abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29325099
De wereld heeft bij monde van een aantal mensen zoveel op met het leed van Afrika. Al pogingen ten spijt is er volgens mij al minimaal 30 jaar geen 1 zinnig ding geweest waar Afrika iets aanhad.
De oorzaak is natuurlijk zoals iedereen snapt het kapitalisme dat mensen uitbuit de sterksten bevoordeelt en de armen benadeelt. Makkelijk genoeg om gelijk naar de profvoetballerij te wijzen. Mannen met enorme inkomens en een goedgevulde maag.

Dit in tegenstelling tot de overgrote meerderheid van Afrika. Deze mensen moeten het nog steeds doen met een klein hapje rijst. Plannen van het rijke geldverslindende voetbal westen zijn er op gericht om (o.a. via voetblaculbs ja) om zo snel mogelijk een sterke neger op te fokken tot profvoetballer. Overlaad de football-star vervolgens met bakken goud geld miljoenen diamanten olievelden porsches ferrari's en alle overbodige en decadente luxe die je kunt vinden en we hebben voor de somma van 5 miljoen per jaar weer een paar duizend Afrikanen laten doodhongeren.

DE PROFVOETBALWERELD IS HIER 100 % SCHULDIG AAN

Het draait in de voetbalwereld altijd om wie het best, het sterkst, het snelst is en het meeste kan. Typisch een mentaliteit die je ook tegenkom bij de aanhangers van het foute kapitalisme. Wie het snelst het meeste geld heeft is degene die de touwtjes in handen heeft.

Mijn voorstel is een mengvorm van semi-kapitalisme te creeeren in Nederland door bedrijven hun winst te laten investeren in de maatschappij, de salarissen laag te houden voor de topmanagers en de verkoop van overbodige luxe zoals Hummers (ad 90000) te stoppen.
De voetballerij is hoofdschuldige in de bedrijvencyclus met de salarissen van de spelers. De FIFA zal wereldwijd de salarissen van profvoetballers aan banden moeten leggen en sponsors kunnen hun geld beter in hun directe omgeving (de Bijlmer of andere achterstandwijken) steken, in banen voor de plaatselijke bevolking.

STOP DE MACHTSPELLETJES VAN DE KAPITALISTEN
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29325140
hahahahha, jij bent echt heel erg belachelijk
Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:16:01 #3
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_29325145
Oeh een lieve naïeve ideologist
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:17:20 #4
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_29325176
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef ___MDJ___ het volgende:
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_29325190
En TS, hoeveel heb jij vandaag al overgemaakt?
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29325235
Dus de hongersnoden in Afrika worden niet door corrupt lokaal bestuur, slechte irrigatie en infrastructuur of sprinkhanen veroorzaakt maar door het kapitalisme?

Ah.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_29325237
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De wereld heeft bij monde van een aantal mensen zoveel op met het leed van Afrika. Al pogingen ten spijt is er volgens mij al minimaal 30 jaar geen 1 zinnig ding geweest waar Afrika iets aanhad.
De oorzaak is natuurlijk zoals iedereen snapt het kapitalisme dat mensen uitbuit de sterksten bevoordeelt en de armen benadeelt. Makkelijk genoeg om gelijk naar de profvoetballerij te wijzen. Mannen met enorme inkomens en een goedgevulde maag.

Dit in tegenstelling tot de overgrote meerderheid van Afrika. Deze mensen moeten het nog steeds doen met een klein hapje rijst. Plannen van het rijke geldverslindende voetbal westen zijn er op gericht om (o.a. via voetblaculbs ja) om zo snel mogelijk een sterke neger op te fokken tot profvoetballer. Overlaad de football-star vervolgens met bakken goud geld miljoenen diamanten olievelden porsches ferrari's en alle overbodige en decadente luxe die je kunt vinden en we hebben voor de somma van 5 miljoen per jaar weer een paar duizend Afrikanen laten doodhongeren.

Het draait in de voetbalwereld altijd om wie het best, het sterkst, het snelst is en het meeste kan. Typisch een mentaliteit die je ook tegenkom bij de aanhangers van het foute kapitalisme. Wie het snelst het meeste geld heeft is degene die de touwtjes in handen heeft.

Mijn voorstel is een mengvorm van semi-kapitalisme te creeeren in Nederland door bedrijven hun winst te laten investeren in de maatschappij, de salarissen laag te houden voor de topmanagers en de verkoop van overbodige luxe zoals Hummers (ad 90000) te stoppen.
De voetballerij is hoofdschuldige in de bedrijvencyclus met de salarissen van de spelers. De FIFA zal wereldwijd de salarissen van profvoetballers aan banden moeten leggen en sponsors kunnen hun geld beter in hun directe omgeving (de Bijlmer of andere achterstandwijken) steken, in banen voor de plaatselijke bevolking.

Man, in de voetballerij gaat half niet zoveel geld om als in het bedrijfsleven, de NBA, de NFL, de NHL het arabische paardrijden en weet ik het wat allemaal nog meer...

Dat gebash op voetbal altijd
Even geen signature.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:19:40 #8
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_29325244
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:17 schreef lurf_doctor het volgende:
En TS, hoeveel heb jij vandaag al overgemaakt?
Die heeft zijn voetbalcarrière ervoor opgegeven.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:23:32 #9
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_29325357
schopje TRU?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_29325424
Kapiteinisme is cool
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:26:59 #11
86305 Markman
Grappig hier.
pi_29325447
WIE heeft dat plaatje van de moraalridder?????
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:28:39 #12
38229 kanaiken
pi_29325498
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:26 schreef Markman het volgende:
WIE heeft dat plaatje van de moraalridder?????
helaas, maar dit is ook vet
www.demoraalridder.nl
pi_29325506
http://www.kskbeveren.be/

Een schuldige voetbalclub.
pi_29325626
Okee TS, jij zegt per onmiddelijk je internetabonnement op, leeft alleen nog maar op water en brood en het geld dat je daarmee bespaart, maak je over naar Unicef.
Als je dat gedaan hebt mag je verder zeuren
pi_29325650
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef Klemvast het volgende:
http://www.kskbeveren.be/

Een schuldige voetbalclub.
Haha die europcup wedstrijd, stonden maar 2 blanken in de opstelling
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_29325724
voetbal
pi_29325737
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:33 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Inderdaad, ze hebben zo'n manager die een contract heeft met een "voetbalschool" in Ivoorkust. Zeer zielig eigenlijk.
pi_29325780
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:35 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Inderdaad, ze hebben zo'n manager die een contract heeft met een "voetbalschool" in Ivoorkust. Zeer zielig eigenlijk.
pi_29325821
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:36 schreef scarefreak het volgende:

[..]

[afbeelding]
Tja, echte slavernij kan je het niet meer noemen, maar een vorm van uitbuiting is het zeker en vast.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:39:19 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29325851
quote:
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29325887
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Tja, echte slavernij kan je het niet meer noemen, maar een vorm van uitbuiting is het zeker en vast.
Aan de andere kant, hoeveel procent van die spelers hun salaris gaat naar familie in afrika...
pi_29325927
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Hoezo? Die spelers krijgen gewoon betaald hoor. Waarom zou het dan uitbuiting zijn?
pi_29325980
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:40 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Aan de andere kant, hoeveel procent van die spelers hun salaris gaat naar familie in afrika...
Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat die kerels haast geen enkele rechtszekerheid hebben. Er is heel wat te doen geweest rond hun verblijfsvergunningen in België etc. en je kan al raden: als je net niet goed genoeg bent voor het hoogste niveau dan word je gewoon zonder pardon teruggestuurd of je belandt ergens in de vierde klasse van de Belgische competitie.

Dat was dan die droom van het "mooie westen" waar het geld op je ligt te wachten, kom je uiteindelijk terecht bij een clubje boeren en amateurs ergens op het Oost-Vlaamse platteland.
pi_29325992
Waarom combineren we niet voetbal met honger. Laten we de graspollen van de arena opsturen naar afrika, weg honger?

Zo weer een probleem opgelost, nu eerst een bavaria
Cooky
pi_29326001
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:42 schreef Thieske het volgende:

[..]

Hoezo? Die spelers krijgen gewoon betaald hoor. Waarom zou het dan uitbuiting zijn?
Ze zullen niet hetzelfde beginsalaris hebben als een speler uit eigen jeugd..
pi_29326016
Dankzij die spelers verkoopt nike meer voetballen en hebben ze er weer werk bij voor de afrikaanse bevolking. Ik zie het probleem niet echt..
pi_29326017
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef Klemvast het volgende:
kom je uiteindelijk terecht bij een clubje boeren en amateurs ergens op het Oost-Vlaamse platteland.
Wat nog altijd veel beter is dan terug naar Afrika gestuurd woren
pi_29326120
Lol dude, je spaced .
pi_29326122
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:44 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Ze zullen niet hetzelfde beginsalaris hebben als een speler uit eigen jeugd..
Dat weet ik ook niet heel zeker, maar ik ben er wel 99 procent van overtuigd dat de "aankoop" (voor zover daar al sprake van is) van die spelers veel goedkoper is.

Da's natuurlijk de reden waarom een noodlijdende voetbalclub zoals Beveren dat doet (en zij zijn gewoon een markant voorbeeld, de handel in spelers is uiteraard veel wijder verbreid, iedere club doet er wel een beetje aan mee denk ik).
pi_29326155
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:44 schreef Prior het volgende:

[..]

Wat nog altijd veel beter is dan terug naar Afrika gestuurd woren
Had je beter een echte opleiding gevolgd in plaats van een training aan een "voetbalschool", dan had je nog ergens werk kunnen vinden bijvoorbeeld.
pi_29326170
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef kanaiken het volgende:

[..]

helaas, maar dit is ook vet
www.demoraalridder.nl
Wat nou man. De moraalridder...... ???? IK?

Laat me niet lachen. De moraalridder is de manager in het bedrijfsleven, die alles doet volgens de normpjes en de waardjes die de VVD en het CDA opleggen. De moraalridder is de dief die zich achter zijn op conventionalteit gebaseerde stropdas zijn machiavellistische accountants- of kantoorberoep uitoefent.

Ik ben echt geen moraalridder. Dat is erg oppervlakig gesteld.

Ik ben verder wel humaan en ik wil mensen wijzen op de hypocriete houding van het westen naar negers in Afrika. Zelf je zakken vullen, terwijl de Afrikanen verhongeren. Geld geven aan een goed doel is niet genoeg, zie hiervoor het wanbeleid van goede doelen.

echt iets doen; is een semi-kapitalistisch Afrika creeeren.
pi_29326193
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat die kerels haast geen enkele rechtszekerheid hebben. Er is heel wat te doen geweest rond hun verblijfsvergunningen in België etc. en je kan al raden: als je net niet goed genoeg bent voor het hoogste niveau dan word je gewoon zonder pardon teruggestuurd of je belandt ergens in de vierde klasse van de Belgische competitie.

Dat was dan die droom van het "mooie westen" waar het geld op je ligt te wachten, kom je uiteindelijk terecht bij een clubje boeren en amateurs ergens op het Oost-Vlaamse platteland.
Ze kunnen dan toch gewoon terug naar hun eigen land? Als een nederlandse profvoetballer niet goed genoeg is, zal hij ook terug naar de amateurs moeten en op een andere manier z'n geld zien te verdienen.
pi_29326220
Doe er dan iets aan. Zeg je baan op en vertrek naar Afrika voor vrijwilligerswerk.
  maandag 1 augustus 2005 @ 15:53:27 #34
38229 kanaiken
pi_29326273
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Afrika is in armoede vervallen na de komst van de westerlingen, met onze pogingen afrika kapitalistischer te maken. Wat dacht je van wat ouderwetse landbouw?
pi_29326288
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:50 schreef Thieske het volgende:

[..]

Ze kunnen dan toch gewoon terug naar hun eigen land? Als een nederlandse profvoetballer niet goed genoeg is, zal hij ook terug naar de amateurs moeten en op een andere manier z'n geld zien te verdienen.
Punt is gewoon dat

1. die Afrikaanse jongeren vanalles wordt voorgespiegeld over het "westen" wat niet klopt
2. ze eigenlijk alleen aantrekkelijk zijn voor westerse clubs omdat ze minder kosten, en dat wordt hen uiteraard niet verteld
pi_29326337
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:51 schreef Prior het volgende:
Doe er dan iets aan. Zeg je baan op en vertrek naar Afrika voor vrijwilligerswerk.
We kunnen hier in Europa ook iets doen hoor.
pi_29326406
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:54 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat

1. die Afrikaanse jongeren vanalles wordt voorgespiegeld over het "westen" wat niet klopt
2. ze eigenlijk alleen aantrekkelijk zijn voor westerse clubs omdat ze minder kosten, en dat wordt hen uiteraard niet verteld
ad punt 1 : in Europa wordt ons vanalles voorgespiegeld over Afrika wat niet klopt.
ad punt 2 : zo gaat dat hier toch al jaren met vakantie baantjes en stages?
pi_29326463
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:54 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Punt is gewoon dat

1. Weet jij wat die jongens voorgespiegeld wordt dan?
2. Ja ze zijn aantrekkelijk vanwege de lage kosten, maar dat wil toch niet zeggen dat het slecht is voor die jongens zelf?
pi_29326620
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:59 schreef Thieske het volgende:

[..]

1. Weet jij wat die jongens voorgespiegeld wordt dan?
2. Ja ze zijn aantrekkelijk vanwege de lage kosten, maar dat wil toch niet zeggen dat het slecht is voor die jongens zelf?
1. Neen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, uiteindelijk zijn ze koopwaar hé
2. het zou beter zijn als ze ipv een voetbalschool bv. een informatica-opleiding of zo zouden volgen, dat is dan nog productief voor Ivoorkust zelf, voetbal is uiteindelijk sport en vermaak en niks meer, daar help je Afrika economisch helemaal NIET mee
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:06:17 #40
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_29326683
quote:
Overlaad de football-star vervolgens met bakken goud geld miljoenen diamanten olievelden porsches ferrari's en alle overbodige en decadente luxe die je kunt vinden en we hebben voor de somma van 5 miljoen per jaar weer een paar duizend Afrikanen laten doodhongeren.
Sorry, ik wil 1 ding rechtzetten! Een hummer is geen overbodige luxe! Mijn vriendin kan er prima boodschappen mee doen. En die Porsche heb ik om op me werk te komen! Wou ook een trein kopen maar de NS deed moeilijk. Die moeten ze aanpakken.

Dus zullen we het maar niet hebben over die mensen die dood gaan van de honger! Want we sturen al zeker 20 jaar lang hulp maar op een of andere manier beginnen het uitkeringstrekkers te worden zoals we ze hier in NL kennen.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_29326705
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Dan moet daar wel gelegenheid voor zijn. Als je daar niet op een beschaafde wijze zaken kunt doen door roofbendes, corrupte overheden, stammenoorlogen, bespottelijke exportheffingen ezovoorts enzovoorts gaat dat niet gebeuren.
pi_29326721
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:04 schreef Klemvast het volgende:

[..]

1. Neen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, uiteindelijk zijn ze koopwaar hé
2. het zou beter zijn als ze ipv een voetbalschool bv. een informatica-opleiding of zo zouden volgen, dat is dan nog productief voor Ivoorkust zelf, voetbal is uiteindelijk sport en vermaak en niks meer, daar help je Afrika economisch helemaal NIET mee
Uiteraard help je daar de totale economie niet mee, maar dat is dan ook niet het uitgangspunt van die voetbalclub. Die wil goedkope voetballers hebben, en jij dat noemt dat dan een moderne vorm van slavenarbeid. Dat begrijp ik dan niet want die gasten worden gewoon betaald voor hun diensten.
Een informatica cursus geven hoort niet gedaan te worden door voetbalclubs maar door overheden.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:08:36 #43
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29326753
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:19 schreef Dorus_ het volgende:

[..]

Man, in de voetballerij gaat half niet zoveel geld om als in het bedrijfsleven, de NBA, de NFL, de NHL het arabische paardrijden en weet ik het wat allemaal nog meer...

Dat gebash op voetbal altijd
Juist
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_29326765
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:53 schreef kanaiken het volgende:

[..]
Wat dacht je van wat ouderwetse landbouw?
Ah, ouderwetse landbouw, dat gaat helpen. Wat zaadjes in de grond proppen en hopen dat er iets gaat groeien. Goed plan.
pi_29326769
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dus de hongersnoden in Afrika worden niet door corrupt lokaal bestuur, slechte irrigatie en infrastructuur of sprinkhanen veroorzaakt maar door het kapitalisme?

Ah.
Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme. Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.
Het geld dat verdient wordt met een Afrikaans olieveld moet terplekke naar de bevolking. Een westers bedrijf moet niet de winst opstrijken.

Verder kun je de Afrikaanse bevolking weinig verwijten maken, omdat ze nog nooit de kans hebben gehad om een land te organiseren. Ze weten nauwelijks wat het is. Ze zijn altijd als criminelen behandeld, hoe komen ze nu van zo'n stigma af?
Plus dat het toch al corrupte westen een erg slecht voorbeeld is om na te doen. In zekere zin is het ook stelen wat een hoger opgeleide doet in het bedrijfsleven. Hij bevoordeeld zich ten koste van een ander. Hij zegt zelf dat hij meer recht heeft op een hoger inkomen, volgens een bepaald sociaal systeem.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:11:03 #46
38229 kanaiken
pi_29326830
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ah, ouderwetse landbouw, dat gaat helpen. Wat zaadjes in de grond proppen en hopen dat er iets gaat groeien. Goed plan.
En als het niet werkt probeer je het ergens anders
Ouderwetse boeren roeleren
pi_29326896
Ik ben blij te merken dat je het verhaal wat je schrijft echt serieus meende. Ik was nog in de veronderstelling dat je een geintje maakte.
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ze weten nauwelijks wat het is.
... precies, dus wat helpt het dan als een voetbalclub een speler niet uit Afrika haalt, wordt het dan beter?
pi_29327096
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:07 schreef Thieske het volgende:

[..]

Uiteraard help je daar de totale economie niet mee, maar dat is dan ook niet het uitgangspunt van die voetbalclub. Die wil goedkope voetballers hebben, en jij dat noemt dat dan een moderne vorm van slavenarbeid. Dat begrijp ik dan niet want die gasten worden gewoon betaald voor hun diensten.
Een informatica cursus geven hoort niet gedaan te worden door voetbalclubs maar door overheden.
Neen, dat over die slavenarbeid, dat was iemand anders, maar goed. Ik begrijp wel dat clubs goedkope voetballers willen, maar uiteindelijk beschouw ik voetbal nog altijd als een "luxe", of neen: dat is het tegenwoordig geworden. Eigenlijk zou het een spel moeten zijn en geen business.

Wat ik me wel afrvaag is wie er precies achter die "voetbalscholen" in Afrika zit, westerlingen of Afrikanen zelf. Best interessant om te weten.
pi_29327218
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:12 schreef ___MDJ___ het volgende:
Ik ben blij te merken dat je het verhaal wat je schrijft echt serieus meende. Ik was nog in de veronderstelling dat je een geintje maakte.
[..]

... precies, dus wat helpt het dan als een voetbalclub een speler niet uit Afrika haalt, wordt het dan beter?
Het helpt niks, er verdwijnt geld de verkeerde kant op en het is een slecht voorbeeld voor de rest van de bevolking van Afrika. Dan denken ze dat ze zich zoals westerse geldwolven moeten opstellen.
Dat ze niet om hun omgeving, hun Afrikaanse medemens, moeten denken.
pi_29327280
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Het helpt niks, er verdwijnt geld de verkeerde kant op en het is een slecht voorbeeld voor de rest van de bevolking van Afrika. Dan denken ze dat ze zich zoals westerse geldwolven moeten opstellen.
Dus als ik jou goed begrijp, zijn al die massamoorden in Afrika de schuld van " het westen" , omdat ze geleerd hebben om niet meer aan hun mede-afrikaan te denknen?
pi_29327525
quote:

[..]

Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme.
Geef daar eens bewijs voor of beargumenteer het op zijn minst.
quote:
Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.
Waarom zou dat verboden moeten worden? Daarbij, bedrijven steken het geld in de maatschappij door mensen in dienst geld te geven voor de verrichtte arbeid.
quote:
Het geld dat verdient wordt met een Afrikaans olieveld moet terplekke naar de bevolking. Een westers bedrijf moet niet de winst opstrijken.
Wederom, de lokale bevolking die daar werkt krijgt geld. Het probleem met Afrika is het deel van de bevolking dat niet kan werken door een gebrek aan werkgelegenheid en het (kleine) deel van de bevolking dat mensen doodschieten en beroven een prima manier van levensonderhoud vindt en daardoor het onaantrekkelijk maakt voor industriën om zich daar te vestigen.
quote:
Verder kun je de Afrikaanse bevolking weinig verwijten maken, omdat ze nog nooit de kans hebben gehad om een land te organiseren.
Zimbabwe en Ivoorkust waren niet zo lang geleden prima georganiseerde landen dus de kennis is aanwezig. Zo moeilijk is het ook niet; niet stelen en moorden en geen geld eisen voor diensten waar je niets mee te maken hebt. Hoppakee. Een kind kan een land besturen de was doen.
quote:
Ze weten nauwelijks wat het is. Ze zijn altijd als criminelen behandeld, hoe komen ze nu van zo'n stigma af?
Wat denk jij nu weer? Dat ze daar allemaal in plaggenhutten zonder electriciteit wonen? Dat er daar geen gebouwen van hoger dan drie meter staan? Natuurlijk weet iedereen wat goed bestuur is, zelfs het klootjesvolk dat het juk draagt en al helemaal de leiders zelf. Maar die leiders leven veel beter in een tirannie (vanuit het perspectief van de tiran).
quote:
Plus dat het toch al corrupte westen een erg slecht voorbeeld is om na te doen.
Ga naar Zimbabwe en probeer daar een boerderij te beginnen. Dan zie je pas op welke schaal de corruptie werkt. Probeer (hypothetisch geval dus we gaan er vanuit dat je niet faalt) dan je sperziebonen naar Zambia te exporteren.
quote:
In zekere zin is het ook stelen wat een hoger opgeleide doet in het bedrijfsleven. Hij bevoordeeld zich ten koste van een ander. Hij zegt zelf dat hij meer recht heeft op een hoger inkomen, volgens een bepaald sociaal systeem.
Een hoger opgeleide heeft ook recht op een hoger salaris. Hij doet werk dat mensen onder hem niet eens kunnen terwijl het omgekeerde beslist niet het geval is. Iedereen (die niet fysiek arbeidsongeschikt is) kan na een dagje oefenen een computer in een doos stoppen, een greppel graven, een aardbei plukken of een rij bakstenen recht leggen. Niet iedereen kan een boterkuipjesdrukmachine ontwerpen, een webbrowser programmeren of een leerling de basisprincipes van fonologie uitleggen.
pi_29327625
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:40 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Man man man, wat heb je daar nu aan? Geld naar je familie sturen. En als je nu toevallig geen familie heb die voetbalt? En realiseer je je wel hoe weinig Afrikanen een zoontje, broertje of neefje in de voetballerij hebben? Procentueel? JA steeds meer ja procentueel, omdat de halve bevolking uitgehongerd is.
Met procenten kun je wel aantonen hoe erg het ermee gesteld is.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:37:49 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29327692
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Man man man, wat heb je daar nu aan? Geld naar je familie sturen. En als je nu toevallig geen familie heb die voetbalt? En realiseer je je wel hoe weinig Afrikanen een zoontje, broertje of neefje in de voetballerij hebben? Procentueel? JA steeds meer ja procentueel, omdat de halve bevolking uitgehongerd is.
Met procenten kun je wel aantonen hoe erg het ermee gesteld is.
zo kun je ook andersom rederneren natuurlijk en is het salaris van alle voetballers bij elkaar opgeteld een druppel op de gloeiende plaat.
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:42:05 #54
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_29327844
donder op met dat pauper continent genaamd Afrika
ik wil gewoon voetbal kijken ja! ga bomen knuffelen ofzo idioot
pi_29327876
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:32 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Geef daar eens bewijs voor of beargumenteer het op zijn minst.
[..]

Waarom zou dat verboden moeten worden? Daarbij, bedrijven steken het geld in de maatschappij door mensen in dienst geld te geven voor de verrichtte arbeid.
[..]

Wederom, de lokale bevolking die daar werkt krijgt geld. Het probleem met Afrika is het deel van de bevolking dat niet kan werken door een gebrek aan werkgelegenheid en het (kleine) deel van de bevolking dat mensen doodschieten en beroven een prima manier van levensonderhoud vindt en daardoor het onaantrekkelijk maakt voor industriën om zich daar te vestigen.
[..]

Zimbabwe en Ivoorkust waren niet zo lang geleden prima georganiseerde landen dus de kennis is aanwezig. Zo moeilijk is het ook niet; niet stelen en moorden en geen geld eisen voor diensten waar je niets mee te maken hebt. Hoppakee. Een kind kan een land besturen de was doen.
[..]

Wat denk jij nu weer? Dat ze daar allemaal in plaggenhutten zonder electriciteit wonen? Dat er daar geen gebouwen van hoger dan drie meter staan? Natuurlijk weet iedereen wat goed bestuur is, zelfs het klootjesvolk dat het juk draagt en al helemaal de leiders zelf. Maar die leiders leven veel beter in een tirannie (vanuit het perspectief van de tiran).
[..]

Ga naar Zimbabwe en probeer daar een boerderij te beginnen. Dan zie je pas op welke schaal de corruptie werkt. Probeer (hypothetisch geval dus we gaan er vanuit dat je niet faalt) dan je sperziebonen naar Zambia te exporteren.
[..]

Een hoger opgeleide heeft ook recht op een hoger salaris. Hij doet werk dat mensen onder hem niet eens kunnen terwijl het omgekeerde beslist niet het geval is. Iedereen (die niet fysiek arbeidsongeschikt is) kan na een dagje oefenen een computer in een doos stoppen, een greppel graven, een aardbei plukken of een rij bakstenen recht leggen. Niet iedereen kan een boterkuipjesdrukmachine ontwerpen, een webbrowser programmeren of een leerling de basisprincipes van fonologie uitleggen.
Ik heb duidelijk in het topic gezet dat MEER KUNNEN niet automatisch tot meer salaris moet leiden.
Dat is het achterlijke. Met het geld worden verder toch alleen maar zinloze machtsspelletjes gespeeld. Bijvoorbeeld bedrijfsovernames etc. Dat is verspilling.

Wezenlijk verhongeren de Afrikanen omdat directeuren en managers machtsspelletjes spelen.

pi_29328024
ONZ is dus idd daar, en niet hier..

HW.

[ Bericht 74% gewijzigd door HeatWave op 01-08-2005 16:50:26 ]
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:48:29 #57
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_29328060
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk in het topic gezet dat MEER KUNNEN niet automatisch tot meer salaris moet leiden.
Dat heeft niets met voetbal te maken, dat is het fundament van onze samenleving. In rusland heeft men een tijdje geprobeerd mensen te belonen alsof ze precies gelijk zijn. Onafhankelijk van inzet, prestatie en waarde die men persoonlijk aan de standaard beloning hecht. Je zult met me eens zijn dat dat nou niet bepaald goed werkte?
quote:
Dat is het achterlijke. Met het geld worden verder toch alleen maar zinloze machtsspelletjes gespeeld. Bijvoorbeeld bedrijfsovernames etc. Dat is verspilling.
Hoeveel wetenschappelijk bewijs wil je hebben dat dit onzin is? En hoeveel wetenschappelijk bewijs kun jij leveren dat dit wel zo is?

Verder heb ik eigenlijk maar 1 vraag:
Wat doe jij in het dagelijks leven, en wat doe jij persoonlijk om het lot van die mensen te verbeteren? Wijzen naar de overheid/het kapitalisme/ .... is vrij makkelijk. Dus wat doe je zelf, waardoor ik je betoog serieus moet nemen?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_29328325
schopje --> ONZ
٩๏̯͡๏)۶
pi_29330313
TTT

hilarische OP
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_29330514
Waarom geld stoppen in een uitstervend continent?
In dit tempo is heel afrika binnen 70 overleden aan aids.

Dit lijkt me op dit momnet dus niet de beste investering.
Ik denk dat je die lening bij de bank wel kan vergeten , De hypotheker raad dus ook af om nu geld te stoppen in afrika. Die mannetjes daar moeten eerst stoppen met neuken

Weggegooid geld zeg ik je! Je kan beter investeren in Jamba ringtones
pi_29331064
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:48 schreef Xtreem het volgende:
In rusland heeft men een tijdje geprobeerd mensen te belonen alsof ze precies gelijk zijn.

Je zult met me eens zijn dat dat nou niet bepaald goed werkte?
In Rusland heerst op dit moment evenveel armoede. De bevolking leeft onder gruwelijke slechte leefomstandigheden.

RUSLAND IS NOG STEEDS HETZELFDE TWEEDE WERELDLAND ALS 10, 20 of 50 JAAR GELEDEN

Dat blijft ook zo. Dat heeft niets, helemaal niets met het communisme of semi-kapitalisme te maken.
Ze kunnen gewoonweg niet dezelfde dingen zo goed produceren als wij met de daar aanwezige produktiemiddelen. (grond, machine's en ijzer etc.)

Hiermee valt je theorie dat semi-kapitalisme slecht is in het water. Kapitalisme is op zich niet slecht, om ergens keihard je best op te doen is hardstikke positief. Daar is niet mis mee.
Wel is het iets wat je ter discussie stelt als er zo veel mensen door verhongeren.

Mensen moeten eens stoppen met het taboe op kapitalisme en de negatieve gevolgen ervan.
pi_29331161
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:48 schreef Xtreem het volgende:
Dat heeft niets met voetbal te maken, dat is het fundament van onze samenleving.
Voetbal is inderdaad het fundament van onze samenleving, en daarmee ben je het er waarschijnlijk ook wel mee eens dat voetbal het fundament is van hongerend Afrika.

VOETBAL IS HET FUNDAMENT VAN HONGEREND AFRIKA

pi_29331557
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Voetbal is inderdaad het fundament van onze samenleving, en daarmee ben je het er waarschijnlijk ook wel mee eens dat voetbal het fundament is van hongerend Afrika.

Koffie!

(Eigenlijk is honger het fundament van hongerend Afrika, maar dan wel de westerse honger en niet de Afrikaanse.)
pi_29331745
quote:

Ik word maar vast bang

Wat is je punt dat je zo moet krijsen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_29332163
misschien denkt ie dat we het gaan geloven als feit als ie het maar vet drukt

ik adviseer hem om het ook nog eens in lettergrootte 600 neer te plempen
pi_29332335
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:03 schreef Ronno het volgende:
misschien denkt ie dat we het gaan geloven als feit als ie het maar vet drukt

ik adviseer hem om het ook nog eens in lettergrootte 600 neer te plempen
Ja dat gaat lekker opschieten Dan is het opeens allemaal mijn schuld
pi_29332409
Je spoort niet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:20:00 #68
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29332684
vroegaaaaah, toen de winters nog koud waren en men nog zondag's naar de kerk ging, ja toen was alles goed
OJAAJOH?
pi_29332868
quote:

[..]

Tijd voor een bezoek aan een psychiatrische instelling? Je bent het spoor echt helemaal bijster
٩๏̯͡๏)۶
pi_29333049
quote:

[..]

Wezenlijk verhongeren de Afrikanen omdat directeuren en managers machtsspelletjes spelen.
toch meer omdat types als jij op zinloze missie bent om mensen hier te overtuigen, terwijl in die tijd beter iets voor jouw geliefde continent had gedaan
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_29333103
kotsgoor is wel een mooi woord..
pi_29333292
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waarschijnlijk een synoniem van braakmoeras.
pi_29333892
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
pi_29333983
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:37 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een synoniem van braakmoeras.
EN wat moet ik me bij het braakmoerasse voetbalsalaris voorstellen dan?
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:28:46 #75
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29335339
quote:
kan je het niet met argumenten aan

edit: sorry je hebt gelijk, de OP is zulke fucking bukllshit, geen aanhakingspunt mogelijk. TS
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:35:36 #76
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29335576
quote:

[..]

Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme. Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.
sukkel
quote:
het geld gaat naar de overheid
dat die overheid corrupt is kunnen wij ook niet helpen
quote:
Verder kun je de Afrikaanse bevolking weinig verwijten maken, omdat ze nog nooit de kans hebben gehad om een land te organiseren. Ze weten nauwelijks wat het is. Ze zijn altijd als criminelen behandeld, hoe komen ze nu van zo'n stigma af?
Plus dat het toch al corrupte westen een erg slecht voorbeeld is om na te doen. In zekere zin is het ook stelen wat een hoger opgeleide doet in het bedrijfsleven. Hij bevoordeeld zich ten koste van een ander. Hij zegt zelf dat hij meer recht heeft op een hoger inkomen, volgens een bepaald sociaal systeem.

jaja, tis toch wat in het kapiatlistische westen

wat heelrijk naief ben jij
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:41:01 #77
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29335803
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:27 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

In Rusland heerst op dit moment evenveel armoede. De bevolking leeft onder gruwelijke slechte leefomstandigheden.

RUSLAND IS NOG STEEDS HETZELFDE TWEEDE WERELDLAND ALS 10, 20 of 50 JAAR GELEDEN

Dat blijft ook zo. Dat heeft niets, helemaal niets met het communisme of semi-kapitalisme te maken.
Ze kunnen gewoonweg niet dezelfde dingen zo goed produceren als wij met de daar aanwezige produktiemiddelen. (grond, machine's en ijzer etc.)

Hiermee valt je theorie dat semi-kapitalisme slecht is in het water. Kapitalisme is op zich niet slecht, om ergens keihard je best op te doen is hardstikke positief. Daar is niet mis mee.
Wel is het iets wat je ter discussie stelt als er zo veel mensen door verhongeren.

Mensen moeten eens stoppen met het taboe op kapitalisme en de negatieve gevolgen ervan.
en alles ook zo goed onderbouwt met cijfers
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:42:52 #78
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29335874
jongens wees even aardig tegen hem, zulke komieken zijn zeldzaam en wil ik daarom ook graag aan boord houden.
pi_29336213
ik zie de zwarte voetballers van Roda altijd heel geamuseerd rondrennen op de wei. Moet je nagaan... Roda JC.
pi_29336845
dit topic is nog steeds open
pi_29336901
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

EN wat moet ik me bij het braakmoerasse voetbalsalaris voorstellen dan?
Niks, "goor" is Oud-Nederlands voor "moeras", dacht ik.
pi_29337071
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:07 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Niks, "goor" is Oud-Nederlands voor "moeras", dacht ik.
ah.. dus de plaats Goor is dus uit de grond gekomen!
pi_29339421
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:06 schreef Ronno het volgende:
dit topic is nog steeds open
Cooky
pi_29352705
quote:

[..]

Dat is het achterlijke.
Meer kunnen, willen en doen. Zeldzame zaken of vaardigheden brengen nu eenmaal meer op, dat is altijd zo geweest. Leg even uit, nu eens een keer met argumenten want tot zover heb ik alleen maar ongefundeerde tirade's zoals het onderstaande van je gezien, waarom een systeem dat letterlijk tienduizenden jaren werkt zo achterlijk is.
quote:
Met het geld worden verder toch alleen maar zinloze machtsspelletjes gespeeld. Bijvoorbeeld bedrijfsovernames etc. Dat is verspilling.

pi_29353373
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik zie de zwarte voetballers van Roda altijd heel geamuseerd rondrennen op de wei. Moet je nagaan... Roda JC.
Dus als jij 5 Afrikaanse voetballers helpt als profvoetbalclub, dan heb jij de honger in Afrika bestreden.

Met de honger in Afrika kun je aantonen dat het kapitalisme een moordmachine is. De oorzaak ligt bij het profvoetbal en de mentaliteit die mensen voorgeschoteld krijgen.
pi_29353541
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:41 schreef McCarthy het volgende:
en alles ook zo goed onderbouwt met cijfers
Moet jij dan cijfers van het aantal hongerende Afrikanen? Weet jij dan niet dat gewoonweg 95 % van Afrika de 3e Wereld is.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:01:37 #87
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29353942
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Moet jij dan cijfers van het aantal hongerende Afrikanen? Weet jij dan niet dat gewoonweg 95 % van Afrika de 3e Wereld is.
je had het over rusland
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:02:43 #88
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29353981
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Dus als jij 5 Afrikaanse voetballers helpt als profvoetbalclub, dan heb jij de honger in Afrika bestreden.

Met de honger in Afrika kun je aantonen dat het kapitalisme een moordmachine is. De oorzaak ligt bij het profvoetbal en de mentaliteit die mensen voorgeschoteld krijgen.
doe dat dan eens een keertje goed
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 12:04:20 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29354039
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

en? dus?
pi_29354067
FC kamelewaterdragers tegen SV Oase vooruit!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:06:28 #91
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_29359903
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:27 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Klopt.
quote:
Leg uit/ bewijs/onderbouw?

Verder wacht ik nog steeds op het antwoord wat jij persoonlijk bijdraagt aan de armoede in afrika en wat je doet om het probleem op te lossen. Je doet <vooralsnog> niets anders dan dingen zonder onderbouwing schreeuwen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:10:29 #92
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29360029
quote:

[..]
misschien moet je 'dictatoriale communist' in je ondertitel zetten. dan kunnen we vriendjes worden
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_29360913
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Ach, voor die voetballers is het een mooie kans en daarbij verdienen ze zoveel dat ze ook hun familie in Afrika kunnen helpen of iets voor de plaatselijke gemeenschap kunnen doen.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:59:32 #94
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29361610
Ligt het nou aan mij of is de link met hongerend afrika en voetbal al duidelijk
Even geen signature.
pi_29361764
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:59 schreef Dorus_ het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de link met hongerend afrika en voetbal al duidelijk
Er gaat ontzettend veel geld om in de voetbalwereld. In Afrika sterven dagelijks mensen aan gebrek aan voedsel en is er weinig geld. Voetbal neemt dus geld weg van Afrika en is dientengevolge snood en kwaadaardig.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:10:24 #96
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29361947
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Er gaat ontzettend veel geld om in de voetbalwereld. In Afrika sterven dagelijks mensen aan gebrek aan voedsel en is er weinig geld. Voetbal neemt dus geld weg van Afrika en is dientengevolge snood en kwaadaardig.
volgens DDK dan
pi_29362042
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:10 schreef McCarthy het volgende:

[..]

volgens DDK dan
Neen. Volgens onderzoek gepleegd door gerenommeerde wetenschappers is voetbal de wortel van al het kwaad. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Johan Cruijff een belang heeft in het Iraanse kernprogramma.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:14:05 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29362068
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:13 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Neen. Volgens onderzoek gepleegd door gerenommeerde wetenschappers is voetbal de wortel van al het kwaad. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Johan Cruijff een belang heeft in het Iraanse kernprogramma.
johan reptilian heet ie tegenwoordig.
pi_29362212
Hé TS: Je bent een gore communist en je subsidie/uitkering zou direct moeten worden stop gezet, zodat er weer wat geld in Afrika geïnvesteerd zou kunnen worden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:20:32 #100
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29362274
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:13 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

niet dat het atoomgemeenschap in wenen daar nou van onder de indruk is
atoomnummer 14 is ongevaarlijk
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:31:42 #101
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_29362643
quote:

[..]

Het is allemaal niet eerlijk he? Het is allemaal de schuld van het westen en alle problemen zijn ontstaan door ons .

Maar wat doe jezelf om arm afrika een hart onder de riem te steken? Deze vraag is al vaak gesteld, maar nog niet beantwoord.

[ Bericht 18% gewijzigd door LENUS op 02-08-2005 16:41:46 ]
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 16:51:47 #102
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29363238
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dan had ik t dus toch goed begrepen

wat een bullshit topic is dit zeg. wat denk je dat er in het amerikaanse honkbal, basketbal, american football omgaat? Of in het golf, of tennis, of het paardrijden? pfff
Even geen signature.
pi_29363710
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en? dus?
EN DUS IS IEDEREEN MET EEN HOOG INKOMEN SCHULDIG

Waaronder de profvoetballers, dat zijn echt grootverdieners
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:09:39 #104
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29363758
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

want?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:10:34 #105
125565 Dorus_
brand goed.
pi_29363782
quote:

[..]

Even geen signature.
pi_29363791
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:09 schreef McCarthy het volgende:

[..]

want?
Die zijn niet solidair natuurlijk. Snap dat dan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:12:23 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29363830
Wat een klote OP zeg, er klopt niets van.

NBA'ers, NFL'ers etc. verdienen nog véél meer, dus die zijn schuldig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29363897
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:10 schreef -erwin- het volgende:

[..]

misschien moet je 'dictatoriale communist' in je ondertitel zetten. dan kunnen we vriendjes worden
Hoeperl nou op man. Ik ben NEVER een communist, never. I zie mijzelf als semi-kapitalistisch liberaal humanist.

Ik verval niet in extremen zoals: alles kapitalisme, al het geld naar de bedrijven of saneer de overheid maar, en: wie het niet bij kan benen gaat maar in de rij voor zijn ww-briefje. NO WAY. Je moet nu een maal opkomen voor de zwakken, dat is menselijk. Dat is evolutie, net zoals het evolutie is geweest op moord strafbaar te stellen is het strafbaar om mensen te laten verhongeren.
pi_29363989
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 16:31 schreef LENUS het volgende:

[..]
Maar wat doe jezelf om arm afrika een hart onder de riem te steken? Deze vraag is al vaak gesteld, maar nog niet beantwoord.
TS???? Nogmaals.... misschien heb je dr vraag over het hoofd gezien...
Misschien moet je eens meer tijd aan afrika besteden in plaats van ons bestoken met je irritante gezever.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_29364100
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Hoeperl nou op man. Ik ben NEVER een communist, never. I zie mijzelf als semi-kapitalistisch liberaal humanist.

Ik verval niet in extremen zoals: alles kapitalisme, al het geld naar de bedrijven of saneer de overheid maar, en: wie het niet bij kan benen gaat maar in de rij voor zijn ww-briefje. NO WAY. Je moet nu een maal opkomen voor de zwakken, dat is menselijk. Dat is evolutie, net zoals het evolutie is geweest op moord strafbaar te stellen is het strafbaar om mensen te laten verhongeren.
Rook er nog een, beste uitkeringstrekker.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29364472
quote:

[..]

Ik ben het op zich wel tot op zekere hoogte met je eens, maar je verwoordt je mening op een nogal belachelijke manier. Zo ga je mensen niet overtuigen.

Je bent veel doordachter in je commentaar achteraf dan in je vetgedrukte slogans helaas.
pi_29364609
Schopje onzin.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:31:38 #113
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29365699
issie nu nog aan t schreeuwen? waarom is dit topic nog open? omdat de mods zich ook aan t rotlachen zijn?
OJAAJOH?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:48:02 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_29366058
quote:

[..]

Ja de lol is er nu wel weer vanaf hoor krijsebalk
pi_29367972
quote:

[..]

dictatoriaal, koloniaal

je wilt het allemaal blijkbaar zelf regelen en doordrukken.

kunnen de Afrikanen het lekker niet allemaal zelf oplossen?
zij maken er een puinhoop van vanwege oorlogen ed, en dan moeten wij weer vreten dr heen vliegen?

ik bedoel de Aziaten lukt het nl wel om uit economische malaise te klimmen.

Japan voorop, gevolgd door Korea, Singapore etc.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:56:29 #116
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_29368269
Wat dacht je van de topsalarissen van alle mensen die werken voor zogenaamde goede doelen. Groot deel van het ingezonde geld gaat daar heen. Een voetballer doet teminste nog wat voor zijn geld. Trouwens, Afrika wilt geen hulp, pure geld verspilling.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:59:25 #117
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29368377
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

dictatoriaal, koloniaal

je wilt het allemaal blijkbaar zelf regelen en doordrukken.

kunnen de Afrikanen het lekker niet allemaal zelf oplossen?
zij maken er een puinhoop van vanwege oorlogen ed, en dan moeten wij weer vreten dr heen vliegen?

ik bedoel de Aziaten lukt het nl wel om uit economische malaise te klimmen.

Japan voorop, gevolgd door Korea, Singapore etc.
zelfs indonesie is welvarender dan een land als Nigeria.
http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2004rank.html
#149 tegen #149
pi_29380627
Eens een paar topics van TS gevolgd...en het kan eigenlijk niet anders dat dit een kloon van BHFH is..
underground forever baby
pi_29530710
kotsgoor
pi_29531051
De wereld bestaat uit een hoop egoisten. Daarom is deze wereld een grote puinhoop.
En daarom maken we ons hier druk om de hoge salarissen van voetballers (die in mijn ogen belachelijk hoog zijn, en dat alleen maar voor een potje voetbal. Ik bedoel zeg nou eens eerlijk wat voor nut hebben zij nou echt voor de "maatschappij"?) en vergeten we dat er ook nog mensen zijn die amper een brood op de plank kunnen krijgen. Of nee? Dat vergeten we niet... Maar ach... het is toch zo ver weg niet? Dus deert het ons ook niet.

Ik heb alle reply's hier eens doorgelezen op dit topic, conlusie;
Ongeloofelijk... jullie moesten eens weten wat voor een geluk jullie hebben t.o.v andere mensen op deze wereld. En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_29531127
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:06 schreef Super_Six_One het volgende:
De wereld bestaat uit een hoop egoisten. Daarom is deze wereld een grote puinhoop.
En daarom maken we ons hier druk om de hoge salarissen van voetballers (die in mijn ogen belachelijk hoog zijn, en dat alleen maar voor een potje voetbal. Ik bedoel zeg nou eens eerlijk wat voor nut hebben zij nou echt voor de "maatschappij"?) en vergeten we dat er ook nog mensen zijn die amper een brood op de plank kunnen krijgen. Of nee? Dat vergeten we niet... Maar ach... het is toch zo ver weg niet? Dus deert het ons ook niet.

Ik heb alle reply's hier eens doorgelezen op dit topic, conlusie;
Ongeloofelijk... jullie moesten eens weten wat voor een geluk jullie hebben t.o.v andere mensen op deze wereld. En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
pi_29534317
quote:

Jij als verhevene hebt natuurlijk het licht gezien, en weet allemaal VEEEEEL beter hoe het voor ons stervelingen allemaal moet
pi_29553331
TS is een schijthippie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29556245
voetbal paupersport
pi_29557148
Het heeft gewoon met het vrouwonvriendelijke macho-bolwerk genaamd profvoetbal te maken, dat hand in hand gaat met de kapitalistische moordmachine die de schuld heeft aan miljoenen hongerdoden (lees: hongermoorden) in Afrika.

Als de voetbalwereld nu eens begon om meisjes toe te laten in hun elftallen, dan zou de wereld al een stuk vooruitgaan.
pi_29557542
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:05 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Als de voetbalwereld nu eens begon om meisjes toe te laten in hun elftallen, dan zou de wereld al een stuk vooruitgaan.
Nooit van damesvoetbal gehoord? De rest is weer te belachelijk om op te reageren
pi_29557724
quote:
quote:
pakaan.. weg met voetbal
pi_29557915
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:05 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het heeft gewoon met het vrouwonvriendelijke macho-bolwerk genaamd profvoetbal te maken, dat hand in hand gaat met de kapitalistische moordmachine die de schuld heeft aan miljoenen hongerdoden (lees: hongermoorden) in Afrika.
Nogmaals: geef eens met argumentatie* aan hoe het komt dat voetballers en hun bespottelijk hoge inkomsten schuld dragen voor het feit dat mensen in Afrika dood gaan van de honger terwijl er in de havens/hoofdsteden aldaar zat voedsel ligt te verrotten omdat het niet gedistribueerd wordt.

* Let wel: ik vraag niet eens om bewijzen of iets dergelijks maar om een rationeel systeem van aannames en logische gevolgtrekkingen. Doe eens een poging, je kan het. Vooralsnog doe je namelijk precies hetzelfde als de figuur met het slechte kapsel die op een kist op een plein staat te roepen dat de wereld zal vergaan en onze enige redding de here God zal zijn.
pi_29557950
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:38 schreef plopman het volgende:

pakaan.. weg met voetbal
Daar kan ik het dan nog wel mee eens zijn.
pi_29557997
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 12:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vooralsnog doe je namelijk precies hetzelfde als de figuur met het slechte kapsel die op een kist op een plein staat te roepen dat de wereld zal vergaan en onze enige redding de here God zal zijn.
Misschien ist em wel....
pi_29558592
Weet je waarom profvoetbvallers zoveel verdienen? Omdat ze ook zoveel opleveren. Dus zeg je abonnement van de tv op. Koop geen merkkleding meer van bijvoorbeeld Nike of Adidas. Koop een enkeltje Afrika en ga daar aan de slag. Richt desnoods je eigen Beveren op. Het is zo typisch dat gedrag van jou. Waarschijnlijk heb jij helemaal niks met voetbal. Maar als ik je een tip mag geven. Kijk eens naar wat voor chocolade je naar binnen werkt. En kijk wat voor chocolade je zelf eet en wat waar wordt geproduceerd. Of electronica. jeans, koffie. Je beperkte kijk op bepaalde zaken zorgen er alleen maar voor dat je denkt dat je 2 vliegen in 1 klap slaat (dat kotsgare kapitalistische en dat o zo saaie voetbal). Maar het grootste probleem is dat je jezelf voor de gek houdt. Je rent net zo hard mee. Alleen met een ander verkeerd groepje. Als je zo graag met een lekker geweten wil rondlopen doe dan wat. En als je aandacht wilt: Ga dan gewoon zo door..
pi_29558840
De hongersnood in Afrika ligt ook aan die leiders daar met hun dikke huizen en wagens
pi_29558876
quote:

[..]

Neen
pi_29558910
Ik zeg zelf dat Afrika niet meer te redden is..
  donderdag 11 augustus 2005 @ 13:58:27 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29559197
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:33 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Me dunkt dat bij deze Belgische profclub wel aan enige ontwikkelingshulp gedaan wordt.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_29570077
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jij als verhevene hebt natuurlijk het licht gezien, en weet allemaal VEEEEEL beter hoe het voor ons stervelingen allemaal moet
Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen. Dus in dat opzicht. JA doe ik het idd beter en weet ik het idd beter. Maar ga dan niet zeggen dat ik het niet beter zou weten, puur omdat jij of anderen niks zinnigs weten neer te zetten. Dat is wel zeer zwak hoor.
Auteur van deze post aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de eventuele gevolgen van foutieve of gewijzigde informatie.- All rights reserved.
pi_29570184
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:09 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen. Dus in dat opzicht. JA doe ik het idd beter en weet ik het idd beter. Maar ga dan niet zeggen dat ik het niet beter zou weten, puur omdat jij of anderen niks zinnigs weten neer te zetten. Dat is wel zeer zwak hoor.
sterf, arrogante lul

overigens is het enige mooie van dit hele topic het woord ´kotsgoor´
  donderdag 11 augustus 2005 @ 23:19:14 #138
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_29570356
quote:
Ik bedoel zeg nou eens eerlijk wat voor nut hebben zij nou echt voor de "maatschappij"?)
Meer dan je denkt. Weet je wel hoeveel mensen zich dagelijks met deze sport bezighouden en er naar kijken? Hoeveel mensen er plezier aan beleven in welke bevolkingslaag en land dan ook?

Blijkbaar niet... En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:14:11 #139
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_29572896
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:13 schreef Ronno het volgende:

[..]

sterf, arrogante lul

overigens is het enige mooie van dit hele topic het woord ´kotsgoor´
Arrogant zijn de mensen die dingen neerzetten zoals jij dat doet op die manier. En niet verder nadenken.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:18:51 #140
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_29572980
blijft een mooi topic
Drugs are good mkay?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 01:42:30 #141
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_29573447
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:19 schreef Noca het volgende:

[..]

Meer dan je denkt. Weet je wel hoeveel mensen zich dagelijks met deze sport bezighouden en er naar kijken? Hoeveel mensen er plezier aan beleven in welke bevolkingslaag en land dan ook?

Blijkbaar niet... En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
Weer zo een stom ondoordacht antwoord. Zo bedoel ik het niet. Je weet heus wel wat ik bedoel, alleen zoek je gewoon naar de bekende weg... om mij op een zinnetje te pakken waarmee je me denkt uit te kunnen lullen. Wederom weer bewezen dat er geen andere goede (tegen)argumenten gegeven kunnen worden. En dus doorgaan met replyen volgens de bekende weg.

Met het oog op de maatschappij dienen, doel ik niet op het feit dat ze mensen plezier kunnen verschaffen, maar het feit dat ze geen enkele reet betekenen voor de mensen in de maatschappij die het niet zo goed hebben als ons, wij die het qua luxe een stuk beter hebben t.o.v. de mensen in de 3e wereldlanden. Er word altijd gezeken over miljoenen alsof het niks is in de voetbal wereld, altijd is voetbal vaak in het nieuws met wie zus en zo blabla, wat een onzin denk ik dan. Juist omdat ik het niet als echt werk zie. Dat dus des te meer. Dus waar zeuren ze dan eigenlijk over? zo slecht hebben wij het hier niet. En ik praat met name over voetballers... omdat je daar dus echt het meeste van hoort. Alsof de hele wereld om voetbal draait of zou moeten draaien. Wat dus tot onze verbeelding spreekt, aangezien het een "genormaliseerd" iets is in deze wereld.
Ik denk dat we ons maar eens met zijn allen moeten richten op belangrijkere dingen die zich in onze wereld afspelen, i.p.v. een relatief gezien simpel voetbalspel.

Daarom denk ik... donder toch op met die miljoenen, tegenwoordig gaat het niet meer om spel en sportiviteit, dat is nergens meer te bekennen. Nu is het een spel geworden in de zin van "hoe kan ik het snelst rijk worden en zo makkelijk mogelijk leven in deze (voetbal)wereld."
En dan kom ik dus weer bij mijn beginpunt; egoïsme. Get it?

Als men mijn verhaal nu nog niet begrijpt, volg mijn advies dan op: neem een cursus begrijpend lezen.
pi_29575775
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:09 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen.
Waar dan? Ik heb geen enkel argument van jou of de topicopener gezien. Niks meer dan een tirade over een vermeend verband tussen narigheid in de wereld en hoge inkomens van voetballers waarbij er nog niet één keer de moeite is genomen om dat verband rationeel te verklaren.
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:42 schreef Super_Six_One het volgende:

Als men mijn verhaal nu nog niet begrijpt, volg mijn advies dan op: neem een cursus begrijpend lezen.
Ik heb je tekst gelezen en aangezien ik nog nooit in mijn leven lager dan een 9 voor een leestoets heb gescoord heb ik alle vertrouwen in het feit dat ik het begrijpend lezen perfect beheers. Dus vraag ik je; waar in jouw tekst leg je een oorzakelijk verband aan tussen zielige, hongerige mensen en voetbalsalarissen?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:25:20 #143
118596 Super_Six_One
Justice for all
pi_29583118
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 07:33 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Waar dan? Ik heb geen enkel argument van jou of de topicopener gezien. Niks meer dan een tirade over een vermeend verband tussen narigheid in de wereld en hoge inkomens van voetballers waarbij er nog niet één keer de moeite is genomen om dat verband rationeel te verklaren.
[..]

Ik heb je tekst gelezen en aangezien ik nog nooit in mijn leven lager dan een 9 voor een leestoets heb gescoord heb ik alle vertrouwen in het feit dat ik het begrijpend lezen perfect beheers. Dus vraag ik je; waar in jouw tekst leg je een oorzakelijk verband aan tussen zielige, hongerige mensen en voetbalsalarissen?
Ik heb nooit die teksten geschreven om te willen laten zien dat er een verband is.
DAT IS ER JUIST NIET. Mijn teksten gaan ook helemaal niet over verbanden, maar om het feit dat wij hier gaan zeiken in de wereld om die hoge "kotssalarissen van voetballers" en dat terwijl er mensen zijn die in 3e wereldlanden niet eens een brood op de plank krijgen. Dat wil ik graag duidelijk maken. (voor de zoveelste keer) Daarom heb ik ook in dit topic gereageerd. Rationeel of niet.
Dat feit kan je niet ontkennen, en daarom dat ik ook kots van die zogenaamde "salarissen" van voetballers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')