ff linken naar Trivia Z, misschien neemt Belsen ze dan wel mee in de tellingquote:
quote:Op zondag 10 juli 2005 23:16 schreef Z het volgende:
Met "X&Y", het langverwachte vervolg op "A Rush of Blood to the Head" bouwt Coldplay verder aan hun eigen sound, zonder daarbij in herhaling te vallen.
[mening]quote:Op maandag 11 juli 2005 00:03 schreef Oosthoek het volgende:
[..]Flikker toch op, het is gewoon een ingeïnspireerde herhalingsoefening. Veel minder geraffineerd dan Parachutes en A rush of blood. Dat zijn beiden heerlijke albums, maar deze laat ik lekker links liggen.
Nee, hij schrijft een slechte recensie, that's all. Waarschijnlijk is ie wel gelukkig.quote:Op zondag 10 juli 2005 23:19 schreef Z het volgende:
In het vorige deel maakten een paar mensen opmerkingen over de recensent van het parool. Hij zou depressief of ongelukkig zijn.
natuurlijk, natuurlijk, wat je zegt, hè... want? uhm... uhmm...quote:Dat is natuulijk een enorm zwaktebod om zo te redeneren. We kunnen er heus vanuit gaan dat er popkenners voor kranten werken.
Ieder z'n smaak. Dat overgeproduceerd kan ik wel een beetjequote:Ik ben het met de meeste negatieve recensies eens. Ik vind het een slechte plaat, een soort van remix album, over geproduceerd en pretentieus.
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur, dus alles behalve innovatief of briljant. Ze kunnen prima mensen vermaken, dat blijkt wel, maar dat zegt niet zoveel over de kwaliteit van de plaat, maar misschien wel over de kwaliteit van de band.quote:"Don't Panic", the opening track of Coldplay's first album, drew its title from the famous motto of Douglas Adams' Hitchhiker's Guide to the Galaxy novels. Two albums later, it seems they chose the wrong Adams catchphrase; most of their recorded output is better exemplified by the Guide's description of Earth: "Mostly harmless.
Het zit in de mainstream; waarom zou het "briljant" moeten zijn?quote:Op maandag 11 juli 2005 11:29 schreef Z het volgende:
Het komt natuurlijk altijd op smaak aan. Ik vind ook behoorlijk wat dubieuze dingen goed. Maar naar mijn mening kan je het niet helemaal oneens zijn met de recensenten.
(...)
Daar is geen speld tussen te krijgen. Coldplay is 'lectuur', dus alles behalve innovatief of briljant.
(...)
Compleet mee eens!quote:Op maandag 11 juli 2005 02:39 schreef evert het volgende:
toch vallen na het Gelredome meer stukjes op zijn plaats en is het album sterker geworden.
Square one vond ik al waanzinning en is tijdens concerten een geweldige tweeluik met Politik als opnemer. Het voor Johnny Cash geschreven 'Till Kingdom Comes' is wellicht afwijkend qua stijl maar daarom zo bijzonder.
En sinds donderdag ben ik kapot van Fix You. Wat een geweldig nummer, wat een perfect slotnummer van een concert. dit is toch een nieuwe coldplay klassieker.
Ik las ergens "Fix you", en dat de clip zou bestaan uit beelden van de concerten(weet niet of dit ook echt gebeurd en of het fix you wordt), Maar dit zou ik absoluut niet erg vindenquote:Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortquote:Op maandag 11 juli 2005 11:50 schreef dVTB het volgende:
Meningen zijn meningen en smaak is iets persoonlijks, maar ik proef bij bepaalde recensenten wel een soort drang om Coldplay doelbewust af te branden of om ze met U2 te vergelijken zonder dat dat hout snijdt.
Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grotequote:Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortColdplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
de muziek van Radiohead ten tijde van het derde album was ook nog niet zo vooruitstrevend hoor!quote:Op maandag 11 juli 2005 17:16 schreef Hammet het volgende:
Tsja, ze zingen allebei hoog, maar daar houd de vergelijking toch echt wel op vind ik .
De muziek van Radiohead is veel vooruitstrevender dan de muziek van Coldplay. Maar dat spreekt voor zich.
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijnquote:Op maandag 11 juli 2005 16:43 schreef zurekop het volgende:
[..]
Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grote
stoofpot waarin iedereen elkaar beïnvloed; Als je echt rake en overduidelijke
overeenkomsten hoort, moet je ze naar mijn mening gewoon concreet benoemen.
Het interesseert me helemaal niets dat U2 en Coldplay dan misschien op elkaar lijkt(ik hoor het niet, maar wil het ook niet horen denk ikquote:Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?
Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
doe 'squote:Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is
(...)
Dit vind ik een hele interessante opmerking, aangezien de gemiddelde criticus artiesten als Nick Cave en de zijnen regelmatig de hemel inprijzen en hoog in de eindlijstjes plaatsen. Niets ten nadele van deze artiesten (Nick Cave is ok!), maar waar is hun "artistieke controverse"?! Dit soort argumenten doen heel sterk vermoeden dat deze recensent bezig was met een lekker stukje "Coldplay-bashen".quote:Hoe lang blijft een band goed die van nature niet in staat lijkt de artistieke controverse op te zoeken?
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.quote:
Dat was me bij dat nummer idd ook al opgevallen. Een van die rustiger nummers van coldplay (weet even de titel niet uit het hoofd) heeft erg veel weg van one van u2, zeker die ijle uithalen van bono op ongeveer dezelfde gitaartune als die jongen van coldplay dat doet.quote:Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef m021 het volgende:
[..]
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Ik heb ook niet gezegd dat er nergens een overeenkomst te horen valt. Persoonlijk vind ik "Square One" bijvoorbeeld erg U2-achtig klinken, net als het refrein van "Speed Of Sound", maar ja, dat hou je toch. Het zijn nu eenmaal allebei rockbands en hun muziek ligt natuurlijk ook niet mijlenver uit elkaar. Toch vind ik de vergelijking Coldplay-U2 niet veel hout snijden, omdat Coldplay gewoon een heel andere band is, qua persoonlijkheden. U2 speelt al 25 jaar samen, terwijl Coldplay pas sinds 1999 aan de weg timmert; dat is een groot verschil. Daarbij komt nog eens dat Bono en Chris Martin compleet verschillende mensen zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoortColdplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
![]()
Dat is dus wat ik ook bedoeldequote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.
Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik...quote:Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Sirendisc.com, doorgaans redelijk betrouwbaar, geeft onder "future releases" weer dat Fix You op 22 augustus uitkomst in Groot Brittannië. Het zou op zich best kunnen dat elders in Europa "What If" wordt uitgebracht. Zulke methodes zijn populair (zie ook Moby, die op het Europese vasteland en in Engeland verschillende singles uit heeft), maar toch denk ik dat Coldplay ook in de rest van Europa voor Fix You kiest. Dit omdat ik de plaat ook al op 3FM heb gehoord.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik... Goede keuze
echt top van je, bedanktquote:Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Ja joh, uren aan gewerkt maar voor jullie doe ik het graag.
Luie ridders moeten er ook zijn.quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Die OP heb ik gewoon gekopieerd hoor.
Toen ik voor het eerst iets van Coldplay hoorde wist ik zeker dat het een nieuw projectje van Bono was, net als The Passengers. En dat heb ik ook nog maanden volgehoudenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.
Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Dat doet er toch helemaal niet toe?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 01:21 schreef evert het volgende:
maar hoe zinvol is het een 3e cd van een groep te verlijken met een groep die al 25 jaar bezig is?
in de oor recensie staat hier ook een goede verwijzing naar. waar was U2 met het derde album? toen had het nog niet de status om een stadion uit te verkopen.
mja, ik vind wel dat je een punt hebt. Want kan een band echt 'beter' worden? Denk het niet, misschien iets andere muziekstijl maken, of de zang, maar dat is bij Chris n.v.t.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 09:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat doet er toch helemaal niet toe?
De vergelijking ging over de muziek, niet over de status.
Ik denk er nog steeds hetzelfde over als vlak nadat ik 'm kocht: een typische 3-sterren plaat voor mij. Geen klassieker, gewoon goed/degelijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Mensen die hem al zat zijn?
Of mensen die hem juist voelen groeien?
zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaienquote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Wat cool.quote:Op zondag 17 juli 2005 10:49 schreef Cybart het volgende:
van X&Y zijn ter wereld 5 testdiscs gemaakt...
en ik mag me gelukkig prijzen dat ik er 1 van heb kunnen bemachtigen![]()
ik voel 'm groeien...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Ik ook !!!quote:Op zondag 17 juli 2005 00:16 schreef Hansnr8 het volgende:
[..]
zoals eerder gezegd, sinds het concert grijs aan het draaien![]()
heb de testdisc nog niet geluisterd (geen tijd voor gehad).quote:Op zondag 17 juli 2005 12:47 schreef m021 het volgende:
[..]
Wat cool.
Zijn er nog verschillen tussen de testdisc en de winkelversie?
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...quote:Op maandag 18 juli 2005 20:50 schreef Frank-NL het volgende:
Wat een gezeik over deze CD zeg, viel me in het vorige topic ook al op. Vooral "Parachutes geweldig, AROBTTH minder, X&Y slecht" heb ik al te vaak voorbij zien komen
Hoe populairder een band wordt, het meer de mensen gaan roepen dat het slecht is...
Vind ik niet, vind ze nog altijd even goed, maar omdat coldplay zo populair is geworden vind men het poopy klinken, scheitquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:
[..]
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...
Wat mij betreft hadden de jongens wat prominentere piano en fermere drumsquote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:12 schreef Krizzol het volgende:
[..]
volgens mij vinden mensen dat ze steeds meer poppy gaan klinken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |