Tsjah, ik heb Route Mobiel nooit serieus genomen. Respect voor de ANWBquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
leesvoer voor diegene onder ons die overgestapt zijn naar Routemobiel![]()
klikker
bij ons op het werk hebben we weer mensen nodigquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef bwt het volgende:
Nog geen vooruitzicht op enig nieuws van een nieuwe job
en ik zal thuis wel ff aanschuiven voor de rellen
als een nieuwe aanbieder gelijk begint met de gevestigde Pechhulp af te kraken en zelf nog niets heeft gepresteerd dan zijn ze volgens mij verkeerd bezigquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:56 schreef Phatzak het volgende:
[..]
Tsjah, ik heb Route Mobiel nooit serieus genomen. Respect voor de ANWB![]()
![]()
Misschien heb je hier nog wat aan?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef bwt het volgende:
Nog geen vooruitzicht op enig nieuws van een nieuwe job
en ik zal thuis wel ff aanschuiven voor de rellen
Ik heb hier al vaker over gehoord. Trouwens in de Kampioen (van ANWB dat wel) stond ook een verhaal over de verschillen. ANWB repareert zo veel mogelijk en Routemobiel niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
klikker
Wel zorgen dat je niet bij mij op de afdeling komt, want dan vrees ik dat de foktijd redelijk beperkt zal zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:03 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
bij ons op het werk hebben we weer mensen nodig![]()
Wat mij betreft welquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:04 schreef Phatzak het volgende:
Wordt er zondag nog gereden? Vast wel, maar met FokMC?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:04 schreef Phatzak het volgende:
Wordt er zondag nog gereden? Vast wel, maar met FokMC?
Wie wat ga je zondag berijdenquote:
jij gaat ook vreemd zondagquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat heb ik gewoon even niet gelezen.![]()
oepsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:45 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
jij gaat ook vreemd zondag![]()
word werken voor haar![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat heb ik gewoon even niet gelezen.![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:47 schreef hicham het volgende:
[..]![]()
Jullie gaan zeker met de Bosche Bollen Club toeren
Al was Routemobiel WEL goed, die reclameactie van hun vond ik echt 3x niksquote:Op vrijdag 8 juli 2005 14:48 schreef Mercy_symbol het volgende:
klikker
Het enige wat ik van de kampioen altijd lees zijn de ingezonden brieven en de columnsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:21 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik heb hier al vaker over gehoord. Trouwens in de Kampioen (van ANWB dat wel) stond ook een verhaal over de verschillen. ANWB repareert zo veel mogelijk en Routemobiel niet.
Nee dat is eerst aankondigen, dan niet reageren, dan weer aankondigen, dan datum noemen, dan andere datum noemen, dan stemmen en uiteindelijk gaat het door.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
nee die zijn niet zo vlot met iets organiseren
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:51 schreef hicham het volgende:
[..]
Al was Routemobiel WEL goed, die reclameactie van hun vond ik echt 3x niks
[..]
Het enige wat ik van de kampioen altijd lees is de ingezonden brieven en de columns
Er zijn ook twee andere topics die ik volg op MF, motor studenten amsterdam & het grote bandit topic. Die zijn ook niet echt vlot met organiserenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:49 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
nee die zijn niet zo vlot met iets organiseren
![]()
Trouwens, volgens mij komt bovenstaande beetje over met motor-meet.nl. Iedereen kijkt er wel eens, maar niemand reageert (als fok weer eens down is). Waarom reageren we nietquote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:54 schreef hicham het volgende:
[..]
Er zijn ook twee andere topics die ik volg op MF, motor studenten amsterdam & het grote bandit topic. Die zijn ook niet echt vlot met organiserenVooral die motor studenten amsterdam
Maar dat komt gewoon omdat er heel weinig mensen posten of nooit duidelijk zeggen wat ze willen
Goed werkquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
toch weer een bod gedaan op die groene 7Rkan het niet laten...
Motor-Meet is toch alleen intressant als Fok down is ?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Trouwens, volgens mij komt bovenstaande beetje over met motor-meet.nl. Iedereen kijkt er wel eens, maar niemand reageert (als fok weer eens down is). Waarom reageren we nietOmdat er niemand post
Maar er moet toch wel iemand zijn die als eerst een post maakt, anders zit je in een vicieuze cirkel en blijft het leeg
Dat zeg ik tochquote:Op vrijdag 8 juli 2005 16:33 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Motor-Meet is toch alleen intressant als Fok down is ?![]()
Weet je zeker dat dat zo is? Volgens mij niet hoorquote:Lars schreef in het vorige topic:
Gedeeltelijk heb je gelijk, eigenlijk zouden ze eerst een paar woorden moeten uitspreken naar het beestje alvorens hem te slachten maar dit is geen doen. (ook niet in Marokko of andere moslimlanden overigens, massaproductie he. )
De halal manier van slachten is gewoon dit op de traditionele wijze te doen, opensnijden en dood laten bloeden dus. Geen woorden maar daden zeg maar.
Oftewel, ik ga maandag schapie open snijden, iemand die me wil kielhalen voor ik deze zonde bega?
Helemaal zeker ook niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:10 schreef hicham het volgende:
Nu we het toch over shoarma hebben
[..]
Weet je zeker dat dat zo is? Volgens mij niet hoorZe nemen gewoon meer slachters in dienst dan ofzo
Maar het is iig niet halal als dat daadwerkelijk gebeurd zoals jij het zegt
En met de juiste intentie neem ik aan. Jij zal het ook wel kunnen roepen, maar het heeft geen betekenis voor jou verderquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:26 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Slachten mag zoals ik aangegeven heb alleen moet er dan nog: Bismillah, Allahu Akbar (“In naam van Allah, de grootste”) bijgeroepen worden.
Dat is iets te zwart/wit omschreven. Ten eerste zegt een moslim altijd bismillah voordat hij aan bepaalde handelingen begint (daar valt eten ook onderquote:Dit vond ik overigens ook een mooie:
Daarnaast zijn moslims volgens de Koran eigenlijk niet verantwoordelijk voor dat wat ze niet persoonlijk hebben bijgewoond. Als ze vlees eten dat als halal wordt verkocht, maar dat niet is, dan treft hen geen blaam. In geval van twijfel kan voor het eten van vlees nog even de naam van Allah genoemd worden.![]()
Je mag dus eigenlijk alles eten.
Nee ik snap nu waarom die marrokaan er altijd bij loopt 's ochtends.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:37 schreef hicham het volgende:
En met de juiste intentie neem ik aan. Jij zal het ook wel kunnen roepen, maar het heeft geen betekenis voor jou verder
Vond het wel grappig staan, natuurlijk zie jij het anders dan ik maar een beetje humor is het wel natuurlijk.quote:Dat is iets te zwart/wit omschreven. Ten eerste zegt een moslim altijd bismillah voordat hij aan bepaalde handelingen begint (daar valt eten ook onder) en ten tweede moet je met meerdere factoren rekening houden als je vlees eet waarbij je zelf niet bij de slachting geweest bent. Volgens mij kwam dat ook in die video naar voren waar ik laatst een link heen had. De gene die het vlees verkoopt moet gewoon een betrouwbaar persoon zijn (en bijvoorbeeld geen bier in z'n winkel verkopen
) en je moet aan hem vragen of het ook echt Halal is. Als hij idd zegt dat het zo is en de man ziet er betrouwbaar uit, dan kun je het in principe eten. Omdat de zonde dan bij hem ligt, hij liegt namelijk tegen je
Vertel dat de jongens maar die er van moeten eten, de kinderen moeten kleden en hun vrouw moeten onderhouden.quote:Verder is geld uiteraard geen reden om regels niet in acht te nemen, dan begin je maar geen slachterij
1 r dubbel k, onthoud dat nou eensquote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Nee ik snap nu waarom die marrokaan er altijd bij loopt 's ochtends.![]()
Als iets niet halal is (en dus haramquote:[..]
Vond het wel grappig staan, natuurlijk zie jij het anders dan ik maar een beetje humor is het wel natuurlijk.![]()
Even een dom vraagje, er zit hier een turk die een redelijk klantenbestand heeft onder lokale moslims maar hij verkoopt ook sigaretten en bier in zijn winkel?Sigaretten zijn toch ook haram? Bier zeker.
![]()
Ze kunnen toch een andere baan nemen dan?quote:[..]
Vertel dat de jongens maar die er van moeten eten, de kinderen moeten kleden en hun vrouw moeten onderhouden.Regels worden dus binnen aannemelijke redelijkheid uitgevoerd en gehanteerd.
Vis is een geval apart ja, of wou je onder water gaan slachten?quote:Op zich vallen die regels reuze mee, het is meer de interpretatie die eenieder hiervan heeft.
Vis is per definitie halal zag ik, dat zal uit praktische overwegingen zijn.![]()
![]()
quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:53 schreef hollander172 het volgende:Vis is per definitie halal zag ik, dat zal uit praktische overwegingen zijn.![]()
![]()
Sorry voor de spelfoutquote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:04 schreef hicham het volgende:
1 r dubbel k, onthoud dat nou eensMaar het merendeel van de slachters zijn dus gewoon Nederlanders ofzo
Naja, eigenlijk gaat het dus niet om nationaliteit, maar om het geloof. Als het door niet-moslims wordt geslacht dan is het ook niet halal voor zover ik weet
Blijft lastig die regeltjes, deze turk is en moslims en rookt, stokslagen dan maar?quote:Als iets niet halal is (en dus haram) dan mag je dat ook niet verhandelen. Dus dan zou ik inderdaad mijn twijfels stellen bij die Turk
Over sigaretten verschillen de meningen nogal in de Islamitische wereld als je zoekt op internet. Waarschijnlijk omdat er ook veel verslaafde rokers onder de moslims zijn die niet willen toegeven aan het roken
quote:Ze kunnen toch een andere baan nemen dan?Ze hebben er toch zelf voor gekozen
Nee maar hij kan wel doodbloeden. Die woorden uitspreken wordt wel lastig onder water.quote:Vis is een geval apart ja, of wou je onder water gaan slachten?Een vis sterft al als je hem uit het water haalt na verloop van tijd
[..]
Wanneer wil je dat gaan doen?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 18:20 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wtfwie heeft zin in een 7R proefritmeet
liefst wat techneuten
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |