abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29138740
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:00 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Mja en die militairen van in Irak worden wel vervolgd.. lekker gaar. Die zouden ze ook niet mogen vervolgen, vind ik.
De militairen worden ook niet vervolgd, de aanklacht tegen Eric.O was hopelijk een eenmalige misser.
Bovendien is een oorlogssituatie niet verhgelijkbaar met deze , daar gelden speciale regels.

Het zal niet lang duren voordat ook voor dit soort situaties als in Londen een apart protocol wordt opgesteld, met speciale regels, nu doet iedereen nog maar wat als leidinggevende.
Yeah baby Yeah!
pi_29138747
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:00 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Mja en die militairen van in Irak worden wel vervolgd.. lekker gaar. Die zouden ze ook niet mogen vervolgen, vind ik.
Welkom in Nederland.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29138823
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je gaat rennen als er gewapende mannen op je afkomen. Ik vraag me af of ze kenbaar gemaakt hebben dat ze van de politie waren.
Dat is een zeer relevante vraag natuurlijk, maar de andere reden die je aanstipt is natuurlijk ook dwaas...

Heb jij ooit gewapende mannen in een drukke metropool out of the blue achter jou aan zien rennen?

Hij heeft de situatie compleet verkeerd ingeschat (net als de politie natuurlij bleek later) en wat toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en handelde ook nog eens exact verkeerd door het op een lopen te zetten.

Bovendien is het een conclusie die wij als buitenstaanders kunnen trekken, maar heeft misschienen helemaal geen parten gespeeld bij de omgekomen man of heeft hij nog geroepen dat hij werd achtervolgd door gewapende mannen die het op hem gemunt hadden en hij niet kon zien dat het autoriteiten waren?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:10:40 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_29138933
wat mij nou opvalt:

Stel het was een terrorist met een bom, dan heeft de politie toch wel heel erg gefaald.
Dan hadden ze hem buiten het metrostation al door zijn hoofd moeten schieten, ipv van toen ie al in de trein was.. wat als ie een bom had gehad?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:12:42 #155
6941 APK
Factual, I think.
pi_29138996
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:06 schreef Elgigante het volgende:

Hij heeft de situatie compleet verkeerd ingeschat (net als de politie natuurlij bleek later) en wat toevallig op de verkeerde plaats op het verkeerde moment en handelde ook nog eens exact verkeerd door het op een lopen te zetten.
Hij was een aantal weken eerder in de metro overvallen, dat zal ook meegespeeld hebben denk ik.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:13:28 #156
6941 APK
Factual, I think.
pi_29139018
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef Viajero het volgende:
wat mij nou opvalt:

Stel het was een terrorist met een bom, dan heeft de politie toch wel heel erg gefaald.
Dan hadden ze hem buiten het metrostation al door zijn hoofd moeten schieten, ipv van toen ie al in de trein was.. wat als ie een bom had gehad?
Dan hadden ze hem al te pakken moeten nemen voor hij de bus nam....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29139024
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:06 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat is een zeer relevante vraag natuurlijk, maar de andere reden die je aanstipt is natuurlijk ook dwaas...

Heb jij ooit gewapende mannen in een drukke metropool out of the blue achter jou aan zien rennen?
[..]
Nee, juist daarom zou ik misschien maken dat ik weg kwam. Overigens heb ik ook nooit politieagenten in uniform met getrokken pistool achter me aan gehad. Misschien zou ik dan ook wel rennen. Dat zijn echt van die situaties waarvan je van tevoren moeilijk kunt zeggen wat je zou doen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29139030
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:12 schreef APK het volgende:

[..]

Hij was een aantal weken eerder in de metro overvallen, dat zal ook meegespeeld hebben denk ik.
Dat komt er nog eens bij, dus de conclusie dat het een treste samenloop van omstandigheden is wordt alleen maar duidelijker.
Een samenloop die vrijwel nooit voortkomt.
Yeah baby Yeah!
pi_29139066
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:00 schreef Elgigante het volgende:

Ik ga er vooralsnog vanuit dat deze liquideerders gehandeld hebben naar wat zij voor opdrachten meekregen.
Dat is wel de procedure, ja, nu rest de vraag of de procedures correct gevolgd zijn.

Het komt mij niet als moord of liquidatie voor maar wel als een voorbeeld hoe snel iets wat met de beste bedoelingen is opgezet kan ontsporen, onderzoek zal moeten uitwijzen of men naar instructie gehandeld heeft en of dat er fouten zijn gemaakt en wie daarvoor verantwoordelijk is.

Volkomen terecht lijkt mij, als je correct handelt als overheid dan heb je toch niets te verbergen? Als er foutief gehandeld is dan moet ook de verantwoordelijkheid genomen worden om daar (strafrechterlijke) maatregelen tegen te nemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2005 13:16:42 ]
pi_29139118
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:13 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee, juist daarom zou ik misschien maken dat ik weg kwam. Overigens heb ik ook nooit politieagenten in uniform met getrokken pistool achter me aan gehad. Misschien zou ik dan ook wel rennen. Dat zijn echt van die situaties waarvan je van tevoren moeilijk kunt zeggen wat je zou doen.
Ik ook niet gelukkig, maar ik zou (waarschijnlijk net als jij) ook niet exact weten hoe ik in dergelijke mstandigheden zou handelen, misschien stapel ik ook verkeerde afweging op verkeerde afweging met hetzelfde resultaat.
Maar dat er excuses volgen aan de nabestaanden lijkt me evident, dit is gewoon een jammerlijke misser met dodelijke afloop (genomen in landsbelang), dus misschien is financiele compensatie óók gerechtvaardigd.
Aan de overheid de taak om burgers goed voor te bereiden om dergelijke situaties.
Yeah baby Yeah!
pi_29139179
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is wel de procedure, ja, nu rest de vraag of de procedures correct gevolgd zijn.

Het komt mij niet als moord of liquidatie voor maar wel als een voorbeeld hoe snel iets wat met de beste bedoelingen is opgezet kan ontsporen, onderzoek zal moeten uitwijzen of men naar instructie gehandeld heeft en of dat er fouten zijn gemaakt en wie daarvoor verantwoordelijk is.

Volkomen terecht lijkt mij, als je correct handelt als overheid dan heb je toch niets te verbergen? Als er foutief gehandeld is dan moet ook de verantwoordelijkheid genomen worden om daar (strafrechterlijke) maatregelen tegen te nemen.
We zijn er nu allemaal getuige van, hoe dun die scheidslijn is, heel beangstigend voor sommigen, maar hopelijk beseft men ook de ernst van de situatie en wat dergelijke zaken met andere betrokkenen doen.
Als men buitenproportioneel gehandeld heeft en er sprake is van een duidelijke verkeerde inschatting of actie moeten daar consequenties aan hangen vind ik.

Laatste zin: daar conformeer ik me geheel aan..
Yeah baby Yeah!
pi_29139508
Wat als deze jongen wel een bom gehad had en de kans het te detoneren en de politie had de kans laten lopen om hem neer te schieten.
Laten we nietvergeten dat de goser zich ophield in een pand dat onder surveillance lag, op een warme dag een dikke ruime jas aan haad en dat na 2 aanslagen de politie waarscheinlijk ook wat gespannen reageerd.

Bovendien waarom stopte de jongen niet toen hem dat gecommandeerd werd?

Treurig...maar eigen schuld dikke bult....
Ze hebben koste wat het kost proberen te voorkomen dat die jongen een bom tot explosie proeerde te brengen daar hij zich verdacht gedroeg en erop gekleed was
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_29140724
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:55 schreef APK het volgende:

[..]

Beschermen tegen een braziliaanse electromonteur die toevallig in hetzelfde flatgebouw woont als een paar verdachten?
Het verleden voorspellen is helemaal niet moeilijk he?
pi_29141055
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het verleden voorspellen is helemaal niet moeilijk he?
Dat is de meest relevante opmerking van vandaag HiZ..
Yeah baby Yeah!
pi_29147705
Als je het verhaal hoort: die jongen is in elkaar geslagen en ziet dan een paar gewone mannen op hem afkomen en vlucht datis begrijpelijk. Maar als ze duidelijk hebben geroepen dat ze van de politie zijn, dan kun je weer een andere kant op. Volgens mij is het hele probleem de kogels, daar zouden ze iets anders voor moeten gebruiken (maar wat?).
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:25:32 #166
9713 Eightball
In control.
pi_29147819
verkeerde topic
pi_30942728
quote:
Woman arrested over Menezes leak

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4280238.stm

A woman has been arrested over the leak of findings about the fatal police shooting of Brazilian Jean Charles de Menezes on the Tube, it has emerged.

The 43-year-old was arrested at one of a number of London addresses searched.

The Independent Police Complaints Commission (IPCC) leak prompted claims police had covered up details of the shooting at Stockwell station in July.

No details were given on the grounds for Wednesday's arrest. The woman was later released on police bail.

Electrician Mr Menezes was shot by police on 22 July - the day after several failed bomb attempts - when he was mistaken for one of the bombing suspects.

Search warrants

The leak is being investigated by Leicestershire Police after ITV News ran details of the IPCC inquiry into the shooting.

A police statement said: "On Wednesday 21 September, Leicestershire Constabulary, supported by officers from the City of London Police, executed a number of search warrants at addresses in the London area.

"A 43-year-old woman was arrested at one of the London addresses and later released on bail pending further inquiries."

The leaked information contradicted much of what had previously been thought about Mr Menezes' death and led his family to demand the resignation of Metropolitan Police chief Sir Ian Blair.

Scotland Yard was quoted as saying that Mr Menezes' "clothing and demeanour" added to suspicions that he was a suspected suicide bomber.

However, the leaked documents and photographs show the body of Mr Menezes, on the Tube where he was shot dead by police, wearing a denim jacket - not a bulky one as previously described.

At the end of August, the IPCC announced an inquiry into how the documents were leaked, led by former Chief Inspector of Constabulary for Scotland Bill Taylor.
Er worden dus gewoon handjes boven het hoofd van 'Metropolitan Police chief Sir Ian Blair' gehouden

Lies, lies & lies
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
  maandag 26 september 2005 @ 18:38:45 #168
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30948463
De familie van Sr. Menezes zal deze week afreizen naar London om verhaal te gaan halen.
Of het veel uit zal halen weet ik niet. Ze zullen oa spreken met politie ambtenaren en met leden van het parlement.

De Familie van Menezes is arm, had geen geld etc etc. De Braziliaanse regering steunt hen nu financieel plus enkele particulieren die geld willen steken in dit gebeuren.
Media show op komst dus deze week in Brazilie.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_30969163
Ach het is heel makkelijk
De politie zei stop... deze man vluchtte, hij was gevolgd vanuit een buurt die men in de gaten hield.

Zijn familie moet niet zeiken
Hij moet (kan) niet zeiken

Hij had niet moeten gaan rennen....

Niks excuses maar de politie in Brazilie....Hij was in Engeland
waar het motto is
Je stopt..of je wordt gepopt
pi_30969563
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:38 schreef desiredbard het volgende:
De politie zei stop... deze man vluchtte, hij was gevolgd vanuit een buurt die men in de gaten hield.

Zijn familie moet niet zeiken
Hij moet (kan) niet zeiken

Niks excuses maar de politie in Brazilie....Hij was in Engeland
waar het motto is
Je stopt..of je wordt gepopt
Kijk of je ook zo hard schreeuwd dat het terecht is als het familie is!

Verder het was GEEN terrorist, was het wel een terorist geweest dan had hij kans genoeg gehad om zichzelf op te blazen voordat de politie hem op de grond werkte en DAARNA pas de kogels in zn hoofd schoot.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_30969777
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[..]
Herhaal nog maar eens de leugens die de politie vertelde. Dat hebben de Britten inmiddels al toegegeven, shit for brains!
pi_30970005
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef McCarthy het volgende:
was die braziliaan nou illigaal in de UK en rende hij daarom als een idioot weg
Hij rende niet weg. Hij had zelfs de tijd om een metrokrantje te nemen.

Als ik de reacties hier lees, dan is het wel duidelijk hoe belangrijk het is om de eerste dag een voor de politie gunstige versie van de feiten te verspreiden.
Hij liep weg van politie, hij had niet betaald, sprong over een poortje, had een dikke jas aan.....
leugen, leugen, leugen, leugen
pi_30970267
quote:
the documents reveal that the original report given by the police and recorded on the coroners report contained many false statements. The reports suggest the police shot Jean Charles de Menezes because they mistakenly identified him as Hussain Osman, and had agreed to shoot him if he ran. Hussain Osman was suspected of having placed a faulty or mock explosive in a train.

The original reports claimed that de Menezes was acting suspiciously, was wearing a padded jacket, and ran when challenged, even vaulting the ticket barriers. However, the leaked documents, which include statements from officers involved in the operation and photographs of the scene, show that he behaved like any other commuter, used his travel pass to enter the station, even picking up a newspaper on his way. He was not challenged by police, and appears to have been unaware of being followed until after he entered the train. Photographic stills show he was only wearing a light denim jacket. It appears that he only ran in order to reach a train that was about to leave the platform.

The leaked document describes CCTV footage, which shows Mr de Menezes entered Stockwell station at a "normal walking pace" and descended slowly on an escalator.

The document said: "At some point near the bottom he is seen to run across the concourse and enter the carriage before sitting in an available seat."

An eye witness, who was sitting opposite de Menezes on the train, is quoted as saying: "Within a few seconds I saw a man coming into the double doors to my left. He was pointing a small black handgun towards a person sitting opposite me. He pointed the gun at the right hand side of the man's head. The gun was within 12 inches of the man's head when the first shot was fired."

This report is considerably different to initial reports that claimed de Menezes tripped as he fled onto the train, before being restrained by pursuing officers and shot. Photographs leaked to ITN appear to corroborate this new witness's report as they clearly show blood on the seat in which de Menezes is said to have been sitting.

Other statements suggest that the Brazilian was seated before being pinned down by a plain-clothed police officer. Plainclothed armed officers had entered the carriage at this point. Several shots were then fired and de Menezes was hit seven times in the head and once in the shoulder. Three further shots missed Mr Menezes.

A community officer's report (one of the leaked documents) confirms that Mr. de Menezes was seated and restrained at the time of being shot:

"I heard shouting which included the word ‘police’ and turned to face the male in the denim jacket.

"He immediately stood up and advanced towards me and the CO19 [the armed unit] officers …I grabbed the male in the denim jacket by wrapping both my arms around his torso, pinning his arms to his side.

"I then pushed him back onto the seat where he had been previously sitting … I then heard a gun shot very close to my left ear and was dragged away onto the floor of the carriage."

The leaked documents confirm that Police had been given permission to shoot if a suspect was non-compliant, having been told that "unusual tactics" may be required and if they "were deployed to intercept a subject and there was an opportunity to challenge, but if the subject was non compliant, a critical shot may be taken." It is thought that when he ran for the train officers felt this was suitable evidence of "non-compliance".

The Independent Police Complaints Commission (IPCC) said its priority was to keep Mr de Menezes family informed and refused to comment on the details of the leak.
De IPCC heeft eveneens verklaard dat ze bij hun onderzoek behoorlijk wat tegenwerking van de politie (ie Iain Blair) hebben ondervonden.

De enige arrestatie in heel de zaak is deze van de vrouw die de feiten openbaar maakte.
pi_30970682
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:51 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Kijk of je ook zo hard schreeuwd dat het terecht is als het familie is!

Verder het was GEEN terrorist, was het wel een terorist geweest dan had hij kans genoeg gehad om zichzelf op te blazen voordat de politie hem op de grond werkte en DAARNA pas de kogels in zn hoofd schoot.
Hij negeerde een politie bevel.....
Politie was wat zenuwwachtig na een aanslag en een aanslagpoging
Voor zover wij weten is hij naar een drukbezettere plek opzoek geweest om zich op te blazen

Triest maar waar gehakt wordt vallen spaanders.

Natuurlijk had ik ook liever gehad dat ze een echte lekgeschoten hadden.
Maar het negeren van een politiebevel, zeker gezien de gebeurtenissen is heel erg stom

En nog steedss vindt ik dat politie waar ook in europa in dit soort gevallen moet schieten.
De man stond onder tereurverdenking.... als ie gestopt was en zijn tas had laten checken was er niets an het handje geweest
pi_30970820
Goh en ik heb hier geluidsopnames van mensen die zeiden dat ie wel degelijk rende...
Dat ie door een aantal agenten tegen de grond gewerkt werd en dat er een aantal schoten klonken?

Rende hij nou wel of niet?
Lastig hoor ... ik ga er vanuit dat de politie niet voor niets geschoten heeft
pi_30972051
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hij negeerde een politie bevel.....
Politie was wat zenuwwachtig na een aanslag en een aanslagpoging
Voor zover wij weten is hij naar een drukbezettere plek opzoek geweest om zich op te blazen

Triest maar waar gehakt wordt vallen spaanders.

Natuurlijk had ik ook liever gehad dat ze een echte lekgeschoten hadden.
Maar het negeren van een politiebevel, zeker gezien de gebeurtenissen is heel erg stom

En nog steedss vindt ik dat politie waar ook in europa in dit soort gevallen moet schieten.
De man stond onder tereurverdenking.... als ie gestopt was en zijn tas had laten checken was er niets an het handje geweest
Volgens ooggetuigen gaf de politie hem juist geen bevel om te stoppen.
pi_30973064
Vreemd dat er dan opnames zijn van andere getuigen op de radiouitzendingen die dag
Mensen die ook getuige waren
Er is zover ik weet een andere getuige die die verhalen niet onderschrijft.

Neemt niet weg dat het triest is voor de familie van die braziliaan...maar de politie deed gewoon hun werk
pi_30973457
Yeps de politie deed gewoon hun werk, een overmeesterde Braziliaan een aantal kogels door zijn hoofd schieten.
pi_30973945
Inderdaad, voorkomen is beter dan genezen.....
Ik had iedereen wel eens willen horen als er 10 mensen opgeblazen waren en de politie had niets gedaan

Bovendien aantal kogels...... volgens die getuige die jij aanhalt was het maar een kogel toch?
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:52:53 #180
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30976366
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:30 schreef desiredbard het volgende:
Ik had iedereen wel eens willen horen als er 10 mensen opgeblazen waren en de politie had niets gedaan

Bovendien aantal kogels...... volgens die getuige die jij aanhalt was het maar een kogel toch?
waar had hij zijn explosieven moeten verstoppen desiredbard? Onder zijn dikke bontjas? Ow wacht die heeft hij niet. In zijn tas? Ow wacht, geen tas.

Deze persoon liep gewoon naar de metro en begon pas te rennen toen bleek dat hij anders zijn metro niet zou halen. Hij is niet over een metropoortje heen gesprongen, hij heeft zelfs nog een krantje gepakt. De politie heeft hem overmeesterd, en na het overmeesteren nog eens een aantal kogels in zijn hoofd en schouder geknald.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:08:54 #181
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30976794
http://www.itv.com/news/index_1677571.html
quote:
The documents and photographs confirm that Jean Charles was not carrying any bags, and was wearing a denim jacket, not a bulky winter coat, as had previously been claimed.
quote:
He was behaving normally, and did not vault the barriers, even stopping to pick up a free newspaper.
quote:
A document describes CCTV footage, which shows Mr de Menezes entered Stockwell station at a "normal walking pace" and descended slowly on an escalator.
quote:
"He immediately stood up and advanced towards me and the CO19 officers. I grabbed the male in the denim jacket by wrapping both my arms around his torso, pinning his arms to his side.

"I then pushed him back on to the seat where he had been previously sitting. I then heard a gun shot very close to my left ear and was dragged away onto the floor of the carriage."
En dit is volledig buiten alle proporties:
quote:
The report also said a post mortem examination showed Mr de Menezes was shot seven times in the head and once in the shoulder, but three other bullets missed, with the casings left lying in the tube carriage.
meer
http://news.independent.co.uk/uk/crime/article306439.ece
http://www.itn.co.uk/news/1677571.html
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:11:27 #182
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30976855
Het volgende heb ik ooit eens een keer op mijn eigen forum gezet met als bron een topic hier op fok, maar kan het niet meer vinden.
quote:
Police said their suspicions were raised because Mr Menezes was wearing a padded jacket in warm weather, which could have been concealing a bomb belt.
Leugen: hij droeg een spijkerjack
quote:
Police said Mr Menezes was ordered to stop but he fled into the underground, jumping over a ticket barrier.
Leugen: Hij was niet aangesproken, hij sprong niet over het poortje, hij rende niet
quote:
Police say they had no option but to shoot him in the head because if he had had a bomb, it could still have been detonated while he lay on the floor.
Leugen: Volgens de politie hadden ze geen keus toen hij de trein inrende, in werkelijkheid was De Menezes rustig in de trein gaan zitten
quote:
The police claimed that the CCTV system at Stockwell Station was out of order.
Leugen: Het CCTV systeem werkte prima en er zijn opnames.
pi_30977297
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:11 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Leugen: Het CCTV systeem werkte prima en er zijn opnames.
ik dacht dat men geen beelden had van de arrestatie zelf, omdat de banden (van de camera's op het perron) de dag ervoor zouden zijn weggehaald. Al moet ik toegeven dat het hen goed uitkomt dat men net daar nieuwe banden vergeten te steken heeft. We hebben bij Abu Graib gezien wat voor effect beelden (of het nu om foto's of film gaat) kunnen hebben.
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:44:04 #184
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_30979574
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:30 schreef desiredbard het volgende:
Tenzij het middel erger is dan de kwaal.
quote:
Dat had niet kunnen gebeuren aangezien de goede man ongewapend was en niets met een terroristische actie had te maken. Het is een té makkelijk excuus om te doen alsof men op deze manier een potentiële aanslag heeft weten te voorkomen.
pi_30996045
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:35 schreef desiredbard het volgende:
Goh en ik heb hier geluidsopnames van mensen die zeiden dat ie wel degelijk rende...
Dat ie door een aantal agenten tegen de grond gewerkt werd en dat er een aantal schoten klonken?

Rende hij nou wel of niet?
Lastig hoor ... ik ga er vanuit dat de politie niet voor niets geschoten heeft
Dat de agenten zenuwachtig waren moet niet als excus dienen om iemand zonder bewijs van zijn leven te beroven....
Ten eerste agenten in BURGER kleding!

En ten tweede Als hij terrorist was had hij zich al lang opgeblazen......Waarom als ze hem op de grond hebben gewerkt schieten ze hem nog steeds neer?? Was gewoon een domme actie van de politie, de leugens die het hoofd van de politie daarna naar buiten bracht moeten ook bestraft worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sapientiea op 28-09-2005 12:37:11 ]
pi_30996090
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:11 schreef Stratos het volgende:
Yeps de politie deed gewoon hun werk, een overmeesterde Braziliaan een aantal kogels door zijn hoofd schieten.
eensch
pi_30999711
Schoolvoorbeeld van waarom je niet mag aannemen dat autoriteiten integer handelen eigenlijk. Ik hoop dat die Brazilianen nog stennis gaan maken
pi_31000258
Ik niet
Jammer foutje...maar liever een onschuldig slachtoffer dan 10 of meer
pi_31001895
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef desiredbard het volgende:
Ik niet
Maar de kans dat je met eerst schieten dan vragen stellen een aanslag voorkomt is te klein om het te rechtvaardigen. Jouw instelling zorgt voor een samenleving die verdeelt is in een groep verdachten (burgers) en een groep/elite die alle controle heeft en zichzelf tot in de puntjes kan beschermen waardoor de problemen van burgers niet voor hen gelden.
Vraag ik me af wat jij verstaat onder vrijheid en democratie?
pi_31003283
Vrijheid en democratie
Laten we het even over vrijheid hebben want met de parlementaire democratie in Nederland.... zodra de politici gekozen zijn, blijken ze hun propaganda toch echt niet na te leven

Ik wil in de de trein of metro kunnen zitten zonder dat ik me zorge hoef te maken of ik de reis ga overleven. Zonder dat mijn vrouw lastiggevallen wordt omdat een rok tot net boven de knie aan heeft, Dat er geen pamfletten rondgaan waarin opgeroepen wordt homosexuelen van flatgebouwen te gooien. Mijn mening kan hebben zonder bespuugd met ketchup besmeerd met stront begooid of als een "varken/westerse hond" afgeslacht te worden.

Het is nogmaals sneu voor de familie van die braziliaan, foutjes worden gemaakt, het is in dit geval 1 dode tov 10. Jammer maar dat is waar multikul toe geleid heeft. De engelse bevolking zal echt niet gemakkelijk in het openbaar vervoer zitten. Het feit dat de politie iemand afschiet maakt dat ook niet echt beter, maar er wordt in iedergeval iets gedaan

En betreffende vragen stellen: och we weten wat mohammedje beantwoord heeft.
Het heeft wel het gevolg dat iedereen weet dat een politiebevel niet opvolgen leid tot een gewichtstoename van 10 gram (lood).

Die verdeelde samenleving....dat is toch al jaren zo

Nee hoor treurig wat er gebeurd is maar politie en justitie moeten nu even de rangen sluiten, hoe verkeerd dat ook mag zijn, anders speel je echte terroristen weer lekker in de kaart.
  woensdag 28 september 2005 @ 17:53:41 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_31003548
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:08 schreef desiredbard het volgende:
Ik niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_31004602
Ja makkelijke keuze hoor
als jij moet kiezen tusssen
a) 1 onschuldige dode (sterk vemoeden dat het een terrorist is)
b) 10 onschuldige doden (inclusief schuldige terrorist)

wat is jouw keuze?
We laten de keuze (c) geen slachtoffers even weg ... jij hebt je vinger aan de trekker en deze man is volgens jouw informatie een terrorist. Zover jij weet als jij de trekker niet overhaalt gaan er op het volgende station een bom af?

Wel wat doe je dan he?
  woensdag 28 september 2005 @ 18:33:55 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_31004838
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Wel wat doe je dan he?
Dan doe je de job waarvoor je zelf hebt gekozen en maak je een keuze. En wanneer die keuze een blunder van jewelste blijkt te zijn, draag je daar de gevolgen van en ga je niet zeuren over "Ja, maar wat als...." en ga je al helemaal geen bewijzen vervalsen om jezelf in te dekken, want dan ben je geen haar beter dan degenen waarop je "jaagt".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_31005004
Zoals al gezegd ik denk dat het op het moment belangrijker is dat politie even eensgezind de rijen sluit. Afgezien van wat jammerende Moslim huilies, zo'n 30 minuten na de dood van het slachtoffer, (voordat bekend was dat ie onschuldig was) over het feit dat de politie het recht had om gericht te schieten, en Blairs antwoord dat dat inderdaad het geval was en dat ze dat maar te accepteren hadden, zijn er ook geen aanslagen meer geweest
  woensdag 28 september 2005 @ 20:21:14 #195
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31008606
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Vrijheid en democratie
Laten we het even over vrijheid hebben want met de parlementaire democratie in Nederland.... zodra de politici gekozen zijn, blijken ze hun propaganda toch echt niet na te leven

Ik wil in de de trein of metro kunnen zitten zonder dat ik me zorge hoef te maken of ik de reis ga overleven.
1. Deze braziliaan leek in de verste verte niet op de terrorist die ze aan het schaduwen waren, hij woonde slechts in hetzelfde gebouw.
2. Deze braziliaan is niet op de vlucht geslagen, is gewoon in de metro gaan zitten en had zelfs tijd om een krantje te pakken
3. Deze braziliaan heeft totaal niets met terrorisme te maken gehad
4. Hij had gewoon een spijkerjasje en spijkerbroek aan, geen tas op zijn rug, dus nergens een bom te bekennen en die kon hij ook niet verbergen.
5. Meneer is niet op de vlucht geslagen voor de politie.

Deze 5 punten in ogenschouw genomen zou ik me druk maken als ik jou was in de samenleving die jij graag ziet. Want je zou die morgen maar de metro of de trein moeten hebben desiredbard, en vervolgens worden 7 kogels door je hoofd heengepompd.

Dus DAN zou ik me idd zorgen gaan maken of ik de reis met die metro of trein zou overleven. En die zorgen hoef je je dan niet om terroristen te maken, maar om je eigen politie.
  woensdag 28 september 2005 @ 20:24:14 #196
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31008695
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:26 schreef desiredbard het volgende:
Ja makkelijke keuze hoor
als jij moet kiezen tusssen
a) 1 onschuldige dode (sterk vemoeden dat het een terrorist is)
b) 10 onschuldige doden (inclusief schuldige terrorist)

wat is jouw keuze?
We laten de keuze (c) geen slachtoffers even weg ... jij hebt je vinger aan de trekker en deze man is volgens jouw informatie een terrorist. Zover jij weet als jij de trekker niet overhaalt gaan er op het volgende station een bom af?

Wel wat doe je dan he?
Dan maak je je keuze en draai je op voor de eventuele fouten die je hebt gemaakt, en die er in dit geval zeker veel zijn gemaakt. In plaats van dat je probeert de zaak in de doofpot te stoppen door allerlei leugens de wereld in te helpen

En wat noem jij een sterk vermoeden? Dat de persoon in hetzelfde flatgebouw woont als de verdachte?
pi_31208892
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:45 schreef desiredbard het volgende:
Vrijheid en democratie

Ik wil in de de trein of metro kunnen zitten zonder dat ik me zorge hoef te maken of ik de reis ga overleven. Zonder dat mijn vrouw lastiggevallen wordt omdat een rok tot net boven de knie aan heeft, Dat er geen pamfletten rondgaan waarin opgeroepen wordt homosexuelen van flatgebouwen te gooien. Mijn mening kan hebben zonder bespuugd met ketchup besmeerd met stront begooid of als een "varken/westerse hond" afgeslacht te worden.

Het is nogmaals sneu voor de familie van die braziliaan, foutjes worden gemaakt, het is in dit geval 1 dode tov 10. Jammer maar dat is waar multikul toe geleid heeft. De engelse bevolking zal echt niet gemakkelijk in het openbaar vervoer zitten. Het feit dat de politie iemand afschiet maakt dat ook niet echt beter, maar er wordt in iedergeval iets gedaan

En betreffende vragen stellen: och we weten wat mohammedje beantwoord heeft.
Het heeft wel het gevolg dat iedereen weet dat een politiebevel niet opvolgen leid tot een gewichtstoename van 10 gram (lood).

Die verdeelde samenleving....dat is toch al jaren zo

Nee hoor treurig wat er gebeurd is maar politie en justitie moeten nu even de rangen sluiten, hoe verkeerd dat ook mag zijn, anders speel je echte terroristen weer lekker in de kaart.
Jij bent nog steeds in de waan dat je 'echte' terroristen tegen kunt houden met camera's, meer politie? Moeten we straks allemaal een body-search ondergaan voordat we het openbare leven ingaan?

Een week na de aanslagen in Londen hadden er weer 4 bommen af kunnen gaan, gelukkig werkten ze niet. Heel de stad was vol met politie en veiligheidsdiensten die dit moesten voorkomen en toch lukte het!

Het is maar goed dat de 'echte' terroristen niet echt de hersenen hebben om een aanslag te plegen die echt veel slachtoffers maakt.

En iemand die bereidt is te sterven en zichzelf op te blazen houdt je ook niet tegen, misschien moeten we onze handen eens in onze eigen boezem steken en onszelf afvragen waarom we deze problemen echt hebben.
pi_31210105
Idd, het wordt ook wel tijd.

pi_31216227
quote:
Op zondag 24 juli 2005 15:00 schreef Stratos het volgende:
Ook als die man een terrorist zou zijn lijkt mij beter dat je hem in zijn been schiet en hem levend arresteerd zodat vervolgens veel meer terreurdaders gearresteerd kunnen worden.
Misschien wil je niet dat'ie een bom laat ontploffen?

Het is niet voor de lol dat agenten daar de opdracht hebben gekregen om in zo'n geval op het hoofd te schieten, en vaak genoeg om het zeker te weten.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_31248313
het blijft de blunder van het jaar tot nu toe.
het is echt ontzettend treurig dat politiechef Blair niet is opgestapt toen duidelijk werd hoe zwaar zijn agenten hier de mist ingingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')