quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:00 schreef McCarthy het volgende:
tut tut, in de OP stond oorspronkelijk ook bijstand moeders
daar is later nog de WW bijgekomen
kortom: gewoon het hele leger aan werklozen. Er is zat werk alleen ze willen niet
Nee joh, al die krantenwijkjes van 2 uur per dag. Die horecabaantjes voor in 't weekend en de vakkenvul- en schoonmaakbaantjes van 3 avonden in de week die vacant worden die zorgen voor honderduizenden nieuwe full-time banen !quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Dat, mijn beste, slaat werkelijk nergens op. Behalve dat je dat nooit zal kunnen aantonen, is het een feit dat er maar 100.000 openstaande vacatures zijn en vele miljoenen (WAO, bijstand, etc bij het officiele werklozencijfer van een half miljoen meegeteld) werklozen zijn.
Er is dus zeker niet genoeg werk.
Ik denk dat het eerder twee rechtse handen zijnquote:Op woensdag 27 juli 2005 08:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
MC Carthy en FET: als je in het echt net zo'n mentaliteit hebt als hier op internet, kan het niet anders dan dat je grandioos op je bek gaat.
Wat een misplaatste arrogantie voor een stel domme kutstudentjes. Maak eerst je studie maar eens af, in plaats van je kostbare studeertijd te verdoen op FOK.
Echt waar, de gemiddelde laaggeschoolde discussiert op een hoger niveau dan jullie doen.
Deze post doet het 'm gewoon:
[..]
Nee nerd, je leert misschien dat je nog lang niet zo slim bent als je dacht, het probleem met mensen zoals jou is vaak dat ze in de theorie perfect zijn, makkelijk uit een boekje leren, maar in de praktijk zijn mensen zoals jullie vaak klungels met twee linkse handen, en sociaal-vaardig al helemaal 0,0. Is ook de eerste keer in jullie leven dat je achter je tv, spelcomputer en boeken vandaan wordt getrokken, van waarachter je denkt te weten hoe de wereld in elkaar zit. En dat valt vaak vies tegen, jongentjes.
Sorry, maar heb op m'n werk genoeg ervarring met figuren als jullie. Denken even de hele wereld aan te kunnen. Nou, gaat dát even goed mis.![]()
DUHquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Dat, mijn beste, slaat werkelijk nergens op. Behalve dat je dat nooit zal kunnen aantonen, is het een feit dat er maar 100.000 openstaande vacatures zijn en vele miljoenen (WAO, bijstand, etc bij het officiele werklozencijfer van een half miljoen meegeteld) werklozen zijn.
Er is dus zeker niet genoeg werk.
Ik heb het idee dat sommigen het (vrije) marktmechanisme alleen maar koesteren als het in hun persoonlijke voordeel werkt. En graag een communistische/dictatoriale regulatie willen op de delen die in hun persoonlijk nadeel werken. Maar goed, 't zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
Maar dat is toch het door jou zo geprezen marktmechanisme ?
Klopt, sommigen hebben ook een vreemd wereldbeeld, maar dat komt wel weer goed als ze gaan werken, en zien dat leven anders in elkaar steekt als het lijkt achter je toetsenbordquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommigen het (vrije) marktmechanisme alleen maar koesteren als het in hun persoonlijke voordeel werkt. En graag een communistische/dictatoriale regulatie willen op de delen die in hun persoonlijk nadeel werken. Maar goed, 't zal wel aan mij liggen.
Als ze gaan werken inderdaad. Sommige mensen hebben zulke rare ideeen dat ik betwijfel of ze niet zelf gaan behoren tot de werklozen vieze, bedriegde kakkerlakken van een uitkeringstrekkers als ze dalijk hun papiertje hebben. Ik betwijfel namelijk of de mensen die ze moeten gaan aannemen zitten te wachten op zulke wereldvreemde figuren.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt, sommigen hebben ook een vreemd wereldbeeld, maar dat komt wel weer goed als ze gaan werken, en zien dat leven anders in elkaar steekt als het lijkt achter je toetsenbord
Je constateert onzin.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:38 schreef McCarthy het volgende:
[..]
DUH
Nu wordt een aanzienlijk deel van de baantjes bezet door polen, s & s.
Daar gaat het in dit hele topic nou net om.
Eigenlijk zouden die werklozen (die toch vooral laagopgeleid zijn) dat werk horen te doen.
Ik kom niet meteen met beleid, ik constateer alleen maar.
zou tenminste al iets zijnquote:Op woensdag 27 juli 2005 12:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je constateert onzin.
Het aantal FTE's dat Polen, studenten e.d. met hun parttime seizoensarbeid en bijbaantjes bezet houden is miniem in vergelijking met de miljoenen mensen die jij aan het werk wil schoppen. Laten we zeggen dat ze 100.000 full time banen bezet zouden houden (Een zeer hoge schatting), dan kom je met de 100.000 reeds openstaande vacatures nog niet aan alle banen die je nodig hebt.
we hadden al geconstateerd dat de arbeidsmoraal onder de beroepsbevolking ruk is. Waarom zou je ook, een uitkering is veel aantrekkeler in veel gevallen.quote:Verder ga je compleet voorbij aan het feit dat vele werklozen wel willen werken, maar werkgevers ze niet willen hebben.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als een WERKGEVER je niet wilt hebben, zegt dat toch niks over je arbeidsmoraal ?
Wie heeft dat geconstateerd? Wij niet, dat heb jij gedaan aan de hand van 3 WAO-ers die jij kent. En jullie trekt 3 WAO-ers gelijk aan alle WAO-ers en sowieso aan alles wat niet werkt....op studenten na dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:26 schreef McCarthy het volgende:
we hadden al geconstateerd dat de arbeidsmoraal onder de beroepsbevolking ruk is. Waarom zou je ook, een uitkering is veel aantrekkeler in veel gevallen.
Noem mij eens een paar laat ik zeggen periodes dat "Links" het alleen voor het zeggen heeft gehad, en waarin ze bovenstaande er door heen hebben gedrukt ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
het zou best ook eens het onzinnige minimumloon kunnen zijn
Links is dus de schuld van:
- slechte arbeidsmoraal dankzij de overvloedige verzorgingsstaat
- het minimumloon wat mensen werkloos maakt.
links bedankt
Het minimumloon is noodzakelijk, ondanks bepaalde nadelen. Dit is een bescherming van mensen die zelf niet kunnen en niet in de positie zijn om te onderhandelen over hun loon. Tevens heeft het een positief effect op de innovatiekracht van de werkgevers; en verder willen we helemaal niet concurreren met China e.d.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
links bedankt
Minimum loon afschaffen? En dan studenten niet laten werken. Dus dan moet de stufi bizar omhoog en dus worden studenten de grootste afhankelijken van het sociale stelsel. Dus dan wordt studeren opeens heel erg links.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
links bedankt
Wat weet een informatica-student van psychologie? Of studeer je dat ook nog eens en ben je daarom zoveel tijd kwijt aan je studie?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:32 schreef McCarthy het volgende:
basis psychologie SB
als je beloont wordt voor luieren dan stimuleert dat niet de arbeidsmoraal
Hij heeft wel een punt hoor. Als je het aantrekkelijk maakt om met weinig inspanning toch een behoorlijke boterham te verdienen, allicht dat dat anntrekkelijk is voor een bepaald deel van de bevlking.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat weet een informatica-student van psychologie? Of studeer je dat ook nog eens en ben je daarom zoveel tijd kwijt aan je studie?
Die gedachte van jou is psychologie van de koude grond. Nergens op gebasseerd behalve op je eigen gedachtekronkels.
Als jij de WW regels kent dan weet je ook dat het een uitermate tijdelijke oplossing is en aan maximum uitkering gebonden is. WAO is ook allang geen vetpot meer.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hij heeft wel een punt hoor. Als je het aantrekkelijk maakt om met weinig inspanning toch een behoorlijke boterham te verdienen, allicht dat dat anntrekkelijk is voor een bepaald deel van de bevlking.
Allemaal waar, dat neemt niet weg dat het voor sommige mensen in bepaalde gevallen toch een bepaalde aantrekkingskracht zal hebben (denk aan als ze een verschrikkelijke hekel aan hun werk hebben; ze eigenlijk niet willen werken maar toch het tweede inkomen nodig hebben voor het dragen van de hypotheek etc.)quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als jij de WW regels kent dan weet je ook dat het een uitermate tijdelijke oplossing is en aan maximum uitkering gebonden is. WAO is ook allang geen vetpot meer.
Mijn vader was enige jaren terug betrokken bij een bedrijf wat failliet ging en had recht op de maximale WW, mooi, lekker luieren toch? Nou nee, want wat de WW uitkeerde was nog niet de helft van zijn voormalige salaris.
We?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:26 schreef McCarthy het volgende:
we hadden al geconstateerd dat de arbeidsmoraal onder de beroepsbevolking ruk is. Waarom zou je ook, een uitkering is veel aantrekkeler in veel gevallen.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
links bedankt
Ja, maar dan nog, WW heeft een zeer beperkte looptijd dus het is gewoon niet haalbaar om maar lekker in de WW te gaan zitten en dan over 1-2-3 jaar je huis te kunnen verkopen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Allemaal waar, dat neemt niet weg dat het voor sommige mensen in bepaalde gevallen toch een bepaalde aantrekkingskracht zal hebben (denk aan als ze een verschrikkelijke hekel aan hun werk hebben; ze eigenlijk niet willen werken maar toch het tweede inkomen nodig hebben voor het dragen van de hypotheek etc.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |