Niemand heeft gezegd dat ze het zwaar hebben. Maar goed, kennelijk is dit dus de mentaliteit. De staat heeft alle recht inkomen in te houden zolang je het maar niet zwaar krijgt.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
En alle hoger opgeleiden in Nederland hebben het zwaar joh. Niet normaal.![]()
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zittenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef ethiraseth het volgende:
Ja, al die bijstandsmoeders zitten voor de lol in de bijstand.Ongefundeerde dingen spuien is lekker makkelijk he. Altijd maar zeiken dat jij het zo zwaar hebt en zo hard werkt en al die luie mensen maar geld trekken. Nog een wereldvreemd persoon, je past wel bij de TS.
![]()
Bij de aangifte zou je daar veel van moeten terugkrijgen.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je wat erg is in dit land. Als je zelf gespaarde verlofuren wilt laten uitbetalen.
Mijn verlofuren, daar strijkt de overheid tussen de 42% en 50% van op. Dat is toch belachelijk?
Als 23 jarige student. Ik kan me daar zo enorm boos over maken.
Zzzquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen belasting en schandalig veel belasting betalen.
In Nederland betaal je schandalig veel belasting over je inkomen, bezit, vermogen etc etc.
Voor de rest ga je jezelf maar vermaken. Probeer anders gebruik te maken van zo'n mooi Nederlands sociaal vangnet
Mjah, die vijftigers hebben er dan ook tientallen jaren voor betaald, iets wat we van de TS niet kunnen zeggen. WW is een verzekering, weet je nog?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:20 schreef PJORourke het volgende:
Veel te goed, en ze hoeven er niks voor te doen. De WW is een soort sabbatical voor luie vijftigers geworden.
Yep. Nederland is het land van de middelmaat.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij past voor jouw totalitaire fantasie. Ik doe dat ook. Het is hier de dictatuur van de minima, en de middelmatigheid troef.
Mensen die falen zwelgen hier in hun gejank, en krijgen daar ook alle ruimte voor. In de VS begint men gewoon opnieuw.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zitten
Mensen die falen worden daarvoor beloond met uitkeringen en andere zaken. In de VS lig je meteen op je bek.
Eigen verantwoordelijkheid maakt sterke en weerbare burgers.
Diploma's uitdelen aan VMBO'ers die gezakt zijn, om ze niet ongediplomeerd van school te laten gaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:23 schreef nikk het volgende:
Yep. Nederland is de land van de middelmaat.
Een half miljard extra voor onderwijs waarvan 400 miljoen voor het VMBO
Dat is Nederland.
Verzekering ja, niet een spaarpot.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, die vijftigers hebben er dan ook tientallen jaren voor betaald, iets wat we van de TS niet kunnen zeggen. WW is een verzekering, weet je nog?
doe je nu ook hoorquote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ZzzGezeur over belasting betalen. Als je gewoon normaal werkt kan je heus wel goed leven. Maar oh wacht, tegenwoordig is 'goed leven' gelijk aan 3 auto's, 5x op vakantie per jaar en ene huis met een lap grond van minimaal 20 hectare. Ja, als je puur om materialisme geeft zou ik inderdaad maar naar een belastingvrijstaat gaan. Of naar Amerika. Zullen je kinderen vast leuk vinden tegen die tijd. Mogen zij (of jij) 30.000 dollar per jaar betalen voor een beetje opleiding aan een redelijke universiteit. Goh, is opeens al je opgespaarde belastingvoordeel daaraan opgegaan en ben je per saldo nog niks opgeschoten.
Bijdragen zoals die van jou en de TS zijn dan ook te achterlijk om serieus op in te gaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zitten
Mensen die falen worden daarvoor beloond met uitkeringen en andere zaken. In de VS lig je meteen op je bek.
Eigen verantwoordelijkheid maakt sterke en weerbare burgers.
Ja, en of het nou via belastinggeld gaat of je betaalt minder belastingen en je moet het uit eigen zak betalen. Maakt uiteindelijk geen zak uit.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
doe je nu ook hoor
alleen gaat dat gedwongen via de fiscus
Zijn we het toch ergens over eensquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef Tijger_m het volgende:
Volledig met je eens dat verlofuren nooit onder 'bijzondere beloning' hadden mogen vallen en als de overheid wil dat wij meer uitgeven dan lijkt mij een wijziging daarop wel op zijn plaats.
Wel voor het besteedbaar inkomen van de mensen en dus uiteindelijk de economie. Weet je wat. Waarom pleit je anders niet voor 100 procent belasting. Maakt uiteindelijk toch geen ruk uit toch? Al het geld is toch van de overheidquote:Op zondag 17 juli 2005 13:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, en of het nou via belastinggeld gaat of je betaalt minder belastingen en je moet het uit eigen zak betalen. Maakt uiteindelijk geen zak uit.![]()
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:23 schreef PJORourke het volgende:
Mensen die falen zwelgen hier in hun gejank, en krijgen daar ook alle ruimte voor. In de VS begint men gewoon opnieuw.
De huizen zijn hier ook klein en slecht. De universiteiten zijn matig. De auto is onbetaalbaar. De inkomstenbelasting torenhoog. De vermogensrendemenstheffing is pure diefstal. Het stikt hier van de geimporteerde holbewoners. Er wonen hier veel te veel mensen. De regelzucht en het geloof in de maakbare samenleving is verstikkend. Je kunt als jood in Amsterdam nauwelijks meer over straat. Het aantal laag opgeleiden stijgt maar door. Er is geen ondernemerszin meer over, iedereen eist alles van de overheid.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef ethiraseth het volgende:
ZzzGezeur over belasting betalen. Als je gewoon normaal werkt kan je heus wel goed leven. Maar oh wacht, tegenwoordig is 'goed leven' gelijk aan 3 auto's, 5x op vakantie per jaar en ene huis met een lap grond van minimaal 20 hectare. Ja, als je puur om materialisme geeft zou ik inderdaad maar naar een belastingvrijstaat gaan. Of naar Amerika. Zullen je kinderen vast leuk vinden tegen die tijd. Mogen zij (of jij) 30.000 dollar per jaar betalen voor een beetje opleiding aan een redelijke universiteit. Goh, is opeens al je opgespaarde belastingvoordeel daaraan opgegaan en ben je per saldo nog niks opgeschoten.
Dat is alleen als je minder dan een bepaald bedrag verdient per jaar. Maar ik zit daar boven.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef PJORourke het volgende:
Bij de aangifte zou je daar veel van moeten terugkrijgen.
Niemand is tegen sociale zekerheid of het helpen van de minderbedeelden in de samenleving. Wel zou een overheid succes moeten stimuleren en niet als de eerste de beste slavendrijver/maffiabaas moeten gedragen zodra mensen daadwerkelijk succes hebben.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?
En hoe zit dat dan met Welfare eigenlijk? Blijkbaar kan je in de VS ook jarenlang niks doen en geld opstrijken.
Nou, rot dan ook op naar de VSquote:Op zondag 17 juli 2005 13:28 schreef PJORourke het volgende:
De huizen zijn hier ook klein en slecht. De universiteiten zijn matig. De auto is onbetaalbaar. De inkomstenbelasting torenhoog. De vermogensrendemenstheffing is pure diefstal. Het stikt hier van de geimporteerde holbewoners. Er wonen hier veel te veel mensen. De regelzucht en het geloof in de maakbare samenleving is verstikkend. Je kunt als jood in Amsterdam nauwelijks meer over straat. Het aantal laag opgeleiden stijgt maar door. Er is geen ondernemerszin meer over, iedereen eist alles van de overheid.
Bah, wat een kutland.
Onzin. Een failliesement heeft niet het stigma dat het hier oplevert, en mensen kunnen veel makkelijker weer opnieuw geld lenen, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?
Maar wel lekker gekort door Clinton.quote:En hoe zit dat dan met Welfare eigenlijk? Blijkbaar kan je in de VS ook jarenlang niks doen en geld opstrijken.
quote:Op zondag 17 juli 2005 02:12 schreef Monocultuur het volgende:
Toch vind ik dat ie een leuk punt heeft. Nederland is inderdaad goed voor moslims, zwakzinnigen, ouderen, asocialen, criminelen....
En dat alles wordt gefinancierd door het geld van de eerlijke hardwerkende burger.
nu krijg ik natuurlijk reakties van... wacht maar tot jou iets overkomt. Dan zeg ik, ja mij is iets overkomen, ik ben namelijk een eerlijke hardwerkende burger geworden, krijg ik hier iets extra's voor??
Nee, ik blijf hier. La lucha continua!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |