OPM is niet meer te redden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:09 schreef ondeugend het volgende:
Het is wel arren moede de laaste tijd met die OP's hoor.
Hier is het niet meer droog.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:09 schreef bwt het volgende:
hier is 't ook droog - maar bewolkt
quote:
Ik wil ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:24 schreef Phatzak het volgende:
Damn, val in slaap.![]()
Even uurtje liggen hoor![]()
![]()
ik had een goede geopend precies tegelijkertijd met OPMquote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:24 schreef Phatzak het volgende:
Damn, val in slaap.![]()
Even uurtje liggen hoor![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:22 schreef hollander172 het volgende:
Het aftrekken is begonnen!
Oh nee daar begin ik maandagmorgen om 8:30 al mee.![]()
En van deze veranderd hij de TT nietquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik had een goede geopend precies tegelijkertijd met OPMen goede titel en OP
![]()
alleen die kut Tjabbo gooit de mijne dicht![]()
Je weet toch dat de sluiter moet openen, daarom moest die van jou dicht.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
![]()
Oh ja... nu heb je me wel ineens nodig he!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:20 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Hodfr.
BEEEE!!!!!! Maak er is een echte OP van.
JIj was 6 cijfertjes te laat.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
en terechtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
![]()
jij heb zelf aangeven dat je geen topic's kan/ga openen dus zo vreemd is het nietquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:54 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
en terechtik postte de laatste
![]()
thx BEis het wel de juiste OP
ik had gewoon geen preview moeten doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
JIj was 6 cijfertjes te laat.Dit is 608, die van jou was 616...
De enige manier om te zien welke eerst was. En nu mag je OPM gaan slaan omdat jullie nu met een TT zitten die ik ertussen gepropt heb.
tanktas!!!!!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:42 schreef Brighteyes het volgende:
Weekend vieren!
Werk ze nog verder voor diegenen die nog moeten werken!
Visje... hoedt je maar... vanmiddag ga ik Elize bewonderen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dat laten we jullie denken ja
![]()
ja omdat ze door stinkvis erop is gewezenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:04 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
[afbeelding]
kijk eens naar de TT dan.... BE heeft het toch maar gefixt.![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:42 schreef hicham het volgende:
Niet allemaal tegelijk![]()
Tis al vrijdgmiddag trouwens
Ik moet weg, jammer![]()
Volgende keer hoor. Ik ga niet dat lieve kindje onderkwijlen en dan nog eens vragen 'oh ja... tanktas'. Alleen als hij er zelf mee komt. Anders komt het wel een keertje na de vakantie...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef Gebakken_vissie het volgende:
tanktas!!!!!
Zal best een rare middag worden dus.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:23 schreef bwt het volgende:
Voor mij valt er vandaag ook niet veel meer te rellen.
Om 3 uur dag zeggen tegen collega's
4 uur HDD wipe laten lopen en dan de PC inleveren bij automatisering.
daarna naar huis om niet meer terug te komen
dus dan kan je om half 5 als je thuis komt gelijk aanschuiven bij de Rellen die hier onstaan zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:23 schreef bwt het volgende:
Voor mij valt er vandaag ook niet veel meer te rellen.
Om 3 uur dag zeggen tegen collega's
4 uur HDD wipe laten lopen en dan de PC inleveren bij automatisering.
daarna naar huis om niet meer terug te komen
Tsjah, ik heb Route Mobiel nooit serieus genomen. Respect voor de ANWBquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
leesvoer voor diegene onder ons die overgestapt zijn naar Routemobiel![]()
klikker
bij ons op het werk hebben we weer mensen nodigquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef bwt het volgende:
Nog geen vooruitzicht op enig nieuws van een nieuwe job
en ik zal thuis wel ff aanschuiven voor de rellen
als een nieuwe aanbieder gelijk begint met de gevestigde Pechhulp af te kraken en zelf nog niets heeft gepresteerd dan zijn ze volgens mij verkeerd bezigquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:56 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Tsjah, ik heb Route Mobiel nooit serieus genomen. Respect voor de ANWB![]()
![]()
Misschien heb je hier nog wat aan?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef bwt het volgende:
Nog geen vooruitzicht op enig nieuws van een nieuwe job
en ik zal thuis wel ff aanschuiven voor de rellen
Ik heb hier al vaker over gehoord. Trouwens in de Kampioen (van ANWB dat wel) stond ook een verhaal over de verschillen. ANWB repareert zo veel mogelijk en Routemobiel niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
klikker
Wel zorgen dat je niet bij mij op de afdeling komt, want dan vrees ik dat de foktijd redelijk beperkt zal zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:03 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
bij ons op het werk hebben we weer mensen nodig![]()
Wat mij betreft welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:04 schreef Phatzak het volgende:
Wordt er zondag nog gereden? Vast wel, maar met FokMC?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:04 schreef Phatzak het volgende:
Wordt er zondag nog gereden? Vast wel, maar met FokMC?
Wie wat ga je zondag berijdenquote:
jij gaat ook vreemd zondagquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat heb ik gewoon even niet gelezen.![]()
oepsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:45 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
jij gaat ook vreemd zondag![]()
word werken voor haar![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat heb ik gewoon even niet gelezen.![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:47 schreef hicham het volgende:
[..]![]()
Jullie gaan zeker met de Bosche Bollen Club toeren
Al was Routemobiel WEL goed, die reclameactie van hun vond ik echt 3x niksquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
klikker
Het enige wat ik van de kampioen altijd lees zijn de ingezonden brieven en de columnsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:21 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaker over gehoord. Trouwens in de Kampioen (van ANWB dat wel) stond ook een verhaal over de verschillen. ANWB repareert zo veel mogelijk en Routemobiel niet.
Nee dat is eerst aankondigen, dan niet reageren, dan weer aankondigen, dan datum noemen, dan andere datum noemen, dan stemmen en uiteindelijk gaat het door.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
nee die zijn niet zo vlot met iets organiseren
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:51 schreef hicham het volgende:
[..]
Al was Routemobiel WEL goed, die reclameactie van hun vond ik echt 3x niks
[..]
Het enige wat ik van de kampioen altijd lees is de ingezonden brieven en de columns
Er zijn ook twee andere topics die ik volg op MF, motor studenten amsterdam & het grote bandit topic. Die zijn ook niet echt vlot met organiserenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
nee die zijn niet zo vlot met iets organiseren
![]()
Trouwens, volgens mij komt bovenstaande beetje over met motor-meet.nl. Iedereen kijkt er wel eens, maar niemand reageert (als fok weer eens down is). Waarom reageren we nietquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:54 schreef hicham het volgende:
[..]
Er zijn ook twee andere topics die ik volg op MF, motor studenten amsterdam & het grote bandit topic. Die zijn ook niet echt vlot met organiserenVooral die motor studenten amsterdam
Maar dat komt gewoon omdat er heel weinig mensen posten of nooit duidelijk zeggen wat ze willen
Goed werkquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
toch weer een bod gedaan op die groene 7Rkan het niet laten...
Motor-Meet is toch alleen intressant als Fok down is ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Trouwens, volgens mij komt bovenstaande beetje over met motor-meet.nl. Iedereen kijkt er wel eens, maar niemand reageert (als fok weer eens down is). Waarom reageren we nietOmdat er niemand post
Maar er moet toch wel iemand zijn die als eerst een post maakt, anders zit je in een vicieuze cirkel en blijft het leeg
Dat zeg ik tochquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Motor-Meet is toch alleen intressant als Fok down is ?![]()
Weet je zeker dat dat zo is? Volgens mij niet hoorquote:Lars schreef in het vorige topic:
Gedeeltelijk heb je gelijk, eigenlijk zouden ze eerst een paar woorden moeten uitspreken naar het beestje alvorens hem te slachten maar dit is geen doen. (ook niet in Marokko of andere moslimlanden overigens, massaproductie he. )
De halal manier van slachten is gewoon dit op de traditionele wijze te doen, opensnijden en dood laten bloeden dus. Geen woorden maar daden zeg maar.
Oftewel, ik ga maandag schapie open snijden, iemand die me wil kielhalen voor ik deze zonde bega?
Helemaal zeker ook niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:10 schreef hicham het volgende:
Nu we het toch over shoarma hebben
[..]
Weet je zeker dat dat zo is? Volgens mij niet hoorZe nemen gewoon meer slachters in dienst dan ofzo
Maar het is iig niet halal als dat daadwerkelijk gebeurd zoals jij het zegt
En met de juiste intentie neem ik aan. Jij zal het ook wel kunnen roepen, maar het heeft geen betekenis voor jou verderquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:26 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Slachten mag zoals ik aangegeven heb alleen moet er dan nog: Bismillah, Allahu Akbar (“In naam van Allah, de grootste”) bijgeroepen worden.
Dat is iets te zwart/wit omschreven. Ten eerste zegt een moslim altijd bismillah voordat hij aan bepaalde handelingen begint (daar valt eten ook onderquote:Dit vond ik overigens ook een mooie:
Daarnaast zijn moslims volgens de Koran eigenlijk niet verantwoordelijk voor dat wat ze niet persoonlijk hebben bijgewoond. Als ze vlees eten dat als halal wordt verkocht, maar dat niet is, dan treft hen geen blaam. In geval van twijfel kan voor het eten van vlees nog even de naam van Allah genoemd worden.![]()
Je mag dus eigenlijk alles eten.
Nee ik snap nu waarom die marrokaan er altijd bij loopt 's ochtends.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:37 schreef hicham het volgende:
En met de juiste intentie neem ik aan. Jij zal het ook wel kunnen roepen, maar het heeft geen betekenis voor jou verder
Vond het wel grappig staan, natuurlijk zie jij het anders dan ik maar een beetje humor is het wel natuurlijk.quote:Dat is iets te zwart/wit omschreven. Ten eerste zegt een moslim altijd bismillah voordat hij aan bepaalde handelingen begint (daar valt eten ook onder) en ten tweede moet je met meerdere factoren rekening houden als je vlees eet waarbij je zelf niet bij de slachting geweest bent. Volgens mij kwam dat ook in die video naar voren waar ik laatst een link heen had. De gene die het vlees verkoopt moet gewoon een betrouwbaar persoon zijn (en bijvoorbeeld geen bier in z'n winkel verkopen
) en je moet aan hem vragen of het ook echt Halal is. Als hij idd zegt dat het zo is en de man ziet er betrouwbaar uit, dan kun je het in principe eten. Omdat de zonde dan bij hem ligt, hij liegt namelijk tegen je
Vertel dat de jongens maar die er van moeten eten, de kinderen moeten kleden en hun vrouw moeten onderhouden.quote:Verder is geld uiteraard geen reden om regels niet in acht te nemen, dan begin je maar geen slachterij
1 r dubbel k, onthoud dat nou eensquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nee ik snap nu waarom die marrokaan er altijd bij loopt 's ochtends.![]()
Als iets niet halal is (en dus haramquote:[..]
Vond het wel grappig staan, natuurlijk zie jij het anders dan ik maar een beetje humor is het wel natuurlijk.![]()
Even een dom vraagje, er zit hier een turk die een redelijk klantenbestand heeft onder lokale moslims maar hij verkoopt ook sigaretten en bier in zijn winkel?Sigaretten zijn toch ook haram? Bier zeker.
![]()
Ze kunnen toch een andere baan nemen dan?quote:[..]
Vertel dat de jongens maar die er van moeten eten, de kinderen moeten kleden en hun vrouw moeten onderhouden.Regels worden dus binnen aannemelijke redelijkheid uitgevoerd en gehanteerd.
Vis is een geval apart ja, of wou je onder water gaan slachten?quote:Op zich vallen die regels reuze mee, het is meer de interpretatie die eenieder hiervan heeft.
Vis is per definitie halal zag ik, dat zal uit praktische overwegingen zijn.![]()
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef hollander172 het volgende:Vis is per definitie halal zag ik, dat zal uit praktische overwegingen zijn.![]()
![]()
Sorry voor de spelfoutquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:04 schreef hicham het volgende:
1 r dubbel k, onthoud dat nou eensMaar het merendeel van de slachters zijn dus gewoon Nederlanders ofzo
Naja, eigenlijk gaat het dus niet om nationaliteit, maar om het geloof. Als het door niet-moslims wordt geslacht dan is het ook niet halal voor zover ik weet
Blijft lastig die regeltjes, deze turk is en moslims en rookt, stokslagen dan maar?quote:Als iets niet halal is (en dus haram) dan mag je dat ook niet verhandelen. Dus dan zou ik inderdaad mijn twijfels stellen bij die Turk
Over sigaretten verschillen de meningen nogal in de Islamitische wereld als je zoekt op internet. Waarschijnlijk omdat er ook veel verslaafde rokers onder de moslims zijn die niet willen toegeven aan het roken
quote:Ze kunnen toch een andere baan nemen dan?Ze hebben er toch zelf voor gekozen
Nee maar hij kan wel doodbloeden. Die woorden uitspreken wordt wel lastig onder water.quote:Vis is een geval apart ja, of wou je onder water gaan slachten?Een vis sterft al als je hem uit het water haalt na verloop van tijd
[..]
Wanneer wil je dat gaan doen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wtfwie heeft zin in een 7R proefritmeet
liefst wat techneuten
![]()
Same here, hij lag sneller in de prullenbak dan de postbode hem naar binnen geschoven heeft.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
geen idee hoe ze aan mijn gegevens komen![]()
![]()
En waar?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wtfwie heeft zin in een 7R proefritmeet
liefst wat techneuten
![]()
Ik heb ook wel eens reclame van H-D - heb eens een proefrit gemaakt - dus sta ik daar in het bestand.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
Wat ik vandaag toch in de brievenbus vond![]()
ben schijnbaar een potentiele klant![]()
[afbeelding]
![]()
Mercy had Turks bier gedronken en er zat flink wat alcohol in (althans, degene die hij had gedronken)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Sorry voor de spelfoutprobeer elke keer weer een nieuwe variant.
De uitbeners zijn nederlanders, de slachters weet ik pas wanneer ik er bij geweest ben.
[..]
Blijft lastig die regeltjes, deze turk is en moslims en rookt, stokslagen dan maar?Of een openbare steniging op het dorpsplein hier?
(hij drinkt zelfs weleens een heel enkele keer een biertje, wel turks bier maar toch.
![]()
)
Dat is het lastige heH, een grens ergens trekken. Maar roken maakt je lichaam gewoon kapot, dat is algemeen bekend dus het lijkt me niet toegestaan. Overigens is er in de Islamitische wereld ook nog een andere term naast haram, namelijk makroeh (weet ik veel hoe je dat in het Nederland schrijftquote:In strikte zin is roken niet bewustzijnsveranderend dus zou het niet het spirituele contact verbreken en dus toegestaan zijn. De rookverslaving is wel weer hinderend dus kort gezegd mag je wel roken maar niet verslaafd raken.Daarentegen is roken weer slecht voor het eigen lichaam dus dan mag het weer niet.
Maar koffie, chocola en bijv. thee bevatten ook slechte stoffen die het lichaam schaden maar die mogen dan weer wel?
Het is me wel duidelijk dat je hier geen exacte wetenschap van moet maken.![]()
Een andere optie is dat we dan duurder vlees moeten kopenquote:[..]
Maar dan zitten jij en je familie en vele andere moslims weer zonder vlees.
Je doet het niet voor het diertje, je doet het voor Allahquote:Nee maar hij kan wel doodbloeden. Die woorden uitspreken wordt wel lastig onder water.Gaat het er bij die woorden nou om of het dier ze gehoord heeft of dat je ze uitgesproken hebt?
Nee, dat dwingen gaat meer over levensgevaar bijvoorbeeld. Als je niets anders te eten hebt behalve dat stuk vlees wat daar ligt en toevallig niet halal isquote:
Maar wie ertoe gedwongen wordt, niet uit begeerte of om te overtreden, voor hem is het geen vergrijp. Allah is vergevend en barmhartig
(Koran 2:173)
Verklaart dit stukje tekst nou eigenlijk dat je niet kan zondigen?Of lees ik het verkeerd? Bedoel als je echt honger hebt..........
Wij gaan ook ff een Buell bekijkenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:33 schreef bwt het volgende:
[..]
En waar?
[..]
Ik heb ook wel eens reclame van H-D - heb eens een proefrit gemaakt - dus sta ik daar in het bestand.
Misschien dat ik later nog eens een proefrit op een BUELL ga doen.
Je hebt er wat bijgezet zie ik nu netquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:17 schreef hollander172 het volgende:
Jullie die geloven ! Eet van de goede dingen die Wij voor jullie levensonderhoud gegeven hebben en betuigt dan aan Allah, als Hij het is die jullie dienen.
Hij heeft voor jullie slechts verboden wat vanzelf is doodgegaan, bloed, varkensvlees en vlees van iets waarover iets anders dan Allah is aangeroepen.’
(Koran 2: 172-173)
Daar valt vis ook onder als je hem op het droge legt.Oh enne wij (autochtone nederlanders dus) roepen niks aan tijdens het slachten als we het zelf doen.
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:18 schreef Youp het volgende:
ik ga zo op "vakantie"
weekje ardennen![]()
oh, er is kans dat ik dinsdag weer de hele dag post als een onnozele..maar dat hangt er vanaf of ik mn motorrijbewijs gehaald heb of niet..
ja, daar moet ik een dag voor terug komen
Dat krijg je als je zomaar overal zit te proefrijden op motoren heHquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
[afbeelding]
![]()
dit weekend eigenlijk, maar ik zou toch graag 1 van jullie mee hebbenquote:
Zal hem er eens op aanspreken.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:33 schreef hicham het volgende:
Mercy had Turks bier gedronken en er zat flink wat alcohol in (althans, degene die hij had gedronken)Geen stokslagen en steniging, misschien ziet hij de fout wel niet in. Spreek hem eens aan, leg hem uit dat het niet mag en kijk wat hij erover te zeggen heeft
Makroeh betekent "niet goed" oid. Dat woord ken ik ook nog.quote:Dat is het lastige heH, een grens ergens trekken. Maar roken maakt je lichaam gewoon kapot, dat is algemeen bekend dus het lijkt me niet toegestaan. Overigens is er in de Islamitische wereld ook nog een andere term naast haram, namelijk makroeh (weet ik veel hoe je dat in het Nederland schrijft). Als iets onder die term valt dan wordt ermee bedoelt dat het wordt afgeraden en beter is om niet te doen. De meeste moslims zijn het erover eens dat roken op z'n minst onder Makroeh valt. Dus dan met je bij jezelf te rade gaan waarom je het dan nog doet
Het grappige is dus dat het meeste vlees gewoon halal is.quote:Een andere optie is dat we dan duurder vlees moeten kopen![]()
en als dat nodig is om het halal te krijgen, dan moet het maar zo zijn
Okee helder maar het eindoordeel gaat uit van de acties die een persoon heeft gedaan in zijn leven, uitspreken is dan toch niet nodig zolang de intentie maar goed is en conform geloof?quote:Je doet het niet voor het diertje, je doet het voor AllahDus die hoeft het niet per se te horen
Praktijkvoorbeeldje: Schiphol 's nachts, je hebt enorme honger en alleen de Mc Donalds en Burger King zijn nog open, salade bestellen dan maar?quote:Nee, dat dwingen gaat meer over levensgevaar bijvoorbeeld. Als je niets anders te eten hebt behalve dat stuk vlees wat daar ligt en toevallig niet halal isAls je echt honger hebt en je kan ook gewoon brood eten en je kiest voor het vlees dat niet halal is, dan is het dus niet slim om dat vlees te gaan eten
jij mag er niet eens op rijdenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:47 schreef hicham het volgende:
Wil wel mee gaan met proefrijden maar dan heb ik er alleen baat bij, jij niet
Mag je wel snel doen dan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:39 schreef hicham het volgende:
Je hebt er wat bijgezet zie ik nu netHeb het even nagevraagd en mijn moeder zegt dat vis niet onder hetzelfde kopje valt
Ze vertelde me dat die slachtregels voor zoogdieren geldt en dat je een dolfijn dan wel zou moeten slachten op de correcte manier
Hier zijn dus geen regels voor verder?quote:Verder geldt voor vis dat je hem niet onnodig moet laten lijden, als je hem vangt om te dienen als voedsel dan vang je hem dus en maak je hem zo snel mogelijk dood als dat nog nodig is
Je zou een poging kunnen wagen, vragen waarom hij bier verkoopt en drinkt terwijl dat niet toegestaan is in de Islam. Kijken wat hij daarover te vertellen heeftquote:
Het gaat niet om de betekenis die in een woordenboek wordt gegeven, maar de betekenis die in de Islamitische wereld wordt gebruiktquote:[..]
Makroeh betekent "niet goed" oid. Dat woord ken ik ook nog.Het is dus niet goed maar ook weer niet verboden?
![]()
Bij dat hoofdstuk ben ik nog nietquote:Orale sex bij een vrouw valt ook onder makroeh........En andersom dan?
Er is geen interpretatie, er zijn duidelijke regels omtrent het slachtgebeuren waarbij geleerden altijd hetzelfde zullen antwoorden. Eenieder die zich daar niet aan houdt doet dat slechts uit gemakzucht of vanwege financiele redenen of wat dan ook. Het vlees dat je dan koop is gewoon niet halal, punt uitquote:[..]
Het grappige is dus dat het meeste vlees gewoon halal is.Het ligt enkel aan de interpretatie van de persoon die het koopt en het vertrouwen in de verkoper of hij het als halal of haram ziet.
Als je het in een winkel zou kopen moet je dus vertrouwen op het vertrouwen wat de winkelbediende heeft in zijn leverancier.
Het is niet een klein beetje lastig deze materie.
In de islam draait alles in principe om de intentiequote:[..]
Okee helder maar het eindoordeel gaat uit van de acties die een persoon heeft gedaan in zijn leven, uitspreken is dan toch niet nodig zolang de intentie maar goed is en conform geloof?
Salade is inderdaad een goede optiequote:[..]
Praktijkvoorbeeldje: Schiphol 's nachts, je hebt enorme honger en alleen de Mc Donalds en Burger King zijn nog open, salade bestellen dan maar?
Wij eten nooit iets met dierlijke vetten in, gelijkwaardige producten zijn meestal ook met plantaardige vetten te krijgen en dat nemen wij dan.quote:Hoe zit het overigens met toevoegingen? Dierlijk vet wordt te pas en te onpas gebruikt in allerhande levensmiddelen, herkomst onbekend en nu?Waar ligt de grens? Dierlijk materiaal of alleen bloedhoudend vlees?
Is soms wel moeilijk jaquote:Vind het intrigerend hoe dit toegepast kan worden in de hedendaagse maatschappij.![]()
En hoe had je daar naartoe gewillen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
dit weekend eigenlijk, maar ik zou toch graag 1 van jullie mee hebbendus volgend weekend is wmb ook best
tis in Alkmaar
Hmpfquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
jij mag er niet eens op rijden
Andere laars kapot getrapt?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:51 schreef Mercy_symbol het volgende:
en weer terughelemaal aangekleed buiten komen
1 druppeltje regen was al voldoende om om te keren![]()
Heb je het nu over dolfijnen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:54 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mag je wel snel doen dan.Lijkt me handig een slachter daarvoor te vinden die niet al teveel stottert.
![]()
Een moslim is tegen elk onnodig geweld jegens dierenquote:Moslims zijn dus in den beginne tegen de walvis- en zeehondenvangst.Dat Greenpeace deze doelgroep nog niet benaderd heeft, ze zijn in de meerderheid wereldwijd.
![]()
Ligt eraan wat je verder bedoeltquote:[..]
Hier zijn dus geen regels voor verder?
Ik laat het je hier later vanavond ff weten hoe ik zit met de tijdquote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:10 schreef bwt het volgende:
Ik laat het je hier later vanavond ff weten hoe ik zit met de tijd
Ben zondag beschikbaarquote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]ik wilde hem vanavond even bellen voor een afspraak voor morgen, als er meer zijn die mee willen/kunnen graag ook ff op tijd posten
zou super zijn![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:11 schreef RB het volgende:
[..]
Ben zondag beschikbaar![]()
Wil wel een blik werpen![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]![]()
zondag it is, ik ga nu bellen
Dat wordt dus om 9 uur opstappenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zondag om 11.00 uurik heb 's middags nog een andere afspraak...was ik vergeten
klinkt heel goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:14 schreef Phatzak het volgende:
Dan ik maar weer
Helemaal vergeten te melden wat ik heb gedaanKan natuurlijk niet in ons dagboekMC
![]()
Maar aniwg, heb heerlijk de rotonde zo een 100 keer genomen en mijn voorste schaamrand is bijna weg
en achter ben ik ook een heel stuk kwijt. Slechts 5 mm ongeveer van dat lelijke opgerulde rubber van de vorige circuitrace eigenaar
![]()
![]()
Ook nog flink vaak het klaverbald bij badhoevendorp genomen, ga toch aardig hard erover heenZeker 100 km/u terwijl op Hoevelaken sommigen zeggen dat hun max rond 107 km/u is
Denk wel, badhoevendorp is een flink verrot blad. Maar wel heerlijk leeg + twee banen. Dus heb me echt even een circuitracer gewaand. Fulltime 100+ bochten gereden. Hoefde geen enkele keer af te remmen voor auto's
Alleen voor net gekeken en nu zie ik echt van die overduidelijk "cuppen/cups" in mijn voorband. Raar...Echt van die mesgaten lijken het wel
Vervormd profiel oid
Respect voor de ANWB trouwensdaar waar bijna alles voor 18-24 jarigen flink duurder is te verzekeren e.d. krijgen we bij de ANWB 50% korting
Dus ipv de korting op het IRK voor 30 euro hoefde ik slechts 20 euro te betalen
En ook voor mijn reisverzekering. Werd erg goed geholpen daarzo.
[martie] Wij hebben een 'strippenkaart'reisverzekering genomen nu. 25 strippen kun je kopen voor iets van 21 euro. Per dag verbruik je 1 strip. Aangezien we 10 dagen gaan met z'n 2'en hebben we nu dus 20 strippen verbruikt. De volgens keer dat ik 5 dagen wegga kan ik dus nog de resterende 5 strippen gebruiken
Lekker goedkoop klaar dus
[/martie]
Is het een beetje te begrijpen
Reageer maar weer niet eikels
welk besturingssysteem heb je op je pjuter staan eigenlijk ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:27 schreef Worldbeater het volgende:
Eindelijk audio dacht ik.. maar ben nu al ruim een uur aan het rommelen..
Vanmiddag toevallig bij een computerzaak in de buurt, omdat ik nog steeds geen geluid heb maar een PCI kaartje gekocht voor 8 euro, nog 3 d en 4 kanaals ook..
(moederbord uitbouwen omdat de onboard nooit gewerkt heeft is meer werk, en dan heb ik 2-3 weken geen computer terwijl ASUS het garantiegeval bekijkt..)
Even dit nieuwe kaartje erin prikken en al die filmpjes tot aan vorig jaar eens bekijken was het idee.![]()
Maar ik heb hem nu al in 3 PCI slots gehad, in het bios de onboard audio uitgezet, drivers verwijdert, BIOS compleet gereset, en nu nog kan ik de software voor het kaartje niet installeren omdat deze geen chip ziet waar deze mee samen kan werken.![]()
![]()
Begin te vermoeden dat behalve de ingebouwde audio de PCI slots op het board ook defect zijn.![]()
Youssef, zeg er eens wat van, jij werkt in een computerzaak.![]()
Ik ook.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:40 schreef hicham het volgende:
Vond het wel leuk om even met Lars over al die regeltjes te praten, houdt me wel scherp
straks ben jij dé schapenslachter van Fokquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik ook.Nooit weg om wat bij te leren.
Volgens mij een Motorhuis Safe database.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:29 schreef Mercy_symbol het volgende:
[afbeelding]
![]()
WinXP.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:33 schreef Mercy_symbol het volgende:
welk besturingssysteem heb je op je pjuter staan eigenlijk ?![]()
damn ik had bijna 10 op een rijquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:48 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Volgens mij een Motorhuis Safe database.![]()
Maar ik weet niet of iemand van jullie daar ooit zaken heeft gedaan?
[..]
WinXP.
Verlang wel terug naar mijn lezen en schrijven met Win98.![]()
Maar volgens mij wordt het hele kaartje niet eens gezien, staat in app beheer ook geen dingetje met een uitroeptekentje o.i.d.
Morgen eens een andere PCI kaart proberen, heb nog een netwerkkaart en een TV kaart liggen vanuit de Legacy.![]()
Als die ook niet herkent worden dan gaat toch het moederbord terug.![]()
XP is toch het beste wat M$ ooit op de markt heeft gebrachtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:48 schreef Worldbeater het volgende:
WinXP.
Verlang wel terug naar mijn lezen en schrijven met Win98.![]()
Maar volgens mij wordt het hele kaartje niet eens gezien, staat in app beheer ook geen dingetje met een uitroeptekentje o.i.d.
Morgen eens een andere PCI kaart proberen, heb nog een netwerkkaart en een TV kaart liggen vanuit de Legacy.![]()
Als die ook niet herkent worden dan gaat toch het moederbord terug.![]()
Alsquote:
Shit er missen twee drie in het rijtjequote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:52 schreef Phatzak het volgende:
Ennuuhh, Lars... al die discussie is helemaal niet nodig.![]()
En dat is een grijstint waar ik het over heb.quote:helaas doe ik dat de laatste tijd wel veel omdat ik door mijn vrienden daar ook altijd ben gaan eten nu. Maar in principe zou mijn vader bijvoorbeeld eerst nagaan bij welke slachter de Turk zijn vlees haalt
Je trekt een rare conclusie, ik haal mijn vlees bij een islamitische slachter, hoe deze slacht weet ik nog niet. Wel weet ik dat een andere slachter niet de woorden uitspreekt en slacht op de manier zoals ik eerder omschreven heb.quote:Makkelijkst is dus gewoon niet buiten de deur te eten... zo ben ik ook altijd opgevoed.En zoals jij doet... je vlees gewoon bij de slachter persoonlijk halen of zelf het schaapje slachten
Massaproductie en inkomen zijn geen legitieme redenen om maar meteen soepel met de regels om te gaan springen
Tussen gewoon hard werken voor je geld of de kantjes ervan aflopen of je wel of niet aan regels houden zie ik geen verband.quote:Zo kon ik ook gewoon mijn huis-aan-huis bladen in de sloot flikkeren, maar iets achterin mijn hoofd zei dat mijn geld dan niet meer legitiem is verkregen en ik dan net zo goed niet hoef te werken.![]()
Dacht al, zet er een geluidskaartje in, want om hem alleen voor het defecte onboard geluid terug te brengen en een tijdje zonder te zitten............................................quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:51 schreef Mercy_symbol het volgende:
XP is toch het beste wat M$ ooit op de markt heeft gebracht![]()
en als ik het zo hoor zou ik het gewoon maar een terug brengen want erg goed lijkt mij dat bord niet![]()
Jij hebt echt geen fuck te doen he?quote:
Nope heb net 2kg mosselen opquote:
nee niet echtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:58 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jij hebt echt geen fuck te doen he?
Ik ook even niet trouwens.![]()
heb je de Bios al eens gereset ? en misschien een BIOSupdate uitvoerenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:58 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dacht al, zet er een geluidskaartje in, want om hem alleen voor het defecte onboard geluid terug te brengen en een tijdje zonder te zitten............................................
Heb trouwens ook wat irq's vrijgemaakt, onboard uit, firewire uit, Floppy controller.
PCI kaartje in een ander slot, en opnieuw opgestart.......... nog niks.![]()
Vandaag bij Motoport geweest, nog leuke foto's met de GSM gemaakt, maar de downloadkabel ligt op mijn werk.![]()
Nick heeft op een kindermotor gezeten, en ik heb een ZZR-1100 bekeken en geprobeerd .. vanaf de middenbok dan wel te verstaan.Damn, wat is dat ding irl enorm groot.
![]()
![]()
Waarom moet ie vol eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:00 schreef Mercy_symbol het volgende:
is nog best veel werk een topic volspammen
ik verveel mequote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:04 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Waarom moet ie vol eigenlijk?
Komt vanzelf wel toch of wil je zo graag een nieuwe opengooien?
Zelfs de battery is eruit geweestquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:02 schreef Mercy_symbol het volgende:
heb je de Bios al eens gereset ? en misschien een BIOSupdate uitvoeren![]()
of jij dat zelf moet doen weet ik eigelijk niet![]()
welk type MB is het ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:06 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Zelfs de battery is eruit geweesten een BIOS update kan je wel aan mij overlaten, maar Asus heeft geen update
MSI deed zelfs 3 jaar na aankoop van het moederbord nog doorontwikkelen.
![]()
ik heb me lopen opfokken bij Motoport over de zeeeeeeer slechte service daarquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:08 schreef Worldbeater het volgende:
Damn, marty, heb jij teveel koffie op of zo, of een maand geen sex gehad?![]()
Zo snel heb ik je nog nooit zien posten.![]()
Dat heet gewoon eerlijk en respectvol zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:52 schreef Phatzak het volgende:
Zo kon ik ook gewoon mijn huis-aan-huis bladen in de sloot flikkeren, maar iets achterin mijn hoofd zei dat mijn geld dan niet meer legitiem is verkregen en ik dan net zo goed niet hoef te werken.![]()
ik vind dat een goed strevenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:10 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dat heet gewoon eerlijk en respectvol zijn.Dus als je moslim bent dan probeer je dus zo eerlijk en respectvol mogelijk te zijn?
![]()
Dat zijn de grondbeginselen van ieder geloof.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:10 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dat heet gewoon eerlijk en respectvol zijn.Dus als je moslim bent dan probeer je dus zo eerlijk en respectvol mogelijk te zijn?
![]()
OPM Mailquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:06 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
morgen krijg ik de route, vanuit arnhem...dus zal het adres wel rondmailenals ik de adressen heb van diegenen die meegaan
Nou !!!!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:48 schreef hollander172 het volgende:
Orale sex bij een vrouw valt ook onder makroeh........En andersom dan?
Die heeft Raus ookquote:
hey ondeugdquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nou !!!!
Ik MOET even zeggen dat dat wat mij betreft ontzettend halal is hoor !!![]()
![]()
![]()
@hiesjam ga jij dat hoofdstuk eens even gauw lezen zeg !![]()
Luie donder ook he. Hoe kun je je nu vervelen? Ga maar die CDs branden.quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:12 schreef ondeugend het volgende:
Nou !!!!
Ik MOET even zeggen dat dat wat mij betreft ontzettend halal is hoor !!![]()
![]()
![]()
quote:@hiesjam ga jij dat hoofdstuk eens even gauw lezen zeg !![]()
Zet er ook ff plek op waar we kunnen afsprekenquote:
Ga sexen man.quote:
en met een beetje goede opvoeding krijg je dit ook mee, geen geloof voor nodig.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:11 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Dat zijn de grondbeginselen van ieder geloof.![]()
![]()
helaas geen gehoorquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:14 schreef Mercy_symbol het volgende:
@Popijn
zal even bellen voor je misschien heb ik tips![]()
Goed zo !quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:17 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval niet haram.
[..]Ik hou ze wel scherp hoor.
Ze bloeit ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:21 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik zit te fokken ?
![]()
Ik niet.... ik ga NSJ-en !quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:23 schreef RB het volgende:
Wie is er allemaal bij zondag op de kawa keur dag![]()
![]()
quote:
ook nietquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:23 schreef RB het volgende:
![]()
Heb helaas geen antwoord op mijn andere vraag gekregen.quote:
the more, the marrier (ofzoietsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:23 schreef RB het volgende:
![]()
ze zijn gevluchtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:25 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Heb helaas geen antwoord op mijn andere vraag gekregen.
Maar dat komt omdat hiesjam op dit moment heel breed probeert te worden.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:25 schreef hollander172 het volgende:
[..]
ben best benieuwd wat/wie we daar zoal tegenkomenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:27 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
jammer
...........vreemdganger![]()
![]()
Het is ook geen discussie. Het is zeer zinvol.. maar er komt ook een punt dat we allemaal moeten zeggen "ok, dat is nou eenmaal zo" of dat je over sommige dingen gewoon niet teveel moet nadenkenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:55 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Is geen discussie, ik zie het allemaal als westers persoon zonder moslimachtergrond en dan stel je weleens vragen toch? Ook ga je dan vergelijkingen maken want iets als "regels" klinkt en betekent als het is of zwart of wit, ik zoek gewoon de grijstinten op.
Dat zeker, daar draait het gewoon allemaal om. Intentiequote:Zondig je nu dan echt omdat je de herkomst niet weet of is je intentie goed en voldoe je daarmee ook aan de regels? Uiteindelijk draait alles om de intentie waarmee je iets doet (dat is mijn overtuiging) en niet om de daden die je verricht.
Goede doelen als 555 en degenen die hetzelfde handelen sux0r.quote:Kijk maar eens naar goede doelen, de raad van bestuur vult zijn zakken en de arme schooier voor de buis geeft geld om mensen te helpen. Als je dan toch na de dood door een god beoordeeld zou worden, wie van de twee zou dan de goedkeuring kunnen wegdragen?
Ik trok niet per se een conclusie. Jij haalt je vlees persoonlijk bij de slager en vooral voor een vader van een gezin lijkt me dat gewoon de beste optie. Nu kan ik nog stiekem zeggen dat ik jong en onbezonnen benquote:Je trekt een rare conclusie, ik haal mijn vlees bij een islamitische slachter, hoe deze slacht weet ik nog niet. Wel weet ik dat een andere slachter niet de woorden uitspreekt en slacht op de manier zoals ik eerder omschreven heb.Een slachter overigens die zeer hoog aangeschreven staat in de moslimgemeenschap en o.a. jullie regio bedient.
Het ging allebei om het besef van "werk ik voor mezelf of besef ik dat er altijd iemand is die weet ik verkeerd bezig ben"quote:Tussen gewoon hard werken voor je geld of de kantjes ervan aflopen of je wel of niet aan regels houden zie ik geen verband.Sorry.
quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:31 schreef RB het volgende:
Heb ff routeplanner erbij gehad mag wel om 8:30 weg![]()
![]()
Is iets van 200 km voor mij![]()
wij zitten in ieder geval in de snelle groepquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:30 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
![]()
Die VFR club zondag, is die een beetje sportief?
Kan mij vaag herinneren dat je al een keer met hun gemeet hebt toch.![]()
Enn vorige week, of 2.5 week geleden was het een "normaal" clubje via M-F die zo lekker doorreed.![]()
Bijlezen schiet er de laatste tijd een beetje bij in. Wat was die andere vraag.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:25 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Racen met een groot groepje isquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:35 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
wij zitten in ieder geval in de snelle groepen dit word de 1e keer dat ik meet met die gasten
![]()
die speedy die ook op M-F post is in ieder geval de voorrijder in ons groepje![]()
dat komt omdat je ze vrij gemakkelijk weer rond rijdquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:34 schreef Phatzak het volgende:
[..]
![]()
Voor mij dit keer dichtbij, als ik het adres ook toegemaild krijgJammer dat ik van die vierkante wielen krijg door mijn "sportieve" bandjes eronder. Hopen dat het met die MPP's beter gaat. Martie doet volgens mij ook genoeg snelweg kilometers en daar zag ik geen opvallend vlak middenstuk
komt goedquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:34 schreef Phatzak het volgende:
[..]
![]()
Voor mij dit keer dichtbij, als ik het adres ook toegemaild krijg
Ik vind het ook zeer zinvol en voor wederzijds begrip zelfs een must.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:29 schreef Phatzak het volgende:
Het is ook geen discussie. Het is zeer zinvol.. maar er komt ook een punt dat we allemaal moeten zeggen "ok, dat is nou eenmaal zo" of dat je over sommige dingen gewoon niet teveel moet nadenkenMaar je weet wel veel nuttige dingen
![]()
Misschien wel, misschien niet. (moet nog steeds filmpje bekijken.quote:De man van de winkel zou zonder problemen het vlees kopen en dat was Foei! volgens het filmpje. Ik zag echter een islamitische winkelier die niet vroeg naar de herkomst van het vlees en zodoende niet gaf om halaliteit![]()
Ik sla de andere dingen even over want dit wordt ook een interessante.quote:Ik ga ook niet zitten janken dat ik geen rente over mijn geld kan innen. Toch zullen er genoeg moslims zijn die vast rentenieren
damn, een afstand...des te meer ik het waardeerquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:31 schreef RB het volgende:
Heb ff routeplanner erbij gehad mag wel om 8:30 weg![]()
![]()
Is iets van 200 km voor mijmaar dat mag de pret niet drukken
![]()
OPMquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:23 schreef RB het volgende:
![]()
Orale seks bij een vrouw is makroeh maar weer niet haram, hoe zit dat als je het omdraait?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:35 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Bijlezen schiet er de laatste tijd een beetje bij in. Wat was die andere vraag.
Volgens mij moet je even tot 10 tellen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:45 schreef Phatzak het volgende:
Lars, vind je het erg dat ik even pasKom er later op de avond weer op terug, soms is nadenkend reageren alleen erg intensief
![]()
ik kan me nog iets herinneren over de onboard geluidskaart dat 2 kanalen doorgelust moeten worden als je geen 5.1 geluid gebruikquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:47 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Volgens mij moet je even tot 10 tellen.![]()
![]()
Nou, ik ga nu het kaartje eruit rukken, software geeft deze melding.
[afbeelding]
Nu onboard weer aanzetten en de laatste audio driver installeren.![]()
Zal wel niets brengen, heb ik volgens mij dit jaar al gedaan, en de driver is van 11/04.![]()
Nee hoor, de antwoorden wacht ik al enige jaren op.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:45 schreef Phatzak het volgende:
Lars, vind je het erg dat ik even pasKom er later op de avond weer op terug, soms is nadenkend reageren alleen erg intensief
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:45 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Orale seks bij een vrouw is makroeh maar weer niet haram, hoe zit dat als je het omdraait?(dus dat de man ontvangende partij is? Of lees ik het verkeerd en wordt er bedoeld dat orale seks voor een vrouw niet toegestaan is in zijn algemeenheid en zo ja wat about the boys?
)
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:50 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
best benieuwd is hoe het eruit ziet zo'n klein mannetje op een grote motor
krijg je die erbij of heb je die al liggen ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]gheghe
in combi met deze
[afbeelding]
moet ik nog op biedenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:53 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
krijg je die erbij of heb je die al liggen ?![]()
Nee, dat is iemand die in WB's topic reageerdequote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:53 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
krijg je die erbij of heb je die al liggen ?![]()
Die site is mij te onoverzichtelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:49 schreef Phatzak het volgende:
[..]![]()
Ik denk dat dit soort verboden sowieso wederzijds zijn hoor
Echter heb ik me nog niet in die materie verdiept.
Op internet worden dat soort vragen echter erg makkelijk gesteld 'volgens mij'
Dus je kunt even kijken op http://www.islam-qa.com
link?? pics?? heb interessequote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:55 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Nee, dat is iemand die in WB's topic reageerde
Ik heb nog wel iemand anders voor je OPM.. die ook mij zo een pak wilde aansmeren. Geen budget meer echter
Dat houdt jou toch niet tegen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ook geen budget meer maar goed![]()
Mwah, dat valt nog te bezien.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]![]()
valt mee gelukkig, maar toch
![]()
een soesquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:13 schreef hollander172 het volgende:
Mwah, dat valt nog te bezien.
Wat moet je eigenlijk met een kawapak? Zometeen wordt je helemaal verliefd op een soes bijv. en dan?![]()
Daar ga je al.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
de soezen die ik mooi vind zijn nog wat te duur...
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Daar ga je al.
Laat dat pak lekker liggen, je hebt toch een goed pak?
Voor een soes de auto weg doenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
een soes![]()
de soezen die ik mooi vind zijn nog wat te duur...ja, of ik moet mijn auto wegdoen
Suit yourself zou ik dan zeggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]ik zei toch dat het wel meeviel
met dat buiten budget gaan
kawa's zullen het de komende tijden zijn
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:23 schreef hollander172 het volgende:
Suit yourself zou ik dan zeggen.
Dat kan je ook letterlijk nemen.![]()
als ik hem niet nodig zou hebben misschien welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:23 schreef RB het volgende:
Voor een soes de auto weg doen![]()
als het zou moeten
![]()
laptop draadloosquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]als de prijs is gunstig is neem ik hem wel denk ik, anders gaat het gewoon over
ben niet van plan om honderden euro's eraan uit te geven
@ RB: gaat goed met msn![]()
??
Dom inkoppertje misschien maar is het niet handiger om gewoon een doorsnee leren pak te kopen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]als de prijs is gunstig is neem ik hem wel denk ik, anders gaat het gewoon over
ben niet van plan om honderden euro's eraan uit te geven
@ RB: gaat goed met msn![]()
??
gewoon een zwart pak ofzo is misschien wel beter idd, die zal ik wat langer kunnen dragen wsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:34 schreef hollander172 het volgende:
Dom inkoppertje misschien maar is het niet handiger om gewoon een doorsnee leren pak te kopen?Gewoon neutrale kleurtjes bedoel ik dan.
Een leren pak gaat lang mee he als je het een beetje onderhoud.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
gewoon een zwart pak ofzo is misschien wel beter idd, die zal ik wat langer kunnen dragen wsmaar deze combi met die 7 is wel erg mooi dus als de prijs meevalt wil ik dat risico wel lopen
moet er anders nog 40 doen voordat hij vol isquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:50 schreef hicham het volgende:
Martie manzit een beetje het halve topic vol te spammen
Als ik dat elke keer zou doen als ik me verveel dan waren we nu al bij deeltje 3712
Hey OPM, ik wil ook wel meekomen hoorMaar dacht dat je dat zelf niet prettig zou vinden
Ik kan alleen een optisch en WOW-factor oordeel geven en niet op technisch gebied. Als jij denkt 'hoe meer mensen, hoe meer vreugde
' dan ben ik ook van de partij
You're not trying hard enough.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:54 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
moet er anders nog 40 doen voordat hij vol is![]()
Het halve topic zei ik dan ookquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:54 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Ben even aan het rondkijken of ik nog wat leuke dingen voor je kan vinden omtrent je vraagquote:
9 op een rij is volgens mij een nieuw recordquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Het halve topic zei ik dan ookJe hoeft hem neit helemaal te doen hoor, je hebt je best al gedaan
[..]
Ben even aan het rondkijken of ik nog wat leuke dingen voor je kan vinden omtrent je vraagMaar kom in mijn zoektocht ook nog andere interessante dingen tegen die ik ook wil lezen dus hier ben ik nog wel even zoet mee
(gaat niet allemaal over sex hoor
)
Doe rustig aan, die maat van me doet er al jaren over dus een paar dagen lijkt me geen probleem.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:57 schreef hicham het volgende:
Ben even aan het rondkijken of ik nog wat leuke dingen voor je kan vinden omtrent je vraagMaar kom in mijn zoektocht ook nog andere interessante dingen tegen die ik ook wil lezen dus hier ben ik nog wel even zoet mee
(gaat niet allemaal over sex hoor
)
Het einde is in zichtquote:Op vrijdag 8 juli 2005 22:54 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Ik draag mijn steentje dan ook nog wel bij.quote:
Alweer dezelfde pics?quote:
Hmm.. zal ff de gebruiksaanwijzing downen, er zal alleen maar een easy install guide bij.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik kan me nog iets herinneren over de onboard geluidskaart dat 2 kanalen doorgelust moeten worden als je geen 5.1 geluid gebruik![]()
maar 100% zeker weet ik het niet meer![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
link?? pics?? heb interesseook geen budget meer maar goed
![]()
Ik zou alleen maar op groene motoren en met groene pakken willen rijdenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:23 schreef Mercy_symbol het volgende:
al vind ik ze heel mooi maar ik zou niet snel een groen pak kopen
ik was laats bij Voss-Oss en daar zag ik weer een andere kleur combi op een ZX9Rquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:24 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Ik zou alleen maar op groene motoren en met groene pakken willen rijdenVooral deze met zwart gecombineerde, die van de oudere modellen oid (wit met paars en groen oid zijn wel een big nono voor mij
)
Groen![]()
![]()
Je gaat nu voor elke zin een aparte reply schrijven?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:24 schreef Mercy_symbol het volgende:
dan ben je onderhand verplicht een groene motor te blijven kopen
Zijn kanarie's groen dan?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:25 schreef RB het volgende:
Hebben we straks een kanarie op 2 wielen in ons midden![]()
nee hoorquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:26 schreef hicham het volgende:
[..]
Je gaat nu voor elke zin een aparte reply schrijven?
Oeeeeh... hoe je ZX9R zegt... Ik smeltquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:26 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik was laats bij Voss-Oss en daar zag ik weer een andere kleur combi op een ZX9R![]()
quote:127.0.0.1 www.trendmicro.com
127.0.0.1 trendmicro.com
127.0.0.1 rads.mcafee.com
127.0.0.1 customer.symantec.com
127.0.0.1 liveupdate.symantec.com
127.0.0.1 us.mcafee.com
127.0.0.1 updates.symantec.com
127.0.0.1 update.symantec.com
127.0.0.1 www.nai.com
127.0.0.1 nai.com
127.0.0.1 secure.nai.com
127.0.0.1 dispatch.mcafee.com