Nope, men grijpt te snel naar de overheid en zoekt een zondebok voor het eigen falen.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het lijkt er af en toe niet op in de Westerse samenleving.
Ontwaar ik daar een calvinistisch trekje a la 'wij zijn allemaal zondaars' ?quote:Op maandag 25 juli 2005 16:31 schreef Elgigante het volgende:
Nope, men grijpt te snel naar de overheid en zoekt een zondebok voor het eigen falen.
Maar we zijn allemaal hypocriet he, de ontkenners zijn het ergst.
Zou kunnen....quote:Op maandag 25 juli 2005 16:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ontwaar ik daar een calvinistisch trekje a la 'wij zijn allemaal zondaars' ?![]()
En terecht ook. Je wilt je economie niet blootstellen aan de grillen van een aantal islamitische of anderszins anti-westerse dictators.quote:Op maandag 25 juli 2005 15:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Een prijskwestie he plus het feit dat men niet afhankelijk wil zijn van...
Had je dit ook geroepen als het slachtoffer wel een terrorist was geweest?quote:Op maandag 25 juli 2005 18:58 schreef BaajGuardian het volgende:
dit was gewoon brute moord , niet goed te praten met wat voor smoesje dan ook , die agenten moeten worden berecht , ik zeg levenslang voor moord met voorbedachte rade x5 voor het aantal schoten.
opruimen dat tuig , achter de tralies ermee
Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit dat er nog maar zeer kort geleden tientallen onschuldige britten zijn omgekomen door toedoen van terroristen. En dat er dus een gespannen situatie heerst in Londen, en het dus niet slim is om te vluchten voor lui met machinegeweren. Of dacht je dat er dagelijks criminelen met machinegeweren vrij door Londen heenrennen?quote:Op maandag 25 juli 2005 19:10 schreef BaajGuardian het volgende:
het was Duidelijk geen terrorist , of ben je Altijd eerst een mogelijk Terrorist en dan pas als het tegendeel bewezen is onschuldig?
idiote mentaliteit dan hoor..
oh wacht , maar jij hebt het ook zo moeilijk in jou luie stoel hey
als ik 3 normaal geklede figuren met machine geweren op me af zie rennen ga ik ook rennen
ben je echt een schaap als je dan stil blijft staan
ik heb echt een 1940 gevoel hierbij , OBEY OR DIE
Dat mag in een democratie geen vrijbrief zijn voor executies, dat was dit niet maar zo simpel als jij het voorstelt is ook weer niet.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:17 schreef Jalu het volgende:
Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit dat er nog maar zeer kort geleden tientallen onschuldige britten zijn omgekomen door toedoen van terroristen. En dat er dus een gespannen situatie heerst in Londen, en het dus niet slim is om te vluchten voor lui met machinegeweren. Of dacht je dat er dagelijks criminelen met machinegeweren vrij door Londen heenrennen?
Hier wordt in de media ook zo op gehamerd ... alleen het woordje 'slachtoffer' moet 'verdachte' zijnquote:Op maandag 25 juli 2005 19:05 schreef Jalu het volgende:
Had je dit ook geroepen als het slachtoffer wel een terrorist was geweest?
Inderdaad. In een klimaat gevuld met angst en paranoia en waar iedereen voor iedereen bang wordt gemaakt, is het erg normaal om rustig te blijven staan wanneer er een troepje niet ge-identificeerde schreeuwende kale mannen met geweren op je komt afrennen. De doorsnee burger blijft in zo'n geval ijzig kalm staan en neemt zelf een fotootje van zo'n toch wel aparte gebeurtenis.quote:Op maandag 25 juli 2005 19:17 schreef Jalu het volgende:
[..]
Je gaat wel erg gemakkelijk voorbij aan het feit dat er nog maar zeer kort geleden tientallen onschuldige britten zijn omgekomen door toedoen van terroristen. En dat er dus een gespannen situatie heerst in Londen, en het dus niet slim is om te vluchten voor lui met machinegeweren. Of dacht je dat er dagelijks criminelen met machinegeweren vrij door Londen heenrennen?
Brazilie is geen westers land en heeft geen Westerse cultuur. Het is een Zuid-Amerikaans land met de Latijns-Amerikaanse cultuur.quote:Op maandag 25 juli 2005 16:08 schreef Pimk het volgende:
[..]
Jammer, omdat Brazilie een arm land is, is het het enige Westerse land waar geen Moslims wonen. Dat nu juist een immigrant uit Brazilie met een Moslimfundamentalist wordt verward.
Het resultaat is dan ook bekendquote:Op maandag 25 juli 2005 22:15 schreef dancemacabre het volgende:
Je verwacht toch niet dat de puttas ingleses protugees gaan brabbelen
Betwijfel of er uberhaupt veel woorden zijn gewisseld.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:13 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik denk dat er hier wat problemen met de taal zijn geweest, Brazilianen kunnen vaak geen woord Engels
Alsof iemand die bereid is zichzelf op te blazen nu opeens wel bang wordt omdat hij kan komen te overlijden door politiekogels. Ja, nu zal hij nog minder snel aarzelen de bom te laten ontploffen wanneer hij vermoed dat de politie achter hem aan zit ja.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:05 schreef gimme.shelter het volgende:
Tja, jammer, maar nu weten die kutterroristen wel dat er niet met Britten te sollen valt!!
Er zal toch vast wel geroepen zijn "if you don't stop we will shoot", waarop die man natuurlijk gedacht heeft dat ze zijn portemonnee wilden ofzo. Zoiets denk ik iigquote:Op maandag 25 juli 2005 23:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Betwijfel of er uberhaupt veel woorden zijn gewisseld.
Betwijfel of een agent in burger naar een in zijn ogen potentiele zelfmoordenaar zal roepen dat hij van de politie is.
Knap dan, dat hij het drie jaar in Engeland heeft volgehouden.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:13 schreef Wojworshebn het volgende:
Ik denk dat er hier wat problemen met de taal zijn geweest, Brazilianen kunnen vaak geen woord Engels
Jij bent niet goed bij je hoofd guardian, dat laat je in meerdere topics doorschemeren...quote:Op maandag 25 juli 2005 18:58 schreef BaajGuardian het volgende:
dit was gewoon brute moord , niet goed te praten met wat voor smoesje dan ook , die agenten moeten worden berecht , ik zeg levenslang voor moord met voorbedachte rade x5 voor het aantal schoten.
opruimen dat tuig , achter de tralies ermee
Zijn verblijfsvergunning was verlopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef McCarthy het volgende:
was die braziliaan nou illigaal in de UK en rende hij daarom als een idioot weg
Is dat zeker?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:42 schreef Cro_magnon het volgende:
[..]
Zijn verblijfsvergunning was verlopen.
Neequote:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4713753.stmquote:Security sources said Mr Menezes had an out-of-date visa, but his family denied this. Foreign Secretary Jack Straw said he believed he was legally in the UK.
Both Mr Straw and Mr Amorim said they believed he was living in the UK legally - though there are reports that his precise immigration status is still being checked.
"I haven't got any precise information on his immigration status, my understanding is he was here lawfully," Mr Straw said.
The Home Office could not confirm his immigration status but said they were looking into it "as a matter of urgency".
het zou wel een mogelijke oorzaak zijn dat hij ging rennen voor autoriteiten natuurlijk...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee
[..]
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4713753.stm
Een NAAR LATER BLEEK onschuldig slachtoffer en de agenten handelden in opdracht van... in het kader van hun functie, dus die zullen niet vervolgd worden nee...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:49 schreef gekke_sandra het volgende:
Ernstig..het was wel te verwachten dat ze een onschuldig persoon neer zouden knallen. Althans, ik had het wel verwacht. Worden die agenten nu ook vervolgt?
Als je hem in zn been schiet, trekt ie alsnog aan het koordje.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:01 schreef Sukh het volgende:
De politie heeft erg fout gehandeld, dit had nooit mogen gebeuren. Gewoon een onschuldige dood, ik vind dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten opstappen. Trouwens iemand 8 x in de hoofd schieten is gewoon een executie!
Zwaar triest...
ER WAS HELEMAAL GEEN KOORDJE.....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Als je hem in zn been schiet, trekt ie alsnog aan het koordje.
Het komt neer op risico's inschatten, de politie heeft juist gehandeld door alle mogelijke risico's uit te sluiten.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:48 schreef Sukh het volgende:
[..]
ER WAS HELEMAAL GEEN KOORDJE.....
innocent!
Maar als er een verdovingskogel zou gestaan, die heel snel werkt, dan zou dat natuurlijk mooi zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het komt neer op risico's inschatten, de politie heeft juist gehandeld door alle mogelijke risico's uit te sluiten.
precies!!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:08 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Maar als er een verdovingskogel zou gestaan, die heel snel werkt, dan zou dat natuurlijk mooi zijn.
Want stel, het was wel een terrorist, dan kun je hem dan ook nog uithoren. Dat kan niet als ie dood is.
Als je hem nu bekijkt is ie vrij innocent ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:48 schreef Sukh het volgende:
innocent!
Tuurlijk zou dat de ideale oplossing zijn, een super tranquillizer of iets dergelijks, maar ik denk dat die momenteel nog niet betrouwbaar genoeg of praktisch genoeg zijn...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:08 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Maar als er een verdovingskogel zou gestaan, die heel snel werkt, dan zou dat natuurlijk mooi zijn.
Want stel, het was wel een terrorist, dan kun je hem dan ook nog uithoren. Dat kan niet als ie dood is.
Moord kan het inderdaad nooit zijn maar hou er wel rekening mee dat deze agenten geen vrijstelling van vervolging hebben vanuit hoofde van hun beroep of opdracht.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:37 schreef Elgigante het volgende:
Een NAAR LATER BLEEK onschuldig slachtoffer en de agenten handelden in opdracht van... in het kader van hun functie, dus die zullen niet vervolgd worden nee...
Stuitend hoe mensen nu ineens spreken van een moord..
Ik zou de geluiden weleens willen horen als deze man op Neerlandse wijze tot helat werd geroepen, deze oproep genegeerd had en vervolgens een metro-wagon had opgeblazen.....
Waarom lieten ze hem dan wel in een bus zitten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:52 schreef Elgigante het volgende:
Het komt neer op risico's inschatten, de politie heeft juist gehandeld door alle mogelijke risico's uit te sluiten.
En de overheid heeft ook de plicht dat zorgvuldig te doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:51 schreef HiZ het volgende:
Zullen we dan nog maar weer eens zeggen dat de overheid het recht en de plicht heeft geweld te gebruiken om de samenleving te beschermen?
Beschermen tegen een braziliaanse electromonteur die toevallig in hetzelfde flatgebouw woont als een paar verdachten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:51 schreef HiZ het volgende:
Zullen we dan nog maar weer eens zeggen dat de overheid het recht en de plicht heeft geweld te gebruiken om de samenleving te beschermen?
Mja en die militairen van in Irak worden wel vervolgd.. lekker gaar. Die zouden ze ook niet mogen vervolgen, vind ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 11:37 schreef Elgigante het volgende:
Een NAAR LATER BLEEK onschuldig slachtoffer en de agenten handelden in opdracht van... in het kader van hun functie, dus die zullen niet vervolgd worden nee...
Nee, maar door een special agent (of weet ik veel in welke positie die mannen stonden) niet exact weet waar hij aan toe is zal de loyaliteit aan de werkgever dus afnemen, men durft het risico niet meer aan, waardoor terroristen bij een vroege ontdekking ook al niets meer in de weg gelegd kan worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moord kan het inderdaad nooit zijn maar hou er wel rekening mee dat deze agenten geen vrijstelling van vervolging hebben vanuit hoofde van hun beroep of opdracht.
Als de IPCA concludeert dat zij onrechtmatig hebben gehandeld dan volgt er een strafrechterlijke procedure wegens doodslag zoals ik de engelse wet begrijp.
Dat terroristen metro's opblazen mag geen vrijbrief zijn voor het doodschieten van anderen door de overheid natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |