abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28711279
X&Y is zeker een goed album .

Na aanleiding van dit album heb ook de 2 andere cd's gehaald

Hier en daar hoor je inderdaad wat andere invloeden , niks mis mee. Het einde van What If bijvoorbeeld is gewoon A Day In The Life van The Beatles
  maandag 11 juli 2005 @ 17:46:43 #27
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_28712008
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:16 schreef Hammet het volgende:
Tsja, ze zingen allebei hoog, maar daar houd de vergelijking toch echt wel op vind ik .

De muziek van Radiohead is veel vooruitstrevender dan de muziek van Coldplay. Maar dat spreekt voor zich .
de muziek van Radiohead ten tijde van het derde album was ook nog niet zo vooruitstrevend hoor!
Pas vanaf Kid A kun je echt van vooruitstrevend spreken.
voor alle duidelijkheid: ik ben ook een grote Radiohead fan en ben het alleen een beetje kwijt geraakt na The Bends en OK Computer.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_28712489
Fix you is verreweg de beste plaat van het album, steekt goed in elkaar en is goed opgebouwd. Verdient het dus ook zeker om als single uit gebracht te worden. Is bovendien ook goed remix materiaal maar daar zal de die hard Coldplay fan niet op zitten te wachten, ik als Coldplay & EDM liefhebber wel
pi_28712519
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:43 schreef zurekop het volgende:

[..]

Er zijn tussen zoveel dingen overeenkomsten te ontdekken. Muziek is één grote
stoofpot waarin iedereen elkaar beďnvloed; Als je echt rake en overduidelijke
overeenkomsten hoort, moet je ze naar mijn mening gewoon concreet benoemen.
Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?

Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 11 juli 2005 @ 18:22:59 #30
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28712866
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik hoor niets dán overeenkomsten tussen coldplay en U2, coldplay zou met gemak een zijprojectje van bono kunnen zijn
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is, ik neem bovendien aan dat coldplay intelligent genoeg is om niet letterlijk nummers te gaan plagieren. Maar moet dat dan om te horen of iets erg eenduidig klinkt?

Het punt is dat ze muziek maken die evident doet denken aan eerdere bands en eerdere nummers, de vraag is of ze het echter béter hebben gedaan dan hun voorbeelden... dat moet ieder voor zich maar beoordelen. Qua originaliteit staan ze in ieder geval erg laag op de ladder.
Het interesseert me helemaal niets dat U2 en Coldplay dan misschien op elkaar lijkt(ik hoor het niet, maar wil het ook niet horen denk ik ), ik vind dat ze allebei hele goede muziek maken en zolang ze dat blijven doen vind ik het prima...
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
  maandag 11 juli 2005 @ 20:11:29 #31
99533 zurekop
ye see house is a feelin'
pi_28715954
quote:
Op maandag 11 juli 2005 18:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ga niet precies opzoeken welke riff dan ook letterlijk en precies geript is
(...)
doe 's
  maandag 11 juli 2005 @ 20:13:37 #32
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_28716015
Zit er toevallig net weer naar te luisteren
  maandag 11 juli 2005 @ 21:16:27 #33
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_28718227
Ik heb hem nu een aantal weken en ben nog niet overtuigd... Ik vind X&Y wel goed, maar tot nog toe vindt ik a rush of blood to the head het best, gevolgd door Parachutes.

Misschien moet ik er meer naar luisteren....

Anwyay, van X&Y is Fix you op dit moment m'n favoriete nummer.
meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 11 juli 2005 @ 22:26:03 #34
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28720783
Als het mag herhaal ik even een opmerking uit de laatste reactie van mij in het vorige topic:

De Parool recensent gebruikte het volgende argument:
quote:
Hoe lang blijft een band goed die van nature niet in staat lijkt de artistieke controverse op te zoeken?
Dit vind ik een hele interessante opmerking, aangezien de gemiddelde criticus artiesten als Nick Cave en de zijnen regelmatig de hemel inprijzen en hoog in de eindlijstjes plaatsen. Niets ten nadele van deze artiesten (Nick Cave is ok!), maar waar is hun "artistieke controverse"?! Dit soort argumenten doen heel sterk vermoeden dat deze recensent bezig was met een lekker stukje "Coldplay-bashen".
pi_28721460
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:11 schreef zurekop het volgende:

[..]

doe 's
Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:53:32 #36
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_28721780
* Jojogirl ziet net met verbazing op www.imdb.com dat Chris Martin maar een jaar ouder is dan ik. ?!

Ik vind X&Y trouwens steeds beter worden, al blijft Parachutes m'n favoriet (komt ws. ook door de herinneringen die aan dat album vastzitten).
pi_28724218
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:44 schreef m021 het volgende:

[..]

Om eens een voorbeeld te noemen, er zitten wel wat overeenkomsten (qua gitaarwerk) tussen U2's Miracle Drug en Coldplays Speed of Sound.
Dat was me bij dat nummer idd ook al opgevallen. Een van die rustiger nummers van coldplay (weet even de titel niet uit het hoofd) heeft erg veel weg van one van u2, zeker die ijle uithalen van bono op ongeveer dezelfde gitaartune als die jongen van coldplay dat doet.
Speed of sound lijkt trouwens erg veel op een vorige hit van ze (pianoriedeltje) en lijkt op iets wat zo op achtung baby alswel u2's laatste zou kunnen staan, je zou de zang zelfs met moeite kunnen onderscheiden
  dinsdag 12 juli 2005 @ 03:34:13 #38
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_28726854
coldplay is saai
te gewoontjes, liedjes duren te lang, teveel van hetzelfde
opzich hou ik wel van hun muziek
alleen ik haal altijd de laatse 2 minuten van ieder nummer weg, meestal meer

als bands proberen hun sound te verbeteren, tsja, dan kan je weinig nieuws verwachten
uitmelkerende kutband is t

geef mij maar radiohead
pi_28734536
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:21 schreef kamagurka het volgende:
Je bent echter wel een muziek-n00b als je de overeenkomsten tussen U2 en coldplay niet hoort Coldplay zit goed in elkaar en het klinkt allemaal best lekker, maar het is wel een opeenstapeling van U2 riffs en melodielijnen samen met wat oud REM spul en een plundering van de eind '80/begin '90 indiepop sound.... niet erg nogmaals, maar erken het in ieder geval wel even gewoon
Ik heb ook niet gezegd dat er nergens een overeenkomst te horen valt. Persoonlijk vind ik "Square One" bijvoorbeeld erg U2-achtig klinken, net als het refrein van "Speed Of Sound", maar ja, dat hou je toch. Het zijn nu eenmaal allebei rockbands en hun muziek ligt natuurlijk ook niet mijlenver uit elkaar. Toch vind ik de vergelijking Coldplay-U2 niet veel hout snijden, omdat Coldplay gewoon een heel andere band is, qua persoonlijkheden. U2 speelt al 25 jaar samen, terwijl Coldplay pas sinds 1999 aan de weg timmert; dat is een groot verschil. Daarbij komt nog eens dat Bono en Chris Martin compleet verschillende mensen zijn.

Kijk, als U2 voor het refrein van Beautiful Day even leent van A-ha, maakt dat een vergelijking tussen U2 en A-ha ook nog niet meteen zinvol. Zo is het ook met de vergelijking Coldplay-U2. Beoordeel Coldplay gewoon als Coldplay, houd ervan of houd er niet van, maar ga ze niet steeds met U2 vergelijken. Dat is gewoon niet eerlijk, gezien de bijzondere staat van dienst van U2.
pi_28735437
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.

Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_28736344
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 13:36 schreef m021 het volgende:
Je moet inderdaad Coldplay niet zien als een ripoff van U2, dat is niet eerlijk. Afgezien van het feit dat ik Coldplay minder goed vind dan U2, zie ik ze toch apart van elkaar als leuke bands.

Coldplayfans die echter ontkennen dat Coldplay op U2 lijkt, zijn dom bezig. De overeenkomsten zijn iig duidelijk.
Dat is dus wat ik ook bedoelde

Muzikaal heeft coldplay gewoon qua opbouw van nummers en manier van zingen best veel leentjebuur gespeelt bij u2. Het heeft echt veel meer van elkaar weg dan bv. Aha en u2, daar kun je (als je zowel u2 en coldplay kent!!) namelijk echt niet omheen..
Maar, ze konden een beroerder voorbeeld hebben gekozen moeten coldplayfans maar denken
pi_28769909
Muziek of niet, maar onze Chris heeft wel 'het lekkerste wijf'...
pi_28771049
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:31 schreef OnaNia het volgende:
Is het al bekend wat de 2e single wordt? En wat zou jullie voorkeur zijn?
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik...
Goede keuze
pi_28771381
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:17 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik hoorde laatste dat het Fix You zou zijn, maar met Pop of the Pops zag ik ze What If spelen... Zal 1 van die 2 wel worden denk ik... Goede keuze
Sirendisc.com, doorgaans redelijk betrouwbaar, geeft onder "future releases" weer dat Fix You op 22 augustus uitkomst in Groot Brittannië. Het zou op zich best kunnen dat elders in Europa "What If" wordt uitgebracht. Zulke methodes zijn populair (zie ook Moby, die op het Europese vasteland en in Engeland verschillende singles uit heeft), maar toch denk ik dat Coldplay ook in de rest van Europa voor Fix You kiest. Dit omdat ik de plaat ook al op 3FM heb gehoord.

BIZAR: Ik heb dit bericht net 5 seconden ingevoerd en ineens wordt Fix You op 3FM gedraaid !!! Voodoo ??!?!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2005 15:29:25 ]
pi_28785837
Mooi album, wordt elke keer beter!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:38:07 #46
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_28786259
Hoe nobel van je, Z,
om een topic te wijden aan een album waar je zelf geen reet aan vindt.

.
...dass wir fliegen.
pi_28791700
Die OP heb ik gewoon gekopieerd hoor.
Aldus.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:17:31 #48
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28791796
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:08 schreef Z het volgende:
Ja joh, uren aan gewerkt maar voor jullie doe ik het graag.
echt top van je, bedankt
Overigens heb ik deze cd nog niet gekocht.. wel draait mijn buurjongen hem elke dag omdat hij maar 1 cd heeft ofzo
Bernie en ik zijn tof.
pi_28792306
Aldus.
pi_28796814
NU op 3FM: Fix You
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')