pff, same herequote:Op maandag 1 augustus 2005 15:09 schreef Darklight het volgende:
Zag laatst een filmpje, zag er echt cool uit
Moet alleen een nieuwe pc hebben denk ik
Nee, singleplayer. Het volgt de gebeurtenissen na het verhaal van Quake 2.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:44 schreef Sud het volgende:
Wordt deze multiplayer-only?
laat het alstjeblieft niet zo zijn.. d'r komt vast wel een multi-player mod uit! laat ze maar zorgen dat die singelplayer goed is.. niemand boeid de multiplayer.. daarvoor gaan we wel counterstriken of unreal doen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:18 schreef Drakul het volgende:
[..]
Er zal vast wel multiplayer in zitten
Ik moet Quake 3 (Arena) maar weer eens installerenquote:Op maandag 1 augustus 2005 20:38 schreef maan het volgende:
Ik speel al jaren quake 3 dus ik wacht wel op 4![]()
MSI KT4 Ultraquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:22 schreef jehovaguerilla het volgende:
Maarreh... die systeemeisen he?
Ik draai op een 2.4 pentium cpu en kan met een TI4200 vga kaartje doom3 wel lekker spelen.
Dan moet quake 4 toch geen probleem zijn?
Die engine is toch al enigszins geoptimaliseerd?
/wat zijn jouw specs dan whizkid?
Je vergeet de Crytek (Far Cry) enginequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:00 schreef Emphasis het volgende:
Gears of War draaid ook op een totaal andere engine (Unreal 3 engine) . Als ze voor Quake 4 nou nog een compleet nieuwe engine moeten gaan fixxen of ruilen van engine dan duurd het weer 1 jaar ofzo voordat alles is aangepast. En ik neem aan dat dit de beste engine was die verkrijgbaar was ten tijde (naast de HL2 engine). En daarnaast de Unreal 3 engine is officieel namelijk nog niet uit dus dat maakt de release datum weer een heel deel later als dat die nu zal zijn.
doe dat eensquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:31 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik moet Quake 3 (Arena) maar weer eens installeren
Ik denk dat ze voor de Doom 3 Engine hebben gekozen omdat die meer in de buurt van de feel/sfeer van de game valt.... de crytek engine is voor meer realistischere omgevingen zonder de metal look. Quake wil meer een enge/donkere sfeer uitademen. En de Doom 3 engine kan hendig die grote buiten levels aan! en ze zullen 'm hier en daar wel wat getweaked hebben dus dat komt allemaal goed. Ik zit echt op deze game te wachten (naast P.R.E.Y.).quote:
ik denk het dus niet.. doom 3 is een krachtige engine.. maar voor binnen omgevingen.. Bij een grote buiten omgeving lecht doom 3 engine het loodje (tenminste, wat ik begrepen heb uit de vele doom 3 topics op fok!). en volgens mij zijn er veel buiten omgevingenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:02 schreef Emphasis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor de Doom 3 Engine hebben gekozen omdat die meer in de buurt van de feel/sfeer van de game valt....
Dude ... ik weet niet of je het verschil in graphics hebt gezien tussen de PC versie en de Xbox versie van Doom 3quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 01:37 schreef piet_pelle het volgende:
Ik vind de graphics alleen wel zwaar tegenvallen. Ik bedoel, het is gewoon een licht aangepaste doom 3 engine. En doom 3 draaide ook gewoon op de xbox, dus op de xbox360 wil ik niet dezelfde graphics met misshcien alleen een iets hogere resolutie en wat kleine aanpassingkjes.
Zeker niet als er ook spellen als Gears of War voor uitkomen.
doom 3 viel absoluut niet tegen.. het werd eentonig. je liep telkens naar een plaats toe en kwam d'r net te laat aan! voor de rest was het super.. goeie actie, grafisch echt een goed spel.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:26 schreef Samsonneke het volgende:
Het ziet er wel erg leuk uit! Doom 3 vond ik een tegenvaller, hopelijk wordt dit beter.
Ik denk dat multiplayer juist belangrijk is in Quake 4.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:29 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
laat het alstjeblieft niet zo zijn.. d'r komt vast wel een multi-player mod uit! laat ze maar zorgen dat die singelplayer goed is.. niemand boeid de multiplayer.. daarvoor gaan we wel counterstriken of unreal doen.
Het is de Doom3 engine omdat iD software word uitgebracht door Activision, en laat die nou net de studio Raven Software hebben geannexeerd, welke dan weer deze titel maken. Raven en iD zijn inmiddels 2 handen op 1 buik....quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:02 schreef Emphasis het volgende:
[..]
Ik denk dat ze voor de Doom 3 Engine hebben gekozen omdat die meer in de buurt van de feel/sfeer van de game valt.... de crytek engine is voor meer realistischere omgevingen zonder de metal look. Quake wil meer een enge/donkere sfeer uitademen. En de Doom 3 engine kan hendig die grote buiten levels aan! en ze zullen 'm hier en daar wel wat getweaked hebben dus dat komt allemaal goed. Ik zit echt op deze game te wachten (naast P.R.E.Y.).
Zoals ik gezien heb op de demo's kan je gewoon gezellig lekker blijven huppelenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:01 schreef DySGeNiC het volgende:
[..]
Ik denk dat multiplayer juist belangrijk is in Quake 4.
Als singleplayer uitgespeeld is speel ik het vaak niet meer... netzoals doom3
Ik speel zelf nogsteeds de quake 3 mods Rocket Arena 3, OSP en Defrag.
Laten we hopen dat de multiplayer beetje slim aangepakt wordt want de Doom 3 multiplayer is verrot. Pas vertelde iemand mij dat ze Quake 4 Singleplayer en Quake 4 Multiplayer helemaal apart maken. Hopen wel dat de StrafeJump en al die andere geweldige jumps er nog inzitten zoals in Quake 3. Dat je lekker door het level kan huppelen.
Idd, Quake 4 multiplayer lijkt heel erg op Quake 3 van wat ik gezien hebquote:Op maandag 15 augustus 2005 12:20 schreef maan het volgende:
[..]
Zoals ik gezien heb op de demo's kan je gewoon gezellig lekker blijven huppelen
Mooi dan kan ik me eigen instellingen houden in de gamequote:Op maandag 15 augustus 2005 12:22 schreef babba het volgende:
[..]
Idd, Quake 4 multiplayer lijkt heel erg op Quake 3 van wat ik gezien heb
Nee hoor, in Oktober is die te koopquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:04 schreef maan het volgende:
Heb ook al gehoord dat de demo er aan zit te komen..
En het spel is 15 november verkrijgbaar
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar xbox-360 verschijnt in november en ook quake 4 verschijnt pas in november dus niet in oktoberquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 11:01 schreef Darklight het volgende:
[..]
Nee hoor, in Oktober is die te koop:
Eén van de meer populaire shooterreeksen is de Quake-serie. Ondertussen zijn reeds drie volwaardige delen verschenen die allemaal potten hebben gebroken. Deel drie is reeds heel wat jaren geleden in de winkelrekken verschenen, dus wordt het nu wel hoog tijd voor Quake IV. Het wachten wordt echter beloond, want ontwikkelaar Raven Software kondigde vandaag aan dat de PC-versie van Quake IV in oktober (van dit jaar ja) beschikbaar zal worden gemaakt. Da's vóór de launch van de Xbox 360, het platform dat eveneens Quake IV voorgeschoteld zal krijgen maar dan bij de lancering van de console. De Xbox 360-versie verschijnt dus enkele weken na de PC-versie.
De pc versie komt in oktober uit, de Xbox-360 versie enkele weken later bij de launch.quote:Op zondag 21 augustus 2005 00:32 schreef maan het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar xbox-360 verschijnt in november en ook quake 4 verschijnt pas in november dus niet in oktober
Ik denk dat de ontwikkelaar het wel wat beter weet dan een of andere maanquote:Op zondag 21 augustus 2005 00:32 schreef maan het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar xbox-360 verschijnt in november en ook quake 4 verschijnt pas in november dus niet in oktober
Via die filosofie is geen enkel spel meer origineel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 10:52 schreef DiabloSam het volgende:
Ai, ik kijk toch echt meer uit naar Unreal Tournament 2007 die volgend jaar uitkomt! Maar daar niet van, Quake4 word absoluut een heel erg vet spel, maar het heeft wel trekjes van Doom3 en Half-Life2 en ook zo te zien een beetje van Mechwarrior.![]()
Omdat hij veel en veel te zwaar draait op high end systemen ( ja ik heb er een ). Verder moet je er zelf nog het een en ander aan sleutelen, wat bij een goeie engine eigenlijk niet mag ( ini files veranderen, dingen uitpacken ed. ) En om nou te zeggen dat het zo extreem mooi was. Mwoah. Okay de real time schaduwen ed. was even leuk, met je zaklampje op dingen schijnen ed. Maar verder was hiet niet vernieuwender dan bv de Crytek engine. En verder denk ik dat de HL2 engine zich meer dan bewezen heeft door zn licht in gebruik en toch erg mooie en fraaie ( buiten ) omgevingen.quote:
Dan doe je iets niet goed denk ik, ik heb een mid-end pc en hij draait prima op high quality, ik weet niet hoeveel fps precies maar ik gok het op 50-60 fps.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:09 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Omdat hij veel en veel te zwaar draait op high end systemen ( ja ik heb er een ). Verder moet je er zelf nog het een en ander aan sleutelen, wat bij een goeie engine eigenlijk niet mag ( ini files veranderen, dingen uitpacken ed. ) En om nou te zeggen dat het zo extreem mooi was. Mwoah. Okay de real time schaduwen ed. was even leuk, met je zaklampje op dingen schijnen ed. Maar verder was hiet niet vernieuwender dan bv de Crytek engine. En verder denk ik dat de HL2 engine zich meer dan bewezen heeft door zn licht in gebruik en toch erg mooie en fraaie ( buiten ) omgevingen.
Ik kraak het ook niet af ofzo ( let op hetquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:22 schreef Vitalogy het volgende:
Om dan de Doom 3 engine dan helemaal te af te kraken gaat me te ver. Maar Superfruitig heeft wel een punt vind ik.
Van John Carmack verwacht ik niets anders dan het onmogelijke en de Doom 3 engine is dat zeker niet.
Een Doom 3 kloon word het zeker niet, Doom 3 was op je eentje een beetje creepy monster schieten, Quake 4 word een soort Call of Duty in de toekomstquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:35 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik kraak het ook niet af ofzo ( let op hetmannetje
) maar ik vind dat hij TE zwaar is voor wat hij laat zien. Ze hadden van alles wat moeten pakken, buitenlokaties, lichteffecten en physics. Als je dan een zware engine maakt, kan ik het me nog voorstellen
En ik blijf bang zijn voor een Doom3 kloon met Quake4
Ik hoop dat je je geen ilussies in je hoofd haalt. Ieder gamemag zei tot nu toe dat het er op leek dat het een puur aftreksel ging worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:53 schreef babba het volgende:
[..]
Een Doom 3 kloon word het zeker niet, Doom 3 was op je eentje een beetje creepy monster schieten, Quake 4 word een soort Call of Duty in de toekomst
Alle filmpjes die ik tot nu toen heb gezien leken heel anders dan Doom 3quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:56 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Ik hoop dat je je geen ilussies in je hoofd haalt. Ieder gamemag zei tot nu toe dat het er op leek dat het een puur aftreksel ging worden.
Let's hopequote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:30 schreef babba het volgende:
[..]
Alle filmpjes die ik tot nu toen heb gezien leken heel anders dan Doom 3
Bedoel je die in de openingspost staatquote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:25 schreef SuperFruitig het volgende:
Het logo is trouwens echt TE lelijk
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:13 schreef peristilius het volgende:
Ze hadden gewoon het middelste streepje moeten verplaatsen, dan krijg je een vier.
wauw, een 4 en een q in 1quote:
photoshop straalt er gewoon van afquote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:00 schreef speknek het volgende:
Ik wou al zeggen, die druppel bloed is echt te fout. Zoiets wat een veertien jarig jochie bedenkt.
Raven Software heeft gezegt dat als je Doom 3 goed kon spelen je Quake 4 ook goed kan spelenquote:Op zondag 4 september 2005 18:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat zouden de systeemeisen zijn voor Quake 4 ?
Of makkelijker...heb nu een P4 1700 - 512Mb intern - NVIDEA 2 GeForce 2MX
Wat moet ik investeren om het te kunnen spelen?
Kan jij dat niet even voor me doen? Ben een beetje druk.quote:Op zondag 4 september 2005 19:09 schreef babba het volgende:
[..]
Raven Software heeft gezegt dat als je Doom 3 goed kon spelen je Quake 4 ook goed kan spelen
Dus neem eens een kijkje op de Doom 3 site wat daar de systeemeisen van zijn
Moet ik het spel ook nog voor je kopen en spelen?quote:Op zondag 4 september 2005 19:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Kan jij dat niet even voor me doen? Ben een beetje druk.
quote:Op zondag 4 september 2005 19:29 schreef babba het volgende:
[..]
Moet ik het spel ook nog voor je kopen en spelen?
rotflquote:Op zondag 4 september 2005 19:29 schreef babba het volgende:
[..]
Moet ik het spel ook nog voor je kopen en spelen?
18 okt VSquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:16 schreef kippiej het volgende:
Bol.com zegt dat ie 25 Oktober uitkomt,
Free Record Shop Op 30 Oktober.
Boeit ook niet die paar dagen, in ieder geval deze maand nog![]()
Vergeet het maar met die MX.quote:Op zondag 4 september 2005 18:22 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Wat zouden de systeemeisen zijn voor Quake 4 ?
Of makkelijker...heb nu een P4 1700 - 512Mb intern - NVIDEA 2 GeForce 2MX
Wat moet ik investeren om het te kunnen spelen?
aansteller, vroeger was dat gewoon maanden verschil....quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:48 schreef babba het volgende:
[..]
10 dagen laterDan heeft iederéén hem al gedownload
Sarcasme enzoquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
aansteller, vroeger was dat gewoon maanden verschil....
Ja dat begrijp ik ook wel.quote:
Weet je nog?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:10 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik ook wel.
Wat heb ik nodig ?!
quote:Op zondag 4 september 2005 19:09 schreef babba het volgende:
[..]
Raven Software heeft gezegt dat als je Doom 3 goed kon spelen je Quake 4 ook goed kan spelen
Dus neem eens een kijkje op de Doom 3 site wat daar de systeemeisen van zijn
Cynisme enzo...quote:
owhh kijk.. al lekker snel..quote:
Hmm, HALF-strog is wat anders dan 100% strogquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:26 schreef RetepV het volgende:
Damn, wordt je zelf half strogg? Maar dan kun je toch niet winnen? Stroggs winnen nooit!
Uhm je maakte de eindbaas af en toen stapte je in een soort escape-pod en stortte je neer op een één of andere planeetquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:14 schreef Ericjuh het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/39259
oehhh niet best dat het spel op sommige systemen niet lekker draaid
hoe eindigde quake 2 eigenlijk?
Tweaken dus, mot kunnen...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:12 schreef Smots het volgende:
De 360-versie op de X05 draaide niet echt soepel. Daar mocht nog wel wat werk in gestopt worden. Zou me niks verbazen als Quake 4 wordt verschoven.
Dus als ik een 128 of 256 Mb videokaartje in m'n P4 1700 512Mb 80Gb stop kan ik jullie weer helemaal naar de gallemiezen fraggen net zoals vroegâh?quote:
Helaas zijn de systeemeisen hoger uitgevallen dan werd gedacht, met minder dan een 2 Ghz PC en een Geforce3/Radeon 9700 kom je er nietquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dus als ik een 128 of 256 Mb videokaartje in m'n P4 1700 512Mb 80Gb stop kan ik jullie weer helemaal naar de gallemiezen fraggen net zoals vroegâh?
5 gig aan ram op een GF 1 laat het spel nog niet soepel draaienquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:30 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dus als ik een 128 of 256 Mb videokaartje in m'n P4 1700 512Mb 80Gb stop kan ik jullie weer helemaal naar de gallemiezen fraggen net zoals vroegâh?
Met geen enkel spel is een R9700 eigenlijk nog lekker, onlangs vervangen door een GF6800quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:39 schreef babba het volgende:
[..]
Helaas zijn de systeemeisen hoger uitgevallen dan werd gedacht, met minder dan een 2 Ghz PC en een Geforce3/Radeon 9700 kom je er niet
Zie: http://www.quake4game.com/
meestal is mijn ervaring dat je een spel ook kan spelen als je pc iets minder heeft dan de min. systeemeisen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:39 schreef babba het volgende:
[..]
Helaas zijn de systeemeisen hoger uitgevallen dan werd gedacht, met minder dan een 2 Ghz PC en een Geforce3/Radeon 9700 kom je er niet
Zie: http://www.quake4game.com/
Yep bij quake 4 doe je het daarvoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Nee, daar doe je het voor...
quote:Op maandag 17 oktober 2005 22:56 schreef ElmarO het volgende:
Hier nog twee ingame filmpjes van Quake 4.
http://www.zen84106.zen.co.uk/quake4/eoc.bad_q2dm1_run.avi
http://www.zen84106.zen.co.uk/quake4/eoc.bad_q4ctf.avi
Nee, daar doe je het dus NIET voor... Ik ben van mening dat die content er niet voor niets inzit, en ik speel al mijn spellen liever maxed @ 30FPS dan alles low en draaien op 160 FPS... En dat is niet omdat ik zo'n graphics hoer ben, maar meer omdat de maker het zo bedoeld heeft...quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:49 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Yep bij quake 4 doe je het daarvoor.
Heeft iemand trouwens enig idee wanneer hij daadwerkelijk in de winkel ligt? Zo her en der staan verschillende release dates op internet.
freerecordshop: 30-10-05
nedgame.com: 20-10-05
Tweakers: 19-10-05
Geen dubbele jumpsquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:25 schreef ElmarO het volgende:
En nog een filmpje. Dit keer is er wel wat actie.
http://bad.qgl.org/video/eoc.bad_vs_rocket_q2dm1.avi
Lol Nee echt?quote:
Australiequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:56 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Lol Nee echt?
Nuttige informatie zou zijn als je zou vertellen waar je de winkel in kan lopen en Quake 4 kan kopen.
Speel je toch leuk UT2004?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 18:46 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Geen dubbele jumps... dat is balen
.
Als ie daar niet op draait weet ik het ook niet meerquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 23:48 schreef cr0wn het volgende:
Had liever een demo gehad om te testen![]()
Zo stiekem toch even kijken hoe hij draait
-edit- Draait als een tiet op High @ 1280 x 1024![]()
Snelle specs;
Amd 3500
6800le overclockt
1 gb ram
Alleen je cpu is langzamer, moet lukkenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 02:16 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Als ie daar niet op draait weet ik het ook niet meer.
Hoop dat ie op die van mij draait:
amd 2200xp
1,2 gig
ati 9800 pro 256mb.
Mwah, tis best leuk... maar uhm... niet spel van het jaar niveau, zeg maar. ^^;quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:08 schreef Ericjuh het volgende:
wie is er al bezig geweest met de singelplayer?
en... ist wat?
mja singleplayer is leuk voor 1x, maar uiteindelijk gaat het om te multiplayer.. is dat wel speelbaar?quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:39 schreef neliz123 het volgende:
Mwah, tis best leuk... maar uhm... niet spel van het jaar niveau, zeg maar. ^^;
Nogal donker en doom-erig... (tjah, de engine heh). Zitten wel wat leuke schrik momentjes in tot nu toe. ^^
Daar was ik dus al bang voor, game was imo ook veel te snel af.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:59 schreef arnout109 het volgende:
vind het eerlijk gezegd na het spelen gewoon doom 3heb het maar weer weggegooid
De TS neemt zich iig wél de moeite om een leuke openingspost te maken, wat bij veel users nogal ontgaat.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:00 schreef speknek het volgende:
Ik wou al zeggen, die druppel bloed is echt te fout. Zoiets wat een veertien jarig jochie bedenkt.
je moet ffkes uit die loopgraven klimmen en ff op boven de te openen duur huppelen...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:21 schreef Robhimself.2 het volgende:
Ik zit nu al vastIk moet een deur openen bij dat grote kannon, maar kan niks vinden. Alleen een grot met kratten waar je niet in kunt............
Verder heb ik idd een Doom3 deja-vu...
vertel eens je instellingen danquote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:52 schreef Kreator het volgende:
Na wat tweaken draait ie nu dan op 1024 @ high settings.. En veel soepeler. Lekkerrrrrrr
strafe jumps zijn essentieel voor de gameplay, ik zag net een demo waarin ze q2dm1 lieten zien, daarbij was de kist met de megahealth gewoon direct toegankelijk zonder dat je via moeilijke strafejumps moet kunnen.. dat is wel erg lamequote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:50 schreef Sparco het volgende:
en de multiplayer ziet er ook relaxed uit, alleen lijkt het me 10 keer makkelijker dan q3..
en hopelijk komt er in de multiplayer de q2 jumps terug
ja precies het moet wel een beetje moeilijk worden en de strafe jumps in q2 waren echt gruwelijk.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:10 schreef Esc het volgende:
[..]
strafe jumps zijn essentieel voor de gameplay, ik zag net een demo waarin ze q2dm1 lieten zien, daarbij was de kist met de megahealth gewoon direct toegankelijk zonder dat je via moeilijke strafejumps moet kunnen.. dat is wel erg lame
Op de dynabyte site staat niet meer verwacht o.i.d bij Quake4quote:Op donderdag 20 oktober 2005 03:51 schreef Lestat het volgende:
Volgens Dynabyte komt ie 21 oktober uit.
Daar doen we het voorquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:13 schreef ElmarO het volgende:
Hier staat een korte review van de prestaties van een aantal kaarten in Quake 4.NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB (ForceWare version 81.85)
Yep hij ligt in de winkelquote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:49 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Op de dynabyte site staat niet meer verwacht o.i.d bij Quake4. Is ie al uit soms?
Dat is ctrl alt ~ gewordenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:25 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik heb een vraag.
Via '~' kreeg je toch zo'n scrollmenu als je die indrukt tijdens je menu? Ik krijg hem niet
n00bquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 18:38 schreef Mordreth het volgende:
Ik heb sinds vandaag quake 4 gekocht.. en wat blijkt.. multiplayer is geen doen.. Mijn systeem is veeeeel te traag. (amd 2200xp, 1 gig geheugen, ati9800pro 256mb).
Heeft er iemand al wat tweaks om m sneller te laten lopen?
Neem maar van mij aan dat m'n pc zeer goed staat afgesteldquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:27 schreef Enyalius het volgende:
[..]
n00b
ik heb pentium 4 2.5ghz, 1gb ram en een ati radeon 9700 pro 128mb en hij werkt prima.
zit toch iets niet goed in je pc zelf.
Net als quake 3 ja.. het speelt alleen stroever en het spel moet nog flink uitgebalanceerd worden. Daarnaast heb ik zoveel moeten tweaken aan dit spel dat ik me eigenlijk begin af te vragen of ik niet beter gewoon quake 3 weer kan gaan spelenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:41 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Maar hoe is de multiplayer? Net als Quake3? De single player lijkt net Doom3 zo te zien. Ik ga zo de single player proberen.
Machine-gun geeft anders gewoon licht als je op de F toets drukt bijv.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:38 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vind het ook een fijn spel... maar godverdomme hadden ze die kerel niet een zaklamp mee kunnen geven ofzo
En je blaster heeft ook een zaklamp.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:05 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Machine-gun geeft anders gewoon licht als je op de F toets drukt bijv.En het is Strogg he, niet Trogg, die misbaksels uit World of Warcraft.
Ik heb zelf een PIV 2,4ghz 512 ram Gforce 6800GT en hij loopt voor geen meter. Zelfs op 800x600 en medium detail is ie kut, fps varierend van 5 - 60, gemiddeld gok ik zo'n 10-15. Echt geen idee waar het aan kan liggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:27 schreef Enyalius het volgende:
[..]
n00b
ik heb pentium 4 2.5ghz, 1gb ram en een ati radeon 9700 pro 128mb en hij werkt prima.
zit toch iets niet goed in je pc zelf.
Wat zijn jouw specs dan van je computer?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:07 schreef =HellFire= het volgende:
Quake 4 loopt sowieso beroerd hier. F.E.A.R., Half-Life 2, Far Cry, en zelfs Doom 3, allen spelen ze lekkerder dan Quake 4.
AMD 2000quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat zijn jouw specs dan van je computer?
Ik vind dat ik zelf een best goed systeem heb maar het loopt zo niet, ben ik niet echt blij mee en ik ga geen andere videokaart kopen oid.
Als iemand een tip heeft voor mij waardoor hij beter gaat lopen graag
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:32 schreef VrijeVal het volgende:
crappy spel... geef mij CS: Soucrce maar
Je begint pistooltje ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:38 schreef Thomas B. het volgende:
Ik vind het ook een fijn spel... maar godverdomme hadden ze die kerel niet een zaklamp mee kunnen geven ofzo
Hey kijk, dat zijn de nieuwste barbie'squote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:09 schreef _moder8or_ het volgende:
Mag ik misschien wat screenshots neerzetten?
[[url=http://img465.imageshack.us/img465/9138/012xo.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/955/026pi.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/4938/034pf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img465.imageshack.us/img465/1465/047gu.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/5879/055pk.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/1166/069za.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img465.imageshack.us/img465/1200/071oi.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/744/086sj.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img465.imageshack.us/img465/3972/095uy.th.jpg]afbeelding][/URL]
Goede argumentatie ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:32 schreef VrijeVal het volgende:
crappy spel... geef mij CS: Soucrce maar
Hahaquote:Op maandag 24 oktober 2005 09:20 schreef Monkeylover het volgende:
Ben ik de enige die het zwaar irri vindt dat je niet met de pijltjes links en rechts kan strafen?
Ja, maar je moet de shift of control oid ingedrukt houden tijdens het strafen..quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Haha
Dacht eerst dat dit een grap was maar aangezien de persoon boven mij serieus reageert is het vast een normale opmerkingIk zou een spel die dit serieus niet kan nieteens 1 seconde gunnen
Even naar options, movement, en tadaa, alles doet het als vanouds
Te weinig geheugen denk ik. Langzamerhand is 1Gig toch wel t minimum voor laatste generatie spellen. Misschien ligt t voor adventures en rts nog anders.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb zelf een PIV 2,4ghz 512 ram Gforce 6800GT en hij loopt voor geen meter. Zelfs op 800x600 en medium detail is ie kut, fps varierend van 5 - 60, gemiddeld gok ik zo'n 10-15. Echt geen idee waar het aan kan liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 20:51 schreef _moder8or_ het volgende:
Heeft iemand de oplossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb hem net uitgespeeld, maar wat een spel zeg![]()
quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:29 schreef babba het volgende:
[..]Waar is het tweede paneeltje. Ik heb er maar één gevonden! Bij het hart zelf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb hem net uitgespeeld, maar wat een spel zeg
Heb het even opgezocht, heb een:quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:24 schreef McDBigMac het volgende:
[..]
Te weinig geheugen denk ik. Langzamerhand is 1Gig toch wel t minimum voor laatste generatie spellen. Misschien ligt t voor adventures en rts nog anders.
Als je een wat ouder AGP moederbord hebt, dan kun je daar ook nog een beperking in hebben waar je nu last van krijgt. Of er staat een setting in de bios verkeerd waardoor maximale AGP doorvoersnelheid niet bereikt wordt.
Bedankt voor de reactie!quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:31 schreef McDBigMac het volgende:
Dan heb je gewoon AGP 8x. Is niks mis met dat moederbord. Alleen je schreef eerder dat je een PiV 2.4Ghz hebt, terwijl dat moederbord alleen geschikt is voor AMD socket 754 dus hoe dat dan kan weet ik ff niet.
Ik hou t op te weinig geheugen.
De één is links van het hart, de andere rechts in een kamertje geloof ik, ik weet het niet meer preciesquote:Op maandag 24 oktober 2005 22:42 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Waar is het tweede paneeltje. Ik heb er maar één gevonden! Bij het hart zelf.
Wel in de buurt van het hart?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef babba het volgende:
[..]
De één is links van het hart, de andere rechts in een kamertje geloof ik, ik weet het niet meer precies
Dit spel is af en toe wel heel erg smerig zegOveral zie je (delen van) mensen die worden gebruikt als machine Je benen worden eraf gezaagd in 1st person view En dan dat "Waste disposal" (?) level. Je ziet niets anders dan bloed en lichaamsdelen daar
Erg nasty af en toe dus, maar ik had ook niet anders verwacht van Raven Software na Soldier of Fortune 1 en 2
bij je control settings heb je turn left en turn right, om te draaien dus. maar ergens daarboven staan move left en move right. om te strafen dus. zonder shift dus.quote:Op maandag 24 oktober 2005 11:26 schreef Monkeylover het volgende:
Ja, maar je moet de shift of control oid ingedrukt houden tijdens het strafen..
Er staat vast wel wat op die geheugenchips. Schrijf t even op en neem t mee naar de winkel (computer speciaal zaak). Die weten t dan wel. Het is het beste als je meer van t zelfde geheugen koopt. Beter (sneller) geheuigen erbij levert niks op, en slechter (trager) geheugen erbij kan je performance kosten ipv opleveren. Meld er dan ook even bij wat voor moederbord je hebt, want misschien heb je nu erg traag (goedkoop) geheugen en dan zou je voor een serieuze verbetering je volledige mem moeten vervangen en uitbreiden.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie!
Over dat moederbord, geen idee, ik denk/dacht altijd dat ik PIV 2,4gb had, nog 1 vraag over het geheugen, ik wil nu wat extra bestellen, maar heb optie uit 100 soorten (512MB DDR PC2700 CL2.5 | 512MB DDR PC3200 CL2 | 512MB DDR PC3200 CL2.5 | 512MB DDR PC3200 CL3) Hoe kom ik erachter wat er nu in mijn computer zit (heb al op het geheugen zelf gezocht maar kon niks vinden)
Koop gewoon Kingston PC3200 512 mb geheugen. Dan zit je altijd goed. Kost ongeveer 50 euries!quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie!
Over dat moederbord, geen idee, ik denk/dacht altijd dat ik PIV 2,4gb had, nog 1 vraag over het geheugen, ik wil nu wat extra bestellen, maar heb optie uit 100 soorten (512MB DDR PC2700 CL2.5 | 512MB DDR PC3200 CL2 | 512MB DDR PC3200 CL2.5 | 512MB DDR PC3200 CL3) Hoe kom ik erachter wat er nu in mijn computer zit (heb al op het geheugen zelf gezocht maar kon niks vinden)
dat is nou het leukste van die geweldige beveiligingen... je kunt 3 dingen doen :quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:33 schreef Creativ het volgende:
Mijn vraag is dus, heeft iemand hetzelfde probleem en weten op te lossen, of weet iemand gewoon hoe het moet. Dan zou ik je erg dankbaar zijn
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 10:52 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik heb het tweede paneeltje nog steeds niet gezien
Sorry hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:25 schreef babba het volgende:
[..]
Het is erg dicht in de buurt van het hart geloof ik, je moet gewoon ff zoeken, ik heb daar helemaal niet vast gezeten
Ik help jouw toch ookquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 11:26 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Sorry hoor
En ik hielp jou altijd als je een vraag had met NFS
Dat is waarquote:
Dank je welquote:Ik zal strax zelf even kijken of ik dat level nog kan vinden tussen m'n saves.
quote:Dan kijk ik ff waar het precies is, ik lig nu nog op bed
Volgens mij wel jah, anders typ je ff in de console "mapname" (weet niet of dat werkt), en zet je die mapname ff hier neer, ik zie hem niet meer tussen m'n saves namelijk.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:24 schreef _moder8or_ het volgende:
[[url=http://img461.imageshack.us/img461/1458/204lk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bedoel jij deze bovenop?
Maar hoe geraak ik daar?
rechtsachter zit een gangetje... volg die.. en je komt bij die schakelaar...quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:24 schreef _moder8or_ het volgende:
[[url=http://img461.imageshack.us/img461/1458/204lk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Bedoel jij deze bovenop?
Maar hoe geraak ik daar?
'Dispersal Facility' heet die map.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:53 schreef babba het volgende:
[..]
Volgens mij wel jah, anders typ je ff in de console "mapname" (weet niet of dat werkt), en zet je die mapname ff hier neer, ik zie hem niet meer tussen m'n saves namelijk.
Edit: Ik zie net dat dit niet werkt
Tering. Ik zie hem nu pasquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:44 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
rechtsachter zit een gangetje... volg die.. en je komt bij die schakelaar...
vond dat stuk eigenlijk ook niet zo moeilijk
Vind het wel opvallend dat ze altijd hun boxershort aan hebben.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:04 schreef babba het volgende:
[..]
De één is links van het hart, de andere rechts in een kamertje geloof ik, ik weet het niet meer precies
Dit spel is af en toe wel heel erg smerig zegOveral zie je (delen van) mensen die worden gebruikt als machine Je benen worden eraf gezaagd in 1st person view En dan dat "Waste disposal" (?) level. Je ziet niets anders dan bloed en lichaamsdelen daar
Erg nasty af en toe dus, maar ik had ook niet anders verwacht van Raven Software na Soldier of Fortune 1 en 2
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:30 schreef _moder8or_ het volgende:
Iemand een idee waar ik deze...
[[url=http://img493.imageshack.us/img493/471/218ob.th.jpg]afbeelding][/URL]
...laserfans uit kan zetten? Heb de hele map doorgelopen, maar niets te zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:39 schreef ElmarO het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:42 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer ik je de hele tijd te helpen en je komt maar niet verder, Ericjuh zegt één zinnetje en je komt wel verderquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 13:46 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Tering. Ik zie hem nu pas
Wat dom van mij
Dank!
Toch heel erg bedankt voor je hulpquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:45 schreef babba het volgende:
[..]
Probeer ik je de hele tijd te helpen en je komt maar niet verder, Ericjuh zegt één zinnetje en je komt wel verder
De MP is bijna een kopie van die van Quake 3, er zit echter wel een remake van een Quake 2 map inquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:29 schreef Slaaitjuh het volgende:
Jongens is dit een beetje te vergelijken met de MP van Quake 2?
Beste MP ooit.. al die vette jumps!quote:
Zit je nu met die torens bezig (met die lasers ofzo) ? Dan duurt het niet zo heel erg lang meer nee.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik ben eindelijk voorbij de trambanen. Kan iemand zeggen of ik het bijna uit heb?
quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:28 schreef babba het volgende:
[..]
Zit je nu met die torens bezig (met die lasers ofzo) ? Dan duurt het niet zo heel erg lang meer nee.
ik weet wat je bedoelt. ik drukte met een brede grijns en vol vertrouwen op 'auto-detect' en viel zowat van mn stoel toen hij hem op 'low' zette. en mn framerate is nog steeds beroerd op 640x480.quote:Op zondag 30 oktober 2005 18:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mijn PC trekt het nauwelijks. Ik voel me met mijn huidige hardwareconfiguratie net een liev klein n00bje.
Hoe herkenbaar... dit heb ik ook op m'n eigen comp.quote:Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef moomoo het volgende:
[..]
ik weet wat je bedoelt. ik drukte met een brede grijns en vol vertrouwen op 'auto-detect' en viel zowat van mn stoel toen hij hem op 'low' zette. en mn framerate is nog steeds beroerd op 640x480.![]()
Moet te doen zijn. Ik heb een 6600GTquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:22 schreef Cerbie het volgende:
Gaat dit spel trouwens een beetje redelijk draaien op een Geforce6600 (non GT). Ik heb nu al even een A64 3000+, maar die Geforce4MX die erinzit verpest het een beetjeDaarom wil ik voor niet te veel geld een 6600 halen
Nog iemand die Quake met een 6600 speelt (non-gt)?
Bij mij zette die ook automatisch alles op low, maar hij liep super op high quality met alles aanquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:15 schreef moomoo het volgende:
[..]
ik weet wat je bedoelt. ik drukte met een brede grijns en vol vertrouwen op 'auto-detect' en viel zowat van mn stoel toen hij hem op 'low' zette. en mn framerate is nog steeds beroerd op 640x480.![]()
Ik weet niet precies hoe duur die 6600 is, maar ik zag dat ze bij Informatique de Asus V9999 (GeForce 6800) in de aanbieding hebben. Kost ¤129,95 en is net wat sneller dan een 6600 GT.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:54 schreef Cerbie het volgende:
De 6600GT is een stuk sneller dan de 6600. Wel de beste prijs/kwaliteit verhouding op het moment, maar ik heb niet zo'n zin ~180¤ aan een videokaart uit te geven.
Die 6800 staat bij mij nog steeds op ¤129.95 hoorquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Die had ik ook zien staan, maar daar hebben ze de prijs van verhoogd naar 160¤Hadden blijkbaar door dat dat wel erg goedkoop was. 100¤ is ie overigens, een 6600
Er zijn trouwens ook een hoop 9800Pro's te koop ineens, maar dat zijn de semi-gecastreerde versies, 128bit ipv 256bit geheugenbus
Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Het spel is beduidend minder dan Halflife 2, maar dat was dan ook een topper. Ik ben er in begonnen dus ik speel hem uit maar meer dan een zesje krijgt het spel van mij niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:52 schreef Tweek het volgende:
Dat mijn comp niet goed genoeg is om quake 4 in volle glorie te spelen, das idd mijn probleem. Heb hem ook op hoge standen op een breedbeeld tft gezien en dat is idd fucking mooi. Mijn argument is alleen dat voor een spel dat het echt alleen moet hebben van graphics het erg jammer is dat hij gewoon niet mooi te spelen is voor veel mensen.
De tegenstanders zijn gewoon geen uitdaging, na een paar keer weet je al hoe je ze makkelijk kan uitschakelen. Veel verder dan op je afrennen en schieten komen de meeste niet. De "puzzels" zijn te simpel en daarom alleen maar irritant. Lvl design is eentonig, onlogisch, niemand bouwt een kamer met als enige doel hun creatieviteit te tonen op het gebied van bruggen. Vormgeving is onorgineel, van metalen gangen naar steeds meet organisch. Samenspel met npc is niks, op de enkele donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes na. Eindbazen zijn standaard en makkelijk.
De single player heeft compleet geen replay value, geen stukje is leuk genoeg om opnieuw te doen.
En het is gewoon veel te kort, na 7-9 uur ben je er gewoon doorheen.
Vehicles missions zijn compleet overbodig, door hun simpliciteit en slechte uitvoering. Zelfs als je vrij rond mag rijden is het nog steeds een weg die je volgt.
Oke ik vond een aantal dingen wel goed, het is het eerste spel waarbij ik de shotgun niet compleet overbodig vind. De algenoemde donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes, de zaklamp op je wapen is ook al een verbetering over doom 3. Net als het aantal schrikmomenten in de vorm van "pas op een eng beest verschijnt plotseling achter je". Het verandert worden in een strog was ook wel leuk, al had daar meer mee gedaan kunnen worden naast het meer health/armor sneller lopen.
Ik heb het overigens alleen over de single player, multi heb ik niet gedaan. Dus daar laat ik me niet over uit, mocht dat briljant zijn dan is er hoop voor het spel.
Al met al vind ik quake 4 niet gerechtvaardigt als nieuw deel en is het op zijn hoogste een betere versie van doom 3.
Maar goed das mijn mening, als je het wel leuk vond, dan is dat je goed recht.
Ik neem aan dat je deze bedoelt, die is al een tijdje verhoogt in prijs, mischien dat het nog in je cache zit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:42 schreef basalphenaar het volgende:
[..]
Die 6800 staat bij mij nog steeds op ¤129.95 hoorIk heb over die Asus dan he, de XFX is inderdaad ¤179,95, maar dat is ook geen gewone 6800, maar een XG ofzo.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:45 schreef janrad het volgende:
Zeg dit ging toch over het spel Quake4 of hoe zit dat.
Daar klopt iets niet nee, ik heb een 9800pro en draai soepel op 1024x768@High Qualityquote:Op woensdag 2 november 2005 22:22 schreef McGilles het volgende:
Vandaag mijn extra geheugen binnen (totaal 1gb) + mijn 6800GT maar hij loopt nog steeds matig, 800x600 medium quality average 25fps, met minima van +/- 10 dus dat is niks....
Weet nog steeds niet waar het aan ligt..
toen half-life 2 uitkwam was d'r zoveel kritiek.. het spel was het gewoon niet.. maar daarna is d'r geen spel uitgekomen wat half-life 2 kan tippen.. dan bedoel ik dus niet de grafisch.. want die worden wel beter.. maar gewoon de sfeer enz.. iedereen zit fear op dit moment de hemel in te prijzen.. maar speel het maar eens een keer op min. dan is d'r opeens geen hol aan!quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:50 schreef janrad het volgende:
[..]
Het spel is beduidend minder dan Halflife 2, maar dat was dan ook een topper. Ik ben er in begonnen dus ik speel hem uit maar meer dan een zesje krijgt het spel van mij niet.
Ik wacht met smart op een goed vervolg op halflife 2 maar dat zal heeeeel lang gaan duren.
Zie het maar eens te verklaren, als ik de oplossing zou weten zou ik wel even alles gaan veranderen. Achja, dan maar geen q4!quote:Op woensdag 2 november 2005 22:45 schreef babba het volgende:
[..]
Daar klopt iets niet nee, ik heb een 9800pro en draai soepel op 1024x768@High Quality
Dan probeer je het toch zelf? Het draait dan veel trager maar je ziet wel het verschilquote:Op donderdag 3 november 2005 09:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
zijn er hier ook mensen die quake 4 in de hoogste grafische kwaliteit draaien,
ik bedoel dan die kwaliteit dat je 512 mb video geheugen moet hebben.
Was wel benieuwd of je dan ook veel verschil ziet qua textures vergeleken met de 256 mb kwaliteit.
Het liefst met plaatje aub
![]()
Ik heb sinds dat de FPS bestaat denk ik ongeveer 95% van al deze spellen gespeeld en eindelijk vind ik iets weer leuk om MP te spelen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:37 schreef basalphenaar het volgende:
Nou geniaal is de MP zeker niet hoor......... maar wel leuk.
Je omschrijving is een beetje vaag.quote:Op zondag 6 november 2005 01:00 schreef speedfreakssj het volgende:
Eh, ik zit nu bij dat punt waar ik door een soort nanowall heen moet en dan word je medic afgeslacht.
Dan zegt iemand dat ik de scout ben en dat ik moet uitzoeken hoe ik aan de andere kant van de muur kom/
Dan moet ik een deur door en een trappetje op nadat ik een soort F21 gepasseerd ben en er gaat een "brug" omlaag maar verder weinig knoppen die die deur openen.
Level 3 is het geloof ik.
het is in een soort medic kamer met een rooster tussen de bedden die misschien open moet.
het is hangar peremiter.
en dan bij dat stukje dat jij die nano muur open moet maken.
ik ben dan bij die brug waar eerst die strogg vanaf schieten en dan kan je aan het einde links en met het liftje ga je dan weer naar het deel waar je maten zijn. maar die deur die je eerst tegenkomt voor het liftje zit dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de vergelijking met Doom 3... tja... je ziet wel dat de engine op dezelfde manier gebruikt is en 't is wel wat donker, maar als je in fatsoenlijk licht speel heb je daar echt geen last van hoor. En voor de rest is het niet echt meer te vergelijken, Doom 3 wilt je creepen, Quake 4 is gewoon losgaan en knallen.
Wat word er dan toch verwacht zeg? Dat je squadbased in een team van 20 man volle controle over ze hebt, en vrijheid hebt in een level van 30 vierkante kilometer en meerdere routes, volop voertuigen, vijanden die zich meer verstoppen en je in willen sluiten dan dat ze je neer proberen te knallen, en dat je volle gesprekken met de NPC's kan hebben en dat je zelf je mannetje in elkaar kan 'stroggificeren', meerdere eindes, volop zon en TL licht, 40 verschillende wapens, en dan nog 40 uur gameplay zonder eentonig te worden?...
Nee laat maar, dan is het wat mij betreft geen Quake meer.
Wat trouwens wel is, is dat het in het begin eentonig wilt worden tot de hovertank, en daarna het gedoe met die 3 torens, bij die 3e is de zin ook een beetje weg. Maar ik ken geen enkel spel dat daar geen last van heeft...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |