quote:The documents and photographs confirm that Jean Charles was not carrying any bags, and was wearing a denim jacket, not a bulky winter coat, as had previously been claimed.
quote:He was behaving normally, and did not vault the barriers, even stopping to pick up a free newspaper.
quote:A document describes CCTV footage, which shows Mr de Menezes entered Stockwell station at a "normal walking pace" and descended slowly on an escalator.
En dit is volledig buiten alle proporties:quote:"He immediately stood up and advanced towards me and the CO19 officers. I grabbed the male in the denim jacket by wrapping both my arms around his torso, pinning his arms to his side.
"I then pushed him back on to the seat where he had been previously sitting. I then heard a gun shot very close to my left ear and was dragged away onto the floor of the carriage."
meerquote:The report also said a post mortem examination showed Mr de Menezes was shot seven times in the head and once in the shoulder, but three other bullets missed, with the casings left lying in the tube carriage.
Leugen: hij droeg een spijkerjackquote:Police said their suspicions were raised because Mr Menezes was wearing a padded jacket in warm weather, which could have been concealing a bomb belt.
Leugen: Hij was niet aangesproken, hij sprong niet over het poortje, hij rende nietquote:Police said Mr Menezes was ordered to stop but he fled into the underground, jumping over a ticket barrier.
Leugen: Volgens de politie hadden ze geen keus toen hij de trein inrende, in werkelijkheid was De Menezes rustig in de trein gaan zittenquote:Police say they had no option but to shoot him in the head because if he had had a bomb, it could still have been detonated while he lay on the floor.
Leugen: Het CCTV systeem werkte prima en er zijn opnames.quote:The police claimed that the CCTV system at Stockwell Station was out of order.
ik dacht dat men geen beelden had van de arrestatie zelf, omdat de banden (van de camera's op het perron) de dag ervoor zouden zijn weggehaald. Al moet ik toegeven dat het hen goed uitkomt dat men net daar nieuwe banden vergeten te steken heeft. We hebben bij Abu Graib gezien wat voor effect beelden (of het nu om foto's of film gaat) kunnen hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Leugen: Het CCTV systeem werkte prima en er zijn opnames.
Tenzij het middel erger is dan de kwaal.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:30 schreef desiredbard het volgende:
Inderdaad, voorkomen is beter dan genezen.....
Dat had niet kunnen gebeuren aangezien de goede man ongewapend was en niets met een terroristische actie had te maken. Het is een té makkelijk excuus om te doen alsof men op deze manier een potentiële aanslag heeft weten te voorkomen.quote:Ik had iedereen wel eens willen horen als er 10 mensen opgeblazen waren en de politie had niets gedaan
Dat de agenten zenuwachtig waren moet niet als excus dienen om iemand zonder bewijs van zijn leven te beroven....quote:Op dinsdag 27 september 2005 13:35 schreef desiredbard het volgende:
Goh en ik heb hier geluidsopnames van mensen die zeiden dat ie wel degelijk rende...
Dat ie door een aantal agenten tegen de grond gewerkt werd en dat er een aantal schoten klonken?
Rende hij nou wel of niet?
Lastig hoor ... ik ga er vanuit dat de politie niet voor niets geschoten heeft
eenschquote:Op dinsdag 27 september 2005 15:11 schreef Stratos het volgende:
Yeps de politie deed gewoon hun werk, een overmeesterde Braziliaan een aantal kogels door zijn hoofd schieten.
Maar de kans dat je met eerst schieten dan vragen stellen een aanslag voorkomt is te klein om het te rechtvaardigen. Jouw instelling zorgt voor een samenleving die verdeelt is in een groep verdachten (burgers) en een groep/elite die alle controle heeft en zichzelf tot in de puntjes kan beschermen waardoor de problemen van burgers niet voor hen gelden.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef desiredbard het volgende:
Ik niet
Jammer foutje...maar liever een onschuldig slachtoffer dan 10 of meer
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef desiredbard het volgende:
Ik niet
Jammer foutje...maar liever een onschuldig slachtoffer dan 10 of meer
Dan doe je de job waarvoor je zelf hebt gekozen en maak je een keuze. En wanneer die keuze een blunder van jewelste blijkt te zijn, draag je daar de gevolgen van en ga je niet zeuren over "Ja, maar wat als...." en ga je al helemaal geen bewijzen vervalsen om jezelf in te dekken, want dan ben je geen haar beter dan degenen waarop je "jaagt".quote:Op woensdag 28 september 2005 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Wel wat doe je dan he?
1. Deze braziliaan leek in de verste verte niet op de terrorist die ze aan het schaduwen waren, hij woonde slechts in hetzelfde gebouw.quote:Op woensdag 28 september 2005 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Vrijheid en democratie
Laten we het even over vrijheid hebben want met de parlementaire democratie in Nederland.... zodra de politici gekozen zijn, blijken ze hun propaganda toch echt niet na te leven
Ik wil in de de trein of metro kunnen zitten zonder dat ik me zorge hoef te maken of ik de reis ga overleven.
Dan maak je je keuze en draai je op voor de eventuele fouten die je hebt gemaakt, en die er in dit geval zeker veel zijn gemaakt. In plaats van dat je probeert de zaak in de doofpot te stoppen door allerlei leugens de wereld in te helpenquote:Op woensdag 28 september 2005 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Ja makkelijke keuze hoor
als jij moet kiezen tusssen
a) 1 onschuldige dode (sterk vemoeden dat het een terrorist is)
b) 10 onschuldige doden (inclusief schuldige terrorist)
wat is jouw keuze?
We laten de keuze (c) geen slachtoffers even weg ... jij hebt je vinger aan de trekker en deze man is volgens jouw informatie een terrorist. Zover jij weet als jij de trekker niet overhaalt gaan er op het volgende station een bom af?
Wel wat doe je dan he?
Jij bent nog steeds in de waan dat je 'echte' terroristen tegen kunt houden met camera's, meer politie? Moeten we straks allemaal een body-search ondergaan voordat we het openbare leven ingaan?quote:Op woensdag 28 september 2005 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Vrijheid en democratie
Laten we het even over vrijheid hebben want met de parlementaire democratie in Nederland.... zodra de politici gekozen zijn, blijken ze hun propaganda toch echt niet na te leven
Ik wil in de de trein of metro kunnen zitten zonder dat ik me zorge hoef te maken of ik de reis ga overleven. Zonder dat mijn vrouw lastiggevallen wordt omdat een rok tot net boven de knie aan heeft, Dat er geen pamfletten rondgaan waarin opgeroepen wordt homosexuelen van flatgebouwen te gooien. Mijn mening kan hebben zonder bespuugd met ketchup besmeerd met stront begooid of als een "varken/westerse hond" afgeslacht te worden.
Het is nogmaals sneu voor de familie van die braziliaan, foutjes worden gemaakt, het is in dit geval 1 dode tov 10. Jammer maar dat is waar multikul toe geleid heeft. De engelse bevolking zal echt niet gemakkelijk in het openbaar vervoer zitten. Het feit dat de politie iemand afschiet maakt dat ook niet echt beter, maar er wordt in iedergeval iets gedaan
En betreffende vragen stellen: och we weten wat mohammedje beantwoord heeft.
Het heeft wel het gevolg dat iedereen weet dat een politiebevel niet opvolgen leid tot een gewichtstoename van 10 gram (lood).
Die verdeelde samenleving....dat is toch al jaren zo
Nee hoor treurig wat er gebeurd is maar politie en justitie moeten nu even de rangen sluiten, hoe verkeerd dat ook mag zijn, anders speel je echte terroristen weer lekker in de kaart.
Misschien wil je niet dat'ie een bom laat ontploffen?quote:Op zondag 24 juli 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Ook als die man een terrorist zou zijn lijkt mij beter dat je hem in zijn been schiet en hem levend arresteerd zodat vervolgens veel meer terreurdaders gearresteerd kunnen worden.
tegenwoordig is sorry genoegquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:37 schreef JorgeCampos het volgende:
het blijft de blunder van het jaar tot nu toe.
het is echt ontzettend treurig dat politiechef Blair niet is opgestapt toen duidelijk werd hoe zwaar zijn agenten hier de mist ingingen.![]()
Volgens mij is hij zelfs naar de familie geweest van hem. sorry gezegd en weer terug...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:43 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
tegenwoordig is sorry genoegdat bewijst zich maar weer keer op keer. Heeft hij dat trouwens wel al gedaan, excuses aangeboden?
Zucht......quote:Op maandag 6 februari 2006 01:38 schreef Castlevania het volgende:
2 dingen
hij bleek illegaal in het land te zijn
ze volgden hem omdat hij uit een drugspand kwam
hij was geen terrorist nee, maar het was ook geen zuivere jongen
Nu is het al een drugspand geworden?quote:Op maandag 6 februari 2006 01:38 schreef Castlevania het volgende:
2 dingen
Illegaal? Hij werkte, hij had gedoe gehad met de ambassade.quote:Op maandag 6 februari 2006 01:38 schreef Castlevania het volgende:
2 dingen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |