abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28479323

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

• Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CR500 '86 - (Patrick281)
  • Honda VFR750 '94 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki KLX650R '93 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki Z750 '80 - (Zonder_ZX9R)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 258] Zwarte kousen gemeenten meet
    Fok Motorclub [SC deel 259] Kneusjes en zonnebrildragers
    Fok Motorclub [SC deel 260] Wij hebben het over motoren.....
    Fok Motorclub [SC deel 261] Beam me up ...
    Fok Motorclub [SC deel 262] Minibikes en balhoofdlagers

• pi_28479326
    fipo
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28479341
    Wat doet die laatste van MF? Die .../?wilke

Hozen
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28479500
    Lees de posts maar eens, dan worden ze Vlaams
      maandag 4 juli 2005 @ 16:00:47 #5
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_28479753
    Met een beetje mazzel kom ik dit jaar nog een keer meerijden!

Volgende week don. me voertuigbeheersing.
    De week daarna theorie
    Eind september me gewone examen!

Of mag je niet meerijden met een 125cc want meer kan ik niet betalen waarschijnlijk?
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      maandag 4 juli 2005 @ 16:02:23 #6
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28479808
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:00 schreef SicSicSics het volgende:
    Of mag je niet meerijden met een 125cc want meer kan ik niet betalen waarschijnlijk?
    Heb je alvalst geld gereserveerd voor onderhoud dan.

Beter geef je 500 euro meer uit, en bespaar je 750 euro de rest van het jaar.
    pi_28479859
    quote:

Ik las net je reactie in een ander topic en wilde je hierheen halen.

Maar 125cc mag je in je hol steken

[Konijntjes] Op te halen: jonge fokkertjes (3)
    Bolletje deeg enzo.
      maandag 4 juli 2005 @ 16:04:37 #8
    116015 SicSicSics
    pi_28479894
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:02 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Heb je alvalst geld gereserveerd voor onderhoud dan.

Beter geef je 500 euro meer uit, en bespaar je 750 euro de rest van het jaar.
    Is dat echt zo erg dan? En ligt dat aan het feit dat het een tweetakt is? Want dan heeft een 250cc tweetakt ook niet echt veel zin natuurlijk! Een Aprillia replica 125cc leek me wel erg leuk om mee te beginnen, maar het wordt me idd van meer kanten afgeraden! Dan wordt het waarschijnlijk toch volgend jaar pas!
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
      maandag 4 juli 2005 @ 16:05:32 #9
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28479924
    Ik was ook bijna in een film terecht gekomen gisteren.

Stond met iemand te praten bij de SuperMotard meeting, komt er een regisseur naar mij toe of ik even een scene mee wilde spelen.
    Er waren 2 meiden die aan het eind van een verhaal achterop de motor moesten wegrijden.

Ik: er kan bij mij niemand achterop.

Toen moesten ze iemand anders zoeken, want bij mijn gesprekspartner kon ook niemand achterop.

Waren wel leuke meiden actrices overigens.
    pi_28479990
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:03 schreef Phatzak het volgende:

[..]

Maar 125cc mag je in je hol steken
    Wat een warme welkom toch
      maandag 4 juli 2005 @ 16:08:52 #11
    116015 SicSicSics
    pi_28480058
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:07 schreef hicham het volgende:

[..]

Wat een warme welkom toch
    Voel me gelijk "thuis"!
    Fine, fuck you then!
      maandag 4 juli 2005 @ 16:09:29 #12
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28480077
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:04 schreef SicSicSics het volgende:
    Is dat echt zo erg dan?
    quote:
    En ligt dat aan het feit dat het een tweetakt is?
    quote:
    Want dan heeft een 250cc tweetakt ook niet echt veel zin natuurlijk!
    quote:
    Een Aprillia replica 125cc leek me wel erg leuk om mee te beginnen,
    quote:
    maar het wordt me idd van meer kanten afgeraden!
    quote:
    Dan wordt het waarschijnlijk toch volgend jaar pas!
    pi_28480131
    quote:
    Volgens mij ben je trouwens wel erg bang voor een vallende motor. Minder denken, meer doen ipv Mercy het jiffy en keerwerk laten doen Als je je motor een klein beetje jouw kant op laat hellen kan er niet veel meer gebeuren, want hij valt dan jouw kant op mocht er wat gebeuren

Maar ik heb geen recht van spreken want hebbem al 2 keer om laten pleuren
    Soms wel een beetje, maar niet met rijden of zo. Volgens heb ik de motor aardig onder controle. Ik kan alleen het wegdek niet altijd inschatten. Ik weet dat de motor op zich niet zo heel erg snel valt, hoewel dat dus ook al 1x is gebeurd, omdat het asfalt lager lag en ik dus te schuin stond! Ik kan de motor gewoon niet meer houden dan. Heb je de schade gezien? Op zich viel het nog mee, maar het is op 1 plek dwars door het plastic heen. Beetje zonde. Als de motor te schuin staat, krijg ik 'm gewoon niet recht geduwd. Dat was dus daar bij dat grind ook het geval. Ik kon het niet inschatten, dus vroeg Mercy om hulp. En toen had hij hem zo schuin gezet dat ik de motor gewoon niet van de plek af kreeg.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
      maandag 4 juli 2005 @ 16:15:33 #14
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28480304
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:10 schreef Rausdouwer het volgende:
    Soms wel een beetje, maar niet met rijden of zo. Volgens heb ik de motor aardig onder controle. Ik kan alleen het wegdek niet altijd inschatten. Ik weet dat de motor op zich niet zo heel erg snel valt, hoewel dat dus ook al 1x is gebeurd, omdat het asfalt lager lag en ik dus te schuin stond! Ik kan de motor gewoon niet meer houden dan. Heb je de schade gezien? Op zich viel het nog mee, maar het is op 1 plek dwars door het plastic heen. Beetje zonde. Als de motor te schuin staat, krijg ik 'm gewoon niet recht geduwd. Dat was dus daar bij dat grind ook het geval. Ik kon het niet inschatten, dus vroeg Mercy om hulp. En toen had hij hem zo schuin gezet dat ik de motor gewoon niet van de plek af kreeg.
    Ik heb mijn SZR660 aan een vrouw verkocht die zelfs een Bandit niet kon handelen.
    Daar was ze ook al 2 keer mee gevallen, bijna stilstaande.

Maar volgens mij is het meer techniek dan kracht, al zit een ongelukje in een klein hoekje.
    Zeker in het begin.

En anders kan je altijd nog de nieuwste Blade kopen met slechts ongeveer 165 kilo.

Een Bimota V-due is ook nog wel wat 145 kilo en 110 pk.

pi_28480374
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:05 schreef Worldbeater het volgende:
    Ik was ook bijna in een film terecht gekomen gisteren.

Stond met iemand te praten bij de SuperMotard meeting, komt er een regisseur naar mij toe of ik even een scene mee wilde spelen.
    Er waren 2 meiden die aan het eind van een verhaal achterop de motor moesten wegrijden.

Ik: er kan bij mij niemand achterop.

Toen moesten ze iemand anders zoeken, want bij mijn gesprekspartner kon ook niemand achterop.

Waren wel leuke meiden actrices overigens.
    Past toch wel achterop
    Zadel is iig lang genoeg, en dan slaat ze d'r benen gewoon om je middel ofzo
    Had je achteraf je uitlaat kunnen declareren

Hey meneer de regisseur, mijn uitlaat ligt eraf
    Je had me niet verteld dat het zo een zware actrice zou zijn
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:08 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Voel me gelijk "thuis"!
    Als dat zo is, dan ben je hier op de juiste plek
    (nieuwelingen worden meestal ingereld )
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:10 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Schade heb ik wel gezien volgens mij, zonde Maar je had de motor maar 1 mm naar rechts hoeven duwen, jiffy weghalen en de motor leunt dan tegen jou aan Maar ik begrijp die angst wel, heb ook een keer gehad dat ik mijn motor op de middenbok zette, maar dat de stoep schuin stond. Maar dan niet de goede kant op zeg maar, ik trek hem meestal van de middenbok af via de linkerkant. Als de motor dan naar de rechterkant overhelt dan wordt het gevaarlijk

Toch gedaan, en het is goed afgelopen
      maandag 4 juli 2005 @ 16:20:49 #16
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_28480510
    quote:
    Zat even voor je te kijken maar genoeg te koop hoor ook voor een kleine beurs.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 4 juli 2005 @ 16:22:46 #17
    116015 SicSicSics
    pi_28480593
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:09 schreef Worldbeater het volgende:
    Smiley's!
    Dammit did you burst my bubble or what! Zag mezelf al gaan op me jankerdje nu denk ik toch maar dat ik al die adviesen toch niet in de wind ga slaan!

Een maatje van me heeft nog een bejaarde Honda500 over, die mag ik vast wel even lenen tot ik een echte motor kan betalen!

Tot die tijd... wachten duurt lang!
    Fine, fuck you then!
      maandag 4 juli 2005 @ 16:23:47 #18
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_28480643
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:15 schreef Worldbeater het volgende:
    Maar volgens mij is het meer techniek dan kracht, al zit een ongelukje in een klein hoekje.
    Zeker in het begin.
    Zwaartepunt is laag dus brute kracht heb je niet nodig hoor. Is even wat handigheid ermee en niet bang zijn dat ie valt.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
      maandag 4 juli 2005 @ 16:24:52 #19
    116015 SicSicSics
    pi_28480697
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:20 schreef hollander172 het volgende:

7000 euro is bij mij geen kleine beurs! En het moet er natuurlijk wel een beetje leuk uitzien!

Ik ga tegen die tijd maar eens flink snuffelen!
    Fine, fuck you then!
    pi_28480898
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:17 schreef hicham het volgende:

Schade heb ik wel gezien volgens mij, zonde Maar je had de motor maar 1 mm naar rechts hoeven duwen, jiffy weghalen en de motor leunt dan tegen jou aan Maar ik begrijp die angst wel, heb ook een keer gehad dat ik mijn motor op de middenbok zette, maar dat de stoep schuin stond. Maar dan niet de goede kant op zeg maar, ik trek hem meestal van de middenbok af via de linkerkant. Als de motor dan naar de rechterkant overhelt dan wordt het gevaarlijk

Misschien handiger als je rechts gaat staan Dan heb je gelijk de voorrem bij de hand en kan je aan de andere kant de jiffy uitsteken

Moet je ook altijd alles leren he
    Bolletje deeg enzo.
    pi_28480904
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:17 schreef hicham het volgende:

Ik heb ook wel eens pech dat het toch goed afloopt, of doordat je door handigheid gewoon kunt voorkomen dat er iets gebeurd. Maar een motor tegen mijn slechte been aanleunen, dat weet ik zeker dat ik dat niet aandurf. Ik weet bijna zeker dat ik dan met motor en al omval.

Als de motor schuin staat, moet je 'm toch wel rechtduwen? Voor mij stond ie zodanig schuin dat ik er bijna zeker van ben dat ik gewoon zou vallen.
    Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
      maandag 4 juli 2005 @ 16:32:11 #22
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28480996
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:20 schreef hollander172 het volgende:

Alleen 25 kw officieel is een lastige klus.

Maar voor weinig vind ik in die regionen een Kawasjaak 2 cylinder 500 ook best wel sportief.

1.500 euro vraagprijs.

1.150 euro vraagprijs.

Een jongen die bij Dynojet Rotterdam werkt kon zijn motor gewoon verzekeren met uitdraai.
    Alleen de politie vind het niet leuk bij controle.
    pi_28481021
    spammers.. alweer een nieuwe
    pi_28481035
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef Phatzak het volgende:

[..]

Misschien handiger als je rechts gaat staan Dan heb je gelijk de voorrem bij de hand en kan je aan de andere kant de jiffy uitsteken

Moet je ook altijd alles leren he
    Ja, maar dan moet ik dus met mijn rechterhand het stuur vasthouden en met de linkerhand de motor van de middenbok aftrekken. Dat ben ik niet gewend en dat geeft zo een raar gevoel Edoch, het jiffy gedeelte is wel een goede tip Maar kans is dat ie zo weer inklapt als je je motor van de bok aftrekt en het gaat mis
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Ik heb ook wel eens pech dat het toch goed afloopt, of doordat je door handigheid gewoon kunt voorkomen dat er iets gebeurd. Maar een motor tegen mijn slechte been aanleunen, dat weet ik zeker dat ik dat niet aandurf. Ik weet bijna zeker dat ik dan met motor en al omval.

Als de motor schuin staat, moet je 'm toch wel rechtduwen? Voor mij stond ie zodanig schuin dat ik er bijna zeker van ben dat ik gewoon zou vallen.
    Okay, die been neem ik steeds niet mee in mijn calculaties Maar verder is het wel verstandig hoor Want de motor om laten vallen is 1 ding. Maar van de dijk af laten rollen is toch nog wel wat extremer (wat dus zou gebeuren daar, als het mis zou gaan )
      maandag 4 juli 2005 @ 16:36:14 #25
    116015 SicSicSics
    pi_28481144
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 16:32 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Alleen 25 kw officieel is een lastige klus.
    Ik ben bezig voor me zware rijbewijs!

Ben toch alweer 22 jaartjes jong!
    Fine, fuck you then!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')