abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28401448

Welkom bij de Fok!MC!

Dit is een gezellig motorclubje met Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby!

We hebben al verschillende meets gehouden waarbij de eerste meet in november 2003 was, met als route de Havenroute op de Maasvlakte nabij Rotterdam. Intussen zijn er al meer dan 20 meets geweest. Ook wordt er regelmatig afgesproken met leden onder elkaar.

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag!
Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht

Overzichtje van Fok!'ers met motoren:

• Honda CBR600F '96 - (Rausdouwer)
  • Honda CR500 '86 - (Patrick281)
  • Honda VFR750 '94 - (Mercy_symbol)
  • Kawasaki KLX650R '93 - (Patrick281)
  • Kawasaki KLX650R SM '96 - (Makster)
  • Kawasaki Z750 '80 - (Zonder_ZX9R)
  • Kawasaki ZXR400 '95 - (One_Punch_Mickey)
  • Kawasaki ZXR400 '96 - (hollander172)
  • Kawasaki ZX6R '01 - (Ploderus)
  • Kawasaki ZX6R '98 - (Youssef)
  • Suzuki GS500E '91 - (Fulcrum_X)
  • Suzuki GSF600N '96 - (hicham)
  • Suzuki GSX600F '91 - (stinkie)
  • Suzuki GSX-R 750 '05 - (Romius)
  • Suzuki SV1000S '05 - (RB)
  • Suzuki SV650S '00 - (bwt)

FAQ (Frequently Asked Questions):

Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
    Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
    Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zéker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
    Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
    Dit varieert. Soms al 2 á 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
    Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen.

Wie maakt er eventueel foto's?
    Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
    Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop.

Waar komen jullie vandaan?
    Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden.

Wie maakt de topics?
    Degene die als laatst reageert in een vol topic is 'verplicht' de nieuwe te openen. Dit is in de vorm van "Fok Motorclub [SC deel xxx] + topictitel naar keuze" De OP kun je hierrrrrr vinden.

Mag ik ook in het lijstje met motoren van Fok!'ers?
    Ja dat mag. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor.

Laatste topics :

Fok Motorclub [SC deel 257] TT weekend
    Fok Motorclub [SC deel 258] Zwarte kousen gemeenten meet
    Fok Motorclub [SC deel 259] Kneusjes en zonnebrildragers
    Fok Motorclub [SC deel 260] Wij hebben het over motoren.....
    Fok Motorclub [SC deel 261] Beam me up ...

• pi_28401459
    Saaie TT's van mij, magoed

Fipo gebakken vissie
    pi_28401460
    damn, te laat
    Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
    pi_28401481
    Jeej, een topic in een dag erdoorheen gejaagd
    pi_28401520
    Moet niet gekker worden heH, zoveel zinvolle informatie op 1 dag opzuigen
    pi_28401528
    TT
    pi_28401722
    quote:
    Damn, OPM, 1000 euro voor een beurt met balhoofdlagers vervangen is een hoop geld.
    Ik zou eerder de helft zeggen als je echt een grote beurt doet met kleppen stellen erbij.
    Nu halen ze hem wel door een ringetje zeg, moet-zo-goed-als-nieuw-keuring.
    Ik hoop dat ze hun eigen motoren voor de verkoop ook zo goed klaarmaken.
    Bij motorport iig niet wilden me daar ook een kleine beurt voor 1100 aansmeren, ook lagers enzo. Ketting vervangen die er net 2 maanden opzat en een nieuw voorwiel waarbij je in het profiel zou kunnen verdwalen.
    Balhoofdlager kost trouwens maar iest van 50 euro en schijnt iets van 2 a 3 uur werk te zijn. Morgen gaat de mijne naar Goedhart. Ff aanhangertje halen daar en wegbrengen. Omdat ie ook gesteld moet worden en de bougiekabels vervangen moeten worden wilden ze er ook ee grote beurt van maken. Inclusies nieuwe voorband en en eventueel nieuwe koppeling hadden ze het ook over 1000, maar het zou ig niet meer worden. Daar gaan we het dus morgen nog maar even over hebben. Heb na z'n kleine beurt maar 2000 kilometer gereden ofzo, dus alleen kleppen stellen en de koppeling is wat mij betreft in orde.
    pi_28401769
    pi_28401977
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 23:24 schreef Youssef het volgende:
    Jeej, een topic in een dag erdoorheen gejaagd
    pi_28402016
    Sig van iemand:
    quote:
    Bartholomeus: Anders neem je nog even een noodles bij je vroegere rijschool?
    Juiced: Wat hebben noodles nou met motorrijden te maken?

Sooty
    pi_28403229
    Zijn 'kisten' eigenlijk waterdicht
    pi_28403258
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 00:16 schreef Youssef het volgende:
    Zijn 'kisten' eigenlijk waterdicht
    ja. ingevet houden. geen enkel probleem. Heb nooit met wat anders gereden (exclusief klein uitstapje sportschoenen)
      zaterdag 2 juli 2005 @ 00:24:02 #13
    91856 Stretto
    ..........
    pi_28403464
    quote:
    Op vrijdag 1 juli 2005 23:37 schreef Youssef het volgende:
    Sig van iemand:
    [..]

Sooty
    Mijn sig
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    pi_28403524
    aarggghhhh. een vreemde in de reeks. Kom, we pesten 'm weg
    pi_28403576
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 00:25 schreef Gebakken_vissie het volgende:

Maar kisten zijn toch goedkoop? Ik ben op zoek naar waterdicht spul wat ik ook gewoon naar school/werk aan kan doen. Die simpele ouderwetse zwarte timberlands zijn wel rond de 140 euro
      zaterdag 2 juli 2005 @ 00:35:50 #16
    91856 Stretto
    ..........
    pi_28403818
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 00:25 schreef Gebakken_vissie het volgende:
    Pas wel op je woorden he..........ik heb een scooter
    Daarnaast ben ik de toekomstige motor generatie
    ╔══════╗
    ╚══════╝
    ╔══════╗
    ╚══════╝
      zaterdag 2 juli 2005 @ 01:08:53 #17
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28404708

Zo heb even de bedrading van de CR bewerkt.
    Moet het eigenlijk nog eens heel goed doen en solderen enzo.

Maar het was dit:

En dat is teruggebracht tot dit.

De oude eigenaar heeft de CR mooi opgebouwd met al dat freeswerk, maar van elektra heeft hij geen kaas gegeten.

Volgende stap is dus solderen die handel, en gelijk dat gedoe bij het contactslot solderen en netjes maken.
    De onsteking mag dan gelijk weer volgens originele wijze hersteld worden zodat deze nooit door het contactslot gestoord kan worden. Alleen licht aan uit is wel genoeg.
    Maar dat komt nog wel een keer denk ik.

Verder nog het stuurkuipje wat beter gemaakt, al liep het even anders dan verwacht.

De lamphouder van de oude is niet zo'n goed systeem, dus ik dacht zet even wat over van het nieuwe bij de KLX gekregen kuipje.
    Ziet er compleet hetzelfde uit qua bevestiging, en is een heel nieuwe verbeterde constructie.

Binnenkapjes eruit, en overzetten die handel.

Damn moest er toch weer iemand van het ontwerpbureau de schroefjes aan de buitenkant verplaatsen via zijn cad/cam systeem.

Maar ja, dan alleen maar de schroefjes onder, en maar 1 inplaats van 3 voor de bovenkant.

Het spulletje zit er nog niet op, want ik had nog steeds maar 2 ledjes van de 50 die gingen branden.
    En dat was nou net de reden om die bedrading maar eens te vereenvoudigen...........

Even de netvoeding op de accu aangesloten, en dat nachtje opladen was dus niet genoeg van de week.
    Direct full power licht.

Ben er dus weinig mee opgeschoten al die bedrading veranderen, maar ja was sowiezo wel nuttig om te doen..t'is een stuk netter zo, en we weten weer hoe alles in die regionen van de motor werkt.
      zaterdag 2 juli 2005 @ 01:13:23 #18
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28404778
    Morgen om 12:00 een SuperMotard/cross meeting in Almere, maar die ga ik skippen.
    De carb van de KLX is er nog niet, en ik vind het net ff te ver denk ik voor de CR.
    En ze gaan ws erg veel terrein rijden.

Zondag een SuperMotard meeting, daar ga ik wel heen denk ik.. al lijkt die van morgen wat beter opgezet..
      zaterdag 2 juli 2005 @ 01:22:34 #19
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28404940
    Hmmm, hebben ze de opmerking van sooty weg gehaald
    weet ik neit wat er nu zo fun was
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zaterdag 2 juli 2005 @ 01:22:53 #20
    15559 bwt
    VvvrOOoeeeMmmmm
    pi_28404946
    ja, dat was een TVP
    <a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
    <a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
      zaterdag 2 juli 2005 @ 01:24:54 #21
    124095 Worldbeater
    The naked biker!!
    pi_28404986
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 01:22 schreef bwt het volgende:
    Hmmm, hebben ze de opmerking van sooty weg gehaald
    weet ik neit wat er nu zo fun was
    Wie, waar, vorige topic.

Edit:
    Ah, die link naar een ander topic.. daar had ik nog niet gekeken.

Even de fokker erna die een quote had gezet die ook verwijdert werd mailen.
    pi_28405584
    Zo, ik vervang even ondeugend als nachtbraker omdat die er niet is

Pepijn Worldbeater newbe lekker bezig geweest zie ik Ik zie nog wel wat draadjes op de tweede foto die zomaar in de lucht eindigen. Zijn dat knipperlicht mogelijkheden ofzo Of gewoon vergeten te doen

Heb even iets voor een website zitten programmeren. Met in totaal iets van 2+ maanden vertraging Is voor een vriend, en ik stelde het steeds uit maar ik had beloofd het af te maken voordat ik zou slapen Dus dat heb ik nu eindelijk gedaan Kijken of ik me nu niet verslaap voor m''n krantenwijk

pi_28407024
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 01:24 schreef Worldbeater het volgende:
    Even de fokker erna die een quote had gezet die ook verwijdert werd mailen.
    Nog echt gedaan ook?
    pi_28407101
    http://www.motor-forum.nl(...)0/singlepost/3177385
    Kan best lang kijken naar dit plaatje
    pi_28407161
    quote:
    Op zaterdag 2 juli 2005 07:54 schreef Youssef het volgende:
    http://www.motor-forum.nl(...)0/singlepost/3177385
    Kan best lang kijken naar dit plaatje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: