abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28909160
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh? nou, daar denkt het UK Competitiveness report anders over:
[..]

http://www.management-issues.com/display_page.asp?section=research&id=2054
De overheid is gegroeid, maar dat zegt niets over de mate van bureaucratie of regelzucht. Ik beweer ook niet dat Engeland het beloofde land is ofzo, ik stel alleen vast dat we in Nederland veel te regelziek zijn en dat heeft nu eenmaal zijn kosten.
pi_28909184
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat had de commissie Geelhoed begin jaren '80 al door alleen werd er geen ene zak mee gedaan...
Sterker nog, het is alleen maar erger geworden
pi_28909243
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:08 schreef nikk het volgende:

De overheid is gegroeid, maar dat zegt niets over de mate van bureaucratie of regelzucht. Ik beweer ook niet dat Engeland het beloofde land is ofzo, ik stel alleen vast dat we in Nederland veel te regelziek zijn en dat heeft nu eenmaal zijn kosten.
800.000 meer ambtenaren in 8 jaar tijd

In Nederland hebben we er niet eens zoveel en jij maar roepen dat wij meer regels en burocratie hebben.
pi_28909255
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Sterker nog, het is alleen maar erger geworden
Yep wat op zich niet heel raar is. Ambtenaren en politici hebben er weinig behoefte aan hun eigen baantjes op te ruimen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_28909413
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

800.000 meer ambtenaren in 8 jaar tijd

In Nederland hebben we er niet eens zoveel en jij maar roepen dat wij meer regels en burocratie hebben.
Het aantal ambtenaren an sich zegt niets over de regelzucht, bureaucratie of kosten die een winkelier kwijt is aan de overheid. Je haalt een paar zaken door elkaar heb ik het idee.
pi_28909616
Don't rely on us zegt je naam.. mm... dat maar even hanteren dan.. je gaat je wel afvragen of die studie je nou slimmer maakt of dommer... dus tegelijkertijd.. of de mensen die niet gestudeerd hebben nou eigenlijk slimmer zijn... en nog een tip: pak zo'n wereldbol die je kunt draaien.. geef er een draai aan.. oogjes toe, vinger erop en oogjes open en FLOEP!!! Daar is je nieuwe bestemming!!! En hebben ze daar weer niet je overheid die je zoekt doe je het spelletje gewoon weer opnieuw joh! Bedoel uh.. waarom bij ons blijven als je het hier toch maar niks vind.. 1 ding staat hierin toch vast.. wij gaan je niet missen en jij ons ook niet
The bad news is time flies... The good news is.. You're the pilot!!
  maandag 18 juli 2005 @ 14:38:12 #257
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28910090
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:35 schreef nikk het volgende:
Het is ook in Nederland toegestaan familieleden te laten werken in de zaak.
Ook 14-jarigen om 10 uur 's avonds?
quote:
Het klink allemaal wel heel aardig wat je zegt, maar ook in Engeland zijn dergelijke zaken prima geregeld.
Ik heb die docu destijds ook gezien en teveel last van de Keuringsdienst van waren, de arbeidsinspectie en de vreemdelingendienst waren belangrijke argumenten om naar een land te verhuizen waar regels ontduiken wat makkelijker is.
quote:
Nederland is niet veel strenger dan in Engeland maar wel veel bureaucratischer. Kleine winkeliers krijgen in Nederland nauwelijks kans door die hoge kosten de armoede te ontsnappen. In Engeland is het misschien niet voor iedereen beter dan hier, maar je krijgt daar teminste wel de mogelijkheid.
Ik wacht net als Tijger_M op een paar duidelijke voorbeelden.
quote:
Ook in Nederland is er een behoorlijke Somalische gemeenschap. Zoals ik al zei, zeker nooit in een grote stad geweest?
Wat ik me nog kan herinneren uit die docu zijn de Somaliėrs in Nederland veel meer verspreid dan in Engeland. Lijkt me een stuk handiger voor je winkeltje als de halve wijk uit Somaliėrs bestaat.
vji: ik heb lange tijd in londen gewoond
quote:
En alsof de huren in Engeland in de steden lager liggen.
Een pauperbuurt in Birmingham lijkt me goedkoper dan de gemiddelde Nederlandse binnenstad
en als bonus krijgen ze er een grote Somalische gemeenschap bij.

Dus het belangrijkste dat overblijft van jouw kritiek op het ondernemersklimaat in Nederland is blijkbaar die strengere controles.
pi_28910272
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:38 schreef DaveM het volgende:

[..]

Ook 14-jarigen om 10 uur 's avonds?
In Engeland mag dat wel?
quote:
Ik heb die docu destijds ook gezien en teveel last van de Keuringsdienst van waren, de arbeidsinspectie en de vreemdelingendienst waren belangrijke argumenten om naar een land te verhuizen waar regels ontduiken wat makkelijker is.
Zucht. Het lag niet alleen aan de controles. Het had verschillende factoren. In Engeland kregen Somaliers meer vrijheid que cultuur, religie en ook dus economische. De verzorgingsstaat in Nederland bleek voor Somaliers dusdanig te beknotten dat ze hun heil maar ergens anders zochten.
quote:
Ik wacht net als Tijger_M op een paar duidelijke voorbeelden.
Ik heb niet direct een voorbeeld voor. Ik ben geen winkelier in Nederland of Engeland geweest.
quote:
Wat ik me nog kan herinneren uit die docu zijn de Somaliėrs in Nederland veel meer verspreid dan in Engeland. Lijkt me een stuk handiger voor je winkeltje als de halve wijk uit Somaliėrs bestaat.
vji: ik heb lange tijd in londen gewoond
In Nederland heb je die ook. Kom voor eens voor de gein een kijkje nemen in Den Haag ijn de Schilderswijk. Grote Somalische gemeenschap.
quote:
Een pauperbuurt in Birmingham lijkt me goedkoper dan de gemiddelde Nederlandse binnenstad
en als bonus krijgen ze er een grote Somalische gemeenschap bij.
Een winkeltje in een pauperbuurt in Nederland kost ook niet zoveel qua huur.
quote:
Dus het belangrijkste dat overblijft van jouw kritiek op het ondernemersklimaat in Nederland is blijkbaar die strengere controles.
Het zijn niet alleen de controles maar de hoogte maar de belastingdruk, de KvK, de papieren rompslomp, etc.
  maandag 18 juli 2005 @ 16:54:40 #259
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_28913913
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ook een vuilsniman is de dupe van een grijpgrage overheid.
Niemand ontsnapt eraan, tenzij je fraudeert.
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat is niet waar het voorbeeld zich op toespitste. Een vuilinisman biedt diensten aan, een tandarts biedt diensten aan, jouw ouder bieden met hun bedrijf diensten aan. De mate waarin de consument waarde hecht aan jouw product/dienst bepaald de inkomsten die je er aan over houdt. Niet het aantal uur dat je werkt.
Hangt dus af van de behoeften van de consument, maar die behoefte bleek ook jaren redelijk groot, tot zo'n beetje eind jaren '90 toen het aantal 'exotische' restaurantjes de al verzadigd geworden markt overschreedt en de fastfood restaurants middenin hun groei zaten. Plus dat de supermarkten steeds later open bleven. Dat is marktwerking en daar kan je tegen concurreren, maar niet tegen de overheid.
Daarvoor was het eigenlijk goed verdienen, maar van de winst zagen we maar weinig van terug.

Het aantal uren bepaalt wel degelijk mede voor een deel hoeveel je verdient, een bewaker bijvoorbeeld die nachtdienst heeft krijgt dan wel nachttoeslag omdat het wettelijk zo bepaald is en omdat de opdrachtgever behoefte heeft aan bewaking, maar iemand die zijn zaak langer op houdt op een goede lokatie kan meer verdienen dan dat hij om 6 uur dicht gaat terwijl de straat mogelijk nog redelijk druk is met consumenten rond dat uur. Dat is weliswaar deels de waarde die de consument aan jouw product/dienst kan hechten, de extra service om langer open te blijven, maar wat als je eerder dicht gaat: potentiėle klanten en dus inkomsten mislopen.
The Internets, I needs it..
  maandag 18 juli 2005 @ 21:57:11 #260
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28924162
quote:
Op maandag 18 juli 2005 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, vertel eens dan want dat verhaal kan ik dan even naar mijn schoonvader doorbellen in Wales, heeft hij ook nog wat te lachen vandaag.
Wales is geen Engeland, slimpie. Wales is een achterlijk gat.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 18 juli 2005 @ 22:13:08 #261
61927 DaveM
uitgefokt
pi_28924713
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:46 schreef nikk het volgende:

[..]

In Engeland mag dat wel?
nee, maar minder controle he.
quote:
Zucht. Het lag niet alleen aan de controles. Het had verschillende factoren. In Engeland kregen Somaliers meer vrijheid que cultuur, religie en ook dus economische. De verzorgingsstaat in Nederland bleek voor Somaliers dusdanig te beknotten dat ze hun heil maar ergens anders zochten.
Ok jij je zin.
quote:
In Nederland heb je die ook. Kom voor eens voor de gein een kijkje nemen in Den Haag ijn de Schilderswijk. Grote Somalische gemeenschap.
Had ik toch gelijk dat ze naar elkaar toetrekken. De meesten naar Engeland, de rest naar de Schilderswijk.
quote:
Een winkeltje in een pauperbuurt in Nederland kost ook niet zoveel qua huur.
Maar in de meeste pauperbuurten in NL is het aantal Somaliėrs te klein om op te kunnen bouwen.
Dan kun je beter naar Engeland gaan natuurlijk.
quote:
Het zijn niet alleen de controles maar de hoogte maar de belastingdruk, de KvK, de papieren rompslomp, etc.
rompslomp en iets als de kvk heb je ook in Engeland.
belastingdruk voor ondernemers is een interessant punt, is die in Engeland zoveel lager dan?
pi_28934343
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Yep wat op zich niet heel raar is. Ambtenaren en politici hebben er weinig behoefte aan hun eigen baantjes op te ruimen.
En dat terwijl de arbeider in de vrije markteconomie het liefst niets anders doet. Z'n baas heeft tenslotte ook z'n winstdoelstelling te halen.Het is me allemaal wat. Ja.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:51:13 #263
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_28936011
Het is schattig te zien hoe makkelijk mensen denken over emigreren naar de Verenigde Staten. Zoals Tijger_m al aangaf, zit men daar over het algemeen niet te wachten op iemand met een papiertje van de universiteit, maar op mensen met unieke kennis, vaardigheden of kwaliteiten.

Daarnaast vind ik het frappant dat velen die roepen dat ze naar Amerika willen vertrekken omdat het daar zo veel beter is, het lef hebben te zeggen dat economische vluchtelingen in Nederland niet welkom zijn.
pi_28936308
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:57 schreef PJORourke het volgende:

Wales is geen Engeland, slimpie. Wales is een achterlijk gat.
- 5 relevant.

PS: Het ging over GB, niet Engeland, slimpie.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2005 10:08:46 ]
  dinsdag 19 juli 2005 @ 10:40:01 #265
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28936865
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
- 5 relevant.

PS: Het ging over GB, niet Engeland, slimpie.
Wales is niet representatief voor GB. Zo is Schier niet representatief voor NL.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 31 juli 2005 @ 23:42:32 #266
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29310122
quote:
Op zondag 17 juli 2005 17:48 schreef DaveM het volgende:
@ McCarthy

Je mag best klagen over belastinggeld richting sociale zekerheid, maar waarom horen we je zo weinig als het gaat om overheidssteun voor bepaalde bedrijfstakken?
ik zit hier nog de franse industriepoltiek af te zeiken
toetjes en industriepolitiek anno 2005
quote:
En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over een traditioneel linkse bedrijfstak als de asielindustrie maar zeker ook over traditioneel rechtse bedrijfstakken als de militaire industrie, de landbouw, banken, bouwbedrijven en vastgoedaanbieders.

Allemaal zwaar gesteund door onze rechtse overheid (via subsidies of gunstige wetgeving) en de burger mag uiteindelijk een hoge prijs betalen via de belasting of op de "vrije" markt.
ik ben ook tegen de landbouwsubsidies maar dat is nou niet specieifek ene l/r iets.

ik heb niet direct voorbeelden van hoe die overige ind. gesubsidieert worden. Misschien dat jij er mij wat over kan vertellen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zondag 31 juli 2005 @ 23:47:34 #267
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29310285
quote:
Op zondag 17 juli 2005 20:10 schreef gelly het volgende:

[..]

De VS is een mooi land met een goed systeem, zolang je succesvol bent. Daar komt het op neer. Dan neem ik liever genoegen met een land dat wat minder flexibel en liberaal is, maar er ook voor je is als het wat minder gaat.
heb je armoede stats van de VS
ik geloof namelijk helemala geen zak van jouw bewering. In econmisch liberale landen kunnen ook de "armen" een goed leven verwerven
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:06:01 #268
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29310871
The number of people below the official poverty thresholds numbered 35.9 million in 2003, or 1.3 million more than in 2002, for a 2003 poverty rate of 12.5 percent.

bron

interessant artikel overigens. Gaat over armoede in Amerika tegenover consumptie.

Ik ga even zoeken voor europa/nl

[ Bericht 20% gewijzigd door JackyVie op 01-08-2005 00:22:29 ]
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:11:09 #269
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29310996
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:06 schreef JackyVie het volgende:
The number of people below the official poverty thresholds numbered 35.9 million in 2003, or 1.3 million more than in 2002, for a 2003 poverty rate of 12.5 percent.

bron

kan je ook een definitie van poverty line geven, waarschijnlijk hebben die rednecks hun eigen landleijke definitie gebruikt en die ligt denk ik stukken hoger dan in de EU.

btw: met jouw definitie zou dat 0.5% van de bevolking zijn. nog steeds laag

Zouden het illigalen kunnen zijn.?????
quote:
Ik ga even zoeken voor europa/nl
ben ik ook wel benieuwd naar ja.

[ Bericht 3% gewijzigd door McCarthy op 01-08-2005 00:40:41 ]
pi_29311181
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 09:51 schreef chibibo het volgende:
Daarnaast vind ik het frappant dat velen die roepen dat ze naar Amerika willen vertrekken omdat het daar zo veel beter is, het lef hebben te zeggen dat economische vluchtelingen in Nederland niet welkom zijn.
Het verschil is dat je niet zomaar naar de VS vertrekt, daar moet je voor worden uitgenodigd. De economische vluchtelingen die wij hier hebben, die komen zelf. En nemen weinig tot niets mee waarmee ze kunnen bijdragen. In de VS krijg je geen cent, sterker nog, je moet goede bagage hebben in de vorm van (heel veel) geld of inderdaad heel goed zijn in een bepaald vakgebied.

Er is dus een wereld van verschil tussen mensen die naar de VS gaan om daar te werken en vrijwel alle economische vluchtelingen die Nederland aandoen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:32:14 #271
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29311603
Country | Region | Continent | Population in Poverty (%)
UNITED STATES | Northern American | North America 12.70
UNITED KINGDOM | Western Europe | Europe | 17.00
BELGIUM | Western Europe | Europe | 4.00

bron

De cijfers komen van dezelfde site. Ik kan niet zo snel vinden hoe ze armoede daar definiėren, maar de maatstaven zijn voor alle drie de landen dezelfde.
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:57 schreef McCarthy het volgende:

Dit alles toont toch wel het failliet van het continentale "sociale" systeem aan.
Dit dan weer niet.
Nu ja, voormalige oostbloklanden schommelen volgens diezelfde lijst rond Amerika en het VK. Die waren wel sociaal maar of dat daar nou de reden van de huidige mindere levensstandaard is? Deels misschien, maar ze zijn daar stuk voor stuk door woelige tijden gegaan natuurlijk.
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:34:03 #272
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29311645
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Het verschil is dat je niet zomaar naar de VS vertrekt, daar moet je voor worden uitgenodigd. De economische vluchtelingen die wij hier hebben, die komen zelf. En nemen weinig tot niets mee waarmee ze kunnen bijdragen. In de VS krijg je geen cent, sterker nog, je moet goede bagage hebben in de vorm van (heel veel) geld of inderdaad heel goed zijn in een bepaald vakgebied.

Er is dus een wereld van verschil tussen mensen die naar de VS gaan om daar te werken en vrijwel alle economische vluchtelingen die Nederland aandoen.
Dat is niet helemaal waar. Ik ken genoeg mensen die alleen met een jobaanbieding op zak naar ginder zijn getrokken. Dus zo rijk waren ze niet en echt heel goed waren ze niet in hun vakgebied (geen ervaring), waarmee ik niet zeg dat ze dom waren.
pi_29311742
hier staat oa een paar Europese landen en de VS, de armoede is sinds 2000 in de VS gestegen met de recessie, die 12,5 procent is voor 2003 was dan 10,8 procent voor 2000 misschien

http://www.lisproject.org/keyfigures/povertytable.htm
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:41:32 #274
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29311869
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:32 schreef JackyVie het volgende:
Country | Region | Continent | Population in Poverty (%)
UNITED STATES | Northern American | North America 12.70
UNITED KINGDOM | Western Europe | Europe | 17.00
BELGIUM | Western Europe | Europe | 4.00

bron

De cijfers komen van dezelfde site. Ik kan niet zo snel vinden hoe ze armoede daar definiėren, maar de maatstaven zijn voor alle drie de landen dezelfde.
[..]

Dit dan weer niet.
Nu ja, voormalige oostbloklanden schommelen volgens diezelfde lijst rond Amerika en het VK. Die waren wel sociaal maar of dat daar nou de reden van de huidige mindere levensstandaard is? Deels misschien, maar ze zijn daar stuk voor stuk door woelige tijden gegaan natuurlijk.
kan je ook een definitie van poverty line geven, waarschijnlijk hebben die rednecks hun eigen landleijke definitie gebruikt en die ligt denk ik stukken hoger dan in de EU
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:43:29 #275
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29311928
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:37 schreef zakjapannertje het volgende:
hier staat oa een paar Europese landen en de VS, de armoede is sinds 2000 in de VS gestegen met de recessie, die 12,5 procent is voor 2003 was dan 10,8 procent voor 2000 misschien

http://www.lisproject.org/keyfigures/povertytable.htm
Relative Poverty Rates for the Total Population, Children and the Elderly

relatief ja, zo kan ik het ook
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:43:37 #276
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29311934
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:32 schreef JackyVie het volgende:

maandag 1 augustus 2005 @ 00:48:31 #277
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29312088
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:43 schreef JackyVie het volgende:

[..]
Country Region Continent Population in Poverty (%)

HUNGARY Eastern Europe Europe 8.60
MAURITIUS Eastern African Africa 10.00
CHINA North East Asia Asia 10.00
IRELAND Western Europe Europe 10.00
THAILAND South East Asia Asia 12.50
UNITED STATES Northern American North America 12.70
UNITED KINGDOM Western Europe Europe 17.00

geloof je het zelf nog
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:50:40 #278
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29312147
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:48 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Country Region Continent Population in Poverty (%)

HUNGARY Eastern Europe Europe 8.60
MAURITIUS Eastern African Africa 10.00
CHINA North East Asia Asia 10.00
IRELAND Western Europe Europe 10.00
THAILAND South East Asia Asia 12.50
UNITED STATES Northern American North America 12.70
UNITED KINGDOM Western Europe Europe 17.00

geloof je het zelf nog
Waarschijnlijk dus weer relatieve cijfers.

Ik kan niks anders vinden nu, zal een andere keer weer zoeken.
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:52:43 #279
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29312204
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:50 schreef JackyVie het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dus weer relatieve cijfers.

Ik kan niks anders vinden nu, zal een andere keer weer zoeken.
ik ben erg benieuws

ik zoek namelijk de absolute armoede stats
ik heb al wat gevonden http://www.timbro.com/euvsusa/ maar ik wil duidelijkere
pi_29312292
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:01 schreef McCarthy het volgende:
Zo'n overheid wil ik en die vind ik niet in Nederland
Dan ga je toch weg?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 1 augustus 2005 @ 00:56:30 #281
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_29312308
't Is inderdaad moeilijk om zulke cijfers te vinden...
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:20:45 #282
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29319949
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 00:56 schreef JackyVie het volgende:
't Is inderdaad moeilijk om zulke cijfers te vinden...
ik zal ook nog even op zoek gaan.

mocht ik iets gevonden hebben dan maak ik er een big topic van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')