Ik weet niet precies hoe duur die 6600 is, maar ik zag dat ze bij Informatique de Asus V9999 (GeForce 6800) in de aanbieding hebben. Kost ¤129,95 en is net wat sneller dan een 6600 GT.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:54 schreef Cerbie het volgende:
De 6600GT is een stuk sneller dan de 6600. Wel de beste prijs/kwaliteit verhouding op het moment, maar ik heb niet zo'n zin ~180¤ aan een videokaart uit te geven.
Die 6800 staat bij mij nog steeds op ¤129.95 hoorquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:16 schreef Cerbie het volgende:
Die had ik ook zien staan, maar daar hebben ze de prijs van verhoogd naar 160¤Hadden blijkbaar door dat dat wel erg goedkoop was. 100¤ is ie overigens, een 6600
Er zijn trouwens ook een hoop 9800Pro's te koop ineens, maar dat zijn de semi-gecastreerde versies, 128bit ipv 256bit geheugenbus
Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Het spel is beduidend minder dan Halflife 2, maar dat was dan ook een topper. Ik ben er in begonnen dus ik speel hem uit maar meer dan een zesje krijgt het spel van mij niet.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:52 schreef Tweek het volgende:
Dat mijn comp niet goed genoeg is om quake 4 in volle glorie te spelen, das idd mijn probleem. Heb hem ook op hoge standen op een breedbeeld tft gezien en dat is idd fucking mooi. Mijn argument is alleen dat voor een spel dat het echt alleen moet hebben van graphics het erg jammer is dat hij gewoon niet mooi te spelen is voor veel mensen.
De tegenstanders zijn gewoon geen uitdaging, na een paar keer weet je al hoe je ze makkelijk kan uitschakelen. Veel verder dan op je afrennen en schieten komen de meeste niet. De "puzzels" zijn te simpel en daarom alleen maar irritant. Lvl design is eentonig, onlogisch, niemand bouwt een kamer met als enige doel hun creatieviteit te tonen op het gebied van bruggen. Vormgeving is onorgineel, van metalen gangen naar steeds meet organisch. Samenspel met npc is niks, op de enkele donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes na. Eindbazen zijn standaard en makkelijk.
De single player heeft compleet geen replay value, geen stukje is leuk genoeg om opnieuw te doen.
En het is gewoon veel te kort, na 7-9 uur ben je er gewoon doorheen.
Vehicles missions zijn compleet overbodig, door hun simpliciteit en slechte uitvoering. Zelfs als je vrij rond mag rijden is het nog steeds een weg die je volgt.
Oke ik vond een aantal dingen wel goed, het is het eerste spel waarbij ik de shotgun niet compleet overbodig vind. De algenoemde donkere gangetjes 3 zaklampen stukjes, de zaklamp op je wapen is ook al een verbetering over doom 3. Net als het aantal schrikmomenten in de vorm van "pas op een eng beest verschijnt plotseling achter je". Het verandert worden in een strog was ook wel leuk, al had daar meer mee gedaan kunnen worden naast het meer health/armor sneller lopen.
Ik heb het overigens alleen over de single player, multi heb ik niet gedaan. Dus daar laat ik me niet over uit, mocht dat briljant zijn dan is er hoop voor het spel.
Al met al vind ik quake 4 niet gerechtvaardigt als nieuw deel en is het op zijn hoogste een betere versie van doom 3.
Maar goed das mijn mening, als je het wel leuk vond, dan is dat je goed recht.
Ik neem aan dat je deze bedoelt, die is al een tijdje verhoogt in prijs, mischien dat het nog in je cache zit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:42 schreef basalphenaar het volgende:
[..]
Die 6800 staat bij mij nog steeds op ¤129.95 hoorIk heb over die Asus dan he, de XFX is inderdaad ¤179,95, maar dat is ook geen gewone 6800, maar een XG ofzo.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:45 schreef janrad het volgende:
Zeg dit ging toch over het spel Quake4 of hoe zit dat.
Daar klopt iets niet nee, ik heb een 9800pro en draai soepel op 1024x768@High Qualityquote:Op woensdag 2 november 2005 22:22 schreef McGilles het volgende:
Vandaag mijn extra geheugen binnen (totaal 1gb) + mijn 6800GT maar hij loopt nog steeds matig, 800x600 medium quality average 25fps, met minima van +/- 10 dus dat is niks....
Weet nog steeds niet waar het aan ligt..
toen half-life 2 uitkwam was d'r zoveel kritiek.. het spel was het gewoon niet.. maar daarna is d'r geen spel uitgekomen wat half-life 2 kan tippen.. dan bedoel ik dus niet de grafisch.. want die worden wel beter.. maar gewoon de sfeer enz.. iedereen zit fear op dit moment de hemel in te prijzen.. maar speel het maar eens een keer op min. dan is d'r opeens geen hol aan!quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:50 schreef janrad het volgende:
[..]
Het spel is beduidend minder dan Halflife 2, maar dat was dan ook een topper. Ik ben er in begonnen dus ik speel hem uit maar meer dan een zesje krijgt het spel van mij niet.
Ik wacht met smart op een goed vervolg op halflife 2 maar dat zal heeeeel lang gaan duren.
Zie het maar eens te verklaren, als ik de oplossing zou weten zou ik wel even alles gaan veranderen. Achja, dan maar geen q4!quote:Op woensdag 2 november 2005 22:45 schreef babba het volgende:
[..]
Daar klopt iets niet nee, ik heb een 9800pro en draai soepel op 1024x768@High Quality
Dan probeer je het toch zelf? Het draait dan veel trager maar je ziet wel het verschilquote:Op donderdag 3 november 2005 09:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
zijn er hier ook mensen die quake 4 in de hoogste grafische kwaliteit draaien,
ik bedoel dan die kwaliteit dat je 512 mb video geheugen moet hebben.
Was wel benieuwd of je dan ook veel verschil ziet qua textures vergeleken met de 256 mb kwaliteit.
Het liefst met plaatje aub
![]()
Ik heb sinds dat de FPS bestaat denk ik ongeveer 95% van al deze spellen gespeeld en eindelijk vind ik iets weer leuk om MP te spelen.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:37 schreef basalphenaar het volgende:
Nou geniaal is de MP zeker niet hoor......... maar wel leuk.
Je omschrijving is een beetje vaag.quote:Op zondag 6 november 2005 01:00 schreef speedfreakssj het volgende:
Eh, ik zit nu bij dat punt waar ik door een soort nanowall heen moet en dan word je medic afgeslacht.
Dan zegt iemand dat ik de scout ben en dat ik moet uitzoeken hoe ik aan de andere kant van de muur kom/
Dan moet ik een deur door en een trappetje op nadat ik een soort F21 gepasseerd ben en er gaat een "brug" omlaag maar verder weinig knoppen die die deur openen.
Level 3 is het geloof ik.
het is in een soort medic kamer met een rooster tussen de bedden die misschien open moet.
het is hangar peremiter.
en dan bij dat stukje dat jij die nano muur open moet maken.
ik ben dan bij die brug waar eerst die strogg vanaf schieten en dan kan je aan het einde links en met het liftje ga je dan weer naar het deel waar je maten zijn. maar die deur die je eerst tegenkomt voor het liftje zit dicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de vergelijking met Doom 3... tja... je ziet wel dat de engine op dezelfde manier gebruikt is en 't is wel wat donker, maar als je in fatsoenlijk licht speel heb je daar echt geen last van hoor. En voor de rest is het niet echt meer te vergelijken, Doom 3 wilt je creepen, Quake 4 is gewoon losgaan en knallen.
Wat word er dan toch verwacht zeg? Dat je squadbased in een team van 20 man volle controle over ze hebt, en vrijheid hebt in een level van 30 vierkante kilometer en meerdere routes, volop voertuigen, vijanden die zich meer verstoppen en je in willen sluiten dan dat ze je neer proberen te knallen, en dat je volle gesprekken met de NPC's kan hebben en dat je zelf je mannetje in elkaar kan 'stroggificeren', meerdere eindes, volop zon en TL licht, 40 verschillende wapens, en dan nog 40 uur gameplay zonder eentonig te worden?...
Nee laat maar, dan is het wat mij betreft geen Quake meer.
Wat trouwens wel is, is dat het in het begin eentonig wilt worden tot de hovertank, en daarna het gedoe met die 3 torens, bij die 3e is de zin ook een beetje weg. Maar ik ken geen enkel spel dat daar geen last van heeft...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |