tuurlijk wel, maar het is vreselijk onzinnig, gewoon wonen en naar school of werk rijden is veel gevaarlijker om vele andere redenen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dus dan mag ze zich geen zorgen maken om een aanslag??
Hype, Hype en sensatie.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:39 schreef Blessed het volgende:
Jij hebt zeker niet naar Nederland 1, 2 of 3 gekeken de laatste tijd? Geen politieke boeken gelezen, of zo?
Dat zijn zaken waaraan men allang gewend is geraakt . bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt .quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar het is vreselijk onzinnig, gewoon wonen en naar school of werk rijden is veel gevaarlijker om vele andere redenen.
.quote:bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt
Ja hoor, alles wat je ziet op Nederland 1, 2, en 3 - en alles wat je leest in de politieke boeken - het is allemáál hype, hype en sensatie. Nu, ik ben niet zo'n doos die klakkeloos gelooft wat ze op televisie hoort, maar als ik hier om mij heen kijk en als ik luister naar wat er gezegd wordt over moslimjongeren die de extremistische kant op gaan... kweenie, maar mij lijkt het geen larie, hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hype, Hype en sensatie.
Mensen raken het meest in paniek om dingen waar de kans dat ze erdoor getroffen worden het kleinst zijn. Mensen zijn als de dood voor haaien, maar Wespen en muggen zijn veel gevaarlijker.
Als er maar ergens een plaatje asbest zit staan er kamera teams klaar, maar men rookt stug door.
Men loopt dagenlang te panieken over een bomaanslag, maar niemand stoort zich aan verkeersregels.
heb ik het ergens over een paar jaar??? Aan auto ongelukken en ziektes zijn wij ons hele leven al gewend dus daar maak je je minder druk om .quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
.
Dus over paar jaar halen we onze schouders ervoor op?
Ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
.
Daar maak ik me wel zorgen om en zeker als het in Amerika gebeurt. Dan is Iran aan de beurt met onvoorziene gevolgen ongeacht wie de aanslag pleegde.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Door al die bomaanslagen verslapt de aandacht wel naar moslim-extremisme en kernwapens. Vraag me af of zoiets nog te wachten staat.
Uhm, Engeland wordt al een paar decennia geteisterd door bommen. Nederland heeft ook z'n verleden wat dat betreft met de Rara en de Molukse gijzelingsacties.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:46 schreef N.icka het volgende:
[..]
bomaanslagen zijn voor ons redelijk nieuw en zeker als het zo dicht bij komt .
Rara dat was kinderspel zeg hou es op met die rare vergelijkingenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, Engeland wordt al een paar decennia geteisterd door bommen. Nederland heeft ook z'n verleden wat dat betreft met de Rara en de Molukse gijzelingsacties.
Keep it cool man.quote:heb ik het ergens over een paar jaar??? Aan auto ongelukken en ziektes zijn wij ons hele leven al gewend dus daar maak je je minder druk om .
Dat denk ik niet. Behalve als het niet verder komt dan af en toe een lullig aanslagje met een gewonde.quote:Ja.
Waarschijnlijk wel, als het zo door blijft gaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
.
In 2000 was er een aanslag bij mij om de hoek, een paar honderd meter van mijn huis in Düsseldorf.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:58 schreef Monidique het volgende:
Ok, aanslagen in Duitsland, Frankrijk dan? Zo nieuw is het niet...
Het punt dat ik probeer te maken en wat je schijnbaar niet snapt, is dat je met je voeten op het tapijt moet blijven. Nuchter blijven. Je moet het gevaar niet overschatten en lopen panieken over het gevaar van een bom aanslag de jouw treft, omdat de kans dat het gebeurd erg klein is in vergelijking tot de risico´s die je dagelijks neemt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:52 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ja hoor, alles wat je ziet op Nederland 1, 2, en 3 - en alles wat je leest in de politieke boeken - het is allemáál hype, hype en sensatie. Nu, ik ben niet zo'n doos die klakkeloos gelooft wat ze op televisie hoort, maar als ik hier om mij heen kijk en als ik luister naar wat er gezegd wordt over moslimjongeren die de extremistische kant op gaan... kweenie, maar mij lijkt het geen larie, hoor.
En je kan nog zo vaak zeggen dat er veel meer kans is dat ik doodga door een wespensteek of een vrachtauto, ik moet er gewoon niet aan denken opgeblazen te worden, of half opgeblazen te worden. Onder een vrachtauto komen zou ik nog best vrede mee hebben.
Het is niet de dood waar ik bang voor ben.
Wat jij schijnbaar niet snapt, is dat ik niet 'paniek' over een bomaanslag, het enige wat ik zei is dat ik nu wel een beetje bang werd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken en wat je schijnbaar niet snapt, is dat je met je voeten op het tapijt moet blijven. Nuchter blijven. Je moet het gevaar niet overschatten en lopen panieken over het gevaar van een bom aanslag de jouw treft, omdat de kans dat het gebeurd erg klein is in vergelijking tot de risico´s die je dagelijks neemt.
Oversimplificatie. Het terrorisme kan vergaande gevolgen hebben voor de stabiliteit in de wereld en is in dat opzicht wel degelijk beangstigend, zelfs al is de kans dat jezelf of iemand in je directe omgeving direct slachtoffer wordt van terrorisme nog zo klein.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:31 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Meer kans om om te komen in het verkeer dan via aanslagen door vage clubs die banden hebben met vage verenigingen.
Om de stabiliteit in de wereld maak ik me ook wel zorgen. Vooral na een eventuele aanslag met een massavernietigingswapen in Amerika. Dan is Iran aan de beurt zelfs als ze niks met die aanslag te maken hebben. Maar het terrorisme heeft al vergaande gevolgen. Kijk maar naar Bush die op misdadige wijze 11 september misbruikt en linkt aan Irak.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:20 schreef Jalu het volgende:
[..]
Oversimplificatie. Het terrorisme kan vergaande gevolgen hebben voor de stabiliteit in de wereld en is in dat opzicht wel degelijk beangstigend, zelfs al is de kans dat jezelf of iemand in je directe omgeving direct slachtoffer wordt van terrorisme nog zo klein.
Je hebt wel gelijk, al klopt je motivatie imho niet helemaal. Want ook zonder Bush' acties in Irak en eventuele toekomstige acties van de VS is het moslimfundamentisme en het daaruit voortvloeiende terrorisme een serieuze bedreiging voor de stabiliteit van de wereld. Het is wel erg makkelijk om de aanslagengolf van de laatste weken weer zomaar aan de acties van Bush te koppelen. Zelfs als de terroristen dat wel doen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:06 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Om de stabiliteit in de wereld maak ik me ook wel zorgen. Vooral na een eventuele aanslag met een massavernietigingswapen in Amerika. Dan is Iran aan de beurt zelfs als ze niks met die aanslag te maken hebben. Maar het terrorisme heeft al vergaande gevolgen. Kijk maar naar Bush die op misdadige wijze 11 september misbruikt en linkt aan Irak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |