Zo heb even de bedrading van de CR bewerkt.
Moet het eigenlijk nog eens heel goed doen en solderen enzo.
Maar het was dit:
![]()
En dat is teruggebracht tot dit.
![]()
De oude eigenaar heeft de CR mooi opgebouwd met al dat freeswerk, maar van elektra heeft hij geen kaas gegeten.
![]()
Volgende stap is dus solderen die handel, en gelijk dat gedoe bij het contactslot solderen en netjes maken.
De onsteking mag dan gelijk weer volgens originele wijze hersteld worden zodat deze nooit door het contactslot gestoord kan worden.
![]()
Alleen licht aan uit is wel genoeg.
Maar dat komt nog wel een keer denk ik.
![]()
Verder nog het stuurkuipje wat beter gemaakt, al liep het even anders dan verwacht.
De lamphouder van de oude is niet zo'n goed systeem, dus ik dacht zet even wat over van het nieuwe bij de KLX gekregen kuipje.
Ziet er compleet hetzelfde uit qua bevestiging, en is een heel nieuwe verbeterde constructie.
![]()
Binnenkapjes eruit, en overzetten die handel.
![]()
Damn
![]()
moest er toch weer iemand van het ontwerpbureau de schroefjes aan de buitenkant verplaatsen via zijn cad/cam systeem.
![]()
Maar ja, dan alleen maar de schroefjes onder, en maar 1 inplaats van 3 voor de bovenkant.
Het spulletje zit er nog niet op, want ik had nog steeds maar 2 ledjes van de 50 die gingen branden.
En dat was nou net de reden om die bedrading maar eens te vereenvoudigen...........
Even de netvoeding op de accu aangesloten, en dat nachtje opladen was dus niet genoeg van de week.
Direct full power licht.
Ben er dus weinig mee opgeschoten al die bedrading veranderen, maar ja was sowiezo wel nuttig om te doen..t'is een stuk netter zo, en we weten weer hoe alles in die regionen van de motor werkt.