abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28853697
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, of de bodem, een stuk hout, een krokodil, een vliegtuig, een duikboot.

Zolang je niet weet wat bijvoorbeeld de kleuren voorstellen (diepte? mate van reflectie?), of de tekening het hele voorwerp of slechts een gedeelte weergeeft, kan het van alles zijn wat je fantasie opnoemt.
Het geeft het hele voorwerp weer, en in een documentaire zeiden ze dat dat neer zou komen op 6 meter lengte. De kleuren geven de mate van reflectie weer.
pi_28853721
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:30 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Het geeft het hele voorwerp weer, en in een documentaire zeiden ze dat dat neer zou komen op 6 meter lengte. De kleuren geven de mate van reflectie weer.
OK, maar wat geeft dan het plaatje boven de laaste foto weer? Zulke rechte lijnen verwacht ik niet onder water.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28853734
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

OK, maar wat geeft dan het plaatje boven de laaste foto weer? Zulke rechte lijnen verwacht ik niet onder water.
Ik zou het niet weten Dat kan natuurlijk wijzen op een stuk huid, of het beest moet een rechte duik nemen
pi_28854994
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 11:33 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten Dat kan natuurlijk wijzen op een stuk huid, of het beest moet een rechte duik nemen
Ik bedoel er maar mee te zeggen dat jij (waarschijnlijk) geen expert bent in sonar. Wat voor jou dus een lichaam met staart en vinnen is, is mogelijk/waarschijnlijk iets totaal anders.
Zelfde geldt voor 99% van de posters hier. Geloof je in nessie, dan zie je een dino, geloof je er niet in, zie je wat anders..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_28857814
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:31 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik bedoel er maar mee te zeggen dat jij (waarschijnlijk) geen expert bent in sonar. Wat voor jou dus een lichaam met staart en vinnen is, is mogelijk/waarschijnlijk iets totaal anders.
Zelfde geldt voor 99% van de posters hier. Geloof je in nessie, dan zie je een dino, geloof je er niet in, zie je wat anders..
Klopt, maar daar is het hele Truth-forum op gebasseerd
pi_28861299
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:41 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Klopt, maar daar is het hele Truth-forum op gebasseerd
Zelfs mensen die zich met [TRU] dingen bezig houden zullen toch ook logisch met hun "bewijs" om moeten gaan. Ook (juist) zij moeten duidelijke feiten op tafel leggen, willen ze hun claim bewijzen.
Afbeeldingen waarbij niemand weet hoe ze te interpreteren, dienen juist de tegenstanders van de discussie, aangezien onduidelijk bewijs, geen bewijs is.

Geloven in iets (Nessie bv.) staat (uiteraard) vrij, echter dubbelzinnige bewijslast staat los van het geloven in verregaande onderwerpen.
C. Sagan
  maandag 18 juli 2005 @ 01:30:04 #107
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_28899091
Ik geloof er wel een beetje in,
Als je gaat kijken een stuk zee bij nieuwzeeland
zitten kraters van kilometers diep
daar kunnen wij niet komen.

Weten wij wat daar allemaal leeft?
pi_28911689
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:40 schreef livEliveD het volgende:
Worden Nessies, of iets soortgelijks, eigenlijk ook op andere plaatsen in de buurt waargenomen? Of is dat meer gewoon vaag?
In Canada hebben ze Ogopogo, is 'n soort reuzeslang volgens mij.

pi_28912191
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:30 schreef Asmooh het volgende:
Ik geloof er wel een beetje in,
Als je gaat kijken een stuk zee bij nieuwzeeland
zitten kraters van kilometers diep
daar kunnen wij niet komen.

Weten wij wat daar allemaal leeft?
Er zijn al mensen geweest op het diepste punt van de oceaan (Marianentrog).

De druk is daar zo hoog dat het eigenlijk wel uitgesloten is dat daar grote wezens leven.
  maandag 18 juli 2005 @ 17:21:27 #110
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_28914835
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

De druk is daar zo hoog dat het eigenlijk wel uitgesloten is dat daar grote wezens leven.
oh, maar dr zijn wel vissen enz die zich zo goed als ontzichtbaar enz kunnen maken toch?
ik bedoel.. wij weten echt niet wat allemaal rondzwemt in zeeeen en meren
  maandag 18 juli 2005 @ 17:43:29 #111
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_28915458
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef Chewie het volgende:

Volgens Wikipedia zijn ze tot 10.900 afgedaald terwijl het diepste puntje naar schatting 11.035 is
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:19:56 #112
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28984403
Zie de overeenkomsten met het dier dat in Afrika gespot wordt ( al 200 jaar lang).
Een Japanse filmploeg zou het dier zelfs op video hebben, maar daar kan ik nog geen opname van vinden.

Wel vond ik deze "poster"

http://www.qsl.net/w5www/mokele.html
een site met een klein beetje info.

Volle naam van het wezen zoals ze hem daar noemen Mokele Mbembe
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 20 juli 2005 @ 19:25:43 #113
34156 Mirage
Smile !!!
pi_28984548
en enkele ontdekkingen van de 20e eeuw....

de boomkangeroe (waarschijnlijk overleefd doordat de bevolking van Nieuw-Guinea het dier als God behandelt )

de reuzemuilhaai (5 meter lang !! in 1976 voor het eerst gespot )

de celakanten ( men dacht dat dit dier 70 miljóen jaar geleden al uitgestorven was... in 1938 vond men een exemplaar)

de komodovaraan ( een groot dier dat 3 meter lang kan worden, in de 20e eeuw pas ontdekt en ligt volgens wetenschapeprs ontzettend dicht bij de vleesetende dinosaurussen)

zomaar wat redelijk "recent" ontdekte dieren..dus waarom geen groot dier dat in wateren leeft ?
Nessie sluit ik dus zeker niet uit.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29010538
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 19:25 schreef Mirage het volgende:
en enkele ontdekkingen van de 20e eeuw....

de boomkangeroe (waarschijnlijk overleefd doordat de bevolking van Nieuw-Guinea het dier als God behandelt )

de reuzemuilhaai (5 meter lang !! in 1976 voor het eerst gespot )

de celakanten ( men dacht dat dit dier 70 miljóen jaar geleden al uitgestorven was... in 1938 vond men een exemplaar)

de komodovaraan ( een groot dier dat 3 meter lang kan worden, in de 20e eeuw pas ontdekt en ligt volgens wetenschapeprs ontzettend dicht bij de vleesetende dinosaurussen)

zomaar wat redelijk "recent" ontdekte dieren..dus waarom geen groot dier dat in wateren leeft ?
Nessie sluit ik dus zeker niet uit.
Een zeer groot verschil is dat alle dieren die jij noemt, van oorsprong leven in zeer schars tot totaal onbevolkte gebieden.

Beide vissen, de haal en de coelacant leven op grote diepte in de oceaan. Feit is dat we van de oceaan minder weten dan de maan.
De varaan en de kangaroe leefden in gebeiden waar de westerse mens niet kwam. De komodovaraan is ontdekt omdat een sultan in het begin van de 20e eeuw zijn gevangenen naar het eiland Komodo stuurden, welke tot dan toe altijd onbewoond gebleven was.

Het Loch Ness echter is zo'n beetje het best onderzochte meer ter wereld. Toegegeven dat het een groot en diep meer is, echter elke zomerdag varen er meer boten dan op de kaagplassen. Allemaal uitgerust met diverse detectie methoden en camera's. En het enige wat we hebben azijn een handjevol vage foto's en onverklaarbare (maar dus niet als Nessie bewezen) sonarplaatjes..

Zelfs zonder te zoeken zijn er al een aantal van je genoemde haaien gevonden/gevangen, maar van Nessie ontbreekt nog steeds elk spoor...
C. Sagan
pi_29010806
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:43 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia zijn ze tot 10.900 afgedaald terwijl het diepste puntje naar schatting 11.035 is
Had dat stomme beest zich zeker net weer op de bodem verstopt
pi_29010843
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Had dat stomme beest zich zeker net weer op de bodem verstopt
Dat was niet in Loch Ness
pi_29011244
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:04 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Dat was niet in Loch Ness
Dat beest is al eeuwenlang in staat massa's toeristen te trekken voor dat meertje en dan zou die niet in staat zijn om een stukje te zwemmen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:28:11 #118
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29011597
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:55 schreef The_stranger het volgende:

maar van Nessie ontbreekt nog steeds elk spoor...
dat deed het ook van bovengenoemde beesten tot iemand ze wél goed op de kiek wist te zetten of te vangen zodat onderzoek mogelijk was.
Sir Winston Churchill
pi_29012252
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef Mirage het volgende:

[..]

dat deed het ook van bovengenoemde beesten tot iemand ze wél goed op de kiek wist te zetten of te vangen zodat onderzoek mogelijk was.
Er ontbraken sporen, omdat er domweg niemand was om die sporen te zien..
C. Sagan
pi_40477443
Ik kwam pas dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=lF4QGqYtHG8

Maar gezien de overdreven reacties van de omstanders lijkt het naar mijn inzien in scene gezet.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:54:34 #121
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40477635
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:48 schreef Urquhart het volgende:
Ik kwam pas dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=lF4QGqYtHG8

Maar gezien de overdreven reacties van de omstanders lijkt het naar mijn inzien in scene gezet.
Ik vind de video die regelmatig op discovery te zien is een stuk geloofwaardiger.

Waar je een boot op zoek ziet gaan met een onderwater camera naar nessie, en zich een reusachtige vin richting de camera werkt.
Ook lijk je nog een glimps te zien van een kleintje nessie.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_40477729
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:54 schreef Ticker het volgende:

[..]

Ik vind de video die regelmatig op discovery te zien is een stuk geloofwaardiger.

Waar je een boot op zoek ziet gaan met een onderwater camera naar nessie, en zich een reusachtige vin richting de camera werkt.
Ook lijk je nog een glimps te zien van een kleintje nessie.
Die heb ik ook een aantal keer gezien. Maar dat filmpje wat ik tegenkwam was voor mij nieuw beeldmateriaal.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 13:17:02 #123
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_40478374
Als het meer dan 15 jaar oud was geloofde ik het nog wel. Maar iedereen is er tegenwoordig zo gretig in om andere mensen in de maling te nemen.
Is gewoon een sport tegenwoordig dat je niet meer weet wat je moet denken.

Ik zie dit trouwens niet als echt. Vooral het camera werk en de reacties zijn erg slecht, lees nep.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_40479043
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:17 schreef Ticker het volgende:
Als het meer dan 15 jaar oud was geloofde ik het nog wel. Maar iedereen is er tegenwoordig zo gretig in om andere mensen in de maling te nemen.
Is gewoon een sport tegenwoordig dat je niet meer weet wat je moet denken.

Ik zie dit trouwens niet als echt. Vooral het camera werk en de reacties zijn erg slecht, lees nep.
Lijkt mij ook, bovendien had dit ook veel eerder opgepakt moeten worden door de grote media indien dit echt was.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 23:36:42 #125
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_40497437
ff tvp men
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')