Ik zal je binnenkort hoogstpersoonlijk de voetenzak laten zienquote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:48 schreef Tinkerbell het volgende:
Ga je vanzelf zulke dingen als 'voetenzak' begrijpen als er een kind komt?![]()
![]()
ET, fijn dat je thuis was, dat is toch wel belangrijk, je eigen plekkie ben je het meest vertrouwd
Rekkie spannend!
Ik ben nogal ziek geweest van misselijkheid en het braken. Beetje overmatig allemaal, en ook al roept iedereen 'misselijk is goed' , leuk is het in elk geval niet. Niks bleef erin, en van alles gaf ik over. Eén en ander is inmiddels wat gematigd al sta ik nog geregeld over te geven (ook buiten)
Verder leef ik in angst en kan niet wachten tot de echo over 8 dagen. Ik heb een heilige overtuiging dat het 'toch wel mis zal gaan', ik ben immers niet bestemd om moeder te worden.
Jaja, dat heb ik nog steeds![]()
Vorige week stelde mijn moeder me voor om eens even naar een babyzaak te gaan. Aarzelend heb ik daar in toegestemd. Heb, eenmaal daar aan gekomen, vreselijk staan huilen, want opeens mocht ik er 'legaal' zijn. Ik kwam nooit in dergelijke winkels omdat dat alleen maar pijnlijk was en ze niet voor mij bestemd waren als iemand die toch nooit kinderen zou krijgen en iets wat toch niet voor mij weggelegd was. Ik heb alleen maar wat blikken geworpen op ledikantjes en commode's, ik wil geen goden verzoeken, in elk geval niet voordat ik een echo heb gehad. Maar het feit dat ik het nu kon doen en met een reden in mijn buik heeft een enorme indruk op me gemaakt. Ik hoor alleen nog niet thuis in deze zwangeren-wereld, ik tob heen en weer tussen nooit ouder zijn en aanstaand ouder zijn.
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:48 schreef Tinkerbell het volgende:
Ga je vanzelf zulke dingen als 'voetenzak' begrijpen als er een kind komt?![]()
![]()
Verder leef ik in angst en kan niet wachten tot de echo over 8 dagen. Ik heb een heilige overtuiging dat het 'toch wel mis zal gaan', ik ben immers niet bestemd om moeder te worden.
Jaja, dat heb ik nog steeds![]()
Dat zei ik ook tegen m'n man, nav die 4 pakken diverse kraam- en maandverband die erin zaten. Ik vond het weinig hoopgevend...quote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:42 schreef E.T. het volgende:
Ik weet nog dat ik tegen Swets zei dat ze op z'n minst gingen verwachten dat ik dood zou bloeden ofzo met al die matrassen in dat kraampakket
En bedankt! Ik moet nog namelijkquote:Op zaterdag 23 juli 2005 17:01 schreef m@x het volgende:
Vier pakken is niks hoor. Wij hebben er naderhand nog veel meer bijgehaald
Heb ik ook! Staan veel tips in. Een ander boek van dezelfde schrijvers is Veilig Bevallen, als je je daar op voor wil bereiden. Ook prettig om te lezen omdat ik veel vragen had.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:06 schreef Lois het volgende:
Ingrid, ik zag je laatst vragen om boeken over bv maar er zijn ook hele goede boeken over zwangerschap. Boeken waarin veel van jouw vragen staan met antwoorden erbij.
Zoals bijv: Veilig zwanger van Smulders en Croon.
[afbeelding]
Mijn bijbel momenteelquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:06 schreef Lois het volgende:
Ingrid, ik zag je laatst vragen om boeken over bv maar er zijn ook hele goede boeken over zwangerschap. Boeken waarin veel van jouw vragen staan met antwoorden erbij.
[afbeelding]
Dat was het bij mij ookquote:
Tnx! Ik heb wel een boek over zwangerschap, maar geloof dat die niet up to date is.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:06 schreef Lois het volgende:
[afbeelding]
Oke, ik ga maandagochtend 8.00 meteen de dokter bellen. Zal dan denk ik een plasje in moeten leveren. Maar vraag me af of ik daarvoor een bekertje bij de apotheek moet ophalen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:48 schreef phileine het volgende:
Ingrid, absoluut naar de huisarts gaan hoor. Een blaasontsteking tijdens de zwangerschap kan veel sneller omslaan in een nierbekkenontsteking en dat kan weer leiden tot premature weeën. Dus gewoon even je urine laten controleren, dan geven ze je een antibioticakuurtje als je inderdaad blaasontsteking hebt.
Trouwens, het kan ook komen door de baby en de andere ligging van de blaas dat je het gevoel hebt niet goed uit te kunnen plassen, het kan helpen om goed rechtop te gaan zitten tijdens het plassen, dan zit je blaas minder achter je bekken verstopt.
Je weet wel hoe je moet plassen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:54 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Oke, ik ga maandagochtend 8.00 meteen de dokter bellen. Zal dan denk ik een plasje in moeten leveren. Maar vraag me af of ik daarvoor een bekertje bij de apotheek moet ophalen?
quote:
Dat heb ik niet in huis. Ja, een vol jampotje, maar das ook zo'n gedoe he!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:32 schreef Leah het volgende:
[..]
![]()
Ingrid, een (schoon!) jampotje oid voldoet ook, en het hoeft niet helemaal vol.
check! en bevallen ook (al helemaal uitgelezenquote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:11 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Mijn bijbel momenteelLigt naast m'n bed
heb je niet ergens een ander potje? of een plastic bakje met deksel?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:35 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet in huis. Ja, een vol jampotje, maar das ook zo'n gedoe he!
Maar ik hoor het wel van de ha.
Jeetje, je hebt toch wel iets van een potje, flesje, tupperwarebakje, schroefbeker?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:35 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet in huis. Ja, een vol jampotje, maar das ook zo'n gedoe he!
Maar ik hoor het wel van de ha.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:39 schreef jessie het volgende:
O heeeerlijk eindelijk een gesprek op mijn nivo
Heb ik ook wel eens moeten doen, het hoeft geen ochtendurine te zijn ofzo.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:38 schreef jessie het volgende:
Vaak kan je bij je dokter wel ergens in plassen.
Niks met een deksel. Alleen grote magnetronbakken. Sorry hoor dat ik dat niet standaard in huis heb!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:38 schreef Leah het volgende:
[..]
Jeetje, je hebt toch wel iets van een potje, flesje, tupperwarebakje, schroefbeker?
Ik denk het wel. Tenminste als een harde buik heel strak gespannen aanvoelt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:45 schreef melonovy het volgende:
Ingrid, als je geplast hebt moet je even je bekken kantelen, het kan zijn dat er nog een scheutje urnina achterna komt en die moet er ook uit!
Heb je ook last van veel harde buiken?
Hoef je voor mij geen sorry voor te zeggen hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:47 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Niks met een deksel. Alleen grote magnetronbakken. Sorry hoor dat ik dat niet standaard in huis heb!
Toch niet in de bioscoop tijdens de film hequote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:50 schreef Leah het volgende:
[..]
Hoef je voor mij geen sorry voor te zeggen hoor, ik heb weleens in een leeg colaflesje geplast
.
Nee, want we hebben alleen een digitale camera. Maar het zal vast wel goed komen met het potje/flesje, als het al nodig is.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:57 schreef Luchtbel het volgende:
Heb je geen fotorolkokertje meer Ingrid?
Nee hoor, ook voor een controle (weet niet eens meer waarvoorquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:57 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Toch niet in de bioscoop tijdens de film he
M@x iedereen kan plassen in een potje, het veilig meenemen is iets heel anders
Ik dacht dus dat je dat altijd nodig zou hebben. Omdat dat steriel is.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:27 schreef Karin het volgende:
Mocht je nou echt niets kunnen vinden Ingrid kan je ook bij de drogist een urinepotje kopen. En daarna ook weer mee terugvragen bij de huisarts, misschien heb je hem wel vaker nodig in je zwangerschap ik heb de laatste 2 weken bijna elke dag in een potje moeten piesen
Neehoor hoeft niet perse steriel volgens mij. Tenminste de eerste keer was ie dus steriel, de keren erna heb ik hem gewoon afgewassen en hergebruikt. Maar omdat je geen ander potje hebt is dit misschien wel makkelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:32 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Ik dacht dus dat je dat altijd nodig zou hebben. Omdat dat steriel is.
Plast een stuk beter met schone voeten iddquote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:40 schreef Leah het volgende:
[..]
Plast een stuk beter met schone voeten idd.
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef phileine het volgende:
[..]![]()
Uit recent onderzoek blijkt dat voetschimmel een vals-positieve uitslag op blaasontsteking kan geven. Vandaar.
Wat als je eerst over je voeten plast? Zou dat helpen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:06 schreef phileine het volgende:
[..]![]()
Uit recent onderzoek blijkt dat voetschimmel een vals-positieve uitslag op blaasontsteking kan geven. Vandaar.
misschien wel tegen voetschimmelquote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:12 schreef snoopy het volgende:
[..]
Wat als je eerst over je voeten plast? Zou dat helpen?
Nou nee liever niet. Ik post hier wel serieus.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:12 schreef Jelief het volgende:
hihi kan een modje dit topic ff verplaatsen naar onz?
Dan schopt Havoc hem toch weer trug, die moet dat gezeik niet in onzinquote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:17 schreef snoopy het volgende:
maar om nou gelijk het hele topic te verplaatsen naar onz![]()
Ik ook. Snap ook niet waarom jullie je gisteren zo druk gingen maken.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:13 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Nou nee liever niet. Ik post hier wel serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |