quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:12 schreef HAL9000S het volgende:[..]
LOL die vraag wilde ik je net stellen maar ik vond mezelf net niet dom en arrogant genoeg om je zo toe te spreken![]()
tuurlijk heeft de mens wel aggressie in zich. maar over het algemeen uit zich dat niet zo sterk, meestal moet dat aangewakkert worden. TV en spellen kunnen dat wel degelijk aanwakkeren. kijk maar hoeveel geweld voetbal losmaakt.. en dat is na de wedstrijd en niet ervoor.. hoeveel mensen rennen niet springend en schreeuwend door hun huis na het zien van een bruce lee film ?quote:Nee, dat verband zie ik niet en dat heb ik eerder al uitgelegd. Al ver voor de komst van TV was er al geweld. Geweld zit gewoon in onze natuur, het is gewoon belachelijk kortzichtig en dom om daar TV en spelletjes de schuld van te geven.
zoals uit meerdere postings hier al blijkt vinden veel amerikaanse soldaten dat inderdaad erg cool. en dan heb ik het nog niet eens over de opnames die ik gezien en gehoord heb.quote:Wat een grote onzin, denk je dat de mensen in Irak het leuk vinden om mensen af te knallen?
ik ben blij voor de irakezen dat jij dat inderdaad niet hebt hoeven doen. wat was de reden dat je daar was ? een vredes missie ?quote:Je weet er helemaal niks vanaf. Ik heb wel in Irak gezeten en wel met de instelling de mensen daar te helpen, godzijdank heb ik niemand af hoeven te knallen.
net als jij blijkbaar..quote:Goh, je hebt laatst ook discovery zitten te kijken![]()
![]()
Niet alleen Americás Armyquote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
We hebben het over conditionering niet over wie een oorlog start. Want degene die oorlogen startten zie je niet aan de frontlinie. maar hebben wel alle belang bij hordes jonge knullen van 19 jaar die het erg leuk vinden om mensen af te knallen. en die instelling krijg je niet zomaar bij ze , die moet je ze aanleren. want het doden van andere mensen is onnatuurlijk.
waarom denk je dat de VS gratis het spel America's Army verspreid ?
quote:
Wat is de realiteit?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 04:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
ben benieuwd wat de gevolgen zijn wanneer ze achteraf gaan realiseren dat de realiteit zo niet in elkaar steekt.![]()
Neerschieten van mensen? Waar zegt ze dat dat wel okay is?quote:Op zondag 17 juli 2005 22:22 schreef pberends het volgende:
Dat Hillary Clinton zich hier druk om maakt vind ik echt een dik minpunt voor haar. Net of het neerschieten van mensen niet een tikkeltje erger is... hypocriet volkje.
Lewserquote:Op zondag 17 juli 2005 22:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Neerschieten van mensen? Waar zegt ze dat dat wel okay is?![]()
En voor de mensen die dit spel zo enorm genieten vinden: Wat is precies de kick van zoiets? Daar snap ik namelijk echt geen hol van.
Ik vind het een fantastisch mooi gemaakt spel. Er is zoveel te doen, de gamewereld is zo ontzettend groot en het is heel goed doordacht. Het geweld -hoe cartoonachtig ook- is wat mij betreft niet het aantrekkelijkste aspect van het spel. Het is de uitdaging van diverse subgames (van het blussen van brandjes en het besturen van een ambulance tot inderdaad het doen van drive-by-shootings) en de enorme vrijheid die het spel biedt... wil je een uurtje rondcrossen op een BMX? Kan. Beetje naar het briljante gelul op de autoradio luisteren? Kan. Van outfit wisselen (voor de Barbie-types onder ons)? Kan. BASE-jumpen? Kan (schijnt te kunnen, maar ik ben nog niet zo verquote:Op zondag 17 juli 2005 22:43 schreef Taurus het volgende:
En voor de mensen die dit spel zo enorm genieten vinden: Wat is precies de kick van zoiets?
quote:Op zondag 17 juli 2005 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
Lewser.
Dood en verderf zaaien is gewoon leuk. Zeker omdat het niet echt is.
Dit is tenminste 'n antwoord. Dank je!quote:Op zondag 17 juli 2005 22:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het een fantastisch mooi gemaakt spel. Er is zoveel te doen, de gamewereld is zo ontzettend groot en het is heel goed doordacht. Het geweld -hoe cartoonachtig ook- is wat mij betreft niet het aantrekkelijkste aspect van het spel. Het is de uitdaging van diverse subgames (van het blussen van brandjes en het besturen van een ambulance tot inderdaad het doen van drive-by-shootings) en de enorme vrijheid die het spel biedt... wil je een uurtje rondcrossen op een BMX? Kan.
Maar ik zal dan ook wel een enorme kuthippie zijn, want ik ben waarschijnlijk ook een van de weinigen die af en toe naar een bergtop cruist om daar een zonsopgangetje te bekijken
Ja, er zit een zonsopgang en -ondergang in het spel
V.
quote:
quote:Geslacht: Vrouw
Dat is dan wel weer een leuk topic voor in POL, Hillary Clinton is namelijk druk bezig met een ruk naar rechts om Republikeinse stemmers los te weken.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:22 schreef pberends het volgende:
Dat Hillary Clinton zich hier druk om maakt vind ik echt een dik minpunt voor haar. Net of het neerschieten van mensen niet een tikkeltje erger is... hypocriet volkje.
Eens.quote:Op zondag 17 juli 2005 22:50 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het een fantastisch mooi gemaakt spel. Er is zoveel te doen, de gamewereld is zo ontzettend groot en het is heel goed doordacht. Het geweld -hoe cartoonachtig ook- is wat mij betreft niet het aantrekkelijkste aspect van het spel.
Base jumpen is cool, kan in iedere stad btwquote:Het is de uitdaging van diverse subgames (van het blussen van brandjes en het besturen van een ambulance tot inderdaad het doen van drive-by-shootings) en de enorme vrijheid die het spel biedt... wil je een uurtje rondcrossen op een BMX? Kan. Beetje naar het briljante gelul op de autoradio luisteren? Kan. Van outfit wisselen (voor de Barbie-types onder ons)? Kan. BASE-jumpen? Kan (schijnt te kunnen, maar ik ben nog niet zo ver)
Je bent niet de enigequote:Maar ik zal dan ook wel een enorme kuthippie zijn, want ik ben waarschijnlijk ook een van de weinigen die af en toe naar een bergtop cruist om daar een zonsopgangetje te bekijken
Precies, en voor de ouderen onder ons wiens reflexen niet meer zo optimaal zijn bestaan er cheatsquote:Op zondag 17 juli 2005 22:48 schreef pberends het volgende:
Lewser.
Dood en verderf zaaien is gewoon leuk. Zeker omdat het niet echt is.
quote:Op zondag 17 juli 2005 23:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer een leuk topic voor in POL, Hillary Clinton is namelijk druk bezig met een ruk naar rechts om Republikeinse stemmers los te weken.
Mee eens. Ik kan het in principe alleen relateren aan mezelf: ik speel al jaren spellen waar behoorlijk wat geweld in voorkomt (vanaf wolfenstein via Doom en Quake langs HL 1 & 2 en de Battlefield-reeks). Ik heb nog nooit -nog nooit- als ik uit zo'n spel kwam ook maar de behoefte gehad om iets kapot te maken of iemand op zijn bek te slaan (sterker nog: ik heb nog nooit iemand op zijn bek geslagen). Ik kom nooit geagiteerd uit zo'n spelletje, voor mij werkt het ontspannend.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
Andere gedachte aangaande dit topic;
[sic]
Goede post, ik kan mij hier behoorlijk volledig in vinden.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mee eens. Ik kan het in principe alleen relateren aan mezelf: ik speel al jaren spellen waar behoorlijk wat geweld in voorkomt (vanaf wolfenstein via Doom en Quake langs HL 1 & 2 en de Battlefield-reeks). Ik heb nog nooit -nog nooit- als ik uit zo'n spel kwam ook maar de behoefte gehad om iets kapot te maken of iemand op zijn bek te slaan (sterker nog: ik heb nog nooit iemand op zijn bek geslagen). Ik kom nooit geagiteerd uit zo'n spelletje, voor mij werkt het ontspannend.
Natuurlijk ben ik geen jochie van 14, maar dat ben ik ooit wel geweest, en toen woonde ik bij mijn ouders. Niet dat dat de meest briljante opvoeders ter wereld zijn geweest, maar ze hebben mij wel [balkie-modus] normen en waarden [/balkie-modus] bijgebracht en leren nadenken. Ga ik ook doen, als ik ouder mocht worden. En ik ga behoorlijk stevig in de smiezen houden wat mijn kind later te spelen en te zien krijgt. Mijn verantwoordelijkheid.
Dat zouden ouders eens moeten proberen, ipv de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen.
V.
Overigens komt het wel vaker voor dat een game verborgen, ongebruikte code en graphics bevat. Bijvoorbeeld Metal Slug 5 of Dead Or Alivequote:Computerspel GTA krijgt label 18+ in VS
WASHINGTON - De Amerikaanse keuringsdienst voor computerspelletjes heeft het populaire computerspel 'Grand Theft Auto: San Andreas' een 18+ label gegeven, naar aanleiding van verborgen seksscènes in het spel. Verschillende Amerikaanse ketens hebben daarom het spel uit de schappen gehaald, meldden Amerikaanse media donderdag.
links:quote:Decision taken...
"ESRB assigns "Adults Only 18+" (AO) rating for current version of Grand Theft Auto: San Andreas due to unauthorized third party "Hot Coffee" modification
Rockstar Games to cease manufacture of current version of title and offer a downloadable patch to prevent modification of Grand Theft Auto: San Andreas for PC
Company lowers third quarter and fiscal year guidance to reflect the expected negative impact on the title's retail performance"
These headlines appeared earlier today on the official website of Take Two Interactive, preceding an article which ended several weeks of scandal surrounding the so-called "Hot Coffee" mod, which let the player "unlock" content that was judged by the ESRB as "graphic depictions of sex". The mod was named "unauthorized software that alters the content of the original retail version of the title, representing a violation of Take-Two and Rockstar's end user license agreement (EULA) and intellectual property rights".
Hence the result: Grand Theft Auto: San Andreas is now an "Adults Only" title; this fact severely damages the game's reputation and puts it on a shelf with adult games, where, according to most of the fan community, it does not belong. This, of course, reduces the game's sales, which will have a tremendous impact on the publisher's profits (in the first half a year of its sales the game brought Take 2 more than half of its overall profits).
The game will still be published under M-rating, but later:
"Rockstar Games has ceased manufacturing of the current version of the title and will begin working on a version of the game with enhanced security to prevent the "hot coffee" modifications. This version will retain the original ESRB M-rating and is expected to be available during the Company's fourth fiscal quarter."
The most interesting thing is, however, the impact this will have on the developer for further support of modding (and modding is one of the major attraction points of the PC version of the game). Earlier on, before the release of the game, Rockstar Games' representatives said that they wanted to give much more freedom and support for the modding community. They have tried to...and here's how it came out.
Stay tuned for further information regarding this case.
(thanks to Gtasanandreas.net for the heads up!)
Posted by: Mister V @ July 20 2005, 10:30 pm
quote:Op zondag 24 juli 2005 21:59 schreef Knarf het volgende:
Die man is nu toch ook bezig de Sims 2 te verbieden (zal mijn vrouw blij mee zijn).
http://www.tweakers.net/nieuws/38181
Pedo.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Omdat EA het modden niet tegengaat, (door mods kan je naakt erin gooien) is EA zelf verantwoordelijk.
Verkapt- als ik iemand neerschiet is degene die mij het pistool verkocht schuldig, het land waarin ik schoot ook (want daar mocht ik het pistool kopen) de burgemeester (want die hield mij niet tegen) en de politie (idem) de psychiaters (nog eens idem) en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wat een wacko!![]()
quote:maar daarvan vindt hij dat EA, door niets te doen tegen dit soort mods, juist meewerkt aan de transformatie van het virtuele poppenhuis in een bordeel. Wat hem betreft is het spel erger dan GTA: San Andreas
Ik vind deze nog veel mooier:quote:Op zondag 24 juli 2005 22:06 schreef coz het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
OMFG
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
killen , moorden , beroven .. .no problem
maar door een mod moet gta er aan geloven
en dan
door een mod een beetje naakt in the sims ...en het is erger dan GTA
*proest*![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Als extra argument voert de advocaat aan dat ook kinderen naakt kunnen worden gezien, waar pedofielen dankbaar gebruik van zouden kunnen maken om hun lusten virtueel voor te bereiden.
quote:Op maandag 25 juli 2005 03:55 schreef Keromane het volgende:
Zoethoudertje voor de ouders.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:55 schreef coz het volgende:een patch downloaden zodat je niet meer kan modden
![]()
![]()
Als ze maar van Neverwinter afblijven...daar was een week na het uitkwam al een 'Sex and the single adventuress' mod voor te downloaden.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoethoudertje voor de ouders.
En het is zwaar hypocriet van Rockstar. De schuld van het unlocken leggen bij de modders terwijl ze zelf die dingen erin hebben lopen programmeren.
Je bent omgeslagenquote:Op maandag 25 juli 2005 20:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoethoudertje voor de ouders.
En het is zwaar hypocriet van Rockstar. De schuld van het unlocken leggen bij de modders terwijl ze zelf die dingen erin hebben lopen programmeren.
Yeah right, Yildiz, een mod installeren is een kwestie van knippen en plakken bij GTA:SAquote:Op maandag 25 juli 2005 20:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bent omgeslagen
Een 14 jarig kindje (die eigenlijk sowieso dat spel niet mag kopen / spelen, verantwoordelijkheid v.d. ouders e.d.) kan toch niet zomaar een mod installeren?
Daar moet je toch wat meer kennis van hebben van waar je mee bezig bent enzo.
Dan nog, die site die net genoemd werd is wel goed.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yeah right, Yildiz, een mod installeren is een kwestie van knippen en plakken bij GTA:SA
Er staat toch altijd wel goed beschreven wat je moet doen hoor, kind kan de was doen.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Je bent omgeslagen
Een 14 jarig kindje (die eigenlijk sowieso dat spel niet mag kopen / spelen, verantwoordelijkheid v.d. ouders e.d.) kan toch niet zomaar een mod installeren?
Daar moet je toch wat meer kennis van hebben van waar je mee bezig bent enzo.
Ik vind het juist een doorgeslagen iets. Rockstar is imo totaal niet verantwoordelijk hiervoor.quote:Op maandag 25 juli 2005 21:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er staat toch altijd wel goed beschreven wat je moet doen hoor, kind kan de was doen.
En nee, ik ben niet omgeslagen, ik vind het alleen laf van rockstar om zich zo nog proberen te redden.
http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/07/the_sims_2_para.htmlquote:De Amerikaanse advocaat James Thompson, in de gamewereld bekend vanwege zijn kritiek op games, heeft weer iets gevonden. The Sims 2 is volgens hem een paradijs voor pedofielen. Waarom? Omdat de personages hun kleding kunnen uittrekken. Thompson is bang dat pedofielen de naakte Sims-personages als een soort van inspiratiebron zullen zien om ook in het echt in bijzijn van jeugdigen de broek uit te trekken.
Hear, hear!quote:Op maandag 25 juli 2005 03:55 schreef Keromane het volgende:
Die politicus wil de ESRB (onafhankelijke organisatie) buiten spel zetten zodat de regering voortaan kan bepalen wat wel mag en wat niet. Die man pakt alles aan om er maar op los te lobbyen. The Sims werd bijv. eens onder vuur genomen vanwege badscenes.
Mevrouw Clinton is ook leuk bezig, met haar argumentatie kun je iedere vorm van kunstuiting gaan verbieden als er sex of geweld in zit. Dat iets enkel bedoeld is voor volwassenen doet er niet toe, hup verbieden. Ook grappig dat ze al conclusies trekt uit een onderzoek waartoe ze dringend oproept.
Face it. Geweld is OK, sex niet. Dat laatste is waar men over valt. Geweld voor kinderen mag gerust, wordt zelfs aangemoedigd. Voor kleuters liggen er al hele arsenalen speelgoedwapens in de winkels, stripfiguren slaan elkaar al honderd jaar de hersens in. Maar in verband met een trillende Harry Potter heksenbezemsteel wordt de tent afgebroken. Het idee alleen al! Zelfs poppen die je kunt uitkleden ziet men liever van de schappen verdwijnen. Nee. Boeken, verhalen, cartoons, stampvol geweld. En nergens wordt zoveel gevloekt als in de US. GTA is een karikatuur van de US samenleving. Altijd al geweest.
Dat GTA SA onder vuur ligt komt niet door het spel zelf. Er zijn mensen die dankbaar gebruik maken van de commotie en liefst nog even olie op het vuur gooien om meer zeggenschap te krijgen. Macht en controle, daar gaat het om. Sex in een spel? Ja, dat spreekt boekdelen. Och arme, die geschokte 15 jarigen waarvan het moraal corrupt is geraakt nadat ze illegaal het spel hebben opgestart met een mod. Nee, het liefst werd iedereen alvast verplicht in therapie gestuurd.
De US is af en toe een eng land met een verstikkende moraal. Helaas dreigen we in Nederland ook die kant op te gaan. Condoomspotjes met een piep omdat er anders een vies woord te horen is. Vermanende vingertjes uit Den Haag als er maar iets van erotiek vertoond wordt. Boekhandels moeten blootblaadjes maar liever gaan weren om gezinnen niet te schokken. Etalages moeten sober. Leeftijdsgrenzen die alsmaar opgeschroefd worden... Tja. Af en toe lijkt het wel of we de anticlimax van de jaren 60 beleven.
GTA:SA is altijd al 18+ geweest in Nederland. Dat jongere het spelen is niet de verantwoording van de makers, maar van de ouders.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:26 schreef Keromane het volgende:
Over een paar jaar mag je inloggen met je vingerafdrukken. Niet oud genoeg? Spel start niet.
Let wel dat iets dat neigt naar erotiek voldoende is om alarmfase rood in te schakelen en titels de bannen. Fijn-religieuze normen-en-waarden-lobbies nemen hun werk serieus in politieke kringen en hebben sinds de jaren 70 flinke vooruitgang geboekt. Ook in Nederland, en het gaat maar door. Reine kinderzieltjes van 17 zijn tegenwoordig enorm kwetsbaar. Dat 4 jarigen daarentegen best wat gepast geweld voor hun kiezen mogen hebben op TV en dat in speelgoedwinkels hele speelgoedwapenarsenalen op de dreumesen liggen te wachten? Ach. Geen prioriteit.
Laat de komende GTA maar afspelen in Amsterdam, begin jaren 80. De clubjes krijgen spontaan een hartverzakking.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |