abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28598423
En hier maar weer verder mensen.

Ja, SCH, als je moslims basht, ben je sociaal en beschaafd. Zo lijkt het inderdaad.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:50:55 #3
11682 Moonah
Jolie femme
pi_28598443
Mag ik deze post nog even quoten?
Zo niet, dan toch:
quote:
MaNoNoNoM - donderdag 7 juli 2005 @ 19:09

Er wordt niet bedoeld dat dit 'de eigen schuld is' van de Londenaren. Het is de schuld van onze grote oogkleppen. Noem het maar pervers en kap het maar gelijk af.... er is teveel ellende in de wereld om je ervoor af te sluiten, iets meer betrokkenheid kan geen kwaad (en nee, je hoeft daarvoor niet naar Afghanistan om te 'helpen', je moet daar juist WEGBLIJVEN)
Het zou helpen de zaken in de juiste context te plaatsen, wat niet betekend dat je zulke onmenselijkheid niet mag veroordelen... In de context plaatsen kan helpen bij de oplossingen...ik vraag absoluut geen begrip voor deze gewelddadigheid (van alle kanten) ik vraag om inzicht waardoor we misschien een einde kunnen maken aan deze ellende, ik zie het hier namelijk niet eindigen...

Als volk zouden we onze politici eens wat meer tot de orde moeten roepen (waarom gingen we niet en masse de straat op toen onze eigen Balkenende besloot mee te doen in de oorlog in Irak... )Waarom??? Omdat we ons afsluiten, en nee... daar staat niet de doodstraf op, maar we moeten de oorzaken wel erkennen zodat zulke fouten in de toekomst miss voorkomen kunnen worden (en personen die hier gaan roepen dat Bush dat deed ter bevrijding van het Iraakse volk moeten zichzelf nog maar eens achter de oren krabben, want waarom zou hij dan niet al zijn geld en macht inzetten tegen de verhongering van onschuldige afrikaanse kinderen???? Of onderdrukten in de Congo....)

Zo, ik heb gezegd
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:50:57 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_28598445
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef FuifDuif het volgende:

Ja, SCH, als je moslims basht, ben je sociaal en beschaafd. Zo lijkt het inderdaad.
Ze laten zich dan ook wel van een zeer negatieve kant zien.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_28598475
quote:

Nee, jij hebt al sociale beschaafde opmerkingen gemaakt in de vorige topics...

pi_28598511
"Religieuze motieven", you got to be kidding me! Dat er idioten zijn die dat soort dingen geloven. Denken jullie nou echt dat deze aanslagen als doel hebben een Islamitisch rijk te stichten?!

Hoe in de wereld kan je door openbaar vervoer aan te vallen mensen uitnodigen tot de Islam? Wie zou zoiets kunnen bedenken?!

En kenz, ik snap niet echt wat je bedoelt met die opmerking. Die aanslagen in die landen werden op specifieke doelen gepleegd (Joodse/Buitenlandse)
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:52:50 #7
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28598513
Ach. De wereld is een verziekte plaats. Het enige verschil met eerder is dat het nu bijzonder dichtbij is gekomen.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:53:16 #8
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_28598529
quote:
Effe geleden bralde FlyingFox het volgende:

Ga eens de altruïst uithangen in een bananenrepubliek ofzo, hypocriet. Dan kom je wel jankend terug.
Zeg, als jij graag ignorant wil zijn, wees dan ook nu ignorant en negeer die aanslagen in London in plaats van te gaan lopen miepen wanneer er eindelijk eens iets ergs de Telegraaf haalt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_28598533
quote:

Nee ...als je weerloze mensen in een metro opblaast..dan ben je beschaafd
pi_28598571
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:53 schreef Adje35 het volgende:

[..]

Wie zegt of doet alsof dat zo is?
pi_28598574
De laatste uren wat minder gevolgd allemaal, als ik TT zie niet heel veel nieuws, zo maar even het journaal kijken..
sig verwijderd door FA
pi_28598578
Terroristen hebben geen redenen nodig om aanslagen te plegen. Ze zullen welke reden dan ook geven om onschuldige mensen hun leven te beeindigen.
The Religious Right is Neither!!!
Censorship sucks!!!
American dude
'This Monkey's Gone to Heaven'
pi_28598591
quote:
Lekker zwart-wit blijven denken hoor.
pi_28598598
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:50 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ze laten zich dan ook wel van een zeer negatieve kant zien.
Sterker nog....ze laten zich helemaal niet zien, daar zijn ze te laf voor
pi_28598604
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:53 schreef Adje35 het volgende:

[..]

Nee, maar zij hebben niet zo'n ziekelijke houding om zichzelf boven ons te plaatsen.
pi_28598606
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:52 schreef Meh7 het volgende:
"Religieuze motieven", you got to be kidding me! Dat er idioten zijn die dat soort dingen geloven. Denken jullie nou echt dat deze aanslagen als doel hebben een Islamitisch rijk te stichten?!

Hoe in de wereld kan je door openbaar vervoer aan te vallen mensen uitnodigen tot de Islam? Wie zou zoiets kunnen bedenken?!

En kenz, ik snap niet echt wat je bedoelt met die opmerking. Die aanslagen in die landen werden op specifieke doelen gepleegd (Joodse/Buitenlandse)
Het is 'n straf Wij zijn al de 'heidenen'
pi_28598636
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:54 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Terroristen hebben geen redenen nodig om aanslagen te plegen. Ze zullen welke reden dan ook geven om onschuldige mensen hun leven te beeindigen.
Je doet alsof terroristen een bepaald soort (ras) mensen zijn die geboren worden als terroristen. Waarom denk jij dat iemand zich wil opblazen zonder een reden? Is het dan makkelijker voor je eigen geweten?
  donderdag 7 juli 2005 @ 19:56:19 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28598638
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:28 schreef SCH het volgende:
Metafoor voor: het komt Wilders heel goed uit en hij gaat dit weer enorm uitmelken in zijn fascistische persoonlijke strijd tegen extremistische elementen van de islam.
Als je iets schrijft doe het dan goed.... of niet
pi_28598639
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, maar zij hebben niet zo'n ziekelijke houding om zichzelf boven ons te plaatsen.
Ik vind dat je aardig naast je schoenen loopt als je denkt dat je zomaar even wat metro's en bussen mag opblazen.
pi_28598657
Waarom de hele dag lang verslag op Nederland2
Wat valt er nog te vertellen?
pi_28598674
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef Taurus het volgende:
Het is 'n straf Wij zijn al de 'heidenen'
Dan zullen ze al een eind op weg zijn met een paar aanslagen. 5000 afgestreept, 4 miljard te gaan? Be real.
pi_28598681
Trouwens, we kunnen nu weer weken lang heerlijk kijken naar fear-tv. Ooooh code rood mensen, ik ga alvast mijn schuilkelder uitmesten en stoffen en aldaar mijn bedje opmaken. Dan neem ik wel mijn TV mee, want ik wil voor geen goud die 24/7 actualiteitenprogramma's missen met al dat geklaag over het beveiligingssysteem, al die 'experts' die hun blik op de samenleving werpen, de historische filmpjes van de eerste terroristische aanslagen enzovoort.
pi_28598689
een andere samenstelling van fokkers dan vanmiddag.. het niveau is helaas van hetzelfde peil. Zie ook het bantopic trouwens
pi_28598696
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind dat je aardig naast je schoenen loopt als je denkt dat je zomaar even wat metro's en bussen mag opblazen.
Ik denk niet dat zij denken dat het mag .
pi_28598708
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef -Mk- het volgende:
Waarom de hele dag lang verslag op Nederland2
Wat valt er nog te vertellen?
Nou bijvoorbeeld hoeveel doden er inmiddels zijn, bijvoorbeeld steeds meer autoriteiten die hun mening geven en vertellen hoe het nu verder moet En daarbij komen veel mensen net pas thuis van hun werk, zonder tv te hebben gekeken. Dus die kunnen het dan ook nog even zien
pi_28598723
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Lekker zwart-wit blijven denken hoor.
beter zwart-wit dan met je kop in het zand
pi_28598730
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik denk 't wel
pi_28598763
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dan zullen ze al een eind op weg zijn met een paar aanslagen. 5000 afgestreept, 4 miljard te gaan? Be real.
Het raakt ons toch ook? Zonder dat we af worden gemaakt? Ze willen indruk wekken. Paniek zaaien, laten zien dat wij westerlingen slecht bezig zijn.
pi_28598765
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je doet alsof terroristen een bepaald soort (ras) mensen zijn die geboren worden als terroristen. Waarom denk jij dat iemand zich wil opblazen zonder een reden? Is het dan makkelijker voor je eigen geweten?
Nou leg maar even uit dan waarom mensen zichzelf opblazen...jij schijnt het te weten...
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:00:27 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_28598775
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:57 schreef FuifDuif het volgende:
Trouwens, we kunnen nu weer weken lang heerlijk kijken naar fear-tv. Ooooh code rood mensen, ik ga alvast mijn schuilkelder uitmesten en stoffen en aldaar mijn bedje opmaken. Dan neem ik wel mijn TV mee, want ik wil voor geen goud die 24/7 actualiteitenprogramma's missen met al dat geklaag over het beveiligingssysteem, al die 'experts' die hun blik op de samenleving werpen, de historische filmpjes van de eerste terroristische aanslagen enzovoort.
Doet me denken aan de atoomschuilkelders uit de jaren '70-'80. Niks nieuws onder de zon, en qua angstbeeld waren die jaren toch echt wel een stuk rumoeriger.
pi_28598784
Erg vervelend, temeer daar ik zoveel vrienden daar heb wonen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:00:45 #32
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28598786
Het is inderdaad te hopen dat er op rest van de G8 top de aanpak van het terrorisme wordt gekoppeld aan de aanpak van armoede en voedingsbodem. Dat alleen oorlog voeren niet helpt mag volgens mij duidelijk zijn.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_28598799
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Adje35 het volgende:

[..]

Nou leg maar even uit dan waarom mensen zichzelf opblazen...jij schijnt het te weten...
Ik dacht dat het iets te maken had met ene 'allah'.. Ze hebben echt wel 'n reden hoor. Haat jegens westerlingen bijvoorbeeld Ik dacht dat dat algemeen bekend was, maar dat schijnt toch best nieuws te zijn blijkbaar..
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:01:09 #34
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_28598802
Vreemd trouwens dat ze een aanslag doen bij Edgware Road, als er ergens veel moslims in Londen wonen of islamistische bedrijven gevestigd zijn is het daar wel.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_28598808
Moslimterroristen zijn de rotste terroristen ter wereld
IRA vecht voor de ierse onafhankelijkheid
Hamas vecht voor een onafhankelijk palestina
Moslimterroristen blazen zichzelf op om in de hemel te komen en uit haat. Ze geven geen reet om moslimlanden anders zouden ze dit soort dingen niet doen. Het enige waar ze om geven is zichzelf. Iedereen die de schuld op de westerse landen schuift is blind. Blind voor het feit dat moslimterroristen helemaal niet handelen in het belang van of uit wraak voor moslimlanden.
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_28598823
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:56 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Duh... Nee, waarom zou het makkelijker moeten zijn voor mijn geweten?
Ik doe niet net alsof terroristen een bepaald soort ras mensen zijn die geboren worden als terroristen (dit is waarschijnlijk jou eigen victimized interpretatie van wat ik geschreven heb). Wat zijn de geoorloofde redenen dan om onschuldige mensen op te blazen?
Censorship sucks!!!
American dude
pi_28598832
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef Bayswater het volgende:
Vreemd trouwens dat ze een aanslag doen bij Edgware Road, als er ergens veel moslims in Londen wonen of islamistische bedrijven gevestigd zijn is het daar wel.
Extremisten zijn echt niet fan van iedere moslim hoor
pi_28598844
quote:
Dat interesseert deze terroristen niet. Ik denk dat ze hun zien als 'afvalligen'.
pi_28598866
Hoe is de relatie tussen Engelsen en 'moslims', om ze zo maar even van elkaar te scheiden eigenlijk? Het lijkt me namelijk niet een land waarin 'echte' Britten even verhaal gaan halen bij mediterraan gekleurden vanwege deze tragische gebeurtenis. Stel dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, dan zie ik aardig wat rellen uitbreken. Met Van Gogh werd het ook al link.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:03:59 #40
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28598896
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef CalifornianNewYorker het volgende:

[..]

Duh... Nee, waarom zou het makkelijker moeten zijn voor mijn geweten?
Ik doe niet net alsof terroristen een bepaald soort ras mensen zijn die geboren worden als terroristen (dit is waarschijnlijk jou eigen victimized interpretatie van wat ik geschreven heb). Wat zijn de geoorloofde redenen dan om onschuldige mensen op te blazen?
Je kunt geen geoorloofde reden bedenken om onschuldige mensen te doden. Maar dat neemt niet weg dat zo'n incident niet als alleenstaand moet worden beschouwd.
pi_28598906
Nou, kan me in Engeland anders ook wel wat rassenrellen herinneren.
pi_28598918
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:03 schreef Steeven het volgende:
Hoe is de relatie tussen Engelsen en 'moslims', om ze zo maar even van elkaar te scheiden eigenlijk? Het lijkt me namelijk niet een land waarin 'echte' Britten even verhaal gaan halen bij mediterraan gekleurden vanwege deze tragische gebeurtenis. Stel dat dit ook in Nederland gaat gebeuren, dan zie ik aardig wat rellen uitbreken. Met Van Gogh werd het ook al link.
Dat wordt een feest .
pi_28598930
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Adje35 het volgende:
Dit heeft o.a. Bin Laden (als ik zo vrij mag zijn hem als leider van al Qaida te beschouwen), meerdere malen verwoordt. Hij is zijn strijd begonnen tegen o.a Amerikaanse invloeden in Saudie Arabie (zijn moederland), de onderdrukking van Palestijnen en later de situatie rondom Afghanistan en Irak. Je kan het opzoeken.
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:00 schreef Taurus het volgende:
Het raakt ons toch ook? Zonder dat we af worden gemaakt? Ze willen indruk wekken. Paniek zaaien, laten zien dat wij westerlingen slecht bezig zijn.
Als dat jouw definitie van straffen is kan ik er niets op tegen in brengen. Ik geloof het niet dat zij als doel hebben de ongelovigen te straffen. Dan zouden ze ook een aanslag op china kunnen plegen, het is geen toeval dat dat niet het geval is.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:04:55 #44
43642 Bayswater
pi_28598938
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:01 schreef Taurus het volgende:

[..]

Extremisten zijn echt niet fan van iedere moslim hoor
Wel een duidelijke aanleiding dat islamitische organisaties zich eens duidelijker afwijzend mogen uitspreken over dit soort extremistische organisaties.
Life lies a slow suicide
pi_28598941
quote:
Engeland is toch dat land waar de smileyfaces, de happy slappings, extreme voetbalhooligans, zoveel brute kindermoorden etc vandaan komen? Of heb ik 't dan mis.
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
pi_28598963
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. Ik denk niet dat deze moslims het eens zullen zijn met die terroristen. En je weet, de vijand van je vijand is je vriend...

Of zie ik het verkeerd?
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 20:06:03 #47
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28598971
let op, geen moslimposting-
Op de TV net een dame in Londen die vertelde dat ze via de luidsprekers na de ontploffing kregen te horen dat er een storing o.i.d was en of iedereen zich naar de uitgang wilde begeven. Pas buiten realiseerden (hoorden) zij wat er daadwerkelijk aan de hand was. Daardoor was er volgens haar amper sprake van paniek en verliep het best rustig.
pi_28598993
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Engeland is toch dat land waar de smileyfaces, de happy slappings, extreme voetbalhooligans, zoveel brute kindermoorden etc vandaan komen? Of heb ik 't dan mis.
En dat heeft alles te maken met moslims omdat?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_28598995
Ik kan het niet geloven dat mensen echt denken dat deze aanslagen plaatsvinden omdat die mensen jaloers zijn op het westen of westerlingen haten! Het is een makkelijke manier om niet te hoeven na te denken over wat eigenlijk de oorzaken kunnen zijn.
pi_28599000
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit heeft o.a. Bin Laden (als ik zo vrij mag zijn hem als leider van al Qaida te beschouwen), meerdere malen verwoordt. Hij is zijn strijd begonnen tegen o.a Amerikaanse invloeden in Saudie Arabie (zijn moederland), de onderdrukking van Palestijnen en later de situatie rondom Afghanistan en Irak. Je kan het opzoeken.
[..]

Als dat jouw definitie van straffen is kan ik er niets op tegen in brengen. Ik geloof het niet dat zij als doel hebben de ongelovigen te straffen. Dan zouden ze ook een aanslag op china kunnen plegen, het is geen toeval dat dat niet het geval is.
Nouja, dus laten zien dat het westen zich nergens mee moet bemoeien in het oosten. Zich moet terug trekken. Maar dan zou 't dus niks religieus in de zin hebben, terwijl ik sterk het idee heb dat dat wel degelijk een grote rol speelt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:07:04 #51
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599006
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. Ik denk niet dat deze moslims het eens zullen zijn met die terroristen. En je weet, de vijand van je vijand is je vriend...

Of zie ik het verkeerd?
Als de vijand van je vijand een moslim is, is dat niet per se waar, denk ik.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:07:21 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_28599016
Ineens moet ik aan een nummer van R.E.M. denken:

Loosing My Religion

Als dat eens kon...
pi_28599018
quote:

Of zie ik het verkeerd?
Zij zien gematigde en verlichte moslims ook als vijand. Kijk maar wat er is gebeurd met die ambassadeur uit Egypte in Irak.

Edit - Maar wij blanke atheïstische Europeanen zijn het laagste van het laagste omdat wij helemaal niet geloven.
pi_28599030
quote:

Of zie ik het verkeerd?
Wat voor baat heeft een moslim erbij dat er een aanslag wordt gepleegd op de stad waarin hij leeft en werkt? Dat kan je toch ook wel zelf bedenken??
pi_28599031
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Meh7 het volgende:
Ik kan het niet geloven dat mensen echt denken dat deze aanslagen plaatsvinden omdat die mensen jaloers zijn op het westen of westerlingen haten! Het is een makkelijke manier om niet te hoeven na te denken over wat eigenlijk de oorzaken kunnen zijn.
Oh, meneer Alwetende, wat zijn dan wel de daadwerkelijke oorzaken?
pi_28599052
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Steeven het volgende:

[..]

En dat heeft alles te maken met moslims omdat?
De post waarop ik reply gaf scheen aan te geven dat engelsen rustig genoeg zijn om nu niet moslims te gaan victimiseren, terwijl ik voorbeelden aangaf dat engelsen niet vuil zijn van woede en agressie uiten op zwakkeren.
pi_28599058
quote:
Nee, want de werkelijke motieven zijn eigenlijk heel nobel...
eeeh
pi_28599060
quote:
Nouja.. Wat 'n onzin zeg. Waarom zou ik, als ik er zo over zou denken, een makkelijke manier willen hebben. Ik ben heel benieuwd naar wat de echte reden is hoor, kom maar op.
Persoonlijk denk ik óf iets religieus, óf iets politieks
pi_28599065
quote:
1 of andere Engelse instantie had gezegd dat de Moslims beter binnen konden blijven.
Stond op nu.nl. Het berichtje staat er alleen niet meer op. Jammer opzich
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:08:59 #60
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599070
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:07 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Elke keer als ik die post lees denk ik dat hij het woordje 'niet' is vergeten.
pi_28599078
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:06 schreef Taurus het volgende:
Nouja, dus laten zien dat het westen zich nergens mee moet bemoeien in het oosten. Zich moet terug trekken. Maar dan zou 't dus niks religieus in de zin hebben, terwijl ik sterk het idee heb dat dat wel degelijk een grote rol speelt.
Het zijn niet mijn woorden, de man achter 9/11 heeft het zelf gezegd. Hij heeft gereageerd op de woorden van Bush: "they hate us for our freedoms", BL zei hierop waarom plegen we dan geen aanslagen op Zweden.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 20:09:14 #62
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28599079
quote:
Stel je voor dat er een aanslag midden in het centrum van Amsterdam of Rotterdam zou worden gepleegd. Dan is een groot deel van de slachtoffers ook moslim. ...

Of zie ik het verkeerd?
Stel je voor dat je 4 punten neemt en instapt in het OV en daar de boel laat ploffen op spitstijd...dan is de kans groot dat je ook *soortgenoten* aan gort knalt.
m.a.w. dat boeit iemand met dit soort plannen niet.
pi_28599099
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

1 of andere Engelse instantie had gezegd dat de Moslims beter binnen konden blijven.
Stond op nu.nl kan het berichtje staat er alleen niet meer op. Jammer opzich
Gevonden

http://www.nu.nl/news.jsp?n=553538&c=20
pi_28599105
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:07 schreef FuifDuif het volgende:
Anders lees je even de rest ook
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2005 @ 20:10:35 #65
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_28599121
quote:

[..]

Lees even de vorige delen , daar kun je dat berichtje gewoon terugvinden.
Logisch dat zij nog steeds de rust willen bewaren onder de bevolking en geen zin hebben in nog meer geweld en irritaties .
pi_28599144
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

De post waarop ik reply gaf scheen aan te geven dat engelsen rustig genoeg zijn om nu niet moslims te gaan victimiseren, terwijl ik voorbeelden aangaf dat engelsen niet vuil zijn van woede en agressie uiten op zwakkeren.
Ok
pi_28599155
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het zijn niet mijn woorden, de man achter 9/11 heeft het zelf gezegd. Hij heeft gereageerd op de woorden van Bush: "they hate us for our freedoms", BL zei hierop waarom plegen we dan geen aanslagen op Zweden.
Nou, dan zijn 't wellicht puur politieke redenen. Heeft 't dus niks met extremisme te maken.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:11:38 #68
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599157
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Anders lees je even de rest ook
Ik wil toch aandringen op een verklaring. Of wijs even waar gelezen moet worden.
pi_28599158
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:10 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lees even de vorige delen
10 Topics? Heb nog meer te doen vanavond.
pi_28599161
quote:
Het is toch zo dat sommige kortzichtige mensen met een laag IQ de 'alledaagse' moslims als daders zullen zien?

Het was trouwens afkomstig van een Islamitische organisatie als ik het niet verkeerd heb gelezen.
pi_28599189
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:09 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Gevonden

http://www.nu.nl/news.jsp?n=553538&c=20
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:12:49 #72
107209 Sanctum
Je Maintiendrai
pi_28599196
quote:
Nou help mij dan eens met een hele goede reden, waardoor ik het allemaal opeens héél begrijpelijk ga vinden!
Egalité, Fraternité, Liberté!
pi_28599209
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik wil toch aandringen op een verklaring. Of wijs even waar gelezen moet worden.
Aanslagen in London - de 11de ronde

Daarnaast kan je naar verklaringen van bin laden zoeken.
pi_28599219
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is toch zo dat sommige kortzichtige mensen met een laag IQ de 'alledaagse' moslims als daders zullen zien?

Het was trouwens afkomstig van een Islamitische organisatie als ik het niet verkeerd heb gelezen.
Sommige? Zeg maar gerust een hele hoop hoor, die generaliseren alles. Maar dat komt soms ook door emotie.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:14:38 #75
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599251
Wat ik lastig vind is de vraag waar je betrouwbaar nieuws moet halen. Hoe filter je waarheid van FUD. Hoe informeer je jezelf zo compleet mogelijk, om een zo accuraat mogelijk beeld te creeeren.
Niets ten nadele van de NOS maar het is grotendeels beelden, geleuter en experts die zichzelf belangrijk schijnen te vinden...
pi_28599278
Hm.. ik hoor net 'strijd tegen de kruisvaarders blablabla'.. toch enige religieuze invloeden dus.
pi_28599280
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:11 schreef Taurus het volgende:
Nou, dan zijn 't wellicht puur politieke redenen. Heeft 't dus niks met extremisme te maken.
Ik vind het behoorlijk extreem om onschuldige mensen aan te vallen, normale mensen zullen hier niet voor kiezen. Extremisme is niet een ideologie, elke ideologie kan extremisten hebben die het extreme zullen opzoeken om hun eigen doelen te bereiken.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:16:12 #78
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599312
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Daarnaast kan je naar verklaringen van bin laden zoeken.
Okay. Het is in ieder geval niet zo zwart-wit als islam-westen. Ik begreep het even verkeerd.
pi_28599313
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:14 schreef mvdlubbe het volgende:
Wat ik lastig vind is de vraag waar je betrouwbaar nieuws moet halen. Hoe filter je waarheid van FUD. Hoe informeer je jezelf zo compleet mogelijk, om een zo accuraat mogelijk beeld te creeeren.
Niets ten nadele van de NOS maar het is grotendeels beelden, geleuter en experts die zichzelf belangrijk schijnen te vinden...
Ja, maar je kunt ook geen televisie vertrouwen. Het is allemaal populisme, angst aanpraten, macht, propaganda en meer. Het zou mij bijvoorbeeld niets verbazen, wanneer een groep Amerikanen de aanslag heeft gepleegd en geen moslim er iets mee te maken heeft gehad.
pi_28599320
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:15 schreef Taurus het volgende:
Hm.. ik hoor net 'strijd tegen de kruisvaarders blablabla'.. toch enige religieuze invloeden dus.
Bush sprak zelf over een 'crusade', ik denk dat daarop gedoeld wordt.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:16:59 #81
43642 Bayswater
pi_28599330
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Stel je voor dat je 4 punten neemt en instapt in het OV en daar de boel laat ploffen op spitstijd...dan is de kans groot dat je ook *soortgenoten* aan gort knalt.
m.a.w. dat boeit iemand met dit soort plannen niet.
Als er een terroristische aanslag plaatsvindt in een wijk als Bos en Lommer in Amsterdam zou dit toch veel gespreksstof opleveren in islamitisch Nederland. Daarom vreemd dat Edgware road uitgekozen is, de sympathie uit islamitische landen kan door zulke acties verdwijen.
Life lies a slow suicide
pi_28599349
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk extreem om onschuldige mensen aan te vallen, normale mensen zullen hier niet voor kiezen. Extremisme is niet een ideologie, elke ideologie kan extremisten hebben die het extreme zullen opzoeken om hun eigen doelen te bereiken.
Ja maar ik denk bij extremisme voor 't gemak maar gewoon even aan religieus extremisme in dit geval.. Laten we 't makkelijk houden ..

Na het NOS journaal te horen krijg ik de indruk dat het wel degelijk om iets religieus gaat. Religie en politiek komen daar ook vrijwel op 't zelfde neer.
pi_28599372
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt ook geen televisie vertrouwen. Het is allemaal populisme, angst aanpraten, macht, propaganda en meer. Het zou mij bijvoorbeeld niets verbazen, wanneer een groep Amerikanen de aanslag heeft gepleegd en geen moslim er iets mee te maken heeft gehad.
Of Nederlanders die van Extreem-Rechts zijn!!!
Censorship sucks!!!
American dude
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:18:24 #84
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599377
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Over of het waarschijnlijk is wil geen uitspraken doen.
Feit is dat je op de gangbare nieuwsbronnen niet kan volledig kan vertrouwen. Je ziet immers enkel ons standpunt.
pi_28599393
Ik vraag me af hoe de Nederlanders zouden reageren als er hier een echt grote aanslag zou komen. Zag al een aantal mensen flippen op van die buitenlanders toen ze geinterviewd werden, na de dood van Theo van Gogh.
pi_28599415
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:18 schreef Sjakie01 het volgende:
Ik vraag me af hoe de Nederlanders zouden reageren als er hier een echt grote aanslag zou komen. Zag al een aantal mensen flippen op van die buitenlanders toen ze geinterviewd werden, na de dood van Theo van Gogh.
Ja dat zal wel heel gezellig worden.
pi_28599423
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:18 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat wordt knokkerij. Ik heb mijn strandstoel en termoskan alvast van zolder gehaald .
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:20:32 #88
107209 Sanctum
Je Maintiendrai
pi_28599425
Als men zich enigzins kritisch opstelt en twijfels trekt aan de bedoelingen van een selecte groep moslims in Nederland, dan schijnt men opeens een laag IQ te hebben, nee......we moeten gewoon lekker de kop in zand steken.........
pi_28599476
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:20 schreef Sanctum het volgende:
Als men zich enigzins kritisch opstelt en twijfels trekt aan de bedoelingen van een selecte groep moslims in Nederland, dan schijnt men opeens een laag IQ te hebben, nee......we moeten gewoon lekker de kop in zand steken.........
Ach, ik zie liever het moslimfundamentalisme hier de dienst uitmaken dan dat ik moet bukken voor de verwerpelijke consumptiemaatschappij. Dus ik heb er geen bezwaar tegen wanneer ze hier komen oprukken.
pi_28599500
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Het mag. Het is zelfs heilig.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:23:49 #91
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599503
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:22 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ach, ik zie liever het moslimfundamentalisme hier de dienst uitmaken dan dat ik moet bukken voor de verwerpelijke consumptiemaatschappij.
Dan zal ik hier toch met je van mening moeten verschillen. In de consumptiemaatschappij heb je toch nog de schijn dat je een zekere mate van zelfontplooingsmogelijkheid hebt.
pi_28599506
quote:

[..]

Ach, ik zie liever het moslimfundamentalisme hier de dienst uitmaken dan dat ik moet bukken voor de verwerpelijke consumptiemaatschappij. Dus ik heb er geen bezwaar tegen wanneer ze hier komen oprukken.
NSB`er!!!
eeeh
pi_28599517
FuifDuif, enkeltje naar Iran op mijn kosten, daag!
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:24:21 #94
107209 Sanctum
Je Maintiendrai
pi_28599519
quote:

Over een laag IQ gesproken.......communistje??
pi_28599532
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:23 schreef Keromane het volgende:

[..]

Het mag. Het is zelfs heilig.
Het is hun doel. Allah zijn wil. We willen wel in de hemel komen met 7 maagden.

Kom nou
Primitieve apen.
pi_28599543
quote:

[..]

Wat is er nou weer mis met 'n consumptiemaatschappij..
pi_28599545
quote:

[..]

Gij heiden!

Buigen voor een vreemde god is een doodzonde .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:25:42 #98
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_28599558
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:25 schreef Taurus het volgende:

[..]

Eehm. Nou. Ehm. Ja.
pi_28599563
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 20:25 schreef Taurus het volgende:

[..]

Oh, daar zijn genoeg dingen mee mis. Maar net iets minder mee mis dan met een op kerkelijke wetten gebaseerde maatschappij.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 7 juli 2005 @ 20:26:02 #100
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_28599570
Ik zou zeggen zet atoomwapens in op bijvoorbeeld mekka. Blaas die lui gewoon van de wereld af,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')