quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef ___MDJ___ het volgende:
hahahahha, jij bent echt heel erg belachelijk
Man, in de voetballerij gaat half niet zoveel geld om als in het bedrijfsleven, de NBA, de NFL, de NHL het arabische paardrijden en weet ik het wat allemaal nog meer...quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
De wereld heeft bij monde van een aantal mensen zoveel op met het leed van Afrika. Al pogingen ten spijt is er volgens mij al minimaal 30 jaar geen 1 zinnig ding geweest waar Afrika iets aanhad.
De oorzaak is natuurlijk zoals iedereen snapt het kapitalisme dat mensen uitbuit de sterksten bevoordeelt en de armen benadeelt. Makkelijk genoeg om gelijk naar de profvoetballerij te wijzen. Mannen met enorme inkomens en een goedgevulde maag.
Dit in tegenstelling tot de overgrote meerderheid van Afrika. Deze mensen moeten het nog steeds doen met een klein hapje rijst. Plannen van het rijke geldverslindende voetbal westen zijn er op gericht om (o.a. via voetblaculbs ja) om zo snel mogelijk een sterke neger op te fokken tot profvoetballer. Overlaad de football-star vervolgens met bakken goud geld miljoenen diamanten olievelden porsches ferrari's en alle overbodige en decadente luxe die je kunt vinden en we hebben voor de somma van 5 miljoen per jaar weer een paar duizend Afrikanen laten doodhongeren.
DE PROFVOETBALWERELD IS HIER 100 % SCHULDIG AAN
Het draait in de voetbalwereld altijd om wie het best, het sterkst, het snelst is en het meeste kan. Typisch een mentaliteit die je ook tegenkom bij de aanhangers van het foute kapitalisme. Wie het snelst het meeste geld heeft is degene die de touwtjes in handen heeft.
Mijn voorstel is een mengvorm van semi-kapitalisme te creeeren in Nederland door bedrijven hun winst te laten investeren in de maatschappij, de salarissen laag te houden voor de topmanagers en de verkoop van overbodige luxe zoals Hummers (ad 90000) te stoppen.
De voetballerij is hoofdschuldige in de bedrijvencyclus met de salarissen van de spelers. De FIFA zal wereldwijd de salarissen van profvoetballers aan banden moeten leggen en sponsors kunnen hun geld beter in hun directe omgeving (de Bijlmer of andere achterstandwijken) steken, in banen voor de plaatselijke bevolking.
STOP DE MACHTSPELLETJES VAN DE KAPITALISTEN
Die heeft zijn voetbalcarrière ervoor opgegeven.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:17 schreef lurf_doctor het volgende:
En TS, hoeveel heb jij vandaag al overgemaakt?
helaas, maar dit is ook vetquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:26 schreef Markman het volgende:
WIE heeft dat plaatje van de moraalridder?????
Haha die europcup wedstrijd, stonden maar 2 blanken in de opstellingquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef Klemvast het volgende:
http://www.kskbeveren.be/
Een schuldige voetbalclub.
Inderdaad, ze hebben zo'n manager die een contract heeft met een "voetbalschool" in Ivoorkust. Zeer zielig eigenlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:33 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Haha die europcup wedstrijd, stonden maar 2 blanken in de opstelling
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:35 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hebben zo'n manager die een contract heeft met een "voetbalschool" in Ivoorkust. Zeer zielig eigenlijk.
Tja, echte slavernij kan je het niet meer noemen, maar een vorm van uitbuiting is het zeker en vast.quote:
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef ___MDJ___ het volgende:
Aan de andere kant, hoeveel procent van die spelers hun salaris gaat naar familie in afrika...quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Tja, echte slavernij kan je het niet meer noemen, maar een vorm van uitbuiting is het zeker en vast.
Hoezo? Die spelers krijgen gewoon betaald hoor. Waarom zou het dan uitbuiting zijn?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Tja, echte slavernij kan je het niet meer noemen, maar een vorm van uitbuiting is het zeker en vast.
Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat die kerels haast geen enkele rechtszekerheid hebben. Er is heel wat te doen geweest rond hun verblijfsvergunningen in België etc. en je kan al raden: als je net niet goed genoeg bent voor het hoogste niveau dan word je gewoon zonder pardon teruggestuurd of je belandt ergens in de vierde klasse van de Belgische competitie.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:40 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Aan de andere kant, hoeveel procent van die spelers hun salaris gaat naar familie in afrika...
Ze zullen niet hetzelfde beginsalaris hebben als een speler uit eigen jeugd..quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:42 schreef Thieske het volgende:
[..]
Hoezo? Die spelers krijgen gewoon betaald hoor. Waarom zou het dan uitbuiting zijn?
Wat nog altijd veel beter is dan terug naar Afrika gestuurd worenquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef Klemvast het volgende:
kom je uiteindelijk terecht bij een clubje boeren en amateurs ergens op het Oost-Vlaamse platteland.
Dat weet ik ook niet heel zeker, maar ik ben er wel 99 procent van overtuigd dat de "aankoop" (voor zover daar al sprake van is) van die spelers veel goedkoper is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:44 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Ze zullen niet hetzelfde beginsalaris hebben als een speler uit eigen jeugd..
Had je beter een echte opleiding gevolgd in plaats van een training aan een "voetbalschool", dan had je nog ergens werk kunnen vinden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:44 schreef Prior het volgende:
[..]
Wat nog altijd veel beter is dan terug naar Afrika gestuurd woren
Wat nou man. De moraalridder...... ???? IK?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:28 schreef kanaiken het volgende:
[..]
helaas, maar dit is ook vet
www.demoraalridder.nl
Ze kunnen dan toch gewoon terug naar hun eigen land? Als een nederlandse profvoetballer niet goed genoeg is, zal hij ook terug naar de amateurs moeten en op een andere manier z'n geld zien te verdienen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:43 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat die kerels haast geen enkele rechtszekerheid hebben. Er is heel wat te doen geweest rond hun verblijfsvergunningen in België etc. en je kan al raden: als je net niet goed genoeg bent voor het hoogste niveau dan word je gewoon zonder pardon teruggestuurd of je belandt ergens in de vierde klasse van de Belgische competitie.![]()
Dat was dan die droom van het "mooie westen" waar het geld op je ligt te wachten, kom je uiteindelijk terecht bij een clubje boeren en amateurs ergens op het Oost-Vlaamse platteland.
Afrika is in armoede vervallen na de komst van de westerlingen, met onze pogingen afrika kapitalistischer te maken. Wat dacht je van wat ouderwetse landbouw?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
echt iets doen; is een semi-kapitalistisch Afrika creeeren.
Punt is gewoon datquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:50 schreef Thieske het volgende:
[..]
Ze kunnen dan toch gewoon terug naar hun eigen land? Als een nederlandse profvoetballer niet goed genoeg is, zal hij ook terug naar de amateurs moeten en op een andere manier z'n geld zien te verdienen.
We kunnen hier in Europa ook iets doen hoor.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:51 schreef Prior het volgende:
Doe er dan iets aan. Zeg je baan op en vertrek naar Afrika voor vrijwilligerswerk.
ad punt 1 : in Europa wordt ons vanalles voorgespiegeld over Afrika wat niet klopt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:54 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat
1. die Afrikaanse jongeren vanalles wordt voorgespiegeld over het "westen" wat niet klopt
2. ze eigenlijk alleen aantrekkelijk zijn voor westerse clubs omdat ze minder kosten, en dat wordt hen uiteraard niet verteld
1. Weet jij wat die jongens voorgespiegeld wordt dan?quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:54 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Punt is gewoon dat
1. die Afrikaanse jongeren vanalles wordt voorgespiegeld over het "westen" wat niet klopt
2. ze eigenlijk alleen aantrekkelijk zijn voor westerse clubs omdat ze minder kosten, en dat wordt hen uiteraard niet verteld
1. Neen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, uiteindelijk zijn ze koopwaar héquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:59 schreef Thieske het volgende:
[..]
1. Weet jij wat die jongens voorgespiegeld wordt dan?
2. Ja ze zijn aantrekkelijk vanwege de lage kosten, maar dat wil toch niet zeggen dat het slecht is voor die jongens zelf?
Sorry, ik wil 1 ding rechtzetten! Een hummer is geen overbodige luxe! Mijn vriendin kan er prima boodschappen mee doen. En die Porsche heb ik om op me werk te komen! Wou ook een trein kopen maar de NS deed moeilijk. Die moeten ze aanpakken.quote:Overlaad de football-star vervolgens met bakken goud geld miljoenen diamanten olievelden porsches ferrari's en alle overbodige en decadente luxe die je kunt vinden en we hebben voor de somma van 5 miljoen per jaar weer een paar duizend Afrikanen laten doodhongeren.
Dan moet daar wel gelegenheid voor zijn. Als je daar niet op een beschaafde wijze zaken kunt doen door roofbendes, corrupte overheden, stammenoorlogen, bespottelijke exportheffingen ezovoorts enzovoorts gaat dat niet gebeuren.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
echt iets doen; is een semi-kapitalistisch Afrika creeeren.
Uiteraard help je daar de totale economie niet mee, maar dat is dan ook niet het uitgangspunt van die voetbalclub. Die wil goedkope voetballers hebben, en jij dat noemt dat dan een moderne vorm van slavenarbeid. Dat begrijp ik dan niet want die gasten worden gewoon betaald voor hun diensten.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:04 schreef Klemvast het volgende:
[..]
1. Neen, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, uiteindelijk zijn ze koopwaar hé
2. het zou beter zijn als ze ipv een voetbalschool bv. een informatica-opleiding of zo zouden volgen, dat is dan nog productief voor Ivoorkust zelf, voetbal is uiteindelijk sport en vermaak en niks meer, daar help je Afrika economisch helemaal NIET mee
Juistquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:19 schreef Dorus_ het volgende:
[..]
Man, in de voetballerij gaat half niet zoveel geld om als in het bedrijfsleven, de NBA, de NFL, de NHL het arabische paardrijden en weet ik het wat allemaal nog meer...
Dat gebash op voetbal altijd![]()
Ah, ouderwetse landbouw, dat gaat helpen. Wat zaadjes in de grond proppen en hopen dat er iets gaat groeien. Goed plan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:53 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Wat dacht je van wat ouderwetse landbouw?
Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme. Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:19 schreef Karboenkeltje het volgende:
Dus de hongersnoden in Afrika worden niet door corrupt lokaal bestuur, slechte irrigatie en infrastructuur of sprinkhanen veroorzaakt maar door het kapitalisme?
Ah.
En als het niet werkt probeer je het ergens andersquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ah, ouderwetse landbouw, dat gaat helpen. Wat zaadjes in de grond proppen en hopen dat er iets gaat groeien. Goed plan.
... precies, dus wat helpt het dan als een voetbalclub een speler niet uit Afrika haalt, wordt het dan beter?quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ze weten nauwelijks wat het is.
Neen, dat over die slavenarbeid, dat was iemand anders, maar goed. Ik begrijp wel dat clubs goedkope voetballers willen, maar uiteindelijk beschouw ik voetbal nog altijd als een "luxe", of neen: dat is het tegenwoordig geworden. Eigenlijk zou het een spel moeten zijn en geen business.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:07 schreef Thieske het volgende:
[..]
Uiteraard help je daar de totale economie niet mee, maar dat is dan ook niet het uitgangspunt van die voetbalclub. Die wil goedkope voetballers hebben, en jij dat noemt dat dan een moderne vorm van slavenarbeid. Dat begrijp ik dan niet want die gasten worden gewoon betaald voor hun diensten.
Een informatica cursus geven hoort niet gedaan te worden door voetbalclubs maar door overheden.
Het helpt niks, er verdwijnt geld de verkeerde kant op en het is een slecht voorbeeld voor de rest van de bevolking van Afrika. Dan denken ze dat ze zich zoals westerse geldwolven moeten opstellen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:12 schreef ___MDJ___ het volgende:
Ik ben blij te merken dat je het verhaal wat je schrijft echt serieus meende. Ik was nog in de veronderstelling dat je een geintje maakte.
[..]
... precies, dus wat helpt het dan als een voetbalclub een speler niet uit Afrika haalt, wordt het dan beter?
Dus als ik jou goed begrijp, zijn al die massamoorden in Afrika de schuld van " het westen" , omdat ze geleerd hebben om niet meer aan hun mede-afrikaan te denknen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Het helpt niks, er verdwijnt geld de verkeerde kant op en het is een slecht voorbeeld voor de rest van de bevolking van Afrika. Dan denken ze dat ze zich zoals westerse geldwolven moeten opstellen.
Dat ze niet om hun omgeving, hun Afrikaanse medemens, moeten denken.
Geef daar eens bewijs voor of beargumenteer het op zijn minst.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme.
Waarom zou dat verboden moeten worden? Daarbij, bedrijven steken het geld in de maatschappij door mensen in dienst geld te geven voor de verrichtte arbeid.quote:Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.
Wederom, de lokale bevolking die daar werkt krijgt geld. Het probleem met Afrika is het deel van de bevolking dat niet kan werken door een gebrek aan werkgelegenheid en het (kleine) deel van de bevolking dat mensen doodschieten en beroven een prima manier van levensonderhoud vindt en daardoor het onaantrekkelijk maakt voor industriën om zich daar te vestigen.quote:Het geld dat verdient wordt met een Afrikaans olieveld moet terplekke naar de bevolking. Een westers bedrijf moet niet de winst opstrijken.
Zimbabwe en Ivoorkust waren niet zo lang geleden prima georganiseerde landen dus de kennis is aanwezig. Zo moeilijk is het ook niet; niet stelen en moorden en geen geld eisen voor diensten waar je niets mee te maken hebt. Hoppakee. Een kind kan een land besturen de was doen.quote:Verder kun je de Afrikaanse bevolking weinig verwijten maken, omdat ze nog nooit de kans hebben gehad om een land te organiseren.
Wat denk jij nu weer? Dat ze daar allemaal in plaggenhutten zonder electriciteit wonen? Dat er daar geen gebouwen van hoger dan drie meter staan? Natuurlijk weet iedereen wat goed bestuur is, zelfs het klootjesvolk dat het juk draagt en al helemaal de leiders zelf. Maar die leiders leven veel beter in een tirannie (vanuit het perspectief van de tiran).quote:Ze weten nauwelijks wat het is. Ze zijn altijd als criminelen behandeld, hoe komen ze nu van zo'n stigma af?
Ga naar Zimbabwe en probeer daar een boerderij te beginnen. Dan zie je pas op welke schaal de corruptie werkt. Probeer (hypothetisch geval dus we gaan er vanuit dat je niet faalt) dan je sperziebonen naar Zambia te exporteren.quote:Plus dat het toch al corrupte westen een erg slecht voorbeeld is om na te doen.
Een hoger opgeleide heeft ook recht op een hoger salaris. Hij doet werk dat mensen onder hem niet eens kunnen terwijl het omgekeerde beslist niet het geval is. Iedereen (die niet fysiek arbeidsongeschikt is) kan na een dagje oefenen een computer in een doos stoppen, een greppel graven, een aardbei plukken of een rij bakstenen recht leggen. Niet iedereen kan een boterkuipjesdrukmachine ontwerpen, een webbrowser programmeren of een leerling de basisprincipes van fonologie uitleggen.quote:In zekere zin is het ook stelen wat een hoger opgeleide doet in het bedrijfsleven. Hij bevoordeeld zich ten koste van een ander. Hij zegt zelf dat hij meer recht heeft op een hoger inkomen, volgens een bepaald sociaal systeem.
Man man man, wat heb je daar nu aan? Geld naar je familie sturen. En als je nu toevallig geen familie heb die voetbalt? En realiseer je je wel hoe weinig Afrikanen een zoontje, broertje of neefje in de voetballerij hebben? Procentueel? JA steeds meer ja procentueel, omdat de halve bevolking uitgehongerd is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:40 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Aan de andere kant, hoeveel procent van die spelers hun salaris gaat naar familie in afrika...
zo kun je ook andersom rederneren natuurlijk en is het salaris van alle voetballers bij elkaar opgeteld een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Man man man, wat heb je daar nu aan? Geld naar je familie sturen. En als je nu toevallig geen familie heb die voetbalt? En realiseer je je wel hoe weinig Afrikanen een zoontje, broertje of neefje in de voetballerij hebben? Procentueel? JA steeds meer ja procentueel, omdat de halve bevolking uitgehongerd is.
Met procenten kun je wel aantonen hoe erg het ermee gesteld is.
Ik heb duidelijk in het topic gezet dat MEER KUNNEN niet automatisch tot meer salaris moet leiden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:32 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Geef daar eens bewijs voor of beargumenteer het op zijn minst.
[..]
Waarom zou dat verboden moeten worden? Daarbij, bedrijven steken het geld in de maatschappij door mensen in dienst geld te geven voor de verrichtte arbeid.
[..]
Wederom, de lokale bevolking die daar werkt krijgt geld. Het probleem met Afrika is het deel van de bevolking dat niet kan werken door een gebrek aan werkgelegenheid en het (kleine) deel van de bevolking dat mensen doodschieten en beroven een prima manier van levensonderhoud vindt en daardoor het onaantrekkelijk maakt voor industriën om zich daar te vestigen.
[..]
Zimbabwe en Ivoorkust waren niet zo lang geleden prima georganiseerde landen dus de kennis is aanwezig. Zo moeilijk is het ook niet; niet stelen en moorden en geen geld eisen voor diensten waar je niets mee te maken hebt. Hoppakee. Een kind kan een land besturen de was doen.
[..]
Wat denk jij nu weer? Dat ze daar allemaal in plaggenhutten zonder electriciteit wonen? Dat er daar geen gebouwen van hoger dan drie meter staan? Natuurlijk weet iedereen wat goed bestuur is, zelfs het klootjesvolk dat het juk draagt en al helemaal de leiders zelf. Maar die leiders leven veel beter in een tirannie (vanuit het perspectief van de tiran).
[..]
Ga naar Zimbabwe en probeer daar een boerderij te beginnen. Dan zie je pas op welke schaal de corruptie werkt. Probeer (hypothetisch geval dus we gaan er vanuit dat je niet faalt) dan je sperziebonen naar Zambia te exporteren.
[..]
Een hoger opgeleide heeft ook recht op een hoger salaris. Hij doet werk dat mensen onder hem niet eens kunnen terwijl het omgekeerde beslist niet het geval is. Iedereen (die niet fysiek arbeidsongeschikt is) kan na een dagje oefenen een computer in een doos stoppen, een greppel graven, een aardbei plukken of een rij bakstenen recht leggen. Niet iedereen kan een boterkuipjesdrukmachine ontwerpen, een webbrowser programmeren of een leerling de basisprincipes van fonologie uitleggen.
Dat heeft niets met voetbal te maken, dat is het fundament van onze samenleving. In rusland heeft men een tijdje geprobeerd mensen te belonen alsof ze precies gelijk zijn. Onafhankelijk van inzet, prestatie en waarde die men persoonlijk aan de standaard beloning hecht. Je zult met me eens zijn dat dat nou niet bepaald goed werkte?quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk in het topic gezet dat MEER KUNNEN niet automatisch tot meer salaris moet leiden.
Hoeveel wetenschappelijk bewijs wil je hebben dat dit onzin is? En hoeveel wetenschappelijk bewijs kun jij leveren dat dit wel zo is?quote:Dat is het achterlijke. Met het geld worden verder toch alleen maar zinloze machtsspelletjes gespeeld. Bijvoorbeeld bedrijfsovernames etc. Dat is verspilling.
In Rusland heerst op dit moment evenveel armoede. De bevolking leeft onder gruwelijke slechte leefomstandigheden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:48 schreef Xtreem het volgende:
In rusland heeft men een tijdje geprobeerd mensen te belonen alsof ze precies gelijk zijn.
Je zult met me eens zijn dat dat nou niet bepaald goed werkte?
Voetbal is inderdaad het fundament van onze samenleving, en daarmee ben je het er waarschijnlijk ook wel mee eens dat voetbal het fundament is van hongerend Afrika.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:48 schreef Xtreem het volgende:
Dat heeft niets met voetbal te maken, dat is het fundament van onze samenleving.
Koffie!quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Voetbal is inderdaad het fundament van onze samenleving, en daarmee ben je het er waarschijnlijk ook wel mee eens dat voetbal het fundament is van hongerend Afrika.
VOETBAL IS HET FUNDAMENT VAN HONGEREND AFRIKA
![]()
Ik word maar vast bangquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
![]()
Ja dat gaat lekker opschietenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:03 schreef Ronno het volgende:
misschien denkt ie dat we het gaan geloven als feit als ie het maar vet drukt
ik adviseer hem om het ook nog eens in lettergrootte 600 neer te plempen
Tijd voor een bezoek aan een psychiatrische instelling? Je bent het spoor echt helemaal bijsterquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:30 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Wezenlijk verhongeren de Afrikanen omdat directeuren en managers machtsspelletjes spelen.
Waarschijnlijk een synoniem van braakmoeras.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kotsgoor is wel een mooi woord..
quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kotsgoor is wel een mooi woord..
EN wat moet ik me bij het braakmoerasse voetbalsalaris voorstellen dan?quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:37 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een synoniem van braakmoeras.
kan je het niet met argumenten aanquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:15 schreef ___MDJ___ het volgende:
sukkelquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:09 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ja dus, dat word dus 100 % veroorzaakt door het kapitalisme. Het kapitalisme moet wereldwijd verboden worden. Bedrijven moeten verplicht worden hun geld in de maatschappij te investeren.
het geld gaat naar de overheidquote:Het geld dat verdient wordt met een Afrikaans olieveld moet terplekke naar de bevolking. Een westers bedrijf moet niet de winst opstrijken.
quote:Verder kun je de Afrikaanse bevolking weinig verwijten maken, omdat ze nog nooit de kans hebben gehad om een land te organiseren. Ze weten nauwelijks wat het is. Ze zijn altijd als criminelen behandeld, hoe komen ze nu van zo'n stigma af?
Plus dat het toch al corrupte westen een erg slecht voorbeeld is om na te doen. In zekere zin is het ook stelen wat een hoger opgeleide doet in het bedrijfsleven. Hij bevoordeeld zich ten koste van een ander. Hij zegt zelf dat hij meer recht heeft op een hoger inkomen, volgens een bepaald sociaal systeem.
en alles ook zo goed onderbouwt met cijfersquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:27 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
In Rusland heerst op dit moment evenveel armoede. De bevolking leeft onder gruwelijke slechte leefomstandigheden.
RUSLAND IS NOG STEEDS HETZELFDE TWEEDE WERELDLAND ALS 10, 20 of 50 JAAR GELEDEN
Dat blijft ook zo. Dat heeft niets, helemaal niets met het communisme of semi-kapitalisme te maken.
Ze kunnen gewoonweg niet dezelfde dingen zo goed produceren als wij met de daar aanwezige produktiemiddelen. (grond, machine's en ijzer etc.)
Hiermee valt je theorie dat semi-kapitalisme slecht is in het water. Kapitalisme is op zich niet slecht, om ergens keihard je best op te doen is hardstikke positief. Daar is niet mis mee.
Wel is het iets wat je ter discussie stelt als er zo veel mensen door verhongeren.
Mensen moeten eens stoppen met het taboe op kapitalisme en de negatieve gevolgen ervan.
Niks, "goor" is Oud-Nederlands voor "moeras", dacht ik.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN wat moet ik me bij het braakmoerasse voetbalsalaris voorstellen dan?
ah.. dus de plaats Goor is dus uit de grond gekomen!quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:07 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Niks, "goor" is Oud-Nederlands voor "moeras", dacht ik.
![]()
Meer kunnen, willen en doen. Zeldzame zaken of vaardigheden brengen nu eenmaal meer op, dat is altijd zo geweest. Leg even uit, nu eens een keer met argumenten want tot zover heb ik alleen maar ongefundeerde tirade's zoals het onderstaande van je gezien, waarom een systeem dat letterlijk tienduizenden jaren werkt zo achterlijk is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ik heb duidelijk in het topic gezet dat MEER KUNNEN niet automatisch tot meer salaris moet leiden.
Dat is het achterlijke.
quote:Met het geld worden verder toch alleen maar zinloze machtsspelletjes gespeeld. Bijvoorbeeld bedrijfsovernames etc. Dat is verspilling.
Wezenlijk verhongeren de Afrikanen omdat directeuren en managers machtsspelletjes spelen.
Dus als jij 5 Afrikaanse voetballers helpt als profvoetbalclub, dan heb jij de honger in Afrika bestreden.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik zie de zwarte voetballers van Roda altijd heel geamuseerd rondrennen op de wei. Moet je nagaan... Roda JC.
Moet jij dan cijfers van het aantal hongerende Afrikanen? Weet jij dan niet dat gewoonweg 95 % van Afrika de 3e Wereld is.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:41 schreef McCarthy het volgende:
en alles ook zo goed onderbouwt met cijfers
je had het over ruslandquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Moet jij dan cijfers van het aantal hongerende Afrikanen? Weet jij dan niet dat gewoonweg 95 % van Afrika de 3e Wereld is.
doe dat dan eens een keertje goedquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Dus als jij 5 Afrikaanse voetballers helpt als profvoetbalclub, dan heb jij de honger in Afrika bestreden.
Met de honger in Afrika kun je aantonen dat het kapitalisme een moordmachine is. De oorzaak ligt bij het profvoetbal en de mentaliteit die mensen voorgeschoteld krijgen.
en? dus?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:48 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Moet jij dan cijfers van het aantal hongerende Afrikanen? Weet jij dan niet dat gewoonweg 95 % van Afrika de 3e Wereld is.
Klopt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:27 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
In Rusland heerst op dit moment evenveel armoede. De bevolking leeft onder gruwelijke slechte leefomstandigheden.
Leg uit/ bewijs/onderbouw?quote:Dat blijft ook zo. Dat heeft niets, helemaal niets met het communisme of semi-kapitalisme te maken.
Ze kunnen gewoonweg niet dezelfde dingen zo goed produceren als wij met de daar aanwezige produktiemiddelen. (grond, machine's en ijzer etc.)
misschien moet je 'dictatoriale communist' in je ondertitel zetten. dan kunnen we vriendjes wordenquote:
Ach, voor die voetballers is het een mooie kans en daarbij verdienen ze zoveel dat ze ook hun familie in Afrika kunnen helpen of iets voor de plaatselijke gemeenschap kunnen doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:42 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Dus als jij 5 Afrikaanse voetballers helpt als profvoetbalclub, dan heb jij de honger in Afrika bestreden.
Met de honger in Afrika kun je aantonen dat het kapitalisme een moordmachine is. De oorzaak ligt bij het profvoetbal en de mentaliteit die mensen voorgeschoteld krijgen.
Er gaat ontzettend veel geld om in de voetbalwereld. In Afrika sterven dagelijks mensen aan gebrek aan voedsel en is er weinig geld. Voetbal neemt dus geld weg van Afrika en is dientengevolge snood en kwaadaardig.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:59 schreef Dorus_ het volgende:
Ligt het nou aan mij of is de link met hongerend afrika en voetbal al duidelijk![]()
volgens DDK danquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Er gaat ontzettend veel geld om in de voetbalwereld. In Afrika sterven dagelijks mensen aan gebrek aan voedsel en is er weinig geld. Voetbal neemt dus geld weg van Afrika en is dientengevolge snood en kwaadaardig.
Neen. Volgens onderzoek gepleegd door gerenommeerde wetenschappers is voetbal de wortel van al het kwaad. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Johan Cruijff een belang heeft in het Iraanse kernprogramma.quote:
johan reptilian heet ie tegenwoordig.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Neen. Volgens onderzoek gepleegd door gerenommeerde wetenschappers is voetbal de wortel van al het kwaad. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Johan Cruijff een belang heeft in het Iraanse kernprogramma.
niet dat het atoomgemeenschap in wenen daar nou van onder de indruk isquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Neen. Volgens onderzoek gepleegd door gerenommeerde wetenschappers is voetbal de wortel van al het kwaad. Het schijnt zelfs zo te zijn dat Johan Cruijff een belang heeft in het Iraanse kernprogramma.
Het is allemaal niet eerlijk he? Het is allemaal de schuld van het westen en alle problemen zijn ontstaan door onsquote:Op maandag 1 augustus 2005 16:22 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Het helpt niks, er verdwijnt geld de verkeerde kant op en het is een slecht voorbeeld voor de rest van de bevolking van Afrika. Dan denken ze dat ze zich zoals westerse geldwolven moeten opstellen.
Dat ze niet om hun omgeving, hun Afrikaanse medemens, moeten denken.
Dan had ik t dus toch goed begrepenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:03 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Er gaat ontzettend veel geld om in de voetbalwereld. In Afrika sterven dagelijks mensen aan gebrek aan voedsel en is er weinig geld. Voetbal neemt dus geld weg van Afrika en is dientengevolge snood en kwaadaardig.
EN DUS IS IEDEREEN MET EEN HOOG INKOMEN SCHULDIGquote:
want?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
EN DUS IS IEDEREEN MET EEN HOOG INKOMEN SCHULDIG
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Waaronder de profvoetballers, dat zijn echt grootverdieners
Die zijn niet solidair natuurlijk. Snap dat dan.quote:
Hoeperl nou op man. Ik ben NEVER een communist, never. I zie mijzelf als semi-kapitalistisch liberaal humanist.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:10 schreef -erwin- het volgende:
[..]
misschien moet je 'dictatoriale communist' in je ondertitel zetten. dan kunnen we vriendjes worden
TS???? Nogmaals.... misschien heb je dr vraag over het hoofd gezien...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:31 schreef LENUS het volgende:
[..]
Maar wat doe jezelf om arm afrika een hart onder de riem te steken? Deze vraag is al vaak gesteld, maar nog niet beantwoord.
Rook er nog een, beste uitkeringstrekker.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Hoeperl nou op man. Ik ben NEVER een communist, never. I zie mijzelf als semi-kapitalistisch liberaal humanist.
Ik verval niet in extremen zoals: alles kapitalisme, al het geld naar de bedrijven of saneer de overheid maar, en: wie het niet bij kan benen gaat maar in de rij voor zijn ww-briefje. NO WAY. Je moet nu een maal opkomen voor de zwakken, dat is menselijk. Dat is evolutie, net zoals het evolutie is geweest op moord strafbaar te stellen is het strafbaar om mensen te laten verhongeren.
Ik ben het op zich wel tot op zekere hoogte met je eens, maar je verwoordt je mening op een nogal belachelijke manier. Zo ga je mensen niet overtuigen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Hoeperl nou op man. Ik ben NEVER een communist, never. I zie mijzelf als semi-kapitalistisch liberaal humanist.
Ik verval niet in extremen zoals: alles kapitalisme, al het geld naar de bedrijven of saneer de overheid maar, en: wie het niet bij kan benen gaat maar in de rij voor zijn ww-briefje. NO WAY. Je moet nu een maal opkomen voor de zwakken, dat is menselijk. Dat is evolutie, net zoals het evolutie is geweest op moord strafbaar te stellen is het strafbaar om mensen te laten verhongeren.
Ja de lol is er nu wel weer vanaf hoor krijsebalkquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
dictatoriaal, koloniaalquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:14 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
zelfs indonesie is welvarender dan een land als Nigeria.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
dictatoriaal, koloniaal
je wilt het allemaal blijkbaar zelf regelen en doordrukken.
kunnen de Afrikanen het lekker niet allemaal zelf oplossen?
zij maken er een puinhoop van vanwege oorlogen ed, en dan moeten wij weer vreten dr heen vliegen?
ik bedoel de Aziaten lukt het nl wel om uit economische malaise te klimmen.
Japan voorop, gevolgd door Korea, Singapore etc.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:06 schreef Super_Six_One het volgende:
De wereld bestaat uit een hoop egoisten. Daarom is deze wereld een grote puinhoop.
En daarom maken we ons hier druk om de hoge salarissen van voetballers (die in mijn ogen belachelijk hoog zijn, en dat alleen maar voor een potje voetbal. Ik bedoel zeg nou eens eerlijk wat voor nut hebben zij nou echt voor de "maatschappij"?) en vergeten we dat er ook nog mensen zijn die amper een brood op de plank kunnen krijgen. Of nee? Dat vergeten we niet... Maar ach... het is toch zo ver weg niet? Dus deert het ons ook niet.
Ik heb alle reply's hier eens doorgelezen op dit topic, conlusie;
Ongeloofelijk... jullie moesten eens weten wat voor een geluk jullie hebben t.o.v andere mensen op deze wereld. En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
Jij als verhevene hebt natuurlijk het licht gezien, en weet allemaal VEEEEEL beter hoe het voor ons stervelingen allemaal moetquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:06 schreef Super_Six_One het volgende:
Ongeloofelijk... jullie moesten eens weten wat voor een geluk jullie hebben t.o.v andere mensen op deze wereld. En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
Nooit van damesvoetbal gehoord? De rest is weer te belachelijk om op te reagerenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:05 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Als de voetbalwereld nu eens begon om meisjes toe te laten in hun elftallen, dan zou de wereld al een stuk vooruitgaan.
quote:DE PROFVOETBALWERELD IS HIER 100 % SCHULDIG AAN
pakaan.. weg met voetbalquote:STOP DE MACHTSPELLETJES VAN DE KAPITALISTEN
Nogmaals: geef eens met argumentatie* aan hoe het komt dat voetballers en hun bespottelijk hoge inkomsten schuld dragen voor het feit dat mensen in Afrika dood gaan van de honger terwijl er in de havens/hoofdsteden aldaar zat voedsel ligt te verrotten omdat het niet gedistribueerd wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:05 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het heeft gewoon met het vrouwonvriendelijke macho-bolwerk genaamd profvoetbal te maken, dat hand in hand gaat met de kapitalistische moordmachine die de schuld heeft aan miljoenen hongerdoden (lees: hongermoorden) in Afrika.
Misschien ist em wel....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vooralsnog doe je namelijk precies hetzelfde als de figuur met het slechte kapsel die op een kist op een plein staat te roepen dat de wereld zal vergaan en onze enige redding de here God zal zijn.
Neenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:33 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Haha die europcup wedstrijd, stonden maar 2 blanken in de opstelling
Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen. Dus in dat opzicht. JA doe ik het idd beter en weet ik het idd beter. Maar ga dan niet zeggen dat ik het niet beter zou weten, puur omdat jij of anderen niks zinnigs weten neer te zetten. Dat is wel zeer zwak hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij als verhevene hebt natuurlijk het licht gezien, en weet allemaal VEEEEEL beter hoe het voor ons stervelingen allemaal moet
sterf, arrogante lulquote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:09 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen. Dus in dat opzicht. JA doe ik het idd beter en weet ik het idd beter. Maar ga dan niet zeggen dat ik het niet beter zou weten, puur omdat jij of anderen niks zinnigs weten neer te zetten. Dat is wel zeer zwak hoor.
Meer dan je denkt. Weet je wel hoeveel mensen zich dagelijks met deze sport bezighouden en er naar kijken? Hoeveel mensen er plezier aan beleven in welke bevolkingslaag en land dan ook?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:06 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik bedoel zeg nou eens eerlijk wat voor nut hebben zij nou echt voor de "maatschappij"?)
Arrogant zijn de mensen die dingen neerzetten zoals jij dat doet op die manier. En niet verder nadenken.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:13 schreef Ronno het volgende:
[..]
sterf, arrogante lul![]()
overigens is het enige mooie van dit hele topic het woord ´kotsgoor´![]()
![]()
![]()
![]()
Weer zo een stom ondoordacht antwoord. Zo bedoel ik het niet. Je weet heus wel wat ik bedoel, alleen zoek je gewoon naar de bekende weg... om mij op een zinnetje te pakken waarmee je me denkt uit te kunnen lullen. Wederom weer bewezen dat er geen andere goede (tegen)argumenten gegeven kunnen worden. En dus doorgaan met replyen volgens de bekende weg.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:19 schreef Noca het volgende:
[..]
Meer dan je denkt. Weet je wel hoeveel mensen zich dagelijks met deze sport bezighouden en er naar kijken? Hoeveel mensen er plezier aan beleven in welke bevolkingslaag en land dan ook?
Blijkbaar niet... En meer woorden ga ik er niet eens meer aan vuil maken.
Waar dan? Ik heb geen enkel argument van jou of de topicopener gezien. Niks meer dan een tirade over een vermeend verband tussen narigheid in de wereld en hoge inkomens van voetballers waarbij er nog niet één keer de moeite is genomen om dat verband rationeel te verklaren.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:09 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Een ding wat wel zeker is, is dat ik betere argumenten neerzet dan dat jullie doen.
Ik heb je tekst gelezen en aangezien ik nog nooit in mijn leven lager dan een 9 voor een leestoets heb gescoord heb ik alle vertrouwen in het feit dat ik het begrijpend lezen perfect beheers. Dus vraag ik je; waar in jouw tekst leg je een oorzakelijk verband aan tussen zielige, hongerige mensen en voetbalsalarissen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 01:42 schreef Super_Six_One het volgende:
Als men mijn verhaal nu nog niet begrijpt, volg mijn advies dan op: neem een cursus begrijpend lezen.
Ik heb nooit die teksten geschreven om te willen laten zien dat er een verband is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 07:33 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Waar dan? Ik heb geen enkel argument van jou of de topicopener gezien. Niks meer dan een tirade over een vermeend verband tussen narigheid in de wereld en hoge inkomens van voetballers waarbij er nog niet één keer de moeite is genomen om dat verband rationeel te verklaren.
[..]
Ik heb je tekst gelezen en aangezien ik nog nooit in mijn leven lager dan een 9 voor een leestoets heb gescoord heb ik alle vertrouwen in het feit dat ik het begrijpend lezen perfect beheers. Dus vraag ik je; waar in jouw tekst leg je een oorzakelijk verband aan tussen zielige, hongerige mensen en voetbalsalarissen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |