Lijkt er wel op ja. BBC meldt geen gewonden maar wel paniek.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:53 schreef Forumschorem het volgende:
Alleen RTL-Z bericht tot nu over die aanslagen, terwijl het NOS gewoon de TDF laat zien...
Massahysterie?
Toch was het zo dat het twee weken geleden eerst om meerdere bussen en 5 metrostations zou gaan ofzo. Dat bleken er uiteindelijk minder te zijn, en in die zin viel het mee.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:52 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
De omvang werd wel steeds kleiner. NY > Madrid > London. Bij London leek het aan het begin niet zo heel erg (erg betrekkelijk maar goed) maar liep het uiteindelijk nog aardig op.
Tja, afgestompt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:54 schreef -beyond- het volgende:
Wat een ...... op mijn werk zeg. Zo erg onderontwikkeld. Interesseert zich hier niet eens voor!!
Ik snap dat niet hoor. Het is toch belangrijk!! Of zie ik dat verkeerd?
Bron CNN http://www.cnn.com/2005/WORLD/europe/07/21/london.tube/index.htmlquote:London Tube stations evacuated
Thursday, July 21, 2005; Posted: 8:46 a.m. EDT (12:46 GMT)
An incident was reported on this bus in Hacney, in east London.
LONDON, England (CNN) -- Emergency services personnel are attending three different Tube stations in central London following reports of "incidents," police say.
Scotland Yard told CNN Thursday one incident was also reported on a bus in Hackney, in east London. No casualties have yet been reported.
One Underground passenger told Sky TV a traveler's rucksack had exploded on a train.
The reports came two weeks to the day since bombs on three Underground trains in London and a double-decker bus killed 56 people including four bombers.
A Scotland Yard spokesperson told CNN that Warren Street, Shepherds Bush and Oval stations had all been evacuated.
There are no reports of any casualties at this stage, sources told the UK Press Association.
London Underground confirmed that services on three lines -- Victoria, Northern and Hammermith and City -- were suspended following the incidents, according to PA.
No further information is yet available. Passengers at Warren Street reported seeing smoke but police could not confirm this.
Ivan McCracken told Sky News: "I was in a middle carriage and the train was not far short of Warren Street station when suddenly the door between my carriage and the next one burst open and dozens of people started rushing through. Some were falling, there was mass panic.
"It was difficult to get the story from any of them what had happened but when I got to ground level there was an Italian young man comforting an Italian girl who told me he had seen what had happened.
"He said a man was carrying a rucksack and the rucksack suddenly exploded. It was a minor explosion but enough to blow open the rucksack.
"The man then made an exclamation as if something had gone wrong. At that point everyone rushed from the carriage."
The reports came two weeks to the day since bombs on three Underground trains in London and a double-decker bus killed 56 people including four bombers.
Hoop het. Hoop dat ze weinig schade hebben kunnen aanrichten.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:58 schreef gelly het volgende:
Lijkt op een stel copycats ? Zo te horen erg amateuristisch uitgevoerd iig.
Je kan het volgen op RTL internet.quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:56 schreef Logician het volgende:
grmbl, heb even geen tv meer tot mijn beschikking dus moet het hier maar even volgen.
quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:43 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
Livestream RTL: http://www.rtl.nl/financien/rtlz/livestream/
Thx Oblivionquote:Op donderdag 21 juli 2005 14:59 schreef Oblivion het volgende:
Je kan het volgen op RTL internet.
New World Order?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef francorex het volgende:
NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO NWO
Dank je wel voor je extreem nutteloze bijdrage. Je kunt weer gaan voordat je verdergaat met je hersenloze propaganda over de ruggen van (gewonde?) Londenaren spuien.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:00 schreef francorex het volgende:
Je moet wel heel strak aanvliegen wil je de big ben goed raken hoor.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ach, het is "gewoon" wat onrust. Perfect scenario om de politie bezet te houden terwijl je "grotere" dingen op aan het zetten bent.
Tenminste, dat zou ik doen als terrorist. Een paar nutteloze radicalen een spijkerbom laten detoneren om vervolgens met een 747 de Big Ben in te vliegen. Puur voor de symboliek.
Brrrr.... het idee alleen al....quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ach, het is "gewoon" wat onrust. Perfect scenario om de politie bezet te houden terwijl je "grotere" dingen op aan het zetten bent.
Tenminste, dat zou ik doen als terrorist. Een paar nutteloze radicalen een spijkerbom laten detoneren om vervolgens met een 747 de Big Ben in te vliegen. Puur voor de symboliek.
Zou wel tactiek zijn ja.. laten we dat maar niet hopen zegquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
slechts ??????quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:41 schreef -Mk- het volgende:
Het was slechts een klein bommetje in een rugzak.
Beetje verkeerde formulering, sorryquote:
Misschien een actie om die waarschuwingen kracht bij tezetten.. dus bewust kleinschalig gehouden.. \quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:02 schreef francorex het volgende:
VRT nieuws meld dat er waarschuwingen waren.
www.xfm.co.uk Voor direct (internet) radio verslag.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:05 schreef buzzer het volgende:
de berichtgeving komt weer zo vaag op gang, net als op 7 juli
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:05 schreef -beyond- het volgende:
(ik blijf wel typen voor diegene die op werk zitten en geen livestreaming hebben)
Is het dadelijk iets lulligs zeg .... maargoed kan bijna niet.. te toevallig met die metro's dan nog.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:06 schreef -beyond- het volgende:
Het was een kleine rugzak en explosie, maar daardoor brak er flink paniek uit en is er aan de noodrem getrokken
Geweldig.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:05 schreef -beyond- het volgende:
Er wordt nu gesproken over 12 ambulances naar de metrostations en een aantal naar de bus.
De chaffeur meld iig geen slachtoffers.
Maar vermoedelijk gaat het toch om aanslagen.
(ik blijf wel typen voor diegene die op werk zitten en geen livestreaming hebben)
Ik vind de Britse berichtgeving eigenlijk best okay, ook op 7 juli. Veel meer op feiten gebaseerd in plaats van het zover mogelijk verspreiden van massahysterie waar het bij andere nieuwsbronnen nog wel eens op lijkt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:05 schreef buzzer het volgende:
de berichtgeving komt weer zo vaag op gang, net als op 7 juli
zeer interessant als dit klopt.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:05 schreef HPoi het volgende:
Ooggetuigen melden dat de explosie in de rugzak op Warren Street niet erg hevig was, maar genoeg om de rugzak uit elkaar te scheuren. De eigenaar van de rugzak zou 'ontsteld' gekeken hebben. Volgens de getuige hebben de aanwezigen in de metro zichzelf geëvacueerd, zonder veel paniek.
In dit topic wel. Dag!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef P8 het volgende:
ben ik nou echt de enige die dit allemaal geen reet uit maakt?
Denk het welquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef P8 het volgende:
neequote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef P8 het volgende:
Je weet dat er nog wel ergens een grijs gebied ligt tussen blinde paniek en wereldinteresse? Toch? Goed zoquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef -beyond- het volgende:
Hoezo don''t panic??
Doe ff normaal. Een beetje wereldinteresse is gezond!!
Ik hoorde daarnet iets over het achtervolgen van een man door omstanders, de man zou via een park zijn ontsnapt.quote:
ja dat arme al quaida heeft het al moeilijk genoeg hè....quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:09 schreef phrixos het volgende:
en wie gaan we nu weer valselijk beschuldigen? weer al qaeda?
kom op zeg... dat is wel heel gemakkelijk
Ook niet zo moeilijk natuurlijk. Je kunt alle rugzakken wel controleren, maar een bom verstop je net zo goed in een broodtrommel. Het is niet alsof een wekker en een paar staven dynamiet in een rugzak een bom zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef mouzzer het volgende:
Alleen detonators ontploft, misschien een test of waarschuwing dat ze het nogsteeds kunnen ondanks alle beveiliging.
Dat denk ik niet, als ze het nog kunnen dan doen ze het ook metteen goed.quote:Alleen detonators ontploft, misschien een test of waarschuwing dat ze het nogsteeds kunnen ondanks alle beveiliging.
Stond al op CNNquote:
quote:"He said a man was carrying a rucksack and the rucksack suddenly exploded. It was a minor explosion but enough to blow open the rucksack.
"The man then made an exclamation as if something had gone wrong. At that point everyone rushed from the carriage."
ja jij bent een typisch geval van IKKE IKKE IKKE...quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:08 schreef P8 het volgende:
Drie Nokia's in de metro, één in een bus. Een aanslag door militante Finnen?quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:11 schreef Remzz het volgende:
Allemaal erg vaag dus, er is iets ontploft in iemand zijn rugzak.... Ja dat kan ook een Nokia telefoon ofzo zijn...
Het is ook altijd hetzelfde met die kut Finnen he.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Drie Nokia's in de metro, één in een bus. Een aanslag door militante Finnen?
Zo is het maar net! Finland!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het is ook altijd hetzelfde met die kut Finnen he.![]()
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Drie Nokia's in de metro, één in een bus. Een aanslag door militante Finnen?
en mocht het wel een aanslag zijn, zijn de daders toch happy..want het is meteen wereld nieuwsquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:11 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, als ze het nog kunnen dan doen ze het ook metteen goed.
Ik denk eerder dat dit weldegelijk een echt aanslag is maar dat hij of mislukt is door onkunde van de terroristen zelf, of misschien zijn ze geraakt door agenten in burger die het net op tijd zagen.
Bommen waren te zwaar, ze hebben alleen de ontsteking meegenomen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het is ook altijd hetzelfde met die kut Finnen he.![]()
Ik dacht dat jij je haat jegens moslims al jaaaren terug opgedaan had.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:13 schreef Kugari-Ken het volgende:
Het zullen wel weer moslims zijn.
ik begin een beetje heel erg schijtziek van moslims te worden.
Straks staan ze weer op het nieuws "ja kijk nou, weet je, ik kan het goed begrijpen dat dit gebeurd, maar ik keur het niet goed hoor"
Het zorgt idd weer voor angst en onrust in de samenlevingquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
en mocht het wel een aanslag zijn, zijn de daders toch happy..want het is meteen wereld nieuws
Het is duidelijk het werk van Britse conservatieven die de schuld in de schoenen van Moslims proberen te schuiven.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:13 schreef Kugari-Ken het volgende:
Het zullen wel weer moslims zijn.
ik begin een beetje heel erg schijtziek van moslims te worden.
Straks staan ze weer op het nieuws "ja kijk nou, weet je, ik kan het goed begrijpen dat dit gebeurd, maar ik keur het niet goed hoor"
Nog luie Finnen ook! Schande!quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:14 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bommen waren te zwaar, ze hebben alleen de ontsteking meegenomen.![]()
Uiteraardquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:15 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Het is duidelijk het werk van Britse conservatieven die de schuld in de schoenen van Moslims proberen te schuiven.
ik vind mensen die blind conclusies trekken eigenlijk wel net zo eng als terroristenquote:Op donderdag 21 juli 2005 15:11 schreef hroswith het volgende:
[..]
ja dat arme al quaida heeft het al moeilijk genoeg hè....![]()
Jij hebt er duidelijk ook niets van begrepen.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:16 schreef phrixos het volgende:
[..]
ik vind mensen die blind conclusies trekken eigenlijk wel net zo eng als terroristen
hitler had ook zo'n volkje achter zich aan lopen![]()
U bent gediskwalificeerd. Dag.quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:16 schreef phrixos het volgende:
[..]
ik vind mensen die blind conclusies trekken eigenlijk wel net zo eng als terroristen
quote:Op donderdag 21 juli 2005 15:16 schreef phrixos het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |