Ach een beelden storm op een moskee en een kerk zou denk ik goed zijn dat ze er nog zijn een kerk en een moskee. Zegt dat we in de 16e eeuw iets niet helemaal goed gedaan hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:56 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Nou niet dingen uit zijn verband gaan trekken. Er werden geen mensen in de fik gezet, maar gebouwen (kerken en moskeen). Dit is natuurlijk een klein verschil, maar ik voelde mij toch geroepen hier een opmerking over te maken.![]()
Omdat een aanslag als doel gezien wordt, terwijl het een middel is om een ander doel te bereiken. En met het huidig politiek geblaat (de VS voorop) wordt het eigenlijke doel van een aanslag precies in de hand gewerkt... Angst viert hoogtij, en dat is nou net wat er met aanslagen beoogd wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
de hele VS was in een staat van hysterie na 9/11.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:09 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Met 3000 doden, beetje anders dan London of Madrid.
Vreemd, Anti-Amerikaanse Bullshit argumentjes.
Precies, die man staat voor kracht. Ik zie Job Cohen al trillen na een aanslag in Amsterdam ....quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:43 schreef pekel het volgende:
De burgemeester van Londen, Ken Livingstone..
Goeie toespraak..
Komen die 6 aanslagen in de metro niet gewoon doordat de explosie in werkelijkheid tussen 2 metrostations kwamen? Dus 2 metrostations waren getroffen terwijl er slechts 1 explosie was.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
*is sinds deel 6 weg geweest zonder nieuws*
Zijn er nu nog maar 4 aanslagen geweest, waarvan 1 in de bus??
Was vanmiddag nog sprake van 7... Hoe nu nog 'maar' 4?
Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:09 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Met 3000 doden, beetje anders dan London of Madrid.
Vreemd, Anti-Amerikaanse Bullshit argumentjes.
Bedankt arrogante, but your point is mute and stupid.quote:Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.
vind je dat vreemd?? of te vergelijken met London?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
...de hele VS was in een staat van hysterie na 9/11.
My point exactly!!!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
vind je dat vreemd?? of te vergelijken met London?
Vreemd? Nee, niet vreemd, het typeert een mentaliteit. Het aantal slachtoffers is veel minder relevant dan de reactie erop. Overigens vielen er meer Britse doden in het WTC dan vandaag, een veelvoud zelfs, rond de 200 als ik het even goed weet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
Wat een arrogante reactie, maar dat gezegende hebbende kun je dan helemaal niet voorstellen dat een aanslag waarbij 3000 doden vallen de lokale bevolking meer angst aanjaagd als een aanslag waarbij 33 doden vallen? En natuurlijk gaat het om angst zaaien, niemand die dat hier ontkend toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.
Dat is precies wat op Tv werd vertelt, de mensen kwamen aan 2 kanten van dezelfde explosie af.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Komen die 6 aanslagen in de metro niet gewoon doordat de explosie in werkelijkheid tussen 2 metrostations kwamen? Dus 2 metrostations waren getroffen terwijl er slechts 1 explosie was.
Wat is dit toch voor een onzin? Was jij hier in NY, weet jij hoe ik reageerde, weet jij hoe mijn vrienden en family reageerden. Iedereen hielp elkaar hier, door het hele land, van L.A. tot NYC waren er bloed donaties, geld donaties, etc. Wij gingen van onze apartementen naar downtown toe om te helpen...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vreemd? Nee, niet vreemd, het typeert een mentaliteit. Het aantal slachtoffers is veel minder relevant dan de reactie erop. Overigens vielen er meer Britse doden in het WTC dan vandaag, een veelvoud zelfs, rond de 200 als ik het even goed weet.
Vreemd, nee. Omdat, zoals ik al zei, het doel met het middel verward wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. De kracht die deze burgemeester uitstraalde was echt klasse.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:43 schreef pekel het volgende:
De burgemeester van Londen, Ken Livingstone..
Goeie toespraak..
De twin-tower is ook een (of het) symbool van Amerika; grotesk, rijkdom, macht, ongenaakbaar; heel wat anders dan aanslagen op treinen of metro's oid. Natuurlijk zijn er in het New-Yorkse geval veel meer sentimenten, nog even nalatend de wijze hoe vele Amerikanen om het leven zijn gekomen. Als zoiets ook in London zou hebben gestaan welke het britische gedachtengoed zou representeren, dan was het ook een heel andere zaak geweest, denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vreemd, nee. Omdat, zoals ik al zei, het doel met het middel verward wordt.
Te vergelijken met Londen of Madrid? Ja. Het doel is angst te zaaien. Het middel is een aanslag.
In Engeland hadden ze dat met de Duitse V2 bombardementen al door. Daar was het ook: Puin opruimen en doorgaan. Met een paar decennia aan IRA aanslagen hebben ze hetzelfde gedaan.
Maar goed: hysterisch gillen en als een kip zonder kop je wapens legen op de eerste de beste figuur de je niet aanstaat spreekt de Unreal-Tournament-Generatie natuurlijk veel meer aan.
Nee, we zijn helderziend en we hebben het over het nieuws van morgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:24 schreef HiZ het volgende:
Hebben jullie het nu nog steeds over het nieuws van gisteren ?
Inderdaad, cultuur. En de manier waarop dat 'machtsspelletje' gespeeld wordt - over de rug van onschuldigen idd - zegt genoeg over de allure van die cultuur.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:49 schreef gelly het volgende:
Cultuur ? Het is voornamelijk een machtsspelletje dat over de ruggen van onschuldigen wordt gespeeld.
Ik snap niet helemaal welke cultuur je bedoelt, want iedereen maakt zich er schuldig aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Inderdaad, cultuur. En de manier waarop dat 'machtsspelletje' gespeeld wordt - over de rug van onschuldigen idd - zegt genoeg over de allure van die cultuur.
Je snapt heel goed welke cultuur ik bedoel. En je weet ook heel goed dat het Westen geen bommen plaatst met als enige doel om gewone burgers af te slachten, dus niet 'iedereen' maakt zich 'er' schuldig aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal welke cultuur je bedoelt, want iedereen maakt zich er schuldig aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |