abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28719909
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:00 schreef HokkePok het volgende:

[..]

hebben ze de daders al gevonden?
nee
Op dit moment wordt ervan uitgegaan dat dit het werk van Al Qaida is
pi_28721753
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Yee argumenteert dan ook dat " the industry has proven that it cannot police itself," en pleit daarom voor strakkere wetgeving waardoor deze stijgende, steeds extremere geweldstendens in spelletjes een halt kan worden toegeroepen.
Kom eens met voorbeelden dat games gewelddadiger zouden worden? GTA:SA is geen haar beter/slechter in dat opzicht als de eerste GTA 3, Postal is ook al enige jaren oud en Carmageddon (een van de iconen op dat gebied) is ook al aardig oud.

Yee voert al sinds jaren een vendetta tegen de ESRB terwijl zijn argumentatie onzinnig is, hij voert aan dat dit 'slecht' zou zijn voor 13/14/15 jarigen, ja DUH, de game is voor 17 jaar en ouder goedgekeurd, niet voor 13-15 jaar.

Overigens is de klacht van Yee niet op de rating voor geweld gericht maar op het feit dat 'adult' content in zou zitten wat een rating van 18 zou rechtvaardigen dus waarom voer jij de geweldsdiscussie in deze context aan?
  maandag 11 juli 2005 @ 23:24:08 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28722784
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Dit gaat tenminste ergens over. .
Ik heb het al eerder gezegd en zal het ook in dit topic nog een keer roepen: wanneer houden mensen eens op met een winstmarge op hun rouw te kwakken?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:30:31 #24
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28722968
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je kan ook als gestoorde moordlustige neger rondrennen en iedereen omver maaien.
Maar wat komt er hierna? Films die niet meer gemaakt mogen worden omdat ze te realistisch zijn ? Journaaluitzendingen met louter text?
Alsof text niet *gevaarlijk* kan zijn, kijk eens naar alle sprookjesboeken waarin *de slechten* doodgemaakt worden.
Elke keer verzint men iets nieuws om dingen te verklaren, ook maar een verbod op de bijbel a.u.b. gezien het feit dat ook daar geweld uit kan voortvloeien
wat een saai antwoord. Doe eens wat beter je best!

we hebben het hier over moneygrabbing niggers with an uzi and a bad attitude. Praat je ook zo tegen je homies, Loeder?
Better be carefull, you might get smoked if you keep that up!
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_28723217
GTA:SA geinspireerd door het "thuglife" in de ghetto's waar geweld normaler is dan de cornflakes in de ochtend. Als die Amerikanen echt eens iets willen doen zou ik adviseren die ghetto's eens te laten verdwijnen en het geweld wat er plaatsvind. Stelletje hypocrieten en bloedzuigers daar....its all about the fame.

btw, heeft The Sims (met nude patch) dan ook een 18+ rating?
  maandag 11 juli 2005 @ 23:43:29 #26
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_28723341
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:38 schreef xFriendx het volgende:
GTA:SA geinspireerd door het "thuglife" in de ghetto's waar geweld normaler is dan de cornflakes in de ochtend. Als die Amerikanen echt eens iets willen doen zou ik adviseren die ghetto's eens te laten verdwijnen en het geweld wat er plaatsvind. Stelletje hypocrieten en bloedzuigers daar....its all about the fame.

Mwoa, het is wel een beetje gebouwd op de MTV cultuur uit begin jaren 90 hoor. Vooral Dr. Dre met zijn NWA (niggers with an attitude) en later snoop doggy dog zijn daar debet aan. Do the right thing is eigenlijk een verfilmde versie van het spel , waar bij Vice City het thema the falcon and the snowman was
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 11 juli 2005 @ 23:47:37 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28723441
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:38 schreef xFriendx het volgende:
Dat is toegevoegde content, deze sexscenes waren door de makers al geprogrammeerd.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:51:29 #28
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_28723537
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is toegevoegde content, deze sexscenes waren door de makers al geprogrammeerd.
...edoch uitgeschakeld en pas na patchen bereikbaar.

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat een (erg cool) spel met dood en verderf, diefstal en noem maar op wat voor misdaden (slechte rap, bijvoorbeeld) Amerikanen pas echt aan het stuiteren krijgt als je te zien krijgt hoe baby's gemaakt worden

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:58:31 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28723719
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Daarnaast blijf ik het vreemd vinden dat een (erg cool) spel met dood en verderf, diefstal en noem maar op wat voor misdaden (slechte rap, bijvoorbeeld) Amerikanen pas echt aan het stuiteren krijgt als je te zien krijgt hoe baby's gemaakt worden

V.
Niet geheel waar, er is meerdere keren geprobeerd het spel uit de handel te krijgen. De uitspraken van Hillary Clinton zijn bijvoorbeeld al eind maart gedaan, láng voordat dit speelde.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_28723953
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:47 schreef Dagonet het volgende:

Ja en nee.

Er is een sex 'game' die van origine in het spel zit maar gecensureerd is (uitgeschakeld) deze toont echter geen naakte dames, er is ook een mod die de dames van hun kleding ontdoet in combinatie met de bovengenoemde censuur patch.

Het zit er inderdaad in maar Rockstar zelf heeft geen patch uitgebracht die het toegangelijk maakt noch hebben ze daar op enigerlei wijze aan meegewerkt.
Nu zijn de ESRB regels (naar mijn inzicht) zodanig dat de 18+ regel alleen in werking treed bij full nudity, daar is in het origineel geen sprake van iig.

Wat betreft de legaliteit van de censuur patch, die zou wel eens illegaal in Amerika kunnen zijn volgens de DCMA wetgeving, Rockstar zou zich daar op kunnen beroepen omdat een door hun aangebrachte 'beveiliging' omzeilt. Da's echter speculatie van mijn kant omdat ik niet kan beoordelen of dit valt onder het omzeilen van een 'beveiliging'.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2005 00:12:23 ]
pi_28724101
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:43 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Mwoa, het is wel een beetje gebouwd op de MTV cultuur uit begin jaren 90 hoor. Vooral Dr. Dre met zijn NWA (niggers with an attitude) en later snoop doggy dog zijn daar debet aan. Do the right thing is eigenlijk een verfilmde versie van het spel , waar bij Vice City het thema the falcon and the snowman was
GTA is ook vooral een persiflage daarop, een totale 'over the top' benadering met de nadruk op het straattaaltje, rappers, zgn. gangstah's etc.
Zoals iedere GTA III versie een persiflage was eigenlijk, GTA 3 was van Goodfellas & the Godfather, GTA:VC een combo van Miami Vice en Scarface is GTA:SA een combo van de films als Boyz'n the Hood et al.
Dat alleen volwassen dat door hebben is logisch, GTA 3 is een PS2 spel en bedoeld voor de 25+ gamers die overigens de meeste games kopen.

Iemand die GTA serieus neemt spoort om te beginnen al niet goed en moet zich onder behandeling laten stellen, politici incluis, ik persoonlijk lach mij er rot om en ik speel ze met veel plezier. Ik ben nog nooit gewelddadig geworden of auto's gaan stelen door de vele uren spelplezier die ik met GTA heb beleefd.

Let wel, als ik een 12-15 jarig kind zou hebben dan zouden ze dus echt geen GTA 3 mogen spelen van mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2005 00:19:43 ]
  dinsdag 12 juli 2005 @ 01:30:49 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_28725497
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 00:10 schreef Tijger_m het volgende:

Het zit er inderdaad in maar Rockstar zelf heeft geen patch uitgebracht die het toegangelijk maakt noch hebben ze daar op enigerlei wijze aan meegewerkt.
Nu zijn de ESRB regels (naar mijn inzicht) zodanig dat de 18+ regel alleen in werking treed bij full nudity, daar is in het origineel geen sprake van iig.
Strong Sexual Content - Graphic references to and/or depictions of sexual behavior, possibly including nudity
http://www.esrb.org/esrbratings_guide.asp

Full nudity is niet nodig.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 03:40:38 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28726877
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:30 schreef Harry_Sack het volgende:

with an uzi and a bad attitude.
En daar is soms helemaal niets mis mee
quote:
Praat je ook zo tegen je homies, Loeder?
Dat is iets wat jij nooit zult weten.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:57:31 #34
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_28728186
quote:
Op maandag 11 juli 2005 19:08 schreef koudhier het volgende:
iemand pics van die verborgen content?

filmpje van GS
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  dinsdag 12 juli 2005 @ 09:32:21 #35
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_28728644
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
... argh ,help ....een pixeltepel

ik kan het allemaal wel ergens begrijpen en bij sommige mensen kan ik me voorstellen dat zulke spellen negatief werken. zal wel net als bij softdrugs zijn .. tis gewoon lekker maar doordat een idioot er niet mee om kan gaan en zich een psychose smoked .. alsin IK kan al mijn real life aggressie opsparen en volledig in spellen als SA steken , ik kan me voorstellen dat dit andersom werkt en dat is al meerdere malen gebleken ... maargoed daarom staan er ook van die mooie getallen op de doos

nou ..benieuwd wat de volgende nipplegate ons brengt
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  dinsdag 12 juli 2005 @ 11:30:44 #36
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_28731531
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:32 schreef cappp het volgende:
Moet je maar zorgen dat je kinderen die spellen niet spelen
Maar nee hoor, achter af zeiken en geld vangen is natuurlijk veel beter en makkelijker...
Idd, niet gaan zeiken. Je weet dat er grove dingen in het spel voorkomen, koop het dan ook niet voor je zoon/dochter. Oh noes, Jimmi heeft het spel illegaal. Afpakken en straffen. Gewoon niet zeuren.

Als je kind nog niet volwassen genoeg is om het te spelen, laat het hem/haar dan ook niet spelen. Wat kunnen mensen tot moeilijk doen. Aandachtsdebiele Amerikaanse politici, bah.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:03:11 #37
3542 Gia
User under construction
pi_28732457
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:32 schreef cappp het volgende:
Moet je maar zorgen dat je kinderen die spellen niet spelen
Maar nee hoor, achter af zeiken en geld vangen is natuurlijk veel beter en makkelijker...
Mijn kinderen, 10 en 12, hebben deze spellen ook en een tijdje vol vuur gespeeld. Ze vonden het prachtig. (Al hun vriendjes hadden het ook!!)
Het zijn twee echte jongens en ze ravotten ook regelmatig. Dat was altijd vrij onschuldig tot na San Andreas. Ik zag op een bepaald moment de oudste zijn broertje, die op de grond lag, schoppen op een manier zoals je dat ook in dat spel ziet. Ik herkende het meteen en was echt geschokt.

Het spel ligt nu in een la op onze kamer. Voorlopig krijgen ze het niet meer.
Dat is nu een half jaar geleden en ze zijn weer een stuk rustiger met ravotten.
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 12:08:08 #38
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28732602
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn kinderen, 10 en 12, hebben deze spellen ook en een tijdje vol vuur gespeeld. Ze vonden het prachtig. (Al hun vriendjes hadden het ook!!)
Koop je ook dvd's voor 18+ voor hen? Zullen ze nml ook prachtig vinden
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:13:40 #39
3542 Gia
User under construction
pi_28732785
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:08 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Koop je ook dvd's voor 18+ voor hen? Zullen ze nml ook prachtig vinden
Heb het niet gekocht, hebben ze zelf gedaan. Vond het eerst ook niet goed, maar was bezweken omdat hun vriendjes het ook hadden. Die ouders zeiden dat het allemaal reuze meeviel.
Nou, niet dus.

Ik heb hier laatst in een ander topic ook wat over gezegd en toen kreeg ik allemaal commentaar dat het nooit aan zo'n spel ligt en dat dat maar allemaal onzin was...

Ouders pakken geld af
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:14:22 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_28732808
Doe even serieus, als je als ouder een cadeau koopt voor je zoontje, en je ziet al die plaatjes op de cover, dan denk je dat het een vriendelijk spel is? Kom nou, niet zo hypocriet zijn mensen.

En als degene het zelf koopt, terwijl hij (bijv.) 14 is, dan ligt de verantwoordelijkheid IMO niet helemaal bij de verkoper, maar ook eens een keer bij de ouders.

Om hier weer een onderzoek voor uit te trekken, wel van 90 miljoen, voor iets wat elke student weet, vind ik ook weer zo wat .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')