Dat doet de TT wel vermoeden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:23 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Hoi terug!
Dacht al dat iedereen gelijk in z'n nest zou liggen als ik me zou melden hier...
De vogel zoekt zijn nest.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:24 schreef Maerycke het volgende:
Voor die TT heb ik ondertiteling nodig...
NH!
Ja. Tietenfoto's voor rood kleurtje in: Hete foto's van roodbol!!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:28 schreef Maerycke het volgende:
Oh... nou nu je het zegt, zou ik dat er inderdaad in kunnen lezen ja..
Iemand nog wat te melden voordat ik afhaak?
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:29 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja. Tietenfoto's voor rood kleurtje in: Hete foto's van roodbol!!
En ik denk dat rood je best goed zou staan..
Nouja, misschien ook maar beter zo. Een goed boek valt ook altijd tegen wanneer je het verfilmd ziet. In ieder geval een goede nacht toegewenst.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:30 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik zag het ja.. maar toch maar niet... Ik heb ooit in de 30ers topics een pikante foto geplaatst van mijn decollete.. dat vond ik persoonlijk al woest genoeg
Welck een defaitisme! Maar jij ook een fijne nacht hoor!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 03:32 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Nouja, misschien ook maar beter zo. Een goed boek valt ook altijd tegen wanneer je het verfilmd ziet. In ieder geval een goede nacht toegewenst..
Ik ben sneller dan R@b.quote:Boete voor burka in België
Een radicale moslimvrouw in de Belgische stad Maaseik krijgt binnenkort een boete omdat ze een burka draagt.
De gemeente, die grenst aan Nederland, verbiedt de verhullende kleding die alleen de ogen vrijlaat. De vrouw is daarvoor al viermaal bekeurd. "Het Openbaar Ministerie heeft ons toestemming gegeven haar een administratieve boete op te leggen'', aldus burgemeester Jan Creemers zaterdag. De boete bedraagt circa 125 euro.
De vrouw is getrouwd met een terreurverdachte van Marokkaanse origine die in Brussel opgesloten zit.
Bron
Met dank aan Sidekick natuurlijk: CDA en Zalm wel optimistisch over economiequote:
quote:'Minima in schulden door winkelkrediet'
Uitgegeven: 16 juli 2005 09:12
AMSTERDAM - Winkelkredietkaarten zijn een belangrijke oorzaak van schulden van minima. Minima die een beroep doen op financiële hulpverlening hebben in de helft van de gevallen gebruik gemaakt van een winkelkrediet, schrijft de Volkskrant zaterdag.
Ongeveer 2,5 miljoen mensen beschikken over een pas waarmee ze op de pof aankopen kunnen doen bij diverse winkelketens. Vaak wordt hiervoor een hoge rente berekend, soms zelfs het wettelijke maximum van 21 procent.
Volgens de Nederlandse Vereniging voor Volkskrediet zorgen de kaarten voor impulsaankopen. De bedrijven die de kaarten verkopen zijn de bedenkers van het concept 'nu kopen over een jaar betalen'.
20 groeperingen!quote:AIVD heeft tientallen terreurnetwerken in het vizier
DEN HAAG - In Nederland zijn volgens de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst AIVD tussen de tien en twintig terroristische groeperingen actief. Dat zegt minister Remkes van Binnenlandse Zaken in het televisieprogramma Spraakmakende zaken van Paul Rosenmöller. Het IKON-programma wordt zaterdagavond uitgezonden op Nederland 1.
Remkes is verantwoordelijk voor de AIVD. Die heeft volgens hem de Hofstadgroep redelijk in beeld, maar dit is niet het enige terroristische netwerk. "Er zitten puur lokale groepen bij en er zitten groepen bij die internationaal vertakt zijn, dan praat je in de orde van grootte over tussen de tien en twintig groeperingen", zo citeert de internetpagina van het televisieprogramma de minister.
Remkes spreekt van een "binnenlands probleem". Net als in Groot-Brittannië gaat de terroristische dreiging volgens hem vooral uit van individuen uit eigen land. "Dat zijn gewoon mensen die hier wonen en die dus vatbaar blijken te zijn voor radicaliseringprocessen."
Dat zegt ie alleen maar om de economie een impuls te gevenquote:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:52 schreef Harry_Sack het volgende:
Dat zegt ie alleen maar om de economie een impuls te geven
Ja, het zijn er eigenlijk 120!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:52 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat zegt ie alleen maar om de economie een impuls te geven
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:56 schreef Drugshond het volgende:
[..]Wapenhandels Messenfabrikanten Dieselverkooppunten Boerenkunstmest Ammoniak Aliuminiumbedrijven (oxide) Aspro Bruis (picric acid)
Opmerkelijk dat Wijffels dat toegeeft, of opmerkelijk dat de regering Normen en Waarden dat zou doen?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:25 schreef sizzler het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat Wijffels gisteren bij nova verklaarde dat de regering expres een doombeeld van de Nederlandse economie heeft voorgehouden om bepaalde maatregelen er door te voeren.
quote:AMSTERDAM (ANP) - Een cactus met flink veel stekels en het liefst nog in de plaats van het monument op de Dam in Amsterdam lijkt veel lezers van Het Parool een uitstekend gedenkteken voor Theo van Gogh. De krant had opgeroepen ideeën aan te dragen voor een monument.
Beide eigenlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat Wijffels dat toegeeft, of opmerkelijk dat de regering Normen en Waarden dat zou doen?
Echt waar?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:25 schreef sizzler het volgende:
Opmerkelijk trouwens dat Wijffels gisteren bij nova verklaarde dat de regering expres een doombeeld van de Nederlandse economie heeft voorgehouden om bepaalde maatregelen er door te voeren.
"Geitenneuker" op laten nemen in de Van Dalen.quote:
Iedereen weet het, maar is het weleens door een officiele instantie bevetigd?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Echt waar?
Dit wisten we nog niet.
Zou het echt?[afbeelding]
mos·lim (de ~ (m.), ~s)quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Geitenneuker" op laten nemen in de Van Dalen.
Toch wel sympathiek van Danny dat hij de foto's achter de schermen heeft gepost.quote:
Ja ja, ga ons maar een beetje lekker zitten maken. Klote modsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
Toch wel sympathiek van Danny dat hij de foto's achter de schermen heeft gepost.
Weet je, bekijk het ook maar. Ik kan wel begrijpen waarom sommige users weglopen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:40 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Echt waar?
Dit wisten we nog niet.
Zou het echt?[afbeelding]
Oh, ik heb ze ook allemaal opgeslagen gisteren nacht hoor.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Toch wel sympathiek van Danny dat hij de foto's achter de schermen heeft gepost.
quote:
Er zijn dus nog mensen dommer dan de Tokkiesquote:De bewuste persoon heeft getracht diverse dames uit de kleren te praten - getuige de foto's die ik in m'n inbox ontving (waarvoor dank)
Sommige vrouwmensen geilen op mannen met machtquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:52 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Er zijn dus nog mensen dommer dan de Tokkies.
Na sizzler schei jij er ook al mij mee uit? Wat een zwarte dag.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:00 schreef Harry_Sack het volgende:
o ja, bij de 20 mille stop ik waarschijnlijk met dit account. Dat je het weet. (nog 44)
43.. Sizzler is mijn antagonist he, dus het is niet meer dan logischquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:01 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Na sizzler schei jij er ook al mij uit? Wat een zwarte dag..
Ik herhaal: Klote mods!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:50 schreef kLowJow het volgende:
Oh, ik heb ze ook allemaal opgeslagen gisteren nacht hoor.
Mooi, opgeruimd staat netjes.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:49 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je, bekijk het ook maar. Ik kan wel begrijpen waarom sommige users weglopen.
Ik nok ermee!
Wel eerst even een onderbouwde posting plaatsen met daarin een huillie verhaal dat je slecht behandeld/begrepen wordt, he? Da's te doen gebruikelijk bij dit soort dingen, begrijp ikquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:49 schreef sizzler het volgende:
[..]
Weet je, bekijk het ook maar. Ik kan wel begrijpen waarom sommige users weglopen.
Ik nok ermee!
Hoeveel heb je uitgegeven dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:16 schreef MrX1982 het volgende:
Zo de economie heeft weer een impuls gehad.
Ik ben echt onmisbaar in dit land
Weinigquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
Hoeveel heb je uitgegeven dan?
Ah, facilitaire ondersteuning dusquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:27 schreef MrX1982 het volgende:
Weinig
Ik heb bij mensen post bezorgd zodat ze weer dingen kunnen kopen uit de makro gids bijv.
Ook belangrijk. Ik stimuleer mensen om producten te kopen.quote:
quote:Zimbabweanen slopen gedwee hun eigen huizen
In Zimbabwe sloopt de regering 'illegale bebouwing'. 200.000 mensen zijn nu dakloos. Het land zakt weg in de diepste crisis ooit.
HARARE, 16 JULI. Nog een keer gaat Miriam (19) met de poetsdoek over de vensterbank. Ze blaast de spinnenwebben uit de hoeken van het raam van haar huis in Harare, de hoofdstad van Zimbabwe. Dan kijkt ze lachend op, verontschuldigt zich voor haar eigenaardige routine. Moeder staat al buiten, tussen de bankstellen, de dozen vol potten en pannen, de vergeelde matrassen en de kanariekooi. Het huis is leeg. Het huis is schoon. Nu kan het tegen de vlakte.
Bij de buren zijn ze al begonnen. Daar slaat een jongen in een grijze overall de buitenmuur in duizend stukken. Zwijgend, met ingehouden woede. ,,Sloop je eigen huis maar'', heeft de politie vanochtend gezegd. De bulldozers van de gemeente die de afgelopen weken elders in Harare al duizenden huizen hebben neergehaald, hebben geen diesel meer. In Operatie Murambatsvina (Duld geen vuiligheid) is de slachtoffers zelfs die luxe ontnomen.
De operatie bereikte deze week pas Waterfalls, waar Miriam woont. Een weelderige buitenwijk van de hoofdstad, van villa's en uitgestrekte tuinen met paarse, rode en roze bougainville, dahlia's en petunia's. Hier dachten ze dat die operatie alleen gericht was tegen de zwarthandelaren in de arme buurten en hun illegaal gebouwde huisjes. Hier dachten ze dat de Zimbabweaanse regering onderhand wel klaar was met de operatie, die naar schatting van de Verenigde Naties 200.000 mensen dakloos heeft gemaakt. Hier hebben ze verkeerd gedacht.
De operatie - volgens president Mugabe nodig om de steden te redden van criminele elementen - is uitgemond in een klopjacht op alles wat onwettig is in Zimbabwe. En het huisje van Miriam en haar familie is illegaal, het komt niet voor op de bouwplannen van het kadaster. Voor de gemeentekantoren in de hoofdstad staan daarom lange rijen van wanhopige huiseigenaren op zoek naar de bouwplannen vóór de politie arriveert.
In de paniek vraagt niemand naar de zin of onzin van de operatie. Miriam heeft er niet naar geïnformeerd toen de politie vanochtend op de stoep stond, zegt ze. Overleven gaat even voor. ,,Het belangrijkste is dat we onderdak vinden voor de avond valt. What else can we do?'' Terwijl de ene na de andere wijk in puin ging, is de afgelopen weken nergens in het land geprotesteerd. Zimbabwe reageert zoals het de afgelopen vijf jaar reageerde op de diepste economische en politieke crisis uit zijn geschiedenis. Gelaten en gedwee.
,,President Mugabe heeft zijn effectiefste wapen ingezet'', zegt Mike Davies van de Bewonersvereniging van Harare. ,,Hij zorgt ervoor dat Zimbabweanen alleen nog bezig zijn te overleven. Zo verdeelt hij. Zo heerst hij.'' Davies spreekt over een strafcampagne tegen de grootstedelijke aanhang van de oppositie. Een finale afrekening na de verkiezingen van 31 maart, die regeringspartij Zanu PF een comfortabele tweederde meerderheid in het parlement opleverde.
Drie maanden na die verkiezingen proberen niet alleen de mensen te overleven, maar ook de regering. Het verval van de staat is overal zichtbaar. Sinds de verkiezingen hebben zich kilometerslange rijen voor de benzinestations gevormd. De auto's zijn verlaten, de eigenaren hebben de hoop op spoedige brandstof opgegeven. De politie en het leger staan ook vast. Soldaten liften langs de berm van de weg. Politiemannen doen nu op mountainbikes hun ronde door de stad.
Buitenlandse valuta zijn opgedroogd sinds de regering vijf jaar geleden de blanke boeren van hun land verdreef. Investeerders en westerse donoren hebben zich teruggetrokken. In een wanhoopspoging de lege staatskas toch te spekken heeft de regering de aanval geopend op het enige mechanisme dat de Zimbabweanen de afgelopen jaren op de been hield: de zwarte markt.
De zwarte markt, dat was Mbare, misschien wel de energiekste wijk van de hoofdstad. Een buurt van stampende rapmuziek en straathandelaren. In groenten, fruit, kleren, maar vooral benzine en Amerikaanse dollars. Die wijk leeft nu op brokstukken en puin.
Na het ondergaan van de zon kruipen kleine groepjes mensen dicht bij elkaar rond brandende olievaten. Ze blazen wolkjes. De winter in zuidelijk Afrika doet in deze maand pijn aan de gewrichten. Sinds het begin van de operatie twee maanden geleden hebben duizenden bewoners nog geen onderdak gevonden. Ze leven tussen de opgestapelde golfplaten en stukken zeil die zijn blijven liggen.
Zimbabwe werkt aan een wedergeboorte, verdedigde president Mugabe zijn operatie gisteren op de staatstelevisie. ,,We moeten vernietigen om opnieuw te kunnen bouwen.'' Hij beloofde eerder al voor medio augustus 24.000 nieuwe huizen te hebben gebouwd voor de daklozen. Tot nu toe zijn er niet meer dan vijf gebouwd. En niemand die weet waar het geld voor het beloofde bouwproject vandaan moet komen.
Rond een van de vuurtjes vertellen Howard (18) en zijn drie broers hoe ze nu nog overleven in Mbare. 's Nachts slapen ze in een kamer van een kennis, met zijn vijfentwintigen op een vloer waar er maar vier op passen. Overdag ruimen ze met handkarren het puin. Daar valt nog geld mee te verdienen. ,,Of we verkopen brandhout. Maar de politie wil dat niet hebben. We werden vandaag bijna gearresteerd.''
De zwarte markt is niet dood. Amerikaanse dollars worden hier nog steeds op straat gekocht, voor zeker het dubbele van de officiële koers. Wie echt benzine wil, kan in Mbare voor een vijfvoud van de officiële prijs een jerrycan krijgen. De handelaren in mobiele telefoonkaarten zijn bij de stoplichten wel verdwenen. Dus koop je het betaaltegoed nu bij de serveerster in het restaurant die de kaarten onder haar beha verbergt.
Zimbabweanen maken een plan, wat er ook gebeurt. Voor wie het zelf niet kan, wordt gezorgd. In de Sint Peters-kerk in Mbare delen de priesters bonen en kookolie uit aan bejaarden en kreupelen. Buiten staan honderden mensen te wachten. Binnen ligt voedsel voor een man of vijftig. De distributie loopt uit op een chaos. De mensenmassa beukt de stalen poort van de rails als de portier te lang treuzelt met het openen. Er wordt gegraaid en geschreeuwd. Een oude vrouw slaagt erin een zak maïs uit het gewoel te trekken. ,,Genoeg voor een week'', zegt ze, als ze trots naar buiten loopt. Hoe het daarna verder moet, ziet ze dan wel weer.
Zeker, zeker, zonder postbode geen rekeningen...uh...WEG MET DE POSTBODE!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Ook belangrijk. Ik stimuleer mensen om producten te kopen.
Postbodes als belangrijke schakel van de economie
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Zeker, zeker, zonder postbode geen rekeningen...uh...WEG MET DE POSTBODE!![]()
Daar zou ik van walgen ..quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:40 schreef Monidique het volgende:
Ja, grapjes die je elke dag moet horen van mensen die telkens gevat denken te zijn. Geweldig...
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dan werk je, dan heb je neit zoveel tijd om na te denken over het miserabele leven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |