Tokkies arm, geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
"tokkies plaatsen bom op schiphol"
geloof je het zelf
Binnenkort is ook vrij relatief... waterstof is nog niet echt veilig of handig... en het is nog duur qua ontwikkeling... maar in de toekomst werpt het inderdaad een interessante vraag op...quote:Op zondag 10 juli 2005 12:09 schreef DarkDancer het volgende:
trouwens we hebben binnenkort dat hele midden-oosten niet meer nodig.
waterstof als nieuwe schone energiebron.
eens kijken of bush dan nog steeds fluwelen handschoenen aantrekt wanneer hij er niet meer afhankelijk van is
We hebben het niet over die paar rijke oliestaatjes.quote:Armoede is geenszins een argument, zelden zoveel geëtalleerde rijkdom gezien als bij de Maghrebijnse etniciteit in het verfoeide Westen, het aantal dure Duitse auto's bij deze lui staat niet in verhouding tot de zogezegde maatschappelijke uitsluiting en uitbuiting.
Trouwens zijn de emmigranten de grootste bron van inkomsten voor de Afrikaanse landen.
Dus we kunnen binnenkort de Russische terroristen verwachten? En Roemeense terroristen? En Chinese terroristen? En Peruaanse Terroristen? En Mozambiquaanse terroristen? Etc....quote:Op zondag 10 juli 2005 12:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar Dark Dancer, waar zie jij in de wereld armoede terwijl de mensen toch netjes en beschaafd zijn?
Sommige mensen hebben toch moeite met lezen. Ik zeg toch net al dat armoede niet de enige oorzaak kan zijn, dat meer dingen een rol spelen.quote:Dus we kunnen binnenkort de Russische terroristen verwachten? En Roemeense terroristen? En Chinese terroristen? En Peruaanse Terroristen? En Mozambiquaanse terroristen? Etc....
And he's peeling off those dollar bills, slapping them downquote:Op zondag 10 juli 2005 12:04 schreef Dagonet het volgende:
Tokkies arm, geloof je het zelf?
Hij ook niet.quote:Op zondag 10 juli 2005 12:12 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
We hebben het niet over die paar rijke oliestaatjes.
Inderdaad, dat de HAVO en VWO tot niets leiden is dan ook bewezen. Ik ben voorstander van het preventief deporteren van deze risicogroeperingen. Ook het feit dat figuren als Osama Bin Laden erg rijk is betekent dat men rijke mensen snel tot de bedelstaf dient te belasten voordat ze radicaliseren.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:38 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Tony Blair heeft vandaag medegedeeld dat armoede de oorzaak zou zijn van toenemende radicalisering onder Moslims.
Hiermee zit Blair er duidelijk naast. We weten alllenaal dat de leden van de Hofstadgroep hogeropgeleid (o.a. HAVO, VWO) zijn en dat Mohammed B. al op zijn 13e heeft gekozen voor de levensgevaarlijke Takfiri sekte die zijn oorsprong vind in Egypte. Havo-ers en VWO-ers hebben doorgaans goede mogelijkheden in Nederland en raken zelden aan lager wal.
Het lijkt me een slechte zaak als Blair nu de terroristen in Europa wil wegwuiven en tot slachtoffer wil bombarderen van het Engelse (of Westerse) kapitalisme.
Of Bio-diesel........quote:Op zondag 10 juli 2005 12:09 schreef DarkDancer het volgende:
trouwens we hebben binnenkort dat hele midden-oosten niet meer nodig.
waterstof als nieuwe schone energiebron.
en dus ga je ze aanvallenquote:Op zondag 10 juli 2005 11:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Armoede kan de oorzaak zijn. Het is kul om dat te ontkennen dat omdat ze niet uit de armste delen van de wereld komen, dat niet de oorzaak is. In de armste delen van de wereld hebben mensen bijna niks te vreten en dan kom je nog niet zover over het westen na te gaan denken. Dan ben je elke dag dat je nog leeft blij.
Maar in het midden-oosten wonen veel, heel veel jonge mensen. En ze hebben bijna allemaal géén werk. Maar als je de tv aanzet op bv Al Jazeera (heb ik gezien in Egypte) zie je in reclameblokken bijna alleen maar gelukkige jongeren met mooie kleren, dure auto's, de vrouwen zijn perfect en hebben geblondeerde haren, proberen zoveel mogelijk op westerse vrouwen te lijken. Of gelukkige gezinnetjes; mooie man, mooie vrouw, 2 mooie kindertjes (een jongen en een meisje uiteraard) en ze lachen allemaal met een prodent smile. Strookt niet echt met de waarheid hoor.![]()
het gaat hier om relatieve armoedequote:
Wat vooral raar blijft, is dat jij na al die terechtwijzingen nog steeds denkt dat mensen menen dat armoede de enige motivatie is en per se leidt tot terrorisme, dát is raar. En bezuiden de Sahara is het nog gewelddadiger dan die relatief kleine speldenprikjes van donderdag.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:42 schreef McCarthy het volgende:
blijft het raar dat mensen uit sub-sahara niet massaal bommen aan het knutselen zijn
Klopt, Bin Laden is zelfs prins van Saudi Arabie en als je weet hoe rijk die lui zijn walg je van Blairs opmerking.quote:Ook het feit dat figuren als Osama Bin Laden erg rijk zijn betekent dat men rijke mensen snel tot de bedelstaf dient te belasten voordat ze radicaliseren.
armoede heeft er absoluut niks mee te makenquote:Op zondag 10 juli 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat vooral raar blijft, is dat jij na al die terechtwijzingen nog steeds denkt dat mensen menen dat armoede de enige motivatie is en per se leidt tot terrorisme, dát is raar.
ze vallen ons toch niet aanquote:En bezuiden de Sahara is het nog gewelddadiger dan die relatief kleine speldenprikjes van donderdag.
Onderbouw je mening aub.quote:armoede heeft er absoluut niks mee te maken
Ik zie het zo: Noord-Afrika en Midden-Oosten is onze achterspeeltuin.quote:ze vallen ons toch niet aan
Armoede als onderdeel van het miserabele leven in de islamitische of arabische wereld. En dat heeft er wel degelijk wat mee te maken, al was het alleen maar ter motivatie. Voor de rest denk ik dat armoede inderdaad betrekkelijk weinig te maken heeft met mensen die zich in Europa of Amerika opblazen.quote:Op zondag 10 juli 2005 13:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
armoede heeft er absoluut niks mee te maken
Nee, meestal niet, maar daar zijn verschillende redenen voor aan te wijzen. Feit blijft dat het ook daar, of daar zelfs méér, een zooitje is. Kennelijk weerhoudt de armoede aldaar de mensen er niet van om gewelddadig te worden en hun wreedheden op de een of andere manier te tonen.quote:[..]
ze vallen ons toch niet aan
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-1688261,00.htmlquote:The Iraq war is identified by the dossier as a key cause of young Britons turning to terrorism. The analysis says: “It seems that a particularly strong cause of disillusionment among Muslims, including young Muslims, is a perceived ‘double standard’ in the foreign policy of western governments, in particular Britain and the US.
“The perception is that passive ‘oppression’, as demonstrated in British foreign policy, eg non-action on Kashmir and Chechnya, has given way to ‘active oppression’. The war on terror, and in Iraq and Afghanistan, are all seen by a section of British Muslims as having been acts against Islam.”
In an interview yesterday, Blair denied that the London terrorist attacks were a direct result of British involvement in the Iraq war. He said Russia had suffered terrorism with the Beslan school massacre despite its opposition to the war, and terrorists were planning further attacks on Spain even after the pro-war government was voted out.
“September 11 happened before Iraq, before Afghanistan, before any of these issues and that was the worst terrorist atrocity of all,” he said.
Groot gelijk. En als het nog zo doorgaat met dagelijkse bomaanslagen in Irak en Amerika zich dan terugtrekt uit z'n 'democratische' Irak ben ik bang dat wij daar over een paar jaar een hele hoge prijs voor gaan betalen. Want dat wordt gezellig daar in Irak, samen met Iran. Nee, had dan maar die Saddam Hoessein laten zitten. Die wist de moslimfundi's tenminste wel onder controle te houden.quote:Maar wat zijn nou échte redenen om te radicaliseren? Nou, grotendeels is het te wijten aan die fantastisch verlopen bevrijding van Irak, waar democratie en vrijheid nu aan de orde van de dag zijn. Door Irak te bezetten, hebben we meer terroristen gecreëerd. Alleen, Blair kan dat natuurlijk niet zeggen, mede-verantwoordelijk voor die misdaad.
dat is ook zo hypocriet van de meeste mensen. leger slacht 150 konijntjes af voor een survival-oefening en het is voorpagina nieuws.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Groot gelijk. En als het nog zo doorgaat met dagelijkse bomaanslagen in Irak en Amerika zich dan terugtrekt uit z'n 'democratische' Irak ben ik bang dat wij daar over een paar jaar een hele hoge prijs voor gaan betalen. Want dat wordt gezellig daar in Irak, samen met Iran. Nee, had dan maar die Saddam Hoessein laten zitten. Die wist de moslimfundi's tenminste wel onder controle te houden.
Zal je nog een lijstje landen noemen waar de mensenrechten worden geschonden in die mate als Saddam deed. Hee Amerika, bevrijder van de tirannie, waar zijt gij?quote:sadam test chemische en biologische wapens op minderheidsgroeperingen en schend mensenrechten aan de lopende band toendertijd. daar mogen we dan niks aan doen?
Nee, weet je wat hypocriet is: 1 land van een wrede dictator bevrijden en voor andere landen waar mensen worden onderdrukt de ogen sluiten. O nee, wacht. In Irak was iets te halen...quote:sorry maar wees asjeblieft niet zo hypocriet allemaal
Wat een walgelijke manier van denken over de Amerikanen.quote:denk dat grootste deel van de amerikanen nu wel baalt dat ze destijds hebben geholpen om europa van hitler te verlossen.... als ik amerikaan zou zijn iig wel
Ow.. maar Amerika heeft in Vietnam zich ook niet van z'n beste kant laten zien. De vraag is: wanneer worden we eindelijk beschaafd? Je zou zeggen dat de VS zou leren van de fouten. Maar ik geloof al helemaal niet meer dat het om een fout ging. Die martelingen waren opzet en kwamen uit de koker van Rumsfeld.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:36 schreef DarkDancer het volgende:
tja. toen wij werden onderdrukt door hitler en onschuldigen werden vermoord waren we maar al te blij dat die amerikanen hier kwamen vechten.
zelfde gebeurd in irak/afghanistan. alleen nu doen we zo moeilijk erover. denk je dat in WO2 er geen dingen fout gedaan werden door de amerikanen tegenover duitse gevangenen. hoor je anders nieman over klagen.
vrijheid is iets kostbaars maar kennelijk is dat aan de meeste fokkers niet besteed aangezien ze de waarde ervan niet weten te schatten.
Heb het even over martelingen. Dingen die tegen de Geneefse Conventie in gaan.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:54 schreef DarkDancer het volgende:
sorry maar kun jij mij een oorlog noemen waarbij erg geen mensenrechten zijn geschonden?
elke oorlog is wreed en zullen de landen/groepen in oorlog wreedheden begaan.
de soort van wreedheden is dan nog toonaangevend. ja amerikaanse soldaten zullen zich niet netjes hebben gedragen maar over de koran pissen of een gevangen genomen soldaat aan een hondenriem is iig minder wreed dan een opname waarbij iemands hoofd word afgezaagd.
Nee, islamieten zijn nu eenmaal geweldadig.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vindt je het niet opvallend dat het alleen maar moslims zijn terwijl er wel armere gebieden zijn.
Als ik je een christen aanwijs die ook geweldadig is.. dan haal ik je 'theorie' onderuit of niet?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, islamieten zijn nu eenmaal geweldadig.
Alleen maar moslims die...?quote:Op zondag 10 juli 2005 10:48 schreef McCarthy het volgende:
[..]
vindt je het niet opvallend dat het alleen maar moslims zijn terwijl er wel armere gebieden zijn.
Nee hoor.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als ik je een christen aanwijs die ook geweldadig is.. dan haal ik je 'theorie' onderuit of niet?
Islamieten lijken geweldadiger omdat ze meer betrokken zijn bij geweldadigheden dan andere groepen mensen. Jij zegt eerder dat het genetisch is of zo... of niet?>quote:
En dan?quote:Op zondag 10 juli 2005 15:03 schreef DarkDancer het volgende:
allemaal ff wachten totdat een paar moslim-fundi's schiphol of amsterdam centraal opblazen en de marocjes juichend de straten oplopen.
Iets zegt me dat je de huidige aanpak van deze groeperingen niet goed genoeg vindt?quote:Op zondag 10 juli 2005 15:05 schreef DarkDancer het volgende:
en dan kunnen we heel misschien beginnen met de aanpak van die radicale niet geintegreerde groeperingen hier. maar jah waarschijnlijk is het dan al te laat en zullen veel mensen het recht in eigen handen nemen....
Inderdaad, ik ben pas tevreden als de anti-terreurwetten die in Israël van kracht zijn in Nederland zijn ingevoerd. Als er dan nl. iets gebeurd kan de overheid zichzelf niets verwijten.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:13 schreef DarkDancer het volgende:
ik vind het idd slap gelul hier in nederland.
Ja, arabieren zijn geweldadiger, maar of het genetica is, is natuurlijk vrij grof. Het is eerder die debiele shaamte en/of (eer)wraak-cultuur, maar dat is uiteraard een andere discussie.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Islamieten lijken geweldadiger omdat ze meer betrokken zijn bij geweldadigheden dan andere groepen mensen. Jij zegt eerder dat het genetisch is of zo... of niet?>
Nee, pas als pakweg 10 % van de christenen crimineel is.quote:Op zondag 10 juli 2005 15:01 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Als ik je een christen aanwijs die ook geweldadig is.. dan haal ik je 'theorie' onderuit of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |