Ach een beelden storm op een moskee en een kerk zou denk ik goed zijn dat ze er nog zijn een kerk en een moskee. Zegt dat we in de 16e eeuw iets niet helemaal goed gedaan hebben.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:56 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Nou niet dingen uit zijn verband gaan trekken. Er werden geen mensen in de fik gezet, maar gebouwen (kerken en moskeen). Dit is natuurlijk een klein verschil, maar ik voelde mij toch geroepen hier een opmerking over te maken.![]()
Omdat een aanslag als doel gezien wordt, terwijl het een middel is om een ander doel te bereiken. En met het huidig politiek geblaat (de VS voorop) wordt het eigenlijke doel van een aanslag precies in de hand gewerkt... Angst viert hoogtij, en dat is nou net wat er met aanslagen beoogd wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
de hele VS was in een staat van hysterie na 9/11.
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:09 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Met 3000 doden, beetje anders dan London of Madrid.
Vreemd, Anti-Amerikaanse Bullshit argumentjes.
Precies, die man staat voor kracht. Ik zie Job Cohen al trillen na een aanslag in Amsterdam ....quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:43 schreef pekel het volgende:
De burgemeester van Londen, Ken Livingstone..
Goeie toespraak..
Komen die 6 aanslagen in de metro niet gewoon doordat de explosie in werkelijkheid tussen 2 metrostations kwamen? Dus 2 metrostations waren getroffen terwijl er slechts 1 explosie was.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
*is sinds deel 6 weg geweest zonder nieuws*
Zijn er nu nog maar 4 aanslagen geweest, waarvan 1 in de bus??
Was vanmiddag nog sprake van 7... Hoe nu nog 'maar' 4?
Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:09 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Met 3000 doden, beetje anders dan London of Madrid.
Vreemd, Anti-Amerikaanse Bullshit argumentjes.
Bedankt arrogante, but your point is mute and stupid.quote:Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.
vind je dat vreemd?? of te vergelijken met London?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
...de hele VS was in een staat van hysterie na 9/11.
My point exactly!!!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
vind je dat vreemd?? of te vergelijken met London?
Vreemd? Nee, niet vreemd, het typeert een mentaliteit. Het aantal slachtoffers is veel minder relevant dan de reactie erop. Overigens vielen er meer Britse doden in het WTC dan vandaag, een veelvoud zelfs, rond de 200 als ik het even goed weet.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
Wat een arrogante reactie, maar dat gezegende hebbende kun je dan helemaal niet voorstellen dat een aanslag waarbij 3000 doden vallen de lokale bevolking meer angst aanjaagd als een aanslag waarbij 33 doden vallen? En natuurlijk gaat het om angst zaaien, niemand die dat hier ontkend toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:11 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ik zal het nog eens uitspellen: Het Gaat Niet Om De Hoeveelheid Slachtoffers. Het Gaat Om Het Zaaien Van Angst En Onzekerheid.
Dat is precies wat op Tv werd vertelt, de mensen kwamen aan 2 kanten van dezelfde explosie af.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Komen die 6 aanslagen in de metro niet gewoon doordat de explosie in werkelijkheid tussen 2 metrostations kwamen? Dus 2 metrostations waren getroffen terwijl er slechts 1 explosie was.
Wat is dit toch voor een onzin? Was jij hier in NY, weet jij hoe ik reageerde, weet jij hoe mijn vrienden en family reageerden. Iedereen hielp elkaar hier, door het hele land, van L.A. tot NYC waren er bloed donaties, geld donaties, etc. Wij gingen van onze apartementen naar downtown toe om te helpen...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vreemd? Nee, niet vreemd, het typeert een mentaliteit. Het aantal slachtoffers is veel minder relevant dan de reactie erop. Overigens vielen er meer Britse doden in het WTC dan vandaag, een veelvoud zelfs, rond de 200 als ik het even goed weet.
Vreemd, nee. Omdat, zoals ik al zei, het doel met het middel verward wordt.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:13 schreef fokje het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. De kracht die deze burgemeester uitstraalde was echt klasse.quote:Op donderdag 7 juli 2005 23:43 schreef pekel het volgende:
De burgemeester van Londen, Ken Livingstone..
Goeie toespraak..
De twin-tower is ook een (of het) symbool van Amerika; grotesk, rijkdom, macht, ongenaakbaar; heel wat anders dan aanslagen op treinen of metro's oid. Natuurlijk zijn er in het New-Yorkse geval veel meer sentimenten, nog even nalatend de wijze hoe vele Amerikanen om het leven zijn gekomen. Als zoiets ook in London zou hebben gestaan welke het britische gedachtengoed zou representeren, dan was het ook een heel andere zaak geweest, denk ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vreemd, nee. Omdat, zoals ik al zei, het doel met het middel verward wordt.
Te vergelijken met Londen of Madrid? Ja. Het doel is angst te zaaien. Het middel is een aanslag.
In Engeland hadden ze dat met de Duitse V2 bombardementen al door. Daar was het ook: Puin opruimen en doorgaan. Met een paar decennia aan IRA aanslagen hebben ze hetzelfde gedaan.
Maar goed: hysterisch gillen en als een kip zonder kop je wapens legen op de eerste de beste figuur de je niet aanstaat spreekt de Unreal-Tournament-Generatie natuurlijk veel meer aan.
Nee, we zijn helderziend en we hebben het over het nieuws van morgen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:24 schreef HiZ het volgende:
Hebben jullie het nu nog steeds over het nieuws van gisteren ?
Inderdaad, cultuur. En de manier waarop dat 'machtsspelletje' gespeeld wordt - over de rug van onschuldigen idd - zegt genoeg over de allure van die cultuur.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:49 schreef gelly het volgende:
Cultuur ? Het is voornamelijk een machtsspelletje dat over de ruggen van onschuldigen wordt gespeeld.
Ik snap niet helemaal welke cultuur je bedoelt, want iedereen maakt zich er schuldig aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:54 schreef Lkw het volgende:
[..]
Inderdaad, cultuur. En de manier waarop dat 'machtsspelletje' gespeeld wordt - over de rug van onschuldigen idd - zegt genoeg over de allure van die cultuur.
Je snapt heel goed welke cultuur ik bedoel. En je weet ook heel goed dat het Westen geen bommen plaatst met als enige doel om gewone burgers af te slachten, dus niet 'iedereen' maakt zich 'er' schuldig aan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal welke cultuur je bedoelt, want iedereen maakt zich er schuldig aan.
Valt het binnenvallen en platgooien van een land en het bezetten van de resten ervan ook onder onze 'goede cultuur'? Duizenden zoniet honderdduizend mannen, vrouwen en kinderen dood. En dan 'anderen' voor menshatend uitmaken?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:45 schreef Lkw het volgende:
1. Men organiseert Live8 om andere mensen de helpende hand te bieden
2. Men plaatst bommen om andere mensen lafhartig te vermoorden.
Wat een enorm verschil. Het verschil tussen mensen die kinderen zijn van een voornamelijk medemenselijke cultuur en mensen die kinderen zijn van een voornamelijk inferieure, zelfzuchtige, achterbakse en menshatende cultuur.
Jammer dat het tenondergaan van deze achterbakse cultuur zoveel onschuldige mensen pijn moet doen. Maar gelukkig ook dat die achterbakse cultuur op deze manier zijn eigen doodvonnis tekent. Want het kwaad overwint niet, nooit.
Wacht even. Hoeveel slachtoffers zijn er tot nu toe gevallen in Irak onder de bevolking? Ik meen me te herinneren dat dat een tijdje terug minder dan 0,1% van de totale bevolking was (nog teveel natuurlijk)quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Valt het binnenvallen en platgooien van een land en het bezetten van de resten ervan ook onder onze 'goede cultuur'? Duizenden zoniet honderdduizend mannen, vrouwen en kinderen dood. En dan 'anderen' voor menshatend uitmaken?
De schattigen als gevolg van de oorlog stonden halverwege vorig jaar op 100.000. En dat was voor de twee operaties in Fallujah. Staat helemaal los van de aanslagen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:19 schreef Radegast het volgende:
[..]
Wacht even. Hoeveel slachtoffers zijn er tot nu toe gevallen in Irak onder de bevolking? Ik meen me te herinneren dat dat minder dan 1% van de totale bevolking was (nog teveel natuurlijk)
Hoeveel daarvan door Amerikanen & bondgenoten en hoeveel door Zarqawi en kornuiten?
http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/ap/20050707/ap_on_re_mi_ea/israel_britain_explosions_1quote:British police told the Israeli Embassy in London minutes before Thursday's explosions that they had received warnings of possible terror attacks in the city, a senior Israeli official said.
En dat tegenover 40 doden is een heel schril contrast.quote:
Hoe erg ik de 40 ook vind, het is een paradijselijke picknick vergeleken met de ellende waarin honderdduizenden Irakezen door Bush en Blair zijn gestort.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En dat tegenover 40 doden is een heel schril contrast.
Dan heb je het inderdaad alleen nog maar over Irak. Want bij welke cultuur hoorden de Serviërs + Kroaten en waarbij hoorden de afgeslachte Bosniërs?*quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Valt het binnenvallen en platgooien van een land en het bezetten van de resten ervan ook onder onze 'goede cultuur'? Duizenden zoniet honderdduizend mannen, vrouwen en kinderen dood. En dan 'anderen' voor menshatend uitmaken?
Die had zich verslapen en was niet op tijd in de metro.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:09 schreef Radegast het volgende:
Die aanslag op die bus, was dat nou een zelfmoordaanslag of niet?
Wil je een generaliserende postingquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan heb je het inderdaad alleen nog maar over Irak. Want bij welke cultuur hoorden de Serviërs + Kroaten en waarbij hoorden de afgeslachte Bosniërs?*
Eergisteren was pas écht kut. Bush overleefde voor de zoveelste keer een val van zijn fiets. Nog op de dag dat 59 jaar daarvoor een griezelig wijf met nu wit haar een gedrocht baarde.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:14 schreef MarkzMan_X het volgende:
Even een intermezzo:
Gisteren was voor mij echt een van de kutste dagen ooit. En als ik hier ook van die grappig bedoelde berichten lees. Ik word er best verdrietig van.....
Jij bent té tof voor dit forum. Optiefen.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:26 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Eergisteren was pas écht kut. Bush overleefde voor de zoveelste keer een val van zijn fiets. Nog op de dag dat 59 jaar daarvoor een griezelig wijf met nu wit haar een gedrocht baarde.![]()
Als grappen op dit forum teveel voor je zijn dan tief je zelf lekker op.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:29 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Jij bent té tof voor dit forum. Optiefen.
Ben het helemaal met je eens. Het was voor mij echt een zwarte dag. Ik was jarig maar mijn verjaardag werd helemaal overschaduwd door deze aanslagen. Nu komt dat ook omdat ik in Londen gewoond heb en het daarom wat dichter bij komt. Heb daar nog veel vrienden wonen, ken de plekken van de aanslagen goed. Zoals King's Cross, daar stapte ik elke dag over om naar school te gaan. Fucking bizar gewoon...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:14 schreef MarkzMan_X het volgende:
Even een intermezzo:
Gisteren was voor mij echt een van de kutste dagen ooit. En als ik hier ook van die grappig bedoelde berichten lees. Ik word er best verdrietig van.....
Wat een onzin.....quote:Op vrijdag 8 juli 2005 02:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het komt tcoh nooit meer goed, en dit is de laatste keer dat ik reageer op de zoveelste aanslag en ik zie nu ook in dat Bush de kwade genius is, hij heeft de wereld in doodsangst gebracht door de inval in Irak...
Maar als je hem dom noemt maak je een grove inschattingsfout.quote:George W. Bush werd geboren op 6 juli 1946 in New Haven, Connecticut, Verenigde Staten en is de zoon van George en Barbara Bush. Zijn vader was de 41e President van de Verenigde Staten. Hij behaalde in 1968 de Bachelor graad aan de beroemde universiteit Yale en in 1975 een Master of Business Administration aan de eveneens beroemde Harvard Business School. Tussen die twee studies was hij piloot van een F-102, voor de Texas National Guard.
Bush trouwde met Laura Welch in 1977, een voormalige lerares en bibliothecaresse. Zij hebben twee dochters, de tweeling Barbara en Jenna Bush. Bush had na zijn studententijd een periode met alcoholproblemen, waaronder een aanhouding wegens rijden onder invloed. Vanaf 1986 liet hij de alcohol staan en verruilde het episcopale geloof voor het methodisme van zijn vrouw.
Bush kreeg veel politieke ervaring als kandidaat voor congreslid voor de staat Texas [1978; zonder succes] en als medewerker aan zijn vader's succesvolle campagne voor president in 1988. Hij werkte ook als directeur bij een oliebedrijf (1975-1984) en was mede-eigenaar van het honkbalteam Texas Rangers (1989-1994), voordat hij in November 1994 de zittende Democrate Ann Richards versloeg en als gevolg in Januari 1995 gouverneur van de staat Texas werd. Hij werd in 1998 herkozen voor een tweede vier-jaarstermijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |