Wat hij zegtquote:Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
Rot dan nu op en profiteer niet van mijn belasting centen om te studeren![]()
Hij wou ook in Amerika gaan wonen geloof ikquote:Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
Dat dus. Ik wil mn geld terug.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
ik krijg ook steeds meer de neiging om weg te gaan hier. de VS lijkt me een stuk aantrekkelijker.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:42 schreef StefanP het volgende:
Kom lekker naar de VS joh, dan laten we de achterblijvers in NL in hun verzorgingsstaat-sop gaarkoken.
Leef je uit, om een amerikaans gezegde aan te halen:quote:Op zondag 17 juli 2005 00:45 schreef -erwin- het volgende:
ik krijg ook steeds meer de neiging om weg te gaan hier. de VS lijkt me een stuk aantrekkelijker.
wat een onzinquote:Op zondag 17 juli 2005 00:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leef je uit, om een amerikaans gezegde aan te halen:
"If you're not part of the solution, you are part of the problem"
Nee, vind ik niet, als je niet mee wilt werken om aan Nederland te werken dan is Nederland beter af zonder jou, dat geldt imho voor iedereen voor wie het bovenstaande geld.quote:
Ik betaal gewoon belasting hoor.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet, als je niet mee wilt werken om aan Nederland te werken dan is Nederland beter af zonder jou, dat geldt imho voor iedereen voor wie het bovenstaande geld.
Weet je nog? De maatschappij, dat ben jij.
Ga jij toch je eigen stoepie leggen met je tere studente handjes. In Amerika liggen miljoenen van "jou soort" met hun bek op straat dus een samenleving zoals die in het land van de ongewenste mogelijkheden is echt niet zaligmakend hoor.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:01 schreef McCarthy het volgende:
Een overheid die mij de kans geeft om voor mijn eigen pensioen te werken en niet voor het pensioen van die domme kut bouwvakker die nu net onze stoep overhoop heeft gehaald.
Bwahahahha. Dank je voor dit stuk amusement. Heb me kosteloos geamuseerd.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:01 schreef McCarthy het volgende:
Ik ben geen homo dus het homohuwelijk boeit me geen zak.
Ik ben ook geen moslim dus hoofddoekjes verplicht intereseert me geen ruk.
Ik wil niet dood dus euthenasia is een ver van mijn bed show.
Vrouwelijk ben ik ook al niet dus om abortus maak ik me ook niet druk.
Ik ben wel een hardwerkende mannelijke student die over een paar jaar bakken met geld ga verdienen wat ik ook graag wil gaan uitgeven. Ik wil dus een overheid die zo min mogelijk van mijn inkomen afpakt en de grenzen wagenwijd open zet voor importgoederen from all over the world. Een overheid die goeie omstandigheden schept waar ik met mijn bedrijf hard kan groeien zodat ik nog rijker word en nog meer kan consumeren. Een overheid die mij de kans geeft om voor mijn eigen pensioen te werken en niet voor het pensioen van die domme kut bouwvakker die nu net onze stoep overhoop heeft gehaald. Een overheid die mij niet als slaaf msibruikt om voor de kinderen van jan en alleman geld in het laatje te brengen maar me de kans geeft een gezinnetje op te bouwen wanner mij dat zelf uitkomt.
Zo'n overheid wil ik en die vind ik niet in Nederland![]()
quote:What can be added to the happiness of the man who is in health, who is out of debt, and has a clear conscience? To one in this situation, all accessions of fortune may properly be said to be superfluous; and if he is much elevated upon account of them, it must be the effect of the most frivolous levity.(..)But though little can be added to this state, much may be taken from it. Though between this condition and the highest pitch of human prosperity, the interval is but a trifle; between it and the lowest depth of misery the distance is immense and prodigious. Adversity, on this account, necessarily depresses the mind of the sufferer much more below its natural state, than prosperity can elevate him above it.
Anyhoo, heerlijke taal ook.quote:In some cases the state of the society necessarily places the greater part of individuals in such situations as naturally form in them, without any attention of government, almost all the abilities and virtues which that state requires, or perhaps can admit of. In other cases the state of the society does not place the part of individuals in such situations, and some attention of government is necessary in order to prevent the almost entire corruption and degeneracy of the great body of the people.
In the progress of the division of labour, the employment of the far greater part of those who live by labour, that is, of the great body of the people, comes to be confined to a few very simple operations, frequently to one or two. But the understandings of the greater part of men are necessarily formed by their ordinary employments. The man whose whole life is spent in performing a few simple operations, of which the effects are perhaps always the same, or very nearly the same, has no occasion to exert his understanding or to exercise his invention in finding out expedients for removing difficulties which never occur. He naturally loses, therefore, the habit of such exertion, and generally becomes as stupid and ignorant as it is possible for a human creature to become. The torpor of his mind renders him not only incapable of relishing or bearing a part in any rational conversation, but of conceiving any generous, noble, or tender sentiment, and consequently of forming any just judgment concerning many even of the ordinary duties of private life. Of the great and extensive interests of his country he is altogether incapable of judging, and unless very particular pains have been taken to render him otherwise, he is equally incapable of defending his country in war. The uniformity of his stationary life naturally corrupts the courage of his mind, and makes him regard with abhorrence the irregular, uncertain, and adventurous life of a soldier. It corrupts even the activity of his body, and renders him incapable of exerting his strength with vigour and perseverance in any other employment than that to which he has been bred. His dexterity at his own particular trade seems, in this manner, to be acquired at the expense of his intellectual, social, and martial virtues. But in every improved and civilised society this is the state into which the labouring poor, that is, the great body of the people, must necessarily fall, unless government takes some pains to prevent it.
Wat hij zegt. Welkom op de wereld.quote:Op zondag 17 juli 2005 01:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bwahahahha. Dank je voor dit stuk amusement. Heb me kosteloos geamuseerd.
En je mag blij zijn dat die 'domme kut bouwvakkers' er zijn. Of ga je zelf je straatje, je electriciteitskabels, je waterleiding, je telefoonlijn, je adsl/kabel lijn aanleggen en zelf de wegen aanleggen waar je over wilt rijden met je zelf in elkaar gezette auto? Nee? Zeur dan niet over belastingcenten en bouwvakkers. Stumper. Don't let the door hit you on the way out.![]()
Je hebt echt geen idee van hoe de wereld echt in elkaar zit he? Lekker teren op je pappa's centen en ondertussen afgeven op alles wat je minder vindt. Ik wens je veel plezier in Amerika en hoop dat je na drie maanden op straat staat zonder een uitkering of een sociaal vangnet.Dan zal je nog met weemoed terugdenken aan Nederland.
Ja, je krijgt salaris. En wat is dat nou weer voor vergelijking, je vindt jezelf beter dan moslims omdat je werkt? Wel eens aan gedacht dat er ook zat moslims zijn die wél werken? Generaliseren de gekste.quote:Op zondag 17 juli 2005 02:12 schreef Monocultuur het volgende:
Toch vind ik dat ie een leuk punt heeft. Nederland is inderdaad goed voor moslims, zwakzinnigen, ouderen, asocialen, criminelen....
En dat alles wordt gefinancierd door het geld van de eerlijke hardwerkende burger.
nu krijg ik natuurlijk reakties van... wacht maar tot jou iets overkomt. Dan zeg ik, ja mij is iets overkomen, ik ben namelijk een eerlijke hardwerkende burger geworden, krijg ik hier iets extra's voor??
Dus... jij hebt de behoefte om niet bij te gaan dragen aan alle regelingen die momenteel voor jou (of haal jij je studiebeurs uit je eigen anus?) beschikbaar zijn en op dit moment door een hele kudde moslims, vrouwen, homofielen en bijna-bejaarden? Dat is je goed recht. Maar wees dan geen laffe en hypocriete imbeciel en zet nu je beurs stop en ga het inmiddels ontvangen bedrag terug betalen.quote:... Ik ben wel een hardwerkende* mannelijke student ...
Beter kon je het niet zeggenquote:Op zondag 17 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
Wat een gore profiteur. Eerst op mijn kosten studeren en dan ergens anders de mooie jongen gaan uithangen. Ik vind dat studenten verplicht moeten worden minstens tien jaar in Nederland te werken na hun studie.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij wou ook in Amerika gaan wonen geloof ik.
Punt één, de topicopener zelf is een studentje. Punt twee, is hier nou de huilie? Degene die (ondanks het feit dat hij nog niet eens een grote mensen baan heeft) zit te janken over heffingen die zijn studie financieren of de rest.quote:Op zondag 17 juli 2005 03:45 schreef StefanP het volgende:
huilies
Jaloers op een studentje met een grote bek en egoquote:Op zondag 17 juli 2005 12:34 schreef MrX1982 het volgende:
Vanwege de enorme afgunst en jaloezie in dit land.
Lees ff goed ik heb het niet specifiek over de TS maar meer in het algemeenquote:Op zondag 17 juli 2005 12:38 schreef Verbal het volgende:
Jaloers op een studentje met een grote bek en ego
Dream on; ik ben geen homo, vrouw, allochtoon of studentje
V.
ja graag gedaanquote:Op zondag 17 juli 2005 01:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bwahahahha. Dank je voor dit stuk amusement. Heb me kosteloos geamuseerd.
daar betaal ik voor, eikelquote:En je mag blij zijn dat die 'domme kut bouwvakkers' er zijn. Of ga je zelf je straatje, je electriciteitskabels, je waterleiding, je telefoonlijn, je adsl/kabel lijn aanleggen en zelf de wegen aanleggen waar je over wilt rijden met je zelf in elkaar gezette auto? Nee? Zeur dan niet over belastingcenten en bouwvakkers. Stumper. Don't let the door hit you on the way out.![]()
oh ja wel hoorquote:Je hebt echt geen idee van hoe de wereld echt in elkaar zit he?
alle hoger opgeleiden zijn in de USA aan het afzien johquote:Lekker teren op je pappa's centen en ondertussen afgeven op alles wat je minder vindt. Ik wens je veel plezier in Amerika en hoop dat je na drie maanden op straat staat zonder een uitkering of een sociaal vangnet.
Daar gaat het toch ook helemaal niet over?quote:Op zondag 17 juli 2005 12:49 schreef nikk het volgende:
Is dit nou zo briljant? We kunnen met z'n allen wel kankeren over de VS enzo maar ik heb niet het idee dat het in Nederland nu per definitie beter is omdat we de welvaart zoveel beter verdelen
was eigenlijk niet eens het echte puntquote:Op zondag 17 juli 2005 02:12 schreef Monocultuur het volgende:
Toch vind ik dat ie een leuk punt heeft. Nederland is inderdaad goed voor moslims, zwakzinnigen, ouderen, asocialen, criminelen....
ik wimpel dat altijd af met "ik heb een particuliere verzekering"quote:nu krijg ik natuurlijk reakties van... wacht maar tot jou iets overkomt.
Dat vind ik sowieso onzin. Een studie volgen is niet willen profiteren van de samenleving maar proberen iets van je leven te maken. Sowieso begrijp het gelul rond studiekosten niet helemaal. Zoals ik al zei, een beetje afgestudeerde verdient dat geld binnen no-time terug. En je kunt het net zo goed omdraaien. Alsof de samenleving niet profiteert van hoger opgeleiden of mensen met (geldelijk) succes...quote:Op zondag 17 juli 2005 12:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar gaat het toch ook helemaal niet over?
TS wil weg hier omdat hij teveel belasting betaald naar zijn zin (indrukwekkend als student maar ok), da's prima maar stop dan ook met profiteren van diezelfde belasting en ga dan weg.
Zo niet dan ben je imho een hypocriete sukkel.
En welke unieke skills denk jij te bezitten waardoor de VS jou zal toelaten?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef McCarthy het volgende:
emigreren naar de USA zat ook in de planning
Ach, belasting betalen over aczijnsen met een inkomen waar al belasting over is betaaldquote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je wat erg is in dit land. Als je zelf gespaarde verlofuren wilt laten uitbetalen.
Mijn verlofuren, daar strijkt de overheid tussen de 42% en 50% van op. Dat is toch belachelijk?
Als 23 jarige student. Ik kan me daar zo enorm boos over maken.
ik ben gewoon afgestudeerd in een beta studiequote:Op zondag 17 juli 2005 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En welke unieke skills denk jij te bezitten waardoor de VS jou zal toelaten?
Ja en wat wil jij daarmee zeggen? Is er een tekort aan beta afgestudeerden in de VS of zo? Dacht het niet.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:07 schreef McCarthy het volgende:
ik ben gewoon afgestudeerd in een beta studie
Het is allemaal belachelijk en tekenend voor dit land.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:05 schreef nikk het volgende:
Ach, belasting betalen over aczijnsen met een inkomen waar al belasting over is betaald
Vraag dat maar eens aan een bijstandmoeder of iemand die in de WW zit hoe goed zij het hebben.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:10 schreef MrX1982 het volgende:
Het is allemaal belachelijk en tekenend voor dit land.
Succes is in dit land een straf. Je kunt beter niets doen dan heb je het nog het beste. Tragisch
Nee, maar Amerika is dol op economische vluchtelingenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja en wat wil jij daarmee zeggen? Is er een tekort aan beta afgestudeerden in de VS of zo? Dacht het niet.
Dat is te hopen, idd, want anders zie ik het somber in.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
Sorry hoor, maar dat is aperte onzin en dat weet jij zelf ook wel.
Jij betaalt ze?quote:Op zondag 17 juli 2005 12:56 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja graag gedaan
FOK, ter lering en vermaack
[..]
daar betaal ik voor, eikel
[..]
oh ja wel hoor
[..]
alle hoger opgeleiden zijn in de USA aan het afzien joh
niet normaal
Het is goed als er geld beschikbaar is voor mensen die het echt nodig hebben maar ik vraag me af of dat wel het geval is. Heb altijd het idee dat er een hoop wordt gefraudeerd en mensen onterecht geld krijgen.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag dat maar eens aan een bijstandmoeder of iemand die in de WW zit hoe goed zij het hebben.
quote:Op zondag 17 juli 2005 13:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is allemaal belachelijk en tekenend voor dit land.
Succes is in dit land een straf. Je kunt beter niets doen dan heb je het nog het beste. Tragisch
Ja nou, ze zitten klaar in de woestijn om ze te verwelkomenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:12 schreef Verbal het volgende:
Nee, maar Amerika is dol op economische vluchtelingen
Er is een verschil tussen belasting en schandalig veel belasting betalen.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:16 schreef ethiraseth het volgende:
Je blijft echt dolkomisch. In Amerika betaal je ook overal belastingen over hoor. En ga jij maar leuk niks doen, kijken of je het dan beter hebt dan wanneer je gewoon werkt.
Echt, zo wereldvreemd als jij bent heb ik ze nog niet eens bij een ballenstudie als Rechten gezien.![]()
Maargoed, vertel nog eens iets grappigs. Ik kan nog wel wat vermaak gebruiken.![]()
Ja, al die bijstandsmoeders zitten voor de lol in de bijstand.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is goed als er geld beschikbaar is voor mensen die het echt nodig hebben maar ik vraag me af of dat wel het geval is. Heb altijd het idee dat er een hoop wordt gefraudeerd en mensen onterecht geld krijgen.
Als ik naar mezelf kijk. Ik heb een bijbaantje naast mijn studie en betaal best veel belasting en als ik mijn verlofuren wil laten uitbetalen is de staat de lachende derde. Daar kan ik me boos over maken.
Volledig met je eens dat verlofuren nooit onder 'bijzondere beloning' hadden mogen vallen en als de overheid wil dat wij meer uitgeven dan lijkt mij een wijziging daarop wel op zijn plaats.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:14 schreef MrX1982 het volgende:
Als ik naar mezelf kijk. Ik heb een bijbaantje naast mijn studie en betaal best veel belasting en als ik mijn verlofuren wil laten uitbetalen is de staat de lachende derde. Daar kan ik me boos over maken.
Hij past voor jouw totalitaire fantasie. Ik doe dat ook. Het is hier de dictatuur van de minima, en de middelmatigheid troef.quote:Op zondag 17 juli 2005 00:10 schreef Sakura het volgende:
Oh ja, en reken ook gelijk even uit wat jij je ouders gekost hebt vanaf je eerste stront luier tot en met nu, en betaal dat ook even terug, of hou gewoon je smoel en werk mee met een sociaal land die ook rekening houd met de minder bedeelde, een sociaal land waarvan jij tot nu toe ook alleen maar geprofiteerd hebt zonder ook maar van je luie reet af te komen.
eikel !!!
Umm..nee. Op vermogen en bezit wordt in Nederland zelfs minder belasting geheven dan bv. Belgie, de situatie verandert echter als je in loondienst bent.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
Er is een verschil tussen belasting en schandalig veel belasting betalen.
In Nederland betaal je schandalig veel belasting over je inkomen, bezit, vermogen etc etc.
Voor de rest ga je jezelf maar vermaken. Probeer anders gebruik te maken van zo'n mooi Nederlands sociaal vangnet
Veel te goed, en ze hoeven er niks voor te doen. De WW is een soort sabbatical voor luie vijftigers geworden.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
Vraag dat maar eens aan een bijstandmoeder of iemand die in de WW zit hoe goed zij het hebben.
Niemand heeft gezegd dat ze het zwaar hebben. Maar goed, kennelijk is dit dus de mentaliteit. De staat heeft alle recht inkomen in te houden zolang je het maar niet zwaar krijgt.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
En alle hoger opgeleiden in Nederland hebben het zwaar joh. Niet normaal.![]()
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zittenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef ethiraseth het volgende:
Ja, al die bijstandsmoeders zitten voor de lol in de bijstand.Ongefundeerde dingen spuien is lekker makkelijk he. Altijd maar zeiken dat jij het zo zwaar hebt en zo hard werkt en al die luie mensen maar geld trekken. Nog een wereldvreemd persoon, je past wel bij de TS.
![]()
Bij de aangifte zou je daar veel van moeten terugkrijgen.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:03 schreef MrX1982 het volgende:
Weet je wat erg is in dit land. Als je zelf gespaarde verlofuren wilt laten uitbetalen.
Mijn verlofuren, daar strijkt de overheid tussen de 42% en 50% van op. Dat is toch belachelijk?
Als 23 jarige student. Ik kan me daar zo enorm boos over maken.
Zzzquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen belasting en schandalig veel belasting betalen.
In Nederland betaal je schandalig veel belasting over je inkomen, bezit, vermogen etc etc.
Voor de rest ga je jezelf maar vermaken. Probeer anders gebruik te maken van zo'n mooi Nederlands sociaal vangnet
Mjah, die vijftigers hebben er dan ook tientallen jaren voor betaald, iets wat we van de TS niet kunnen zeggen. WW is een verzekering, weet je nog?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:20 schreef PJORourke het volgende:
Veel te goed, en ze hoeven er niks voor te doen. De WW is een soort sabbatical voor luie vijftigers geworden.
Yep. Nederland is het land van de middelmaat.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hij past voor jouw totalitaire fantasie. Ik doe dat ook. Het is hier de dictatuur van de minima, en de middelmatigheid troef.
Mensen die falen zwelgen hier in hun gejank, en krijgen daar ook alle ruimte voor. In de VS begint men gewoon opnieuw.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zitten
Mensen die falen worden daarvoor beloond met uitkeringen en andere zaken. In de VS lig je meteen op je bek.
Eigen verantwoordelijkheid maakt sterke en weerbare burgers.
Diploma's uitdelen aan VMBO'ers die gezakt zijn, om ze niet ongediplomeerd van school te laten gaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:23 schreef nikk het volgende:
Yep. Nederland is de land van de middelmaat.
Een half miljard extra voor onderwijs waarvan 400 miljoen voor het VMBO
Dat is Nederland.
Verzekering ja, niet een spaarpot.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, die vijftigers hebben er dan ook tientallen jaren voor betaald, iets wat we van de TS niet kunnen zeggen. WW is een verzekering, weet je nog?
doe je nu ook hoorquote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
ZzzGezeur over belasting betalen. Als je gewoon normaal werkt kan je heus wel goed leven. Maar oh wacht, tegenwoordig is 'goed leven' gelijk aan 3 auto's, 5x op vakantie per jaar en ene huis met een lap grond van minimaal 20 hectare. Ja, als je puur om materialisme geeft zou ik inderdaad maar naar een belastingvrijstaat gaan. Of naar Amerika. Zullen je kinderen vast leuk vinden tegen die tijd. Mogen zij (of jij) 30.000 dollar per jaar betalen voor een beetje opleiding aan een redelijke universiteit. Goh, is opeens al je opgespaarde belastingvoordeel daaraan opgegaan en ben je per saldo nog niks opgeschoten.
Bijdragen zoals die van jou en de TS zijn dan ook te achterlijk om serieus op in te gaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:21 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is jouw bijdrage aan dit topic behalve je kinderachtige reacties. Ga anders bij die bijstandsmoeders zitten
Mensen die falen worden daarvoor beloond met uitkeringen en andere zaken. In de VS lig je meteen op je bek.
Eigen verantwoordelijkheid maakt sterke en weerbare burgers.
Ja, en of het nou via belastinggeld gaat of je betaalt minder belastingen en je moet het uit eigen zak betalen. Maakt uiteindelijk geen zak uit.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:25 schreef McCarthy het volgende:
[..]
doe je nu ook hoor
alleen gaat dat gedwongen via de fiscus
Zijn we het toch ergens over eensquote:Op zondag 17 juli 2005 13:18 schreef Tijger_m het volgende:
Volledig met je eens dat verlofuren nooit onder 'bijzondere beloning' hadden mogen vallen en als de overheid wil dat wij meer uitgeven dan lijkt mij een wijziging daarop wel op zijn plaats.
Wel voor het besteedbaar inkomen van de mensen en dus uiteindelijk de economie. Weet je wat. Waarom pleit je anders niet voor 100 procent belasting. Maakt uiteindelijk toch geen ruk uit toch? Al het geld is toch van de overheidquote:Op zondag 17 juli 2005 13:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, en of het nou via belastinggeld gaat of je betaalt minder belastingen en je moet het uit eigen zak betalen. Maakt uiteindelijk geen zak uit.![]()
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?quote:Op zondag 17 juli 2005 13:23 schreef PJORourke het volgende:
Mensen die falen zwelgen hier in hun gejank, en krijgen daar ook alle ruimte voor. In de VS begint men gewoon opnieuw.
De huizen zijn hier ook klein en slecht. De universiteiten zijn matig. De auto is onbetaalbaar. De inkomstenbelasting torenhoog. De vermogensrendemenstheffing is pure diefstal. Het stikt hier van de geimporteerde holbewoners. Er wonen hier veel te veel mensen. De regelzucht en het geloof in de maakbare samenleving is verstikkend. Je kunt als jood in Amsterdam nauwelijks meer over straat. Het aantal laag opgeleiden stijgt maar door. Er is geen ondernemerszin meer over, iedereen eist alles van de overheid.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef ethiraseth het volgende:
ZzzGezeur over belasting betalen. Als je gewoon normaal werkt kan je heus wel goed leven. Maar oh wacht, tegenwoordig is 'goed leven' gelijk aan 3 auto's, 5x op vakantie per jaar en ene huis met een lap grond van minimaal 20 hectare. Ja, als je puur om materialisme geeft zou ik inderdaad maar naar een belastingvrijstaat gaan. Of naar Amerika. Zullen je kinderen vast leuk vinden tegen die tijd. Mogen zij (of jij) 30.000 dollar per jaar betalen voor een beetje opleiding aan een redelijke universiteit. Goh, is opeens al je opgespaarde belastingvoordeel daaraan opgegaan en ben je per saldo nog niks opgeschoten.
Dat is alleen als je minder dan een bepaald bedrag verdient per jaar. Maar ik zit daar boven.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:22 schreef PJORourke het volgende:
Bij de aangifte zou je daar veel van moeten terugkrijgen.
Niemand is tegen sociale zekerheid of het helpen van de minderbedeelden in de samenleving. Wel zou een overheid succes moeten stimuleren en niet als de eerste de beste slavendrijver/maffiabaas moeten gedragen zodra mensen daadwerkelijk succes hebben.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?
En hoe zit dat dan met Welfare eigenlijk? Blijkbaar kan je in de VS ook jarenlang niks doen en geld opstrijken.
Nou, rot dan ook op naar de VSquote:Op zondag 17 juli 2005 13:28 schreef PJORourke het volgende:
De huizen zijn hier ook klein en slecht. De universiteiten zijn matig. De auto is onbetaalbaar. De inkomstenbelasting torenhoog. De vermogensrendemenstheffing is pure diefstal. Het stikt hier van de geimporteerde holbewoners. Er wonen hier veel te veel mensen. De regelzucht en het geloof in de maakbare samenleving is verstikkend. Je kunt als jood in Amsterdam nauwelijks meer over straat. Het aantal laag opgeleiden stijgt maar door. Er is geen ondernemerszin meer over, iedereen eist alles van de overheid.
Bah, wat een kutland.
Onzin. Een failliesement heeft niet het stigma dat het hier oplevert, en mensen kunnen veel makkelijker weer opnieuw geld lenen, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
PJO is weer eens niet in het bezit van de feiten. Persoonlijke faillesementen zijn sterk aan band gelegd in de VS en kunnen niet meer als schuldsanering gebruikt worden. Dus, vertel, hoe begint men opnieuw?
Maar wel lekker gekort door Clinton.quote:En hoe zit dat dan met Welfare eigenlijk? Blijkbaar kan je in de VS ook jarenlang niks doen en geld opstrijken.
quote:Op zondag 17 juli 2005 02:12 schreef Monocultuur het volgende:
En dat alles wordt gefinancierd door het geld van de eerlijke hardwerkende burger.
nu krijg ik natuurlijk reakties van... wacht maar tot jou iets overkomt. Dan zeg ik, ja mij is iets overkomen, ik ben namelijk een eerlijke hardwerkende burger geworden, krijg ik hier iets extra's voor??
Nee, ik blijf hier. La lucha continua!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |