Ik geloof niet dat zulke dingen reden zijn voor het afknappen. Ik zie met regelmaat afschuwlijk lelijke, domme en stinkende mensen rondlopen met een vriendin.quote:Ik ken ook wel mensen die altijd door vrouwen 'als vriend' worden gezien, en als je daar objectief naar kijkt dan is er altijd wel 'iets' mis mee. Of te lelijk, te klein, te dom, etc etc.. waardoor elk potentiele kandidaat meteen afknapt.
Dit vind ik het beste bericht in deze topic!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:06 schreef Neuralnet het volgende:
Als iemand in het sociale leven buiten de boot valt is het alles behalve raar dat iemand het nog nooit gedaan heeft. Ook als iemand vroeger gepest is en daardoor nooit vrienden heeft kunnen maken kan het voorkomen dat iemand altijd alleen blijft. Zo raar is het dus niet, maar het komt vrij weinig voor in vergelijking met de mensen waarbij het allemaal wel goed gaat.
quote:
Triest verhaal.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:25 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Dit vind ik het beste bericht in deze topic!
Daar gaan we:
Ik ben 20 jaar. Ik ben vroeger ALTIJD vreselijk gepest en getreiterd op de basisschool, en de middelbare school. Daardoor heb ik op een of andere manier een bepaalde afkeer (groot woord) van mensen van mijn leeftijd gekregen. Ik heb zéér zelden tot nooit vrienden gehad, en zelfs nu ik 20 ben en toch al redelijk volwassen denk ik zo, heb ik nog steeds geen vrienden. En als ik nieuwe vriendschappen kreeg, lieten die mensen mij voor onverklaarbare redenen keihard, maar echt KEIHARD barsten. Hier in mijn woonplaats heb ik absoluut geen vrienden (meer). Daardoor ga ik ook nooit meer uit. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer de deur uitgeweest. Waarom niet? Omdat ik het na een paar weken gruwelijk zat was om in m'n eentje ergens in een tent te gaan hangen. Ik vind zelf ook dat ik absoluut niet niemand nodig heb, want ondanks alles leef ik een zeer prettig en aangenaam leven, geloof me.
Het hebben van een vriendin is in mijn geval al helemaal uitgesloten. Ik heb nog nooit een meisje gehad, laat staan sexuele ervaring. Na alles wat ik heb moeten meemaken op sociaal gebied in mijn leven tot nu toe, vind ik het niet eens erg dat ik geen vrienden en vriendin heb. Ik ben er waarschijnlijk aan gewent om altijd "alleen" te zijn. Als je me zou vragen "waarom toch?" Ik zou het echt niet weten. En ik vind dat ik er absoluut niet slecht uitzie, als zeg ik het zelf.
Op Fok zie ik een hoop mensen die altijd vragen om foto's, dus hier is een foto van mij.
[afbeelding]
Via die knop linksboven in het scherm of via http://forum.fok.nl/user/profile .quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:38 schreef Erick1985 het volgende:
Ik weet helaas niet hoe ik mn profiel moet wijzigen, anyway dit is m'n e-mail
dj_mc_sound@hotmail.com
Ben wel benieuwd eigenlijk haha
Inderdaad, je ziet er normaal uit. Het probleem zit hem dan ook zeker niet in uiterlijke kenmerken. Een groot verschil zit hem ook in de manier waarop vriendschappen tot stand komen. Mensen die al vanaf de basisschool een breed sociaal netwerk hebben kunnen opbouwen hebben in al die jaren ook een band kunnen opbouwen met elkaar. Je trekt jaren met elkaar op, je maakt gebruik van elkaars netwerk en je komt steeds nieuwe mensen tegen. Met veel van die mensen zal je nooit een vriendschap opbouwen, maar omdat het er zo veel zijn is de kans groot dat iemand zo tegen vriendschappen en relaties oploopt.quote:...
Als je me zou vragen "waarom toch?" Ik zou het echt niet weten. En ik vind dat ik er absoluut niet slecht uitzie, als zeg ik het zelf.
De jeugd bepaalt je verdere leven. Gelukkig kan de jeugd bij de meerderheid van de mensen wel wat hebben, maar als het goed mis gaat dan gaat het ook gruwelijk mis.quote:Aan de ene kant fascineert het me dat je jeugd zulke grote gevolgen heeft, en aan de andere kant beangstigt het
Het is je keuze niets te willen provoceren of proberen. Terwijl jij diep van binnen vast vrienden+evt een vriendin wil.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:47 schreef Erick1985 het volgende:
Dank je. Ja mijn ouders hebben me altijd heel goed geholpen en gesteunt, dat was altijd heel fijn en daar had/heb ik ook heel veel aan. Maar mijn ouders respecteren de keuzes die ik nu maak op sociaal vlak. Tuurlijk vinden ze het rot dat het allemaal niet mee wil zitten, en m'n moeder zei laatst dat het haar zo'n zeer doet als ze m'n broers en zussen allemaal thuis zien komen met verkeringen. Dan zeg ik; tja, ik kan het niet forceren. Eerst zat me dat behoorlijk dwars als ik zag hoe m'n broertje van 15 hele groepen meisjes achter zich aan heeft als we es ergens een dagje op een camping zijn ofzo. Maar nu doet dat me niks meer. Zoals ik zei; ik kan niks forceren, en dat wil ik ook helemaal niet.
ik ook maar dus niet hèquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:36 schreef paarse_paashaas het volgende:
[topic hoe ik me BB over 20 jaar eigenlijk had voorgesteld]
jij kan serieus een potje overdrijven zeg ...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:48 schreef Neuralnet het volgende:
In het geval van pesten, maar ook zeker in de andere genoemde situaties, zou ik zelfs willen stellen dat de omgeving een belangrijke rol en verantwoordelijkheid heeft genegeerd om iemand een kans te geven zich de noodzakelijke sociale vaardigheden bij te brengen. Dat neem ik ze best kwalijk. Niemand is in staat om alleen een sociaal netwerk op te bouwen. Als ik om me heen kijk dan merk ik op dat iedereen daar gewoon hulp bij krijgt. Dat een omgeving die hulp aan iemand niet biedt is zeer laf.
Om een simpel voorbeeld te geven: ik ken vrijwel niemand die het aandurft om alleen een wildvreemde kroeg binnen te stappen die hij niet kent. Voor de rest van de mensen is het echter makkelijk praten, want zij kunnen iemand meenemen of zij worden gebeld. In combinatie met dat zij weten dat ze welkom zijn in die kroeg is het natuurlijk simpel.
Ik vind het dan ook schandalig dat de omgeving niks voor jullie heeft gedaan zodat jullie niet buiten de boot vielen. Ook als maatschappij vind ik dat triest. De maatschappij doet zovaak een beroep op ons en ik ook betaal me rot aan allerlei instanties en stichtingen, maar we zijn niet eens in staat om ervoor te zorgen dat iedereen een beetje prettig kan leven.
Mijn tante, echt onwijs leuk mens, heeft ook nog nooit een vriendje gehad, en zij is inmiddels ruimschoots de 80 gepasseerdquote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:40 schreef loveli het volgende:
Zelf ken ik ook mannen die voorbij de dertig zijn en nog nooit een vriendin hebben gehad. Ik ken ook vrouwen van rond de dertig die nog geen vriend hebben gehad. Gewone mensen, die aardiger en aantrekkelijker zijn dan sommigen die partner na partner verslijten.
Foto?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:17 schreef Sakura het volgende:
[..]
Mijn tante, echt onwijs leuk mens, heeft ook nog nooit een vriendje gehad, en zij is inmiddels ruimschoots de 80 gepasseerd
Jouw levensverhaal lijkt op dat van mijn vrouw. Ik merk echt nog regelmatig bij bepaalde dingen hoe eea weer naar boven komt. Maar zoals jij al schrijft, je moet proberen (en ik weet, makkelijker gezegd dan gedaan) om niet in dat cirkeltje vast te blijven zitten.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:03 schreef petitlapin het volgende:
[..]
jij kan serieus een potje overdrijven zeg ...
ik ben acht jaar kapotgepest geweest op school, en ik heb psychologische hulp gekregen, en veranderd van school ...
ik heb nu wél vrienden, en ik ben verloofd.
Je kan toch niet je hele leven blijven leven in het verleden en die pesterijen die toen plaatsvonden ... "Tja, alles loopt mis in mijn leven, ik steek het maar op mijn slechte jeugd', pfffffff, dat vind ik echt zwak. Soms word ik ' snachts nog wakker van de herinneringen, da's waar ... de schaamte, de onmacht, het verdriet de onrechtvaardigheid. en soms denk ik nog van, hoe wil mijn vriend nu bij mij zijn, ik ben gewoon minderwaardig, belachelijk gemaakt ... maar daar moet je je maar kunnen overzetten, als je al jaaaaaaaren niet meer gepest bent . Je kan de verantwoordelijkheid van zulke dingen niet op de andere blijven steken.
Dat je op oudere leeftijd nog alleen bent, zal idd wel met persoonlijkheid te maken hebben, ja, en soms het leven nu eenmaal niet zoals we het willen ... De TS zal zeker niet de enige eeuwige maagd op deze aarde zijn, sommigen hebben gewoon pech, vallen uit de boot, zijn te te verlegen, ondernemen niet, zijn fatalistisch, creëren een minderwaardigheidsgevoel, en geraken in een eindeloos straatje ...
maar steek dat aub niet op pesten tijdens je jeugd, dat vind ik echt een drogargument![]()
ehhh, jij raakt opgewonden van een +80 jarige maagd????quote:
Ze is nog wel lekker strak toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:29 schreef Sakura het volgende:
[..]
ehhh, jij raakt opgewonden van een +80 jarige maagd????![]()
@ wie?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:41 schreef DeWaasheid het volgende:
maar wat vind je vriendin ervan?
Heel mooi dat jij de mogelijkheid hebt gehad om er overheen te komen, maar dat betekent niet dat zoiets voor iedereen is weggelegd. Pesten gebeurt op verschillende manieren, in verschillende gradaties, in verschillende situaties en op verschillende momenten. Feit is dat hoe meer dat pesten plaatsvindt op een manier waarop het de totale sociaal-emotionele ontwikkeling vernielt des te erger de gevolgen zijn voor het verdere leven.quote:steek dat aub niet op pesten tijdens je jeugd, dat vind ik echt een drogargument
Ik heb precies hetzelfdequote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:25 schreef Erick1985 het volgende:
[..]Ik ben 20 jaar. Ik ben vroeger ALTIJD vreselijk gepest en getreiterd op de basisschool, en de middelbare school. Daardoor heb ik op een of andere manier een bepaalde afkeer (groot woord) van mensen van mijn leeftijd gekregen. Ik heb zéér zelden tot nooit vrienden gehad, en zelfs nu ik 20 ben en toch al redelijk volwassen denk ik zo, heb ik nog steeds geen vrienden. En als ik nieuwe vriendschappen kreeg, lieten die mensen mij voor onverklaarbare redenen keihard, maar echt KEIHARD barsten. Hier in mijn woonplaats heb ik absoluut geen vrienden (meer). Daardoor ga ik ook nooit meer uit. Ik ben al ongeveer 8 maanden niet meer de deur uitgeweest. Waarom niet? Omdat ik het na een paar weken gruwelijk zat was om in m'n eentje ergens in een tent te gaan hangen. Ik vind zelf ook dat ik absoluut niet niemand nodig heb, want ondanks alles leef ik een zeer prettig en aangenaam leven, geloof me.
Het hebben van een vriendin is in mijn geval al helemaal uitgesloten. Ik heb nog nooit een meisje gehad, laat staan sexuele ervaring. Na alles wat ik heb moeten meemaken op sociaal gebied in mijn leven tot nu toe, vind ik het niet eens erg dat ik geen vrienden en vriendin heb. Ik ben er waarschijnlijk aan gewent om altijd "alleen" te zijn. Als je me zou vragen "waarom toch?" Ik zou het echt niet weten. En ik vind dat ik er absoluut niet slecht uitzie, als zeg ik het zelf.
ik denk dat een dergelijk probleem zelden tot nooit met uiterlijk te maken heeft ...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:40 schreef Furia het volgende:
* Furia zou wel een foto van TS willen zien
doe es effe lekker normaalquote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:30 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zet wel even je e-mailadres in je profile, anders kan een dame die een date met je aandurft je niet bereiken!!
![]()
Trouwens, Kwarktaart, ken je milagro al?
wat me bij jou stoort, is dat je echt heel de verantwoordelijkheid bij de andere wil leggen. Alsof een mens niet de kracht heeft om voor zichzelf op te komen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:59 schreef Neuralnet het volgende:
Sommige mensen hebben wel erg makkelijk praten. Verplaats je eens in de situatie van een ander.
dan hebben wij wel een volledig verschil in perceptiequote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:08 schreef milagro het volgende:
een vent van 40 die nog nooit sex gehad heeft vind ik raar, ja
waarom?
omdat ik me niet voor kan stellen dat je in al die jaren nooit iemand bent tegen gekomen die je de moeite waard vond, of zij jou.
ik heb het over SEX, niet over langdurige relatiesquote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:13 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan hebben wij wel een volledig verschil in perceptie
ik vind het altijd, steeds opnieuw, een mirakel als gevoelens wederzijds blijken te zijn, en zoveel keer is dat mezelf ook niet overkomen. Voor sommigen is een relatie krijgen zo simpel als naar de supermarkt je inkopen doen, voor sommigen kan het een hele moeilijke mentale strijd zijn![]()
en daar moet je dan weer het type voor zijn, misschien is het voor een man gemakkelijker, maar sex zonder gevoel, dat zit er bij dus écht niet in. One night stands of gewoon een sexrelatie, tja ... 't is gewoon niets voor mij. Uiteraard heb ik ook mijn behoeftes, maar dan wacht ik gewoon tot er zich een relatie aandient...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:17 schreef milagro het volgende:
ik heb het over SEX, niet over langdurige relaties
een mens heeft toch behoeftes en als mr of mrs right zich maar niet aandient, betekent dat toch niet dat je niet eens een keer gewoon een gezellige avond kunt hebben met mr of mrs bijna right?
desnoods tot je 40e of 50e ?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:24 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en daar moet je dan weer het type voor zijn, misschien is het voor een man gemakkelijker, maar sex zonder gevoel, dat zit er bij dus écht niet in. One night stands of gewoon een sexrelatie, tja ... 't is gewoon niets voor mij. Uiteraard heb ik ook mijn behoeftes, maar dan wacht ik gewoon tot er zich een relatie aandient...
En wat heeft dat jou gemaakt?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:09 schreef petitlapin het volgende:
[..]
wat me bij jou stoort, is dat je echt heel de verantwoordelijkheid bij de andere wil leggen. Alsof een mens niet de kracht heeft om voor zichzelf op te komen.
Met jouw fatalistische houding komt ook niets goed. Alsof mensen die gepest zijn zichzelf maar moeten afschrijven voor de rest van hun leven en alles daar op mogen/kunnen steken.
ik werd gepest, en was ook volledig geïsoleerd. Mijn vader was nooit thuis, en mijn moeder banaliseerde alles. op school kreeg ik geen enkel gehoor.
De emotionele schade was enorm, ze zijn tot op het bot gegaan, en dat gaat waarschijnlijk nooit weg. Maar een mens kan best wel tegen een stootje!
je er gewoon maar bij neerleggen is het slechtste wat je kan doen!
dan nog kan ik me dus niet voorstellen dat je in de ruim 20 jaar nooit iemand tegen het lijf loopt die dat niet bij je teweeg brengt en jij bij hem, in mindere of meerdere mate, al naar gelang hoe hij in elkaar zit :quote:Op zaterdag 30 juli 2005 17:42 schreef petitlapin het volgende:
ik vrees dan tot mijn 40ste of 50ste ja ...
komt het omdat ik introvert ben, verlegen, beschaamd, asociaal ben, of omdat ik bang ben voor intimiteit of een milde vorm van smetvrees heb ... ik weet het niet ... maar ik moet werkelijk behoorlijk heet staan van een man en smoorverliefd zijn, voordat ik met hem de lakens deel ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |