Ook jaquote:Op donderdag 28 juli 2005 10:55 schreef ranja het volgende:
[..]
en hou harder het geluid staat hoe beter je het hoort en hoe beter de film wordt
Daar ben ik het volledig mee eens en ik heb vaak het idee dat veel users die vooral jaren 90-00 stemmers zijn nooit echt de moeite hebben genomen ook oudere films te zien. En dan heb ik het niet over sporadisch 1 of 2 keer een oude film gezien te hebben, maar echt de moeite hebben genomen een redelijk aantal verschillende soorten klassiekers gezien te hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:16 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik ben echter wel van mening dat als je jezelf een filmliefhebber noemt, je ook de moeite moet nemen om de klassiekers daadwerkelijk een keer te gaan bekijken. Pas dan mag je ze afwijzen, zoals mijn voorkeur niet meteen uitgaat naar bovenstaande films.
Wacht maar op mijn lijstjequote:Op woensdag 27 juli 2005 15:41 schreef Sukh het volgende:
Waar zijn de bollywood films?
tja zonder beeld en geluid zou er weinig van de film over komen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laten we het niet over geluid en beeld hebben....als er IETS belangrijk is bij een film is dat het wel.
Zou ik niet doen, gewoon kijken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Pappilon zit ik nog over te twijfelen...
En voor die klassiekers moet je echt nog op zoek op een bovenste plank ergens achterin de videotheek. Het is een beetje als die scene uit Ghost World waarin een man probeert Fellini's 8 1/2 te huren en de jongen achter de kassa met 9 1/2 weeks aan komt zetten.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:54 schreef ranja het volgende:
Trouwens, wat is de invloed van de media (lees: tv) hierop? Bij muziek heb je reglmatig oldies programmas zoals de top 2000 en arbeidsvitaminen (of een variant daar op)...
bij films...
wanneer komt een Gone with the wind op tv? Of een Casablanca? Rebel without a cause? Nee, liever 6x per jaar Die Hard en Terminator. Als je oude films wilt zien zul je die op dvd moeten kijken, hetzij gehuurd hetzij gekocht. Ik zou een hoop meer 'klassiekers' kijken als die op tv zouden komen. Ok, ook recentere films mogen niet vergeten worden (zo als laatst PI en 200 cigarettes, die eerste zou ik nooit gezien hebben als die niet op tv was geweest, die 2e kende ik het bestaan niet eens van ondanks de cast) maar wat meer afwisseling zou wel leuk zijn.
Zo had Net 5 een jaar ofzo geleden een paar weken steeds een oude horrorfilm (oa Dracula, The mummy, Creature of the black lagoon) laat op de avond. Daar heb ik veel aan gehad (nou is horror natuurlijk wel een genre voor mij maar zonder de tv had ik een hele hoop niet zelf uitgezocht om te gaan zien).
Gelukkig bestaat er nog zoiets als de betere Videotheek (Cinematheek bijv.)quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En voor die klassiekers moet je echt nog op zoek op een bovenste plank ergens achterin de videotheek. Het is een beetje als die scene uit Ghost World waarin een man probeert Fellini's 8 1/2 te huren en de jongen achter de kassa met 9 1/2 weeks aan komt zetten.
Daarom is het dus ook helemaal niet raar, dat de gemiddelde Fok!er meer recente films dan oude films in zijn lijstje heeft staan.
Viel me ook al op ja... er wordt wat heen en weer gelult over de magere inhoud van veel films van nu en "plops" er staat weer een lijstje met LotR, shawshank en fightclub tussenquote:Op donderdag 28 juli 2005 10:47 schreef ranja het volgende:
Overigens briljant dat er tijdens de discussie alleen maar jaren 90 lijstjes worden gepost
Ik vind pappilon eerlijk gezegd minstens zo goed als die gedoodverfde shawshank redemption, al is het maar vanwege de combi Hoffman-McQueen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Taxi driver heb ik gezienPappilon zit ik nog over te twijfelen...
quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:41 schreef Sukh het volgende:
Waar zijn de bollywood films?
briljante scene inderdaadquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het is een beetje als die scene uit Ghost World waarin een man probeert Fellini's 8 1/2 te huren en de jongen achter de kassa met 9 1/2 weeks aan komt zetten.
Tja, dat is niet echt een overtuigend argument aangezien Shawshenk Redemption niet echt een favoriet van me isquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:21 schreef kamagurka het volgende:
Ik vind pappilon eerlijk gezegd minstens zo goed als die gedoodverfde shawshank redemption, al is het maar vanwege de combi Hoffman-McQueen.
Maar je hebt al beeld en geluid bij mono en zwart/wit en dat kan net zo mooi zijn als kleur en DTS, maar goed, daar zullen velen het ook wel weer niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Laten we het niet over geluid en beeld hebben....als er IETS belangrijk is bij een film is dat het wel.
wordt dat plaatje van Elisa mooier als het in kleur is? waarom heb je het in zwart wit?quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Idd, van alle GROOTS gebrachte films van de afgelopen 6/7 jaar is er maar een summier gedeelte ook echt blijven hangen bij mij. Het is meestal het ene oog in en het andere meteen weer uitquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:02 schreef Hare het volgende:
Tegenovergesteld: Bij de users die wel die oude films in hun lijstje hebben staan heb ik veel meer het idee dat zij nog wel de huidige cinema in de gaten houden, en zo nu en dan echt wel eens een goed filmpje ertussenuit pikken. (onderwijl natuurlijk wel heel duidelijk merkend dat het vaak niet zo veel meer is wat wordt uitgebracht: gister nog aan levende lijven ondervonden: Naar War of the Worlds geweest, maar OMG! kan het nog slechter???)
Tsja, dat kan ik niet weten natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja, dat is niet echt een overtuigend argument aangezien Shawshenk Redemption niet echt een favoriet van me isBen niet zo van de gevangenis films (Alcatraz doet me bv ook weinig) maar de gids was wel lyrisch.
Door wie wordt het overgewaardeerd dan? Okay, een paar leipe Hindoestanen in Den Haag kijken wel eens een Bollywoodje, maar voor de rest is er in Nederland nauwelijks waardering voor het genre, laat staan overwaardering.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:25 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Sorry, maar die worden wat mij betreft echt overgewaardeerd. Het blijft toch bagger.
![]()
Hé!quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Idd, van alle GROOTS gebrachte films van de afgelopen 6/7 jaar is er maar een summier gedeelte ook echt blijven hangen bij mij. Het is meestal het ene oog in en het andere meteen weer uit
Vooral die stroom sfx-troep zoals I, robot, minority report, WotW, planet of the apes, x-men, hulk, starwars prequels, pearl harbor, paycheck, mission impossibles, troy, alexander...en ik kan gemakkelijk nog even doorgaan, wat een geldverspilling is dat eigenlijk! Zonde om zoveel geld aan evidente troep uit te geven die eigenlijk de moeite van het bekijken niet waard is
Je vergeet dat die films dat geld allemaal weer terugverdiend hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:35 schreef kamagurka het volgende:
...
en ik kan gemakkelijk nog even doorgaan, wat een geldverspilling is dat eigenlijk! Zonde om zoveel geld aan evidente troep uit te geven die eigenlijk de moeite van het bekijken niet waard is
Nee hoor. Het doel van elke filmmaker is in de Fok! Film Top 100 terecht te komenquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:02 schreef Sokolsky het volgende:
Neem bijvoorbeeld zo'n boutfilm als Pearl Harbor. Heeft 135 miljoen gekost, is overal afgekraakt, maar heeft wel 200 miljoen opgebracht. Dan is het doel van de makers toch verwezenlijkt?
Ik dacht dat het voor bijv. studenten wel lekker "camp" is, Bollywood.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Door wie wordt het overgewaardeerd dan? Okay, een paar leipe Hindoestanen in Den Haag kijken wel eens een Bollywoodje, maar voor de rest is er in Nederland nauwelijks waardering voor het genre, laat staan overwaardering.
Ik vond the x-men echt helemaal niks, maar ik vond die strips ook altijd al crap. Geef mij spiderman maarquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:57 schreef Hare het volgende:
[..]
Hé!X-men en X2 waren en zijn dus echt wel goede films. De rest idd zware tegenvallers.
Oh, dat zou kunnen. Ik ben al jaren geen student meerquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:08 schreef Sasandra het volgende:
[..]
Ik dacht dat het voor bijv. studenten wel lekker "camp" is, Bollywood.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |