abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:12:31 #201
33189 RM-rf
1/998001
pi_28979164
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:03 schreef Lyrebird het volgende:

Ik zou eerder de vrijspraak van Samir A. gebruiken als voorbeeld van de naiviteit van de Nederlandse rechtspraak. Overigens ben ik van mening dat de rechter in die zaak gewoon haar werk deed. Het helpt niet dat de Nederlandse wet door een stel hippies in elkaar is gezet.
Samir A. is juist een typisch voorbeeld dat de nederlandse rechtstaat prima functioneert, maar dat het OM een luie en slordige organisatie is, die voornamelijk inspringt op zaken uit opportunistische motieven ...

Bij Samir A. werd een huiszoeking gedaan vanwege een verdenking van betrokkenheid bij een overval op een supermarkt ....
Hierbij heeft niemand bedacht dat die heer misschien al langere tijd door de AIVD onder surveillance stond (niet zozeer schuld van het OM zelf, maar wel tekenend voor slechte communicatie-lijnen bij justitie en MinBinZa) ...

ze troffen dus op een hoop documenten die geenszins te maken hadden met die overval, maar wel op iets anders wezen.. maar zelf helaas onvoldoende waren voor een veroordeling ...
het OM kon meerdere dingen doen, zichzelf terugtrekken en erkennen dat het gefaald had om die overval op de supermarkt op te lossen en daarbij ook een AIVD-onderzoek flink verpest...

In plaats daarvan koos het OM ervoor om de zaak op de publieke opinie te spelen ... ze wisten van tevoren dat hun eigen bewijsmateriaal verschrikkelijk teort schoot, maar het OM verspreidde geruchtten dat de AIVD dat wél had en dat de AIVD niet met hen wilde samenwerken ...

De uitkomst is een mislukte rechtzaak, waar de rechter terecht het OM flink op de vingers tikte wat betreft het gebrekkige en domme bewijsmateriaal dat ze aansleepten (de history van een browser uitgedrukt, waaruit zou blijken dat de persoon regelmatig islamitische georienteerde websites bezocht, bewijs ervoor dat hij het Nick berg filmpje bekeken had .... leuk voor een suggestief beeld in de pers, maar als bewijsmateriaal heeft de rechter dat alles als niet ter zake doend afgewezen, en terecht, dat iemand een bepaalde radikale website bezoekt, is niet strafbaar)...
De winst van het OM, en dat wisten deze van tevoren, was enkel op de publieke opinie gericht ... namelijk het afwenetelen van de 'schuld' op de AIVD en de rechters, die 'zomaar' deze terrorist vrijlieten ....
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28979213
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:07 schreef Monidique het volgende:
Of de zaken van Simpson en Jackson, getuigen die ook van de naïeviteit van de Amerikaanse rechtsstaat?
Die van Homer Simpson? Zeker. O.J. Simpson ook.

Wat betreft Jackson weet ik het niet. Die zaak interesseerde me niet zo.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28979310
Raad het citaat:
quote:
"I want Congress to hear loud and clear, it is unacceptable behavior to leak classified information when we have troops at risk."
.
pi_28979344
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:12 schreef RM-rf het volgende:

ze troffen dus op een hoop documenten die geenszins te maken hadden met die overval, maar wel op iets anders wezen.. maar zelf helaas onvoldoende waren voor een veroordeling ...
Een ontsteker, een pistool, een kogelvrijvest, een kaart van een kerncentrale?

Ik heb die dingen niet thuis liggen.

Met name die ontsteker is wat mij betreft voldoende om iemand heel lang op te sluiten. Het is nu heel eenvoudig om de dans te ontspringen. Leg een bom bij je zus in de schuur en houd zelf de ontsteker op zak. Op de dag van de aanslag breng je samen alles bij elkaar en tot die tijd ben je onschuldig. Noem het maar de "methode Saddam Hoessein".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28979369
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 15:50 schreef George-Butters het volgende:
Het geloof is opium voor het volk.
Jij zou inderdaad meer gebaat zijn bij arsenicum.
pi_28979392
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:16 schreef Monidique het volgende:
Raad het citaat:
[..]

.
Jacques Chirac?
pi_28979411
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Jacques Chirac?
Nee, vergelijkbaar, dat wel.
pi_28979461
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Euuuuhhhhhmmmmm, Gerald Schroder? Of z'n vriend op buitenlandse zaken, Joschka Fischer?

Warmer?
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:21:53 #209
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28979463
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Jij zou inderdaad meer gebaat zijn bij arsenicum.
ouwe gifspuwer!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28979490
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Euuuuhhhhhmmmmm, Gerald Schroder? Of z'n vriend op buitenlandse zaken, Joschka Fischer?

Warmer?
Bij... na!
pi_28979512
Kom ik eindelijk weer eens onder de mensen, regent het!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:23:24 #212
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28979514
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bush!
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28979525
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:23 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Bush!
Fout.
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:24:05 #214
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28979536
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Kom ik eindelijk weer eens onder de mensen, regent het!
het is natte vagina weer!
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:24:15 #215
80268 kLowJow
That's Gay
pi_28979541
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bij... na!
Het is toch altijd dezelfde.
pi_28979543
Dick?
pi_28979560
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:24 schreef George-Butters het volgende:

[..]

het is natte vagina weer!
Alweer? .
pi_28979586
Nee, jôh, gekkies! Natuurlijk is het Bush. Ik hoef toch zeker niet te antwoorden? Iedereen weet toch wel dat ik door mijn diepgeworteld anti-amerikanisme alleen maar berichten kan plaatsen waaruit blijkt hoe kwaadaardig en hypocriet Bush en Amerika wel niet zijn en wat voor een puinhoop het is in Irak. Haha!
pi_28979613
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:25 schreef Monidique het volgende:
Nee, jôh, gekkies! Natuurlijk is het Bush. Ik hoef toch zeker niet te antwoorden? Iedereen weet toch wel dat ik door mijn diepgeworteld anti-amerikanisme alleen maar berichten kan plaatsen waaruit blijkt hoe kwaadaardig en hypocriet Bush en Amerika wel niet zijn en wat voor een puinhoop het is in Irak. Haha!
Hmm. Nee, dat had ik niet achter jou gezocht. Anti-Amerikaans? Hoezo?
pi_28979621
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:25 schreef Monidique het volgende:
verderfelijk geneuzel van een ultra-links type
.
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:28:59 #221
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28979666
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Fout.
liegpeuk!

Dit gaat over Rovegate of niet?
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_28979724
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:28 schreef George-Butters het volgende:

[..]

liegpeuk!

Dit gaat over Rovegate of niet?
Nee, dit niet. Nu is hij behoorlijk stil. Mag geen commentaar geven op een lopend onderzoek... als het negatief is voor hem!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:36:15 #223
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_28979862
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, dit niet. Nu is hij behoorlijk stil. Mag geen commentaar geven op een lopend onderzoek... als het negatief is voor hem!
regels zijn regels.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 20 juli 2005 @ 16:36:56 #224
33189 RM-rf
1/998001
pi_28979879
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 16:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een ontsteker, een pistool, een kogelvrijvest, een kaart van een kerncentrale?

Ik heb die dingen niet thuis liggen.

Met name die ontsteker is wat mij betreft voldoende om iemand heel lang op te sluiten. Het is nu heel eenvoudig om de dans te ontspringen. Leg een bom bij je zus in de schuur en houd zelf de ontsteker op zak. Op de dag van de aanslag breng je samen alles bij elkaar en tot die tijd ben je onschuldig. Noem het maar de "methode Saddam Hoessein".
Hij is dan ook veroordeeld voor verboden wapenbezit...
niet voor 'we hebben het sterke vermoeden dat hij wel eens iets strafbaars kan gaan willen plegen'... (verder qua objecten was er inderdaad genoeg aanleiding om te denken dat die jongen wat kwaads in de zin heeft, maar de zaak die het OM de rechter voorlegde was zo brak als wat, omdat geen enkel feitelijk strafbaar iets werd aangetoond ....)

Overigens, als het Om een beetje meer moeite had gedaan, hadden ze best een betere zaak kunnen voorleggen en was het mogelijk best tot een veroordeling ook voor andere zaken gekomen (maar, dat zou een kleine veroordeling zijn, omdat Samir A. maar een kleine jongen is) ...

dat wilde het OM zelf niet, die wilde het voordoen alsof Samir A. een 'meestervangst' was, een grote vis; gepakt na meesterlijk 'onderzoek' door de politie en OM (geen toevalstreffer na een huiszoeking wegens een supermarkt-overval), die ze echter door tegenwerking van de AIVD moesten laten lopen ... een eenvoudig politiek spelletje, en ik zie dat het inderdaad makkelijk lukt om grote groepen mensen daar in te laten trappen ...

Het stroendste eraan is overigens dat het Om ook het hele onderzoek naar die overval heeft gedropped... na hun misser bij Samir ... dat is nu net het ergerlijke, omdat wel degelijk een sterk vermoeden bestaat dat op die wijze terrorisctische groepen zichzelf financieren ... laat het OM eens daar achteraan gaan, ipv AIVD-tje te willen spelen (wat hen niet lukt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28979882
Raad het citaat:
quote:
Als dat geen Jood is vreet ik m'n schoen op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')