En indien niet mogelijk, dan een grote muur er omheenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:48 schreef gelly het volgende:
Afsteken en de Noordzee opduwen. Dat moet toch technisch mogelijk zijn.
Jij hebt het over oorlog en het artikel gaat over kentekensquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:56 schreef BaraCuda het volgende:
Als er oorlog komt zal ik graag meevechten tegen die sukkels met hun eigen taal en eigen land.
Pleur toch op stelletje mafketels!
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:48 schreef gelly het volgende:
We zouden eens een oorlog tegen ze moeten beginnen. Die lui hebben wel Bonifatius vermoord jaquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:00 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Jij hebt het over oorlog en het artikel gaat over kentekens.
De Hollanders kun jou beter niet in hun leger nemen.
Ze hadden zelf al eens de intentie om een gracht rond Friesland te graven, dus misschien..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:48 schreef gelly het volgende:
Ohja 754 Bonifatius vermoord bij Dokkum. Ik weet het nog als de dag van gisterenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
We zouden eens een oorlog tegen ze moeten beginnen. Die lui hebben wel Bonifatius vermoord ja![]()
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:05 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Ohja 754 Bonifatius vermoord bij Dokkum. Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Met dat bijl en die bijbel... uitkijken daar jong...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:05 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Ohja 754 Bonifatius vermoord bij Dokkum. Ik weet het nog als de dag van gisteren.
Ach enige vorm van nationalisme wordt altijd de kop ingedrukt in Nederlandquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:04 schreef Tristessa het volgende:
Ik word altijd helemaal blij van deze reacties.
Het gaat over het geheel. Die rukkers willen het lieft een apart land man.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:00 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Jij hebt het over oorlog en het artikel gaat over kentekens.
De Hollanders kun jou beter niet in hun leger nemen.
Dat mocht je willenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:10 schreef Idiosincrasico het volgende:En dan verwachten dat wij hier in Groningen met ee FRL-kenteken gaan rondrijden ....
En dat maakt hen rukkers?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Het gaat over het geheel. Die rukkers willen het lieft een apart land man.
Nee man, ze willen ons hele land overnemen. Ze komen gewoon hier ons werk inpikken, en dan nemen ze gewoon zo'n importbruid uit Friesland. Voor je heet weet zijn we hier in ons eigen land in de minderheid. En zijn er hier ook alleen nog maar Foppe's en Baukels.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Ja dat willen we echt zo graag!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Nee jongen, het leger zal niets voor je zijn. Typen gaat je ook al niet goed af.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:09 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
En iedereen op verplichte Fryske taalcursus natuurlijk!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee man, ze willen ons hele land overnemen. Ze komen gewoon hier ons werk inpikken, en dan nemen ze gewoon zo'n importbruid uit Friesland. Voor je heet weet zijn we hier in ons eigen land in de minderheid. En zijn er hier ook alleen nog maar Foppe's en Baukels.
Integreren zullen ze die Hollandersquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:13 schreef Tristessa het volgende:
[..]
En iedereen op verplichte Fryske taalcursus natuurlijk!
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
zo'n importbruid uit Friesland.
Ja. En dan moeten we allemaal op school verplicht de Kameleon gaan lezen. En dan moeten alle vrouwen gewoon met klompen aan gaan lopen. En dan hebben we dalijk gewoon helemaal geen kievitten meer omdat we al die eieren lopen op te etenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:13 schreef Tristessa het volgende:
[..]
En iedereen op verplichte Fryske taalcursus natuurlijk!
Tja, die figuren van de organisatie in de openingspost blijkbaar wel.quote:
Tja, ik denk niet dat zij representatief staan voor alle Friezen. (Gelukkig!)quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:16 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Tja, die figuren van de organisatie in de openingspost blijkbaar wel.
Kijk jij snapt het. Jij zou het goed doen als een Fries denk ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja. En dan moeten we allemaal op school verplicht de Kameleon gaan lezen. En dan moeten alle vrouwen gewoon met klompen aan gaan lopen. En dan hebben we dalijk gewoon helemaal geen kievitten meer omdat we al die eieren lopen op te eten
Wacht maar: dalijk nemen ze eerst gewoon jouw dochter en dan halen ze gewoon zo'n maagd uit Friesland als ze daar op uitgekeken zijn. En dan zit jij thuis met zo'n blond halfbloedje zonder vader.quote:
Ja, wij staan boven iedereen, letterlijk en figuurlijk!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:18 schreef Imberr het volgende:
k*tfriesenmenen zeker dat ze belangrijker zijn
![]()
Hoiquote:
Hehe jij als Limburger hoort Friezen te helpen. Als ze Friesland niet willen afduwen is het het Limburg die de klos is.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:18 schreef Imberr het volgende:
k*tfriesenmenen zeker dat ze belangrijker zijn
![]()
osama is ook niet representatief voor alle moslims. opsluiten die gekkenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:17 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat zij representatief staan voor alle Friezen. (Gelukkig!)
Waterdicht?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En indien niet mogelijk, dan een grote muur er omheen
Waarom emigreer je niet naar Friesland, dat is veel leuker! Dan pik je tenminste nog de echte cultuur opquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hoi. Kan ik jou nog importeren voordat de grenzen dichtgaan?
.
Doh. Deze had ik moeten zien aankomenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:21 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Waarom emigreer je niet naar Friesland, dat is veel leuker! Dan pik je tenminste nog de echte cultuur op.
Inderdaad, en als we Limburg terug hebben gegeven aan de Belgen dan is Flevoland aan de beurt. Dat gaan we teruggeven aan de Zuyderzeequote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:20 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Hehe jij als Limburger hoort Friezen te helpen. Als ze Friesland niet willen afduwen is het het Limburg die de klos is.
Helaas, je redenatie klopt van geen kant. Je gaat niet door naar de volgende ronde voor de koelkast.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:20 schreef -erwin- het volgende:
[..]
osama is ook niet representatief voor alle moslims. opsluiten die gekken![]()
Ja, die Friezen zijn zo dom nog niet, hè!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Doh. Deze had ik moeten zien aankomen.
In leeuwarden kan je best aardig uitgaan hoor...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:22 schreef Steve-O het volgende:
Friesland is nix mis mee zolang jij niet rare dingen gaat doen zoals winkelen,uitgaan enz is het prima uit te houden.
Zeker. Voordeel voor de Friezen is dat wij het grootste gedeelte van Flevoland hebben opgebouwd. We weten waar de zwakke plekken zittenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Inderdaad, en als we Limburg terug hebben gegeven aan de Belgen dan is Flevoland aan de beurt. Dat gaan we teruggeven aan de Zuyderzee
Dokkum - Bonifatius, nee niet echt hè?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:23 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ja, die Friezen zijn zo dom nog niet, hè!.
Jaaa!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:24 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
In leeuwarden kan je best aardig uitgaan hoor...
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:48 schreef user-x het volgende:
afsteken en in de noordzee op laten drijven af laten zinken
Nee, dat is juist goed toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dokkum - Bonifatius, nee niet echt hè?.
Nee? Jammer...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:17 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat zij representatief staan voor alle Friezen. (Gelukkig!)
Dat was me te ver weg in de tijd dat ik in friesland rondhingquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:24 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
In leeuwarden kan je best aardig uitgaan hoor...
Uiteraard. Nou ben ik in de loop der tijd wat voorzichtig geworden met het aanmoedigen van lijfelijk geweld tegen mannen in jurken, maar toen...quote:
waar is de 7quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:16 schreef Tristessa het volgende:
Okee minsken, hjoed gean wy leare tellen. Wêrhealje nei my:
Ien
Twa
Trije
Fjouwer
Fiif
Seis
Sân
Acht
Njoggen
Tsien.
.
Dacht het niet! Ik erger mij al genoeg aan Friezen die in openbare gelegenheden Fries spreken onderling, terwijl je er als Nederlander bij staat.quote:
Pas maar op: die Friezen die fierljeppen zo over onze loopgraven heenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:25 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Nee? Jammer...
Ik vind het wel een leuk idee. Een guerilla-oorlog met allemaal van die stereotypische Friese boeren die aanslagen plegen vanaf skûtsjes. Een oude Friese [vul hier eeuwenoud en inmiddels overbodig ambacht in] vrouw die vuil naar de Nederlandse bezettingsmacht kijkt en langzaam een AK-47 uit haar BH vist.
Strafexpedities van de Nederlanders waarbij alle kievieten naar zuidelijkere weiden worden verplaatst (zo, dat zal ze leren!) en die stomme vlag met die hartjes (ja, ik weet dat het bladeren van een plant zijn) wordt formeel verboden.
Oh, wat zou dat toch een mooie nieuwsuitzendingen opleveren...
Daar weet ik ook wel een paar plekkies in Zeeland voor.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:26 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dat was me te ver weg in de tijd dat ik in friesland rondhing
Maar serieus als je gestresst ben ga je gewoon een week in friesland zitten is het vanzelf over.
Zal tijd worden ook. Die hartjes hebben de Friezen gestolen van de de Groningers.quote:... en die stomme vlag met die hartjes (ja, ik weet dat het bladeren van een plant zijn) wordt formeel verboden.
quote:Eindstand seizoen 06/07
1. Cambuur Leeuwarden G:32 W:28 G:2 V:2 P:86
2. SC Heerenveen G:32 W:2 G:2 V:28 P:8
Waar kwam jij nou vandaanquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:31 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Hoe verzinnen die debielen het.![]()
Dan winnen ze teminste ook eens een keer.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wel leuk de Friese Vlagtm Eredivisie dan:
[..]
Ik sta zelfs nog op de foto met de beste man!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard. Nou ben ik in de loop der tijd wat voorzichtig geworden met het aanmoedigen van lijfelijk geweld tegen mannen in jurken, maar toen...
Hebben ze hem nou gedwongen zijn hoofd in te slaan met zijn eigen bijbel?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik sta zelfs nog op de foto met de beste man!
[afbeelding]
Nee joh, 't regent daar gewoonquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hebben ze hem nou gedwongen zijn hoofd in te slaan met zijn eigen bijbel?
En zelfs in dit soort eenvoudige zinnetjes afzetten tegen het Katholieke geloof. Het zit wel diep hè?quote:
Kijk uit! Er staat een debiel met een bijbel achter je....quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Tristessa het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ja, stiekem was het gewoon zelfmoord, maar wij Friezen vonden dat niet zo'n sterk verhaal dus hebben we het verhaal wat aangepastquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, heel erg diepquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
En zelfs in dit soort eenvoudige zinnetjes afzetten tegen het Katholieke geloof. Het zit wel diep hè?
Je heb zwarte kleding aanquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Tristessa het volgende:
[..]
[afbeelding]
No shit, Sherlock!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Kijk uit! Er staat een debiel met een bijbel achter je....
Waarschijnlijk boden ze hem eerst nog zo'n smerig stukje Oranjekoek aan ... Dan kun je er idd beter zelf proberen er een eind aan te maken.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
De indoctrinatie begint al op jonge leeftijd dus.....quote:
Maar das 2 maanden geledenquote:
Vanaf de geboorte al.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De indoctrinatie begint al op jonge leeftijd dus.....
Sorry.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:40 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Je waarschuwt me bijna vijf jaar te laat!
net als hun nationale sport "kaatsen"quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:31 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Zal tijd worden ook. Die hartjes hebben de Friezen gestolen van de de Groningers.
Dat betekent natuurlijk dat Groningen vroeger gewoon Friesland was en dat jij dus eigenlijk een Fries bentquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:42 schreef user-x het volgende:
[..]
net als hun nationale sport "kaatsen"
in grûnn hebben archeologen in de stad een kaatsbaan ontdekt die ouder is dan de oudste uit friesland
Heb ik me niet al genoeg geprofileerd dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:43 schreef Varr het volgende:
*Wacht op de trotste friezen in dit topic...
ben ik ff blij dat ik geen groninger ben dan!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:43 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk dat Groningen vroeger gewoon Friesland was en dat jij dus eigenlijk een Fries bent.
Allochtoonquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:45 schreef user-x het volgende:
[..]
ben ik ff blij dat ik geen groninger ben dan!
en geen fries!
maar gewoon medelander
Ook medelanders zijn van harte welkom in Fryslân.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:45 schreef user-x het volgende:
[..]
ben ik ff blij dat ik geen groninger ben dan!
en geen fries!
maar gewoon medelander
Zeg dat maar tegen Bonifaciusquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:46 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ook medelanders zijn van harte welkom in Fryslân.
Ik vind van nietquote:
Right. In #muziek vond je van niet!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:46 schreef Tristessa het volgende:
[..]
daar wil ik net als in een opel nog niet dood in aangetroffen worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:46 schreef Tristessa het volgende:
[..]
quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:49 schreef Litpho het volgende:
[..]Privélogs, mails etc. horen privé te zijn en blijven.
Onzin, Groningers zijn oorspronkelijk Saksen die de Friezen redelijk makkelijk verjaagd hebben. Vandaar dat Gronings meer overeenkomsten heeft met Drents en de Twenste dialecten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:43 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dat betekent natuurlijk dat Groningen vroeger gewoon Friesland was en dat jij dus eigenlijk een Fries bent.
Ik geef toch ook geen log?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:49 schreef Litpho het volgende:
[..]Privélogs, mails etc. horen privé te zijn en blijven.
Ah, dat zijn dus Duitsers....nog ergerquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onzin, Groningers zijn oorspronkelijk Saksen die de Friezen redelijk makkelijk verjaagd hebben. Vandaar dat Gronings meer overeenkomsten heeft met Drents en de Twenste dialecten.
nou betwijfel ik het of de groningers vergeleken willen worden met drentenaren of twentenarenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Onzin, Groningers zijn oorspronkelijk Saksen die de Friezen redelijk makkelijk verjaagd hebben. Vandaar dat Gronings meer overeenkomsten heeft met Drents en de Twenste dialecten.
Ga er gerust serieus op in.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee hoor Duitsers zijn "geil"quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ah, dat zijn dus Duitsers....nog erger
Aaaawquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik voel me achtergesteld. Stomme Friezen.
oant sjen ook zo'n woord wat je op al die dorpsborden zietquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:54 schreef Tristessa het volgende:
No minsken, oant sjen!
Op zich wel handig, zie je gelijk welke auto's je kan bekrassenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:57 schreef BlaZ het volgende:
Wat boeit dit nou eigenlijk? Als ze dat willen doen ze dat toch gewoon. Vrijheid heet zoiets.
Het zou leuker zijn als elke provincie eigen kentekenplaten kreeg. En eerste letters van gemeente erop zoals in Duitsland.
Doe het dan zelf gelijk goed: Fryske Nasjonale Partij.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:06 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Doe dat het dan wel even goed: Fryske Nationale Partij.
Lijkt me alleen maar fair. Het merendeel van Amsterdam spreekt tenslotte hun eigen taal al decennia beter dan het Nederlands.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:16 schreef -erwin- het volgende:
krijgt amsterdam straks ook een arabische naam omdat het merendeel die taal beter spreekt dan het nederlands?
Nee joh, ze krijgen allemaal een rood hartje op hun jas gestikt, wat ten allen tijden duidelijk zichtbaar moet zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:19 schreef XiChico het volgende:
Laat ze ook maar allemaal een tattoo nemen met Fryslan Boppe en zo'n hartje op hun voorhoofd ofzo.
Welk voorstel?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Doe het dan zelf gelijk goed: Fryske Nasjonale Partij.
Ik ben overigens tegen het voorstel.
Die plaatsnaam bordjes inderdaad.. Ziehier het meest trieste voorbeeld, het dorp "Ee" heet in het fries "Ie"quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:16 schreef -erwin- het volgende:
...het is al triest genoeg dat je eerst moet gaan interpreteren als je de plaatsnaambordjes ziet...
Nog noiot van gehoord?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:23 schreef Chooselife het volgende:
Stemmingmakerij.
Direct op slot dit topic, het is volslagen onzin namelijk. Ten eerste heb ik, als Fries, nog nooit van die groepering gehoord. Ten tweede zou ik me geen enkele Fries voor kunnen stellen, die dit een goed idee zou vinden.
Hjarpjûnquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:00 schreef sp3c het volgende:
ik weet nog wel een leuk kenteken voor die figuren ...
AGM-84
[afbeelding]
Blow it out your ass geitenneukers mwhuahahahahahahahaha
... erm ... sorry about that
Stikkers plakken is ook beetje dom. Elke provincie eigen kleur nummerplaten is juist leuk. Allemaal hetzelfde is zo saai.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:23 schreef Chooselife het volgende:
Stemmingmakerij.
Direct op slot dit topic, het is volslagen onzin namelijk. Ten eerste heb ik, als Fries, nog nooit van die groepering gehoord. Ten tweede zou ik me geen enkele Fries voor kunnen stellen, die dit een goed idee zou vinden.
Die van Friezen dan hoop ikquote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Op zich wel handig, zie je gelijk welke auto's je kan bekrassen
Foppe heeft in ieder geval leiderskwaliteiten. Maar geef mij Anita Andriessen of Jehannes Kramer maarquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:27 schreef mordradead het volgende:
ik herinner me opeens dat er ooit een filmpje uit "de toekomst" was bij bnn, daarin was friesland zelfstand en foppe de haan de president
Hé oralB ga jij je mond eens spoelenquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:26 schreef oralB het volgende:
Friesland boppe ging dat 'land' maar naar de knoppe, of anders zullen we zelf al die friezen maar moeten schoopen !![]()
Achterhoekers zijn oké Friezen zijn![]()
Die tekens komen gewoon voor in alfabet dat ook in Nederland gebruikt wordquote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:00 schreef Varr het volgende:
Ik vind de borden eerlijk gezegt al veel te ver gaan, als je een dorp uitgaat staan er van die rare tekens, wat tot ziens moet betekenen ofzo, we zijn hier verdomme wel in NL hoor...
Mijn auto had al een FRL-sticker toen ik nog in Holland woondequote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:47 schreef pdxnet96 het volgende:
Eigen kentekens voor Friezen
Uitgegeven: 22 juli 2005 09:03
Laatst gewijzigd: 22 juli 2005 09:03
AMSTERDAM - Een organisatie die zich inzet voor de Friese identiteit, de 'Groep fan Auwerk', wil dat auto's in het noorden van het land met Friese kentekenstickers gaan rijden. De letters 'NL' onder de Europese vlag moeten plaatsmaken voor 'FRL', meldt de Volkskrant vrijdag.
De actiegroep stelt dat de NL-kentekensticker een symbool is dat van bovenaf is opgelegd aan een gebied dat eerder de eigen macht is kwijtgeraakt. Niet alleen in de provincie Friesland, maar ook in het noorden van Groningen, het Duitse Ostfriesland en een deel van de Deense westkust moet de automobilist met de FRL-sticker kunnen gaan rijden. In augustus zullen de Friezen een campagne beginnen.
De groep heeft nog ambitieuzere plannen. Gehoopt wordt dat de in totaal bijna vier miljoen inwoners van bovengenoemde gebieden een nieuwe Europese deelstaat zullen gaan vormen: Nij Fyslân (Nieuw Friesland).
http://www.nu.nl/news/562439/10/Eigen_kentekens_voor_Friezen.html
Ik ben voor.
isoleren die handel..
Er worden geen fatsoenlijke woorden mee gemaakt.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:54 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Die tekens komen gewoon voor in alfabet dat ook in Nederland gebruikt word.
Denk om je hart.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 06:32 schreef Varr het volgende:
[..]
Er worden geen fatsoenlijke woorden mee gemaakt.
Het wordt tijd dat de binnenlandse veiligheidstroepen de orde herstellen in die afvallige provincie.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:48 schreef gelly het volgende:
De meeste landen hebben het zelfs. In de VS hebben de meeste staten ook eigen kentekens. In Frankrijk staan er nummers van de provincie op, in Duitsland eerste letters gemeente.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:49 schreef Hyperdude het volgende:
Zo raar zijn regionale kentekens nu ook weer niet.
Hiero in Zwitserland hebben we regionale kentekens.
In Italië, Duitsland en Frankrijk hebben ze (of hadden ze dat voor kort) ook.
Als ik in Friesland woonde zou ik het ook wel makkelijk vinden om te weten als er weer zo'n otoo met Randstadtuig op rooftocht in de provincie was.
![]()
Muur om Nederland of Friesland?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zet er dan ook meteen een grote muur omheen. Eens kijken hoe lang die kneuzen onafhankelijk kunnen blijven.
Muur om Friesland. Laat die kneuzen dan maar eens onafhankelijk zijn. Meteen even loskoppelen uit het sociale stelsel. Ik wens ze veel plezier daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:19 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Muur om Nederland of Friesland?
Iedereen in Europa pist in jullie drinkwater hoor![]()
Oh en nu woon je niet meer in holland?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 02:26 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
Mijn auto had al een FRL-sticker toen ik nog in Holland woonde
Slootjespringen is cultuur?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 11:21 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Waarom emigreer je niet naar Friesland, dat is veel leuker! Dan pik je tenminste nog de echte cultuur op.
Grutte Pier is myn Idool!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:15 schreef DaveMasteR het volgende:
Doe mij maar een slok van Grutte Pier zijn bier!
[afbeelding]
vuile nep-Fries!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:28 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Grutte Pier is myn Idool!
Maar even zonder gekheid, dit gaat veel te ver wat die Friezen doen.
Er is hier in Friesland een slag mensen die alleen maar Fries praten, ook tegen mensen die dat niet spreken, en denken bij iedereen: 'We motten jim net'. Kut lui, ze bestaan voornamelijk uit Fanatieke huisvrouwen van boven de 40, meestal erg gezet, en kort haar en spelen Rummicub en Pesten elke avond.
Daarom mijn motto: Afschaffing en afstraffing gebruik Friesche Talen
Nee Fries zijn is iets moois, maar ik wil niet dat dit soort lui ons belachelijk maken. Echte friezen zeiken nooit, huilen nooit, gaan nooit naar de dokter, smeren geen boter op hun brood en wachten niet tot hun thee of koffie is afgekoelt!quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:34 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Nee Fries zijn is iets moois, maar ik wil niet dat dit soort lui ons belachelijk maken. Echte friezen zeiken nooit, huilen nooit, gaan nooit naar de dokter, smeren geen boter op hun brood en wachten niet tot hun thee of koffie is afgekoelt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |