)_evt6746_page2.shtml
veel kijkplezier!
Op de officiele site staat dat er al een special is van 83 km op 31-12 en een Liaison of 186 km.quote:
Ik vermoed dat ze aan het onderhandelen zijn met de organisatie voor welk bedrag ze dit jaar mogen winnen of zoquote:Op woensdag 23 november 2005 20:03 schreef komrad het volgende:
hoe is het momenteel met de russische concurrentie?
quote:Op woensdag 23 november 2005 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze aan het onderhandelen zijn met de organisatie voor welk bedrag ze dit jaar mogen winnen of zo
quote:Op woensdag 23 november 2005 20:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze aan het onderhandelen zijn met de organisatie voor welk bedrag ze dit jaar mogen winnen of zo
Minder ongelukken hoeft niet echt. Hoort toch wel bij Paris-Dakar, maar laten we wel hopen dat er minder ernstig persoonlijk letsel bij is. Dat hoort er trouwens ook wel bij, maar dat mag inderdaad wel minder.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:27 schreef SterkStaaltje het volgende:
Hopen dat er dit jaar wat minder ongelukken gebeuren! En eindelijk eens afrekenen met die Kamazzzzzzen
Doen er dit jaar meer nederlandse voertuigen mee dan vorig jaar? Het lijkt bij elkaar zo'n lange lijst namelijk.
Ook al zo´n goeie grapquote:Op woensdag 23 november 2005 20:51 schreef Bruce117 het volgende:
...dit jaar iets eerlijker...
Heb je daar meer informatie over? Lijkt me iig wel leuk, en zeker als iedereen welkom is.quote:Op vrijdag 25 november 2005 10:50 schreef MyKey het volgende:
Team van Deijne (ww.deijnedakar.nl) geeft Een Dakar feest, waar mensen na afloop het team met voertuigen kunnen ontmoeten. Ik heb gehoord dat ze grote namen uit de Dakar wereld willen uitnodigen. Dat kan zeker wel een leuk feestje worden lijkt me![]()
![]()
quote:Persdagen Team Gauloises de Rooy succes
November 28, 2005
Op 23 en 24 november 2005 werden in Spanje de persdagen van het Team Gauloises de Rooy gehouden.
Ruim 25 journalisten vertrokken op woensdagmorgen vanaf het vliegveld Eindhoven Airport naar het Spaanse Gerona, alwaar een bus klaar stond om de dames en heren naar een hotel in Cordona te brengen. In genoemd hotel vond later die middag de persconferentie plaats.
Na een inleiding van PR-man Hans Brian en het welkomstwoord van Piet van Kleef namens de hoofdsponsor Gauloises, deed Gerard de Rooy uitgebreid verslag van alles wat er sinds de afloop van DAKAR 2005 was gedaan om goed voorbereid aan de editie van 2006 te kunnen beginnen. Hij stond nadrukkelijk stil bij de inventarisatie van te verbeteren punten en de testfases op de Proefbaan van DAF in St.Oedenrode, de ruim 10.000 kilometer die met de truck van Gerard van vorig jaar in Marokko waren gereden en de laatste testen die vlak voor aankomst in Spanje op een circuit in Narbonne in Frankrijk hadden plaatsgevonden.
Het hoogtepunt was het vraaggesprek dat Hans Brian met Jan en Gerard de Rooy had over de plannen voor het komend jaar, de verwachtingen over de eindklassering, de concurrentie en de route. Evenals bij eerdere gelegenheden deden de beide De Rooy's niet voor elkaar onder, waardoor een levendige discussie ontstond met veel humoristische momenten.
Uiteraard volgde het vragenuurtje, waarin de aanwezige journalisten hun eigen vragenvuur loslieten op de teamleden. De resultaten waren de volgende dag reeds in een aantal kranten te lezen. De komende tijd zullen de andere media volgen met hun ervaringen.
De volgende ochtend stond het meerijden met de chauffeurs van het Team Gauloises de Rooy centraal. In een schitterend decor, met prachtig weer, maakten de aanwezigen vaak op hardhandige wijze kennis met de moeilijkheden van het circuit "Les Comes", gelegen op een half uur van het hotel. De "ohsss" en "ahsss" waren niet van de lucht, met name op een plaats waar Jan en Gerard zo'n halve meter los van de grond kwamen. Een sensatie dus voor eenieder en dan te bedenken dat dit straks voor het Team Gauloises de Rooy op het dagelijkse menu zal staan en dan niet één sprong, maar zo'n twintig of dertig. Het hele team was betrokken bij de ritten met de rally trucks en met name de beide Belgische navigatoren Dany Colebunders en Tom Colsoul mochten zich verheugen in de journalistieke belangstelling.
Tegen de middag werd de terugtocht naar het hotel gemaakt, waar een voortreffelijke lunch wachtte, gevolgd door een excursie naar de zoutmijnen of gewoon achter de computer om je verhalen te maken. Een enkeling maakte zelfs een fikse wandeling.
's Avonds stond er nog een diner op het programma, waarna eenieder voor een laatste drankje richting bar vertrok. Laat werd het niet, want de wekker ging om 03.30 uur.
Om half tien die dag was het hele gezelschap terug op Eindhoven Airport waar de winter inmiddels had toegeslagen.
Op 10 december vinden op het Eurocircuit televisie opnames plaats van alle deelnemers. De programmamakers van RTL7 zijn druk bezig met de voorbereidingen. Hou dus RTL7 de komende tijd in de gaten. Daar volgen mededelingen hoe je deze fantastische dag kunt meemaken.
Wordt vervolgd . . . . .
Hee jij bent 2 jaar geleden bij Tridec geweest bij de presentatie van de Team Tridec DAF!quote:Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef dakarspecialist het volgende:
op 10 december is er op het eurocircuit in valkesnwaard de pre-start van de nederlandse deelnemers
ook tevens de opnamens van rtl7
de toegan voor publiek zal met kaarten zijn die te winnen zijn bij rtl7 en via teams
op 18december is de belgiesche pre-start in brussel
zo'n 70 belgen zullen daar aanwezig zijn met hun voertuigen
ik zelf zal ik belgie staan met 3 vitrine kasten met zo'n 120 modelwagens van de dakar er in
nederlanders,belgen,en veel toppers zullen er in staan
ben zelf al ruim 20j verzamelaar over alles van en over de dakar
heb zo'n 750 modelwagens,pers info,boeken,kleding enz over en van de dakar
veel rijders ken ik persoonlijk en zelfs bij de organisatie ben ik bekend.
zal ook dit jaar weer in lissabon zijn voor het maken van foto's enz
denk zo'n 3000 foto's te gaan maken van de keuring en eerste dagen van de rally
ik maak zelf modellen van de rally decals en bakken van truck
heb nu zo'n 140 modellen zelf gemaakt
maak wel gebruik van een basis model en pas deze aan
bv de rooy,mitsubishi,ginaf,man,toyota,enz
groeten roger
Ja, nu verwachten we foto'squote:Op dinsdag 29 november 2005 17:46 schreef jochem8 het volgende:
Op http://www.dakar.com/ valt te lezen dat ze langs Málaga komen. Sterker nog, ze maken de overtocht in Málaga. En laat nou net de haven RECHT voor mijn apartement liggen
Gewoon 5 euro aan de kassa bij het eurocircuitquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:14 schreef Klonk het volgende:
voor de nederlandse pre start in Valkenswaard, woon ik een half uurtje ofzo rijden vandaan
ze uploaden, naar bijvoorbeeld www.tinypic.com.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:54 schreef dakarspecialist het volgende:
hoe kan ik hier foto's op plaatsen
wie help even
groeten roger
ik zou wel interesse hebben in 2 vip kaarten, maar 7:30 is wel erg vroegquote:Op woensdag 30 november 2005 11:57 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt voor 5 euro kom je aan de buitenkant van het eurocirciut
als je in het paddock wil moet je vip kaarten hebben
nu ikheb vipkaarten hoeveel krijg ik deze week te horen
dus wieweet kan ik iemand blijmaken
maar dan moet je er al om 7.30 zijn
iveco komt ook met een fabrieks team eerste foto's al gezien ziet er mooi strak uit
de opbouw is een beetje afgekeken van de rooy.
bekx zijn auto is weel strak de laadbak heeft de zelfde vorm als de cabine dus de wing aan de zijkant van de daf loopt door in de laadbak
en de kleuren zwart onder wilt midel boven rood
groeten roger
Teamtridec-dakar.nl is nog de oude URL van 2 jaar geleden, de nieuwe is www.exact-man.nl, niet dat het iets uitmaakt, maar het zou wel eens kunnen zijn dat teamtridec-dakar.nl een keer offline gaatquote:Op dinsdag 29 november 2005 23:06 schreef Baan1980 het volgende:
Goed nieuws !! De site van Stacey is online
http://www.teamtridec-dakar.nl/
De verrassing van het assistentietruck waar Jos het over had is dat Gerard Jimmink deze bestuurd. Oud motorcoureur en ex-navigator van Cor Euser vorig jaar!! (jammer dat hij niet meer mee doet eigelijk
Op het forum van http://www.trucksfromholland.nl/ staat het gehele team van de Rooy trouwens.
Er zijn nu dus 2 assistentsie trucks (zoals je misschian al had gezien) en deze bestuurd word door Frits Kiggen (oud motorcoureur en ex-bestuurder van de assistentie-truck van het Ginaf team). Het enige andere is dat Jan een andere monteur aan boord heeft.
Sorry voor de late reactie, mijn internet lag eruitquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:07 schreef JosvG het volgende:
[..]
Heb je daar meer informatie over? Lijkt me iig wel leuk, en zeker als iedereen welkom is.
lui tentamens wat denk jijquote:Op donderdag 1 december 2005 17:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Trek je info lekker uit dit topic joh![]()
Hier een vertaling (d.m.v. een http://babelfish.altavista.com/ achtig iets):quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Renault Trucks oraz ASO (Amaury Sport Organisation) podpisały umowę, na mocy której od 2006 r. Renault Trucks zostało oficjalnym dostawcą rajdu Dakar. W 2006 r. 4 pojazdy Kerax Trucks będą eksploatowane w barwach ASO, natomiast w 2007 r. już 7 keraksów będzie pomagało w realizacji zadań logistycznych w trakcie trwania rajdu. Kerax to wieloosiowy pojazd zaprojektowany pierwotnie do ciężkich zadań budowlanych, ale sprawdził się już w poprzednich edycjach Dakaru.
---
Volgens mij staat hier dat Renault met een fabrieksteam van 4 keraxen mee gaat doen?
ff een onbescheiden topic kick met een onbescheiden vraagjequote:Op woensdag 30 november 2005 11:57 schreef dakarspecialist het volgende:
klopt voor 5 euro kom je aan de buitenkant van het eurocirciut
als je in het paddock wil moet je vip kaarten hebben
nu ikheb vipkaarten hoeveel krijg ik deze week te horen
dus wieweet kan ik iemand blijmaken
maar dan moet je er al om 7.30 zijn
iveco komt ook met een fabrieks team eerste foto's al gezien ziet er mooi strak uit
de opbouw is een beetje afgekeken van de rooy.
bekx zijn auto is weel strak de laadbak heeft de zelfde vorm als de cabine dus de wing aan de zijkant van de daf loopt door in de laadbak
en de kleuren zwart onder wilt midel boven rood
groeten roger
Omdat de Desert Warriors voorzien zijn van een BMW motoren worden ze gezien als een BMW. Sommige Bowlers die zijn ingeschreven worden ook als een Land rover gezien omdat ze daar opgebaseerd zijn!!! De ontwikkelaar van de Desert Warrior is Rally Raid UK en schijnbaar heeft het team van Kroon daar de wagens + service gehuurd, vandaar de teamquote:Op maandag 5 december 2005 18:57 schreef CrazyCavia het volgende:
Even een vraagje over Chris Leyds. Op dakar.nl staat hij met Pierre Blom in een Desert Warrior maar op de dakar site bij deelnemers staat Chris Leyds met Jodie Kidd in een X5 voor Rally Raid UK nr. 378.
Welke is het?
Ga zaterdag in ieder geval naar Valkenswaard foto's maken, als ik me vrij kan maken kom ik ook in Son even langs om de stellingen op de gevoelige plaat vast te leggenquote:Op woensdag 7 december 2005 21:14 schreef JosvG het volgende:
Vandaag de perspresentatie van het team gehad, morgen zal het wel in de krant komen denk ik.
Zondag was de open dag bij Tridec in Son trouwens van 12.00 tot 16.00, en iedereen is welkom!
Ook heb ik gisteren de stellingen in de 6x6 servicewagen geverft, dus als iemand toevallig komt kijken let dan wel op hoe mooi rood die stellingen zijn
ik heb al overwogen het in FB te vragen.. maar ik dnek dat er weinig kans op is.. helaas..quote:Op donderdag 8 december 2005 22:17 schreef komrad het volgende:
krijgen we hier ook een dakar subforum
voor de gein toch even gevraagdquote:Op donderdag 8 december 2005 23:00 schreef komrad het volgende:
ik denk het eigenlijk ook, met name omdat het eigenlijk 1 groot topi is, niet zoals bij de OS of het WK waar duidelijker onderdelen te definieren zijn
quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:48 schreef Dagonet het volgende:
Maar goed, voorlopig dus geen nieuwe afsplitsfora, al dan niet tijdelijk.
Als ik vragen mag, waar zat je precies? Ik ga pas ná Paris-Dakar die kant op, maar wie weet is er in februari nog wel wat te zien..quote:Op dinsdag 6 december 2005 15:21 schreef UniFrank het volgende:
Een paar weken geleden zat ik in de woestijn in zuid-oost Marokko lekker te eten toen ik opeens een auto aan hoorde (en zag) komen. Ik durfde niet te hopen...
Nee, Sandraugiga werd in den beginne verplicht met mij mee te kijken, mar is nu zlef ook redleijk enthousiastquote:Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef sigme het volgende:
Hé, er wordt allang voorbeschouwd! Daar had ik niet op gerekend. Ben ik het enige meisje met Dakar-liefde trouwens?
zijn topquote:Op zondag 11 december 2005 18:02 schreef Impry het volgende:
Foto's van gisteren, gemaakt door m'n broer staan online.
[afbeelding]
quote:Op woensdag 14 december 2005 14:34 schreef MasterMido het volgende:
Er stond vandaag een stukje over verhoefen in de spits of metro weet niet meer welke![]()
tekst niet gelezen alleen ff doorge bladerdmaar de liever hebber kan ff kijken.
quote:Verhoeven vol goede moed
Door Pascal van Wessel - Sp!ts
Beste Nederlandse motorrijder vorige Dakar wil hogerop.
Op 31 december begint in de Portugese hoofdstad Lissabon de 28e Dakar Rally. Aan de monsterrace door de woestijn doet een recordaantal Nederlanders mee. Sp!ts zet er tien in de schijnwerpers. Vandaag: Frans Verhoeven (39).
LAGE VUURSCHE - Pas na zijn terugkeer uit Dakar, midden januari, begon het tot Verhoeven door te dringen hoe bijzonder de prestatie was die hij had geleverd. Hij had zijn motor op een zestiende plaats in het klassement gestald. De debutant als beste Nederlander.
,,Ik heb ontzettend veel leuke reacties gehad", vertelt de ondernemer, die als tweede eindigde in het rookie-klassement. ,,Uit onverwachte hoeken ook. Zeg maar, wildvreemde mensen die helemaal niets hebben met motorsport, maar wel elke avond naar de uitzendingen hadden gekeken. Die kwamen dan naar me toe in de nagelstudio van mijn vrouw en begonnen enthousiast te vertellen over mijn verrichtingen. Eigenlijk ben ik toen pas gaan beseffen hoe fantastisch mijn debuut was."
Verhoeven wekte in januari nooit de indruk dat hij aan zijn top zat. Hij reed ogenschijnlijk eenvoudig mee in de frontlinie. In de komende editie wil hij zich verbeteren en weet dat dat kan. ,,Ik ben vol goede moed. Ik zit nu in een team (Yamaha NL Dakar Team, red.) met rijders en monteurs die veel ervaring hebben. Bovendien is de sfeer heel erg goed tussen mij en mijn collega's Henk Knuiman en Marcel van Drunen en beschikken we over supergoede assistentie. Vorig jaar was alles nieuw. Niemand wist iets, behalve ik, vanuit mijn ervaring als trial- en endurorijder. Maar ik had ook nog nooit Dakar gereden."
Bij een presentatie van persoonlijke sponsor in Lage Vuursche haalde Verhoeven onlangs herinneringen op aan de fouten die hij maakte en de dingen die hij niet wist: ,,Ik dronk op een gegeven moment uit een flesje water waar de dop al vanaf was geweest en ben toen gigantisch ziek geworden. Een stommiteit. Ik ben daardoor binnen vier uur bijna vijf kilo kwijtgeraakt en had uitdrogingsverschijnselen. Drie dagen voor de finish ging ik hard onderuit waardoor ik last had van mijn kaak en mijn hoofd en een gebroken middenhandsbeentje opliep. Ik heb dat toen tegen niemand gezegd omdat ik bang was dat ik zou worden uitgesloten van deelname. Met ducktape verbond ik mijn hand en reed de rally uit."
Verhoeven vindt het moeilijk om aan te geven of zijn tweede expeditie moeilijker of gemakkelijker wordt dan zijn eerste. ,,De voorwaarden zijn in elk geval beter. Het materiaal is top in orde en mijn lichaam is weer uitgerust. Toch kan ik niet zeggen wat het wordt. De kopgroep met serieuze rijders is veel breder geworden. Er zijn straks veel meer gasten bij die echt iets kunnen - ik denk een mannetje of 25. Bovendien zit Dakar vol gevaren. Elke seconde van de dag moet je geconcentreerd blijven. Eén steentje in Mali kan je hele rally kapotmaken. En je moet natuurlijk niet harder rijden dan je kan zien."
Waar het zwaartepunt in het parkoers ligt, durft Verhoeven niet te zeggen. Hij weet niet zo goed welke geluiden over de route hij moet geloven. ,,Iedereen roept iets anders", aldus de coureur. ,,Collega Henk Vercoelen zegt dat ik me rustig moet houden tot de rustdag in Nouakchott (Mauritanië, red.). Ik denk dat hij gelijk heeft. Mijn Dakar begint pas in Guinee, met veel water en rotsen. Dat is mijn terrein. Daarvoor is het vooral een kwestie van geen risico's nemen en mijn verstand erbij houden."
Weet iemand toevallig welke 10 dat zijn?quote:Sp!ts zet er tien in de schijnwerpers. Vandaag: Frans Verhoeven (39).
toevallig dat er twee naamgenoten zijn in het race en rallywereldjequote:Op woensdag 14 december 2005 20:32 schreef Baan1980 het volgende:
[..]
Neeh, Marcel van Drunen, de SuperMoto NK & EK kampioen
http://home.hetnet.nl/~marcel2/
Ik hoop dat je dat niet te hard hoopt, want dan zou je er nog wel eens bedrogen vanaf kunnen komenquote:Op woensdag 14 december 2005 22:48 schreef Relin het volgende:
hoop alleen dat die organisatie nou niet zo bekrompen doet
quote:De Kick wint het van de angst
Door Martine van den Heuvel
Jongensdroom van acteur Winston Post gaat in vervulling De Kick wint het van de angst
Op 31 december begint in de Portugese hoofdstad Lissabon de 28e Dakar Rally. Aan de monsterrace door de woestijn doet een recordaantal Nederlanders mee. Sp!ts zet er tien in de schijnwerpers.
Vandaag: Winston Post (33).
VALKENSWAARD - Post is een van de vele debutanten. Algemeen bekend door zijn rol in Goede Tijden Slechte Tijden, maar van jongs af aan is hij al bezeten van motoren. Tijdens de rally zit hij echter in de auto als navigator. ,,Ik ben ontzettend trots dat ik onderdeel ben van mijn team en dat ik mee ga doen aan de Dakar Rally."
Als klein mannetje zat Post al voor de tv naar motorsport te kijken. ,,Dan zei ik tegen mijn ouders: 'Als ik later groot ben, wil ik dat ook gaan doen!' Maar op een motor de Dakar rijden is te zwaar, dus van dat idee ben ik al vrij snel afgestapt." Het feit dat de blonde acteur in een rallyauto richting Dakar gaat, heeft voor een groot deel te maken met zijn vroegere rol in Nederlands bekendste soap. ,,Ik werd benaderd door mensen uit het rallywereldje. Die hebben mij daar geïntroduceerd. Het Sunweb Hutten Rally Team vond het wel interessant om mij erin te betrekken als 'mediapersoon'. Zo hebben we een win-winsituatie gecreëerd en uiteindelijk sta ik hier als navigator."
Post zit samen in de Kia Sorento met piloot Ebert Dollevoet, die al twee keer eerder aan de start van de rally stond, maar dan op de motor. De voorbereiding van het nieuwe duo is goed geweest. Post: ,,We hebben trainingsdagen gehad en zijn ook twaalf dagen in Tunesië geweest om voor de rally te oefenen. Daar hebben we van alles getrotseerd, van kamelengras tot hoge duinen."
Het navigatiesysteem is dit jaar anders dan in de vorige edities van de Dakar Rally. Op de GPS zijn de waypoints (herkenningspunten) niet meer aangegeven. ,,Je moet nu meer op kompas rijden, maar het routeboek blijft het belangrijkst", vertelt Post. ,,Dat de waypoints niet meer staan aangegeven maakt het wel een stuk moeilijker. We hebben ons daarop goed voorbereid, maar ik moet nu nog even wennen aan het nieuwe navigatiesysteem dat we van de organisatie hebben gekregen. Dat is namelijk iets anders dan ons eigen."
Dat de aandacht rondom de Dakar Rally zich in een paar jaar tijd ontzettend heeft uitgebreid is ook Post niet ontgaan. ,,Vroeger keek ik zo veel mogelijk naar de rally op tv. Eurosport zond 's nachts dan één uurtje uit. Je merkt nu wel dat de animo steeds groter wordt. Mensen doen er steeds meer voor om maar mee te doen en de populariteit blijft groeien. Het is echt een circus geworden. Wel een heel mooi circus natuurlijk."
De verwachtingen die de acteur heeft zijn helder. ,,Ons doel is natuurlijk om heelhuids Dakar te halen. Thuis vinden ze het wel spannend dat ik meedoe. Maar de kick die ik ervan krijg, is groter dan mijn angst. Het mooie is de adrenaline en het 'living on the edge' gevoel." Dat de race niet alleen om snelheid, maar ook om tactiek draait weet Post, die Peter R. de Vries opvolgt als bekende Nederlander in 'Le Dakar', maar al te goed. ,,We willen het een beetje rustig aan gaan doen, maar ook weer niet als zoutzakken gaan rijden. Wij zijn hobbyisten in een rally waar een hoop pro's aan meedoen, dus we gaan het gewoon rustig houden, dat wordt onze tactiek."
Jah ik weet het...quote:Op woensdag 14 december 2005 23:02 schreef JosvG het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dat niet te hard hoopt, want dan zou je er nog wel eens bedrogen vanaf kunnen komenDie organisatie doet alles om spektakel en nationalisme te laten zegenvieren...
Wij zijn in 2 maanden van Heesch (mijn woonplaats) naar Dakar gereden. We hebben veel tijd doorgebracht in Marokko, een dag of 8 in Mauretanië en weer een paar weken in Senegal.quote:Op zaterdag 10 december 2005 08:25 schreef sigme het volgende:
Als ik vragen mag, waar zat je precies? Ik ga pas ná Paris-Dakar die kant op, maar wie weet is er in februari nog wel wat te zien..
En ook zonder geheime auto's is een tip voor woestijnbestemming altijd de moeite waard om te gaan bekijken
heerlijk leesvoer voor een regenachtige vrijdagquote:Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef UniFrank het volgende:
[..]
Wij zijn in 2 maanden van Heesch (mijn woonplaats) naar Dakar gereden. We hebben veel tijd doorgebracht in Marokko, een dag of 8 in Mauretanië en weer een paar weken in Senegal.
Le Dakar zal dit jaar een 'feest der herkenning' zijn!
E-mail me en/of kijk op http://dakar.unimog.nl
quote:Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef UniFrank het volgende:
[..]
Wij zijn in 2 maanden van Heesch (mijn woonplaats) naar Dakar gereden. We hebben veel tijd doorgebracht in Marokko, een dag of 8 in Mauretanië en weer een paar weken in Senegal.
Le Dakar zal dit jaar een 'feest der herkenning' zijn!
E-mail me en/of kijk op http://dakar.unimog.nl
En bedankt he. Nu loop ik de komende tijd met wilde plannen in mijn kop rond om zoiets met een jeep te gaan doen.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef UniFrank het volgende:
[..]
Wij zijn in 2 maanden van Heesch (mijn woonplaats) naar Dakar gereden. We hebben veel tijd doorgebracht in Marokko, een dag of 8 in Mauretanië en weer een paar weken in Senegal.
Le Dakar zal dit jaar een 'feest der herkenning' zijn!
E-mail me en/of kijk op http://dakar.unimog.nl
Bedankt voor de tip! Hoe heet het programma? Ik herken niet iets voor de hand liggends in de programmering (misschien kijk ik eroverheen).quote:Op zondag 18 december 2005 12:53 schreef dakarspecialist het volgende:
komende week op omroepbrabant tv elke dag en stukje dakar deelnemers er op
groeten roger
Anne Kies uit Appelscha huurt de Ginaf van Ginaf (Van Ginkel).. Is je Fries niet zo goed?quote:Op zondag 18 december 2005 20:24 schreef One_conundrum het volgende:
Ze waren vanochtend ook op de Omrop. Die ene gast van Skylge heeft de Gias ofzo met die CAT motor overgenomen van die ene gast, was wel mooi interview
Ah, de motorrijders komen van Terschelling en Vlieland. My badquote:Op zondag 18 december 2005 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Anne Kies uit Appelscha huurt de Ginaf van Ginaf (Van Ginkel).. Is je Fries niet zo goed?
en om 18:45 is het op brabant, volgens Team van Deijne
Kamaz rijdt met 3 wedstrijdtrucks, Er rijden 4 Tatra's mee, 2 voor Loprais, 1 voor Petrobras-Lubrax en 1 voor Livescore.quote:Op woensdag 21 december 2005 00:19 schreef MasterMido het volgende:
Is er al wat bekend over onze russische vrachtauto vrienden?word vast weer een battle
Lijkt me een prima planquote:Op woensdag 21 december 2005 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
zullen we dit deeltje even vol maken, dan zet ik deel 2 neer, inclusief mooie OP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |