abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 08:49:12 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28851855
Iedereen in dit forum zal wel bekend zijn met Karl Rove, 'Bush's Brain' of 'Turd Blossom' (zoals Bush hem liefkozend noemt).
De 54-jarige adviseur van Bush, die Bush heeft gekneed van een doelloze zoon van een politicus tot de machtigste man op aarde. Vriend en vijand zijn het over één ding wel eens, dat de man een politiek dier zoniet genie is. Wat ook van Rove bekend is, is dat hij vrij van scrupules politiek bedrijft met slechts één doel: winnen. En dat daarbij vuile spelletjes worden gespeeld, tsja...

Op dit moment speelt in Amerika het zogenaamde 'Plamegate', een zaak waarin de naam van Valerie Plame -een medewerkster van de CIA- is gelekt naar de pers. Plame is de vrouw van de oud-ambassadeur Joe Wilson, die op verzoek van de CIA naar Niger was geweest om onderzoek te doen naar de vermeende Iraakse aankoop van uranium. Toen die claim onjuist bleek, heeft hij dat gemeld, maar niettemin kwam de aankoop van uranium in Niger later toch voor in een speech van Bush om de oorlog tegen Irak te rechtvaardigen. Wilson heeft dat toen publiekelijk aangekaart.

Kort daarna werd ineens de naam van zijn vrouw bekend in de pers, via een column van Robert Novak, wat haar leven, en dat van haar collega's 'in the field' mogelijk in gevaar zou brengen. Het ging erom dat Wilsons claim genegeerd kon worden, omdat zijn uitstapje naar Niger was geautoriseerd door zijn vrouw ('die bij de CIA werkt'). Dat Wilson oud-ambassadeur van Niger was en derhalve niet onbekend met het land en dus een vrij logische keuze deed er niet toe.

De hele actie had het signatuur van Rove, die politieke vijanden graag via smear campaigns kapot wil maken, en inmiddels is behoorlijk vast komen te staan dat het Rove ook is geweest, blijkt uit contact van Rove met een andere journalist, Matthew Cooper van Time, een paar dagen voor de column van Novak.

Op dit moment wordt in Amerika geroepen om het ontslag van Rove, zit er een journaliste, Judith Miller, in de cel omdat zij geen info geeft over de mysterieuze bron die haar dezelfde info heeft gegeven (hoewel zij die info niet heeft gebruikt en loopt er een groot onderzoek naar de zaak, omdat het volgens de Intelligence Identities Act een misdaad is voor een federale werknemer met toegang tot 'classified information' om de identiteit van een undercover agent bekend te maken, op straffe van 10 jaar cel en 50.000 dollar boete.

In de herfst van 2003 had Bush nog via zijn perschef laten weten dat degene die dit op zijn geweten had zou worden ontslagen, maar hoewel al enige tijd bekend is dat het Rove is, staat men niet te trappelen om hem het Witte Huis uit te trappen.

In plaats daarvan verschuilt men zich achter woordspelletjes als 'er is geen naam gelekt, er werd gesproken over 'de vrouw van'', worden er vanuit het Witte Huis opeens - en op genante wijze- 'geen mededelingen' meer gedaan, wordt er gesuggereerd dat Joe Wilson zelf de naam van zijn vrouw heeft gelekt, schijnt Rove het nieuws over Valerie Plame niet te hebben gelekt aan de pers, maar de pers zou het hem hebben verteld en ga zo maar door.

Een genante zaak, dus, waarvan ik erg benieuwd ben hoe die afloopt.

Voor mensen die er nog meer over willen lezen:
http://www.americanprogress.org/site/pp.asp?c=biJRJ8OVF&b=885973
http://www.workingforchange.com/article.cfm?itemid=19350

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 16-07-2005 11:20:31 ]
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:00:19 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_28851900
Was dat ook niet die vent die stiekem getrouwd was met een kerel?
pi_28852194
Ik hoorde vanmorgen op het journaal dat Bush normaliter alleen van het Witte Huis naar de helicopter loopt en nu opeens vergezeld werd Rove en dat ze vrolijk keken en grapjes maakten.

Rove is een genie en heeft Bush omgevormd van een aan alcohol verslaafde loose cannon tot eerst Gouveneur van Texas en later twee keer president van Amerika. Ik denk dat Bush hem nooit zou laten vallen. Wie trouw aan Bush is kan ook loyaliteit terugverwachten. Anders had hij Rumsfeld ook allang ontslagen na de schandalen van mishandelde Iraakse gevangenen en kritiek van soldaten op de slechte uitrusting.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_28852869
Wel aardige aanvulling:
quote:
Karl Rove

Karl RoveKarl Christian Rove (25 december 1950) is adviseur en politiek strateeg van George Walker Bush, de huidige president van de Verenigde Staten van Amerika. Hij wordt algemeen gezien als de belangrijkste adviseur van de huidige president. Zijn visie op politiek en maatschappij valt samen met de visie van de president en komt ook duidelijk naar voren in de beleidsbepaling.

Karl Rove is zijn politieke carrière begonnen in de Republikeinse partij waarvan hij in 1973 en 1974 de voorzitter was. De jaren daarna was hij op allerlei plaatsen actief in de Republikeinse partij. In 1980 assisteerde hij George H. W. Bush in zijn verkiezingscampagne.

In 1981 stichtte Rove een consultantsbureau in Austin te Texas. De eerste klanten van dit bureau waren Bill Clements een republikeinse gouverneur en Phil Gramm een democratische afgevaardigde naar het Huis van Afgevaardigden. Phil Gramm werd later Republikein.

In 1993 werd Rove adviseur van George Walker Bush. In 1999 gaf hij zijn adviesbureau op om zich geheel te wijden aan de verkiezing en herverkiezing van Georg Bush tot president van de Verenigde Staten. Het blijkt dat zijn politieke strategie bijzonder succesvol is. Van ouds democratische staten zijn anno 2004 geheel overgegaan naar de republikeinen. In het Huis van Afgevaardigden, de Senaat en het presidentschap ligt geheel in handen van de republikeinen. Het moet niet onmogelijk worden geacht dat in de komende vier jaar ook het Hooggerechtshof goeddeels door republikeinen wordt beheerst. Rove heeft hiervoor de politieke strategie ontwikkeld. De democraten hebben hierop eigenlijk nog geen adequaat antwoord weten te formuleren. De afkalving van hun invloed en macht gaat onverminderd voort in de Amerikaanse samenleving. Volgens waarnemers is Rove uit op een algehele reductie van de democratische partij tot een onbetekenend minderheidsverschijnsel in de Amerikaanse samenleving.

Rove wordt in ieder geval gezien als de grote man achter het succes van Bush en de republikeinse partij. Hij wist de Republikeinse Partij weer tot de grote machtsfactor in Amerika te brengen. Rove is een voluit conservatief strateeg. Zijn verdiensten worden alom erkend. Rove wordt gezien als een van de meest invloedrijke adviseurs van president Bush.

Op 10 juli 2005 werd bekend dat Rove waarschijnlijk de bron is van het lekken van de naam van een CIA-agente. De man van deze agente was een Amerikaanse vertegenwoordiger in Afrika. In 2003 uitte hij kritiek op de Bush-regering inzake de claim dat Irak had geprobeerd in Nigeria uranium te kopen. Als wraak zou Rove daarop hebben laten vallen dat de vrouw van deze man een CIA-agente was. Op het openbaar maken van de naam van een geheime CIA-agent(e) staat een gevangenisstraf.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 10:53:01 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28853001
Als je zegt dat de vrouw van Joseph Wilson als CIA-agente de opdracht heeft gegeven voor dat bezoek aan Niger, dan heb je gewoon de identiteit bekend gemaakt van een CIA-agent, ook al is er geen naam genoemd.

Maar helaas is vriendjespolitiek belangrijker dan het houden van beloftes om dit lek onmiddelijk te ontslaan en aan te pakken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28854002
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:53 schreef Sidekick het volgende:
Als je zegt dat de vrouw van Joseph Wilson als CIA-agente de opdracht heeft gegeven voor dat bezoek aan Niger, dan heb je gewoon de identiteit bekend gemaakt van een CIA-agent, ook al is er geen naam genoemd.

Maar helaas is vriendjespolitiek belangrijker dan het houden van beloftes om dit lek onmiddelijk te ontslaan en aan te pakken.
Sidekick, jij bent nog steeds een idealist

Dacht je nu echt dat het Witte Huis Rove zou ontslaan? Tenzij Rove veroordeeld wordt zal dat echt niet gebeuren.
pi_28855096
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dacht je nu echt dat het Witte Huis Rove zou ontslaan? Tenzij Rove veroordeeld wordt zal dat echt niet gebeuren.
Ik denk het ook niet. Tenzij ze hem op een betere functie kunnen zetten. Bush heeft veel aan hem te danken en zal hem niet zonder slag of stoot aan de kant zetten.

Met een POL-meet hebben we een keer deelgenomen aan een cursus "hoe zet ik een politieke partij op". Een van de sprekers was spindoctor Van der Linden die veelvuldig aan Rove refereerde om aan te geven hoe je succesvol campagne kan voeren. In tegenstelling tot Balkenende. De man is een genie. Niet altijd eerlijk maar wel zeer effectief in de harde strijd om de kiezer. Ook dit schandaal zal hij wel behendig aan zijn hand kunnen zetten.
pi_28855170
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:36 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet. Tenzij ze hem op een betere functie kunnen zetten. Bush heeft veel aan hem te danken en zal hem niet zonder slag of stoot aan de kant zetten.

Met een POL-meet hebben we een keer deelgenomen aan een cursus "hoe zet ik een politieke partij op". Een van de sprekers was spindoctor Van der Linden die veelvuldig aan Rove refereerde om aan te geven hoe je succesvol campagne kan voeren. In tegenstelling tot Balkenende. De man is een genie. Niet altijd eerlijk maar wel zeer effectief in de harde strijd om de kiezer. Ook dit schandaal zal hij wel behendig aan zijn hand kunnen zetten.
Tja, een malicieuze geruchten verspreider een genie noemen? Iemand die haat/smeer campagnes opzet tegen andere kandidaten is een genie? Nou, sorry hoor, dat soort hoogdravende sentimenten deel ik niet, maar ja, de Bush regering heeft sowieso niet veel op met de morele waardes die men zelf predikt.
Let wel, een van zijn goortste campagnes was niet gericht tegen een Democraat maar tegen John McCain.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 12:40:48 ]
pi_28855201
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, een malicieuze geruchten verspreider een genie noemen? Iemand die haat/smeer campagnes opzet tegen andere kandidaten is een genie? Nou, sorry hoor, dat soort hoogdravende sentimenten deel ik niet.
Let wel, een van zijn goortste campagnes was niet gericht tegen een Democraat maar tegen John McCain.
De campagnes van Bush gaan natuurlijk wel wat verder dan alleen moddergooien. Maar dat begrijp je natuurlijk ook wel.
pi_28855326
Karl Rove is dan wellicht een genie, de Unabomber ook. Het is niet bekend of hij degene is geweest die Novak heeft verteld over Valerie Plame, maar het is zo goed als zeker dat hij tegen de FBI gelogen heeft en dat zou betekenen dat hij enkele maanden de cel in moet. Helaas blijkt maar weer hoe immoreel de regering Bush is. Ze hebben ten eerste geen enkel probleem met het in gevaar brengen van het landsbelang als het hun zaak dient -een moral value waardoor mogelijk nu 54 doden zijn gevallen in Londen- en ten tweede is Bush nu ontzettend stil nu publiekelijk bekend is dat Rove er mee te maken had, terwijl hij eerst zei iedereen die er mee te maken heeft gehad, te ontslaan. De regering Bush bestaat uit leugenaars, misdadigers en criminelen en het is tekenend voor de situatie in Amerika dat er relatief weinig aandacht is voor mogelijk landsverraad door leden van het Witte Huis.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:01:06 #11
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28855608
Alle middelen om Democraten en dergelijk tuig aan te pakken zijn geoorloofd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_28856987
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:01 schreef PJORourke het volgende:
Zelfs als dat een tegenslag betekent voor de War on Terror, de aanpak van de verspreiding van massavernietigingswapens serieus hindert en ten koste gaat van de levens van 55 Londenaren?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:05:31 #13
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28857064
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:01 schreef PJORourke het volgende:
Zo is Watergate ook begonnen. Godzijdank kwam dat schandaal, anders zat Amerika misschien nu nog in Vietnam
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28857158
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:01 schreef Monidique het volgende:

Zelfs als dat een tegenslag betekent voor de War on Terror, de aanpak van de verspreiding van massavernietigingswapens serieus hindert en ten koste gaat van de levens van 55 Londenaren?
Dat jij daar nog serieus op in gaat, Monidique

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 14:09:30 ]
pi_28857225
Het is ook interessant om te zien hoe over 't algemeen conservatief Amerika nu, nu het land waarschijnlijk verraden is door mensen uit het Witte Huis en in groter gevaar is gebracht, z'n mond houdt of alles probeert te bagateliseren, terwijl Clinton voor iets onschuldigs als een seksspelletje gedemoniseerd en aangeklaagd werd. Deze hele affaire toont de hypocrisie van conservatief, rechts en Republikeins Amerika.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 16-07-2005 14:23:15 ]
pi_28857291
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:12 schreef Monidique het volgende:
Het is ook interessant om te zien hoe over 't algemeen conservatief Amerika nu, nu het land waarschijnlijk verraden is door mensen uit het Witte Huis en in groter gevaar is gebracht, z'n mond houdt of alles probeert te bagataliseren, terwijl Clinton voor iets onschuldigs als een seksspelletje gedemoniseerd en aangeklaagd werd. Deze hele affaire toont de hypocrisie van conservatief, rechts en Republikeins Amerika.
Dat gedeelte is interessant, niet het getroll van PJO

Ik ben benieuwd hoe deze soap eindigt, de tegenslagen voor Bush hopen zich de laatste tijd aardig op.
pi_28857325
Nou ja, Nixon moest uiteindelijk ook opstappen, en dat was misschien nog wel onschuldiger dan deze zaak.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:21:28 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_28857410
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:12 schreef Monidique het volgende:
Het is ook interessant om te zien hoe over 't algemeen conservatief Amerika nu, nu het land waarschijnlijk verraden is door mensen uit het Witte Huis en in groter gevaar is gebracht, z'n mond houdt of alles probeert te bagataliseren, terwijl Clinton voor iets onschuldigs als een seksspelletje gedemoniseerd en aangeklaagd werd. Deze hele affaire toont de hypocrisie van conservatief, rechts en Republikeins Amerika.
"As one Republican said to me last night, if this was a Democratic White House we'd have congressional hearings in a second."
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_28857527
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:16 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, Nixon moest uiteindelijk ook opstappen, en dat was misschien nog wel onschuldiger dan deze zaak.
Hmm. Nee. Watergate was een inbraak in het campagnekantoor van de DNP waar Nixon direct of indirect opdracht toe had gegeven.
Bush zal Rove echt geen opdracht hebben gegeven hiertoe.
pi_28857571
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

"As one Republican said to me last night, if this was a Democratic White House we'd have congressional hearings in a second."
Dat klopt denk ik wel, ja, en er beginnen scheuren op te treden in het Republikeinse front nu een aantal leidene Republikeinen uit het midden genoeg beginnen te krijgen van de tactieken van deze regering.
pi_28857576
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hmm. Nee. Watergate was een inbraak in het campagnekantoor van de DNP waar Nixon direct of indirect opdracht toe had gegeven.
Bush zal Rove echt geen opdracht hebben gegeven hiertoe.
Neuh, maar ik bedoel dat als Nixon gedwongen werd op te stappen, Rove hier niet sowieso mee weg komt.
pi_28857635
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:29 schreef Monidique het volgende:

Neuh, maar ik bedoel dat als Nixon gedwongen werd op te stappen, Rove hier niet sowieso mee weg komt.
Mischien, ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush (cq de mannen die aan de touwtjes van Bush trekken) bereid is om Rove te laten vallen.

Nixons had gelogen en de enige reden dat hij opstapte was gelegen in het feit dat hij anders vervolgd zou worden door Justitie.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2005 14:33:19 ]
pi_28857715
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien, ik ben er nog niet zo van overtuigd dat Bush (cq de mannen die aan de touwtjes van Bush trekken) bereid is om Rove te laten vallen.

Nixons had gelogen en de enige reden dat hij opstapte was gelegen in het feit dat hij anders vervolgd zou worden door Justitie.
Ik denk ook niet dat Rove gemakkelijk zal aftreden en ik denk dat er waarschijnlijk niets gebeurt. Maar er is nu hoe dan ook gelogen, of door de woordvoerder van het Witte Huis, die zei dat Karl Rove er níéts mee te maken had, of door Karl Rove, die de woordvoerder verzekerde dat hij er niets mee te maken had. Het is dus een feit dat het Witte Huis het publiek heeft voorgelogen, helaas is het volgens mij niet strafbaar om de woordvoerder van het Witte huis voor te liegen. Liegen tegen de FBI is wél strafbaar en misschien heeft Rove dat gedaan, maar dat horen we later nog wel een keer. Dat zou natuurlijk geweldig zijn.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:11:03 #24
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28860163
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:05 schreef Harry_Sack het volgende:
Zo is Watergate ook begonnen. Godzijdank kwam dat schandaal, anders zat Amerika misschien nu nog in Vietnam
Dat geloof ik niet.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:14:06 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_28860249
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
Dat gedeelte is interessant, niet het getroll van PJO

Ik ben benieuwd hoe deze soap eindigt, de tegenslagen voor Bush hopen zich de laatste tijd aardig op.
Kijk jij niet naar pi's? There's a culture war on, you know.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')