Nee natuurlijk niet. Een of ander lullig kutbommetje waarbij 1 gewonde valt in London en het hele land is weer op stelten, nieuwsuitzendingen van uren en de Tour de France moet uitwijken naar een ander kanaal, omdat het oh zo erg is dat er een mislukte aanslag is gepleegd in een Westerse stad.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zonder die Nederlandse doden was het niet erg geweest ofzo?
Beetje dom van TUI, OAD en TCquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:59 schreef milagro het volgende:
Maar goed ...
TUI (20) en OAD (434)c NL toeristen zijn ongedeerd, Thomas Cook (400), nog niet bekend.
NL toeristen die nog weg moeten willen reis omboeken of annuleren, maar zullen geen geld terug krijgen omdat Egypte geen negatief reisadvies heeft.
"De mujahedeen hebben de kruisvaarders, de zionisten en het ongelovige Egyptische regime in Sharm el-Sheikh een verwoestende slag toegebracht. Deze operatie is een onderdeel van het antwoord tegen de internationale kwade krachten die het bloed vergieten van moslims in Irak, Afghanistan, Palestina en Tsjetsjenië" was de verklaring van de deze aanslag opeisende Al Qaeda gelieerde clubquote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:10 schreef Monidique het volgende:
Dit heeft waarschijnlijk niet zo ontzettend veel met het Westen te maken. Zoals bekend heeft Egypte al tientallen jaren last van islamitisch terrorisme. Ook in Turkije proberen sommige groeperingen het land te ontwrichten door toeristen te raken. Nou ja, na 'Luxor' was er ook een dipje, dus het heeft wel zin, maar mensen wennen er een beetje aan en de aanslagen van vorig jaar in Egypte hebben deze mensen er niet van weerhouden om te komen. O, niets met het Westen te maken? Hoewel... waarschijnlijk heeft deze organisatie wel banden met anti-Westerse groeperingen of is het zelfs JI of 'AK'. Desalniettemin...
Er wordt meer opgeëist, maar dit kan best authentiek zijn. Ik denk dat de situaties in Irak en Palestina en Tsjetjenië inderdaad zorgen voor meer terrorisme, maar ik denk niet dat al het terrorisme daarom plaatsvindt. Ook al wordt het zo genoemd en natuurlijk noemen ze het zo, want dat klopt wel met hun ideologie -Egypte is immers geen Heilig Land, en het is lastig te zeggen dat je de Egyptenaren failliet wilt laten gaan-. Maar waarom ik dat denk, is omdat het geen toeval is dat zo'n aanslag in Egypte plaastvindt. Er zijn al bijna 200 toeristen vermoord in Egypte, de laatste tien jaar. Niet in Algerije, of Tunesië, of Saoedi-Arabië. Egypte. Dat is, denk ik dus, omdat er al tientallen jaren een invloedrijke fundamentalistische stroming is, die tegen de seculiere regering is.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:16 schreef milagro het volgende:
Hoewel dit niet betekent dat deze club daadwerkelijk achter de aanslagen zit, er wordt wel meer opgeeist door allerhande nare rare geloofswaanzinnige opportunisten
Als ze zo graag Westerse toeristen wilden raken, hadden ze dat toch op een andere manier kunnen doen, er zijn nu vooral Egyptische slachtoffers. De toeristen blijven nu weg en alleen de Egyptenaren zelf komen er slechter uit. In mijn ogen is dat niet een vergelidingsactie voor het afslachten van Moslims. Ik vind het niet logisch.quote:Hoewel dit niet betekent dat deze club daadwerkelijk achter de aanslagen zit, er wordt wel meer opgeeist door allerhande nare rare geloofswaanzinnige opportunisten
Ja hoor, het wereldwijd islamitisch terrorisme is allemaal met elkaar verbonden. Het is niet zo dat er genoeg organisaties bestaan die elkaar niet kunnen luchten. Ze hebben allemaal een gezamenlijk doel, en zeker geen aspiraties op lokaal gebied.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:50 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als je oogkleppen op hebt en deze aanslag uitsluitend bekijkt in de Egyptische context misschien wel, ja. Maar dan negeer je het feit dat al deze aanslagen met elkaar samenhangen. Het gaat hier niet om geïsoleerd terrorisme zoals dat door de ETA of de IRA gepleegd werd, het gaat hier om een pan-globale anarchistische terrorismebeweging, bestaande uit verschillende subgroepen. De basisideologie is echter dezelfde. New York, Bali, Madrid, Casablanca, Riyadh, Istanbul, Londen, allemaal geïsoleerde incidenten door groepen met elk hun eigen agenda? Nee, totaal niet.
Ik juist helemaal niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:26 schreef Blessed het volgende:
Ik wil niet de discussie verstoren maar ik word een beetje bang van al die aanslagen...
Waarom niet? Doe jij eraan mee?quote:
Ik heb het helemaal niet over organisatorische verbondenheid gehad. Dat het allemaal verband houdt met elkaar wil niet zeggen dat ze ook in hun structuur verbonden zijn. Organisaties kunnen compléét los van elkaar opereren, terwijl hun acties toch verband houden met elkaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:25 schreef kLowJow het volgende:
Ja hoor, het wereldwijd islamitisch terrorisme is allemaal met elkaar verbonden. Het is niet zo dat er genoeg organisaties bestaan die elkaar niet kunnen luchten.
Meer kans om om te komen in het verkeer dan via aanslagen door vage clubs die banden hebben met vage verenigingen.quote:
Weet je hoe gevaarlijk het verkeer is?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:26 schreef Blessed het volgende:
Ik wil niet de discussie verstoren maar ik word een beetje bang van al die aanslagen...
Ja. Er zijn bijvoorbeeld zat moslimjongeren die bij geen enkele organisatie zijn aangesloten maar die maar wat graag een bom zouden willen plaatsen om dezelfde redenen als de andere moslimse terroristische (extremistische) bewegingen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over organisatorische verbondenheid gehad. Dat het allemaal verband houdt met elkaar wil niet zeggen dat ze ook in hun structuur verbonden zijn. Organisaties kunnen compléét los van elkaar opereren, terwijl hun acties toch verband houden met elkaar.
Dan is dat verband dus slechts afhankelijk van je eigen perspectief. Dit verband is dan net zo interessant als de verbanden die men op dit gebied in TRU legt tussen de CIA en Mossad, de Bilderberg groep of de vrijmetselaars.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:29 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over organisatorische verbondenheid gehad. Dat het allemaal verband houdt met elkaar wil niet zeggen dat ze ook in hun structuur verbonden zijn. Organisaties kunnen compléét los van elkaar opereren, terwijl hun acties toch verband houden met elkaar.
Nou joh! Niet zo onaardig!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je hoe gevaarlijk het verkeer is?
Weet je dat gewoon thuisblijven met de deuren dicht zowat gevaarlijker is als naar egypte op vakantie gaan?
Ieder jaar gaan er in NL (volgens de gezondheidsraad) tussen de 600 en 1000 mensen dood aan longkanker veroorzaakt door Radon, een radioactief edelgas dat uit beton in de muren en vloeren komt.
Dus, loopt niet te miepen over een aanslag hier en daar, de kans dat een aanslag jouw om het leven brengt is in vergelijking tot verkeer of in een nieuwbouwhuis wonen eigenlijk verwaarloosbaar.
En wat krom geredeneerd.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:34 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ja. Er zijn bijvoorbeeld zat moslimjongeren die bij geen enkele organisatie zijn aangesloten maar die maar wat graag een bom zouden willen plaatsen om dezelfde redenen als de andere moslimse terroristische (extremistische) bewegingen.
wat krom geformuleerd
Dat is een overeenkomst.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Er ís een verband, namelijk dat het allemaal sektarische groeperingen zijn die een enge visie van de Islam willen invoeren in de islamitische landen en de Westerse landen willen raken voor hun steun aan de 'heidense' regeringen. Maar dat is het dan ook.
De kans is veeeeeeel groter dat ze omkomen bij een autoongeluk, aan longkanker uit radon sterven of doodgaan aan een voedselvergiftiging.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:35 schreef Blessed het volgende:
[..]
Nou joh! Niet zo onaardig!
Ik moet er gewoon niet aan denken dat mijn ouders of mijn zusje straks op Centraal Station rondlopen en opgeblazen worden.
Dus dan mag ze zich geen zorgen maken om een aanslag??quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De kans is veeeeeeel groter dat ze omkomen bij een autoongeluk, aan longkanker uit radon sterven of doodgaan aan een voedselvergiftiging.
Jij hebt zeker niet naar Nederland 1, 2 of 3 gekeken de laatste tijd? Geen politieke boeken gelezen, of zo?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wat krom geredeneerd.
Je loopt vreselijk te miepen om niets, over dingen die je loopt te verzinnen.
Ik vertrouw meer op mijn eigen huis en op mijn eigen slokdarm dan op een idiote moslimextremist, if you don't mind.quote:De kans dat je om het leven komt of wat oploopt in je eigen huis door een ongelukje, of in het verkeer is astronomisch veel groter dan dat een moslimterrorist jouw vermoord.
Zelfs eten is gevaarlijker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |