De WW is inderdaad in het geheel niet aantrekkelijk, de WAO echter wel degelijk; of er dan ook daadwerkelijk gefraudeerd kan worden is vers twee natuurlkijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog, WW heeft een zeer beperkte looptijd dus het is gewoon niet haalbaar om maar lekker in de WW te gaan zitten en dan over 1-2-3 jaar je huis te kunnen verkopen.
Bij de geringste overtreding van de regels heb je tegenwoordig al een strafkorting te pakken.
Zijn er profiteurs? Ongetwijfeld, echter het overgrote deel zijn dat niet.
Oh ja ik vind het ook heel aantrekkelijk om op mijn luie reet te zitten en een 28% WaJong uitkering op minimumloon te ontvangen voor een 35-45% arbeidsongeschiktheid.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt hoor. Als je het aantrekkelijk maakt om met weinig inspanning toch een behoorlijke boterham te verdienen, allicht dat dat anntrekkelijk is voor een bepaald deel van de bevlking.
Frauderen is moeilijk bij een WAO uitkering. Je moet wel een heel dik medisch dossier hebben (met een duidelijke diagnose en genoemde medische problemen) en al bekend zijn bij het UWV wil je hier vrij makkelijk in stromen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De WW is inderdaad in het geheel niet aantrekkelijk, de WAO echter wel degelijk; of er dan ook daadwerkelijk gefraudeerd kan worden is vers twee natuurlkijk.
Ook niet meer, de laatste 12 jaar zijn WAO'ers tweemaal herkeurd, zijn er kortingen op afkeuringsnivo's doorgevoerd.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
De WW is inderdaad in het geheel niet aantrekkelijk, de WAO echter wel degelijk.
Kortom, er blijft aandacht geboden maar de situatie is lang niet zo extreem als sommigen die voorstellen.quote:In vergelijking met andere OESO-landen is het aantal WAO-ers in Nederland nog altijd onevenredig hoog. Het totaal aantal uitkeringsgerechtigden (waaronder WAO-ers, WW-ers en ABW-ers) gedeeld door het aantal werknemers is daarentegen goed vergelijkbaar met andere OESO-landen, en zelfs aan de lage kant. De totale uitgaven aan sociale uitkeringen als percentage van het BBP liggen in Nederland op een gemiddeld West-Europees niveau. Dit wekt de suggestie dat het Nederlandse WAO-bestand nogal wat verborgen werkloosheid in zich herbergt. Maar ook is het denkbaar dat de werkloosheid in andere OESO-landen verborgen arbeidsongeschikten bevat.
Dat is niet per se waar. Ik ben helaas bekend met iemand waar dit niet voor op gaat; en dat betreft niet geheel toevallig een vrouw. Ik heb stellig de indruk dat daar een beetje anders wordt gekeurd, en allerhande psychische probleempjes worden geaccepteerd, waar een man zou worden uitgelachen. Er is zlefs een naam voor dit soort aandoeningen: de hypotheekziekte (betrekking op jonge vrouwen met jonge kinderen die opeens een psychische aandoening hebben waardoor ze niet meer in staat zijn te werken), zo genoemd omdat zonder de uitkering de lasten niet meer gedragen kunnen worden; die vrouwen willen niet meer werken, maar hun vermogenspositie laat dat niet toe en kleiner wonen willen ze ook niet. Maar dat is natuurlijk een geheel andere discussie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:08 schreef Excrusiator het volgende:
[..]
Frauderen is moeilijk bij een WAO uitkering. Je moet wel een heel dik medisch dossier hebben (met een duidelijke diagnose en genoemde medische problemen) en al bekend zijn bij het UWV wil je hier vrij makkelijk in stromen.
Ik weet niet hoe goed je bekend bent met die vrouw, maar veel psychische problemen lijken inderdaad vaag voor een buitenstaander. Dat iemand gewoon lijkt te functioneren betekend niet hij/zij dat ook daadwerkelijk kan. Ik ken een aantal mensen die voor de buitenwereld volkomen gezond lijken. Die kunnen sporten, hebben een druk sociaal leven, etc. Maar ze hebben wel degelijk dusdanige psychische klachten dat ze echt niet zouden kunnen werken. Hoe graag ze dat zelf ook willen. Die worden gek omdat ze zich rot vervelen omdat ze niet kunnen werken. Dat zijn klachten die je liever voor jezelf houdt en afschermt voor de buitenwereld. Die dus denkt dat je de boel loopt op te lichten: zij zien jouw problemen niet.....dus nemen ze ook aan dat die er gewoon weg niet zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is niet per se waar. Ik ben helaas bekend met iemand waar dit niet voor op gaat; en dat betreft niet geheel toevallig een vrouw. Ik heb stellig de indruk dat daar een beetje anders wordt gekeurd, en allerhande psychische probleempjes worden geaccepteerd, waar een man zou worden uitgelachen. Er is zlefs een naam voor dit soort aandoeningen: de hypotheekziekte (betrekking op jonge vrouwen met jonge kinderen die opeens een psychische aandoening hebben waardoor ze niet meer in staat zijn te werken), zo genoemd omdat zonder de uitkering de lasten niet meer gedragen kunnen worden; die vrouwen willen niet meer werken, maar hun vermogenspositie laat dat niet toe en kleiner wonen willen ze ook niet. Maar dat is natuurlijk een geheel andere discussie.
Familie, ik zal verder niet in detail treden (privacy enzo). Ze is inderdaad zo gek als een deur, maar ze vindt het wel best dat ze niet werkt. Punt is dat ze voor onverklaarbare/onverklaarde lichamelijke klachten in de WAO zit, en ze is al jaren niet meer gekeurd (en voorheen ook nauwelijks), niet afgekeurd op geestelijke problemen. Verder wil ze helemaal niet meer werken, maar ze zegt blijkbaar precies de juiste dingen bij gesprekken met de mensen van het UWV.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe goed je bekend bent met die vrouw, maar veel psychische problemen lijken inderdaad vaag voor een buitenstaander. Dat iemand gewoon lijkt te functioneren betekend niet hij/zij dat ook daadwerkelijk kan. Ik ken een aantal mensen die voor de buitenwereld volkomen gezond lijken. Die kunnen sporten, hebben een druk sociaal leven, etc. Maar ze hebben wel degelijk dusdanige psychische klachten dat ze echt niet zouden kunnen werken. Hoe graag ze dat zelf ook willen. Die worden gek omdat ze zich rot vervelen omdat ze niet kunnen werken. Dat zijn klachten die je liever voor jezelf houdt en afschermt voor de buitenwereld. Die dus denkt dat je de boel loopt op te lichten: zij zien jouw problemen niet.....dus nemen ze ook aan dat die er gewoon weg niet zijn.
Dus: Wie ben jij om te weten of die vrouw de boel oplicht? Haar zoon, de vader van haar kinderen of haar beste vriend? Of oordeel jij ook van een afstand?
Zo ook hetzelfde voor afkeuringen door fysieke klachten. Ken je mensen met kanker? Die kunnen best alles doen op een goede dag? Ken je mensen met chronische pijnen? Die lijken soms ook een vrij normaal bestaan te leiden. Ken je mensen met spierontstekingen? Zelfde verhaal.....
je zal idd genoegen moeten nemen met een lager bedragquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het minimumloon is noodzakelijk, ondanks bepaalde nadelen. Dit is een bescherming van mensen die zelf niet kunnen en niet in de positie zijn om te onderhandelen over hun loon.
het heeft ook een positief effect op de werkloosheidquote:Tevens heeft het een positief effect op de innovatiekracht van de werkgevers;
mij is nog nooit iets gevraagd.quote:en verder willen we helemaal niet concurreren met China e.d.
Nou dweept ie al met de communistenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
je zal idd genoegen moeten nemen met een lager bedrag
nu zitten ze echter een beetje in de WW te lummelen
dat het prijsniveau dankzij
- onzin als een BTW van 19%
- niet liberale markten voor 1e levensbehoeften
zo hoog ligt is niet mijn schuld. Echter wel een tegenstrijdigheid in de gedachtengang van al die mensen die zichzelf zo sociaal noemen als Chirac en Bos
[..]
het heeft ook een positief effect op de werkloosheid
[..]
mij is nog nooit iets gevraagd.
concurrentie is goed, drukt de prijzen en leidt tot beter ekwaliteit producten, Nog ene mijard chinezen er bij graag
ik kan het iig afleiden uit de opmerking over die polen die hier werkenquote:
l e n e nquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef MarkzMan_X het volgende:
Alsof je als student rond kan komen van alleen je stufi...
wie had het over regulatiequote:Daarnaast heb je nog steeds niet vertelt waarom jou idee geen overheidsregulatie en dus heel erg links is.
Ik wil niet lenen... lenen is voor paupers. Lenen is geld "krijgen" wat je niet hebt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
l e n e n
dat je geen toelage van pa en ma kan krijgen snap ik, die hebben namelijk bakken met belastinggeld naar de werklozen moeten brengen
En de studenten die moeten dan maar in een kartonnendoos gaan wonen dus? Waar gaan die hun levensonderhoud van bekostigen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wie had het over regulatie
ik wil juist de uitkeringen intrekken, minder overheidsbemoeienis dus
uitkeringen voor werklozen snoepiequote:Op woensdag 27 juli 2005 16:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En de studenten die moeten dan maar in een kartonnendoos gaan wonen dus? Waar gaan die hun levensonderhoud van bekostigen?
Om nu even serieus op die post te reageren. Je beseft toch dat als je dezelfde werkstandaarden als de Chinezen gaat aannemen, je levensstandaard peilsnel naar beneden gaat he. Papa en mama zullen dan geen polotjes meer kunnen kopen want hun loon is 1/30 van hun huidige loon (dat is bij arbeiders, bij andere takken weet ik niet).quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:36 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Nou dweept ie al met de communisten![]()
so what ? hij werkt tenminste ! een beetje meer respect mag ook welquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef McCarthy het volgende:
@ MarkzMan_X
en jij bent bankmedewerker
in bagdad nota bene
de levensstandaard in China stijgt rap, niet voor iedereen maar een groep moet de eersten zijnquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:42 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Om nu even serieus op die post te reageren. Je beseft toch dat als je dezelfde werkstandaarden als de Chinezen gaat aannemen, je levensstandaard peilsnel naar beneden gaat he. Papa en mama zullen dan geen polotjes meer kunnen kopen want hun loon is 1/30 van hun huidige loon (dat is bij arbeiders, bij andere takken weet ik niet).
Ja ik zit nu even in Nederlandquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:41 schreef McCarthy het volgende:
@ MarkzMan_X
en jij bent bankmedewerker
in bagdad nota bene
een bankmedewerker die niks op heeft met lenenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
so what ? hij werkt tenminste ! een beetje meer respect mag ook wel
nou, is dat zo erg ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een bankmedewerker die niks op heeft met lenen
Een taartenbakker eet toch ook niet de hele dag taart? Het bankwezen gaat veel verder dan alleen leningen. Daar wel 's over nagedacht.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
een bankmedewerker die niks op heeft met lenen
Dus we maken van de werklozen werkenden en van de werkenden werklozen?quote:
En we gingen net toch ook nog de uitkeringen intrekken?quote:
de uitkeringen voor werklozen gaan we intrekkenquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En we gingen net toch ook nog de uitkeringen intrekken?
Studentenbanen zijn over het algemene banen van een uurtje of 8 in de week. Dan moet iemand met een uitkering dus 8 verschillende baantjes gaan nemen ter vervanging van een uitkering. Nee, dat zet zoden aan de dijk..........werklozen zoeken geen baantjes van 8 uur per week. Die willen/moeten full-time aan de bak. Dus 32, 36 of 40 uur.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:48 schreef McCarthy het volgende:
studentenbanen
studentenbanen = banen die eigenlijk door lager opgeleide gedaan moeten worden maar die daarvoor te lui zijn en liever aan een uitkering lurken
Nou zeg, wat een mooie plaatjes. 2 weken geleden was het er iets slechter weer, ik heb er zo'n mooie niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de levensstandaard in China stijgt rap, niet voor iedereen maar een groep moet de eersten zijn
2plaatjes
gediskwalificeerd voor de rest van de discussiequote:Op woensdag 27 juli 2005 16:57 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Nou zeg, wat een mooie plaatjes. 2 weken geleden was het er iets slechter weer, ik heb er zo'n mooie niet.
Connectie met levensstandaard? Of dacht je dat er mensen in die gebouwen wonen?
En hoe veel van de 1,3 miljard Chinezen hebben zo'n winkel al langs de binnenkant gezien?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
gediskwalificeerd voor de rest van de discussie
![]()
wat dacht je dat er in de schappen van die winkels liggen:
3e hands stereotorens
[afbeelding]
Jezus, hoe dom ben jij? Dat ze 2 mooie winkelstraten hebben met dure shit wil nog niet zeggen dat niet de meer dan de helft van het land ligt te hongeren. En die mensen die tegen de door jou zo heilig verklaarde bodemlonen werken die hebben echt niets te zoeken in deze straten hoor.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:04 schreef McCarthy het volgende:
[..]
gediskwalificeerd voor de rest van de discussie
![]()
wat dacht je dat er in de schappen van die winkels liggen:
3e hands stereotorens
ze zijn niet echt in de positie om te kiezen hequote:Op woensdag 27 juli 2005 16:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Studentenbanen zijn over het algemene banen van een uurtje of 8 in de week. Dan moet iemand met een uitkering dus 8 verschillende baantjes gaan nemen ter vervanging van een uitkering. Nee, dat zet zoden aan de dijk..........werklozen zoeken geen baantjes van 8 uur per week. Die willen/moeten full-time aan de bak. Dus 32, 36 of 40 uur.
pessimistquote:Daarnaast moeten de lonen juist omhoog als je werklozen dat werk wilt laten doen. Studenten nemen genoegen met een laag loon. Die hebben lage kosten en bovendien een aanvulling in de vorm van stufi. Een moeder kan geen 3 kinderen onderhouden van het loon van een student.
periodiek bedoel jequote:Vaak zijn studentbaantjes ook tijdelijk. Dus vakantiewerk of uitzendwerk. Je kunt er dus geen werklozen structureel mee aan het werk helpen
alsjeblieft niet nog meer subsidiequote:Daarom zijn het dus studentenbanen en niet potentieele banen voor werklozen. Tenminste niet zonder dat de overheid bakken subsidie gaat betalen aan het bedrijfsleven en de uitkeringen van de werklozen alsnog gedeeltelijk blijft aanvullen...en daar boven op ook nog eens de stufi met een bizar bedrag verhoogt.
lezenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:09 schreef JackyVie het volgende:
[..]
En hoe veel van de 1,3 miljard Chinezen hebben zo'n winkel al langs de binnenkant gezien?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:43 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de levensstandaard in China stijgt rap, niet voor iedereen maar een groep moet de eersten zijn
[afbeelding]
[afbeelding]
terug naar het strafbankjequote:En hop, ik doe terug mee![]()
onder Mao lag iedereen te verhongeren en werkte tegen bodemlonenquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jezus, hoe dom ben jij? Dat ze 2 mooie winkelstraten hebben met dure shit wil nog niet zeggen dat niet de meer dan de helft van het land ligt te hongeren. En die mensen die tegen de door jou zo heilig verklaarde bodemlonen werken die hebben echt niets te zoeken in deze straten hoor.
bron!quote:Trouwens, als anti-communist weet jij zeker ook wel dat dit soort hypermoderne stadwijken er enkel zijn als propaganda om te propageren hoe geslaagd het wel niet is in China?
het zijn dan ook geen paleizen maar winkels en kantoorgebouwen.quote:Trouwens die Afrikaanse dictators hebben ook allemaal geweldige gebouwen laten bouwen. En Saddam had ook geweldige paleizen, toch? Ben jij werkelijk zo dom dat je jezelf door uiterlijk vertoon laat overbluffen?
Wist je dat die groep niet groeit en dat zelfs de groep van welstellende Chinezen in appartementjes van maximaal 100m² wonen? Het overgrote, maar dus echt het overgrote deel van de Chinezen woont in armtierige blokken vlak naast de plaats waar ze werken (als ze al werk hebben en niet gewoon in krotten wonen) en durft niet buiten hun guarded community. En wees maar zeker dat zelfs die mensen die werk hebben nog nooit naar zo'n winkel zijn geweest.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
lezen
[..]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
[..]
terug naar het strafbankje
quote:
een verbetering dus tov van de situatie in het verleden maar verbeteringen tellen voor jou nietquote:en dat zelfs de groep van welstellende Chinezen in appartementjes van maximaal 100m² wonen?
ja duh, dacht je dat van de 1 op de andere dag iedereen daar net zo rijk is als in het westenquote:Het overgrote, maar dus echt het overgrote deel van de Chinezen woont in armtierige blokken
waar blijven je bronnen die bewijzen dat die winkels niks verkopen en eigenlijk overheidspropaganda zijnquote:En wees maar zeker dat zelfs die mensen die werk hebben nog nooit naar zo'n winkel zijn geweest.
Ik heb het nergens over propaganda, gekkie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waar blijven je bronnen die bewijzen dat die winkels niks verkopen en eigenlijk overheidspropaganda zijn
sorry dat was SBquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:27 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over propaganda, gekkie.
En je moet ook eens goed lezen, ik had het over de mensen die in de productie werken toen ik zei dat DIE mensen nog nooit naar zo een winkel zijn geweest.
meing studentenbaanjte verdient 8 euro per uur hoorquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:28 schreef RSM het volgende:
Je wou WAO'ers 2.80 per uur betalen? S&S werken omdat ze zo goedkoop zijn, iemand van 50+ is dat niet
Om even de bal terug te kaatsen: waar zijn jouw bronnen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de lonen stijgen zo hard dat veel productiewerk wegtrekt uit Shanghai en naar de binnenlanden gaat
de economie groeit jaarlijks met zo'n 8 a 9 procent
en dan lul jij nog dat de welvaart niet stijgt
[..]
een verbetering dus tov van de situatie in het verleden maar verbeteringen tellen voor jou niet
[..]
ja duh, dacht je dat van de 1 op de andere dag iedereen daar net zo rijk is als in het westen![]()
[..]
waar blijven je bronnen die bewijzen dat die winkels niks verkopen en eigenlijk overheidspropaganda zijn
en nou niet meer van het strafbankje af komen
quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef JackyVie het volgende:
met jewaanbeeld ook dat alle mensen genieten van die groeiende economie.
Besluit jij maar kerel, ik heb twee weken niet anders gedaan dan door China zitten reizen. Ik heb fabrieken gezien. Ik ben binnen geweest bij verschillende mensen thuis. Ik heb geluisterd naar wat die mensen te vertellen hadden en ik heb gezien wat er in Shanghai nog allemaal te zien was.
Maar ja, McCarthy weet altijd alles beter dus waarom zou ik de Chineesjes ook geloven he.
Hij heeft geen zin om er te zoeken. Hij heeft er dus ook nog geen gezien. Kijk, ik besluit ook zomaar voorbarig. He wat is dat leuk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef Excrusiator het volgende:
[..]
Om even de bal terug te kaatsen: waar zijn jouw bronnen?
sla eens een keer een krant openquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef Excrusiator het volgende:
[..]
Om even de bal terug te kaatsen: waar zijn jouw bronnen?
check de welvaart in de USAquote:Op woensdag 27 juli 2005 17:36 schreef JackyVie het volgende:
met jewaanbeeld ook dat alle mensen genieten van die groeiende economie.
oh ohquote:Besluit jij maar kerel, ik heb twee weken niet anders gedaan dan door China zitten reizen. Ik heb fabrieken gezien. Ik ben binnen geweest bij verschillende mensen thuis. Ik heb geluisterd naar wat die mensen te vertellen hadden en ik heb gezien wat er in Shanghai nog allemaal te zien was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |