Met een linkje naar mijn topic natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:35 schreef Falco het volgende:
Oeps! Ik ga hem nog meer veranderen. Het moet wel een mooie OP wezen he.
Ik vond die witte balk juist mooier dan die gele, deed zo meer aan het Bianchi-shirt van Ullrich denken, dát was nog eens een schitterend shirt!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:40 schreef Wombcat het volgende:
In die laatste etappe was die balk waarin T-Mobile staat opeens wit. Wel jammer, dat gele is mooier.
Te heet gewassen of zo?
Heras mag zich fijn op de Vuelta gaan richten.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:35 schreef Leatherface het volgende:
Had hem toch eerder naar CA zien gaan. Ik ben erg benieuwd of het een beetje gaat klikken tussen Vino en de Spanjaarden. Heras en Beloki lijken me toch best wel baasjes. Vraag me af of die zich makkelijk bij het absolute kopmanschap van Vinokourov zullen neerleggen.
beloki gaat lekker genieten van het fietsenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:16 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Heras mag zich fijn op de Vuelta gaan richten.
En Beloki, tja .....
Erg groot zijn de verschillen nog niet, dus hij heeft nog best kansen. Hij staat nu 1:38 achter op Valverde, dus dat is nog prima te overzien.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:48 schreef Gitanki het volgende:
Fikse schop.. was goed bezig afgelopen weekend in de vuelta![]()
Alleen jammer van z'n slechte dag eerder..
Dat wel, maar hij heeft vaker een door aan te vallen aan een achterstand geknabbeld, waarna hij een nieuwe slag kreeg.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Erg groot zijn de verschillen nog niet, dus hij heeft nog best kansen. Hij staat nu 1:38 achter op Valverde, dus dat is nog prima te overzien.
Idd. Fantastisch mooi gereden weer.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:33 schreef Arcee het volgende:
Vino leidt vanaf vandaag in de Ronde van Spanje.
Pure aanvalslust.
Wat een geweldenaar.Vino
Dat zei ik toch, dat 'ie vandaag gewoon weer zou aanvallen.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:18 schreef du_ke het volgende:
Als leider gewoon keihard in de aanval
Mooi iddquote:Op zaterdag 16 september 2006 14:41 schreef Arcee het volgende:
Vino wint ook de afsluitende tijdrit.
Moet volgend jaar dan maar.quote:Op zondag 17 september 2006 20:48 schreef Leatherface het volgende:
Grote erelijst heeft hij opgebouwd.
De Tour de France winnen zou de kers op de taart zijn.
Zal vermoedelijk zijn laatste kans zijn, alhoewel je nooit nooit moet zeggen.quote:
En het is 'm verdomme ook gelukt ookquote:Op dinsdag 5 september 2006 20:11 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat wel, maar hij heeft vaker een door aan te vallen aan een achterstand geknabbeld, waarna hij een nieuwe slag kreeg.
Maar ik zou het erg heldhaftig vinden mocht het 'm lukken![]()
Hangt er natuurlijk vanaf wat er ondertussen met Basso gebeurt, als die mag meerijden, dan lijkt Vino me kansloos. Maar op dat vlak is er nog veel onduidelijkheid, ik word het eigenlijk beu om steeds in voorwaardelijke en hypothetische termen te moeten denkenquote:
Dat heb ik dus ook.quote:Op zondag 17 september 2006 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf wat er ondertussen met Basso gebeurt, als die mag meerijden, dan lijkt Vino me kansloos. Maar op dat vlak is er nog veel onduidelijkheid, ik word het eigenlijk beu om steeds in voorwaardelijke en hypothetische termen te moeten denken.
Ik zou het Vino iig. gunnen.
Bronquote:Vinokoerov 'wil deze sport niet meer'
Uitgegeven: 7 december 2007 08:37
Laatst gewijzigd: 7 december 2007 08:47
ALMATI - Aleksandr Vinokoerov stopt definitief met zijn carrière als profwielrenner. De Kazak liet donderdag na zijn schorsing door de Kazachse wielerbond al zo iets doorschemeren.
ANP
Vrijdag kondigde hij officieel zijn vertrek en zijn zoektocht naar eerherstel aan in een persconferentie in Almati.
"Ik wil deze sport niet meer... Ik gooi de deur dicht en ik vertrek", aldus Vinokoerov. De renner van Astana werd afgelopen zomer in de dertiende etappe van de Ronde van Frankrijk betrapt op bloeddoping. Astana moest zich terugtrekken uit de Tour en Vinokoerov werd ontslagen.
Donderdag legde de Kazachse wielerbond hem een schorsing van een jaar op. "Het is triest dat mijn carrière zo moet eindigen maar ik ga mijn eer herstellen. Ik ga bewijzen dat ik onschuldig ben en ik zal zorgen dat de testresultaten herroepen worden", kondigde de getergde wielrenner aan.
Lijkt me eerlijk gezegd een kansloze missie...quote:"Vinokoerov is weer aan het trainen"
vr 20/06/08 - Aleksandr Vinokoerov mag dan wel officieel gestopt zijn, volgens de Internationale Wielerunie (UCI) is de 34-jarige Kazakse renner in stilte aan zijn comeback aan het werken.
Aleksandr Vinokoerov kreeg van de Kazakse bond een schorsing van een jaar voor zijn positieve dopingtest tijdens de Tour van vorig jaar. (PhotoNews) De UCI ging niet akkoord met de milde straf en ging in beroep. Maar de UCI liet dit beroep vallen nadat Vinokoerov zijn afscheid had aangekondigd.
"Nu hebben we officieus vernomen dat Vinokoerov opnieuw traint", klinkt het bij de UCI. "Als dat zo is, zullen we de procedure weer opstarten."
De schorsing van Vinokoerov loopt normaal af op 21 juli. Kazachstan wil zijn gevallen ster graag zien schitteren op de Olympische Spelen.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 21:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil hem er ook wel bij, ondanks alles blijft hij voor mij een held.
Vinoquote:Vinokourov wil volgend jaar Tour rijden
Alexandre Vinokourov hoopt dat hij nog een keer de Tour de France kan rijden. Wanneer de Tour volgend jaar in Rotterdam start, wil Vino daarbij zijn. Dat vertelde hij aan de Franse krant L'Equipe. "Ik weet dat het moeilijk wordt om de organisatoren te overtuigen, maar ik zal er alles aan doen om de Tour 2010 te rijden," aldus Vinokourov.
Vinokourov werd in de Tour van 2007 betrapt op het gebruik van bloeddoping. Op 23 juni 2009 loopt zijn schorsing af. Hoewel hij aanvankelijk van plan was te stoppen met wielrennen, kondigde hij in september 2008 zijn rentree aan. "Ik ben realistisch, ik kan de Tour de France niet winnen, maar waarom niet de bolletjestrui ? "
Z'n ploeg is alweer welkom. Dus ze zijn hypocriet genoeg.quote:
Bij de vorige was 'ie ook niet gepaktquote:Op zondag 25 april 2010 17:40 schreef Leatherface het volgende:
Zeer knappe zege, hopelijk is deze wel zuiver inderdaad.
Het kan niet allemaal. Deze man heeft al zoveel gepresteerd. Tweede plaats OS in Sidney op de weg, AGR, LBL, Vuelta, Touretappes en ga zo maar door.quote:Op maandag 28 september 2009 11:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hij had eigenlijk nog moeten wereldkampioen worden ...
De winnaars uit voorgaande jaren zijn vrijwel allemaal dubieus maar nooit gepakt in deze koers. Zo ziet Boogerd het ook. Niet gepakt in die koers, dus vrede ermee.quote:Op zondag 25 april 2010 19:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij de vorige was 'ie ook niet gepaktDat was pas later.
Boogerd eindigde in die koersen ook vaak voor mensen die later gepakt werden. Daar kun je je ook vragen over stellen ...quote:Op maandag 26 april 2010 19:34 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
De winnaars uit voorgaande jaren zijn vrijwel allemaal dubieus maar nooit gepakt in deze koers. Zo ziet Boogerd het ook. Niet gepakt in die koers, dus vrede ermee.
Of degene met de beste dokter.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Je kan wel vragen blijven stellen maar wanneer houd dit gedoe nou eens op. Ja er zitten erbij die doping pakken, misschien wel allemaal. En als ze het allemaal doen is het weer een eerlijke strijd omdat dan alsnog de beste met het beste koersinzicht met dat beetje geluk wint.
Het is vooral geen rekenaar, maar iemand die erin vliegt en wel ziet waar het allemaal eindigt, zo zouden er meer moeten zijn, zeker in het rondewerk waar de meesten meer aan het afwegen zijn dan aan het koersen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:56 schreef Leatherface het volgende:
Met of zonder doping, het is in ieder geval wel een renner met panache.
Er zijn massa's kleurloze renners, Vinokourov zet in ieder geval vaak de koers in brand.
Ik las nog ergens dat de laatste renner die LBL won en nooit in opspraak kwam Dirk De Wolf in 1992 was ...quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:17 schreef franklop het volgende:
mooie coureur wel, maar toen ik zondag op mijn mobiel de uitslag zag moest ik toch wel even lachen, zeker met betrekking tot het lijstje verdachte/gepakte renners die de laatste jaren wonnen
Bettini en Bartoli ook niet heel concreet, hoewel beiden natuurlijk wel voor Mapei reden.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik las nog ergens dat de laatste renner die LBL won en nooit in opspraak kwam Dirk De Wolf in 1992 was ...
quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:35 schreef franklop het volgende:
Andy Schleck is toch ook nog niet in opspraak geweesT?
Ah de krekel die maar snel stopte toen de controles strenger werden en renners in moesten stemmen met contracten waarbij ze geldbedragen zouden moet terugstorten of bloed afstaan. Yep de cleanheid zelve.quote:Op dinsdag 27 april 2010 10:49 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Bettini en Bartoli ook niet heel concreet, hoewel beiden natuurlijk wel voor Mapei reden.
Inderdaad. Frank kwam ook nog eens redelijk recent in opspraak... Andy was toen bijv. al een keer tweede geworden in de Giro. En Frank en Andy delen bijna alles samen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zijn vader en z'n broer zijn toch niet onbesproken en hun auto's zijn meer dan een keer al onderzocht geweest enzovoort ...
Nooit wat gevonden weliswaar , maar toch niet helemaal onbesproken ...
Want een cleane renner kan nooit problemen hebben met een ridicuul boetesysteem?quote:Op dinsdag 27 april 2010 14:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ah de krekel die maar snel stopte toen de controles strenger werden en renners in moesten stemmen met contracten waarbij ze geldbedragen zouden moet terugstorten of bloed afstaan. Yep de cleanheid zelve.
En jij gelooft dat een cleane renner zo'n beetje de hele dopingtop van de laatste jaren kan verslaan? Net zo logisch als een Armstrong die zo'n beetje iedere gepakte top 10 renner uit de Tour kon verslaan. Of net zo logisch als een Boonen die alleen maar een prive probleem heeft met verboden middelen. Maar goed de krekel is natuurlijk zo'n aardige kerel en we weten dat aardige mensen nooit doping gebruikenquote:Op donderdag 29 april 2010 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Want een cleane renner kan nooit problemen hebben met een ridicuul boetesysteem?
Hoewel de prestaties van Armstrong natuurlijk uitzonderlijk zijn, is hij juist iemand die ik clean acht. Ik bedoel, de Franse dopingautoriteiten hebben de afgelopen jaren er werkelijk alles aan gedaan om hem in een kwaad daglicht te stellen en hem echt supervaak gecontroleerd en er is nooit iets gevondenquote:Op vrijdag 30 april 2010 00:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
En jij gelooft dat een cleane renner zo'n beetje de hele dopingtop van de laatste jaren kan verslaan? Net zo logisch als een Armstrong die zo'n beetje iedere gepakte top 10 renner uit de Tour kon verslaan. Of net zo logisch als een Boonen die alleen maar een prive probleem heeft met verboden middelen. Maar goed de krekel is natuurlijk zo'n aardige kerel en we weten dat aardige mensen nooit doping gebruiken
Yeah, right.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:37 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Hoewel de prestaties van Armstrong natuurlijk uitzonderlijk zijn, is hij juist iemand die ik clean acht. Ik bedoel, de Franse dopingautoriteiten hebben de afgelopen jaren er werkelijk alles aan gedaan om hem in een kwaad daglicht te stellen en hem echt supervaak gecontroleerd en er is nooit iets gevonden
Wat trouwens ook wel grappig was, was één van de argumenten die Armstrong gebruikte voor zijn terugkeer, dat 'ie wilde bewijzen dat 'ie de tour schoon kon winnen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 09:51 schreef Ereinion het volgende:
Ik wil niet uitsluiten dat Armstrong op dit moment clean rijdt (een groot risico om zijn gehele palmares te besmeuren, zonder grote kans op succes), maar die 7 overwinningen had hij echt niet kunnen op een cleane manier kunnen halen tegen die opgefokte Fuentes-paarden.
Nee en dat beweer ik dan ook nergens. Ik vind alleen dat problemen hebben met reglementen en boetesystemen, die zo onnozel zijn dat ze meer dan waarschijnlijk niet eens rechtsgeldig zijn, absoluut geen indicatie hoeft te zijn van dopinggebruik.quote:Op vrijdag 30 april 2010 00:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
En jij gelooft dat een cleane renner zo'n beetje de hele dopingtop van de laatste jaren kan verslaan?
Vino die Contador aanvalt? Je bent ervan op de hoogte dat beide mannen in dezelfde ploeg zitten? Het lijkt mij dat Vino toch echt gewoon zal moeten gaan knechten voor Contador.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:25 schreef Ericr het volgende:
Het verschil tussen Armstrong en Vino? 6 rondes.
Maar inderdaad, Vino lijkt er meer voor te doen nu hij terugkeert dan Armstrong. Volgens mij heeft Armstrong het wel gezien eigenlijk, vraag me af of hij de Tour wel gaat uitrijden.
Vino in de Tour die Contador aanvalt op de flanken van een Alpencol zie ik eigenlijk meer naar uit dan Armstrong die niet kan meekomen.
Moeilijk te vergelijkenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:54 schreef SuikerVuist het volgende:
Het verschil tussen Armstrong en Vino:
Armstrong: "Badass (hard) ride today. 5hrs. 3600 mts climbing."
Vino's training routine : ~ 7 uur en tot 5000 hoogtemeters. Elke dag.
Kan best zijn dat Armstrong's trainingsschema voor hem "ideaal" is, maar vraag me dan toch af waarom Vino duidelijk harder traint. En met resultaat... voorlopig dan toch.
Je bent er ook van bewust dat Vino in zijn Teemobieltijd ook gewoon gezellig aanviel als Kloden of Ullrich het totaal niet verwachtten? Vino is onberekenbaar, vandaag je vriend morgen rijdt hij tegen je. Als hij maar kan aanvallen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:23 schreef Schnappieter het volgende:
[..]
Vino die Contador aanvalt? Je bent ervan op de hoogte dat beide mannen in dezelfde ploeg zitten? Het lijkt mij dat Vino toch echt gewoon zal moeten gaan knechten voor Contador.
En Vino heeft nog een eigen agenda. Hij rijdt voor de meerdere eer en glorie van Kazachstan. Dat belang strookt niet per definitie met dat van Contador.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:52 schreef Ericr het volgende:
[..]
Je bent er ook van bewust dat Vino in zijn Teemobieltijd ook gewoon gezellig aanviel als Kloden of Ullrich het totaal niet verwachtten? Vino is onberekenbaar, vandaag je vriend morgen rijdt hij tegen je. Als hij maar kan aanvallen.
Aan de andere kant heeft hij bij Telekom toch ook nooit echt in de weg gereden van Ullrich. Eerder in tegendeel, in 2003 waren ze net samen Armstrong bijna murw aan het rijden ...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:36 schreef Ericr het volgende:
Komt nog bij dat Vino nooit opgeeft, dat weten we nog uit de Tour van 2007. De halve weg zat aan zijn lichaam geplakt maar toch weet hij een tijdrit in de TDF te winnen waarna hij weer terug was in het klassement. Natuurlijk weten we nu de afloop maar een Vino die uit de as herrijst zou voor Contador niet goed uitpakken. Denk dat teamorders weinig invoed hebben op Vino als hij ook maar 1 kans ruikt om een mooie zege te pakken.
In 2005 gemist dat Vino constant aanvallen bleef plaatsen in de rit naar Ax-3-domaines?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft hij bij Telekom toch ook nooit echt in de weg gereden van Ullrich. Eerder in tegendeel, in 2003 waren ze net samen Armstrong bijna murw aan het rijden ...
En sowieso, Contador is zelf ook een beetje hetzelfde type renner, ook een aanvaller eigenlijk. Vino weet ook wel dat hij niet meer de Vino van n paar jaar terug is , en zal eieren voor z'n geld kiezen. Desnoods eens samen ten aanval trekken en een rit winnen ofzo.
In deze Giro zal hij dit ook niet volhouden, daarvoor is hij in het echte gebergte volgens mij nog altijd te beperkt ...
quote:Armstrong isn't going to respond to this one, he probably wants someone else to do the work as Vino isn't really an overall threat anymore. Kloden and Ullrich have chased Vino down! What the hell? This is the second time T-Mobile has chased down thier own teammate.
Was toch wel een historisch ritje waarbij Ullrich op den duur zijn inspanningen moest bekopen.quote:The Kazakhstani quickly opened a gap but - surprisingly - it was none other than his own teammate Ullrich who dragged him back. The German was trying to put Armstrong under pressure, and while the Texan responded to the first surge, he didn't match the second. Ullrich, Vinokourov, Basso, Landis and Andrei Kashechkin drew clear, opening a 10 second gap.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 17:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd een kansloze missie...
Dit denk ik ook eigenlijk. Maar verwacht Vino niet super in de Tour, maar ik denk dat hij er alles zal doen om in ieder geval een Armstrong van de overwinning af te houden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:57 schreef SuikerVuist het volgende:
Vino & Alberto zijn bijkans holmaten als je die "tweet" en de beelden van na de finish in Luik mag geloven.
Alleen als Vino echt super is in de Tour verwacht ik problemen.
sorry maar dat zijn echt wel holverhalen hoor. Contador zat echt niet geisoleerd in die ploeg en ze reden nog altijd voor hem. Dat sommigen beter overeenkwamen met armstrong doet niets af van het werk dat die ploeg opgeknapt heeft voor contador zijn geel truitje.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zelfs als Vinokourov zich geen bal van Contador aantrekt en voor zichzelf rijdt, is 't nog altijd een stap vooruit voor Contador. Beter 6 ploegmaats die maar half voor je rijden en 1 die je negeert dan 7 die volledig tegen je rijden (en zelfs dan won hij nog met straatlengten voorsprong).
Ik heb nochtans verhalen gelezen van renners die ook meereden in die Tour die het lichtjes schandalig vonden hoe Contador in de koers aan zijn lot werd overgelaten door zijn ploegmaats.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:29 schreef Devpartner het volgende:
sorry maar dat zijn echt wel holverhalen hoor. Contador zat echt niet geisoleerd in die ploeg en ze reden nog altijd voor hem. Dat sommigen beter overeenkwamen met armstrong doet niets af van het werk dat die ploeg opgeknapt heeft voor contador zijn geel truitje.
Bruyneel vindt blijkbaar ook dat Lance niet hard genoeg traint:quote:Op dinsdag 11 mei 2010 12:40 schreef Devpartner het volgende:
[..]
Moeilijk te vergelijken
Vino was in periode vlak voor zijn doel
Armstrong zijn doel is nog weken verwijderd
Training is niet enkel duur en afstand, die geven namelijk niet bij iedereen extra conditie als je die verder verlengt.(>5 uur) Kan goed zijn dat Armstrong zijn 5hrs veel zwaarder zijn dan die van vino's qua trainingsintensiviteit.
quote:Vinokourov still hasn’t lost hope of winning the Tour de France
Astana team leader talks about Contador, Menchov, Schleck brothers and Kashechkin
Thirty-seven years of age and 16th in this year’s race, Alexander Vinkourov still believes that he can aim for victory in the Tour de France. The Astana leader knows that it won’t be easy and he won’t start as the main favourite, yet he is not willing to let go of the ambition just yet.
“It is a dream, and one that remains,” he told Kapital.kz. “I will fight in 2011 for overall victory. But in the presence of such strong opponents as Contador and the Schleck brothers, it is very difficult to expect to win.”
Even thought he accepts it’s a tough task, he’ll do what he can to aim for that goal. The Astana team recently signed Roman Kreuziger, one of the most talented young riders in the sport, and Vinokourov seems clear that the Czech rider will ride in his service next July.
“I think Roman Kreuziger is the strongest addition,” he said, speaking about the new signings. “He is young but a very promising racer. Perhaps Roman will be the main striking force of Astana in the Giro and will be my principal assistant in the Tour.”
In order to ensure that he is in the best possible condition for the race, Vinokourov revealed that he is likely to try a different racing programme to this year. The Tour of Italy will most likely be absent from his schedule. “Probably not the Giro,” he said, when asked if he’d do another Grand Tour than the Tour itself. “And I think it’s too early [to decide] about the Vuelta.”
Vinokourov has shown in the past that he can time trial with some of the best riders in the peloton. Accepted, his stage win against the clock in the 2007 Tour de France was aided by a homologous blood transfusion, but in this year’s Giro he was third, fifth and eighth in the time trials. He’s likely to limit his losses in races against the clock in 2011, but one area where he will find it difficult to match the top Tour de France contenders will be the high mountains.
In view of this, he was asked if there was the possibility that he could lose some weight in order to be stronger on the climbs. He ruled that out, saying that he is built the way he is and there is nothing he can do to change it. “If I [already] have a body fat of four percent, what can I do?” he asked. “I can’t cut a piece of meat off.”
Vinokourov returned last autumn from a two year ban and spent the months following that regaining his top condition. Netting fourth in the Tour Méditerranéen showed he was on track, then winning both the Giro del Trentino and Liège-Bastogne-Liège in April confirmed he could fight for major victories once again.
He led the Giro d’Italia for several days, taking the Maglia Rosa at the end of stage three to Middelburg, losing it again, then recapturing it on stage seven to Montalcino. He held it until the end of stage nine to Cava de’ Tirreni, collected five more top-ten stage placings and finished sixth overall in Verona.
He also performed well at the Tour de France, even if it was ridden mainly in support of Alberto Contador. He won the stage to Revel and took sixteenth overall in the race, then went on to finish second in the Clasica San Sebastian.
After winning the Tour for Astana, Alberto Contador had been expected to stay with the team. In fact, he gave Vinokourov and others the impression that he was doing so, only to turn around and announce that he had signed for Saxo Bank. His former team-mate said that that there were no hard feelings between then.
“There were discussions. Our team made an offer to Contador, he thought it over. But in the end he chose another team,” he said. He felt it wasn’t a question of money. “The previous contract [with Astana] was very lucrative for him. I don’t think that his new team will pay Contador more. Simply, he decided to finish this stage of his career and to take the next step. We cannot blame him.”
He was asked if they remained friends; it appears that things are at least civil between them. “In general, yes,” he answered. “We will probably not have dinner together and visit each other. But we support good, friendly relations. Alberto visited us in Almaty [he went there in September – ed.] and that confirmed that we are parting well.”
He was not asked about the most recent positive case involving the rider.
Looking forward to next season:
Vinokourov will be one of the big leaders for 2011. Another could have been the Russian rider Denis Menchov, who was in talks with the team but then opted for the new Team Geox setup. “Menchov was one of the main candidates we checked out,” he said, according to the Astana Fans website. “But there was not the fight between us and Katusha as was written everywhere. Yes, of course, Menchov is one of the best riders, he was on the podium of Tour de France, but these days we aren’t desperate for only him. He’s got plans for next Tour de France, but I’ve got such plans as well. I don’t think that Menchov is much stronger than me.”
He confirmed that the team did indeed try to attract the Schleck brothers, who subsequently announced that they would go instead to the new Team Luxembourg. “We tried [to sign them],” he stated. “But it wasn’t really serious, there were no detailed proposals, because we saw they had great plans for their own team. They’ve already got a strong team and want to fight for it.”
The Schlecks’ new squad is being set up to boost the sport in Luxembourg and to help it develop. Ditto for Astana, which was founded with the partial goal of helping cycling in Kazakhstan. Vinokourov aside, the strongest rider from there was Andrey Kashechkin, although he too was banned in 2007 for a blood transfusion and is similarly controversial.
He’s been trying to get back onto the team and it appears that there may be a slot there for him at some point. “In future it’s possible,” confirmed Vinokourov. “If Andrey proves his strength, his ability to fight at a top-level and to get results, then why not – he could come to Astana.”
However, he doesn’t envisage that happening in 2011. “It’s most likely not next season,” he said. “I personally don’t need him to help me on the Tour de France.”
quote:Vinokourov stopt na dit seizoen
De Kazachse wielrenner Alexandre Vinokourov zet na het seizoen 2011 een punt achter zijn carrière. Dat verklaarde hij vrijdag op de voorstelling van zijn team Astana in Monaco.
De 37-jarige Kazach maakte in augustus 2009 een comeback na een dopingschorsing. In 2010 won hij Luik-Bastenaken-Luik en een rit in de Ronde van Frankrijk.
In die Ronde van Frankrijk wil Vinokourov dit jaar de gele trui veroveren.
'Enkele dagen in het geel rijden. Dat is een droom die ik nog wil verwezenlijken, al wordt het elk jaar moeilijker. Het is mijn laatste kans. Ik blijf niet rijden tot ik veertig ben. Op een bepaald ogenblik is het tijd om de fakkel door te geven. Ik zou nog door kunnen gaan en op mijn naam teren om geld te verdienen, maar dat motiveert me niet. Wat ik wil is koeren winnen.'
Dit jaar moet Vinokourov het kopmanschap bij Astana niet alleen dragen. Hij krijgt Roman Kreuziger naast zich. De 24-jarige Tsjech was na vijf jaar Liquigas aan een nieuwe uitdaging toe. Hij maakt van de Ronde van Italië het hoofddoel.
quote:Vinokoerov: "Ik wil doorgaan in 2012"
Stoppen staat niet in het woordenboek van Aleksandr Vinokoerov (38). "Ik wil volgend seizoen blijven koersen en Astana redden", zegt hij.
Na een zware val in de Tour leek de carrière van Vinokoerov afgelopen. De Kazak wil in de Ronde van Lombardije echter zijn comeback maken en wil ook daarna nog doorgaan.
Vinokoerov leeft wel in onmin met het nieuwe management bij Astana. "Ze hebben aan de UCI verteld dat ik mijn contract heb ontbonden. Blijkbaar willen enkele mensen van mij af na mijn val in de Tour. Ik heb dit team opgebouwd. Dit doet echt pijn", zegt Vinokoerov in L'Equipe.
Vinokoerov is niet van plan zich makkelijk aan de kant te laten zetten. "Astana heeft me nodig. Zonder mij zal het team niet genoeg UCI-punten hebben om in de ProTour te blijven. Daarom wil ik in 2012 nog een jaar in het peloton blijven. Ik wil niet dat Astana verdwijnt. Kazachstan heeft dit team nodig", zegt Vinokoerov.
En wat als Astana volgend seizoen echt geen plaats meer heeft voor Vinokoerov? "Ik wil natuurlijk absoluut blijven, maar er zijn altijd andere oplossingen. Ik heb al aanbiedingen van enkele teams die nog in mij geloven."
Mooi man.quote:Vinokoerov gaat nog een jaar door
Aleksandr Vinokoerov, die na zijn val in de Tour de France liet weten dat zijn loopbaan beëindigd was, plakt er toch nog een seizoen aan vast.
De Kazach vertelde op een persconferentie dat hij ook volgend seizoen voor Astana rijdt.
In de negende etappe van de Tour kwam de 37-jarige Vinokoerov in de afdaling van de Pas de Peyrol zwaar ten val. 'Vino' brak daarbij zijn rechterdijbeen, waarop hij de wielersport vaarwel zei.
Niet veel later liet de Kazach al doorschemeren zijn besluit mogelijk te heroverwegen.
Astana blijft in World Tour
Voor Astana zou een definitief vertrek een hard gelag zijn, want de ploeg zou zonder hem te weinig punten hebben om in de World Tour te mogen blijven.
"Ik kan Astana niet op deze manier verlaten, want ik heb de laatste twee jaar goede resultaten geboekt. Ik doe het ook voor mijn land", aldus de Kazach. "Ik ben opnieuw aan het trainen en voel me klaar voor een nieuw seizoen op de weg!"
Hij kondigde tevens aan dat hij zich binnen het team meer gaat bezighouden met de begeleiding van jongere renners, mede met het oog op de Olympische Spelen in Londen.
quote:De regerende Noer Otan-partij in Kazachstan pakt op zijn lijst voor de vervroegde parlementsverkiezingen van 15 januari uit met enkele bekende namen: zo kunnen profwielrenner Alexandre Vinokourov en Dariga Nazarbajeva, dochter van president Noersoeltan Nazarbajev, nu al hun zitje in het parlement gaan inspecteren. Nazarbajev regeert immers over Kazachstan sinds de nadagen van de Sovjetunie.
Vicevoorzitter Noerlan Nigmatoellin maakte vrijdag een lijst van 127 kandidaten bekend. Onder hen dus de nu 38-jarige winnaar van de Vuelta van 2006 die daarna geschorst werd wegens dopinggebruik tijdens de Tour. Geen probleem voor zijn vriend de president, die zelf ook van fraude wordt verdacht. 'Vino', een van de oprichters van het wielerteam Astana, schonk de fiets waarmee hij de Ronde van Spanje won overigens aan het aan Nazarbajev gewijde museum.
Voor Dariga Nazarbajeva, oudste dochter van Noersoeltan, betekent de opname op de lijst haar comeback na meer dan vier jaar aan de schandpaal. Zij werd uit het politieke leven geweerd nadat haar echtgenoot tot 40 jaar ballingschap werd verplicht wegens moord en poging tot staatsgreep.
Zie het nu @ Ned.1, blijft een mooie kerel, leuk dat 'ie nog een jaar doorgaat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:57 schreef Lagrinta het volgende:
Dat kan je wel zeggen. Vino was er ook:
http://nos.nl/video/317003-vinokoerov-gaat-door-tot-spelen.html
quote:Vinokourov: 'Ik stop definitief na de Spelen'
Wielrenner Alexandre Vinokourov hangt na de Olympische Spelen komende zomer zijn fiets aan de haak. 'Ik wou niet stoppen met een val. Ik geef nog één seizoen, of beter een half seizoen, het volle pond', vertelt hij donderdag aan de Franse website RMC Sport.
De 38-jarige Kazak kwam in de Tour van 2011 zwaar ten val in de negende etappe en brak daarbij zijn heup. Hij kondigde zijn afscheid aan, maar kwam daar later op terug en rijdt ook in 2012 voor Astana. 'Ik start in Maleisië met de Ronde van Langkawi op 4 maart. Daarna koers ik ook in Catalonië, van 19 tot 25 maart, later zien we wel. Ik wil starten in de Tour, maar niet om anoniem in het peloton mee te fietsen.'
De tweevoudige winnaar van La Doyenne hoopt met de Tour en de Spelen een mooi slotakkoord te zetten achter een carrière van 15 jaar. 'Kazachstan heeft wel maar twee plaatsen voor Londen", merkt hij op. "Ik denk dat ik erbij ben, maar we zullen zien. Vooral de olympische tijdrit interesseert me, de wegrit wordt moeilijker.'
Jaloezie in het peloton
'Vino' ging ook vragen over de omkopingszaak waarin hij genoemd wordt, niet uit de weg. De renner zou in 2010 medevluchter Alexandr Kolobnev betaald hebben om hem Luik-Bastenaken-Luik te laten winnen. 'Mijn advocaten zijn ermee bezig. Ik weet wie dit verhaal de wereld instuurde, maar zal niet zeggen wie. In het peloton is er altijd jaloezie. Maar ik herhaal: ik heb niets gedaan.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |