abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29059116
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik denk dat SA meer toeristen trekt dan Egypte. Maar goed, het toeristische aspect lijkt me ondergeschikt. Het is in landen als Egypte natuurlijk een goede methode om het land extra hard te raken, maar het is ze niet om de toeristen an sich te doen, in de zin dat ze bijvoorbeeld zoveel mogelijk westerlingen zouden willen raken, lijkt me. Het is eerder tegen de eigen regering gericht.
De regering van Egypte flink treffen kan alleen door een aanslag op de regering zelf of een flinke aanslag waarbij flink wat toeristen de lucht in worden geblazen. Aangezien Egypte erg afhankelijk is van toeristen.

SA trekt vooral pelgrims toch?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29059118
quote:
Ja, meestal gericht op een minderheidsgroepering. Niet op eigen gelederen.
Meeste slachtoffers van aanslagen in de arabische wereld zijn gewoon moslims hoor.
pi_29059131
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:41 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik denk dat SA meer toeristen trekt dan Egypte. Maar goed, het toeristische aspect lijkt me ondergeschikt. Het is in landen als Egypte natuurlijk een goede methode om het land extra hard te raken, maar het is ze niet om de toeristen an sich te doen, in de zin dat ze bijvoorbeeld zoveel mogelijk westerlingen zouden willen raken, lijkt me. Het is eerder tegen de eigen regering gericht.
Saudi Arabia toeristen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:44:26 #104
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059139
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:43 schreef milagro het volgende:

[..]

Saudi Arabia toeristen
Mekka .
pi_29059150
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Meestal vrij willekeurig.
In Libanon en SA niet. Daarnaast zijn aanslagen ook vaak gericht op westerse doeleinden of mensen die samenwerken met het westen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29059160
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Meeste slachtoffers van aanslagen in de arabische wereld zijn gewoon moslims hoor.
Iraakse politieagenten en zo.
pi_29059170
Maar goed, ik vrees dat Egypte het in de toekomst nog erg moeiljik gaat krijgen met moslimgeweld. Er zijn veel jonge moslims bereid hun leven op te geven. De bevolking groeit en groeit, allemaal jonge mensen die weinig tot geen toekomst hebben. Ik zie alleen maar meer terrorisme in de toekomst.
pi_29059207
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:44 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Mekka .
Dat noem ik geen toerisme, maar goed, jij wel, erg eenzijdig toerisme dan, alleen moslims en alleen bedevaart.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:47:59 #109
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059213
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

In Libanon en SA niet. Daarnaast zijn aanslagen ook vaak gericht op westerse doeleinden of mensen die samenwerken met het westen.
Ze zijn dan ook vaak tegen de eigen regering, omdat deze in hun ogen heult met het westen, en vooral Amerika. Daarbij maken ze echt geen onderscheid tussen westerlingen, de eigen overheid, of willekeurige burgers die hier niet tegen in opstand komen.
pi_29059240
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:42 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nou nee hoor. Meestal vrij willekeurig.
Nee, hoor, minderheidsgroeperingen en toerisme, weinig willekeur daar.
Dat er dan ook 'eigen volk' getroffen wordt, collateral damage, of anders toch wel leurend met de vijand.
pi_29059275
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
De bevolking groeit en groeit, allemaal jonge mensen die haat met de paplepel ingegoten krijgen en in een sprookje geloven.
pi_29059308
quote:
De bevolking groeit en groeit, allemaal jonge mensen die haat met de paplepel ingegoten krijgen en in een sprookje geloven.
Doe niet zo emo.
pi_29059309
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:51 schreef milagro het volgende:

[..]
Met wortel en tak uitroeien die broeinesten.
pi_29059364
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Doe niet zo emo.
jouw omschrijving is emo, de mijne realistisch

er zijn zat kansrijken en reeds succesvollen die tot dit soort daden overgaan.
afgunst, haat, sprookjesboek... slechte combinatie.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 11:58:59 #115
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_29059415
nos tt 225 meldt: extra journaal om 12 uur vanwege aanslagen waarbij ook nederlandse slachtoffers zijn gevallen.

het lijkt dus op de bevestiging dat er nederlandse doden zijn helaas. krijgen we dan zometeen te horen...
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:00:34 #116
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059452
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, hoor, minderheidsgroeperingen en toerisme, weinig willekeur daar.
Dat er dan ook 'eigen volk' getroffen wordt, collateral damage, of anders toch wel leurend met de vijand.
Het eigen volk wordt juist getroffen. Ik zie dat echt niet als collateral damage wanneer je een handvol toeristen vermoord en een paar dozijn landgenoten. Dan is het makkelijker gewoon toeristen dood te schieten. Feit dat ze op deze manier gebruik maken van explosieven maakt het willekeurig.
pi_29059481
Zonder die Nederlandse doden was het niet erg geweest ofzo?
pi_29059489
quote:
er zijn zat kansrijken en reeds succesvollen die tot dit soort daden overgaan.
We hebben het nu over Egypte, waar alles behalve een succesvol volkje leeft. En de daders waren vast geen moslims die eerst in Europa hebben gewoond. Misschien dat ergens heel hoog, de bedenkers van de plannetjes, het niet slecht hebben. Maar we hebben het nu over de uitvoerders. Dit was geen aanslag direct tegen het Westen, maar de Egyptische regering.
pi_29059538
Het was/is toch ook een Egyptische feestdag?

En éen auto met bom in de kofferbak reed op het terras van een Egyptisch theehuis in, waar geen enkele toerist zat.
pi_29059559
Je zou er toch wel moedeloos van worden, het terrorisme door moslim fundamentalisme. Het moslimgeloof is hard op weg de meest gehaatte religie ter wereld te worden; ik acht een realistische kans aanwezig dat er een moment komt dat de wereld deze religie die zijn uitwassen niet onder controle weet te krijgen zal proberen uit te roeien...
Hiermee maken de fundamentalisten het JUIST voor hun goedwillende (echte, want die extremisten maken alleen misbruik van een geloof om dood en verderf te zaaien) moslim-medemensen erg moeilijk.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:05:20 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29059562
Ik word er eigenlijk wel een beetje treurig van. Je begint er ook steeds minder van op te kijken als er weer ergens een aanslag gepleegd wordt waarbij meer dan 50 onschuldige burgerslachtoffers vallen. Ik denk dat die uitvoerders van de aanslag het toch wel gemunt hebben op de toeristenindustrie en daarbij hopen om zoveel mogelijk Westerse slachtoffers te maken. Als ze het gemunt hadden op de Egyptische regering, dan hadden ze toch iets geprobeerd in de buurt van hen in Caďro?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_29059623
quote:
Als ze het gemunt hadden op de Egyptische regering, dan hadden ze toch iets geprobeerd in de buurt van hen in Caďro?
Als de toeristen nu wegblijven na de aanslagen, komt Egypte in een kwetsbare situatie waarin het me makkelijker lijkt om dan nog de regering te pakken.
pi_29059629
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We hebben het nu over Egypte, waar alles behalve een succesvol volkje leeft. En de daders waren vast geen moslims die eerst in Europa hebben gewoond. Misschien dat ergens heel hoog, de bedenkers van de plannetjes, het niet slecht hebben. Maar we hebben het nu over de uitvoerders. Dit was geen aanslag direct tegen het Westen, maar de Egyptische regering.
En die Egyptische regering is het doelwit omdat Egypte een pro-westerse regering heeft. Dus eigenlijk is deze aanslag wel degelijk gericht tegen het westen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:08:36 #124
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059642
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:05 schreef Falco het volgende:
Ik word er eigenlijk wel een beetje treurig van. Je begint er ook steeds minder van op te kijken als er weer ergens een aanslag gepleegd wordt waarbij meer dan 50 onschuldige burgerslachtoffers vallen. Ik denk dat die uitvoerders van de aanslag het toch wel gemunt hebben op de toeristenindustrie en daarbij hopen om zoveel mogelijk Westerse slachtoffers te maken. Als ze het gemunt hadden op de Egyptische regering, dan hadden ze toch iets geprobeerd in de buurt van hen in Caďro?
Landen die (voor een significant deel) afhankelijk zijn van toerisme raak je natuurlijk veel harder door aanslagen te plegen in toeristische gebieden. Ook de media-aandacht zal vele malen groter zijn. De ETA of de PKK hebben toch ook vooral problemen met de eigen regering? Toch slaan ook zij vaak toe in toeristische gebieden.
pi_29059649
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:00 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het eigen volk wordt juist getroffen. Ik zie dat echt niet als collateral damage wanneer je een handvol toeristen vermoord en een paar dozijn landgenoten. Dan is het makkelijker gewoon toeristen dood te schieten. Feit dat ze op deze manier gebruik maken van explosieven maakt het willekeurig.
de doelen zijn níet willekeurig.
pi_29059673
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

ja en wat doet die regering in hun ogen?
precies.

afgunst, haat dus, heulen met de vijand wordt bestraft.

"De mujahedeen hebben de kruisvaarders, de zionisten en het ongelovige Egyptische regime in Sharm el-Sheikh een verwoestende slag toegebracht"
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:10:25 #127
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059676
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:09 schreef milagro het volgende:

[..]

de doelen zijn níet willekeurig.
Nee, natuurlijk niet. Zie o.a. mijn post hierboven. Wie bij de aanslagen het leven laten, zal ze verder een worst wezen.
pi_29059732
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:10 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Zie o.a. mijn post hierboven. Wie bij de aanslagen het leven laten, zal ze verder een worst wezen.
dat zeg ik dus ook, het is niet willekeurig, het is hoe dan ook altijd tegen het Westen gericht of tegen hen die heulen met het Westen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:13:15 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29059738
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Landen die (voor een significant deel) afhankelijk zijn van toerisme raak je natuurlijk veel harder door aanslagen te plegen in toeristische gebieden. Ook de media-aandacht zal vele malen groter zijn. De ETA of de PKK hebben toch ook vooral problemen met de eigen regering? Toch slaan ook zij vaak toe in toeristische gebieden.
Hmm kan ook wel kloppen ja. Misschien dat ze denken dat ze meer draagvlak door hun acties in Egypte kunnen creëeren? Lijkt me een rare gedachtenkronkel, maar wellicht denken zulke terroristen dat de lokale bevolking aldaar door de verslechterde economische situatie (door het uitblijven van toeristen) meer geneigd zijn om ook maar terrorist te worden. Ik kan echter niet in de hoofden van de lokale bevolking kijken, maar goed het lijkt me wel logisch dat ze dit absoluut niet pikken natuurlijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:15:03 #130
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_29059774
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:12 schreef milagro het volgende:

[..]

dat zeg ik dus ook, het is niet willekeurig, het is hoe dan ook altijd tegen het Westen gericht of tegen hen die heulen met het Westen.
Klopt ja. In het Westen krijg je nu wel een stemming van 'nou naar Egypte gaan we ook niet meer op vakantie'. Deze aanslagen zijn zeker ook gericht op het Westen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:16:29 #131
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29059799
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat zie ik dus anders. Ik zie het als gericht tegen de eigen regering. De doelen zijn symbolisch, voor die aspecten van het regeringsbeleid waartegen zij 'in opstand' komen, en gericht op het verkrijgen van een maximaal rendement qua media-aandacht, en consequenties voor de eigen regering.

Als ze er echt op uit waren westerlingen te vermoorden, zouden ze dit veel gemakkelijker kunnen doen, zonder 'collateral damage', zonder grote risico's voor zichzelf, veel goedkoper, en met veel meer succes.
pi_29059808
Tja, als er een regering in Egypte zat die niks van het westen wilde weten (kan bijna niet, hadden er maar geen tempels moeten staan), maar als die regering verder niet fanatiek Islamitisch was, zouden ze die misschien ook wel weg willen hebben. Want dat is het doel: een streng Islamitische staat, of het Westen er nu is of niet. Denk ik.
pi_29059830
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Klopt ja. In het Westen krijg je nu wel een stemming van 'nou naar Egypte gaan we ook niet meer op vakantie'. Deze aanslagen zijn zeker ook gericht op het Westen.
Een aanslag in een toeristisch gebied genereert ook meer aandacht dat een aanslag ergens in een bergdorpje.
pi_29059854
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, als er een regering in Egypte zat die niks van het westen wilde weten (kan bijna niet, hadden er maar geen tempels moeten staan), maar als die regering verder niet fanatiek Islamitisch was, zouden ze die misschien ook wel weg willen hebben. Want dat is het doel: een streng Islamitische staat, of het Westen er nu is of niet. Denk ik.
Dat maakt deze lui dus zo gevaarlijk; de gecombineerde wens van een fundamentalistische staat a la Iran i.c.m. een een in afgunst gewortelde haat tegen het Westen.
pi_29059920
quote:
Een aanslag in een toeristisch gebied genereert ook meer aandacht dat een aanslag ergens in een bergdorpje.
Ja dúh. Een opgeblazen ezeltje schrikt niet af.
pi_29059930
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:16 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dat zie ik dus anders. Ik zie het als gericht tegen de eigen regering. De doelen zijn symbolisch, voor die aspecten van het regeringsbeleid waartegen zij 'in opstand' komen, en gericht op het verkrijgen van een maximaal rendement qua media-aandacht, en consequenties voor de eigen regering.

Als ze er echt op uit waren westerlingen te vermoorden, zouden ze dit veel gemakkelijker kunnen doen, zonder 'collateral damage', zonder grote risico's voor zichzelf, veel goedkoper, en met veel meer succes.
De eigen regering heult met het Westen in hun ogen, het zijn afvalligen.

Ze slaan 3 vliegen in 1 klap gewoon : "De mujahedeen hebben de kruisvaarders, de zionisten en het ongelovige Egyptische regime in Sharm el-Sheikh een verwoestende slag toegebracht"
pi_29059934
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 11:31 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Dat was ironie, geloof ik - gebaseerd op de uitspraken van de Londense burgemeester Ken Livingstone.
Sarcasme met een vleugje cynisme was het.
pi_29060060
quote:
Dat maakt deze lui dus zo gevaarlijk; de gecombineerde wens van een fundamentalistische staat a la Iran i.c.m. een een in afgunst gewortelde haat tegen het Westen.
Inderdaad. Ze gaan liever met z'n allen terug in de middeleeuwen en wij moeten ons daar verder niet mee bemoeien.
pi_29060131
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze gaan liever met z'n allen terug in de middeleeuwen en wij moeten ons daar verder niet mee bemoeien.
wordt lastig nu ze hier ook beginnen en er miljoenen van hun 'broeders' hier ziiten en daarvan enkele honderden beginnen te sympathiseren
pi_29060216
quote:
wordt lastig nu ze hier ook beginnen en er miljoenen van hun 'broeders' hier ziiten
Wat probeer je hier mee te zeggen?

Ik bedoel, beetje of-topic. Daar zijn andere topics over.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:43:05 #141
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29060319
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:05 schreef Jalu het volgende:
Je zou er toch wel moedeloos van worden, het terrorisme door moslim fundamentalisme. Het moslimgeloof is hard op weg de meest gehaatte religie ter wereld te worden; ik acht een realistische kans aanwezig dat er een moment komt dat de wereld deze religie die zijn uitwassen niet onder controle weet te krijgen zal proberen uit te roeien...
Hiermee maken de fundamentalisten het JUIST voor hun goedwillende (echte, want die extremisten maken alleen misbruik van een geloof om dood en verderf te zaaien) moslim-medemensen erg moeilijk.
Hier is het ze juist om te doen. Het wij-hun gevoel, lekker polariseren. Dus je bent zometeen óf Westers óf moslim (voorzover mensen al niet zo denken). Andersom zijn er ook zat Westerse politici die je dit maar al te graag wijsmaken (zoals een Amerikaans congreslid wat een atoombom op Mekka als antwoord opperde).
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29060334
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat probeer je hier mee te zeggen?

Ik bedoel, beetje of-topic. Daar zijn andere topics over.
ik reageer op jouw post , het niet bemoeien met.
1 regeltje maar, dus geen paniek over off topic.
pi_29060374
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:43 schreef elcastel het volgende:

[..]

Hier is het ze juist om te doen. Het wij-hun gevoel, lekker polariseren. Dus je bent zometeen óf Westers óf moslim (voorzover mensen al niet zo denken). Andersom zijn er ook zat Westerse politici die je dit maar al te graag wijsmaken (zoals een Amerikaans congreslid wat een atoombom op Mekka als antwoord opperde).
dat was een reactie op een What if vraag, mijn hemel zeg, het kwam niet out of the blue of zo.

als er een iemand beter zijn mond had kunnen houden is het de burgemeester van London wel, lekkere timing om je eigen politiek agenda te promoten.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:47:59 #144
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29060429
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:45 schreef milagro het volgende:
dat was een reactie op een What if vraag, mijn hemel zeg, het kwam niet out of the blue of zo.
Je doelt nu op die Amerikaan neem ik aan. Vindt je het geen ontzettend domme opmerking dan ?
quote:
....
....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 12:50:13 #145
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29060469
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:16 schreef kLowJow het volgende:
Dat zie ik dus anders. Ik zie het als gericht tegen de eigen regering. De doelen zijn symbolisch, voor die aspecten van het regeringsbeleid waartegen zij 'in opstand' komen
Als je oogkleppen op hebt en deze aanslag uitsluitend bekijkt in de Egyptische context misschien wel, ja. Maar dan negeer je het feit dat al deze aanslagen met elkaar samenhangen. Het gaat hier niet om geďsoleerd terrorisme zoals dat door de ETA of de IRA gepleegd werd, het gaat hier om een pan-globale anarchistische terrorismebeweging, bestaande uit verschillende subgroepen. De basisideologie is echter dezelfde. New York, Bali, Madrid, Casablanca, Riyadh, Istanbul, Londen, allemaal geďsoleerde incidenten door groepen met elk hun eigen agenda? Nee, totaal niet.
pi_29060489
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:47 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je doelt nu op die Amerikaan neem ik aan. Vindt je het geen ontzettend domme opmerking dan ?
[..]

....
nee, niet als reactie op de vraag die gesteld werd.
pi_29060660
Maar goed ...

TUI (20) en OAD (434)c NL toeristen zijn ongedeerd, Thomas Cook (400), nog niet bekend.

NL toeristen die nog weg moeten willen reis omboeken of annuleren, maar zullen geen geld terug krijgen omdat Egypte geen negatief reisadvies heeft.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:03:51 #148
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_29060763
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:43 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wie polariseert er nou eigenlijk, vraag ik me af als ik jou posts lees.
Net te doen alsof mensen die waarschuwen tegen moslimterrorrisme het niet goed snappen komt niet echt constructief over. Elke keer de bal bij westerse democratisch gekozen politici leggen zie ik ook niet echt als intelligent, eerlijk gezegd. Volgens mij valt het nogal mee met: "Andersom zijn er ook zat Westerse politici die je dit maar al te graag wijsmaken".
Aan de Arabische (moslim) kant is de nuance/zelfreflectie over het algemeen ver te zoeken, dat klopt wel.
Benoem het beestje bij de naam, ipv zand te strooien en net te doen alsof het westen medeverantwoordelijk is voor dit soort idioot gedrag.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:09:45 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_29060901
Tsjongejonge, de verbaasde reactie van die journaalverslaggever op Schiphol op de opmerking van een medewerkerster dat mensen vandaag weer naar het strand gaan. Wat moeten ze dan? Bij die puinhopen blijven zitten. 't Strand lijkt me haast de veiligste plek daar in de buurt op dit moment ...
pi_29060924
Dit heeft waarschijnlijk niet zo ontzettend veel met het Westen te maken. Zoals bekend heeft Egypte al tientallen jaren last van islamitisch terrorisme. Ook in Turkije proberen sommige groeperingen het land te ontwrichten door toeristen te raken. Nou ja, na 'Luxor' was er ook een dipje, dus het heeft wel zin, maar mensen wennen er een beetje aan en de aanslagen van vorig jaar in Egypte hebben deze mensen er niet van weerhouden om te komen. O, niets met het Westen te maken? Hoewel... waarschijnlijk heeft deze organisatie wel banden met anti-Westerse groeperingen of is het zelfs JI of 'AK'. Desalniettemin...
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:10:41 #151
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_29060926
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zonder die Nederlandse doden was het niet erg geweest ofzo?
Nee natuurlijk niet. Een of ander lullig kutbommetje waarbij 1 gewonde valt in London en het hele land is weer op stelten, nieuwsuitzendingen van uren en de Tour de France moet uitwijken naar een ander kanaal, omdat het oh zo erg is dat er een mislukte aanslag is gepleegd in een Westerse stad.

Zo, nu lekker een of ander onbenullig kut tennistoernooitje volgen op Nederland 2, De alom bekende Ivo Minar gaat namelijk zo spelen

't Is gewoon triest, de wereld lijkt op te houden zodra je in de buurt van Turkije komt
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:14:56 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29061037
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
Maar goed ...

TUI (20) en OAD (434)c NL toeristen zijn ongedeerd, Thomas Cook (400), nog niet bekend.

NL toeristen die nog weg moeten willen reis omboeken of annuleren, maar zullen geen geld terug krijgen omdat Egypte geen negatief reisadvies heeft.
Beetje dom van TUI, OAD en TC
Als je die paar honderd mensen zonder problemen omboekt, of laat annuleren heb je die klanten volgend jaar weer. En bovendien maak je een erg goeie beurt als je Persvoorlichter dit aan alle camerateams verteld.

Alleen beetje vreemd dat mensen nu allemaal niet meer naar egypte willen, alsof dezelfde paniek er nu is onder mensen die naar Engeland hadden geboekt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_29061055
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
Dit heeft waarschijnlijk niet zo ontzettend veel met het Westen te maken. Zoals bekend heeft Egypte al tientallen jaren last van islamitisch terrorisme. Ook in Turkije proberen sommige groeperingen het land te ontwrichten door toeristen te raken. Nou ja, na 'Luxor' was er ook een dipje, dus het heeft wel zin, maar mensen wennen er een beetje aan en de aanslagen van vorig jaar in Egypte hebben deze mensen er niet van weerhouden om te komen. O, niets met het Westen te maken? Hoewel... waarschijnlijk heeft deze organisatie wel banden met anti-Westerse groeperingen of is het zelfs JI of 'AK'. Desalniettemin...
"De mujahedeen hebben de kruisvaarders, de zionisten en het ongelovige Egyptische regime in Sharm el-Sheikh een verwoestende slag toegebracht. Deze operatie is een onderdeel van het antwoord tegen de internationale kwade krachten die het bloed vergieten van moslims in Irak, Afghanistan, Palestina en Tsjetsjenië" was de verklaring van de deze aanslag opeisende Al Qaeda gelieerde club

Hoewel dit niet betekent dat deze club daadwerkelijk achter de aanslagen zit, er wordt wel meer opgeeist door allerhande nare rare geloofswaanzinnige opportunisten
pi_29061082
Er zal vast wel net zo gigantisch veel onderzoek naar de aanslagen worden gedaan als naar die van 11 september en Londen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_29061144
Hadden ze maar geen troepen naar Irak moeten sturen...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_29061171
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:16 schreef milagro het volgende:

Hoewel dit niet betekent dat deze club daadwerkelijk achter de aanslagen zit, er wordt wel meer opgeeist door allerhande nare rare geloofswaanzinnige opportunisten
Er wordt meer opgeëist, maar dit kan best authentiek zijn. Ik denk dat de situaties in Irak en Palestina en Tsjetjenië inderdaad zorgen voor meer terrorisme, maar ik denk niet dat al het terrorisme daarom plaatsvindt. Ook al wordt het zo genoemd en natuurlijk noemen ze het zo, want dat klopt wel met hun ideologie -Egypte is immers geen Heilig Land, en het is lastig te zeggen dat je de Egyptenaren failliet wilt laten gaan-. Maar waarom ik dat denk, is omdat het geen toeval is dat zo'n aanslag in Egypte plaastvindt. Er zijn al bijna 200 toeristen vermoord in Egypte, de laatste tien jaar. Niet in Algerije, of Tunesië, of Saoedi-Arabië. Egypte. Dat is, denk ik dus, omdat er al tientallen jaren een invloedrijke fundamentalistische stroming is, die tegen de seculiere regering is.
pi_29061186
quote:
Als ze zo graag Westerse toeristen wilden raken, hadden ze dat toch op een andere manier kunnen doen, er zijn nu vooral Egyptische slachtoffers. De toeristen blijven nu weg en alleen de Egyptenaren zelf komen er slechter uit. In mijn ogen is dat niet een vergelidingsactie voor het afslachten van Moslims. Ik vind het niet logisch.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:25:48 #158
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29061296
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:50 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als je oogkleppen op hebt en deze aanslag uitsluitend bekijkt in de Egyptische context misschien wel, ja. Maar dan negeer je het feit dat al deze aanslagen met elkaar samenhangen. Het gaat hier niet om geďsoleerd terrorisme zoals dat door de ETA of de IRA gepleegd werd, het gaat hier om een pan-globale anarchistische terrorismebeweging, bestaande uit verschillende subgroepen. De basisideologie is echter dezelfde. New York, Bali, Madrid, Casablanca, Riyadh, Istanbul, Londen, allemaal geďsoleerde incidenten door groepen met elk hun eigen agenda? Nee, totaal niet.
Ja hoor, het wereldwijd islamitisch terrorisme is allemaal met elkaar verbonden. Het is niet zo dat er genoeg organisaties bestaan die elkaar niet kunnen luchten. Ze hebben allemaal een gezamenlijk doel, en zeker geen aspiraties op lokaal gebied.
pi_29061319
Ik wil niet de discussie verstoren maar ik word een beetje bang van al die aanslagen...
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_29061356
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:26 schreef Blessed het volgende:
Ik wil niet de discussie verstoren maar ik word een beetje bang van al die aanslagen...
Ik juist helemaal niet.
pi_29061413
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:27 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Ik juist helemaal niet.
Waarom niet? Doe jij eraan mee?
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:29:42 #162
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_29061414
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:25 schreef kLowJow het volgende:
Ja hoor, het wereldwijd islamitisch terrorisme is allemaal met elkaar verbonden. Het is niet zo dat er genoeg organisaties bestaan die elkaar niet kunnen luchten.
Ik heb het helemaal niet over organisatorische verbondenheid gehad. Dat het allemaal verband houdt met elkaar wil niet zeggen dat ze ook in hun structuur verbonden zijn. Organisaties kunnen compléét los van elkaar opereren, terwijl hun acties toch verband houden met elkaar.
pi_29061444
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Blessed het volgende:

[..]

Waarom niet? Doe jij eraan mee?
Meer kans om om te komen in het verkeer dan via aanslagen door vage clubs die banden hebben met vage verenigingen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:33:10 #164
45206 Pietverdriet
pi_29061492
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:26 schreef Blessed het volgende:
Weet je hoe gevaarlijk het verkeer is?
Weet je dat gewoon thuisblijven met de deuren dicht zowat gevaarlijker is als naar egypte op vakantie gaan?
Ieder jaar gaan er in NL (volgens de gezondheidsraad) tussen de 600 en 1000 mensen dood aan longkanker veroorzaakt door Radon, een radioactief edelgas dat uit beton in de muren en vloeren komt.
Dus, loopt niet te miepen over een aanslag hier en daar, de kans dat een aanslag jouw om het leven brengt is in vergelijking tot verkeer of in een nieuwbouwhuis wonen eigenlijk verwaarloosbaar.
pi_29061520
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal niet over organisatorische verbondenheid gehad. Dat het allemaal verband houdt met elkaar wil niet zeggen dat ze ook in hun structuur verbonden zijn. Organisaties kunnen compléét los van elkaar opereren, terwijl hun acties toch verband houden met elkaar.
Ja. Er zijn bijvoorbeeld zat moslimjongeren die bij geen enkele organisatie zijn aangesloten maar die maar wat graag een bom zouden willen plaatsen om dezelfde redenen als de andere moslimse terroristische (extremistische) bewegingen.

wat krom geformuleerd
Fotoboek
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:34:33 #166
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29061525
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan is dat verband dus slechts afhankelijk van je eigen perspectief. Dit verband is dan net zo interessant als de verbanden die men op dit gebied in TRU legt tussen de CIA en Mossad, de Bilderberg groep of de vrijmetselaars.
pi_29061535
Niks op de FP nog :S.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_29061555
Ik bedenk me dat ik toen ik in Egypte was wel een beetje 'Oh, oh' dacht toen me te binnen schoot dat terroristen wel eens een vliegtuig met toeristen tijdens het opstijgen kunnen neerhalen. Dan denk ik dat ze als het echt alleen tegen de westerse wereld gericht zou zijn ze zoiets beter zouden kunnen doen. Vliegtuigjes met toeristen genoeg in Egypte.
pi_29061557
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je hoe gevaarlijk het verkeer is?
Weet je dat gewoon thuisblijven met de deuren dicht zowat gevaarlijker is als naar egypte op vakantie gaan?
Ieder jaar gaan er in NL (volgens de gezondheidsraad) tussen de 600 en 1000 mensen dood aan longkanker veroorzaakt door Radon, een radioactief edelgas dat uit beton in de muren en vloeren komt.
Dus, loopt niet te miepen over een aanslag hier en daar, de kans dat een aanslag jouw om het leven brengt is in vergelijking tot verkeer of in een nieuwbouwhuis wonen eigenlijk verwaarloosbaar.
Nou joh! Niet zo onaardig!
Ik moet er gewoon niet aan denken dat mijn ouders of mijn zusje straks op Centraal Station rondlopen en opgeblazen worden.
Fotoboek
pi_29061564
Er ís een verband, namelijk dat het allemaal sektarische groeperingen zijn die een enge visie van de Islam willen invoeren in de islamitische landen en de Westerse landen willen raken voor hun steun aan de 'heidense' regeringen. Maar dat is het dan ook.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:37:23 #171
45206 Pietverdriet
pi_29061597
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:34 schreef Blessed het volgende:

[..]

Ja. Er zijn bijvoorbeeld zat moslimjongeren die bij geen enkele organisatie zijn aangesloten maar die maar wat graag een bom zouden willen plaatsen om dezelfde redenen als de andere moslimse terroristische (extremistische) bewegingen.

wat krom geformuleerd
En wat krom geredeneerd.
Je loopt vreselijk te miepen om niets, over dingen die je loopt te verzinnen.
De kans dat je om het leven komt of wat oploopt in je eigen huis door een ongelukje, of in het verkeer is astronomisch veel groter dan dat een moslimterrorist jouw vermoord.
Zelfs eten is gevaarlijker.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:38:37 #172
80268 kLowJow
That's Gay
pi_29061623
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Er ís een verband, namelijk dat het allemaal sektarische groeperingen zijn die een enge visie van de Islam willen invoeren in de islamitische landen en de Westerse landen willen raken voor hun steun aan de 'heidense' regeringen. Maar dat is het dan ook.
Dat is een overeenkomst.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:38:43 #173
45206 Pietverdriet
pi_29061627
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:35 schreef Blessed het volgende:

[..]

Nou joh! Niet zo onaardig!
Ik moet er gewoon niet aan denken dat mijn ouders of mijn zusje straks op Centraal Station rondlopen en opgeblazen worden.
De kans is veeeeeeel groter dat ze omkomen bij een autoongeluk, aan longkanker uit radon sterven of doodgaan aan een voedselvergiftiging.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:39:31 #174
92279 N.icka
Windforce 11
pi_29061648
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De kans is veeeeeeel groter dat ze omkomen bij een autoongeluk, aan longkanker uit radon sterven of doodgaan aan een voedselvergiftiging.
Dus dan mag ze zich geen zorgen maken om een aanslag??
pi_29061653
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat krom geredeneerd.
Je loopt vreselijk te miepen om niets, over dingen die je loopt te verzinnen.
Jij hebt zeker niet naar Nederland 1, 2 of 3 gekeken de laatste tijd? Geen politieke boeken gelezen, of zo?
quote:
De kans dat je om het leven komt of wat oploopt in je eigen huis door een ongelukje, of in het verkeer is astronomisch veel groter dan dat een moslimterrorist jouw vermoord.
Zelfs eten is gevaarlijker.
Ik vertrouw meer op mijn eigen huis en op mijn eigen slokdarm dan op een idiote moslimextremist, if you don't mind.
Fotoboek
pi_29061667
Door al die bomaanslagen verslapt de aandacht wel naar moslim-extremisme en kernwapens. Vraag me af of zoiets nog te wachten staat.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:41:12 #177
45206 Pietverdriet
pi_29061695
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:39 schreef N.icka het volgende:

[..]

Dus dan mag ze zich geen zorgen maken om een aanslag??
tuurlijk wel, maar het is vreselijk onzinnig, gewoon wonen en naar school of werk rijden is veel gevaarlijker om vele andere redenen.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:46:21 #178
45206 Pietverdriet
pi_29061825
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:39 schreef Blessed het volgende:

Jij hebt zeker niet naar Nederland 1, 2 of 3 gekeken de laatste tijd? Geen politieke boeken gelezen, of zo?
Hype, Hype en sensatie.
Mensen raken het meest in paniek om dingen waar de kans dat ze erdoor getroffen worden het kleinst zijn. Mensen zijn als de dood voor haaien, maar Wespen en muggen zijn veel gevaarlijker.
Als er maar ergens een plaatje asbest zit staan er kamera teams klaar, maar men rookt stug door.
Men loopt dagenlang te panieken over een bomaanslag, maar niemand stoort zich aan verkeersregels.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:46:33 #179
92279 N.icka
Windforce 11
pi_29061828
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tuurlijk wel, maar het is vreselijk onzinnig, gewoon wonen en naar school of werk rijden is veel gevaarlijker om vele andere redenen.
Dat zijn zaken waaraan men allang gewend is geraakt . bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt .
pi_29061902
quote:
bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt
.

Dus over paar jaar halen we onze schouders ervoor op?
pi_29061938
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hype, Hype en sensatie.
Mensen raken het meest in paniek om dingen waar de kans dat ze erdoor getroffen worden het kleinst zijn. Mensen zijn als de dood voor haaien, maar Wespen en muggen zijn veel gevaarlijker.
Als er maar ergens een plaatje asbest zit staan er kamera teams klaar, maar men rookt stug door.
Men loopt dagenlang te panieken over een bomaanslag, maar niemand stoort zich aan verkeersregels.
Ja hoor, alles wat je ziet op Nederland 1, 2, en 3 - en alles wat je leest in de politieke boeken - het is allemáál hype, hype en sensatie. Nu, ik ben niet zo'n doos die klakkeloos gelooft wat ze op televisie hoort, maar als ik hier om mij heen kijk en als ik luister naar wat er gezegd wordt over moslimjongeren die de extremistische kant op gaan... kweenie, maar mij lijkt het geen larie, hoor.

En je kan nog zo vaak zeggen dat er veel meer kans is dat ik doodga door een wespensteek of een vrachtauto, ik moet er gewoon niet aan denken opgeblazen te worden, of half opgeblazen te worden. Onder een vrachtauto komen zou ik nog best vrede mee hebben.
Het is niet de dood waar ik bang voor ben.
Fotoboek
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:52:29 #182
92279 N.icka
Windforce 11
pi_29061949
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

.

heb ik het ergens over een paar jaar??? Aan auto ongelukken en ziektes zijn wij ons hele leven al gewend dus daar maak je je minder druk om .
pi_29061950
quote:

[..]

.

Ja.
pi_29061953
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Door al die bomaanslagen verslapt de aandacht wel naar moslim-extremisme en kernwapens. Vraag me af of zoiets nog te wachten staat.
Daar maak ik me wel zorgen om en zeker als het in Amerika gebeurt. Dan is Iran aan de beurt met onvoorziene gevolgen ongeacht wie de aanslag pleegde.
pi_29061981
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:46 schreef N.icka het volgende:

[..]

bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt .
Uhm, Engeland wordt al een paar decennia geteisterd door bommen. Nederland heeft ook z'n verleden wat dat betreft met de Rara en de Molukse gijzelingsacties.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 13:57:52 #186
92279 N.icka
Windforce 11
pi_29062055
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm, Engeland wordt al een paar decennia geteisterd door bommen. Nederland heeft ook z'n verleden wat dat betreft met de Rara en de Molukse gijzelingsacties.
Rara dat was kinderspel zeg hou es op met die rare vergelijkingen
pi_29062078
Ok, aanslagen in Duitsland, Frankrijk dan? Zo nieuw is het niet...
pi_29062312
quote:
heb ik het ergens over een paar jaar??? Aan auto ongelukken en ziektes zijn wij ons hele leven al gewend dus daar maak je je minder druk om .
Keep it cool man.

Jij stelde het anders wel alsof we in het begin niet gewend waren aan auto's (de eerste auto's waren beangstigend voor mensen) en dat adt met bomaanslagen ook het geval is.
En mensen zijn wel degelijk bang voor ziekte's. Ik wed dat we banger zijn dat we kanker krijgen dan dat we een auto-ongeluk krijgen. En als er een besmettelijke dodelijke ziekte uitbreekt zijn we ook bang.
quote:
Ja.
Dat denk ik niet. Behalve als het niet verder komt dan af en toe een lullig aanslagje met een gewonde.
pi_29062420
Dit is precies het soort terrorisme waar in deel 1 van The power of Nightmares over gesproken wordt.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:15:30 #190
45206 Pietverdriet
pi_29062422
quote:

[..]

.

Waarschijnlijk wel, als het zo door blijft gaan.
Toen de eerste V1 en V2´s op Londen neerkwamen schrok men, later was er een mentaliteit van, als je de klap van een V2 hoort is het gevaar al voorbij.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:18:19 #191
45206 Pietverdriet
pi_29062488
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:58 schreef Monidique het volgende:
Ok, aanslagen in Duitsland, Frankrijk dan? Zo nieuw is het niet...
In 2000 was er een aanslag bij mij om de hoek, een paar honderd meter van mijn huis in Düsseldorf.
Kan me daar niet de pis lauw van laten maken.
Je schrikt op dat moment, maar ik stap zonder er over na te denken op het zelfde boemeltje
  zaterdag 23 juli 2005 @ 14:27:16 #192
45206 Pietverdriet
pi_29062708
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:52 schreef Blessed het volgende:

[..]

Ja hoor, alles wat je ziet op Nederland 1, 2, en 3 - en alles wat je leest in de politieke boeken - het is allemáál hype, hype en sensatie. Nu, ik ben niet zo'n doos die klakkeloos gelooft wat ze op televisie hoort, maar als ik hier om mij heen kijk en als ik luister naar wat er gezegd wordt over moslimjongeren die de extremistische kant op gaan... kweenie, maar mij lijkt het geen larie, hoor.

En je kan nog zo vaak zeggen dat er veel meer kans is dat ik doodga door een wespensteek of een vrachtauto, ik moet er gewoon niet aan denken opgeblazen te worden, of half opgeblazen te worden. Onder een vrachtauto komen zou ik nog best vrede mee hebben.
Het is niet de dood waar ik bang voor ben.
Het punt dat ik probeer te maken en wat je schijnbaar niet snapt, is dat je met je voeten op het tapijt moet blijven. Nuchter blijven. Je moet het gevaar niet overschatten en lopen panieken over het gevaar van een bom aanslag de jouw treft, omdat de kans dat het gebeurd erg klein is in vergelijking tot de risico´s die je dagelijks neemt.
pi_29062876
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt dat ik probeer te maken en wat je schijnbaar niet snapt, is dat je met je voeten op het tapijt moet blijven. Nuchter blijven. Je moet het gevaar niet overschatten en lopen panieken over het gevaar van een bom aanslag de jouw treft, omdat de kans dat het gebeurd erg klein is in vergelijking tot de risico´s die je dagelijks neemt.
Wat jij schijnbaar niet snapt, is dat ik niet 'paniek' over een bomaanslag, het enige wat ik zei is dat ik nu wel een beetje bang werd.
Fotoboek
  zaterdag 23 juli 2005 @ 15:43:06 #194
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29064158
Bang? Waarvoor?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_29064808
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 13:31 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Meer kans om om te komen in het verkeer dan via aanslagen door vage clubs die banden hebben met vage verenigingen.
Oversimplificatie. Het terrorisme kan vergaande gevolgen hebben voor de stabiliteit in de wereld en is in dat opzicht wel degelijk beangstigend, zelfs al is de kans dat jezelf of iemand in je directe omgeving direct slachtoffer wordt van terrorisme nog zo klein.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 18:29:42 #196
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_29067421
Op SKY News was zojuist een van de explosies te zien. Vanuit een ander gebouw op enige afstand. Mooie vuurbal .
pi_29069411
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:20 schreef Jalu het volgende:

[..]

Oversimplificatie. Het terrorisme kan vergaande gevolgen hebben voor de stabiliteit in de wereld en is in dat opzicht wel degelijk beangstigend, zelfs al is de kans dat jezelf of iemand in je directe omgeving direct slachtoffer wordt van terrorisme nog zo klein.
Om de stabiliteit in de wereld maak ik me ook wel zorgen. Vooral na een eventuele aanslag met een massavernietigingswapen in Amerika. Dan is Iran aan de beurt zelfs als ze niks met die aanslag te maken hebben. Maar het terrorisme heeft al vergaande gevolgen. Kijk maar naar Bush die op misdadige wijze 11 september misbruikt en linkt aan Irak.
pi_29070176
Ik zou me voorlopig in de eerste plaats druk maken om misdadige Jihadisten dan hoe Bush nu op een hypothetische aanval gaat reageren.

Echt elke gelegenheid wordt ook weer aangegrepen om de anti-Bush retoriek na te papegaaien.
pi_29070497
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 20:06 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Om de stabiliteit in de wereld maak ik me ook wel zorgen. Vooral na een eventuele aanslag met een massavernietigingswapen in Amerika. Dan is Iran aan de beurt zelfs als ze niks met die aanslag te maken hebben. Maar het terrorisme heeft al vergaande gevolgen. Kijk maar naar Bush die op misdadige wijze 11 september misbruikt en linkt aan Irak.
Je hebt wel gelijk, al klopt je motivatie imho niet helemaal. Want ook zonder Bush' acties in Irak en eventuele toekomstige acties van de VS is het moslimfundamentisme en het daaruit voortvloeiende terrorisme een serieuze bedreiging voor de stabiliteit van de wereld. Het is wel erg makkelijk om de aanslagengolf van de laatste weken weer zomaar aan de acties van Bush te koppelen. Zelfs als de terroristen dat wel doen.

Laten we wel wezen, op één vlak heeft Bush wel gelijk: het moslimfundamentalisme is een gevaar voor de hele wereld, simpelweg omdat moslimfundamentalisten als ultiem doel een globale streng-islamitische staat voor ogen hebben.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 21:05:48 #200
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_29070686
Ik heb niets tegen moslims. Wel tegen de manier waarop zij anderen hun geloof proberen op te leggen. Maar laten we even de hand in eigen boezem steken: De manier waarop wij 'de zwartjes in Africa' gingen kerstenen, verdient ook geenszins de schoonheidsprijs.

Er zijn maar 2 (twee) vredelievende religies: Hindoeisme (je kan het niet worden, je moet het geboren worden) en Boeddhisme. (Pascifisctisch 'all the way at any time').
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')