Ik ken een paar mensen die ook GTA spelen, juist die mensen zouden als eerste in de gracht springen om iemand te redden, ik zie ze niet als een verrotte jeugd, eigenlijk...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:14 schreef JohnDope het volgende:
men vindt het verrot dat de jeugd zo verrot is, dat komt niet alleen door die computerspelletjes, maar door de gehele media.
In de tijd dat ik nog computerspelletjes speelde was alles nog zo vredelievend zowel het spel als de maatschappij, het wordt inderdaad gekker en gekker. Maarja het is een objectieve waarneming, ik lig er niet wakker van.
Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik hen niet als 12jarige 18+ materiaal laten kopen.quote:
quote:Grand Theft Auto: San Andreas
Rockstar Games PC,Playstation 2,Xbox
Mature (17+) Blood and Gore,Intense Violence,Strong Language,Strong Sexual Content,Use of Drugs
het werkt niet bij iedereen zo, maar gewoon alles bij elkaar - die overdose media - heeft geen goede invloed op de jeugd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die ook GTA spelen, juist die mensen zouden als eerste in de gracht springen om iemand te redden, ik zie ze niet als een verrotte jeugd, eigenlijk...
Hij is van mening dat de industrie keer op keer bewezen heeft zichzelf niet te kunnen reguleren en dat dit soort spellen een dusdanige impact hebben dat er daadkrachtige regelgeving voor moet bestaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:37 schreef Yildiz het volgende:
Het schijnt trouwens dat Yee, de aanklager in het geheel, wil dat ESRB opgeheven wordt, en door een overheidsinstelling wordt overgenomen, wat is zijn, -paranoide gezien- ,motivatie daarvoor?
Ik ben het wel eens dat alle negatieve dingen expliciet opgeblazen worden, en positieve dingen volkomen onderbelicht laten. Dat er bijvoorbeeld een middel is gevonden bij ratten voor huidkanker, of dat wetenschappers het bedrijfsleven aanvechten, omdat ze gratis wetenschappelijke publicaties willen, waarmee ik bedoel, dat iedereen gratis op internet de wetenschappelijke publicaties kan lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het werkt niet bij iedereen zo, maar gewoon alles bij elkaar - die overdose media - heeft geen goede invloed op de jeugd.
Ben je wel met me eens dat het maatschappelijk gezien steeds gekker en gekker wordt?
Ik zie het voor me, dat je games alleen maar kan kopen met DNA-verificatie, dat je dan toegang krijgt tot een zwaarmetalen kluis, waar, na betaling het betreffende spel uit komt rollen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is van mening dat de industrie keer op keer bewezen heeft zichzelf niet te kunnen reguleren en dat dit soort spellen een dusdanige impact hebben dat er daadkrachtige regelgeving voor moet bestaan.
Het is de druppel en niet elk land laat z'n kinderen zo onbeheerd als Nederland. Sommige ouders zijn wel bezorgd om wat hun kinderen te zien krijgen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:44 schreef pieter_pontiac het volgende:
Wat een gezeik toch weer door die preutse Amerikanen.
Blote tieten, ow wat erg
En ook dat levert dan ook al maandenlang gezeur opquote:Uiteraard zit het spel stampvol geweld, dat is niet te ontkennen.
Het is niet alleen de link naar computerspellen maar een volgend hoofdstuk in het pogen een einde te maken aan de (steeds heftiger wordende) geweldsverheerlijkende trend, in zowel tv, films én spellen.quote:Maar mensen die zo labiel en gefrustreerd zijn om voor een kopie een huis te doorzeven hadden dit ook wel gedaan als het om een videoband van Scarface ging.
Dat eeuwige gezeur en gezoek naar linken met computerspellen komt me echt m'n strot uit
dan zou men inderdaad wat verantwoordelijker op het PC / PS2 / Xbox / Nintendo gebruik van de kids moeten letten. Internet valt daar ook onder.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is de druppel en niet elk land laat z'n kinderen zo onbeheerd als Nederland. Sommige ouders zijn wel bezorgd om wat hun kinderen te zien krijgen.
[..]
Ik denk niet dat dat de directe motivatie van de aanklagers is.quote:En ook dat levert dan ook al maandenlang gezeur op
[..]
Het is niet alleen de link naar computerspellen maar een volgend hoofdstuk in het pogen een einde te maken aan de (steeds heftiger wordende) geweldsverheerlijkende trend, in zowel tv, films én spellen.
Mag. ik ken alleen VC en SA, en de discussie ging nu over SA. En ja, er zijn pistolen te zien, en dat ontken ik volgens mij ook nergens. Ook neem ik het woord 'misleiding' niet in mond/toetsenbord. Wat ik zeg, is dat de cartoon-achtige tekeningen op de voorkant de scherpe randjes verdoezelen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:27 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik pak even de cover van GTA 3, Vice City en SA.
Daar moet je als ouder zelf op letten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is de druppel en niet elk land laat z'n kinderen zo onbeheerd als Nederland. Sommige ouders zijn wel bezorgd om wat hun kinderen te zien krijgen.
* coz is opgegroeid met doom, wolfenstein en irak oorlog(1) maar is verder welquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:14 schreef JohnDope het volgende:
In de tijd dat ik nog computerspelletjes speelde was alles nog zo vredelievend zowel het spel als de maatschappij,
ik maakte me ook niet zo druk, ik wou gewoon even een vergelijking scheppenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mag. ik ken alleen VC en SA, en de discussie ging nu over SA. En ja, er zijn pistolen te zien, en dat ontken ik volgens mij ook nergens. Ook neem ik het woord 'misleiding' niet in mond/toetsenbord. Wat ik zeg, is dat de cartoon-achtige tekeningen op de voorkant de scherpe randjes verdoezelen.
Covers als
http://www.gamespot.com/misc/boxshot/index.html?pid=469881&plat=pc&side=front
http://www.gamespot.com/misc/boxshot/index.html?pid=466245&plat=pc&side=front
http://www.gamespot.com/misc/boxshot/index.html?pid=914986&plat=pc&side=front
http://www.gamespot.com/misc/boxshot/index.html?pid=921671&plat=pc&side=front
Zijn wat duidelijker in hun toonzetting, zelfs UT2K4.
Nergens ontsla ik ouders/kopers van hun eigen verantwoordelijkheid, dus maak je niet zo druk
V.
Waarom hoorden we Yee dan niet toen Gibson' weerzinwekkende Jesus film draaide? Het geweld daarin was uitermate realistisch en rondweg misselijkmakend in tegenstelling tot het meer cartoon achtige spul in GTA.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:56 schreef Dagonet het volgende:
Het is niet alleen de link naar computerspellen maar een volgend hoofdstuk in het pogen een einde te maken aan de (steeds heftiger wordende) geweldsverheerlijkende trend, in zowel tv, films én spellen.
Thanksquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom hoorden we Yee dan niet toen Gibson' weerzinwekkende Jesus film draaide? Het geweld daarin was uitermate realistisch en rondweg misselijkmakend in tegenstelling tot het meer cartoon achtige spul in GTA.
Overigens illustreert de post van Yildiz veel beter wat er mis is in de VS en hun geweldsverheelijkende cultuur.
Iets dat tegenstanders van Yee dan ook aanvoeren. Yee daarentegen is van mening dat iets passief tot je nemen in de vorm van film of tv veel minder gevaarlijk is dan het interactieve element van een spel. En daar heeft hij wel een punt (mag ook wel, de man is kinderpsycholoog).quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
Waarom hoorden we Yee dan niet toen Gibson' weerzinwekkende Jesus film draaide? Het geweld daarin was uitermate realistisch en rondweg misselijkmakend in tegenstelling tot het meer cartoon achtige spul in GTA.
kinderpsych ... 18+quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:56 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Iets dat tegenstanders van Yee dan ook aanvoeren. Yee daarentegen is van mening dat iets passief tot je nemen in de vorm van film of tv veel minder gevaarlijk is dan het interactieve element van een spel. En daar heeft hij wel een punt (mag ook wel, de man is kinderpsycholoog).
En the Passion, het geweld dat daarin wordt toegepasd, hoe realistisch en weerzinwekkend het ook moge zijn was niet het einddoel van het verhaal zoals dat in spelletjes als GTA of 25 to life is.
Neemt niet weg dat ik het een nutteloze kutfilm vind, maar dat terzijde.
Ik denk dat de conclusie dat jij niet helemaal spoort dan gerechtvaardigder isquote:Op woensdag 13 juli 2005 16:06 schreef Fonkmeistah het volgende:
kortom de psychologische invloed is zeker niet te verwaarlozen.
Kip-Ei verhaal..quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:14 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat de conclusie dat jij niet helemaal spoort dan gerechtvaardigder is
V.
maar het makkelijkste is natuurlijk het gewoon doen, en de schuld bij een totaal ander persoon proberen te leggen, en er nog rijk van worden ook!quote:
relax mên , denk aan je bloeddrukquote:Op woensdag 13 juli 2005 19:53 schreef g1id het volgende:
Bush gaat 90miljoen dollar in een onderzoek steken? BE-LACH-E-LIJK!!!DAAR WORD IK DUS ZO KWAAD VAN, EN NIET VAN DIE COMPUTERSPELLEN!!!....
fieuw, dat lucht op
De links in de OP waren nog niet genoeg voor je? Dan heb ik hier nog zo'n 200 bronnen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:04 schreef DeRCT14 het volgende:
Bron?
quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De links in de OP waren nog niet genoeg voor je? Dan heb ik hier nog zo'n 200 bronnen.
Australië heeft ook de censor erop gezet om het te onderzoeken.
http://www.theinquirer.net/?article=24535quote:However if it is full of pornographic sex scenes then it should not only be banned, but all copies should be burnt and if possible jumped on.
Sex?quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
http://www.theinquirer.net/?article=24535
omg!
gebrand wordt ie welquote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 quotte Yildiz het volgende:
However if it is full of pornographic sex scenes then it should not only be banned, but all copies should be burnt and if possible jumped on.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 12:25 schreef -Schorpioen- het volgende:
Hillary Clinton wil onderzoek naar seksscènes in spel
AMSTERDAM - De Amerikaanse senator Hillary Clinton wil dat de Federal Trade Commission (FTC) gaat uitzoeken wie verantwoordelijk is voor de seksscènes in het populaire spel Grand Theft Auto: San Andreas . De maker van het spel, Rockstar, geeft de schuld aan hackers. Rockstar zegt zelf niet zulke beelden in het spel te hebben toegevoegd.
"Er is geen twijfel dat de aanwezigheid van games met seks en geweld de opvoedkundige taak veel moeilijker maakt," aldus Clinton.
De US Entertainment Software Rating Board (ESRB), de organisatie die onder andere bepaalt vanaf welke leeftijd een spel geschikt is, onderzoekt momenteel of Rockstar zich aan de regels heeft gehouden.
De seksueel getinte beelden kwamen aan het licht toen de Nederlander Patrick Wildenborg uit Deventer vorige maand op zijn site een programma zette waarmee de beelden naar boven konden worden gehaald. Normaal zijn deze scènes niet toegankelijk, maar met behulp van de Hot Coffee-mod van Wildenborg kunnen spelers zien hoe personages in GTA de liefde met elkaar bedrijven.
De Nederlander is zich van geen kwaad bewust. In een reactie op zijn website laat hij weten dat alle beelden gewoon al in het spel zaten. "De scriptcode, de modellen, de animaties en de dialogen zijn allemaal origineel van Rockstar. Het enige wat ik hoefde te doen was een beetje rommelen in het main.scm-bestand."
Wildenborg zegt verder dat de seksuele graphics hoogstwaarschijnlijk al in de originele verhaallijn zaten, maar dat Rockstar had besloten om deze beelden niet actief te maken.
GTA: San Andreas is momenteel veruit het meestverkochte computerspel voor de pc, de Playstation 2 en de Xbox. Het staat al niet te boek als een braaf spel, maar seks bleef tot de mod van Wildenborg beperkt tot wat suggestief gekreun.
======================================================================
Hehe.....gaat weer nergens over....
quote:"Er is geen twijfel dat de aanwezigheid van games met seks en geweld de opvoedkundige taak veel moeilijker maakt," aldus Clinton
integendeel , er is niks vreemds aan geconditioneerde reacties, zo werkt het menselijk brein en psyche nou eenmaal. waarom denk je dat mensen in het leger getraind worden om te doden. gewoon om het een automatische handeling te maken .quote:Op woensdag 13 juli 2005 16:14 schreef Verbal het volgende:
Ik denk dat de conclusie dat jij niet helemaal spoort dan gerechtvaardigder isV.
mja maar de amerikanen spelen het spel wel en laten die nou toevallig in genoemde landen ongevraagd de boel naar de klote aan het schieten zijnquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:25 schreef HAL9000S het volgende:
Gelukkig zie je dat in landen waar ze dit spel niet spelen, landen als Irak, Afghanistan of Sudan dat er daar helemaal geen sprake is van geweld en de bevolking vreedzaam leeft.
Ohja tuurlijk... de oorlog in Irak is te wijten aan GTA:SAquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:47 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
mja maar de amerikanen spelen het spel wel en laten die nou toevallig in genoemde landen ongevraagd de boel naar de klote aan het schieten zijn
nee gelukkig niet. maar goed dat ze zich dan toch al ruim een decennia konden vermaken met, Wolfenstein, DOOM, Quake, Deltaforce, Special Ops, Carmageddon, Hidden and Dangerous, GTA 1 ,2 en 3, streetfighter, mortal kombatquote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:54 schreef HAL9000S het volgende:
Ohja tuurlijk... de oorlog in Irak is te wijten aan GTA:SA![]()
Dat het spel toen nog niet uit was maakt verder niet uit.
gelukkig speelde iedere gezonde jongen toen nog gewoon cowboy en indiaantje..quote:Gelukkig is het zo dat voor de tijd van computerspelletjes en geweld op tv de mens nooit oorlog had en vredelievend met elkaar leefden, ook bijvoorbeeld van 1940 tot 1945Geweld bestond toen nog niet, simpelweg omdat mensen nog niet getraind waren door spellen als GTA.
Meen je nou gewoon SERIEUS dat dit die hele oorlog een gevolg is van computerspelletjes spelen? En dat de 2e wereldoorlog een gevolg was van indiaantje spelen?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 19:43 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
nee gelukkig niet. maar goed dat ze zich dan toch al ruim een decennia konden vermaken met, Wolfenstein, DOOM, Quake, Deltaforce, Special Ops, Carmageddon, Hidden and Dangerous, GTA 1 ,2 en 3, streetfighter, mortal kombat
etc. etc. en het decennia daarvoor met space invaders, Zaxxon, jet set willy, etc. etc.
[..]
quote:van soldaten blijkt vooral uit de woorden van de 19-jarige
Amerikaanse korporaal Harold Tromble. Als zijn eenheid in een Irakese
hinderlaag belandt, kan hij alleen nog denken aan zijn favoriete computerspel
Grand Theft Auto (Rockstar, 1997). Als het ware pleegt hij
subordinatie door in zijn commentaar de uitspraak van generaal
Schwarzkopf dat de oorlog geen game is, tegen te spreken:
‘I was thinking just one thing when we drove into that ambush ...
“Grand Theft Auto: Vice City”. I felt like I was living it when I seen the
flames coming out of the windows, the blown-up car in the street,
guys crawling around shooting at us. It was fucking cool’ (Wright,
2004).
LOL die vraag wilde ik je net stellen maar ik vond mezelf net niet dom en arrogant genoeg om je zo toe te sprekenquote:ben je nou zo dom of doe je net alsof ?
Nee, dat verband zie ik niet en dat heb ik eerder al uitgelegd. Al ver voor de komst van TV was er al geweld. Geweld zit gewoon in onze natuur, het is gewoon belachelijk kortzichtig en dom om daar TV en spelletjes de schuld van te geven.quote:zie je dan werkelijk niet het verband tussen een samenleving die geweld als entertainment presenteerd en jongeren die roepen dat ze met een bak popcorn op CNN naar oorlogsbeelden gaan kijken ? .
Wat een grote onzin, denk je dat de mensen in Irak het leuk vinden om mensen af te knallen? Waar heb jij die zogenaamde wijsheid vandaan? Je weet er helemaal niks vanaf. Ik heb wel in Irak gezeten en wel met de instelling de mensen daar te helpen, godzijdank heb ik niemand af hoeven te knallen.quote:maar hebben wel alle belang bij hordes jonge knullen van 19 jaar die het erg leuk vinden om mensen af te knallen. en die instelling krijg je niet zomaar bij ze , die moet je ze aanleren. want het doden van andere mensen is onnatuurlijk.
Goh, je hebt laatst ook discovery zitten te kijkenquote:de eerste wereld oorlog hadden de engelsen problemen met soldaten die eenmaal aan het front weigerden andere mensen neer te schieten danwel te steken met bajonetten. oorzaak daarvan was dat ze hadden geoefend op zandzakken, het leger heeft toen de zandzakken vervangen met poppen en silhouetten waardoor ze beter geconditoneerd werden en dus minder moeite hadden met het doden van mensen.
Niet dat het veel uitmaakt, maar GTA is door Britten gemaakt, niet door de Amerikanen zelf.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 20:07 schreef Fonkmeistah het volgende:
@ HAL .. ben je nou zo dom of doe je net alsof ?zie je dan werkelijk niet het verband tussen een samenleving die geweld als entertainment presenteerd en jongeren die roepen dat ze met een bak popcorn op CNN naar oorlogsbeelden gaan kijken ? .
We hebben het over conditionering niet over wie een oorlog start. Want degene die oorlogen startten zie je niet aan de frontlinie. maar hebben wel alle belang bij hordes jonge knullen van 19 jaar die het erg leuk vinden om mensen af te knallen. en die instelling krijg je niet zomaar bij ze , die moet je ze aanleren. want het doden van andere mensen is onnatuurlijk.
waarom denk je dat de VS gratis het spel America's Army verspreid ?
in de eerste wereld oorlog hadden de engelsen problemen met soldaten die eenmaal aan het front weigerden andere mensen neer te schieten danwel te steken met bajonetten. oorzaak daarvan was dat ze hadden geoefend op zandzakken, het leger heeft toen de zandzakken vervangen met poppen en silhouetten waardoor ze beter geconditoneerd werden en dus minder moeite hadden met het doden van mensen.
Dat vraag ik me dus ook af.... hoe kun je zoiets nou testen? Hoe kun je tesen dat door het vervangen van zandzakken het doden makkelijker gaat worden?quote:het leger heeft toen de zandzakken vervangen met poppen en silhouetten waardoor ze beter geconditoneerd werden en dus minder moeite hadden met het doden van mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |