Er zijn zat spelletjes met zulke plaatjes op de cover die lang niet zo geweldadig zijn. Je weet dan echt nog niet hoe het spel is.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:14 schreef Yildiz het volgende:
Doe even serieus, als je als ouder een cadeau koopt voor je zoontje, en je ziet al die plaatjes op de cover, dan denk je dat het een vriendelijk spel is? Kom nou, niet zo hypocriet zijn mensen.
En als degene het zelf koopt, terwijl hij (bijv.) 14 is, dan ligt de verantwoordelijkheid IMO niet helemaal bij de verkoper, maar ook eens een keer bij de ouders.
Om hier weer een onderzoek voor uit te trekken, wel van 90 miljoen, voor iets wat elke student weet, vind ik ook weer zo wat.
Nou, bij de GTA-reeks kan ik mij daar wel iets bij voorstellen, hoor... Die comic-plaatjes in pasteltinten helpen wel enigszins de boodschap te verzachten voor de wat minder met de serie bekende kopers.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:14 schreef Yildiz het volgende:
Doe even serieus, als je als ouder een cadeau koopt voor je zoontje, en je ziet al die plaatjes op de cover, dan denk je dat het een vriendelijk spel is?
Mijn broertje, 11 jaar, vind GTA helemaal geweldig. Vond ie een jaar geleden al geweldig.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het niet gekocht, hebben ze zelf gedaan. Vond het eerst ook niet goed, maar was bezweken omdat hun vriendjes het ook hadden. Die ouders zeiden dat het allemaal reuze meeviel.
Nou, niet dus.
Ik heb hier laatst in een ander topic ook wat over gezegd en toen kreeg ik allemaal commentaar dat het nooit aan zo'n spel ligt en dat dat maar allemaal onzin was...
Ouders pakken geld af
Je bent toch zelf in staat om je kinderen 18+ materiaal te verbieden en je niets aan te trekken van *wat anderen* zeggen??quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb het niet gekocht, hebben ze zelf gedaan. Vond het eerst ook niet goed, maar was bezweken omdat hun vriendjes het ook hadden. Die ouders zeiden dat het allemaal reuze meeviel.
Nou, niet dus.
Ouders die niet even een google opdrachtje kunnen invoeren om te kijken waarom er 18+ op de cover staat?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn zat spelletjes met zulke plaatjes op de cover die lang niet zo geweldadig zijn. Je weet dan echt nog niet hoe het spel is.
En zoals ik al zei: het was een gevalletje 'maar zij hebben het ook' en ouders die er niets slechts in zien. Ouders die denken dat kinderen hier wel mee om kunnen gaan als je er maar met ze over praat...
ja die 2 cijfers lezen duurt erg langquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:26 schreef Verbal het volgende:
Aan de andere kant, effe inlezen kan sowieso geen kwaad,
Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven. Ze hebben het zelf betaald en kunnen het nu niet spelen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:05 schreef Yildiz het volgende:
Nou, zo gezegd, zo gedaan. Ik vind het ook raar dat kinderen dat spel krijgen van de ouders zelf. Hoezo zwicht je daarvoor, omdat de rest dat ook heeft, en omdat je bang bent dat ze uit de groep vallen? Dat is wat je kinderen je vertellen, deed ik vroeger ook "iedereen heeft het, dús! blabla""
Zet hun op een ravottensport, judo ofzo. Dat is nog ergens goed voor
Hoe oud zijn jouw kinderen?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:08 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bent toch zelf in staat om je kinderen 18+ materiaal te verbieden en je niets aan te trekken van *wat anderen* zeggen??
Ik pak even de cover van GTA 3, Vice City en SA.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:26 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, bij de GTA-reeks kan ik mij daar wel iets bij voorstellen, hoor... Die comic-plaatjes in pasteltinten helpen wel enigszins de boodschap te verzachten voor de wat minder met de serie bekende kopers.
Aan de andere kant, effe inlezen kan sowieso geen kwaad, met name omdat games toch al bekend staan om de weinig knuffelbare inhoud.
V.
Vervolgens op de achterkant:quote:Main Entry: vice
Part of Speech: noun 1
Definition: bad habit
Synonyms: carnality, corruption, debasement, debauchery, decay, degeneracy, depravity, evil, evildoing, ill, immorality, indecency, iniquity, lechery, lewdness, libidinousness, licentiousness, looseness, lubricity, lust, maleficence, malignance, offense, perversion, profligacy, rot, sensuality, sin, squalor, transgression, trespass, venality, wickedness, wrong
Ik ken een paar mensen die ook GTA spelen, juist die mensen zouden als eerste in de gracht springen om iemand te redden, ik zie ze niet als een verrotte jeugd, eigenlijk...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:14 schreef JohnDope het volgende:
men vindt het verrot dat de jeugd zo verrot is, dat komt niet alleen door die computerspelletjes, maar door de gehele media.
In de tijd dat ik nog computerspelletjes speelde was alles nog zo vredelievend zowel het spel als de maatschappij, het wordt inderdaad gekker en gekker. Maarja het is een objectieve waarneming, ik lig er niet wakker van.
Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik hen niet als 12jarige 18+ materiaal laten kopen.quote:
quote:Grand Theft Auto: San Andreas
Rockstar Games PC,Playstation 2,Xbox
Mature (17+) Blood and Gore,Intense Violence,Strong Language,Strong Sexual Content,Use of Drugs
het werkt niet bij iedereen zo, maar gewoon alles bij elkaar - die overdose media - heeft geen goede invloed op de jeugd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:32 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik ken een paar mensen die ook GTA spelen, juist die mensen zouden als eerste in de gracht springen om iemand te redden, ik zie ze niet als een verrotte jeugd, eigenlijk...
Hij is van mening dat de industrie keer op keer bewezen heeft zichzelf niet te kunnen reguleren en dat dit soort spellen een dusdanige impact hebben dat er daadkrachtige regelgeving voor moet bestaan.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:37 schreef Yildiz het volgende:
Het schijnt trouwens dat Yee, de aanklager in het geheel, wil dat ESRB opgeheven wordt, en door een overheidsinstelling wordt overgenomen, wat is zijn, -paranoide gezien- ,motivatie daarvoor?
Ik ben het wel eens dat alle negatieve dingen expliciet opgeblazen worden, en positieve dingen volkomen onderbelicht laten. Dat er bijvoorbeeld een middel is gevonden bij ratten voor huidkanker, of dat wetenschappers het bedrijfsleven aanvechten, omdat ze gratis wetenschappelijke publicaties willen, waarmee ik bedoel, dat iedereen gratis op internet de wetenschappelijke publicaties kan lezen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
het werkt niet bij iedereen zo, maar gewoon alles bij elkaar - die overdose media - heeft geen goede invloed op de jeugd.
Ben je wel met me eens dat het maatschappelijk gezien steeds gekker en gekker wordt?
Ik zie het voor me, dat je games alleen maar kan kopen met DNA-verificatie, dat je dan toegang krijgt tot een zwaarmetalen kluis, waar, na betaling het betreffende spel uit komt rollen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij is van mening dat de industrie keer op keer bewezen heeft zichzelf niet te kunnen reguleren en dat dit soort spellen een dusdanige impact hebben dat er daadkrachtige regelgeving voor moet bestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |