abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28694319
Het nieuwe album van Coldplay "X&Y" is op 6 juni uigekoment bij Parlophone/EMI.

Het album wordt voorafgegaan door de single "Speed Of Sound" die 23 mei verschijnt. Na de release van het album volgt de grootste wereldtour die de band ooit heeft gemaakt, met op 7 juli een stop in de Arnhemse Gelredome.

Coldplay bracht het afgelopen jaar door in de studio om te werken aan "X&Y". Het album werd geproduceerd door Danton Supple (Morrissey, Elbow), Ken Nelson (Badly Drawn Boy, Kings Of Convenience) en de band zelf.

Met "X&Y", het langverwachte vervolg op "A Rush of Blood to the Head" bouwt Coldplay verder aan hun eigen sound, zonder daarbij in herhaling te vallen. 'We wilden nieuwe dingen proberen, onze sound verder ontwikkelen', vertelt gitarist Jonny Buckland, 'maar de focus ligt nog altijd op de liedjes en Chris Martin's stem klinkt voortreffelijk. Allemaal spelen we op het beste van ons kunnen'.

Coldplay bestaat uit zanger Chris Martin, gitarist Jonny Buckland, drummer Will Champion en bassist Guy Berryman. De band uit Londen werd geformeerd in 1998 en tekende een jaar later een contract bij Parlophone. Het debuutalbum "Parachutes" verscheen in 2000 en werd in 2002 opgevolgd door "A Rush of Blood to the Head". Van deze albums werden wereldwijd inmiddels 16 miljoen exemplaren verkocht.

Tour
Ter ondersteuning van "X&Y" geeft Coldplay in juli een eenmalig concert in de Gelredome. Dit concert maakt onderdeel uit van het Europese deel van de wereldtour. Via concerten in Duitsland en Groot-Brittannië, waar onder meer bands als Interpol, Doves en Supergrass het voorprogramma verzorgen, komt de band op donderdag 7 juli naar Nederland. De reguliere voorverkoop start op 19 maart, maar fans die zich voor 16 maart aanmelden op het In My Place gedeelte van www.coldplay.com kunnen nu al kaarten reserveren (registratie is kosteloos). Meer uitleg hierover staat op de website van de band en op www.coldplay.nl.
Aldus.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:17:52 #2
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28694361
deel 2 toch?
pi_28694411
Er is dus al een concert geweest.

In het vorige deel maakten een paar mensen opmerkingen over de recensent van het parool. Hij zou depressief of ongelukkig zijn. Dat is natuulijk een enorm zwaktebod om zo te redeneren. We kunnen er heus vanuit gaan dat er popkenners voor kranten werken.

Ik ben het met de meeste negatieve recensies eens. Ik vind het een slechte plaat, een soort van remix album, over geproduceerd en pretentieus.
Aldus.
pi_28694417
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:17 schreef peaceman het volgende:
deel 2 toch?
peaceman +2
Aldus.
pi_28694420
Och, beter dan Parachutes wordt het toch niet.
pi_28694454
Wie had het stuk over Coldplay in het Parool eigenlijk geschreven?
Aldus.
  zondag 10 juli 2005 @ 23:22:26 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_28694482
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:20 schreef Z het volgende:

[..]

peaceman +2
ff linken naar Trivia Z, misschien neemt Belsen ze dan wel mee in de telling
  zondag 10 juli 2005 @ 23:36:25 #8
27026 xstatic1975
No pain no gain
pi_28694891
Hoe vaker ik luister naar het album hoe beter ik em ga vinden
pi_28695308
Best aardige muziek, maar waarom moet het GVD altijd zo depri en jankerig? Na een kwartier Coldplay heb ik altijd zoiets van : jesus houd je bek en zing eens wat vrolijkers!
  maandag 11 juli 2005 @ 00:03:54 #10
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_28695747
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:16 schreef Z het volgende:
Met "X&Y", het langverwachte vervolg op "A Rush of Blood to the Head" bouwt Coldplay verder aan hun eigen sound, zonder daarbij in herhaling te vallen.
Flikker toch op, het is gewoon een ingeïnspireerde herhalingsoefening. Veel minder geraffineerd dan Parachutes en A rush of blood. Dat zijn beiden heerlijke albums, maar deze laat ik lekker links liggen.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_28697875
quote:
Op maandag 11 juli 2005 00:03 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Flikker toch op, het is gewoon een ingeïnspireerde herhalingsoefening. Veel minder geraffineerd dan Parachutes en A rush of blood. Dat zijn beiden heerlijke albums, maar deze laat ik lekker links liggen.
[mening]
Parachutes is beter ja, maar ik vind X&Y beter dan AROBTTH. AROBTTH is ook een superalbum, maar meestal wat overhyped.
[/mening]
  maandag 11 juli 2005 @ 02:39:03 #12
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28698047
toch vallen na het Gelredome meer stukjes op zijn plaats en is het album sterker geworden.
Square one vond ik al waanzinning en is tijdens concerten een geweldige tweeluik met Politik als opnemer. Het voor Johnny Cash geschreven 'Till Kingdom Comes' is wellicht afwijkend qua stijl maar daarom zo bijzonder.
En sinds donderdag ben ik kapot van Fix You. Wat een geweldig nummer, wat een perfect slotnummer van een concert. dit is toch een nieuwe coldplay klassieker.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  maandag 11 juli 2005 @ 09:32:00 #13
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_28699642
quote:
Op zondag 10 juli 2005 23:19 schreef Z het volgende:
In het vorige deel maakten een paar mensen opmerkingen over de recensent van het parool. Hij zou depressief of ongelukkig zijn.
Nee, hij schrijft een slechte recensie, that's all. Waarschijnlijk is ie wel gelukkig.
Bovendien sleept deze "criticus" het privéleven van de mensen erbij,
dus mocht ik dat bij hem toch ook wel doen?
quote:
Dat is natuulijk een enorm zwaktebod om zo te redeneren. We kunnen er heus vanuit gaan dat er popkenners voor kranten werken.
natuurlijk, natuurlijk, wat je zegt, hè... want? uhm... uhmm...

zwaktebod als popkenners zo redeneren, ja klopt
quote:
Ik ben het met de meeste negatieve recensies eens. Ik vind het een slechte plaat, een soort van remix album, over geproduceerd en pretentieus.
Ieder z'n smaak. Dat overgeproduceerd kan ik wel een beetje
met je eens zijn, bovendien verdienen naar mijn idee sommige
nummers qua mix geen schoonheidsprijs. Maar ik denk niet
dat het pretentieus is. Zoals iemand al eerder noemde: zo'n stukje
tekst als "can't find the missing piece", daar kreeg ik het aanvankelijk
ook een beetje benauwd van, maar als je dat soort zinnen gaat
gebruiken, ben je volgens mij juist weinig pompeus bezig, omdat
je van tevoren best weet wat voor reacties dat uit gaat lokken.
En ik hoef ook weer geen Shakespeare voor m'n bakkes te krijgen...

[ Bericht 1% gewijzigd door zurekop op 11-07-2005 09:56:35 ]
pi_28702007
Het komt natuurlijk altijd op smaak aan. Ik vind ook behoorlijk wat dubieuze dingen goed. Maar naar mijn mening kan je het niet helemaal oneens zijn met de recensenten.

Dit is een stukje van pitchfork:
quote:
"Don't Panic", the opening track of Coldplay's first album, drew its title from the famous motto of Douglas Adams' Hitchhiker's Guide to the Galaxy novels. Two albums later, it seems they chose the wrong Adams catchphrase; most of their recorded output is better exemplified by the Guide's description of Earth: "Mostly harmless.
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur, dus alles behalve innovatief of briljant. Ze kunnen prima mensen vermaken, dat blijkt wel, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de plaat, maar misschien wel over de kwaliteit van de band.
Aldus.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:31:44 #15
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_28702058
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
pi_28702209
De reacties op het optreden van Coldplay zijn al even wisselend als de recensies van hun nieuwe cd. Persoonlijk vond ik beide uitstekend. Hoewel ik hun optreden in Ahoy destijds beter vond dan het concert van vorige week, vind ik het nieuwe album hun beste tot nu toe. X&Y is van constant hoog niveau, terwijl ik op Parachutes en A Rush... naast juweeltjes toch ook een aantal mindere nummers heb aangetroffen.

ONaNia, de tweede single schijnt "Fix You" te worden. En ik hoorde dat "Talk" inmiddels in beeld is als eventuele derde single.
  maandag 11 juli 2005 @ 11:42:39 #17
99533 zurekop
pi_28702361
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:29 schreef Z het volgende:
Het komt natuurlijk altijd op smaak aan. Ik vind ook behoorlijk wat dubieuze dingen goed. Maar naar mijn mening kan je het niet helemaal oneens zijn met de recensenten.
(...)
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur', dus alles behalve innovatief of briljant.
(...)
Het zit in de mainstream; waarom zou het "briljant" moeten zijn?
Ik vind het wel redelijk briljant als je zoveel mensen kunt aanspreken met je muziek.

Verder ben ik het zeker niet helemaal oneens met de recensenten, maar
dingen ongefundeerd afbranden is zo makkelijk, en dat is toch wat velen doen.
Ik vind dat niet kunnen als je voor een blad schrijft dat door zoveel mensen
gelezen wordt.
pi_28702585
Meningen zijn meningen en smaak is iets persoonlijks, maar ik proef bij bepaalde recensenten wel een soort drang om Coldplay doelbewust af te branden of om ze met U2 te vergelijken zonder dat dat hout snijdt. Het privé-leven van recensenten even buiten beschouwing gelaten, zijn er onder hen kennelijk toch een paar die er niet zo goed mee kunnen leven dat Coldplay succes heeft.

Ik kan me nog best indenken dat niet iedereen X&Y geweldig vindt, maar om nou net te doen alsof het bagger is of alsof het compleet anders klinkt dan de vorige twee albums, vind ik overdreven. Het geluid komt redelijk overeen, al zijn er op X&Y wel wat meer orgel en strings te horen. Nummers als Speed Of Sound, What If en The Hardest Part (oer-Coldplay-plaat !!) waren echt geen vreemde eend in de bijt geweest als ze op A Rush... hadden gestaan.
  maandag 11 juli 2005 @ 12:22:57 #19
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28703383
quote:
Op maandag 11 juli 2005 02:39 schreef evert het volgende:
toch vallen na het Gelredome meer stukjes op zijn plaats en is het album sterker geworden.
Square one vond ik al waanzinning en is tijdens concerten een geweldige tweeluik met Politik als opnemer. Het voor Johnny Cash geschreven 'Till Kingdom Comes' is wellicht afwijkend qua stijl maar daarom zo bijzonder.
En sinds donderdag ben ik kapot van Fix You. Wat een geweldig nummer, wat een perfect slotnummer van een concert. dit is toch een nieuwe coldplay klassieker.
Compleet mee eens!
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Ik las ergens "Fix you", en dat de clip zou bestaan uit beelden van de concerten(weet niet of dit ook echt gebeurd en of het fix you wordt), Maar dit zou ik absoluut niet erg vinden
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
  maandag 11 juli 2005 @ 15:59:40 #20
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_28709031
Ik vind het album wel goed eigenlijk. .
Voor ''he hardest part'' vind ik een mooi nummer.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_28709637
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:50 schreef dVTB het volgende:
Meningen zijn meningen en smaak is iets persoonlijks, maar ik proef bij bepaalde recensenten wel een soort drang om Coldplay doelbewust af te branden of om ze met U2 te vergelijken zonder dat dat hout snijdt.
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoort Coldplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 11 juli 2005 @ 16:43:29 #22
99533 zurekop
pi_28710279
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoort Coldplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grote
stoofpot waarin iedereen elkaar beïnvloed; Als je echt rake en overduidelijke
overeenkomsten hoort, moet je ze naar mijn mening gewoon concreet benoemen.
pi_28711036
Parachutes vond ik een geweldig album, A Rush Of Blood To The Head vond ik al wat minder, en nu X&Y
pi_28711191
Ik maakte laatst bij een bekende van mij een dodelijke opmerking te maken door Coldplay met Radiohead te vergelijken. Zij is een enorme fan van Radiohead en vind Coldplay bagger. Toen hebben we zowat ruzie gekregen om zo een stomme vergelijking . Zijn de muziekliefhebbende fok!ers het met mij eens of wat?
pi_28711271
Tsja, ze zingen allebei hoog, maar daar houd de vergelijking toch echt wel op vind ik .

De muziek van Radiohead is veel vooruitstrevender dan de muziek van Coldplay. Maar dat spreekt voor zich .
pi_28711279
X&Y is zeker een goed album .

Na aanleiding van dit album heb ook de 2 andere cd's gehaald

Hier en daar hoor je inderdaad wat andere invloeden , niks mis mee. Het einde van What If bijvoorbeeld is gewoon A Day In The Life van The Beatles
  maandag 11 juli 2005 @ 17:46:43 #27
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28712008
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:16 schreef Hammet het volgende:
Tsja, ze zingen allebei hoog, maar daar houd de vergelijking toch echt wel op vind ik .

De muziek van Radiohead is veel vooruitstrevender dan de muziek van Coldplay. Maar dat spreekt voor zich .
de muziek van Radiohead ten tijde van het derde album was ook nog niet zo vooruitstrevend hoor!
Pas vanaf Kid A kun je echt van vooruitstrevend spreken.
voor alle duidelijkheid: ik ben ook een grote Radiohead fan en ben het alleen een beetje kwijt geraakt na The Bends en OK Computer.
pi_28712489
Fix you is verreweg de beste plaat van het album, steekt goed in elkaar en is goed opgebouwd. Verdient het dus ook zeker om als single uit gebracht te worden. Is bovendien ook goed remix materiaal maar daar zal de die hard Coldplay fan niet op zitten te wachten, ik als Coldplay & EDM liefhebber wel
pi_28712519
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:43 schreef zurekop het volgende:

[..]

Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grote
stoofpot waarin iedereen elkaar beïnvloed; Als je echt rake en overduidelijke
overeenkomsten hoort, moet je ze naar mijn mening gewoon concreet benoemen.
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?

Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
  maandag 11 juli 2005 @ 18:22:59 #30
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28712866
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?

Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
Het interesseert me helemaal niets dat U2 en Coldplay dan misschien op elkaar lijkt(ik hoor het niet, maar wil het ook niet horen denk ik ), ik vind dat ze allebei hele goede muziek maken en zolang ze dat blijven doen vind ik het prima...
  maandag 11 juli 2005 @ 20:11:29 #31
99533 zurekop
pi_28715954
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is
(...)
doe 's
  maandag 11 juli 2005 @ 20:13:37 #32
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_28716015
Zit er toevallig net weer naar te luisteren
  maandag 11 juli 2005 @ 21:16:27 #33
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_28718227
Ik heb hem nu een aantal weken en ben nog niet overtuigd... Ik vind X&Y wel goed, maar tot nog toe vindt ik a rush of blood to the head het best, gevolgd door Parachutes.

Misschien moet ik er meer naar luisteren....

Anwyay, van X&Y is Fix you op dit moment m'n favoriete nummer.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 11 juli 2005 @ 22:26:03 #34
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28720783
Als het mag herhaal ik even een opmerking uit de laatste reactie van mij in het vorige topic:

De Parool recensent gebruikte het volgende argument:
quote:
Hoe lang blijft een band goed die van nature niet in staat lijkt de artistieke controverse op te zoeken?
Dit vind ik een hele interessante opmerking, aangezien de gemiddelde criticus artiesten als Nick Cave en de zijnen regelmatig de hemel inprijzen en hoog in de eindlijstjes plaatsen. Niets ten nadele van deze artiesten (Nick Cave is ok!), maar waar is hun "artistieke controverse"?! Dit soort argumenten doen heel sterk vermoeden dat deze recensent bezig was met een lekker stukje "Coldplay-bashen".
pi_28721460
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:11 schreef zurekop het volgende:

[..]

doe 's
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:53:32 #36
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_28721780
* Jojogirl ziet net met verbazing op www.imdb.com dat Chris Martin maar een jaar ouder is dan ik. ?!

Ik vind X&Y trouwens steeds beter worden, al blijft Parachutes m'n favoriet (komt ws. ook door de herinneringen die aan dat album vastzitten).
pi_28724218
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef m021 het volgende:

[..]

Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Dat was me bij dat nummer idd ook al opgevallen. Een van die rustiger nummers van coldplay (weet even de titel niet uit het hoofd) heeft erg veel weg van one van u2, zeker die ijle uithalen van bono op ongeveer dezelfde gitaartune als die jongen van coldplay dat doet.
Speed of sound lijkt trouwens erg veel op een vorige hit van ze (pianoriedeltje) en lijkt op iets wat zo op achtung baby alswel u2's laatste zou kunnen staan, je zou de zang zelfs met moeite kunnen onderscheiden
  dinsdag 12 juli 2005 @ 03:34:13 #38
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28726854
coldplay is saai
te gewoontjes, liedjes duren te lang, teveel van hetzelfde
opzich hou ik wel van hun muziek
alleen ik haal altijd de laatse 2 minuten van ieder nummer weg, meestal meer

als bands proberen hun sound te verbeteren, tsja, dan kan je weinig nieuws verwachten
uitmelkerende kutband is t

geef mij maar radiohead
pi_28734536
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb ook niet gezegd dat er nergens een overeenkomst te horen valt. Persoonlijk vind ik "Square One" bijvoorbeeld erg U2-achtig klinken, net als het refrein van "Speed Of Sound", maar ja, dat hou je toch. Het zijn nu eenmaal allebei rockbands en hun muziek ligt natuurlijk ook niet mijlenver uit elkaar. Toch vind ik de vergelijking Coldplay-U2 niet veel hout snijden, omdat Coldplay gewoon een heel andere band is, qua persoonlijkheden. U2 speelt al 25 jaar samen, terwijl Coldplay pas sinds 1999 aan de weg timmert; dat is een groot verschil. Daarbij komt nog eens dat Bono en Chris Martin compleet verschillende mensen zijn.

Kijk, als U2 voor het refrein van Beautiful Day even leent van A-ha, maakt dat een vergelijking tussen U2 en A-ha ook nog niet meteen zinvol. Zo is het ook met de vergelijking Coldplay-U2. Beoordeel Coldplay gewoon als Coldplay, houd ervan of houd er niet van, maar ga ze niet steeds met U2 vergelijken. Dat is gewoon niet eerlijk, gezien de bijzondere staat van dienst van U2.
pi_28735437
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.

Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
pi_28736344
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.

Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Dat is dus wat ik ook bedoelde

Muzikaal heeft coldplay gewoon qua opbouw van nummers en manier van zingen best veel leentjebuur gespeelt bij u2. Het heeft echt veel meer van elkaar weg dan bv. Aha en u2, daar kun je (als je zowel u2 en coldplay kent!!) namelijk echt niet omheen..
Maar, ze konden een beroerder voorbeeld hebben gekozen moeten coldplayfans maar denken
pi_28769909
Muziek of niet, maar onze Chris heeft wel 'het lekkerste wijf'...
pi_28771049
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik...
Goede keuze
pi_28771381
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik... Goede keuze
Sirendisc.com, doorgaans redelijk betrouwbaar, geeft onder "future releases" weer dat Fix You op 22 augustus uitkomst in Groot Brittannië. Het zou op zich best kunnen dat elders in Europa "What If" wordt uitgebracht. Zulke methodes zijn populair (zie ook Moby, die op het Europese vasteland en in Engeland verschillende singles uit heeft), maar toch denk ik dat Coldplay ook in de rest van Europa voor Fix You kiest. Dit omdat ik de plaat ook al op 3FM heb gehoord.

BIZAR: Ik heb dit bericht net 5 seconden ingevoerd en ineens wordt Fix You op 3FM gedraaid !!! Voodoo ??!?!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2005 15:29:25 ]
pi_28785837
Mooi album, wordt elke keer beter!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:38:07 #46
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28786259
Hoe nobel van je, Z,
om een topic te wijden aan een album waar je zelf geen reet aan vindt.

.
...dass wir fliegen.
pi_28791700
Die OP heb ik gewoon gekopieerd hoor.
Aldus.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:17:31 #48
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28791796
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Ja joh, uren aan gewerkt maar voor jullie doe ik het graag.
echt top van je, bedankt
Overigens heb ik deze cd nog niet gekocht.. wel draait mijn buurjongen hem elke dag omdat hij maar 1 cd heeft ofzo
Bernie en ik zijn tof.
pi_28792306
Aldus.
pi_28796814
NU op 3FM: Fix You
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:30:02 #51
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28796843
ja ik hoor het
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:32:41 #52
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28796919
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Die OP heb ik gewoon gekopieerd hoor.
Luie ridders moeten er ook zijn.
...dass wir fliegen.
pi_28800684
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:

Toen ik voor het eerst iets van Coldplay hoorde wist ik zeker dat het een nieuw projectje van Bono was, net als The Passengers. En dat heb ik ook nog maanden volgehouden
pi_28838265
wanneer komt Fix You nou uit op single met clip enzo dan?
  zaterdag 16 juli 2005 @ 01:21:34 #55
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28848915
maar hoe zinvol is het een 3e cd van een groep te verlijken met een groep die al 25 jaar bezig is?
in de oor recensie staat hier ook een goede verwijzing naar. waar was U2 met het derde album? toen had het nog niet de status om een stadion uit te verkopen.

daarbij moet je x&y echt een kans geven. hoe meer ik luister, hoe beter ie wordt. Fix You is echt zo een fantastisch nummer en wordt steeds beter. als voorbeeld.
pi_28851466
kvind het erg overdreven dat mensen ze nu al met U2 vergelijken qua status. Misschien een beetje qua sound, en potetieel kunnen ze ook erg ver komen. Ik vind Parachutes erg mooi, A Rush of Blood to the Head prachtig, en X & Y toch weer een stapje terug. Erg mooi, maar niet een CD die ik 3 keer achter elkaar kan luisteren. Meestal 1 keer en dan moet ik iets anders horen. Ik vind dat ze veels te weinig accoustisch erin doen nu en te weinig echte piano stukken. Dat is mijn mening. Maar wat iemand al eerder zei, eerst vond ik het niks, toen weer lusiteren, "hmmm, wel ok". En zo maar door. Ik ben de donderdag van de aanslagen in London naar hun concert gegaan, en vond het prachtig, wat kan die kerel goed live zingen. (The verve met bitter sweet smyphony + nog een paar songs was het voor programma :D). Maarja, ik vind het gewoon een lekker album, maar ze doen niet wat System of a Down wel doet: een nieuwe sound, maar toch even leuk of leuker dan / als hun eerdere albums.
pi_28851961
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:21 schreef evert het volgende:
maar hoe zinvol is het een 3e cd van een groep te verlijken met een groep die al 25 jaar bezig is?
in de oor recensie staat hier ook een goede verwijzing naar. waar was U2 met het derde album? toen had het nog niet de status om een stadion uit te verkopen.
Dat doet er toch helemaal niet toe?

De vergelijking ging over de muziek, niet over de status.
pi_28857369
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 09:13 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat doet er toch helemaal niet toe?

De vergelijking ging over de muziek, niet over de status.
mja, ik vind wel dat je een punt hebt. Want kan een band echt 'beter' worden? Denk het niet, misschien iets andere muziekstijl maken, of de zang, maar dat is bij Chris n.v.t.
pi_28864022
Mensen die hem al zat zijn?

Of mensen die hem juist voelen groeien?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 16 juli 2005 @ 19:11:31 #60
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28864541
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:

Ik denk er nog steeds hetzelfde over als vlak nadat ik 'm kocht: een typische 3-sterren plaat voor mij. Geen klassieker, gewoon goed/degelijk.

Aan de ene kant hoor ik goede songs, spannende opbouwen en Chris Martin die veel meer uit zijn stem haalt, aan de andere kant hoor ik regelmatig arrangementen voorbij komen die op elkaar lijken en ik vind het ook jammer dat Buckland een beetje van zijn eigen gitaarspel is afgestapt en steeds meer The Edge gaat imiteren (toch jammer dat ook ik die Ierse band erbij moet slepen).

Deze plaat heeft in elk geval niet de impact die Parachutes had op mij, maar ik zet 'm regelmatig op. Lekkere luisterplaat
  zondag 17 juli 2005 @ 00:16:13 #61
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28872363
quote:

zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaien
  zondag 17 juli 2005 @ 10:49:15 #62
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_28877184
van X&Y zijn ter wereld 5 testdiscs gemaakt...
en ik mag me gelukkig prijzen dat ik er 1 van heb kunnen bemachtigen
pi_28879538
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:49 schreef Cybart het volgende:
van X&Y zijn ter wereld 5 testdiscs gemaakt...
en ik mag me gelukkig prijzen dat ik er 1 van heb kunnen bemachtigen
Wat cool.

Zijn er nog verschillen tussen de testdisc en de winkelversie?
  zondag 17 juli 2005 @ 13:10:20 #64
99533 zurekop
pi_28879981
quote:

ik voel 'm groeien...

(die plaat dan )
pi_28887484
Voorlopig is het een groeier dus. Okee.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_28901658
quote:
Op zondag 17 juli 2005 00:16 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaien
Ik ook !!!
  maandag 18 juli 2005 @ 11:59:37 #67
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_28905790
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:47 schreef m021 het volgende:

[..]

Wat cool.

Zijn er nog verschillen tussen de testdisc en de winkelversie?
heb de testdisc nog niet geluisterd (geen tijd voor gehad).
verder is het een witte cd met opdruk dat het een testdisc is, dat ie van coldplay is, dat ie x&y heet, en de datum dat ie gefabriceerd is (28 apr2005)
pi_28921404
gewoon een top cd. Eerste keer luisteren vond ik hem niet super, maar hoe vaker ik hem luisterde hoe beter hij werd. Nu draai ik hem grijs
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_28921565
Wat een gezeik over deze CD zeg, viel me in het vorige topic ook al op. Vooral "Parachutes geweldig, AROBTTH minder, X&Y slecht" heb ik al te vaak voorbij zien komen

Hoe populairder een band wordt, het meer de mensen gaan roepen dat het slecht is...
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:12:46 #70
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_28943048
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:50 schreef Frank-NL het volgende:
Wat een gezeik over deze CD zeg, viel me in het vorige topic ook al op. Vooral "Parachutes geweldig, AROBTTH minder, X&Y slecht" heb ik al te vaak voorbij zien komen

Hoe populairder een band wordt, het meer de mensen gaan roepen dat het slecht is...
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...
Whoaaah
pi_28955621
Ik moet zeggen dat ik na de eerste keer luisteren van X&Y ook niet overtuigd was. Hoe vaker ik hem heb geluisterd, hoe beter die wordt! Draai m momenteel helemaal grijs en het concert was ook super!
pi_29011411
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:

[..]

Vind ik niet, vind ze nog altijd even goed, maar omdat coldplay zo populair is geworden vind men het poopy klinken, scheit
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  zondag 24 juli 2005 @ 16:23:46 #73
99533 zurekop
pi_29087116
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:
[..]
Wat mij betreft hadden de jongens wat prominentere piano en fermere drums
mogen gebruiken, in plaats van zweverige synths. Toch vind ik het stuk voor stuk
hele fijne nummers.
pi_29158192
Ik luister nu net weer AROBTTH, maar als ik dat vergelijk met X&Y, heb ik toch het gevoel dat er in X&Y minder gevoel is gestopt, dat het zeg maar in een week in elkaar is geflanst, terwijl ik bij AROBTTH toch het gevole heb dat dat gewoon nummer zijn die ze door de jaren heen hebben geschreven, en die ze toen de tijd daar was op een album hadden gezet. Tracks zoals Amsterdam en Clocks vind je niet terug. De echte brandmerken van Coldplay zijn er een beetje af, het gevoel is weg, terwijl het toch typisch een album van Colplay is.
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:41:02 #75
14589 PostManBart
The deliverer
pi_29162247
Zijn er meer mensen net zoals ik die Talk het mooiste nummer van het album vinden?
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:04:35 #76
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29164526
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 08:41 schreef PostManBart het volgende:
Zijn er meer mensen net zoals ik die Talk het mooiste nummer van het album vinden?
Fix You is mijn favoriet op het moment.

Leuk trouwens: op deze website kun je een willekeurige tekst om laten zetten in "Coldplay code", van die gekleurde blokjes.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:06:41 #77
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29164586
Dit is "BUG80" in Coldplay code:

pi_29166180
quote:
oooooh geweldigste nummer van het album ja.
pi_29166297
Vandaag worden de details bekend van het 2e deel van de europese tour. Ze staan iig op 26 oktober in Antwerpen . Er is (nog?) geen nieuw concert gepland in Nederland.
pi_29166315
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:10:38 #81
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29166397
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:07 schreef Z het volgende:
[afbeelding]
Helaas is er geen vertaler die terug naar tekst kan vertalen.

Dus de vraag die ons allen op de lippen ligt: wat staat daar?
pi_29166416
Je mag 3 keer raden.
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:12:43 #83
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29166458
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:11 schreef Z het volgende:
Je mag 3 keer raden.
Het eerste woord is 'Coldplay'
pi_29166561
Het tweede woord is een samenvatting van wat ik van coldplay vind
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:17:36 #85
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29166598
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:16 schreef Z het volgende:
Het tweede woord is een samenvatting van wat ik van coldplay vind
'zuigt' is het in elk geval niet.
pi_29166670
Zuigt in een andere taal ...
Aldus.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:22:01 #87
71333 BUG80
Stop making sense
pi_29166730
'Coldplay sucks'

Zo he, ik zat er wel dichtbij.
pi_29166792
Woei, je gaat door voor de koel-vries combinatie
Aldus.
pi_29167352
goed, nu weer ontopic.
pi_29167645
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:45 schreef mrkanarie het volgende:
goed, nu weer ontopic.
En ontopic is Colplay-verheerlijking?
Aldus.
pi_29168365
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:56 schreef Z het volgende:

[..]

En ontopic is Colplay-verheerlijking?
ook nee, je mag best kritiek leveren op coldplay, we leven in een vrij, democratisch land. Maar niet van dat onzinnige gepost, dat doe je maar lekker over msn ofzo.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:27:31 #92
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29168464
Coldplay is in mijn ogen overschat. Wat dat betreft is het een wijs besluit van de band dat ze weer een zaaltour willen gaan doen ipv een stadiontour. Dat geeft een bewijs van gezond verstand.
Ik heb ook mensen horen beweren dat het de beste band ter wereld zou zijn
de mensen die dat zeggen moeten eens uit de schuilkelder komen zou ik zo zeggen
pi_29178464
kijken er nu meer mensen naar MTV?
pi_29178513
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:27 schreef peaceman het volgende:
Ik heb ook mensen horen beweren dat het de beste band ter wereld zou zijn
de mensen die dat zeggen moeten eens uit de schuilkelder komen zou ik zo zeggen
weet ik niet. ik bedoel: iedereen heeft zijn eigen smaak en zijn eigen idealen. Ik vind gewoon dat je de mening en smaak van anderen moet respecteren. Ook al ben je het er niet mee eens, hoef je het nog niet belachelijk te maken.
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:53:20 #95
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_29179735
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:17 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

weet ik niet. ik bedoel: iedereen heeft zijn eigen smaak en zijn eigen idealen. Ik vind gewoon dat je de mening en smaak van anderen moet respecteren. Ook al ben je het er niet mee eens, hoef je het nog niet belachelijk te maken.
Iedereen heeft inderdaad zijn eigen smaak en die respecteer ik ook, maar als iemand zegt dat Coldplay de beste band ter wereld is, spreek diegene gewoon een feitelijke onwaarheid.. (geen smaak-onwaarheid trouwens). Zelf ben ik redelijk weg van REM en Radiohead, maar ook dat zijn niet de beste bands ter wereld. Dan kom je toch veel eerder bij The Beatles uit.
Maar goed. Coldplay (en nu val ik in herhaling) was ten tijde van Parachutes een veelbelovende band, die een mooi album gemaakt had en dit hebben ze helaas nog niet waar kunnen maken en dat vind ik als muziekliefhebber best jammer hoor...
pi_29279544
Ik moet echt even het volgende kwijt:

Coldplay is kut, en wel om de volgende reden: Till Kingdom Comes.

Ik was een liefhebber van ROBTTH; heb Green Eyes doodgedraaid. Maar dat nummer(TKC) kan echt gewoon niet.

Ik snap dat als je succes hebt je zelfverzekerdheid groeit. Ik snap dat je je grenzen wilt verleggen, maar er zijn een aantal dingen die je gewoon niet kunt maken. Je kan zeker een tribute song schrijven voor Johnny Cash. Maar wat je absoluut niet kan maken is om een slap aftreksel te maken van een van Johnny's meest indrukwekkende nummers; The Man Comes Around.

En het dan op dezelfde manier te produceren als Johnny's laatste albums. Hou het gewoon thuis, laat het horen aan Gwyneth of aan je vrienden. Maar zet het vooral niet op je album als hidden track. Hiermee is X&Y de grootste SCHIJTplaat van 2005 geworden voor mij.
My name it is Sam Hall, and I hate you one and all!
Yes, I hate you one and all! Damn your eyes!
pi_29281497
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 05:44 schreef BG2 het volgende:
kvind het erg overdreven dat mensen ze nu al met U2 vergelijken qua status.
Dat is nog niks!! Toen 'Rush of Blood' uitkwam schreef the Rolling Stone dat ze beter dan Pink Floyd waren.
Weet je meteen hoe serieus je dat soort bladen moet nemen.
pi_29529109
Vroeg me al af waar dit topic was Vorige week op Coldplay.com de premiere van de video van Fix You, vanavond luisterde ik (noodgedwongen, werk) 538, en daar ging Fix You in premiere. Bij "Maak t of Kraak t", ik heb niet gehoord wat het is geworden, maar ik neem aan dat hij is gemaakt

Ik vind t eigenlijk jammer dat Fix You de single wordt. Het is één van mijn X&Y favorieten, en als een nummer wordt uigebracht als single is de kans zo groot dat hij gaat vervelen, omdat je hem te vaak hoort..
Seriously!?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 00:36:19 #99
124594 Myra
Lieveheersmeisje ;)
pi_29530223
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:01 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik vind t eigenlijk jammer dat Fix You de single wordt. Het is één van mijn X&Y favorieten, en als een nummer wordt uigebracht als single is de kans zo groot dat hij gaat vervelen, omdat je hem te vaak hoort..
Fix you vind ik persoonlijk ook een super mooi nummer waar ik kippenvel van krijg Ik denk niet dat dat nummer mij zou gaan vervelen. Weet je hoevaak ik The Scientist heb gehoord en op heb staan.....het blijft een mooi nummer

Trouwens, ik heb Coldplay de afgelopen week erg vaak op MTV langs zien komen! Concerten, singles, interviews...joehoe
Nothing is worth doing, except what the world says is impossible...;)
pi_29533864
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 00:36 schreef Myra het volgende:

[..]

Fix you vind ik persoonlijk ook een super mooi nummer waar ik kippenvel van krijg Ik denk niet dat dat nummer mij zou gaan vervelen. Weet je hoevaak ik The Scientist heb gehoord en op heb staan.....het blijft een mooi nummer

Trouwens, ik heb Coldplay de afgelopen week erg vaak op MTV langs zien komen! Concerten, singles, interviews...joehoe
Idd; Midnight Live, Storytellers, exclusive "Fix You" clip. Waarvoor? Album is nu alweer een tijdje uit en er is geen concert in Nederland (binnenkort)? Ik vind het zelf wel leuk, het begint alleen, zélfs voor Coldplay, iets te veel te worden.
pi_29553148
Yep, fix you is de meest recente...hij is al een paar dagen op MTV (mooie clip trouwens!); Coldplay kondigde ook al aan bij Live8 dat dit hun volgende single zou zijn... Meesterlijk nummer en redelijke plaat, maar Parachutes is wat mij betreft nog steeds onovertroffen. En tsja...U2...er zullen vast heel veel overeenkomsten zijn tussen Coldplay en U2, maar toch houd ik niet van U2 en wel van Coldplay, dus er moet toch ergens verschil in zitten denk ik...
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:07:01 #102
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29587915
Hoe vaker ik 't album luister, hoe mooier ik het begin te vinden.
Momenteel vind ik White Shadows, The Hardest Part en Talk erg mooi.
En What If en Fix You blijven prachtig.

Ik geloof dat het 538 publiek ook ontzettend geniet van Coldplay:

.
Every Not Is Truething
pi_29589391
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:07 schreef Ceriel het volgende:
Hoe vaker ik 't album luister, hoe mooier ik het begin te vinden.
Momenteel vind ik White Shadows, The Hardest Part en Talk erg mooi.
En What If en Fix You blijven prachtig.

[afbeelding]

.
neeee man... wtf .. Die clip is trouwens erg mooi, kippenvel bij dat stukje dat chris met die lamp gaat zwaaien(flashbacks naar concert )

op www.coldplay.com kan je de nieuwe clip bekijken trouwens
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_29591901
ik draaide op vakantie het album en mijn moeder kreeg tranen in dr ogen van Till Kingdom Comes.
pi_29598343
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:07 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Die clip is trouwens erg mooi, kippenvel bij dat stukje dat chris met die lamp gaat zwaaien

op www.coldplay.com kan je de nieuwe clip bekijken trouwens
Superclip inderdaad!
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:29:47 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29599353
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:07 schreef Ceriel het volgende:

[afbeelding]

.
Het moet niet gekker worden, 538-luisteraars met een goede smaak?
pi_29600204
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het is gekraakt, dus ze vinden het blijkbaar niet mooi. 538 met goede smaak
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:33:31 #108
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29606769
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 11:29 schreef pfaf het volgende:

[..]

Idd. 't Is eigenlijk meer een compliment als je plaat gekraakt wordt.
Every Not Is Truething
pi_29617421
ik dacht dat Beyoncé in de clip zou komen.
pi_31012221
ik luister overigens net Computer Love van Kraftwerk, en ligt het nu aan mij, of is dat deuntje aan het begin hetzelfde als in Talk?
  donderdag 29 september 2005 @ 11:22:03 #111
71333 BUG80
Stop making sense
pi_31021863
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 12:12 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Het is gekraakt, dus ze vinden het blijkbaar niet mooi. 538 met goede smaak
Ik zal nooit vergeten dat Too late, tonight van Arid werd gekraakt, o.a. omdat er geen ritme in zat. Ja, als het geen 4/4 is snap je het niet meer he
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:53 schreef mrkanarie het volgende:
ik luister overigens net Computer Love van Kraftwerk, en ligt het nu aan mij, of is dat deuntje aan het begin hetzelfde als in Talk?
Er is inderdaad een sampletje / melodie van Kraftwerk gebruikt, dus dat kan goed kloppen!
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:43:57 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31022531
Hoorde ik nou net dat op kink dat er in december ofzo weer een nieuw album komt .. of ben ik dan helemaal abuis ??
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:54:55 #113
22273 Dizer
Save the beard!
pi_31096287
Damn.. Ik ben al een tijdje fan van Coldplay (terwijl ik ze vroeger niet kon waarderen) en toen kwam clocks en de hele mikmak... toen vond ik ze wel aardig. Rush Of Bloof gekocht, erg goed. Toch maar een keer Parachutes gekocht. Lange tijd niet naar geluisterd, tot op een avond... mheeen wat een cd. Toen was ik alzowat verslaafd. Maar vlak daarna kwam X&Y. Damn, niet geweten dat je zo goed nummers kon schrijven en muziek maken en nog zo goed klinken en je eigen sound behouden. Heerlijk gewoon. Ik moet eerlijk bekennen, X&Y vind ik toch echt dat het de beste album is van de drie. Echt, de lyrics zijn zo goed, de muziek.
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:28:32 #114
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_31328596
Op 3FM is nu de hele tijd een promo te horen, dat op de nieuwe Coldplay-single live-tracks komen te staan van het concert in het Gelredome (:D), en dat luisteraars kunnen beslissen welke.
Het gaat om de single Talk.... betekent dit nou dat Fix You is geflopt?? Want die is nooit verder gekomen dan de Tipparade volgens mij, en wordt ook op 3FM niet meer gedraaid. De video is ook nauwelijks op tv geweest, alleen in de eerste weken.
quote:
Wil jij naar het het concert van Coldplay op 26 oktober 2005 in Antwerpen? En wil je ook nog eens kans maken op 3 unieke versies van de single 'Talk' van Coldplay? Dan is dit je kans!

Exclusieve live-tracks
Coldplay brengt drie exclusieve versies van hun nieuwe single 'Talk' uit. Op elke versie komen naast het nieuwe nummer drie live-tracks te staan. Deze nummers zijn opgenomen tijdens het optreden dat Coldplay op 7 juli 2005, de dag van de aanslagen op de metrostations in Londen, in het Gelredome gaf.

Jij bepaalt!
Hieronder kunnen de 3FM luisteraars bepalen welke live-tracks erop komen te staan! Je kan 30 seconden luisteren van elk nummer. Stem vervolgens op jou favoriete live-nummer en maak kans op de concertkaarten en de collecters item-singles.

Prijswinnaars
Elke dag tussen 16:00 en 18:00 wordt er één winnaar bekend gemaakt bij Wout!
http://www.3fm.nl/page/coldplay
Seriously!?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:19:01 #115
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_31437321
Klopt, in de top 40 is Fix You behoorlijk geflopt. Is niet verder gekomen dan nummer 3 van de tipparade. Onbegrijpelijk. Geeft een beetje het niveau van die lijst aan denk ik.
Talk is idd. de nieuwe single. Die moet ook wel weer gaan floppen, zo'n heerlijk nummer zou eens in de top 40 komen.
Every Not Is Truething
pi_32771824
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:19 schreef Ceriel het volgende:
Klopt, in de top 40 is Fix You behoorlijk geflopt. Is niet verder gekomen dan nummer 3 van de tipparade. Onbegrijpelijk. Geeft een beetje het niveau van die lijst aan denk ik.
Absoluut, die Pussycat Dolls en wat al niet meer hebben ook weinig in te brengen (ookal staan ze bovenaan de lijsten. ).
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:19 schreef Ceriel het volgende:
Talk is idd. de nieuwe single. Die moet ook wel weer gaan floppen, zo'n heerlijk nummer zou eens in de top 40 komen.
Vind het denk ik een van de mooiste nummers van het album, clip is redelijk, valt denk ik redelijk terug op de zin: "...or do something that's never been done."
wel komisch dat die robot ook weer Talk fluit.
pi_32776593
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 01:20 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Absoluut, die Pussycat Dolls en wat al niet meer hebben ook weinig in te brengen (ookal staan ze bovenaan de lijsten. ).
[..]

Vind het denk ik een van de mooiste nummers van het album, clip is redelijk, valt denk ik redelijk terug op de zin: "...or do something that's never been done."
wel komisch dat die robot ook weer Talk fluit.
Op mtv hebben ze als clip het optreden op de MTV awards.. veel beter
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:54:53 #118
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32778227
Op MTV zenden ze beide varianten uit hoor Eerst, toen de video er nog niet was en de EMA's net waren geweest, was de live-variant er de hele tijd op. Maar de afgelopen week werd de video van Talk veelvuldig gedraaid (was MTV Must C ofzo).. En ik vind t wel een gave video, beter dan Speed of Sound iig imho
Seriously!?
pi_32779194
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:54 schreef ImPrEzA het volgende:
Op MTV zenden ze beide varianten uit hoor Eerst, toen de video er nog niet was en de EMA's net waren geweest, was de live-variant er de hele tijd op. Maar de afgelopen week werd de video van Talk veelvuldig gedraaid (was MTV Must C ofzo).. En ik vind t wel een gave video, beter dan Speed of Sound iig imho
Ja idd, maar ik vond die van Fix You ook wel leuk (al heb ik die maar 1 keer voorbij zien komen op tv.... ).
  zaterdag 3 december 2005 @ 14:14:43 #120
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_32779790
Uhuh.. die vond ik zelfs beter. Is ook een weekje "Must See" geweest, maar ja.. de rest van het verhaal Fix You is inmiddels bekend
Seriously!?
  zaterdag 3 december 2005 @ 17:50:49 #121
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_32784901
Die videoclip van Talk!
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_32788242
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 14:14 schreef ImPrEzA het volgende:
Uhuh.. die vond ik zelfs beter. Is ook een weekje "Must See" geweest, maar ja.. de rest van het verhaal Fix You is inmiddels bekend
mja misschien ook wel, maar welk concert is dat trouwens in Fix You?
pi_32789296
de B kanten nummers (noem je dat eigenlijk zo ? ) zijn live versies van het concert in de Gelderdome.
pi_32833569
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 17:50 schreef Mr_Booze het volgende:
Die videoclip van Talk!
ik zag m ook, tof nummer
If Matrix was here, he'd laugh too
pi_32834014
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 20:37 schreef zoom het volgende:
de B kanten nummers (noem je dat eigenlijk zo ? ) zijn live versies van het concert in de Gelderdome.
is er al een b-side album van X&Y dan?
pi_32838494
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:48 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

is er al een b-side album van X&Y dan?
B-sides van de singles, dunkt me
pi_32838645
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

B-sides van de singles, dunkt me
ja ok, maar je had bij AROBTTH ook een b-side-album genaamd "A Rush Of B-Sides To The Head" en Parachutes ook eentje genaamd "Without Parachutes" dus ik denk dat er hierbij ook nog wel spoeding een B-Side-Album komt.
pi_33144909
Ik vond het album X & Y niet echt boeiend, vooral speed of sound helemaal niet. Heb het dus niet gekocht en ook niet gedownload. Maar nu kwam ik Talk tegen op de radio en vind het echt helemaal een topnummer. Zijn er nog veel vergelijkbare coldplay nummers? In my place en Yellow zijn toch net een stukje rustiger namelijk (hoewel zeker niet slecht hoor). Enige ietwat vergelijkbare nummer dat ik ken vind ik Shiver..
pi_33148420
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:01 schreef thettes het volgende:
Ik vond het album X & Y niet echt boeiend, vooral speed of sound helemaal niet. Heb het dus niet gekocht en ook niet gedownload. Maar nu kwam ik Talk tegen op de radio en vind het echt helemaal een topnummer. Zijn er nog veel vergelijkbare coldplay nummers? In my place en Yellow zijn toch net een stukje rustiger namelijk (hoewel zeker niet slecht hoor). Enige ietwat vergelijkbare nummer dat ik ken vind ik Shiver..
Van X&Y zijn Low en White Shadows ook wat van die 'hardere' nummers. Misschien vallen (het einde van) Fix You en Square One ook wel in jou smaak dan..

Verder zijn Moses en One I love(staan op cd/dvd 'Live 2003') ook wel aanraders dan..

Coldplay
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:14:39 #130
25186 ImPrEzA
@taalpurist
pi_33247442
Hmm t valt me nu pas op, maar in de Coldplay nieuwsbrief van vorige week staat dat Talk de vierde single is van X&Y. Huh? Ik kan me Speed of Sound, Fix You en Talk herinneren, maar die vierde..?

edit: LOL, de nieuwe nieuwsbrief komt net mn mailbox binnen en daar is het ineens weer de derde single

[ Bericht 27% gewijzigd door ImPrEzA op 20-12-2005 19:35:31 ]
Seriously!?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:50:34 #131
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_33664022
Jawel, Talk staat op nummer 1 in de top 40. Coldplay's 1ste nummer 1 hit in Nederland.
Every Not Is Truething
pi_33664817
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:50 schreef Ceriel het volgende:
Jawel, Talk staat op nummer 1 in de top 40. Coldplay's 1ste nummer 1 hit in Nederland.
echt waar? Ik dacht dat dit ook wel weer een flop zou worden... Kennelijk heeft nl toch nog smaak...
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:31:26 #133
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_33665510
Ja idd, valt me alleszins mee. Ik had 'm ook niet zo hoog ingeschat ondanks het een pracht van een plaat blijft.
Every Not Is Truething
pi_33678542
Bol.com

Hier staat een nieuwe dvd, weet niet of het wat is, hij is nog niet leverbaar. Iemand die er wat meer van weet?

Ook heb ik hier een nieuwe live cd van hun (Warez-versie wel te verstaan ) genaamd Live 2005, klinkt best goed, misschien dat daar, net als bij Live 2003 ook een dvd bij verschijnt?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 23:59:00 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_33678659
X&Y, toch een beetje 2-dimensionaal album...
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:05:12 #136
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33689271
Check de hoes op Virgin Megastores

Wat fout

edit: De inhoud is ook fout
quote:
This is the ultimate critical review of Coldplay on record, on stage and on screen.

In the space of just three amazing albums Coldplay have been transformed from unknowns to international superstars.

Drawing on archive film and interviews with the band, a team of leading music critics and working musicians reviews and assesses the Coldplay phenomenon.
Bron
pi_33689389
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:05 schreef BUG80 het volgende:
Check de hoes op Virgin Megastores

[afbeelding]

Wat fout

edit: De inhoud is ook fout
[..]

Bron
mja, die hoes lijkt net van een horoorfilm geript.
  woensdag 4 januari 2006 @ 12:12:35 #138
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33689456
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:09 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

mja, die hoes lijkt net van een horoorfilm geript.
Inderdaad, zo'n B-film uit de uitverkoopbakken.
pi_33693144
Heb em even gesoept.

woensdag 4 januari 2006 @ 13:59:50 #140
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_33693355
Waarom zie ik dit topic nu pas!?

Geweldig album!

Fix You.
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:23:37 #141
71333 BUG80
Stop making sense
pi_33694032
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:53 schreef mrkanarie het volgende:
Heb em even gesoept.

[afbeelding]
pi_33698108
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:31 schreef Ceriel het volgende:
Ja idd, valt me alleszins mee. Ik had 'm ook niet zo hoog ingeschat ondanks het een pracht van een plaat blijft.
Dat Talk op #1 staat is natuurlijk prachtig, maar het is vooral te danken aan het feit dat de cd-single in drie delen is verschenen. Er worden amper nog cd-singles verkocht in dit land, omdat ze nauwelijks nog beschikbaar zijn. Kom je dus met een single in drie delen, plus de nodige promotie eromheen, dan zit je al snel gebakken.
pi_33699185
twee woorden --> GEWELDIG ALBUM
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_33701441
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:52 schreef Evel-in het volgende:
drie woorden --> GE WELDIG ALBUM
1 woord -> Nee hoor.
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:05:14 #145
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_33701470
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:04 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

[..]

1 woord -> Nee hoor.
Mongool.
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:10:50 #146
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_33701636
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:04 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:

[..]

1 woord -> Nee hoor.
Dubbel
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_33701668
Er staan geweldig mooie nummers op, maar ik blijf erbij dat het vorige album beter was
Delivered without an information leaflet
pi_33723284
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:11 schreef gekke_sandra het volgende:
Er staan geweldig mooie nummers op, maar ik blijf erbij dat het vorige album beter was
Zjuuust, en dan vind ik Parachutes eigenlijk nog het mooist !!!
Weet iemand of en wanneer de Live DVD uitkomt van de tour ??
pi_33723640
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:11 schreef gekke_sandra het volgende:
jup, geheel mee eens. Ik luister het vorige album nu nog veel vaker dan het huidige.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_33723953
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:56 schreef SoA-Holic het volgende:

[..]

jup, geheel mee eens. Ik luister het vorige album nu nog veel vaker dan het huidige.
Luister veel de 'live 2003' cd, daar staat gewoon het beste van beide op.. en dat naast X&Y is erg mooi

Ben benieuwd of er een dvd van de Twisted Logic tour komt, hope so
pi_34003824
nu luister ik van X&Y veel 'Low', vind dat op zich wel wat hebben. "All you ever wanted was love, but you never looked hard enough."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 08:46:51 #152
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34003886
Hardest Part
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_34004748
quote:
ja ik ook!
lovely
pi_34004852
Talk en Shallowed by the sea
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:50:06 #155
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_34004912
Square One is ook wel goed!
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:05:07 #156
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34005253
Ik vind eigenlijk bijna elk nummer op X&Y heel erg goed. Behalve 'A Message' doet me niet zoveel.
Every Not Is Truething
pi_34007270
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:47 schreef mark_03 het volgende:
Talk en Shallowed by the sea
En ' the Hardest part' ...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:40:38 #158
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_34007616
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:28 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:

[..]

En ' the Hardest part' ...
een medestander
29.10 Novastar HMH
pi_34009195
Ik vind 'Till kingdom come (bonus track)' ook erg relaxt.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:31:59 #160
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_34009243
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef LudoSanders het volgende:
Met dat nummer heb ik juist helemaal niets
Where law ends, tyrrany begins.
pi_34010719
quote:
pi_34011499
quote:
Nog nooit van gehoord ... Staat dat ook op het album?
pi_34011972
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:32 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord ... Staat dat ook op het album?
ja, laatste nummer (op 'How You See The World' na dan) van het album.
  maandag 16 januari 2006 @ 01:50:35 #164
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34110150
Wat is dat eigenlijk met 'How You See The World?' Toen ik X&Y eerst had gedownload kwam die ongeveer een halve minuut na Till Kingdom Comes in dezelfde audio track.
Maar op de originele CD die ik gekocht heb staat ie niet.
Every Not Is Truething
pi_34110361
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:22 schreef BUG80 het volgende:
Er is inderdaad een sampletje / melodie van Kraftwerk gebruikt, dus dat kan goed kloppen!
Sinds wanneer heet het naspelen van een nummer met extra zang erop 'gebruik maken van een sampletje'

Ik vind dat 'Talk' het origineel van Kraftwerk weinig eer aan doet. Ik zou het nog net geen heiligschennis willen noemen
pi_34113904
Ik vraag me trouwens af of er nog een vierder single van dit album komt. Weet iemand dat? Zo ja, welk nummer zou het worden? - Persoonlijk hoop ik dan op White Shadows.
pi_34120298
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:32 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me trouwens af of er nog een vierder single van dit album komt. Weet iemand dat? Zo ja, welk nummer zou het worden? - Persoonlijk hoop ik dan op White Shadows.
Liever 'The Hardest Part' ..
pi_34120724
Ook een prima keuze, Lieveheers_Meisje
pi_34120794
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:17 schreef dVTB het volgende:
Ook een prima keuze, Lieveheers_Meisje
Dacht ik ook
  maandag 16 januari 2006 @ 14:37:15 #170
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34121346
Ik heb zo'n gevoel dat 'Swallowed In The Sea' de volgende single gaat worden.
Every Not Is Truething
pi_34121797
Ook een prima keuze, Ceriel. Eén van de beste nummers van de cd, al betwijfel ik een beetje of het wel een hitgevoelig nummer is.
  maandag 16 januari 2006 @ 15:07:00 #172
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34122313
Nee precies, hoewel de coupletten wel een zeer catchy en aparte melodie hebben vind ik, en lekker medium ritme .
Maar er zit niet echt een chorus in, dus misschien is dat niet echt hitgevoelig.
Every Not Is Truething
pi_34124491
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:50 schreef dVTB het volgende:
Ook een prima keuze, Ceriel. Eén van de beste nummers van de cd, al betwijfel ik een beetje of het wel een hitgevoelig nummer is.
wil coldplay wel hitgevoelige nummers uitbrengen dan? Hoeveel hits heeft coldplay echt gehad? Volgens mij is Talk wel de grootste hit tot nu toe, clocks is toch nooit zo doorgebroken?

Speed of sound is ook niet echt doorgebroken en Fix you al helemaal niet (volkomen onterecht )

Verder kan ik me nog The scientist en god put a smile upon your face herinneren, maar of dat ook echt hits zijn geweest?
  maandag 16 januari 2006 @ 16:41:39 #174
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34125694
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:06 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

wil coldplay wel hitgevoelige nummers uitbrengen dan? Hoeveel hits heeft coldplay echt gehad? Volgens mij is Talk wel de grootste hit tot nu toe, clocks is toch nooit zo doorgebroken?

Speed of sound is ook niet echt doorgebroken en Fix you al helemaal niet (volkomen onterecht )

Verder kan ik me nog The scientist en god put a smile upon your face herinneren, maar of dat ook echt hits zijn geweest?
Clocks heeft op #2 van de Nederlandse Top 40 gestaan, en Speed Of Sound ook geloof ik.
In My Place van A Rush Of Blood To The Head is ook een redelijk grote hit geworden en Yellow en Trouble van Parachutes ook.
Alleen Fix You en God Put A Smile Upon Your Face zijn niet echt doorgebroken in de single charts.
Every Not Is Truething
pi_34125933
Proper_fucked, je moet je wel realiseren dat een 'hit' scoren in Nederland een relatief begrip is. De Mega Top 50 wordt voor een steeds groter deel bepaald door airplay op 3FM en voor de rest door de verkoop van singles. Talk is op #1 gekomen doordat er een 3-delige cd-single set is verschenen met live tracks. Dat was, bij mijn weten, bij Clocks ook het geval.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolblij met een goede plaat op #1, maar Fix You had net zo'n monsterhit kunnen zijn als de live tracks toevallig als 3-cd-set bij die single waren verschenen.
pi_34126212
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:41 schreef Ceriel het volgende:

[..]

Clocks heeft op #2 van de Nederlandse Top 40 gestaan,
Stomme eendagsvlieg van een Jamai ook.
  maandag 16 januari 2006 @ 17:25:27 #177
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34127104
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:56 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Stomme eendagsvlieg van een Jamai ook.
[afbeelding]
Klopt.
Every Not Is Truething
pi_34130747
Talk zouden ze overigens best een mooie acoustische versie van kunnen maken volgens mij.
pi_34245891
Ik zag zojuist in de winkel de Special Dutch Edition van X&Y liggen... met de band op de voorkant, cd 1 zelfde als de normale release, en een extra cd met wat bonusnummers, o.a. de b-sides van de singles... Beetje geldklopperij als je t mij vraagt
Seriously!?
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:00:53 #180
22273 Dizer
Save the beard!
pi_34245934
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef ImPrEzA het volgende:
Ik zag zojuist in de winkel de Special Dutch Edition van X&Y liggen... met de band op de voorkant, cd 1 zelfde als de normale release, en een extra cd met wat bonusnummers, o.a. de b-sides van de singles... Beetje geldklopperij als je t mij vraagt
Als ze nou als tweede cd bonus cd hadden gedaan met het live concert van iets meer dan een half jaar gelden...
pi_34247398
quote:
ja, schijtplatenmaatschappij dat ze hebben.
pi_34250637
Hitnoteringen Coldplay (jaartal - hoogste positie - aantal weken)

'03 2 17 CLOCKS
coldplay

'01 15 tip DON'T PANIC
coldplay

'05 3 tip FIX YOU
coldplay

'03 38 2 GOD PUT A SMILE UPON YOUR FACE
coldplay

'02 3 tip IN MY PLACE
coldplay

'02 4 tip SCIENTIST, THE
coldplay

'05 6 17 SPEED OF SOUND
coldplay

'05 1 7 TALK
coldplay

'00 38 2 TROUBLE
coldplay

'00 11 tip YELLOW
coldplay
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:55:05 #183
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_34262709
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:19 schreef mark_03 het volgende:
Hitnoteringen Coldplay (jaartal - hoogste positie - aantal weken)
Damn je hebt gewoon ook echt gelijk. Ik checkte (vol ongeloof) eens het radio 538 top 40 archief en zie gewoon ook echt Trouble op 38 binnenkomen in week 45 van dat jaar en in week 46 op 40 staan om die volgende week weer uit de lijst te verdwijnen. Bizár om te zien na 5 jaar. Zo'n klassieker. Dat zegt dus net zo min iets over de plaat als dat Talk nu op nummer 1 staat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ceriel op 20-01-2006 00:02:46 ]
Every Not Is Truething
pi_34793650
quote:
idd, geldklopperij. en ik trap er nog in ook....maar ja, wilde hem gewoon hebben.
pi_34796560
Ik dacht vandaag: "goh, laat ik eens Coldplay op school draaien onder handenarbeid."

Die koters kunnen gewoon geen goede muziek waarderen en het werd al snel vervangen door MOH.

maar tegelijkertijd besefde ik mij ook dat het absoluut geen muziek is om gezellig onder handenarbeid op te zetten.
pi_34824248
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:44 schreef mrkanarie het volgende:
ja, schijtplatenmaatschappij dat ze hebben.
Zulke dingen flikken alle platenmaatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen EMI/Parlophone (al zijn die er zeker goed in).

Als je bijvoorbeeld Faithless neemt, dan zijn zowel Reverence, Sunday 3AM als Outrospective in latere instantie opnieuw uitgebracht met bonus-disk.

Overigens las ik in een Engelse release schedule dat "The Hardest Part" in de lijsten staat als vierde single van X&Y.
pi_34824839
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:13 schreef dVTB het volgende:

[..]

Zulke dingen flikken alle platenmaatschappijen tegenwoordig hoor, niet alleen EMI/Parlophone (al zijn die er zeker goed in).

Als je bijvoorbeeld Faithless neemt, dan zijn zowel Reverence, Sunday 3AM 8PM als Outrospective in latere instantie opnieuw uitgebracht met bonus-disk.
inderdaad ja, ik had Outrospective ook al gekocht toen de nieuwe dubbel cd uitkwam
de andere 2 heb ik later pas gekocht
pi_35142886
Voorlopig geen cd's meer van Coldplay. Ze gaan voor een paar jaar uit elkaar. Chris wil meer tijd door brengen met zijn vrouw en kinderen. Dit werd gisteren bekend gemaakt op de Brit Awards.
pi_35143390
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef schatje het volgende:
Voorlopig geen cd's meer van Coldplay. Ze gaan voor een paar jaar uit elkaar. Chris wil meer tijd door brengen met zijn vrouw en kinderen. Dit werd gisteren bekend gemaakt op de Brit Awards.

Maar zat eraan te komen, was al eerder sprake van en door dezelfde reden liep X&Y zo'n vertraging op..
pi_35144216
quote:
COLDPLAY QUIT
By Jenny McQuaile

COLDPLAY are splitting up, they revealed last night.

Singer Chris Martin dropped the bombshell at the Brits - as they won awards for best single and best album.

The star, hinting the break would be temporary, said as he picked up the second gong: "This means so much to us, especially now. It's going to be a few years before you see us again."

And Chris, 28, added: "People are fed up with us - and so are we."

Mates say he is breaking up the band, famed for worldwide hits Yellow and Speed of Sound, to spend more time with wife Gwyneth Paltrow - expecting their second baby in April. The singer later told Brits host Chris Evans, who had a self-imposed TV exile: "You had a break, so are we."

The four-piece group met at university in London in 1997 and landed a record deal two years later. They have recorded three award-winning albums: Parachutes, A Rush of Blood to the Head and X&Y.
bron
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:09:42 #191
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35144339
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:04 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Neee... Waarom gaan al mijn favoriete bands altijd na 3 albums voor een paar jaar stoppen

P.s. Schatje.. waar ben je tegenwoordig? Je komt ook niet in IDO 3
pi_35147873
Mén.. en nou maar hopen dat het ook echt voor een paar jaar is en in elk geval niet langer
Seriously!?
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:19:44 #193
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35147906
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:18 schreef ImPrEzA het volgende:
Mén.. en nou maar hopen dat het ook echt voor een paar jaar is en in elk geval niet langer
Met Matchbox Twenty is het ook goed gekomen. Na 2 jaar inderdaad weer de studio in
pi_35148420
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:19 schreef Dizer het volgende:

[..]

Met Matchbox Twenty is het ook goed gekomen. Na 2 jaar inderdaad weer de studio in
Zitten die weer in de studio ! Vét!
  donderdag 16 februari 2006 @ 12:59:47 #195
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35149169
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:35 schreef koenimex het volgende:

[..]

Zitten die weer in de studio ! Vét!
Ze zouden gaan beginnen als het solo-tour van Rob Thomas klaar is. Dat was dus 3 dagen geleden ! Maar ik neem aan dat ie nog een paar maanden rust wil nemen of zo
Ze hebben al twee concerten gegeven op 31decemver en 1 januari als band

Helaas zonder Adam Gaynor. Die is er mee gestopt. Nieuwe album wordt verwacht in 2007. In de tussentijd moeten we het gaan doen met een waarschijnlijk opkomend Greatest Hits in een "leuk" jasje...
pi_35150031
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 12:59 schreef Dizer het volgende:

[..]

Ze zouden gaan beginnen als het solo-tour van Rob Thomas klaar is. Dat was dus 3 dagen geleden ! Maar ik neem aan dat ie nog een paar maanden rust wil nemen of zo
Ze hebben al twee concerten gegeven op 31decemver en 1 januari als band

Helaas zonder Adam Gaynor. Die is er mee gestopt. Nieuwe album wordt verwacht in 2007. In de tussentijd moeten we het gaan doen met een waarschijnlijk opkomend Greatest Hits in een "leuk" jasje...
Bedankt voor de info. Heb ff een nieuw topic gestart: Matchbox 20 - Deel 2, om verder te discussieren/nieuws te volgen.
pi_35150056
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 08:47 schreef schatje het volgende:
  donderdag 16 februari 2006 @ 16:51:49 #198
93593 GLO
miles to go before i sleep
pi_35156747
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 13:28 schreef Lieveheers_Meisje het volgende:

[..]

Ik huil met je mee
Nu is de kans dat ik ze ooit nog 's live kan zien, vast voorgoed verkeken...
how come wrong numbers are never busy?
pi_35157898
Ben zo blij dat ik afgelopen juli de gedachtes "laat ik gewoon niet gaan, ik zie ze komend jaar wel op een festival ofzo" opzij heb gezet en toch ben gegaan
Seriously!?
  donderdag 16 februari 2006 @ 17:21:56 #200
22273 Dizer
Save the beard!
pi_35158033
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:19 schreef ImPrEzA het volgende:
Ben zo blij dat ik afgelopen juli de gedachtes "laat ik gewoon niet gaan, ik zie ze komend jaar wel op een festival ofzo" opzij heb gezet en toch ben gegaan
Dat heb ik dus ook
  donderdag 16 februari 2006 @ 19:56:17 #201
93593 GLO
pi_35163917
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 17:21 schreef Dizer het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook
Had ik het maar. Ik was tot nu toe steeds verhinderd
pi_35164573
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 10:09 schreef Dizer het volgende:

[..]

P.s. Schatje.. waar ben je tegenwoordig? Je komt ook niet in IDO 3
Alleen LIF. Te druk dit jaar om Idols erbij te doen.

Lekker ding

Op madonna-tv.com kun je trouwens het stukje zien waarin Chris Martin aankondigt tijdelijk te stoppen. De tweede download.
pi_35255767
quote:
New Coldplay album within 12 months?

Chris Martin is keen to release a new Coldplay album within the next twelve months.

The singer has admitted that he wasn't satisfied with the quality of current album X&Y, and feels that the group were rushed into releasing it by EMI.

"A lot of the songs we had written for X&Y didn't make it on to the final album and looking back at them now, they certainly should have done," Chris told the Daily Star.

"By the time we had to pick what was and wasn't going on, it was very late in the day and a lot of the best songs have never been played since. It means X&Y wasn't as good as it could or should have been, I'm afraid.

"How You See The World is one of those songs. It will probably appear on an album next year with other ones that we left off."
bron
pi_35255949
De nieuwe single wordt trouwens The Hardest Part.
quote:
The show will be broadcast in April to coincide with the release of the band's next single, 'The Hardest Part'.
http://www.nme.com/news/coldplay/22214
  zondag 19 februari 2006 @ 18:40:40 #205
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35262396
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:45 schreef mrkanarie het volgende:
De nieuwe single wordt trouwens The Hardest Part.
[..]

http://www.nme.com/news/coldplay/22214
Goede plaat is dat! persoonlijk vind ik Coldplay - A Message erg gaaf, en ik hoop dat die plaat nog een keer als single wordt uitgebracht.
pi_35264105
... 'The hardest Part' nieuwe single. Dat is echt een super nummer!
  zondag 19 februari 2006 @ 19:59:08 #207
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_35265575
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:40 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Goede plaat is dat! persoonlijk vind ik Coldplay - A Message erg gaaf, en ik hoop dat die plaat nog een keer als single wordt uitgebracht.
uuhhm ik was er al bang voor. A Message is dus bij mij The hardest Part. De audio titels zijn helemaal in de war geschopt. Maar The hardest part is dus ook de plaat die ik al een tijdje op mijn MP3 speler draai, goede plaat is het.

Fix you is bij mij Speed of Sound.
pi_35326168
The Hardest Part vind ik samen met What If een van de mindere nummers eigenlijk.. Weet niet, vind het nummer eigenlijk een beetje albumvulling en verder weinig diepgang of inhoud hebben. A Message, Low en vooral Swallowed In The Sea vind ik geweldig
  woensdag 22 februari 2006 @ 02:04:26 #209
93593 GLO
pi_35354345
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 14:04 schreef J0YR1D3R het volgende:
The Hardest Part vind ik samen met What If een van de mindere nummers eigenlijk..
What If is imho juist een van de drie mooiste songs van de cd, samen met Twisted Logic en White Shadows. Je kan er zo heerlijk mee meeloeien...
pi_35356437
Ik vind What If juist een keihard zeiknummer, weet niet... Fix You moest ik heel erg aan wennen in het begin, maar die vind ik inmiddels best ok Ik luister veel naar de live opnames van Glastonbury en Arhenm en momenteel in de auto de "gewone" X&Y cd.
pi_35381438
ook in de mail wordt het nog eens bevestigd:
quote:
New single

The Hardest Part will be the fourth single to be taken from X&Y. The single will be released in April -watch the website for more info.
pi_35390123
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:39 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Ongetwijfeld een Best Of album met 2 nieuwe nummers
pi_35390777
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 23:50 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ongetwijfeld een Best Of album met 2 nieuwe nummers
Of gewoon allemaal 'nieuwe' nummers, die verdacht veel lijken op de oude hits
Een beetje X&Y deel 2 dus
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:05:09 #214
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_35392700
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer. Fix you is mijn favoriet geworden. Eerst was het Square One. Talk is ook briljant.
ik luister heel veel naar de glastonbury opnamen, dan hoor je pas hoe goed de nummers zijn!
pi_35392782
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:05 schreef evert het volgende:
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer. Fix you is mijn favoriet geworden. Eerst was het Square One. Talk is ook briljant.
ik luister heel veel naar de glastonbury opnamen, dan hoor je pas hoe goed de nummers zijn!
dat heb ik ook. het is steeds een ander nummer wat ik vaak luister.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_35392830
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 00:05 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of gewoon allemaal 'nieuwe' nummers, die verdacht veel lijken op de oude hits
Een beetje X&Y deel 2 dus
Precies .
  donderdag 23 februari 2006 @ 01:10:06 #217
93593 GLO
pi_35392834
quote:
hoe meer ik luister, hoe meer ik X&Y waardeer
Dat is precies hoe X&Y werkt. Volgens mij hebben heel veel mensen dat. Het is een schoolvoorbeeld van een groeiplaat. Volgens mij is dat ook de reden van een deel van de slechte kritieken (het andere deel is afkomstig van lieden die gewoon een hekel aan Coldplay hebben)
pi_35406055
quote:
Talk vind ik eigenlijk niet zo meer, heb hem denk teveel gehoord Fix You vind ik inderdaad ook een stuk beter dan in het begin, X&Y heb ik nog steeds niet veel geluisterd maar kan ik ook wel waarderen.
quote:
Ik ook, echt geweldig In de auto ga ik ook helemaal los op die muziek
pi_36429653
http://rapidshare.de/file(...)ardest_Part.wmv.html

Dé clip bij 'The Hardest Part'.
pi_36649329
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:03 schreef mrkanarie het volgende:
http://rapidshare.de/file(...)ardest_Part.wmv.html

Dé clip bij 'The Hardest Part'.
Idd.. weet het niet.. dat stelletje vind ik maar Maar de band daarintegen vind ik wel weer grappig, lekker retro..
pi_41671976
Coldplay - één van de weinige kwaliteitsbands van tegenwoordig vind ik.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  zondag 10 september 2006 @ 13:02:49 #222
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41672078
Wat een super schop

pi_41672958
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:00 schreef highway101 het volgende:
Alleen jammer dat ook hún kwaliteit om zeep wordt geholpen door het geld en de drang om groot te worden.

Verder idd een geweldige kick.
  zondag 10 september 2006 @ 14:08:31 #224
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41673921
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:00 schreef highway101 het volgende:
Laten we maar zeggen dat hier de meningen over verdeelt zijn..
Liefhebbers mogen overigens dat laatste album voor 5 euro op komen halen.... slechts 2 keergedraaid, dus eigenlijk nog nieuw...
  zondag 10 september 2006 @ 14:11:01 #225
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41673983
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 01:10 schreef GLO het volgende:

[..]

Dat is precies hoe X&Y werkt. Volgens mij hebben heel veel mensen dat. Het is een schoolvoorbeeld van een groeiplaat. Volgens mij is dat ook de reden van een deel van de slechte kritieken (het andere deel is afkomstig van lieden die gewoon een hekel aan Coldplay hebben)
Geen hekel, wel een aversie tegen Chris, maar dat is persoonlijk.
Als ik objectief kijk, moet ik echter vaststellen dat ze het niveau van Parachutes op A rush of blood.... zelden nog haalden en op X&Y niet eens meer benaderen..
pi_41764399
weet iemand wanneer coldplay weer gaat beginnen met een tour en in NL komt?
pi_41767389
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef Die4iT het volgende:
weet iemand wanneer coldplay weer gaat beginnen met een tour en in NL komt?
voorlopig niet denk ik. Het is net jaartje geleden en ze hebben flinke wereldtour gedaan. Volgens mij namen ze ook eerst een break toch?
pi_41767755
owja klopt DOHH thnx voor reply tho
pi_41777368
Ik zie iets op internet gelekt van coldplay dat "Castles" heet, iemand confirmation of dit t echte nieuwe album is of een fake?

edit: Zit nu te luisteren, tis wel echt coldplay dat ik hoor.

edit edit: Lees nu dat een compilatie b-sides is, never mind dus

[ Bericht 25% gewijzigd door floppie86 op 13-09-2006 18:47:04 ]
NWC: 3445 7628 8614 7793
pi_41783834
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:39 schreef floppie86 het volgende:
Ik zie iets op internet gelekt van coldplay dat "Castles" heet, iemand confirmation of dit t echte nieuwe album is of een fake?

edit: Zit nu te luisteren, tis wel echt coldplay dat ik hoor.

edit edit: Lees nu dat een compilatie b-sides is, never mind dus
Album heb ik ook, is het wel een officieel album? Maar wel erg goed, leuke nummers.

Hier de cover:

pi_41919792
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

Geen hekel, wel een aversie tegen Chris, maar dat is persoonlijk.
Als ik objectief kijk, moet ik echter vaststellen dat ze het niveau van Parachutes op A rush of blood.... zelden nog haalden en op X&Y niet eens meer benaderen..
Om nog even verder te gaan met de discussie. Ik vind eigenlijk dat X&Y niet te vergelijken is met Parachutes en/of A rush of blood.. X&Y klinkt veel professioneler en meer 'af', terwijl Parachutes veel rauwer is. Ik vind X&Y ook minder goed dan Parachutes, maar het zijn wel hele mooi nummers.

Coldplay
pi_41921269
Vind Castles overigens ook niet echt veel-inbrengend, alleen Ladder To The Sun is voor mij nieuw...
pi_41921323
quote:
Op maandag 18 september 2006 14:27 schreef Proper_fucked het volgende:
X&Y klinkt veel professioneler en meer 'af'
commerciëler bedoel je?
quote:
Ik vind X&Y ook minder goed dan Parachutes, maar het zijn wel hele mooi nummers.
ik ook
  maandag 18 september 2006 @ 15:48:25 #234
22273 Dizer
Save the beard!
pi_41922320
X&Y vind ik de beste van de 3 hoor. IJzersterke lyrics. Misschien omdat ik me er meer in kan vinden .
pi_41924264
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:15 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

commerciëler bedoel je?
[..]

ik ook
Ja, misschien wel commerciëler ja.
pi_42024747
quote:
Op maandag 18 september 2006 15:13 schreef mrkanarie het volgende:
Vind Castles overigens ook niet echt veel-inbrengend, alleen Ladder To The Sun is voor mij nieuw...
Shit zeg, gister nieuw nummer op die cd ontdekt: Poor Me(live), wat-een-geweldig-nummer
Echt weer een heerlijk snoeihard-in-de-auto nummer(snoei-hard-in-de-trein vonden m'n buren niet leuk gister)

[ Bericht 2% gewijzigd door Proper_fucked op 21-09-2006 20:17:18 ]
pi_42026555
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:00 schreef Proper_fucked het volgende:

[..]

Shit zeg, gister nieuw nummer op die cd ontdekt: Poor Me(live), wat-een-geweldig-nummer
Echt weer een heerlijk snoeihard-in-de-auto nummer(snoei-hard-in-de-trein vonden m'n buren niet leuk gister)
ja prachtig nummertje ja. Stond ook al op de X&Y Dutch Edition.
pi_42026786
Ik ken wel "A Rush of B-sides to the head", maar Castles is hier een soort van update van?
pi_42027293
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:53 schreef mark_03 het volgende:
Ik ken wel "A Rush of B-sides to the head", maar Castles is hier een soort van update van?
mja een "nieuwe" b-sides cd ja, maar ook veel nummers die ook al op AROBSTYH stonden:

Tracklist:
quote:
  • 1. Crest of Waves
  • 2. One I Love
  • 3. No More Keeping My Feet on the Ground
  • 4. Things I Don’t Understand
  • 5. Gold in Them Hills
  • 6. Brothers and Sisters
  • 7. I Ran Away
  • 8. Easy to Please
  • 9. Bigger Stronger
  • 10. For You
  • 11. Pour Me- Live
  • 12. Moses-Live
  • 13. See You Soon-Live
  • 14. Ladder to the Sun-Live
  • 15.Such a Rush
  • bron: http://dalsegno.wordpress.com/2006/08/04/repost-coldplay-castles-2006/
    pi_42042536
    Hier de achterkant, schitterende foto van chris:

dinsdag 26 september 2006 @ 14:47:01 #241
    130378 MosPos
    Gang is alles...
    pi_42141582
    quote:
    Op vrijdag 22 september 2006 11:38 schreef Proper_fucked het volgende:
    Hier de achterkant, schitterende foto van chris:

[afbeelding]
    Staan mooie nummers op. Liedje 3, 4, 9, 10, 11 en 14
    Die andere heb ik nog niet geluisterd, maar dat ga ik binnekort cker een keertje doen
    Mijn favoriete Coldplay nummers zijn:
    Clocks
    In My Place
    Ladder To The Sun
    Poor Me
    Fix You
    Sleeping Sun

En mn absolute Favoriet

The World Turned Upside Down

[ Bericht 5% gewijzigd door MosPos op 26-09-2006 14:55:37 ]
      dinsdag 26 september 2006 @ 18:52:53 #242
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_42147585
    Things I don't understand
    Gravity
    Fix you
    Hardest part
    World turned upside down

29.10 Novastar HMH
    pi_42151660
    Gaaf album, binnenkort even scoren!
    pi_42151703
    Mooi album. Wanneer komt die uit?
    / ¦ ¦ / ¦ ¦
    pi_42165164
    Ze zijn echt geweldig. Supergaaf doch down to earth!
    Clocks, Talk, Speed of sound,in my place en Yellow zijn mijn favorieten!
    pi_42173503
    quote:
    Op dinsdag 26 september 2006 20:59 schreef highway101 het volgende:
    Mooi album. Wanneer komt die uit?
    hijs al te downloaden. Ik zou het niet weten.
    pi_45790292
    quote:
    Op woensdag 27 september 2006 17:18 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

hijs al te downloaden. Ik zou het niet weten.
    Sorry voor de kick, maar volgens mij is dit de meest actieve Coldplay topic.

Stond op de Frontpage: Brian Eno nieuwe producer Coldplay

Nieuwe producer; heeft hij ook al gewerkt aan Castles?
      dinsdag 30 januari 2007 @ 18:46:35 #248
    37221 Ceriel
    Rustig aan, hoor.
    pi_45831547
    Ben benieuwd naar het vierde album, kan weer niet wachten.
    In mijn opinie was Parachutes een rustige plaat met schitterende ingetogen nummers.
    AROBTTH werd wat onstuimiger en voor mij globaal gezien het mooiste, meest klassieke album tot nu toe.
    X&Y was iets bombastischer en grootser aangezet, maar juist door deze plaat leerde ik de band goed kennen en werd zonder echt van de andere twee albums op de hoogte te zijn (Op Trouble, Clocks, In My Place & Yellow na) overdonderd door deze plaat die tijdens het reizen van en naar mijn werk maanden bijna onafgebroken op mijn MP3-speler werd grijsgedraaid.

Ik ben erg benieuwd wat dit vierde album gaat brengen. Geforceerd vernieuwend hoeft voor mij niet zo. Zolang Coldplay de vertrouwde soul in de tracks weet te houden zoals het dat eerder deed is het voor mij al snel weer goed. Maar blij verrast worden doordat er net weer een nieuw tintje inzit zou helemaal gaaf zijn!
    Every Not Is Truething
    pi_45833332
    De DVD van 2003 is overigens echt perfectie..

Er zou nog een andere DVD uitkomen had ik gehoord, maar wanneer zou ik niet weten.
    pi_45835537
    quote:
    Op dinsdag 30 januari 2007 19:29 schreef Jaytonism het volgende:
    De DVD van 2003 is overigens echt perfectie..

Er zou nog een andere DVD uitkomen had ik gehoord, maar wanneer zou ik niet weten.
    Hij is weer gecancled. Hier is een online petitie van coldplaying.com: http://www.ipetitions.com(...)orontoDVD/index.html
      zondag 11 februari 2007 @ 19:33:02 #251
    45537 oor
    Kloon van Yvonne
    pi_46213733
    ff een vraagje, wat zou ik voor mijn coldplay clocks 3 cd single versie kunnen vragen. de staat van deze box is in perfecte staat alleen ontbreken de kartonnetjes van cd 2 en cd 3. dus de 3 cd's zitten alleen in het eerste deel. ik zou hem kunnen verkopen. maar wat zou de waarde er van zijn.
    OOЯ
    pi_48348500
    tvp
    Puur genieten met het zonnetje en X&Y op de achtergrond... dit is het goede leven!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')