Je gelooft toch niet dat de echte kosten van de gemiddelde hogere opleidingen zijn he? Dat is inclusief stokpaardjes, onderzoek, bureaucratie, de strijkstok, prestigeprojectjes, overdreven dure gebouwen, en een paar, iets duurdere studies, zoals geneeskunde.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:11 schreef du_ke het volgende:
Voor HBO en UNI zijn die cijfers een keer voorbij gekomen. Is wel te googelen denk ik.
Tuurlijk, PJO, waarom zit jij dan nog niet in de VS eigenlijk, dat moet toch voor jou het land van melk en honing zijn...heb jij er trouwens ooit geleefd en gewerkt of zit je hier nou gewoon libertaire stukjes schrijvers na te praten?quote:Op zondag 17 juli 2005 20:42 schreef PJORourke het volgende:
De arbeidsmarkt is veel flexibeler en er is meer werk en minder werkloosheid. Je bent dus niet meteen een der minima als je je baan verliest, zoals in NL. Je kan vrij snel weer aan de slag.
Klinkt leuk maar verklaart niet waarom een klein land als Nederland zo welvarend is als het is, als ik jou zo beluister moet het armoe troef zijn in Nederland.quote:Dat gebrek aan flexibiliteit en liberalisme levert dus een torenhoge werkloosheid op en een uitzichtloze positie voor mensen die wel willen, maar niet aan de slag kunnen. Lekker sociaal land, dat van jou.
Wat gaat dat jou aan?quote:Op zondag 17 juli 2005 22:19 schreef Tijger_m het volgende:
Tuurlijk, PJO, waarom zit jij dan nog niet in de VS eigenlijk, dat moet toch voor jou het land van melk en honing zijn...heb jij er trouwens ooit geleefd en gewerkt of zit je hier nou gewoon libertaire stukjes schrijvers na te praten?
Omdat we tussen Hitler en Den Uyl het geweldig goed hebben gedaan, we waren begin jaren zeventig op Zwitserland na het rijkste land van Europa. Sindsdien is het eik voornamelijk stagnatie geweest.quote:Klinkt leuk maar verklaart niet waarom een klein land als Nederland zo welvarend is als het is, als ik jou zo beluister moet het armoe troef zijn in Nederland.
Ondersteunend personeel is grotendeels overbodig, luxe. ¤2000 per kind aan loonkosten op een basisschool is belachelijk hoog, op mijn school haalden ze dat echt niet, met 9 leerkrachten en een secretaresse op zo'n 300 kinderen.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:14 schreef du_ke het volgende:
En even een simpele berekening stel een basisschoolklas van 25 leerlingen 2000 e pp aan loonkosten voor de docent en evt wat ondersteunend personeel en dan nog een keer 2000 e voor onderhoud gebouw aanschaf lesmaterialen gas wat electra etc. Al met al is het wel een aardige inschatting denk ik.
Al zou het inclusief feestjes zijn, het blijven kosten.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Je gelooft toch niet dat de echte kosten van de gemiddelde hogere opleidingen zijn he? Dat is inclusief stokpaardjes, onderzoek, bureaucratie, de strijkstok, prestigeprojectjes, overdreven dure gebouwen, en een paar, iets duurdere studies, zoals geneeskunde.
Het zijn onnodige kosten, die een collegegeld van ¤1600 op dit moment geenszins rechtvaardigen, gezien de kwaliteit van het onderwijs.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:40 schreef Monidique het volgende:
Al zou het inclusief feestjes zijn, het blijven kosten.
Ja, maar dat is een andere discussie. De kosten blijven. En Landmass maakt er gebruik van.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het zijn onnodige kosten, die een collegegeld van ¤1600 op dit moment geenszins rechtvaardigen, gezien de kwaliteit van het onderwijs.
Not that there's anything wrong with it.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:50 schreef Ulx het volgende:
Overigens dacht ik dat McCarthy wel een homo was. Niet dat ik iets tegen homo's heb hoor.
Nee, het kostenplaatje van jullie klopt niet. Je moet het onderwijs van al die andere (overbodige) kostenposten scheiden. Daar maakt McCarthy geen (vrijwillig) gebruik van.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:04 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar dat is een andere discussie. De kosten blijven. En Landmass maakt er gebruik van.
Ik heb er een paar maanden gezeten, maar da's totaal irrelevant. Het gaat voornamelijk om de puinhoop hier.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:26 schreef Tijger_m het volgende:
Dat antwoord verwachtte ik al. Beetje een zwaktebod, vind je niet?![]()
Er mag toch wel gewezen worden op zijn inconsequente houding?quote:Op maandag 18 juli 2005 02:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat een gezeur tegen McCarthy/Landmass/accelerator over wat hij schreef. Juist de mensen die willen dat mensen gratis scholing kunnen krijgen moeten niet zeuren, want die willen juist dat hij die kans kreeg op hun, mijn en zijn kosten.
En die willen ook dat hij die kosten terugbetaaldquote:Op maandag 18 juli 2005 02:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat een gezeur tegen McCarthy/Landmass/accelerator over wat hij schreef. Juist de mensen die willen dat mensen gratis scholing kunnen krijgen moeten niet zeuren, want die willen juist dat hij die kans kreeg op hun, mijn en zijn kosten.
Dat is Tijger_m eigen.quote:
Uiteindelijk betalen de meeste hoogopgeleiden hun eigen studie terug, niet alleen vanwege economische groei, maar ook vanwege de belastingen die zij zelf weer afdragen voor de studenten van dat moment. Belasting zorgen alleen maar voor een getrapte verdeling van geld, er gaat geen geld weg en er komt ook geen geld bij.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
Rot dan nu op en profiteer niet van mijn belasting centen om te studeren![]()
laag opgeleide mensen mogen m.i. altijd stante pede vertrekken hoor moppie.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |