ff linken naar Trivia Z, misschien neemt Belsen ze dan wel mee in de tellingquote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 23:16 schreef Z het volgende:
Met "X&Y", het langverwachte vervolg op "A Rush of Blood to the Head" bouwt Coldplay verder aan hun eigen sound, zonder daarbij in herhaling te vallen.
[mening]quote:Op maandag 11 juli 2005 00:03 schreef Oosthoek het volgende:
[..]Flikker toch op, het is gewoon een ingeïnspireerde herhalingsoefening. Veel minder geraffineerd dan Parachutes en A rush of blood. Dat zijn beiden heerlijke albums, maar deze laat ik lekker links liggen.
Nee, hij schrijft een slechte recensie, that's all. Waarschijnlijk is ie wel gelukkig.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:19 schreef Z het volgende:
In het vorige deel maakten een paar mensen opmerkingen over de recensent van het parool. Hij zou depressief of ongelukkig zijn.
natuurlijk, natuurlijk, wat je zegt, hè... want? uhm... uhmm...quote:Dat is natuulijk een enorm zwaktebod om zo te redeneren. We kunnen er heus vanuit gaan dat er popkenners voor kranten werken.
Ieder z'n smaak. Dat overgeproduceerd kan ik wel een beetjequote:Ik ben het met de meeste negatieve recensies eens. Ik vind het een slechte plaat, een soort van remix album, over geproduceerd en pretentieus.
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur, dus alles behalve innovatief of briljant. Ze kunnen prima mensen vermaken, dat blijkt wel, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de plaat, maar misschien wel over de kwaliteit van de band.quote:"Don't Panic", the opening track of Coldplay's first album, drew its title from the famous motto of Douglas Adams' Hitchhiker's Guide to the Galaxy novels. Two albums later, it seems they chose the wrong Adams catchphrase; most of their recorded output is better exemplified by the Guide's description of Earth: "Mostly harmless.
Het zit in de mainstream; waarom zou het "briljant" moeten zijn?quote:Op maandag 11 juli 2005 11:29 schreef Z het volgende:
Het komt natuurlijk altijd op smaak aan. Ik vind ook behoorlijk wat dubieuze dingen goed. Maar naar mijn mening kan je het niet helemaal oneens zijn met de recensenten.
(...)
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur', dus alles behalve innovatief of briljant.
(...)
Compleet mee eens!quote:Op maandag 11 juli 2005 02:39 schreef evert het volgende:
toch vallen na het Gelredome meer stukjes op zijn plaats en is het album sterker geworden.
Square one vond ik al waanzinning en is tijdens concerten een geweldige tweeluik met Politik als opnemer. Het voor Johnny Cash geschreven 'Till Kingdom Comes' is wellicht afwijkend qua stijl maar daarom zo bijzonder.
En sinds donderdag ben ik kapot van Fix You. Wat een geweldig nummer, wat een perfect slotnummer van een concert. dit is toch een nieuwe coldplay klassieker.
Ik las ergens "Fix you", en dat de clip zou bestaan uit beelden van de concerten(weet niet of dit ook echt gebeurd en of het fix you wordt), Maar dit zou ik absoluut niet erg vindenquote:Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortquote:Op maandag 11 juli 2005 11:50 schreef dVTB het volgende:
Meningen zijn meningen en smaak is iets persoonlijks, maar ik proef bij bepaalde recensenten wel een soort drang om Coldplay doelbewust af te branden of om ze met U2 te vergelijken zonder dat dat hout snijdt.
Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grotequote:Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortColdplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
de muziek van Radiohead ten tijde van het derde album was ook nog niet zo vooruitstrevend hoor!quote:Op maandag 11 juli 2005 17:16 schreef Hammet het volgende:
Tsja, ze zingen allebei hoog, maar daar houd de vergelijking toch echt wel op vind ik .
De muziek van Radiohead is veel vooruitstrevender dan de muziek van Coldplay. Maar dat spreekt voor zich.
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijnquote:Op maandag 11 juli 2005 16:43 schreef zurekop het volgende:
[..]
Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grote
stoofpot waarin iedereen elkaar beïnvloed; Als je echt rake en overduidelijke
overeenkomsten hoort, moet je ze naar mijn mening gewoon concreet benoemen.
Het interesseert me helemaal niets dat U2 en Coldplay dan misschien op elkaar lijkt(ik hoor het niet, maar wil het ook niet horen denk ikquote:Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?
Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
doe 'squote:Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is
(...)
Dit vind ik een hele interessante opmerking, aangezien de gemiddelde criticus artiesten als Nick Cave en de zijnen regelmatig de hemel inprijzen en hoog in de eindlijstjes plaatsen. Niets ten nadele van deze artiesten (Nick Cave is ok!), maar waar is hun "artistieke controverse"?! Dit soort argumenten doen heel sterk vermoeden dat deze recensent bezig was met een lekker stukje "Coldplay-bashen".quote:Hoe lang blijft een band goed die van nature niet in staat lijkt de artistieke controverse op te zoeken?
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.quote:
Dat was me bij dat nummer idd ook al opgevallen. Een van die rustiger nummers van coldplay (weet even de titel niet uit het hoofd) heeft erg veel weg van one van u2, zeker die ijle uithalen van bono op ongeveer dezelfde gitaartune als die jongen van coldplay dat doet.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef m021 het volgende:
[..]
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Ik heb ook niet gezegd dat er nergens een overeenkomst te horen valt. Persoonlijk vind ik "Square One" bijvoorbeeld erg U2-achtig klinken, net als het refrein van "Speed Of Sound", maar ja, dat hou je toch. Het zijn nu eenmaal allebei rockbands en hun muziek ligt natuurlijk ook niet mijlenver uit elkaar. Toch vind ik de vergelijking Coldplay-U2 niet veel hout snijden, omdat Coldplay gewoon een heel andere band is, qua persoonlijkheden. U2 speelt al 25 jaar samen, terwijl Coldplay pas sinds 1999 aan de weg timmert; dat is een groot verschil. Daarbij komt nog eens dat Bono en Chris Martin compleet verschillende mensen zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortColdplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
![]()
Dat is dus wat ik ook bedoeldequote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.
Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik...quote:Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Sirendisc.com, doorgaans redelijk betrouwbaar, geeft onder "future releases" weer dat Fix You op 22 augustus uitkomst in Groot Brittannië. Het zou op zich best kunnen dat elders in Europa "What If" wordt uitgebracht. Zulke methodes zijn populair (zie ook Moby, die op het Europese vasteland en in Engeland verschillende singles uit heeft), maar toch denk ik dat Coldplay ook in de rest van Europa voor Fix You kiest. Dit omdat ik de plaat ook al op 3FM heb gehoord.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik... Goede keuze
echt top van je, bedanktquote:Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Ja joh, uren aan gewerkt maar voor jullie doe ik het graag.
Luie ridders moeten er ook zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Die OP heb ik gewoon gekopieerd hoor.
Toen ik voor het eerst iets van Coldplay hoorde wist ik zeker dat het een nieuw projectje van Bono was, net als The Passengers. En dat heb ik ook nog maanden volgehoudenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.
Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Dat doet er toch helemaal niet toe?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:21 schreef evert het volgende:
maar hoe zinvol is het een 3e cd van een groep te verlijken met een groep die al 25 jaar bezig is?
in de oor recensie staat hier ook een goede verwijzing naar. waar was U2 met het derde album? toen had het nog niet de status om een stadion uit te verkopen.
mja, ik vind wel dat je een punt hebt. Want kan een band echt 'beter' worden? Denk het niet, misschien iets andere muziekstijl maken, of de zang, maar dat is bij Chris n.v.t.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat doet er toch helemaal niet toe?
De vergelijking ging over de muziek, niet over de status.
Ik denk er nog steeds hetzelfde over als vlak nadat ik 'm kocht: een typische 3-sterren plaat voor mij. Geen klassieker, gewoon goed/degelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Mensen die hem al zat zijn?
Of mensen die hem juist voelen groeien?
zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaienquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Wat cool.quote:Op zondag 17 juli 2005 10:49 schreef Cybart het volgende:
van X&Y zijn ter wereld 5 testdiscs gemaakt...
en ik mag me gelukkig prijzen dat ik er 1 van heb kunnen bemachtigen![]()
ik voel 'm groeien...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Ik ook !!!quote:Op zondag 17 juli 2005 00:16 schreef Hansnr8 het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaien![]()
heb de testdisc nog niet geluisterd (geen tijd voor gehad).quote:Op zondag 17 juli 2005 12:47 schreef m021 het volgende:
[..]
Wat cool.
Zijn er nog verschillen tussen de testdisc en de winkelversie?
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...quote:Op maandag 18 juli 2005 20:50 schreef Frank-NL het volgende:
Wat een gezeik over deze CD zeg, viel me in het vorige topic ook al op. Vooral "Parachutes geweldig, AROBTTH minder, X&Y slecht" heb ik al te vaak voorbij zien komen
Hoe populairder een band wordt, het meer de mensen gaan roepen dat het slecht is...
Vind ik niet, vind ze nog altijd even goed, maar omdat coldplay zo populair is geworden vind men het poopy klinken, scheitquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:
[..]
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...
Wat mij betreft hadden de jongens wat prominentere piano en fermere drumsquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:
[..]
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...
Fix You is mijn favoriet op het moment.quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:41 schreef PostManBart het volgende:
Zijn er meer mensen net zoals ik die Talk het mooiste nummer van het album vinden?
ooooohquote:Op woensdag 27 juli 2005 08:41 schreef PostManBart het volgende:
Zijn er meer mensen net zoals ik die Talk het mooiste nummer van het album vinden?
Helaas is er geen vertaler die terug naar tekst kan vertalen.quote:
Het eerste woord is 'Coldplay'quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:11 schreef Z het volgende:
Je mag 3 keer raden.
'zuigt' is het in elk geval niet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:16 schreef Z het volgende:
Het tweede woord is een samenvatting van wat ik van coldplay vind
ookquote:
weet ik niet. ik bedoel: iedereen heeft zijn eigen smaak en zijn eigen idealen. Ik vind gewoon dat je de mening en smaak van anderen moet respecteren. Ook al ben je het er niet mee eens, hoef je het nog niet belachelijk te maken.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:27 schreef peaceman het volgende:
Ik heb ook mensen horen beweren dat het de beste band ter wereld zou zijn![]()
de mensen die dat zeggen moeten eens uit de schuilkelder komen zou ik zo zeggen![]()
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen smaak en die respecteer ik ook, maar als iemand zegt dat Coldplay de beste band ter wereld is, spreek diegene gewoon een feitelijke onwaarheid.. (geen smaak-onwaarheid trouwens). Zelf ben ik redelijk weg van REM en Radiohead, maar ook dat zijn niet de beste bands ter wereld. Dan kom je toch veel eerder bij The Beatles uit.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:17 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
weet ik niet. ik bedoel: iedereen heeft zijn eigen smaak en zijn eigen idealen. Ik vind gewoon dat je de mening en smaak van anderen moet respecteren. Ook al ben je het er niet mee eens, hoef je het nog niet belachelijk te maken.
Dat is nog niks!! Toen 'Rush of Blood' uitkwam schreef the Rolling Stone dat ze beter dan Pink Floyd waren.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 05:44 schreef BG2 het volgende:
kvind het erg overdreven dat mensen ze nu al met U2 vergelijken qua status.
Fix you vind ik persoonlijk ook een super mooi nummer waar ik kippenvel van krijgquote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:01 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik vind t eigenlijk jammer dat Fix You de single wordt. Het is één van mijn X&Y favorieten, en als een nummer wordt uigebracht als single is de kans zo groot dat hij gaat vervelen, omdat je hem te vaak hoort..
Idd; Midnight Live, Storytellers, exclusive "Fix You" clip. Waarvoor? Album is nu alweer een tijdje uit en er is geen concert in Nederland (binnenkort)? Ik vind het zelf wel leuk, het begint alleen, zélfs voor Coldplay, iets te veel te worden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:36 schreef Myra het volgende:
[..]
Fix you vind ik persoonlijk ook een super mooi nummer waar ik kippenvel van krijgIk denk niet dat dat nummer mij zou gaan vervelen. Weet je hoevaak ik The Scientist heb gehoord en op heb staan.....het blijft een mooi nummer
![]()
Trouwens, ik heb Coldplay de afgelopen week erg vaak op MTV langs zien komen! Concerten, singles, interviews...joehoe![]()
neeee man... wtfquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:07 schreef Ceriel het volgende:
Hoe vaker ik 't album luister, hoe mooier ik het begin te vinden.
Momenteel vind ik White Shadows, The Hardest Part en Talk erg mooi.
En What If en Fix You blijven prachtig.
Ik geloof dat het 538 publiek ook ontzettend geniet van Coldplay:
[afbeelding].
Superclip inderdaad!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:07 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Die clip is trouwens erg mooi, kippenvel bij dat stukje dat chris met die lamp gaat zwaaien
op www.coldplay.com kan je de nieuwe clip bekijken trouwens
Het moet niet gekker worden, 538-luisteraars met een goede smaak?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:07 schreef Ceriel het volgende:
Ik geloof dat het 538 publiek ook ontzettend geniet van Coldplay:
[afbeelding].
Het is gekraakt, dus ze vinden het blijkbaar niet mooi. 538 met goede smaakquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden, 538-luisteraars met een goede smaak?
Idd. 't Is eigenlijk meer een compliment als je plaat gekraakt wordt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het moet niet gekker worden, 538-luisteraars met een goede smaak?
Ik zal nooit vergeten dat Too late, tonight van Arid werd gekraakt, o.a. omdat er geen ritme in zat. Ja, als het geen 4/4 is snap je het niet meer hequote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:12 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Het is gekraakt, dus ze vinden het blijkbaar niet mooi. 538 met goede smaak![]()
![]()
Er is inderdaad een sampletje / melodie van Kraftwerk gebruikt, dus dat kan goed kloppen!quote:Op woensdag 28 september 2005 22:53 schreef mrkanarie het volgende:
ik luister overigens net Computer Love van Kraftwerk, en ligt het nu aan mij, of is dat deuntje aan het begin hetzelfde als in Talk?
http://www.3fm.nl/page/coldplayquote:Wil jij naar het het concert van Coldplay op 26 oktober 2005 in Antwerpen? En wil je ook nog eens kans maken op 3 unieke versies van de single 'Talk' van Coldplay? Dan is dit je kans!
Exclusieve live-tracks
Coldplay brengt drie exclusieve versies van hun nieuwe single 'Talk' uit. Op elke versie komen naast het nieuwe nummer drie live-tracks te staan. Deze nummers zijn opgenomen tijdens het optreden dat Coldplay op 7 juli 2005, de dag van de aanslagen op de metrostations in Londen, in het Gelredome gaf.
Jij bepaalt!
Hieronder kunnen de 3FM luisteraars bepalen welke live-tracks erop komen te staan! Je kan 30 seconden luisteren van elk nummer. Stem vervolgens op jou favoriete live-nummer en maak kans op de concertkaarten en de collecters item-singles.
Prijswinnaars
Elke dag tussen 16:00 en 18:00 wordt er één winnaar bekend gemaakt bij Wout!
Absoluut, die Pussycat Dolls en wat al niet meer hebben ook weinig in te brengen (ookal staan ze bovenaan de lijsten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:19 schreef Ceriel het volgende:
Klopt, in de top 40 is Fix You behoorlijk geflopt. Is niet verder gekomen dan nummer 3 van de tipparade. Onbegrijpelijk. Geeft een beetje het niveau van die lijst aan denk ik.
Vind het denk ik een van de mooiste nummers van het album, clip is redelijk, valt denk ik redelijk terug op de zin: "...or do something that's never been done."quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 14:19 schreef Ceriel het volgende:
Talk is idd. de nieuwe single. Die moet ook wel weer gaan floppen, zo'n heerlijk nummer zou eens in de top 40 komen.![]()
Op mtv hebben ze als clip het optreden op de MTV awards.. veel beterquote:Op zaterdag 3 december 2005 01:20 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Absoluut, die Pussycat Dolls en wat al niet meer hebben ook weinig in te brengen (ookal staan ze bovenaan de lijsten.).
[..]
Vind het denk ik een van de mooiste nummers van het album, clip is redelijk, valt denk ik redelijk terug op de zin: "...or do something that's never been done."
wel komisch dat die robot ook weer Talk fluit.
Ja idd, maar ik vond die van Fix You ook wel leuk (al heb ik die maar 1 keer voorbij zien komen op tv....quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:54 schreef ImPrEzA het volgende:
Op MTV zenden ze beide varianten uit hoorEerst, toen de video er nog niet was en de EMA's net waren geweest, was de live-variant er de hele tijd op. Maar de afgelopen week werd de video van Talk veelvuldig gedraaid (was MTV Must C ofzo)..
En ik vind t wel een gave video, beter dan Speed of Sound iig imho
mja misschien ook wel, maar welk concert is dat trouwens in Fix You?quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:14 schreef ImPrEzA het volgende:
Uhuh.. die vond ik zelfs beter. Is ook een weekje "Must See" geweest, maar ja.. de rest van het verhaal Fix You is inmiddels bekend
is er al een b-side album van X&Y dan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 20:37 schreef zoom het volgende:
de B kanten nummers (noem je dat eigenlijk zo ? ) zijn live versies van het concert in de Gelderdome.
B-sides van de singles, dunkt mequote:Op maandag 5 december 2005 13:48 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
is er al een b-side album van X&Y dan?
ja ok, maar je had bij AROBTTH ook een b-side-album genaamd "A Rush Of B-Sides To The Head" en Parachutes ook eentje genaamd "Without Parachutes" dus ik denk dat er hierbij ook nog wel spoeding een B-Side-Album komt.quote:
Van X&Y zijn Low en White Shadows ook wat van die 'hardere' nummers. Misschien vallen (het einde van) Fix You en Square One ook wel in jou smaak dan..quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:01 schreef thettes het volgende:
Ik vond het album X & Y niet echt boeiend, vooral speed of sound helemaal niet. Heb het dus niet gekocht en ook niet gedownload. Maar nu kwam ik Talk tegen op de radio en vind het echt helemaal een topnummer. Zijn er nog veel vergelijkbare coldplay nummers? In my place en Yellow zijn toch net een stukje rustiger namelijk (hoewel zeker niet slecht hoor). Enige ietwat vergelijkbare nummer dat ik ken vind ik Shiver..
echt waar?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:50 schreef Ceriel het volgende:
Jawel, Talk staat op nummer 1 in de top 40. Coldplay's 1ste nummer 1 hit in Nederland.
Bronquote:This is the ultimate critical review of Coldplay on record, on stage and on screen.
In the space of just three amazing albums Coldplay have been transformed from unknowns to international superstars.
Drawing on archive film and interviews with the band, a team of leading music critics and working musicians reviews and assesses the Coldplay phenomenon.
mja, die hoes lijkt net van een horoorfilm geript.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:05 schreef BUG80 het volgende:
Check de hoes op Virgin Megastores![]()
[afbeelding]
Wat fout![]()
edit: De inhoud is ook fout
[..]
Bron
Inderdaad, zo'n B-film uit de uitverkoopbakken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 12:09 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
mja, die hoes lijkt net van een horoorfilm geript.
Dat Talk op #1 staat is natuurlijk prachtig, maar het is vooral te danken aan het feit dat de cd-single in drie delen is verschenen. Er worden amper nog cd-singles verkocht in dit land, omdat ze nauwelijks nog beschikbaar zijn. Kom je dus met een single in drie delen, plus de nodige promotie eromheen, dan zit je al snel gebakken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:31 schreef Ceriel het volgende:
Ja idd, valt me alleszins mee. Ik had 'm ook niet zo hoog ingeschat ondanks het een pracht van een plaat blijft.
Zjuuust, en dan vind ik Parachutes eigenlijk nog het mooist !!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:11 schreef gekke_sandra het volgende:
Er staan geweldig mooie nummers op, maar ik blijf erbij dat het vorige album beter was
jup, geheel mee eens. Ik luister het vorige album nu nog veel vaker dan het huidige.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:11 schreef gekke_sandra het volgende:
Er staan geweldig mooie nummers op, maar ik blijf erbij dat het vorige album beter was
Luister veel de 'live 2003' cd, daar staat gewoon het beste van beide op.. en dat naast X&Y is erg mooiquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:56 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
jup, geheel mee eens. Ik luister het vorige album nu nog veel vaker dan het huidige.
ja ik ook!quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:41 schreef PostManBart het volgende:
En ' the Hardest part' ...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:47 schreef mark_03 het volgende:
Talk en Shallowed by the sea
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:28 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
[..]
En ' the Hardest part' ...![]()
Met dat nummer heb ik juist helemaal nietsquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef LudoSanders het volgende:
Ik vind 'Till kingdom come (bonus track)' ook erg relaxt.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef LudoSanders het volgende:
Nog nooit van gehoord ... Staat dat ook op het album?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef LudoSanders het volgende:
ja, laatste nummer (op 'How You See The World' na dan) van het album.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:32 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord ... Staat dat ook op het album?![]()
Sinds wanneer heet het naspelen van een nummer met extra zang erop 'gebruik maken van een sampletje'quote:Op donderdag 29 september 2005 11:22 schreef BUG80 het volgende:
Er is inderdaad een sampletje / melodie van Kraftwerk gebruikt, dus dat kan goed kloppen!
Liever 'The Hardest Part' ..quote:Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me trouwens af of er nog een vierder single van dit album komt. Weet iemand dat? Zo ja, welk nummer zou het worden? - Persoonlijk hoop ik dan op White Shadows.
Dacht ik ookquote:Op maandag 16 januari 2006 14:17 schreef dVTB het volgende:
Ook een prima keuze, Lieveheers_Meisje
wil coldplay wel hitgevoelige nummers uitbrengen dan? Hoeveel hits heeft coldplay echt gehad? Volgens mij is Talk wel de grootste hit tot nu toe, clocks is toch nooit zo doorgebroken?quote:Op maandag 16 januari 2006 14:50 schreef dVTB het volgende:
Ook een prima keuze, Ceriel.Eén van de beste nummers van de cd, al betwijfel ik een beetje of het wel een hitgevoelig nummer is.
Clocks heeft op #2 van de Nederlandse Top 40 gestaan, en Speed Of Sound ook geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:06 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
wil coldplay wel hitgevoelige nummers uitbrengen dan? Hoeveel hits heeft coldplay echt gehad? Volgens mij is Talk wel de grootste hit tot nu toe, clocks is toch nooit zo doorgebroken?
Speed of sound is ook niet echt doorgebroken en Fix you al helemaal niet (volkomen onterecht)
Verder kan ik me nog The scientist en god put a smile upon your face herinneren, maar of dat ook echt hits zijn geweest?
Stomme eendagsvlieg van een Jamai ook.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:41 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Clocks heeft op #2 van de Nederlandse Top 40 gestaan,
Klopt.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:56 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
Stomme eendagsvlieg van een Jamai ook.
[afbeelding]
Als ze nou als tweede cd bonus cd hadden gedaan met het live concert van iets meer dan een half jaar gelden...quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik zag zojuist in de winkel de Special Dutch Edition van X&Y liggen... met de band op de voorkant, cd 1 zelfde als de normale release, en een extra cd met wat bonusnummers, o.a. de b-sides van de singles... Beetje geldklopperij als je t mij vraagt
ja, schijtplatenmaatschappij dat ze hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik zag zojuist in de winkel de Special Dutch Edition van X&Y liggen... met de band op de voorkant, cd 1 zelfde als de normale release, en een extra cd met wat bonusnummers, o.a. de b-sides van de singles... Beetje geldklopperij als je t mij vraagt
Damn je hebt gewoon ook echt gelijk. Ik checkte (vol ongeloof) eens het radio 538 top 40 archief en zie gewoon ook echt Trouble op 38 binnenkomen in week 45 van dat jaar en in week 46 op 40 staan om die volgende week weer uit de lijst te verdwijnen. Bizár om te zien na 5 jaar. Zo'n klassieker. Dat zegt dus net zo min iets over de plaat als dat Talk nu op nummer 1 staat.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:19 schreef mark_03 het volgende:
Hitnoteringen Coldplay (jaartal - hoogste positie - aantal weken)
idd, geldklopperij. en ik trap er nog in ook....maar ja, wilde hem gewoon hebben.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef ImPrEzA het volgende:
Zulke dingen flikken alle platenmaatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen EMI/Parlophone (al zijn die er zeker goed in).quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:44 schreef mrkanarie het volgende:
ja, schijtplatenmaatschappij dat ze hebben.![]()
inderdaad ja, ik had Outrospective ook al gekocht toen de nieuwe dubbel cd uitkwamquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Zulke dingen flikken alle platenmaatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen EMI/Parlophone (al zijn die er zeker goed in).
Als je bijvoorbeeld Faithless neemt, dan zijn zowel Reverence, Sunday 3AM 8PM als Outrospective in latere instantie opnieuw uitgebracht met bonus-disk.
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef schatje het volgende:
Voorlopig geen cd's meer van Coldplay. Ze gaan voor een paar jaar uit elkaar. Chris wil meer tijd door brengen met zijn vrouw en kinderen. Dit werd gisteren bekend gemaakt op de Brit Awards.
bronquote:COLDPLAY QUIT
By Jenny McQuaile
COLDPLAY are splitting up, they revealed last night.
Singer Chris Martin dropped the bombshell at the Brits - as they won awards for best single and best album.
The star, hinting the break would be temporary, said as he picked up the second gong: "This means so much to us, especially now. It's going to be a few years before you see us again."
And Chris, 28, added: "People are fed up with us - and so are we."
Mates say he is breaking up the band, famed for worldwide hits Yellow and Speed of Sound, to spend more time with wife Gwyneth Paltrow - expecting their second baby in April. The singer later told Brits host Chris Evans, who had a self-imposed TV exile: "You had a break, so are we."
The four-piece group met at university in London in 1997 and landed a record deal two years later. They have recorded three award-winning albums: Parachutes, A Rush of Blood to the Head and X&Y.
Neee...quote:
Met Matchbox Twenty is het ook goed gekomen. Na 2 jaar inderdaad weer de studio inquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:18 schreef ImPrEzA het volgende:
Mén.. en nou maar hopen dat het ook echt voor een paar jaar is en in elk geval niet langer
Zitten die weer in de studioquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Dizer het volgende:
[..]
Met Matchbox Twenty is het ook goed gekomen. Na 2 jaar inderdaad weer de studio in
Ze zouden gaan beginnen als het solo-tour van Rob Thomas klaar is. Dat was dus 3 dagen geledenquote:Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef koenimex het volgende:
[..]
Zitten die weer in de studio! Vét!
Bedankt voor de info. Heb ff een nieuw topic gestart: Matchbox 20 - Deel 2, om verder te discussieren/nieuws te volgen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 12:59 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ze zouden gaan beginnen als het solo-tour van Rob Thomas klaar is. Dat was dus 3 dagen geleden! Maar ik neem aan dat ie nog een paar maanden rust wil nemen of zo
Ze hebben al twee concerten gegeven op 31decemver en 1 januari als band
Helaas zonder Adam Gaynor. Die is er mee gestopt. Nieuwe album wordt verwacht in 2007. In de tussentijd moeten we het gaan doen met een waarschijnlijk opkomend Greatest Hits in een "leuk" jasje...
quote:Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef schatje het volgende:
Voorlopig geen cd's meer van Coldplay. Ze gaan voor een paar jaar uit elkaar. Chris wil meer tijd door brengen met zijn vrouw en kinderen. Dit werd gisteren bekend gemaakt op de Brit Awards.
Ik huil met je meequote:
Dat heb ik dus ookquote:Op donderdag 16 februari 2006 17:19 schreef ImPrEzA het volgende:
Ben zo blij dat ik afgelopen juli de gedachtes "laat ik gewoon niet gaan, ik zie ze komend jaar wel op een festival ofzo" opzij heb gezet en toch ben gegaan
Alleen LIF. Te druk dit jaar om Idols erbij te doen.quote:Op donderdag 16 februari 2006 10:09 schreef Dizer het volgende:
[..]
P.s. Schatje.. waar ben je tegenwoordig? Je komt ook niet in IDO 3
bronquote:New Coldplay album within 12 months?
Chris Martin is keen to release a new Coldplay album within the next twelve months.
The singer has admitted that he wasn't satisfied with the quality of current album X&Y, and feels that the group were rushed into releasing it by EMI.
"A lot of the songs we had written for X&Y didn't make it on to the final album and looking back at them now, they certainly should have done," Chris told the Daily Star.
"By the time we had to pick what was and wasn't going on, it was very late in the day and a lot of the best songs have never been played since. It means X&Y wasn't as good as it could or should have been, I'm afraid.
"How You See The World is one of those songs. It will probably appear on an album next year with other ones that we left off."
http://www.nme.com/news/coldplay/22214quote:The show will be broadcast in April to coincide with the release of the band's next single, 'The Hardest Part'.
Goede plaat is dat! persoonlijk vind ik Coldplay - A Message erg gaaf, en ik hoop dat die plaat nog een keer als single wordt uitgebracht.quote:Op zondag 19 februari 2006 15:45 schreef mrkanarie het volgende:
De nieuwe single wordt trouwens The Hardest Part.
[..]
http://www.nme.com/news/coldplay/22214
uuhhm ik was er al bang voor. A Message is dus bij mij The hardest Part. De audio titels zijn helemaal in de war geschopt. Maar The hardest part is dus ook de plaat die ik al een tijdje op mijn MP3 speler draai, goede plaat is het.quote:Op zondag 19 februari 2006 18:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Goede plaat is dat! persoonlijk vind ik Coldplay - A Message erg gaaf, en ik hoop dat die plaat nog een keer als single wordt uitgebracht.![]()
What If is imho juist een van de drie mooiste songs van de cd, samen met Twisted Logic en White Shadows. Je kan er zo heerlijk mee meeloeien...quote:Op dinsdag 21 februari 2006 14:04 schreef J0YR1D3R het volgende:
The Hardest Part vind ik samen met What If een van de mindere nummers eigenlijk..
quote:New single
The Hardest Part will be the fourth single to be taken from X&Y. The single will be released in April -watch the website for more info.
Of gewoon allemaal 'nieuwe' nummers, die verdacht veel lijken op de oude hitsquote:Op woensdag 22 februari 2006 23:50 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ongetwijfeld een Best Of album met 2 nieuwe nummers![]()
dat heb ik ook. het is steeds een ander nummer wat ik vaak luister.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef evert het volgende:
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer. Fix you is mijn favoriet geworden. Eerst was het Square One. Talk is ook briljant.
ik luister heel veel naar de glastonbury opnamen, dan hoor je pas hoe goed de nummers zijn!
Preciesquote:Op donderdag 23 februari 2006 00:05 schreef webfreak het volgende:
[..]
Of gewoon allemaal 'nieuwe' nummers, die verdacht veel lijken op de oude hits
Een beetje X&Y deel 2 dus
quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef evert het volgende:
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer
Talk vind ik eigenlijk niet zo meer, heb hem denk teveel gehoordquote:Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef evert het volgende:
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer. Fix you is mijn favoriet geworden. Eerst was het Square One. Talk is ook briljant.
Ik ook, echt geweldigquote:ik luister heel veel naar de glastonbury opnamen, dan hoor je pas hoe goed de nummers zijn!
Idd.. weet het niet.. dat stelletje vind ik maarquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:03 schreef mrkanarie het volgende:
http://rapidshare.de/file(...)ardest_Part.wmv.html
Dé clip bij 'The Hardest Part'.
Alleen jammer dat ook hún kwaliteit om zeep wordt geholpen door het geld en de drang om groot te worden.quote:Op zondag 10 september 2006 13:00 schreef highway101 het volgende:
Coldplay - één van de weinige kwaliteitsbands van tegenwoordig vind ik.
Laten we maar zeggen dat hier de meningen over verdeelt zijn..quote:Op zondag 10 september 2006 13:00 schreef highway101 het volgende:
Coldplay - één van de weinige kwaliteitsbands van tegenwoordig vind ik.
Geen hekel, wel een aversie tegen Chris, maar dat is persoonlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 01:10 schreef GLO het volgende:
[..]Dat is precies hoe X&Y werkt. Volgens mij hebben heel veel mensen dat. Het is een schoolvoorbeeld van een groeiplaat. Volgens mij is dat ook de reden van een deel van de slechte kritieken (het andere deel is afkomstig van lieden die gewoon een hekel aan Coldplay hebben)
voorlopig niet denk ik. Het is net jaartje geleden en ze hebben flinke wereldtour gedaan. Volgens mij namen ze ook eerst een break toch?quote:Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef Die4iT het volgende:
weet iemand wanneer coldplay weer gaat beginnen met een tour en in NL komt?
Album heb ik ook, is het wel een officieel album? Maar wel erg goed, leuke nummers.quote:Op woensdag 13 september 2006 18:39 schreef floppie86 het volgende:
Ik zie iets op internet gelekt van coldplay dat "Castles" heet, iemand confirmation of dit t echte nieuwe album is of een fake?
edit: Zit nu te luisteren, tis wel echt coldplay dat ik hoor.
edit edit: Lees nu dat een compilatie b-sides is, never mind dus![]()
Om nog even verder te gaan met de discussie. Ik vind eigenlijk dat X&Y niet te vergelijken is met Parachutes en/of A rush of blood.. X&Y klinkt veel professioneler en meer 'af', terwijl Parachutes veel rauwer is. Ik vind X&Y ook minder goed dan Parachutes, maar het zijn wel hele mooi nummers.quote:Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geen hekel, wel een aversie tegen Chris, maar dat is persoonlijk.
Als ik objectief kijk, moet ik echter vaststellen dat ze het niveau van Parachutes op A rush of blood.... zelden nog haalden en op X&Y niet eens meer benaderen..
commerciëler bedoel je?quote:Op maandag 18 september 2006 14:27 schreef Proper_fucked het volgende:
X&Y klinkt veel professioneler en meer 'af'
ik ookquote:Ik vind X&Y ook minder goed dan Parachutes, maar het zijn wel hele mooi nummers.
Ja, misschien wel commerciëler ja.quote:Op maandag 18 september 2006 15:15 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
commerciëler bedoel je?
[..]
ik ook
Shit zeg, gister nieuw nummer op die cd ontdekt: Poor Me(live), wat-een-geweldig-nummerquote:Op maandag 18 september 2006 15:13 schreef mrkanarie het volgende:
Vind Castles overigens ook niet echt veel-inbrengend, alleen Ladder To The Sun is voor mij nieuw...
ja prachtig nummertje ja.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:00 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Shit zeg, gister nieuw nummer op die cd ontdekt: Poor Me(live), wat-een-geweldig-nummer![]()
![]()
![]()
![]()
Echt weer een heerlijk snoeihard-in-de-auto nummer(snoei-hard-in-de-trein vonden m'n buren niet leuk gister)
mja een "nieuwe" b-sides cd ja, maar ook veel nummers die ook al op AROBSTYH stonden:quote:Op donderdag 21 september 2006 20:53 schreef mark_03 het volgende:
Ik ken wel "A Rush of B-sides to the head", maar Castles is hier een soort van update van?
bron: http://dalsegno.wordpress.com/2006/08/04/repost-coldplay-castles-2006/quote:1. Crest of Waves 2. One I Love 3. No More Keeping My Feet on the Ground 4. Things I Don’t Understand 5. Gold in Them Hills 6. Brothers and Sisters 7. I Ran Away 8. Easy to Please 9. Bigger Stronger 10. For You 11. Pour Me- Live 12. Moses-Live 13. See You Soon-Live 14. Ladder to the Sun-Live 15.Such a Rush
Staan mooie nummers op. Liedje 3, 4, 9, 10, 11 en 14quote:Op vrijdag 22 september 2006 11:38 schreef Proper_fucked het volgende:
Hier de achterkant, schitterende foto van chris:
[afbeelding]
hijs al te downloaden.quote:Op dinsdag 26 september 2006 20:59 schreef highway101 het volgende:
Mooi album. Wanneer komt die uit?
Sorry voor de kick, maar volgens mij is dit de meest actieve Coldplay topic.quote:Op woensdag 27 september 2006 17:18 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
hijs al te downloaden.Ik zou het niet weten.
Hij is weer gecancled. Hier is een online petitie van coldplaying.com: http://www.ipetitions.com(...)orontoDVD/index.htmlquote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:29 schreef Jaytonism het volgende:
De DVD van 2003 is overigens echt perfectie..
Er zou nog een andere DVD uitkomen had ik gehoord, maar wanneer zou ik niet weten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |